Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk idee es1390! Ik zal vanavond nog wat uitgebreider reageren. Het lijkt mij ook fijn om door te schrijven.

Ik ben overigens na 42 (!) dagen ongesteld geworden. Begin wat op libe te lijken haha. Nieuwe NOD is 13-11.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk idee, hier nog op die ellendige wachtbank dus ook niks te melden haha.


Ik ben Lostit, heel binnenkort 30 jaar oud en geboren en getogen in Rotterdam. Sinds bijna 7 jaar samen met mijn vriend en we wonen in het centrum van de stad.
Ik werk (meer dan) fulltime in de woningbouw, maar naast het werk lees ik graag boeken, ga ik graag naar de film, sport ik regelmatig en probeer ik ook nog tijd te maken voor vrienden en familie. Het huishouden besteed ik dan ook zoveel als mogelijk uit :facepalm:
Mijn vriend werkt bij een grote luchtvaartmaatschappij. Samen houden we van vakanties/reizen en lekker eten en drinken.
Mijn vriend is wel behoorlijk betrokken maar heeft ook geen idee wat hem allemaal te wachten staat denk ik haha!
Oh en we zouden het eerste kleinkind van mijn ouders en zijn ouders gaan produceren, dus alle ogen zijn op ons gericht :yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben eilean, 27 jaar en 7 jaar samen met mijn man waarvan 1 jaar getrouwd. We wonen samen met onze katten in Arnhem. Ik werk als juridisch adviseur bij een overheidsinstantie. In mijn vrije tijd ben ik graag buiten en ga ik met gezonde tegenzin naar de sportschool. Daarnaast hou ik ontzettend van reizen (als de portemonnee en het werk het toelaat), lees ik graag en kijk ik graag naar een goede serie/film/docu. Ik houd me ook bezig met natuurfotografie. Mijn man wilt al een hele tijd graag een kindje, ik ben er pas sinds een aantal maanden aan toe omdat ik nu mijn angststoornis een stuk beter onder controle heb. Mijn broer heeft nog geen kinderen, dus mocht het ons op korte termijn gegund zijn dan wordt het het eerste kleinkind van mijn ouders. Mijn schoonouders zijn al wel opa en oma.
:-D :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
@peppery, klopt de nipt is vanaf 11 weken te prikken!

@fietsslot jammer!! Op naar de volgende ronde.. 💪🏻

Mij lijkt het ook leuk om door te schrijven in dit topic, mits jullie het niet vervelend vinden dat er soms zwangere berichten voorbij komen.. misschien voor sommige te confronterend..? Dat zou ik begrijpen.. maar dit clubje voelt vertrouwd en het UD mei 2020 topic is al zo druk 😅!

Even een kort stukje over mij. Ik ben 29 jaar, inmiddels 7 jaar samen met mijn man waarvan 2,5 jaar heel gelukkig getrouwd. Wonend in regio Eindhoven. We zijn al 5 jaar trotse eigenaren van onze eerste dochter (een Friese stabij 🐶😆) en inmiddels ruim 1,5 jaar hele trotse papa en mama van onze zoon! Ik werk 3 dagen als fysiotherapeut en sport en beweeg daarnaast erg graag. Ik korfbal in teamverband en zelf wandel ik veel, met de hond en de kleine, en ben dol op lekker koken! Ik ben inmiddels ruim 13 weken zwanger van ons tweede wondertje. Ik ben weer heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen bij deze tweede op komst! Heel spannend allemaal!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Nina90; geen probleem! Ik vind het juist leuk om berichten van zwangeren te lezen. Ook omdat ik me dan vast kan voorbereiden. Ik kom trouwens ook uit regio Eindhoven, toevallig!

Ik ben nu 6 jaar samen met mijn man, wij zijn vorig jaar getrouwd. Mijn hobby's zijn shoppen, fietsen, wandelen, koken en naar het strand gaan. En ik ben lid van de sportschool waar ik 2 keer per week heen ga.
Ik heb mijn kinderwens vrij lang uitgesteld, omdat ik er voor mijn gevoel nog niet aan toe was. Ik werd steeds opgeslokt door mijn stressige secretaressebanen waardoor ik er eigenlijk even niet meer bij kon hebben. En mijn angststoornis maakte dat ik er enorm tegenop zag. Op dit moment ben ik werkzoekende en ik en mijn man hebben steeds meer behoefte aan een kind samen. Ik heb nu de rust en de tijd ervoor, dus ik voel dat ik er nu wel aan toe ben. Mijn man is 40 en ik ben 35, dus het is nu of nooit!
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
eilean schreef:
30-10-2019 13:00
Ik ben overigens na 42 (!) dagen ongesteld geworden. Begin wat op libe te lijken haha. Nieuwe NOD is 13-11.
Nou, dat is ook toevallig inderdaad zeg. :hihi: Wel balen hoor! Een cyclus van meer dan 40 dagen is echt niet fijn. Hoop dat de volgende ronde wat sneller gaat!
Do you want to be right? Or happy?
Ik leef ook nog hoor.
Mijn NOD is zoals in de tabel te zien 7 november. Vandaag zit ik 8 dpo... en vandaag positief getest met Clear blue. ( zwanger 1-2 weken ) volgens mij zit ik veel verder dan 8dpo :) heel blij !! Ik hoop dat jullie gauw ook een positieve test in handen krijgen !!!!!! :daisy: :daisy:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd cranberry!!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat fijn Cranberry!!

En Eilean, pfff.. Wel duidelijkheid, je kunt weer door. Hopelijk was dit iets eenmaligs..

Gisteren is hier een consulente van Moeders voor Moeders geweest. Ondanks al die echo's en bloed HCG testen tóch een urine HCG test moeten doen haha. Wel leuk, heb ik nu ook een 'knaltest'. Kreeg ook een mooie zachte omslagdoek voor na het badderen, eerste cadeautje voor de baby!

Over mij:
Komende maand 10 jaar samen met mijn man, waarvan nu 1,5 jaar getrouwd. We wonen in Utrecht en ik werk als docent op een middelbare school. We houden van reizen en ons werd al geadviseerd om nog snel een vakantie met zijn tweeën te boeken nu het nog kan.. Verder hou ik er van om in het weekend een stukje te wandelen in het bos, maar lig ook vaak onder een dekentje tv te kijken of een boek te lezen. Ook houd ik van shoppen, heb nu al zin om positiekleding te kopen al duurt het nog wel een tijd voor ik dat nodig heb. Dit baby'tje wordt (hopelijk, ik durf het nog steeds niet te zeggen zonder kanttekening) ook het eerste kleinkind van beide opa/oma's.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd cranberry :heart:

@peppery ja die omslagdoek is fijn hè 😁!

Ik heb van het weekend mijn kledingkast al omgetoverd met alle zwangerschaps kleding.. dat is het voordeel als je al een kindje hebt, dat had ik allemaal al 😉. Maar jeetje ik vind het wel heel bijzonder dat ik dat bij 13 weken al aan moet.. vorige zwangerschap pas na 18-19 weken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd met je prille zwangerschap Cranberryjuice, wat fijn! ❤ Had je een reden om voor je NOD te testen? Of was je gewoon benieuwd?
Leuk dat je ook mee doet met moeders voor moeder Pepperypie!
Do you want to be right? Or happy?
libe schreef:
31-10-2019 08:36
Gefeliciteerd met je prille zwangerschap Cranberryjuice, wat fijn! ❤ Had je een reden om voor je NOD te testen? Of was je gewoon benieuwd?
Leuk dat je ook mee doet met moeders voor moeder Pepperypie!

Dankjewel! Nee. Ik kon mezelf niet inhouden met testen :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Cranberry!! :cheer2: Merkte je aan jezelf dat je je anders voelde?
Wat spannend allemaal hier!!

Wat leuk om een beetje achtergrond te lezen van de dames hier! :bye:
Es1390 schreef:
31-10-2019 10:36
Gefeliciteerd Cranberry!! :cheer2: Merkte je aan jezelf dat je je anders voelde?
Wat spannend allemaal hier!!

Wat leuk om een beetje achtergrond te lezen van de dames hier! :bye:
Dankje! Eerlijk gezegd niet zo heel veel. Ik las overal over zware gespannen borsten etc. Heb ik totaal niet sinds vandaag doen alleen mijn tepels pijn bij aanraking. Verder wel levendige dromen en vaker plassen. Maar ik dacht zal wel weer een blaasontsteking zijn. Heb nml chronische blaasontsteking .. wel onwijs trek in koemelk terwijl ik dat al 3 jaar niet heb gedronken.


Wij hadden bijna dezelfde nod zie ik nu! Hoe voel jij je ? Spannend!
Zo leuk om jullie achtergrond ook te zien!! Heb ik meteen ook een beeld van jullie.

Zal mezelf ook even netjes voorstellen. boeken-nerdje van 24 met zoontje van 5 jaar inmiddels. Ik ben bijna 3 jaar geleden geëmigreerd met mijn verloofde naar Zuid Europa. Mis Nederland soms wel hoor :) we hoopte zo graag op een tweede kindje. Vind het wel onwijs spannend. Bij de vorige zwangerschap kwam ik er pas achter na 9 weken. Dus het allemaal niet meer zo pril en nou wel :-)

Ik hoop op heel veel positieve testjes hier en wens jullie onwijs onwijs onwijsssss veel GELUK!! 🍀
Alle reacties Link kopieren Quote
cranberryjuice schreef:
31-10-2019 10:52
Dankje! Eerlijk gezegd niet zo heel veel. Ik las overal over zware gespannen borsten etc. Heb ik totaal niet sinds vandaag doen alleen mijn tepels pijn bij aanraking. Verder wel levendige dromen en vaker plassen. Maar ik dacht zal wel weer een blaasontsteking zijn. Heb nml chronische blaasontsteking .. wel onwijs trek in koemelk terwijl ik dat al 3 jaar niet heb gedronken.


Wij hadden bijna dezelfde nod zie ik nu! Hoe voel jij je ? Spannend!
Ja klopt, a.s. dinsdag ongeveer verwacht ik mijn NOD. Heb sinds deze week enorme moodswings. Echt een schietlontje en gisteren een compleet random huilbui. Dit heb ik normaal nooit. En een soort gek gevoel in m'n baarmoeder. Als ik nies/hoest (ben verkouden) voel ik daar van alles trekken en als ik zit "voel" ik de baarmoeder ofzo. Klinkt misschien een beetje gek.
Afgelopen dagen ook wat steken richting baarmoedermond ergens, heel apart. Verder voel ik niks geks.
Ik heb besloten dat ik morgenochtend een testje ga doen. We gaan dit weekend naar Brugge en als het positief mag uitpakken zou ik mijn vriend er graag mee verrassen. En zo niet, dan drink ik er een biertje op. Dus heel spannend!! :applause:

Ergens natuurlijk wel fijn dat je bijna nergens last van hebt! Maar kan nog komen haha. Hoe reageerde je partner?
Hoe hebben jullie het verteld trouwens aan je partner?

Wat goed dat er zoveel dames meedoen aan moeders voor moeders!! Ik zou dit ook graag willen doen als het zover is. :flirting:
Es1390 schreef:
31-10-2019 13:03
Ja klopt, a.s. dinsdag ongeveer verwacht ik mijn NOD. Heb sinds deze week enorme moodswings. Echt een schietlontje en gisteren een compleet random huilbui. Dit heb ik normaal nooit. En een soort gek gevoel in m'n baarmoeder. Als ik nies/hoest (ben verkouden) voel ik daar van alles trekken en als ik zit "voel" ik de baarmoeder ofzo. Klinkt misschien een beetje gek.
Afgelopen dagen ook wat steken richting baarmoedermond ergens, heel apart. Verder voel ik niks geks.
Ik heb besloten dat ik morgenochtend een testje ga doen. We gaan dit weekend naar Brugge en als het positief mag uitpakken zou ik mijn vriend er graag mee verrassen. En zo niet, dan drink ik er een biertje op. Dus heel spannend!! :applause:

Ergens natuurlijk wel fijn dat je bijna nergens last van hebt! Maar kan nog komen haha. Hoe reageerde je partner?
Hoe hebben jullie het verteld trouwens aan je partner?

Wat goed dat er zoveel dames meedoen aan moeders voor moeders!! Ik zou dit ook graag willen doen als het zover is. :flirting:
Ik had dat trekkerige gevoel aan m’n baarmoeder ook maar dan met opstaan vooral!
Ik heb 5 uur smorgens getest ik kon niet meer slapen toen heb ik hem wakker geschud en hem mee gesleept naar de toilet 😂😂 hij was helemaal in shock maar onwijs blij! Ik kan sowieso geen geheimpjes voor me houden dus romantisch was het niet hahaha.

Gezellig!! Geniet van je weekendje in Brugge. Ik duim voor jullie! zou onwijs leuk zijn als je je vriend kon verrassen tijdens jullie weekendje weg.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Aah superlief Cranberry, thanks!

Hihi wat grappig. Ik kan daar wel inkomen, ben ook heel slecht in geheimpjes bewaren.
Echt leuk dat jullie ook een kleine mogen verwelkomen! Heb je enig idee hoeveel weken je nu bent?
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd cranberryjuice!!
Leuk weer een hartje erbij in de tabel!

Es1390 Spannend voor jou! Duimen natuurlijk!


Hier nog precies een week wachten voordat de termijn echo is.. hoop zo dat alles nog goed is pfff..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh Mien, voor jou ook heel spannend!
Hoe voel je je? Nog een weekje volhouden. Termijn echo is 12 weken? (Ben daar nog niet helemaal in thuis)
Alle reacties Link kopieren Quote
Es1390 Ik zit dan zo ongeveer op de helft van week 11. Ik ben totaal niet misselijk, vermoeidheid gaat nu ook wel beter maar helaas iedere week migraine. Blijkbaar is dat mijn zwangerschapskwaal. Straks de nachtdienst in, heb er 2 en dan hopelijk de komende tijd niet meer. Eind van het jaar zou ik er nog een hebben maar hoop dat die er gewoon af kan.
Alle reacties Link kopieren Quote
@cranberryjuice wat fijn! Gefeliciteerd!!!

@libe & @pepperypie, ik hoop dat het geen gewoonte wordt zo’n lange cyclus 😂

@mienmandolien, wat naar zeg migraine, balen!
Alle reacties Link kopieren Quote
MienMandolien schreef:
31-10-2019 17:24
Es1390 Ik zit dan zo ongeveer op de helft van week 11. Ik ben totaal niet misselijk, vermoeidheid gaat nu ook wel beter maar helaas iedere week migraine. Blijkbaar is dat mijn zwangerschapskwaal. Straks de nachtdienst in, heb er 2 en dan hopelijk de komende tijd niet meer. Eind van het jaar zou ik er nog een hebben maar hoop dat die er gewoon af kan.
Oh bah dat is naar! Migraine is zo naar, helemaal als je er helemaal niets voor in kan nemen.
Ik ben ook migraine en regelmatig hoofdpijn klantje maar sinds deze week helemaal nergens last van. Zo fijn!
Ik hoop dat jij je nachtdiensten een beetje relaxed kan doen en het inderdaad je laatste zijn. :)
Es1390 schreef:
31-10-2019 13:58
Aah superlief Cranberry, thanks!

Hihi wat grappig. Ik kan daar wel inkomen, ben ook heel slecht in geheimpjes bewaren.
Echt leuk dat jullie ook een kleine mogen verwelkomen! Heb je enig idee hoeveel weken je nu bent?
3.5 week denk ik. Test gaf aan 1-2 weken na bevruchting. Ik weet niet exact hoelanf zwanger
Net terug van diner met schoonfamilie ik zat nog niet eens en er werd al bier en wijn aangeboden. 😂😂 oeps. Hoop niet dat ze iets door hebben. Wil zo graag geheim houden tot 12 e week

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven