Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Weija: wat Animal ook zo mooi opmerkte - het is natuurlijk wel een lastige datum waarbij je toch stil staat bij het verlies en het verdriet om iets wat zo mooi had kunnen zijn. Ik was eerlijkheidshalve zelf verbaasd dat ik toch nog zo stil stond bij 16/7. Was natuurlijk ook in dezelfde omgeving op de verjaardag van mijn vader, maar toch. Met de uitgerekende datums heb ik dan weer geen moeite gehad, maar ik was ook niet zo ver zwanger destijds. Laat staan wanneer je, zoals in jouw geval, ook niet opnieuw zwanger bent. Nu geloof ik wel dat dit nog gaat komen: 2 cryo's en eventueel 2 hele pogingen moeten je er wel brengen, maar het blijft verdrietig. Om dezelfde reden was ik juist zo blij dat Flipje op 12/6 zwanger was (op dat moment natuurlijk nog niet wetende dat het mis zou gaan) en hoop ik dat Duufje op 12/12 ook weer zwanger is. Niet dat het ene een vervanging is van het andere: X voor jou, F voor Flip en B voor Duufje zijn met jullie verbonden, maar het is wel prettig als er weer iets moois is om naar uit te kijken... Je kan je voor nu iig weer focussen op de volgende TP en dan gaan mijn duimen weer in de bekende modus!

Flipje: als er idd genetisch iets mis is met Flipman's zaad dan zou proceed dat natuurlijk niet kunnen veranderen. Natuurlijk bestaat er nog steeds een pech mogelijkheid... Hoe dan ook - ontzettend K**. Hoop dat het bloeden snel stopt. Blijf het zo oneerlijk vinden. Hebben jullie door de zwangerschap van F. straks 2 of 3 nieuwe pogingen als dat no dig mocht zijn? :hug:

Selin: niet te veel stressen over de vakantie! Ik denk (lees: weet) dat je gewoon op het oordeel van de arts moet vertrouwen in dit soort zaken.

Windmolen: wow - 80 euro voor een scratch is een koopje |-) ! Wat dat betreft is DD echt goedkoper dan de meeste klinieken in Londen (waar er ook de nodige verbergen kosten waren voor aanvullende bloedtesten en zo).

Zizo: Spannend - de op stapel staande punctie! Ik hoop dat er nog wat bij komt aan follikels.

Abusu: doe een Rosings op zaterdag :proud: suc6!! Hoop op een plakker!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
18-07-2017 22:16
Windmolen: wow - 80 euro voor een scratch is een koopje |-) ! Wat dat betreft is DD echt goedkoper dan de meeste klinieken in Londen (waar er ook de nodige verbergen kosten waren voor aanvullende bloedtesten en zo).
Je bedoelt Animal, denk ik ;). Ik was nog vergeten op jouw vraag te reageren. Een cryoterugplaatsing kost bij mijn kliniek (niet in Düsseldorf overigens) zo'n 750 euro, inclusief echo's en bloedonderzoek, exclusief medicijnen. Ik schrok daar wel behoorlijk van, ze hadden van tevoren gezegd dat het veel goedkoper zou zijn dan een stimulatieronde, maar omdat het dan helemaal 'privé' is en niet via de verzekering gaat, mogen ze allerlei factoren erop los laten, waardoor dingen als een simpele echo of bloedonderzoek ineens een heel stuk duurder worden. Heel raar systeem in Duitsland, ik snap er niets van. Maar alsnog beduidend goedkoper dan bij jou ;). Scratch doen ze niet bij ons, dus dat kan ik niet zeggen. Hier moeten we helaas wel het invriezen van de cryo's ook zelf betalen en dat kost ook nog zo'n 850 euro. Ik merk dat ik het vaak behoorlijk lastig vind dat het allemaal zoveel geld kost, en heb soms de neiging de minder optimale oplossing te kiezen omdat het dan goedkoper wordt. Gelukkig heeft m'n man er minder last van en zegt dan heel geruststellend: 'ach, als je gaat uitrekenen wat een kind straks allemaal gaat kosten, dan is dit echt helemaal niets' :P.
Windmolen, goede instelling van jouw man!

Ik dacht dat cryo tp incl cyclus monitoring zonder bloed oz en medicatie 560 was. Invriezen blasto's is 450 euro. 1 dag later nog een blasto kost ook weer 450 euro. Bevruchte eicel is andere techniek en is wat goedkoper. Dus voor 4 cryo's al meer dan 1000 euro invrieskosten. Achteraf ga ik er echt keihard om lachen!!! Nu leg ik het naast mij neer. Ben wel benieuwd wat hsk en nk cellen oz kost. Dazzle?
windmolen schreef:
18-07-2017 22:14
Zizo, fijn dat je wat hebt gehad aan m'n berichtje. En ik lees een beetje dat je inmiddels weer wat positiever erin staat, of niet? Ik duim voor je dat die twee andere follikels ook nog mooi rijp worden. En als het er maar drie zijn, dan zijn het vast drie hele mooie eitjes. Klopt het dat jullie ICSI gaan doen en niet IVF (staat zo in de tabel)? Dat is ook gunstig in het geval van wat minder eicellen, dan maken ze allemaal een goede kans op bevruchting. Succes alvast vrijdag!
Ik sta er idd weer positiever in. Hoop dat het kwalitatief goede eitjes oplevert. Wij doen icsi. Ik kan de tabel niet goed lezen. Ik forum op mijn iPhone en helaas is die bug nog steeds niet opgelost.
Ik hoop dat de punctie nu ook meevalt aangezien ze maximaal 5 eitjes kunnen prikken. Wel heb ik een cyste van 17-19 mm. Die kunnen ze niet onderscheiden van de eiblaasjes, dus die gaat sowieso aangeprikt worden. Ik hoop niet dat dat nog problemen gaat opleveren.

Diamond, spannend donderdag!
Inmiddels weer een paar dagen aan het prikken.
Arts gaf zaterdag aan dat als het zaad van man slecht(er) is door de longontsteking en de ene dag koorts die hij gehad heeft icsi een mogelijkheid is. Voor ons niet anders dan anders, alleen voor het lab.
Ik hoop dat alle 5 de follikels zijn gaan groeien, maar met 4 zijn we ook tevreden.
Dinsdag weten we meer
Zizo, ik kan me wel voorstellen dat je baalt omwille van het aantal, maar zoals iemand ook al zei draait het vooral om de kwaliteit, en je hebt er maar één goed nodig 😉 maar tuurlijk begrijp ik wel dat je wat ‘reserve’ wil om het zo te zeggen.. maar ik hoop met je mee dat ze alsnog enkele eitjes vinden en dat ze allemaal bevrucht raken!! Toi toi!

Diamond30, dank je wel voor je lieve woorden. Nou ja bij mij is wel (vorm van) PCOS gevonden, al zie je dit niet in men hormonen/bloedwaarden. En ze hebben bij de operatie ook lichte endometriose weggehaald. Wat je zegt van de seks herken ik eigenlijk niet echt, geen idee of dit door de hormonen kan komen, maar denk het wel, je lichaam krijgt sowieso heel wat te verduren nu! Ik heb trouwens geen eigen cyclus, dus moet progynova slikken, gelukkig niets van inspuitingen oid… enkel pilletjes slikken 😉

Windmolen, oh ik wist niet dat ze embryo’s ook terug konden invriezen! Dit is voor mij wel een goeie voor moest ik toch te laat zijn voor de terugplaatsing en op reis vertrekken.. en je hebt inderdaad gelijk, heb inmiddels al beslist dat we er gewoon voor gaan 😉 anders moet ik na onze reis weer van nul beginnen aangezien ik geen eigen cyclus heb, en nu zal er tenminste menstruatie zijn en kan ik gewoon verder, anders is het na de vakantie eerst weer menstruatie opwekken oid… gyn zei ook dat die vakantie misschien net heel goed gaat zijn, lekker relaxed 😉. Wanneer heb jij een terugplaatsing?

Abusu wat fijn dat je zaterdag terugplaatsing krijgt! Jammer van de zeilcursus maar fijn dat ze er begrip voor hadden en je het alsnog later kan doen!

Baggal, lief dat je het vraagt, het is weer helemaal oké tussen man en mij, denk dat we het gewoon allebei even moesten verwerken.. we gaan weer vol goede moed door met de volgende ronde! Snap je heel goed dat zondag een rare dag was voor jou.. heb het zelf niet meegemaakt maar kan me wel voorstellen dat je dit meedraagt… hoe gaat het verder met je? Hoe bevalt het je in NL intussen??

Flipje, leef zo met jullie mee, nu wachten op de cryo terugplaatsing dus, weer met goede moed een nieuwe ronde in hé?! Hoop dat het bloedverlies inmiddels gestopt is?

Animal, kan me goed voorstellen dat je even blij bent dat je nu niets moet 😉 even pauze kan ook echt goed doen. Bedankt voor je info over de progynova trouwens! Wist niet dat het zo lang kon duren.. ik ga er in elk geval wel mee starten en we zien dan wel wat het geeft voor onze vakantie!

Duufje, bedankt, tuurlijk vind je er wat van, van mijn man zijn gedrag 😉 vindt iedereen toch, ik zelf ook, maar goed, intussen is de vrede en rust teruggekeerd 😉 fijn dat je menstruatie is doorgebroken! Ik wacht ook op de mijne nu ..

Angel, had het hier al geschreven, mijn man is moslim, maar niet praktiserend! De dokter heeft ook zeker al met hem gesproken, maar denk dat ook de taalbarrière het moeilijk maakt, hij is hier 4 jaar geleden komen wonen, en zijn Nederlands is méér dan oké, hij krijgt heel veel complimenten over hoe goed hij Nederlands praat, maar als het dan gaat over medische termen en zaken waar hij nog nooit eerder in zijn eigen taal over gehoord heeft 😉 kan ik me voorstellen dat dat in het Nl nog moeilijker is! geniet van je vakantie!

Weija bedankt voor je berichtje! Hierdoor heb ik beslist van inderdaad gewoon door te gaan nu 😉 het is een kunstmatige cyclus ja.. dus hopelijk dat het allemaal tijdig kan doorgaan! Hoe gaat het verder met jou? Heb je de teleurstelling ook al kunnen verwerken? Wanneer heb je de eerste echo? Heb jij wel een terugplaatsing in natuurlijke cyclus of… ?
Weija, wat klink je nuchter en sterk. Goed van je.
Dat geldt ook voor Selin overigens.
Wat zijn we eigenlijk een stelletje bikkels hier allemaal met elkaar ;-)

Zizo en Fruity, spannend weer voor jullie. Het gaat altijd zo snel als je eenmaal weer aan het prikken bent.

Flipje ik hoop dat het bloeden inmiddels is gestopt. Het is allemaal al zo klote en dan wil je volgens mij ook niet dat het zo lang aan blijft 'modderen'. Dan moet het maar snel gedaan zijn ook. Mijn duimen draaien voor iedereen hier, maar voor jou staan ze inmiddels op turbo. Het is niet te geloven wat jullie allemaal moeten doorstaan.

Ik begin vanavond weer met spuiten van de onderdrukker en morgen met stimuleren. Olé olé voor het korte protocol. Komende maandag hebben we een afspraak in het ziekenhuis om nog eens na te praten over de mislukte bevruchtingen en vrijdag over een week is dan alweer de eerste echo. Er zit weer vaart in dus. Ik heb wel besloten dat ik de poging stop als het aantal follikels erg tegen valt. Dan moeten ze maar eens iets anders proberen.

Verder afleiding genoeg. We hebben te horen gekregen wat de verbouwing van het huis dat we op het oog hebben ongeveer gaat kosten en dat was best een beetje schrikken. We hebben nu een bod gedaan ver onder de vraagprijs, dus ik ben benieuwd hoe dit verder gaat. Kan me heel goed voorstellen dat de verkopers nu afhaken. En wij willen echt niet meer betalen. Dus wellicht moeten we op zoek naar iets anders. Nou ja, dat komt ook wel goed. Best een gedoe hoor, dat verhuizen... en nu moeten we wel aangezien ons eigen huis is verkocht :-).
Angel zeker spannend! Dank je ik hoop ook op zo’n mooi aantal. Ja, klopt het zeker psychisch ook..moeten er toch ff doorheen.. Hoe gaat het met je?
Duufje Jeujj wat fijn zeg! :yes: Succes met de eventuele onderhandeling voor jullie nieuwe huis. Wie weet willen die mensen er toch heel graag vanaf.
Weija het is altijd een drempel waar je weer even overheen moet komen. En een datum in dit traject kan juist heel belangrijk en mssn wel ondersteunend zijn. Ik denk nog steeds aan de datum van mijn MK en ook de uitgerekende datum vind ik ook wel lastig, ook al was het zo pril. Bij jou is het natuurlijk een hele andere situatie. Knuffels voor jou :hug: Gelukkig staat de datum alweer vast voor cryo TP. :yes:
Windmolen dank je wel, ik hoop dat ik morgen een goed bericht heb en met een beetje geluk volgende week de punctie.
Zizo Goed zeg dat je toch weer positiever er in kunt staan, hoop voor je dat de punctie mee gaat vallen en dat de cyste idd niet veel problemen oplevert. Slik jij voor de punctie ook pijnstillers? Dank je, ik houd jullie op de hoogte.
Selin Oh gelukkig hoef je niet te spuiten zeg. En fijn dat je er geen last van hebt, moest er wel ff aan wennen hoor…maar idd wat je zegt je lichaam heeft veel te verduren en iedereen reageert er ook weer anders op.

Pff zat gisteravond te klungelen met 3 verschillende gonal spuiten, in 2 zaten nog kleine beetjes die ik wel wou op gaan maken, maar niet genoeg in zat voor de hele dosis. :facepalm:
Hoop dat het spuiten snel klaar is, want ik weet niet meer waar ik moet prikken zie overal kleine prik (wondjes) op mijn buik..
Shine bright like a diamond
Duufje, turbo terug. :smooch: Ik krijg nog altijd de tranen in mijn ogen als ik denk aan jullie ervaring. :hug: Ik hoop dat het de komende poging meteen lukt, jullie zijn echt aan de beurt.

Zodra ik ongesteld word melden we ons weer aan.

Na de vorige mk kwam mijn cyclus weer na 5 weken. Toen was het wel opgewekt met cytotec. Kindje was ± een week daarvoor overleden, dus bij elkaar 6 weken. Na F* kwam mijn cyclus ook na 6 weken.

Deze keer is de mk dus vanzelf op gang gekomen, dus ik beschouw dat nu maar als een soort menstruatie. Vruchtje was toen ook al 3,5 week voor de mk gestopt, dus ik vermoed dat mijn lijf dat wel door heeft. Het voelde de avond voor de mk in mijn buik ook echt precies als een menstruatie. Dus hopelijk komt 4 weken daarna een echte menstruatie. Nu nog een weekje of 3 dus.

Controle echo (nacontrole van de mk) is over 1 week, op 'cyclus dag 16'. Wie weet dat ze dan misschien dus alweer een follikel ziet zitten? Zou zomaar kunnen. Ik denk dat ik maar wat ovu testjes erbij pak.... heb er toch nog ergens een heleboel in een la liggen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Selin26 schreef:
19-07-2017 07:35

Wanneer heb jij een terugplaatsing?
Morgenochtend! :hyper:
Animal2307 schreef:
18-07-2017 22:38
Ben wel benieuwd wat hsk en nk cellen oz kost. Dazzle?
Facturen vielen gisteren al binnen. 410 euro .
Duufje succes weer met de eerste spuit vanavond! Fijn dat er weer wat gebeurt. Ik duim voor een aantal mooie bevruchtingen voor jou.
Windmolen wat spannend! Morgen punctie! Ik hoop zondag ook bij je op het wachtbankje te ploffen.

Flipje ik hoop dat je snel weer door kunt.

Dazzle vergoed de verzekering nog iets voor je? Het zijn forse bedragen, maar hopelijk leidt het tot het krijgen van een kind.

Hier zojuist de Ovitrelle gezet. Vrijdagochtend punctie. Ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden voor de punctie. Ik vond de hsg vorig zo pijnlijk! Ik werd toen misselijk van de pijn. Punctie lijkt me nog erger. Ik krijg wel een infuus met een morfineachtig middel. En ik moet nuchter zijn: zes uren vantevoren niet meer eten of drinken. Iemand een idee waarom?
Duufje joehoe vanavond de eerste spuit! Op naar hopelijk een heel mooie opbrengst en mooie bevruchtingen.
Spannend dat jullie een bod op het opknap-huis hebben uitgebracht! Zou wel heel gaaf zijn als dat lukt.

Flipje prettig dat volgende week de na controle van de mk is en dat ze dan meteen kunnen kijken of alles er goed uitziet voor de volgende cyclus. Hoop zo voor jullie dat deze tp gewoon weer raak is en de zwangerschap eindelijk helemaal goed verloopt.

Windmolen succes morgen met de tp!!! Fijn en spannend de wachtweken in.

Selin goede keus! En op vakantie zijn tijdens de wachtweken is alleen maar heel fijn.
Dazzle, is dat voor de HSK en scratch? Nk-cellen krijg je vlg mij van het lab, of zit dat er echt bij in?? Ik had eerder het dubbele verwacht namelijk. Ik neem aan dat de narcose daar los bij komt a 250 euro.

Windmolen, heeeel veel plezier morgen! Ik vond het een erg bijzonder moment.

Zizo, met elke narcose/roesje moet je nuchter zijn. Als je namelijk wat versuft bent, en misselijk wordt van de middelen en gaan braken, kun je je makkelijk verslikken. Als je dan eten in jouw longen komt, kun je daar een ontzettende nare longontsteking van krijgen. Zorg maar gewoon dat je nuchter bent, veel veiliger. Ik was ook erg zenuwachtig. Ondanks alle verhalen weet je gewoon niet wat je moet verwachten. Ik hoop dat je (net als ik) na de tijd denkt: heb ik me hier nu zo zenuwachtig voor gemaakt?

Flip, is het bloeden al gestopt? Zo nee, wordt het wel minder? Zou wel mooi zijn als er al een keurige follikel zit.
Windmolen, ooooh wat spannend!! !HEEL VEEL SUCCES!!!
Windmolen: Heel veel succes zo meteen meis! En over de kosten: op een gegeven moment vergeet je die. In het begin zat ik er net zo in als jij. Maar uiteindelijk heb ik alles wat werd aangenomen ook gedaan, inclusief de omstreden embryo glue. Het leek wel monopoly-money dat ik uitgaf, maar als je toch al aan het betalen bent wil je er ook alles aan doen om de poging te laten slagen... en...Ik heb ook wel eens stevig vloekend de bloedtesten voldaan na een VMK. Mijn man zei altijd: you need to be in it to win it. :P En daarnaast kun je jezelf niet verwijten dat je er niet genoeg aan doet. Geldt ook voor de andere betalende dames zoals Dazzle en Animal.

Duufje: het huis stond al even te koop he?! Hoop dat de verkopende partij dat mee laat wegen. De spuit ging vast goed :hyper: !! Blij dat je weer begonnen bent!

Flip: een knuffel :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Zizo, in 'mijn' ziekenhuis hoef je niet nuchter, maar mag je een licht ontbijt voor de punctie. Bakje yoghurt, cracker of beschuitje dus.
Het nuchter moeten komen ken ik dus niet.

Windmolen, succes vanochtend!
Windmolen heel veel succes vandaag!!

Animal dankjewel voor de uitleg. Uiteraard ga ik nuchter als dat moet, maar ik snapte het niet helemaal. Nu wel.
Spannend Windmolen heel veel succes vanochtend! :-D
Dazzle wow duur, krijg je ook nog een deel vergoedt?
Zizo heel veel succes morgen, snap je spanning en zenuwen. Ik kreeg net de uitleg over de punctie, ze legde uit dat je de prikjes wel kunt voelen, maar ik heb een baarmoederfoto gehad en het door spuiten van de eileiders en mijn verpleegkundige legde uit dat dit veel pijner doet dan de punctie. Is dat hetzelfde als een HSG? Maar ja bij iedereen is de pijngrens natuurlijk weer anders. Dus laten we hopen dat het ook zo is. Na het zien van plaatjes en de uitleg krijg ik ook al de zenuwen.. :-? Duimen voor je dat het je meevalt.

Net terug van de FM. Er zaten rechts 5 eitjes tussen de 10 en 13 en links 3 nog kleiner rond de 10. Dus ik moet nog lekker door blijven spuiten en maandag weer langs komen voor een FM. Hopen dat ze dan zodanig zijn gegroeid dat volgende week de punctie ingepland kan worden. En hopen dat ze alle 8 mee kunnen doen.. 8-)
diamond30 wijzigde dit bericht op 20-07-2017 11:32
0.20% gewijzigd
toen ik begon met dit traject vertelde de arts dat de meeste aan het begin van het traject het meest bang waren voor de punctie maar het uiteindelijke wachten veel erger vonden. toen dacht ja ja zeker joh! maar tja het is echt zo. die punctie is vervelend maar het wachten vele malen erger :@@:
suc6 dames
Piene dankjewel. Hopelijk valt het mee.
Diamond, dat ziet er mooi uit met je follikels. Hopelijk doen ze allemaal mee! HSG is idd een foto van het doorspoelen van de eileiders. Man wat deed dat pijn. Hoop echt dat dit minder erg is.

Ik hou mezelf maar voor dat ik over 24 uur alles achter de rug heb.
o komt echt goed zizo! :bigkiss:
Dank je Zizo Ja de HSG vond ik ook echt vreselijk ook al duurde het niet lang. Ga je onder narcose tijdens de punctie / plaatselijke verdoving? :smooch:
Animal2307 schreef:
19-07-2017 22:49
Dazzle, is dat voor de HSK en scratch? Nk-cellen krijg je vlg mij van het lab, of zit dat er echt bij in?? Ik had eerder het dubbele verwacht namelijk. Ik neem aan dat de narcose daar los bij komt a 250 euro.
Narcose zit daar nog niet bij, die rekening heb ik nog niet gehad. Maar die zal ook nog komen. Factuur is alleen van de biopt. Of het NK cellen onderzoek daar nog bij komt, vast wel. durf ik niet te zeggen.... De prijslijst is me niet helemaal duidelijk. Best irritant dat je niet weet wat je kan verwachten, maarja ik ga het er niet minder om laten..

Ik zie trouwens ook embryo glue (waar Baggal het overhad) op de prijslijst staan, daar hebben ze niets over genoemd bij mij? bij jou wel animal??
Is die glue mogelijk bij 5 daagse embyro? Zou voor mij met mijn dunne bms misschien ook wel interessant zijn, ik ga het volgende week wel even aankaarten in DD.

Voor de behandeling in Duitsland krijg je vergoed wat je ook vergoed zou krijgen via Nederlands zkh. Dus "extra opties" die ze in DD uitvoeren is allemaal voor jezelf. Dit kun je eventueel via de inkomstenbelasting weer indienen inclusief alle ritjes naar DD a 0.19 ct per km (als je drempel niet te hoog is ;) )

Spannend morgen 1e FM :)

Zizo: Mijn 1e puncie deed ook verschrikkelijk pijn, mijn 2e punctie viel weer mee. Het verschilt per keer en per mens. Je zal er doorheen moeten, het moet toch gedaan worden. Ik hoop dat het meevalt voor je en een goede opbrengst oplevert!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven