Zwanger worden aug/sep Tabel

14-10-2019 20:13 941 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ons vorige topic (van Nina_90) voortgezet met een tabel die we allemaal kunnen aanpassen.

ww is hetzelfde als de nick.
NaamLeeftijdRondeKindjeNODUDBijz/echo's
Nina_9029💙2e-UD 4 mei
MienMandolien26❤️1e-UD 23 Mei
PepperyPie30❤️1eUD 17 juni24-01 20 wekenecho
Veikie30❤️1e17 juni bevallen van Noa ❤️plaats snel een update :)
Cranberryjuice23❤️❤️2&3UD mei?tweeling
libe35💙1eUD 31 juliangststoornis
pennenbak30:heart:1e-UD aug?Abortus gehad
eilean27❤️1eUD 3 septangststoornis
swimkim33??1eUD jan/feb16 juni eerste echo
Lostit30181e11 juni--
Es139029💙1eUD 23 november 6 juli 20 weken echo
vrouw van fietsslot3761e 29 maartdonor

En.. :sherlock:
Al een tijdje niets meer van gehoord. Zet jezelf in de tabel als je toch nog meeleest / meeschrijft!
Uiensoepje (28 aug)
Solane (10 sep)
Kokoloko (12 sep)
Cappuchino_lover (14 sep)
Bubbels85 (19 sep)
perfectlyimperfect (20 sep)
Maida (22 sep)
Sunshine1992 (23 sep)
Zonnestraal91 (12 okt)

Jinxie (UD 6 mei)
viva010102019 (UD eind mei?)
anoniem_391601 wijzigde dit bericht op 20-06-2020 06:14
41.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Es1390, wat leuk en romantisch om in Brugge ten huwelijk gevraagd te worden! ❤

Fietsslot, wat leuk dat jullie een huis hebben gekocht samen, gefeliciteerd! 🥳

Ik heb ook goed nieuws, vandaag voor het eerst een positieve ovulatietest:
https://ibb.co/gt3nyrf
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat ziet er goed uit Libe, op hoeveel dagen zit je nu? Even lekker aan de slag dus vandaag haha!

Dank voor alle felicitaties! Het begint eindelijk een beetje te landen, nu langzaam gaan nadenken hoe we willen trouwen en wanneer. Allemaal spannende dingen ❤

Ik vindt het echt leuk om wat achtergrond van alle meiden hier te lezen. En gefeliciteerd met jullie nieuwe woning fietsslot!!

Dikke knuf voor iedereen hier! :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Es1390: vandaag is precies 14 dagen na mijn menstruatie. Goed getimed dus, we kunnen aan de bak vanavond haha.

Voorbereidingen voor het huwelijk zijn zo leuk! Wij zijn zelf vorig jaar juni getrouwd en ik ben er een jaar mee bezig geweest. Vooral het zoeken naar de perfecte jurk was een feest. Ik ben naar een bruidswinkel geweest, maar heb mijn jurk uiteindelijk gewoon bij Zalando gekocht. Hij hoefde niet eens vermaakt te worden en zat meteen als gegoten
Het is wel belangrijk om op tijd een trouwzaal bij de gemeente te reserveren en bij de accomodatie waar jullie het feest willen houden. Maar dat had je zelf vast ook al bedacht. 😉
Wou je in je planning ook rekening houden met een eventuele zwangerschap?
Do you want to be right? Or happy?
Es1390 schreef:
04-11-2019 13:12
Dat ziet er goed uit Libe, op hoeveel dagen zit je nu? Even lekker aan de slag dus vandaag haha!

Dank voor alle felicitaties! Het begint eindelijk een beetje te landen, nu langzaam gaan nadenken hoe we willen trouwen en wanneer. Allemaal spannende dingen ❤

Ik vindt het echt leuk om wat achtergrond van alle meiden hier te lezen. En gefeliciteerd met jullie nieuwe woning fietsslot!!

Dikke knuf voor iedereen hier! :hug:

Zo leuk! Wij zouden in mei gaan trouwen en hadden onze huwelijksreis naar New York al geboekt maar nu we zwanger zijn wil ik toch liever niet met een dikke buik trouwen. maar dat is natuurlijk voor iedereen anders! Had je daar zelf ook aan gedacht Es?

Wij gaan het waarschijnlijk verschuiven naar begin september. Dan is het hier ook nog lekker weer 25/26 graden . Reisje gaat nog wel door 🤣 wordt nu een pre-huwelijksreis.

Nu kan je lekker jurken kijken idd! @libe je hebt echt geluk met zo’n jurk die meteen paste van Zalando wauw. Scheelt ook meteen een hoop geld. Bij de Bijenkorf hebben ze ook leuke. ( alleen die hebben wij hier niet ). & helemaal super dat je ovulatie test positief is. Klussen vanavond 🍀
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah wat super romantisch Es, gefeliciteerd!!

HEEL herkenbaar die onzekerheid Cranberry! Gelukkig liep die CB op.
Ik voel me sinds dit weekend iets minder moe en denk nu ook meteen dat het mis is. Kijk nog steeds vaak of er geen bloed is met afvegen..
Je woonde in Spanje toch? Is daar de eerste echo ook rond 8wk?

Nina, ik hoop voor je dat het allemaal meevalt... Klinkt helemaal niet fijn!

En libe dat is zeker je LH-piek!! (tenzij hij NOG hoger wordt morgen). Super fijn dat je dit nu weet. Als je nu weer zo'n mega lange cyclus krijgt (en dus de NOD niet na 14 dagen is), zou ik toch eens bij huisarts informeren. Hopelijk niet nodig en over 2 weken een positieve test!! :hello:

fietsslot, over die eerste echo:
Ik was met 7wk bij de echopraktijk afgelopen vrijdag. Voor die afspraak staat 15 min. Je moet op zo'n ligstoel gaan liggen en je broek open ritsen, trui/shirt omhoog. Ze doen dan een papieren handdoekje een beetje half onder je onderbroek zodat de gel niet tegen je kleren aankomt. Deze praktijk had een flessenwarmer dus die echo-gel was lekker warm (ik had verwacht dat hij koud was want dat zie ik wel eens op tv / film). Dan even zoeken met dat echo-ding, beetje heen en weer en soms wat harder drukken. Ik moest even mijn adem inhouden want dan beweegt het embryo niet en zie je het hartje beter.
Daarna nog een inwendige gedaan voor die cyste maar als ze het met die uitwendige al zien dan hoeft dat dus niet.
In het ziekenhuis hadden zo'n stoel met beugels en daar vond ik de inwendige echo's prettiger dan bij het echo-centrum. Nu moest ik mijn voeten zo richting mijn billen neerzetten en dan je benen ver open vouwen. Dat inwendig apparaat noemt een van mijn vriendinnen een 'echo dildo' en zo ziet het er ook wel uit gewoon.. Ze doen er een condoom om, gel er op en dan er in. Ze geven goed aan wanneer ze je aanraken en dat je even tegen druk moet geven als het apparaat wordt ingebracht. Eenmaal binnen voel je het wel maar echt niet pijnlijk/vervelend. Dan kijkt ze wat rond (beweegt dat ding dus, dat voel je natuurlijk) en haalt het er weer uit. Als ze je geen doekje geeft zou ik er om een vragen want door die gel is het wel een beetje een plakboel. :biggrin:

Over mij:
Die cyste.. nee geen verklaring voor. Ik had de dag voor die echo opeens een flinke pijnscheut dus ik denk zelf dat hij geknapt is, maar dat kon ze niet met zekerheid zeggen. Het zou ook kunnen dat hij vanzelf kleiner is geworden (hij is waarschijnlijk gegroeid door de hormonen rondom zwangerschap).
PepperyPie schreef:
04-11-2019 14:58
Ah wat super romantisch Es, gefeliciteerd!!

HEEL herkenbaar die onzekerheid Cranberry! Gelukkig liep die CB op.
Ik voel me sinds dit weekend iets minder moe en denk nu ook meteen dat het mis is. Kijk nog steeds vaak of er geen bloed is met afvegen..
Je woonde in Spanje toch? Is daar de eerste echo ook rond 8wk?
Ja de oploop stelt me heel erg gerust.
Hier werkt het een stukje anders. Je belt als je zwanger bent en dan kan je meteen langskomen voor een ‘ ik neem aan -‘ een inwendige echo dan. Is hier niet verbonden aan een bepaald aantal weken. Ik ben van plan te gaan als ik 6 weken ben. Dus nog een korte 2 weekjes. Dan klopt het hartje als het goed is ook... meestal vanaf 6 weken had ik ergens gelezen?!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ohh ja dat is wel even 3x nadenken dan he cranberry. Dan maar even uitstellen.
Ik heb hier uiteraard over nagedacht en zou prima met een buik willen trouwen als het zo ver is.... denk ik. Haha.
Voor nu eerst even kijken wanneer en waar we willen trouwen en dat vastleggen.
Overigens ben ik net ongesteld geworden. Beetje jammer wel maar was pas ronde 3. Op naar ronde 4.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lostit, hoe gaat het met jou? Morgen NOD, spannend!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
@fietsslot nee ik had beide niet voordat ik zwanger werd. Hoge bloeddruk kregen mijn beide zussen ook dus dat had ik wel verwacht, alleen die suiker was een verrassing. Zorgt voor grote kindjes en veel vruchtwater. Ik had bij 24 weken al een aardige buik en veel vruchtwater dus toen de suikertest moeten doen en die was helaas niet goed. Gelukkig wel met enkel een dieet (koolhydraat en suiker arm) onder controle gekregen! Het kindje krijgt anders te veel suiker binnen en dan kan zeker schadelijk zijn als hij of zij geboren wordt. Ons zoontje is na geboorte ook meteen getest maar had een prima suiker spiegel gelukkig! En slechts 2660gr bij geboorte (37.1 geboren) dus het viel allemaal mee! Nu dus al aan een streng dieet wat me prima afgaat want ik weet waar ik het voor doe 👍🏻! Die hoge bloeddruk is gevaarlijker voor baby en mij richting het einde. Vandaar ook dat ik bij 37 weken al ben ingeleid. Dus ben heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan 😁!
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfffff even een egopost, van de week twee keer getest, telkens negatief. En mijn vriend en ik hadden zo'n goed gevoel erover! Ik dacht vanmorgen nog: misschien is dit een hardnekkige die zich niet vroeg gaat laten zien haha.

Nu net ongesteld geworden. Gelukkig kan ik vriend zo ophalen van het vliegveld voor een dikke knuffel (paar dagen in het buitenland geweest voor werk). Komende ronde wordt lastig want we gaan een weekend weg met vrienden. Dusja. Had me zo verheugd om met mijn verjaardag zwanger te zijn. Zit nu wel even te janken. Heb ook helemaal geen voortekenen van een aankomende menstruatie gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat lief dat je ernaar vroeg, es1390!!
Alle reacties Link kopieren Quote
lostit ah wat jammer! Kan me voorstellen dat je er van baalt. Zeker als jullie er zo'n goed gevoel hadden erover. :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, Lostit. Volgende ronde hopelijk meer geluk! :hug:
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah nee wat jammer Lostit! :hug:
Het is ook zo dubbel kut, én niet zwanger én ongesteld. Mag je best even om huilen!
Hopelijk kunnen jullie komende ronde toch op de een of andere manier benutten!

@Mien, echo vandaag toch?! :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
pepperypie ja vandaag! Pas om kwart voor 5 dus dat is nog een lange dag.. Ik laat het jullie weten natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Aaah jammer Lostit!! Zitten we in hetzelfde schuitje, booee. Even lekker knuffelen vanavond en jezelf verwennen met iets lekker. Hopelijk voel je je dan snel beter!!

Spannend MienMandolien! Veel plezier alvast!

Ik heb dit keer een vrij lichte en korte menstruatie, apart. Misschien toch de Mirena die nog aan het uitwerken is ofzo.

Hoe is het met alle andere dames?
Alle reacties Link kopieren Quote
.
es1390 wijzigde dit bericht op 07-11-2019 09:53
Reden: Dubbel
99.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
ah Lostit, we zitten in dezelfde aantal rondes. Ik heb af en toe even het forum gecheckt om te kijken of er al nieuws was.

Wat balen!

Huilen mag!. Hele dikke knuffel!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier in vruchtbare dagen overigens, netjes om de dag aan het klussen :p
Ah wat jammer @lost it !!! Huilen mag. Volgende ronde beter.

Net terug van de dokter.. waarschijnlijk al 5 weken zwanger hcg is al heel hoog ... terwijl mijn menstruatie 8 oktober was. Snap er niks van.

Nu moet ik nog een afspraak maken om bloed te prikken want meneer heeft alleen urine afgenomen. Niet bevoegd om bloed af te nemen daarvoor moet ik naar een andere dokter.. woensdag dus daarheen. Uitslag zal dan pas die maandag daarop zijn en dan pas Daaaaaarna naar de gynocoloog. Eerder ‘ mag ‘ niet. Vriend had mij wijs gemaakt dat alles lekker vlot zou gaan. Nou nee. 😂

Ik word zo gek van de bureaucratie van dit land. ( op dit moment krijg ik heimwee naar Nederland )
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Nadat we om kwart voor 5 mochten voor de echo en het nog ruim een half uur uit liep, hebben we een hele mooie echo gehad. het zag er goed uit en het was echt al een mensje. Hartje gehoord voor het eerst en het kindje bewoog (ik moest wel eerst even springen ) :facepalm: :rofl:
Maar toen was hij/zij erg aan het bewegen.
De uitgerekende datum is nu 23 mei. Dus nu naar totaal 3 dagen eerder gegaan.
De eerste mensen dichtbij ons hebben we het verteld vanavond. Het blijft nog wel een spannende tijd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had vandaag weer een positieve ovulatietest. Netjes 14 dagen na vorige menstruatie. Afgelopen dinsdag en vandaag maar meteen het bed ingedoken.
Nieuwe NOD is 21 november, midden in mijn vakantie. We zijn dan ook echt een paar dagen weg, dus misschien dat ik toch maar een test meeneem. Zou wel een heel mooi verjaardagscadeau zijn. (paar dagen eerder jarig).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben swimkim. Ik ben bijna 33, ben ruim 8 jaar samen met vriend (nog 29). Hebben 5 jaar samen gewoond voordat we in juni een huis hebben gekocht. Sindsdien gestopt met de pil en zoals het er nu uit ziet is alles nu op gang gekomen. Ben toen ook meteen met alcohol gestopt (al deed ik dat sinds nieuwjaar niet meer) met de mededeling dat we gingen voor een zwangerschap en dat dat beter was. Vriend drinkt sowieso niet. Verder gelukkig geen rare vragen gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
@lostit wat balen zeg! :hug: kan me voorstellen dat je er verdrietig door was. Hopelijk de volgende keer meer geluk en voel je je inmiddels weer wat beter!

@es1390 zou idd door de uitwerking van de mirena kunnen komen. Sinds wanneer heb je ‘m niet meer? Bij mij verschilt het ook iedere maand weer.

@mienmandolien wat fijn zeg een goede echo! Lijkt me ook erg leuk om het de mensen om je heen te kunnen vertellen. Hebben jullie dat nog op een speciale manier gedaan? (Qua cadeautjes oid)
Alle reacties Link kopieren Quote
eilean schreef:
08-11-2019 18:48

@es1390 zou idd door de uitwerking van de mirena kunnen komen. Sinds wanneer heb je ‘m niet meer? Bij mij verschilt het ook iedere maand weer.
Jij had ook een Mirena?
Ik heb hem er 2 augustus uit laten halen. Keek in m'n app en zie wel steady iedere keer de 2e week van de maand 4 a 5 dagen ongesteld. Dus er zit wel regelmaat in. Alleen is het nu een cyclus van 35 dagen, 29 en dan nu 27 dagen geweest.
Noujaaa het werkt in ieder geval en we gaan het weer gezellig maken deze maand en wachten dan begin december af.
Hoe gaat het bij jou?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven