Zwanger worden met clomid

14-06-2018 17:05 1730 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

Ik wilde eventjes een topic openen voor dames die zwanger proberen te worden met clomid. Ik weet dat er al heel wat groepen bestaan en soms zijn die dan zeer groot. Het kan wel gezellig zijn met een beknopter groepje. Dus al diegene die mee willen schrijven welkom!

Ik ben in mijn 2de ronde met clomid 50mg. Ik doe enkel folikelmetingen. Geen iui of geen bloedafname om te zien of er een ovulatie is gebeurd. Ik ben gestart in september 2017.
Hoe is het met iedereen hier?

Derde dosis clomid zit er alweer op
Opzich voel het best mee deze keer
Alleen vandaag op mijn werk opeens heel emotioneel om iets heel onbenulligs
Waar dat nou vandaan kwam weet ik niet, maar het overviel mij behoorlijk
.vandaag cyclus dag 17
Vervelend, ArticFox, zo onverwacht emotioneel om iets kleins. Snap dat dat je overvalt.

Ik zit op cyclus dag 27 al weer. Gek. Ik zou zaterdag ongesteld moeten worden, maar in niks kondigt zich dat aan. Normaal heb ik volle, pijnlijke borsten etv, maar nu... niks. Samen met de ‘onvindbare’ ovulatie ben ik wat in de war merk ik. Normaal voel ik wel wat er aan de hand is, maar nu niet. Gelukkig is het extreem druk op mijn werk en heb ik veel afleiding.
Niet echt een topdag nee. nu ook moe en hoofdpijn van de de ematies denk ik

Afleiding is fijn, ik ben net terug van een super leuke vakantie. Dat heeft mij wel goed gedaan. Mijn vruchtabre dagen vielen wel aan het einde van deze vakantie, maar alnog goed kunnen gebruiken en we gaan nog even door voor de zekerheid.
Door deze vakantie geen ovulatietesten gebruikt, dis ik weet niet precies waneer mijn ei is

Wameer ga jij testen pergamon?
Fijn dat je zo’n fijne vakantie hebt gehad!

Voorlopig ga ik niet testen. Ik voel me echt niet zwanger en wil me voor teleurstellingen behoeden. Volgende week ga ik op vakantie, dus tegen die tijd kijk ik even hoe het er voor staat.
Verstandig en een vakantie is een fijn vooruitzicht

Ik test ook niet meer voor mijn nod, hou liever een slag om de arm tegenwoordig en ga er maar vanuit dat het toch weer niet is gelukt. Puur uit zelfbescherming
Eerlijk gezegd heb ik, sinds dat we begonnen zijn in 2016, nog nooit getest. Ik voelde altijd dat mijn menstruatie er binnen een week aankwam, dus testen leek me overbodig. Is het ook altijd gebleken :) Ik ga pas testen als ik écht denk dat er een serieuze kans is.
Oh wat vervelend arcticfox!

Spannend pergamon. Ik duim!

Zit op CD22. Ik heb gisteren de resultaten binnengekregen van mijn partner! Alles was in orde ( oef gelukkig) wel zij de gyn aan de telefoon da als het toch ni lukt volgende maand (aangezien we deze maand niet hebben kunnen 'klussen' tijdens vruchtbare periode) dat we dan wrs gaan overschakelen naar kunstmatige inseminatie 😕
Fijn dat alles goed is Sparky! Dat is toch ook geen onbelangrijk detail. Jullie zijn toch net zo lang bezig met Clomid als ik? Wat gaan ze bij jullie vlot door! Overigens is 6 maanden Clomid 'standaard' (in de bijsluiter staat ook dat je het niet langer mag gebruiken). Misschien is IUI de meest logische volgende stap?

Ik ervaar hier overigens geen spanning hoor, ik voel me echt níet zwanger. Beetje raar dat het zo anders loopt dat de vorige 4x met Clomid, maar buiten dat voel ik me heel normaal.
Pergamon ja idd enderzijds fijn dat ze mij zo vlot helpen maar anderzijds toch wat beangstigend. Ik hoop toch nog gewoon met clomid zwanger te kunnen geraken :)

Laat ons zeker iets weten!
Waarom beangstigend? Ben je bang dat er iets is? Volgens mij volgen ze gewoon 'protocol'. Ik zou het heel fijn vinden als ik eens niet van die stomme wachttijden tussendoor heb steeds. Zou jij dat wel fijn vinden? Je kan er altijd om vragen he, om een behandeling iets uit te stellen totdat jij er wel klaar voor bent.
@pergamon Ik vind het gewoon niet fijn dat het niet lukt op een gewone manier. Maar da zal ik moeten leren aanvaarden :)
Nee, dat is inderdaad kut. Ik denk dat we dat gevoel allemaal heel erg herkennen!
Ik vind het ook heel rot dat het niet vanzelf lukt en kan daar soms ook heel verdrietig van zijn
Ergens ben ik wel blij dat we in goede handen zijn. Zo kan ik mezelf in ieder geval voorhouden dat we allee binnen onze mogelijkheden doen.

Bij ons er er nog niet gepraat over vervolg stappen na de clomid. Ik ben wel van plan om daar in de een na laatste ronde vast naar te gaan vragen

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je daar tegenop ziet
Hoi meiden,

Ik zit nu op cyclusdag 28, mijn cyclussen met clomid zijn meestal 29/30 dagen, maar ik heb er een hard hoofd in. Net als Pergamon voel ik juist deze cyclus helemaal niets. Normaal heb ik ook gevoelige borsten, een zeurderig gevoel etc. als ik ongesteld moet worden, maar nu niets. Wel maandag of dinsdag wat krampen gehad maar dat was zo weer over. Vind het ook juist gek dat ik nergens last van heb.

Fijn dat bij je partner alles goed is Sparky! Is vast een hele geruststelling. Mocht ik dit weekend ongesteld worden gaan wij volgende maand ook met iui beginnen. Ik vond dat ook nogal wat toen de gyneacoloog dat zei, het is niet het beeld wat je voor je hebt bij een kindje maken/krijgen. Ben wel blij dat ze zo handelen en ons niet nog een tijd het bos insturen.

Gebruik nu sinds januari clomid, mag dat hierna nog twee maanden doen en daarna moet ik over op spuiten. Vond het ook gek dat het langer dan 6 maanden is, maar als het werkt..

Fijne avond allemaal!
Jacky hopelijk is het toch nog raak voor de iui
Zo te lezen is dat toch de meest logische stap na clomid. Dat is echt niet dat ik aan de start van mijn kinderwens had gedacht

Ik heb deze rond heel veel last van gevoelige eierstokken en baarmoeder.
Ik vraag mij toch af of dat normaal is.
Een paar weken terug nog net de fertiliteit gebeld en die hadden tien geen reden tot zorg
JackyM idd hopelijk loopt het voor jou nog goed af!

@arcticfox spannend dat kan ook een goed teken zijn niet? Wanneer is je nod
28/29 augustus pas, zit nu rond of net na mijn ovulatie
Hallo lieve meiden
Hier even een korte update!
Ik heb al 2 weken clomid in huis liggen alleen word ik maar niet ongesteld! Zit nu op CD 53... tiktak tiktak..word er helemaal gek van! Alsof mn lichaam weet dat er straks clomid aankomt..heb al ontelbare testen gedaan maar allemaal negatief! Vorige week wel een indroogstreep op een test waarvan ze zeggen dat ik die geen indroogstreep kunnen hebben maar goed...alles erna was negatief, zelfs met ochtendurine en toen niet eens een indroogstreep..ik snap er niks meer van!
Misschien dat ik eind volgende week de gyn bel als ik nog niet ongesteld ben! Duurt allemaal wel erg lang zo!!

Succes voor alle meiden waarvan de nod eraankomt..misschien is het juist nu wel een goed teken dat jullie niets voelen...ik hoop heel harf voor jullie!

Liefss xx
Life is a party to be thrown
Van deze kant eindelijk positief nieuws we gingen vandaag voor een uitgangs echo! Blijkt er een eitje te zijn gaan groeien! Zit nu op dag 20 en een ei van 11 mm omdat we hierna toch een pauze inlassen gaan we dit eitje toch volgend dinsdag weer een echo!
Chelle89 schreef:
17-08-2018 19:12
Van deze kant eindelijk positief nieuws we gingen vandaag voor een uitgangs echo! Blijkt er een eitje te zijn gaan groeien! Zit nu op dag 20 en een ei van 11 mm omdat we hierna toch een pauze inlassen gaan we dit eitje toch volgend dinsdag weer een echo!
War fijn dat er nu een eitje groeit
Hopelijk rijpt deze mooi door

Gier nog steeds vaak kast van gevoelige baarmoeder/eierstokken.
Contact gehad met de fertiliteit. Aks het na het weekend niet minder is niet ik weer contact opnemen
Weer een zwangerschap aankondiging vandaag en morgen ook op stap en een zwangere
Ik ben heel blij voor ze, naar ik heb het gevoel dan alle kanten ingehaald te worden
:hug: rot is dat he!!
Pergamon schreef:
18-08-2018 22:14
:hug: rot is dat he!!
Best wel en dat vind ik stom van mijzelf
Het heeft echt nul betrekking op mij dat anderen zwanger raken. Bij ons weet ook maar een bevriend stel dat we bezig zijn überhaupt.

Meestal trekt dat rotgevoel met een dagje wel weer erg
Heb nu ook nog steeds last van mijn baarmoeder en eierstokken. Dat helpt ook niet mee
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 22:47
1.09% gewijzigd
We hadden allemaal graag een ander verloop van dit traject gezien, maar helaas is dat niet zo. Daar mogen we af en toe best verdrietig over zijn en dat zegt niks over dat we het anderen niet gunnen. We gunnen het onszelf alleen óók.
@articfox bij ons in de vrienden kring zijn er op het moment 7 zwanger! Bij 1 van de zwangerschaps aankondigingen ben ik maar even weggelopen! Wist niet goed wat ik er mee aan moest! Gun het iedereen maar het is zo hard om door iedereen ingehaald te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven