Zwanger van de vierde

12-02-2019 09:02 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Twee weken geleden erachter gekomen dat ik (ongepland) zwanger ben geworden van nummer 4.
Gister hebben we, door omstandigheden, een vroege echo gehad en heb ik het hartje zien kloppen. Op dat moment wist ik zeker dat we er weer voor zouden gaan. Maar vannacht kwam toch ineens wat twijfel en lichte paniek ;-)

We wonen niet groot dus de jongste 2 zullen kamer moeten delen. Financieel zal het met wat aanpassingen wel goed komen. Ik zou graag praktische tips willen over een gezin met vier. En dan vooral: hoe hou ik als moeder de rust want ik vind het nu af en toe al zo’n chaos 😜

Grootste struikelblok lijkt ons nu de auto (passen we nu precies in, maar straks niet meer dus) en het weer opnieuw aanschaffen van kinderwagen enz (jongste is bijna 2 dus we hebben net alles opgeruimd).
Wie spreekt me een beetje moed in?
pippertjepepernoot wijzigde dit bericht op 12-02-2019 09:04
Reden: Typo
0.06% gewijzigd
chocogek schreef:
22-02-2019 08:22
Wat leuk, hier was ik nou net naar op zoek. En wat een leuke verhalen.
Hier pril Zwanger van nummertje 4. Mijn jongste is al 7 en oudste is 14. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. Heb straks alle tijd voor dit hummeltje en de kids zijn al wat groter, zelfredzamer en kijken er ontzettend naar uit.
Enige nadeel is mijn leeftijd, ben net 40 geworden en dan maak je je toch wel een beetje zorgen om evt. Complicaties.

I
Zo ging het bij ons ook. Het was eigenlijk alleen maar makkelijker met 2 pre pubers en een net schoolgaande kind.
En gefeliciteerd TO!! 4 kinderen is zoooo leuk :proud:
Alle reacties Link kopieren
Orangetree schreef:
22-02-2019 09:09
Hoi Choco, ik vond nummer vier (mijn derde was toen ook 7) juist heel makkelijk. Qua bevalling en complicaties. Ik 'zweefde' er echt doorheen ten opzichte van de drie zwangerschappen toen ik jonger was.
Dat is een fijn vooruitzicht!
Alle reacties Link kopieren
chocogek schreef:
22-02-2019 15:17
@orangetree leuk je reactie.
Dat idee heb ik ook idd dat het gemakkelijker zal zijn voor mij nu een vierde. Heb er alle tijd voor en ben veel zelfverzekerder.
Hoe oud was jij bij een vierde zwangerschap ? Ik ben zelf 40 en ben wel bang dat het wat complicaties kan brengen op deze leeftijd en de zwangerschap wat zwaarder zal zijn.. maar dat moeten we nog even afwachten.

Ik ben net 35. Heb bij de andere zwangerschappen nooit nipt oid laten doen maar merk nu dat ik er meer over twijfel.
Ik ben ouder, dus meer risico, en als we nu een kindje krijgen met bijv down... wat betekent dat dan voor die andere drie?
Ik ben dus juist meet bewust van de risico’s.

Hoe ervaren jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
@pippetjepepernoot
Ik herken je zorgen wel een beetje dat heb ik ook. Ook ik maak me dus wel een beetje zorgen om mijn leeftijd.
Ik heb bij mijn andere zwangerschappen ook geen testjes laten doen op evt afwijkingen. Ook dit keer zal ik dat niet doen. Ik hoop diep uit mij hart dat het een gezond kindje is.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben vandaag een extra echo gehad (ben inmiddels al ruim 14 weken onderweg.) Twee weken geleden gelukkig de eerste bevestiging dat alles erop en eraan zat maar nu kregen we, omdat er wat tijd over was een extra echo, en hebben we het geslacht heel duidelijk kunnen zien.
Een jongen!
Zo leuk, want we hebben tot nu toe een echt meiden huishouden en ik vind een knulletje ook wel eens leuk voor de verandering.

De speurtocht naar een auto is in volle gang maar is nog best lastig.
Heb al wel wat kleine prulletjes aangeschaft voor de kleine. Vanmiddag een schattig boxpakje, duidelijk voor een jochie. Zo schattig! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd en wat leuk een jongen erbij!
Vanaf nu begint het leuk te worden, lekker shoppen en buikje die begint te groeien. Hoe boel je je ?

Hier ook op zoek naar een andere auto maar vinden het best lastig. Vind ze niet bepaald charmant die 7 zitters tenzij je in het segment Audi komt maar dat is meteen een rib uit je lijf.
Alle reacties Link kopieren
chocogek schreef:
29-03-2019 05:19
Gefeliciteerd en wat leuk een jongen erbij!
Vanaf nu begint het leuk te worden, lekker shoppen en buikje die begint te groeien. Hoe boel je je ?

Hier ook op zoek naar een andere auto maar vinden het best lastig. Vind ze niet bepaald charmant die 7 zitters tenzij je in het segment Audi komt maar dat is meteen een rib uit je lijf.
Nou die auto....
hebben gister op de kermis zelfs een wildvreemde man aangesproken die ook 4 kinderen had om te vragen welke auto hij reed. Hij kon er gelukkig om lachen :-)
De multimac is voor ons geen optie want dat is tot ongeveer 8 jaar. Daar zitten we bij onze oudste al bijna aan.

We hebben de casquai bekeken. Die vinden we nog wel heel stoer en vrij compact. Door het schuine dak aan de achterkant twijfel ik alleen wel of er echt lang iemand achterin kan zitten. Ik produceer vrij grote/lange kids ;-)

Dacia heeft ook best een mooie 7-zitter (en betaalbaar!). Deze auto’s hebben alleen niet zoveel vermogen eb aangezien de auto ook nog een caravan moet trekken en dan 6 personen en bagage moet trekken is dat geen optie. Maar wellicht voor jullie wel een optie?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar lastig de auto, we zijn best kieskeurig betreft auto’s en daar baal ik soms wel van. Zijn beide niet weg van de Dacia en qashqai.
De Tiquan is wel een optie.
Een jongen! :heart: Jongens zijn zo ontzettend leuk! Ze zijn heel anders dan meisjes, maar zeker net zo leuk en ontzettend grappig. Ik snap geen snars van mijn zoons, maar ik vind hun gedrag heel verfrissend en lekker recht door zee. Zelf heb ik drie jongens en een meisje. Heel bijzonder dat de laatste een ander geslacht had.

Chocogek, is een oude Volvo XC90 een optie? Wij hebben hem sinds de zwangerschap van mijn dochter (acht jaar geleden) en hij rijdt fantastisch. Het beestje is intussen achttien jaar oud, rijdt als een zonnetje en we passen er met gemak met ons zessen in.
Wij hebben onze Volvo overigens tweedehands gekocht. Hij was destijds bijna tien jaar oud en we hebben geloof ik 10K betaald. De andere beschikbare 7-zitters vonden we lelijk...
Alle reacties Link kopieren
kan me voorstellen dat het lastig is als je kieskeurig bent qua auto's, want inderdaad zijn die zevenzitters niet echt charmant... wij hebben inmiddels een opel zafira tourer en ik moet zeggen dat ik 'm best om aan te zien vindt. maar smaken verschillen uiteraard!
Bijzonder dat je nu een jongen krijgt! gefeliciteerd en geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
Tip: VW Sharan of een Seat Alhambra?
Alle reacties Link kopieren
Er blijken toch nog redelijk veel 7-zitters op de markt zeg!

@tante Sjaan, ik ben heel benieuwd welke verschillen jij ervaart. Zijn jongetjes meer moedergericht dan meiden? (Mijn meiden zijn heel verbaal aanwezig, echte papa’s kindjes en alles moet roze!)
Ik denk dat het echt een cultuurschok wordt haha
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alleen jongens, dus kan niet vergelijken, maar mijn middelste is echt een moederskindje. De oudste is daarin neutraal;) en de jongste is nog een baby dus dat weet ik niet. Kleurobsessies hebben ze idd niet;) Maar de oudste twee zijn allebei redelijk kieskeurig met wat ze wel en niet aan willen qua kleding. Beide kletsen ze overigens ook de hele dag. Maar wat ik vooral ervaar met 3 jongens (maar dat is misschien al anders als er óók meisjes zijn, helemaal als meisjes in de meerderheid zijn;)) is dat er de hele dag gerend, gestoeid, gevochten en gestunt wordt.,, vind ik zelf nogal vermoeiend haha. Maar een gemengd gezin lijkt me in heel veel opzichten super leuk! (mijn 3 jongens zijn dat ook hoor, ben heel blij met wat ik heb;))
pippertjepepernoot schreef:
03-04-2019 22:28
Er blijken toch nog redelijk veel 7-zitters op de markt zeg!

@tante Sjaan, ik ben heel benieuwd welke verschillen jij ervaart. Zijn jongetjes meer moedergericht dan meiden? (Mijn meiden zijn heel verbaal aanwezig, echte papa’s kindjes en alles moet roze!)
Ik denk dat het echt een cultuurschok wordt haha

Jongens zijn net zo leuk als meisjes! Anders en ik kan vol verwondering naar ze kijken, maar net zo fantastisch als een dochter. De verschillen tussen mijn geslachten :) :

Jongens:
Maken lawaai. Heel veel lawaai, maar het is wel gezellige herrie.

Zijn ongecompliceerd. Ze kunnen net zo roddelen als meisjes, maar zijn wat rechtlijniger. Ze geven elkaar een klap, schudden elkaar de hand en zijn alles weer vergeten. Of niet, maar dan negeren ze elkaar.

Ze stoeien graag. 't Zijn net welpjes. :heart:

Niet alle jongens houden van hijskranen en auto's. Van mijn drie zoons is er maar eentje die enige interesse in dit soort techniek toont. De rest knutselt of tekent liever.

Richting de pubertijd gaan ze stinken, krijgen ze een grote neus en idioot grote voeten. De rest van het lijfje moet nog meegroeien, zeg maar.

Mijn oudste twee zoons zijn echte moederskindjes. Mijn jongste zoon heeft geen voorkeur, wat wel zo makkelijk is.

Jongens overladen je met kusjes en knuffels. :heart:

Ze hebben minder kleding nodig. Twee paar schoenen en een paar slippers per jaar is genoeg. Verder lopen ze alleen maar in jeans, shirtjes en vest/hoodie. Overigens zijn mijn zoons heel kieskeurig in wat ze willen dragen en helaas matcht mijn smaak niet altijd met hun ideeën over leuke kleding.

Jongenskleding lijkt minder leuk dan meisjeskleding, maar het is stukken makkelijker. Een jochie ziet er al snel leuk uit, ook al is het een bij elkaar geraapt zooitje.

Meisjes:
Kunnen vinnig zijn. Mijn dochter is een lieverdje, maar ik vind meidenafspraakjes vermoeiender dan jongensafspraakjes. Het onderhuidse venijn wat er tussen die meiden kan spelen is niet grappig en mijn dochter kan daar ook niet veel mee. Gelukkig!

Zijn heerlijk om mee te tuttebellen. Opmaken, kleding uitzoeken (en daar ruzie om krijgen), staartjes maken: ik vind het allemaal enig.

Dochter is een vaderskindje. Haar eerste zin was 'Mama weg' toen mijn man thuiskwam. @(

Ballet is enig! Gelukkig houdt mijn dochter van klassiek ballet, dus ik ben een gelukkige moeder.

Meisjes laten net zulke harde stinkwinden als jongens. Collectief ook nog eens! Dochter zit in een klas met heel veel meisjes en een paar verdwaalde jongens, maar haar leerkrachten hebben nog nooit een klas gehad waar de kinderen (meisjes dus) heel de dag door ongegeneerd zitten te knetteren.

Jongenskleding is makkelijker, maar meisjeskleding is leuker. Kleding voor mijn dochter kopen is echt mijn hobby en het grietje heeft te veel in haar kast. Ik hou het er maar op dat ze een redelijke hoeveelheid heeft, maar dat haar kast gewoon te klein is.

Meisjes zijn een pak duurder dan jongens. Mijn drie zoons hebben gezamenlijk lang niet zoveel schoenen als dochter heeft. Volgens mij heeft ze nu twaalf paar in de kast liggen. (Niet alles matcht leuk met bepaalde jurken, dus dan moet er weer een nieuw paar komen. Ik kan er ook niets aan doen. :D )

Dochter wordt aanbeden door haar drie oudere broers. :heart: Met haar komst ben ik wel een beetje van mijn troon gestoten, maar ze was het waard. Het is enig om beide soorten in huis te hebben en ik wist tot haar geboorte niet dat meisjes zo leuk waren. Ik zag mezelf echt als jongensmoeder (had er dan ook drie ) en wilde als klein kind later een zoon. Wist ik veel dat een meisje net zo leuk was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven