Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

woensdag 10 mei 2017 om 16:31
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
.

Wachten op start | miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje |
Prikken & slikken | rojali |
Wachten op cryo-tp | Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4 |
In de wachtweken | Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug) |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 |
okt 2015 |
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) | ICSI2 | wachten op start (sept) |
VUmc |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x |
IVF3 | 2 cryo's | IVF1&2: NL IVF3:Dusseldorf |
Duufje (39/43) |
2013 | Dec 2015 | zeer slechte zaadkwaliteit ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆ |
ICSI2 | start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt | ? |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
abusu (39) |
2014 | 2014 | alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad ICSI1 niet zwanger |
ICSI2 | verse tp niet zwanger (1 cryo) |
MCK |
Animal2307 (36/36+) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) niet gelukt |
IVF/ICSI3 | wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp | Dusseldorf |
boulu (?) |
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w) | |||||
miillaa | IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie | IVF1.2 | wachten op verder onderzoek | |||
MevrouwStippel (36/39) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
wachten op start (±augustus '17) |
AMC | ||
Lilly53 | verstoring LH, azoospermie | ICSI1 | wachten op start | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's | ICSI2 | start mei '17, 2e ronde aug'17? | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider |
IVF1 | wachten op start (Sept) |
||
Zizo (33/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel | |
doces (28/30) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit | ICSI | ICSI 1 mei '17 | privé |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF |
IVF2 | wachten op start september | |
windmolen (32/38) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI gehad | IVF/ICSI1 | eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos | |
rojali | Okt 2015 | Jul 2017 | HSG gehad, verkleving door chlamidia | IVF 1 | ? | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar | IVF/ICSI | Start prikken 5/8 X |
|
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames! |
ZWANGER!

*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.

*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.

rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
donderdag 20 juli 2017 om 12:46
Animal, krijg je de kosten van het invriezen en de cryo-terugplaatsing eigenlijk vergoed via de Nederlandse verzekering? Want in NL zou je het niet zelf hebben hoeven te betalen. (Edit, lees net wat Dazzle daarover schrijft en wsl kun je dus wel wat terugkrijgen. Fijn!) Zat me laatst ineens af te vragen, wat als wij hier nu in Duitsland 3 pogingen doen, en daarna terugverhuizen naar NL, zouden we dan weer in aanmerking komen voor 3 Nederlandse pogingen?
Zizo, heel veel succes met de punctie alvast! Ik kreeg een lichte narcose, dus ik heb er niets van gevoeld, maar ik hoop dat het meevalt voor je. Ik moest overigens dus ook nuchter zijn ivm de narcose. Gelukkig was ik te nerveus om echt honger te hebben
. Volgens mij hebben ze bij mij ook een cyste aangeprikt. Tenminste zat er al tijden een dingetje dat leek op een eiblaasje net naast m'n eierstok en bij de laatste echo was-ie ineens weg. Ik heb er niets van gemerkt iig, volgens mij kan dat niet zoveel kwaad. Ik hoop dat je zondag naast me mag komen zitten op het wachtbankje, gezellig!
Fruity, succes met spuiten, hopelijk gaan idd alle 5 meedoen!
Selin, fijn dat jullie besloten hebben ervoor te gaan voor de vakantie. En ik neem aan dat ze het allemaal mooi gaan monitoren en ze het dan ruim op tijd kunnen zien of het gaat lukken qua timing of dat ze beter de embryo helemaal niet laten ontdooien. Maar gaat vast goed komen als de gyn er vertrouwen in heeft. Ben je dan nu al begonnen met progynova enzo?
Duufje, ik ben ook grote fan van het korte protocol, lekker snel actie! Jij ook succes met spuiten! En hopelijk wordt het toch iets met het huis, wanneer hoor je er iets over? Spannend allemaal!
Flipje, ik hoop dat je cyclus zich inderdaad snel herstelt en je volgende week een eitje op de echo gaat zien. Ik hoop zo hard dat jullie laatste cryo gaat bewijzen dat alles tot nu toe inderdaad alleen maar domme pech was en dat deze jullie wens mag doen laten uitkomen. Het is jullie zo gegund!
Baggal, thanks. Ja, ik denk ook wel dat we het snel weer zijn vergeten, alle kosten, zeker als het straks raak is. En je hebt gelijk, je wilt je inderdaad geen verwijten hoeven te maken, zeker niet omdat je te zuinig bent geweest. Ik moet me dat maar gewoon af en toe voorhouden. Gelukkig hebben we geen geldzorgen en daar ben ik ook erg dankbaar voor. In Duitsland werd IVF tot een aantal jaar geleden ook voor 100% vergoed, zoals in Nederland en pas een tijdje geleden is het veranderd naar 50%. En je ziet dan in de grafieken een enorme daling in hoeveel IVF-zwangerschappen er zijn ontstaan. Lijkt me ontzettend naar als je je kinderwens niet kan waarmaken omdat je niet de financiële middelen hebt. Gelukkig zijn er inmiddels een aantal verzekeringen die wel 100% vergoeden (daar zijn wij dan ook snel naar overgestapt). Maar cryo-terugplaatsingen en cryo's invriezen wordt helaas nergens vergoed.
Hoe gaat het verder met jou? Ben je nog in NL? Ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt met alle bezoekjes!
Diamond, mooie eerste echo! 8 eitjes zou een goede score zijn! Ik duim dat ze maandag allemaal mooi gegroeid zijn!
Dazzle, heb je geen 'Kostenvoranschlag' (offerte) gehad van het NK-onderzoek? Ik krijg hier van alles waar we zelf voor moeten betalen een brief van te voren en dan moeten we ook tekenen dat we ermee akkoord gaan. Ik hoop dat de kosten een beetje meevallen.
En dan een update van mij. Bedankt voor al jullie succeswensen, het heeft geholpen! Ik heb een mooie blastocyst in m'n buik. Heel bijzonder en vreemd en onwerkelijk maar mooi idee! Ff een copy-paste van een ander topic waar ik een klein verslagje heb gedaan
.
Alles is goed gegaan, het embryo is mooi ontdooit en goed vitaal. Zag er allemaal heel goed uit, zei de embryologe. Ook m'n bloedwaardes waren helemaal goed, dus nu is het een kwestie van afwachten. Ik heb een foto meegekregen, heel leuk. En we konden via een camera meekijken hoe het opgezogen werd in de spuit direct voordat het in mij werd ingebracht. Verder stelde de procedure weinig voor.
Ik sta er op dit moment heel positief in. Ben ontzettend dankbaar dat we zo ver hebben mogen komen en dat we nu eindelijk een echt goede kans maken. Ik ga proberen te ontspannen en te genieten, maar ik verwacht dat het lastig gaat worden naarmate m'n nod dichterbij komt (las net wat Piene daar over schreef...). Ik heb over twee weken pas een afspraak om bloed te laten prikken, maar daarvoor heb ik natuurlijk allang getest. Sowieso word ik normaal gesproken op 12 dpo ongesteld, dus dat is precies over een week. Of ik voor die tijd al wil gaan testen, weet ik niet. De arts heeft het iig afgeraden, omdat het nog te vroeg kan zijn. Ik heb geen ovitrelle gespoten, dus vals positief testen kan niet, maar het kan wel vals negatief zijn natuurlijk. Ik zie het wel hoe het gaat. Zo spannend!
Ik hoop dat er snel meiden aan gaan schuiven bij mij op het wachtbankje, ik vind het maar niets om daar in m'n eentje te zitten, haha. Abusu zaterdag, toch? En Zizo hopelijk zondag. Diamond dan aan het einde misschien nog, al kan ik er dan mogelijk alweer af zijn (hopelijk niet). Ben ik dan nog iemand vergeten?

Zizo, heel veel succes met de punctie alvast! Ik kreeg een lichte narcose, dus ik heb er niets van gevoeld, maar ik hoop dat het meevalt voor je. Ik moest overigens dus ook nuchter zijn ivm de narcose. Gelukkig was ik te nerveus om echt honger te hebben

Fruity, succes met spuiten, hopelijk gaan idd alle 5 meedoen!
Selin, fijn dat jullie besloten hebben ervoor te gaan voor de vakantie. En ik neem aan dat ze het allemaal mooi gaan monitoren en ze het dan ruim op tijd kunnen zien of het gaat lukken qua timing of dat ze beter de embryo helemaal niet laten ontdooien. Maar gaat vast goed komen als de gyn er vertrouwen in heeft. Ben je dan nu al begonnen met progynova enzo?
Duufje, ik ben ook grote fan van het korte protocol, lekker snel actie! Jij ook succes met spuiten! En hopelijk wordt het toch iets met het huis, wanneer hoor je er iets over? Spannend allemaal!
Flipje, ik hoop dat je cyclus zich inderdaad snel herstelt en je volgende week een eitje op de echo gaat zien. Ik hoop zo hard dat jullie laatste cryo gaat bewijzen dat alles tot nu toe inderdaad alleen maar domme pech was en dat deze jullie wens mag doen laten uitkomen. Het is jullie zo gegund!
Baggal, thanks. Ja, ik denk ook wel dat we het snel weer zijn vergeten, alle kosten, zeker als het straks raak is. En je hebt gelijk, je wilt je inderdaad geen verwijten hoeven te maken, zeker niet omdat je te zuinig bent geweest. Ik moet me dat maar gewoon af en toe voorhouden. Gelukkig hebben we geen geldzorgen en daar ben ik ook erg dankbaar voor. In Duitsland werd IVF tot een aantal jaar geleden ook voor 100% vergoed, zoals in Nederland en pas een tijdje geleden is het veranderd naar 50%. En je ziet dan in de grafieken een enorme daling in hoeveel IVF-zwangerschappen er zijn ontstaan. Lijkt me ontzettend naar als je je kinderwens niet kan waarmaken omdat je niet de financiële middelen hebt. Gelukkig zijn er inmiddels een aantal verzekeringen die wel 100% vergoeden (daar zijn wij dan ook snel naar overgestapt). Maar cryo-terugplaatsingen en cryo's invriezen wordt helaas nergens vergoed.
Hoe gaat het verder met jou? Ben je nog in NL? Ik hoop dat je het allemaal een beetje trekt met alle bezoekjes!
Diamond, mooie eerste echo! 8 eitjes zou een goede score zijn! Ik duim dat ze maandag allemaal mooi gegroeid zijn!
Dazzle, heb je geen 'Kostenvoranschlag' (offerte) gehad van het NK-onderzoek? Ik krijg hier van alles waar we zelf voor moeten betalen een brief van te voren en dan moeten we ook tekenen dat we ermee akkoord gaan. Ik hoop dat de kosten een beetje meevallen.
En dan een update van mij. Bedankt voor al jullie succeswensen, het heeft geholpen! Ik heb een mooie blastocyst in m'n buik. Heel bijzonder en vreemd en onwerkelijk maar mooi idee! Ff een copy-paste van een ander topic waar ik een klein verslagje heb gedaan

Alles is goed gegaan, het embryo is mooi ontdooit en goed vitaal. Zag er allemaal heel goed uit, zei de embryologe. Ook m'n bloedwaardes waren helemaal goed, dus nu is het een kwestie van afwachten. Ik heb een foto meegekregen, heel leuk. En we konden via een camera meekijken hoe het opgezogen werd in de spuit direct voordat het in mij werd ingebracht. Verder stelde de procedure weinig voor.
Ik sta er op dit moment heel positief in. Ben ontzettend dankbaar dat we zo ver hebben mogen komen en dat we nu eindelijk een echt goede kans maken. Ik ga proberen te ontspannen en te genieten, maar ik verwacht dat het lastig gaat worden naarmate m'n nod dichterbij komt (las net wat Piene daar over schreef...). Ik heb over twee weken pas een afspraak om bloed te laten prikken, maar daarvoor heb ik natuurlijk allang getest. Sowieso word ik normaal gesproken op 12 dpo ongesteld, dus dat is precies over een week. Of ik voor die tijd al wil gaan testen, weet ik niet. De arts heeft het iig afgeraden, omdat het nog te vroeg kan zijn. Ik heb geen ovitrelle gespoten, dus vals positief testen kan niet, maar het kan wel vals negatief zijn natuurlijk. Ik zie het wel hoe het gaat. Zo spannend!
Ik hoop dat er snel meiden aan gaan schuiven bij mij op het wachtbankje, ik vind het maar niets om daar in m'n eentje te zitten, haha. Abusu zaterdag, toch? En Zizo hopelijk zondag. Diamond dan aan het einde misschien nog, al kan ik er dan mogelijk alweer af zijn (hopelijk niet). Ben ik dan nog iemand vergeten?
donderdag 20 juli 2017 om 13:24
Windmolen, ik heb alles ingediend bij de verzekering en nog niet alles is afgehandeld, dus nog even geduld. PICSI toeslag is niet vergoed. Narcose niet, Deel van ICSI wel, maar ook niet alles. De rest staat op op: "is in behandeling"
Fijn dat de mooie blasto aan boord is! Ik hoop zo voor je dat je over een dag of 10 een positieve test in handen hebt! Saai he, in je eentje op het wachtbankje
Dazzle, is dan dan de scratsch en biopt en kosten NK-cellen? Scratch en biopt nemen is rond de 80 euro, maar NK-cellen oz zit daar niet bij in, volgens de prijslijst. Of zit HSK er bij in? Veel dingen worden afzonderlijk berekend en gestuurd. Heb ik de week na de punctie wel 5 enveloppen met soms meerdere rekeningen gehad. Narcose is 250 euro. Roesje 150.
Embryo glue hebben we het ook niet over gehad. We gaan eerst de onderzoeken maar eens afwachten en kijken wat er uit komt.
Fijn dat de mooie blasto aan boord is! Ik hoop zo voor je dat je over een dag of 10 een positieve test in handen hebt! Saai he, in je eentje op het wachtbankje

Dazzle, is dan dan de scratsch en biopt en kosten NK-cellen? Scratch en biopt nemen is rond de 80 euro, maar NK-cellen oz zit daar niet bij in, volgens de prijslijst. Of zit HSK er bij in? Veel dingen worden afzonderlijk berekend en gestuurd. Heb ik de week na de punctie wel 5 enveloppen met soms meerdere rekeningen gehad. Narcose is 250 euro. Roesje 150.
Embryo glue hebben we het ook niet over gehad. We gaan eerst de onderzoeken maar eens afwachten en kijken wat er uit komt.
donderdag 20 juli 2017 om 14:14
donderdag 20 juli 2017 om 14:38
Zizo dat hoop ik ook voor je. Ik met een pilletje slikken een uur voor de punctie, ik weet niet meer hoe heet, ze zei de naam wel vanochtend. Ik weet dat niet of ik het zkh nog wat ga krijgen, maar ik mag iig niet autorijden. Dus neem dan ook de hele dag vrij.
WindmolenWat fijn, nu lekker laten innestelen in je warme baarmoeder. Lijkt mij ook super bijzonder het moment dat het embryo in je baarmoeder zit en echt leuk dat je een foto mee krijgt..
Moet jij ook van die balletje Ustro inbrengen? Heel veel succes op het wachtbankje! Ik hoop dat nog met je mee kan doen op het wachtbankje, maar is afhankelijk van maandag dan moeten ze wel super veel zijn gegroeid haha! Denk dat we elkaar dan net mislopen..en hopen dat jij dan een positieve test hebt.
Dank je!
WindmolenWat fijn, nu lekker laten innestelen in je warme baarmoeder. Lijkt mij ook super bijzonder het moment dat het embryo in je baarmoeder zit en echt leuk dat je een foto mee krijgt..

Dank je!

Shine bright like a diamond
donderdag 20 juli 2017 om 21:22
Even snel een vraagje ik ga zometeen mijn eerste Decapeptyl spuiten alleen bij de prikinstructic kreeg ik te horen dat ik bij deze injectie de lucht niet moet verwijderen en in de gebruiksaanwijzing staat van wel. Wat doen jullie altijd bik decapeptyl? Weet dat de andere spuiten die jezelf mengt wel moet.
donderdag 20 juli 2017 om 21:37
Ik verwijder ook de lucht niet bij decapeptyl. Bij die van mij zat altijd een enorme luchtbel, of eigenlijk gewoon echt een stuk lucht van een cm ofzo, maar die zit er bewust in heb ik begrepen. Zodat de vloeistof er goed uitgaat ofzo. Beetje raar dat in de handleiding staat dat je het moet verwijderen... Ik zorgde er wel altijd voor dat alle vloeistof aan de kant van de naald zat en de luchtbel dus aan de andere kant, waar je de spuit indrukt (hoop dat je begrijpt wat ik bedoel). Succes! Btw, je staat nog niet in de tabel, zie ik. Als je dat wel wilt, maar er niet uitkomt hoe dat moet, wil ik je er wel inzetten. Moet je alleen ff je gegevens doorgeven.
donderdag 20 juli 2017 om 21:53
Dankjewel voor de snelle reactie Selin en Windmolen!! Net mijn eerste injectie gezet met trillende handjes. Waarschijnlijk voor jullie een vaste prik maar voor mij even een besef dat we nu echt begonnen zijn!
Injectie zat er zo in alleen de vloeistof die erin loopt voelt een beetje naar vind ik. Het was gelukkig goed te doen
Voelen jullie het ook na de injectie de vloeistof een beetje zitten.
Ik ga morgen ochtend op de computer de tabel invullen als ik er niet uit kom horen jullie het!
Super bedankt! Blij dat ik dit forum heb ontdekt.
Injectie zat er zo in alleen de vloeistof die erin loopt voelt een beetje naar vind ik. Het was gelukkig goed te doen

Ik ga morgen ochtend op de computer de tabel invullen als ik er niet uit kom horen jullie het!
Super bedankt! Blij dat ik dit forum heb ontdekt.
donderdag 20 juli 2017 om 22:03
Oh ok, misschien is het dan onzin wat ik zeg over dat het helpt om de vloeistof er goed uit te krijgen

Fijn dat het gelukt is Labgeek, de eerste keer is altijd spannend. Toen ik m'n allereerste injectie zette en erna weg wilde lopen, moest ik meteen weer gaan zitten, want van de spanning werd ik helemaal duizelig, haha. De decapeptyl-vloeistof vind ik ook een beetje pijnlijk altijd. Er werd mij wel aangeraden om de spuit zo'n 10 minuten van te voren uit de koelkast te halen, zodat de vloeistof niet meer zo koud is, dat helpt een beetje.
vrijdag 21 juli 2017 om 08:26
Zizo, heel veel succes! En dat ze maar een mooi aantal supereicellen kunnen vinden!
Labgeek, fijn dat het gelukt is! Deca schijnt een wat pijnlijke vloeistof te zijn. Goed opwarmen kan al veel schelen. Dus uit de koelkast even even een minuutje in je hand houden, scheelt al heel veel. Over de luchtbel, weet ik niets, ik heb nooit deca gehad. Wel een andere vloeistof waarbij de luchtbel ook niet verwijderd hoefde te worden, maar daar zat altijd maar echt een klein beetje lucht in en in elke spuit even veel.
Windmolen, hoe voel je je met een embryo aan boord?
Weija, wanneer mag je voor de eerste echo?
Even een halleluja voor de verzekering! Er is qua bedrag meer vergoed dan ik verwacht had! Heb alle medicatie (op de verzendkosten en de pregnyl na... beetje vreemd, maar goed, die was het goedkoopste) Natuurlijk is het uiteindelijke bedrag dat we zelf moeten betalen een hele smak geld, maar het is veel minder dan ik verwacht had. Dat is weer een meevaller.
Labgeek, fijn dat het gelukt is! Deca schijnt een wat pijnlijke vloeistof te zijn. Goed opwarmen kan al veel schelen. Dus uit de koelkast even even een minuutje in je hand houden, scheelt al heel veel. Over de luchtbel, weet ik niets, ik heb nooit deca gehad. Wel een andere vloeistof waarbij de luchtbel ook niet verwijderd hoefde te worden, maar daar zat altijd maar echt een klein beetje lucht in en in elke spuit even veel.
Windmolen, hoe voel je je met een embryo aan boord?
Weija, wanneer mag je voor de eerste echo?
Even een halleluja voor de verzekering! Er is qua bedrag meer vergoed dan ik verwacht had! Heb alle medicatie (op de verzendkosten en de pregnyl na... beetje vreemd, maar goed, die was het goedkoopste) Natuurlijk is het uiteindelijke bedrag dat we zelf moeten betalen een hele smak geld, maar het is veel minder dan ik verwacht had. Dat is weer een meevaller.
vrijdag 21 juli 2017 om 08:39
Wat naar dat je zoveel zelf nog moet betalen, Animal. Gelukkig betaalden ze wel meer dan je verwacht had!
In België werkt het zo dat we 6 behandelingen IVF terugbetaald krijgen, enkel nog per behandeling betaal je wel de raadplegingen bij de gyn, maar dat is rond de 70 euro per behandeling (afhankelijk van hoeveel controles je nodig hebt bij de inspuitingen voor de punctie natuurlijk). Maar valt al bij al wel mee, gelukkig, anders zou het voor mij ook echt onbetaalbaar zijn!
In België werkt het zo dat we 6 behandelingen IVF terugbetaald krijgen, enkel nog per behandeling betaal je wel de raadplegingen bij de gyn, maar dat is rond de 70 euro per behandeling (afhankelijk van hoeveel controles je nodig hebt bij de inspuitingen voor de punctie natuurlijk). Maar valt al bij al wel mee, gelukkig, anders zou het voor mij ook echt onbetaalbaar zijn!
vrijdag 21 juli 2017 om 09:18
Zizo succes vandaag met de punctie. Ik heb inmiddels 3 puncties gehad, allemaal zonder verdoving (ook de oxazepam die je mag nemen heb ik nooit genomen) en ze hebben oprecht alle 3 geen pijn gedaan. Wel een beetje ongemakkelijk uiteraard. De verdovingsprikken in de vaginawand vond ik nog het vervelendst, maar dat is zo voorbij. Hoop dat het jou ook mee gaat vallen.
Windmolen wat fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. Zo bijzonder hè. En nu wachten inderdaad. Succes daarmee! Ik hoop dat 'ie blijft plakken.
Diamond wat een mooi aantal follikels. Succes nog even met spuiten. Hopelijk blijven ze allemaal lekker groeien.
Labgeek ook succes met spuiten. Kan me voorstellen dat de eerste een beetje 'raar' is. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed meer hoe de eerste keer voelde. Maar ik was al wel gewend om mezelf (om andere redenen uiteraard) te spuiten, dus ik vond het wat dat betreft niet erg spannend. Ik vond het wel bijzonder dat we op deze manier echt bezig gingen met zwanger worden.
Animal fijn zo'n meevaller! Niet teveel nadenken bij al het geld dat je uitgeeft werkt meestal het best
. Over een tijdje ben je het vergeten. En als je straks een kindje in je armen hebt, vind je het sowieso allemaal wel prima natuurlijk.
Ik heb niet zoveel te melden. De eerste spuiten zitten er weer in. Het blijft een beetje een gedoe met de Menopur. Ik heb een hoge dosis, dus moet 3 potjes poeder mengen met 1 potje vloeistof en de spuit trekt steeds vacuum of zuigt net niet alles op enzo. Maar het lukt altijd uiteraard. Dus rond spuittijd ligt er in de keuken een hele uitdragerij aan potjes en naalden en staan we daar samen een beetje te klooien. Is best gezellig
Vandaag krijgen we hopelijk reactie van de verkoper. Ze hebben inmiddels een paar dagen kunnen nadenken. Ik maak mezelf maar wijs dat het in elk geval goed nieuws is dat we nog geen nee hebben gehoord. Maar we houden er ook wel echt rekening mee dat het na vandaag klaar is hoor. Wij willen echt niet hoger en het is gewoon een heel brutaal bod. Maar we hebben ook een tweede optie, die wel echt 2de keuze is, maar ook heel prima. Dus we zitten wat dit betreft in een luxepositie.
Windmolen wat fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan. Zo bijzonder hè. En nu wachten inderdaad. Succes daarmee! Ik hoop dat 'ie blijft plakken.
Diamond wat een mooi aantal follikels. Succes nog even met spuiten. Hopelijk blijven ze allemaal lekker groeien.
Labgeek ook succes met spuiten. Kan me voorstellen dat de eerste een beetje 'raar' is. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed meer hoe de eerste keer voelde. Maar ik was al wel gewend om mezelf (om andere redenen uiteraard) te spuiten, dus ik vond het wat dat betreft niet erg spannend. Ik vond het wel bijzonder dat we op deze manier echt bezig gingen met zwanger worden.
Animal fijn zo'n meevaller! Niet teveel nadenken bij al het geld dat je uitgeeft werkt meestal het best

Ik heb niet zoveel te melden. De eerste spuiten zitten er weer in. Het blijft een beetje een gedoe met de Menopur. Ik heb een hoge dosis, dus moet 3 potjes poeder mengen met 1 potje vloeistof en de spuit trekt steeds vacuum of zuigt net niet alles op enzo. Maar het lukt altijd uiteraard. Dus rond spuittijd ligt er in de keuken een hele uitdragerij aan potjes en naalden en staan we daar samen een beetje te klooien. Is best gezellig

Vandaag krijgen we hopelijk reactie van de verkoper. Ze hebben inmiddels een paar dagen kunnen nadenken. Ik maak mezelf maar wijs dat het in elk geval goed nieuws is dat we nog geen nee hebben gehoord. Maar we houden er ook wel echt rekening mee dat het na vandaag klaar is hoor. Wij willen echt niet hoger en het is gewoon een heel brutaal bod. Maar we hebben ook een tweede optie, die wel echt 2de keuze is, maar ook heel prima. Dus we zitten wat dit betreft in een luxepositie.
vrijdag 21 juli 2017 om 09:38
zizoDenk aan je en heel veel succes op een mooi aantal eicellen! 
LabgeekGelukkig dat het gelukt is, bij mij was de eerste keer ook ff slikken, maar tegenwoordig denk ik er niet meer bij na. Het went vanzelf zeg maar, hoop dat het je tzt ook mee gaat vallen.
Animal Dat is altijd fijn en een meevaller
Kreeg deze maand ook een rekening van mijn eigen risico van IUI denk de medicatie dan..ben nu wel door mn hele eigen risico heen voor dit jaar!
IVF wordt in NL toch bij de eerste 3x vergoedt?

LabgeekGelukkig dat het gelukt is, bij mij was de eerste keer ook ff slikken, maar tegenwoordig denk ik er niet meer bij na. Het went vanzelf zeg maar, hoop dat het je tzt ook mee gaat vallen.
Animal Dat is altijd fijn en een meevaller

IVF wordt in NL toch bij de eerste 3x vergoedt?
vrijdag 21 juli 2017 om 09:51
Duufje bah vervelend zeg dat mengen enzo, ik vond dat altijd zo lastig van pregnyl heb mezelf een keer geschaafd aan de naald. De laatste paar keer heb ik Ovitrelle en daar kan ik veel beter mee overweg en vind ik makkelijker. Het houdt je iig samen bezig, hoelang moet je dit nog spuiten? Spannend zeg mbt aankoop, hopelijk gaat de verkoper akkoord met jullie bod en hoef je niet voor je 2e keus te gaan. Succes!
vrijdag 21 juli 2017 om 09:59
Diamond ik moet ongeveer 2 weken stimuleren. Vandaag dag 2, dus we mogen nog even blijven aanklooien. Dit is de tweede keer dat ik Menopur gebruik, dus we weten hoe het moet inmiddels. Maar GonalF ging een stuk gemakkelijker, dat is gewoon een draaipen. Ach het maakt mij ook niet uit. Het resultaat is waar het om gaat natuurlijk.
vrijdag 21 juli 2017 om 10:03
Zizo, heel veel succes met de punctie! Ik hoop dat ze mooie eitjes gaan vinden en dat het er meer worden dan je verwacht.
Animal, fijn dat je meer geld terugkrijgt van de verzekering dan verwacht.
Selin, wow, krijg je in België echt 6 volledige rondes IVF betaald, inclusief alle terugplaatsingen die daaruit voortkomen? Of tellen terugplaatsingen ook als rondes? Als het het eerste is, is dat echt super, dan zouden we eens moeten overwegen om naar België te verhuizen
.
Duufje, oh, dat zelf mengen lijkt me echt helemaal niet fijn. Ik zou echt zo zenuwachtig worden om iets fout te doen en dan dus juist alles omgooien. En stressen of ik het echt wel goed heb gedaan. Haha, maar zoals jij het beschrijft klinkt het wel leuk
. Ik hoop op goed nieuws van het huis! Maar fijn dat jullie ook een tweede optie hebben.
Hier gaat het wel ok, ik heb af en toe lichte krampjes in m'n baarmoeder, maar ik denk dat dat komt door de vloeistof waar het embryo inzat toen het ingespoten werd. Tenminste had ik er bij IUI ook altijd een beetje last van. Vandaag of morgen zou de innesteling kunnen beginnen, maar ik ga er vanuit dat ik daar niets van merk. Ben nog redelijk rustig op dit moment. Enige is dat een familielid die we niet zo vaak zien, vanwege woont in een ander land, maar waarmee we wel een goede band hebben, zichzelf heeft uitgenodigd om bij ons te komen logeren een nachtje, precies de nacht naar m'n nod toe... We vinden het heel leuk om haar weer te zien, maar ik zie er vreselijk tegenop om dan ongesteld te worden en me dan te moeten inhouden. Eén optie zou zijn om alleen 's avonds met haar af te spreken, maar dan moeten we een excuus bedenken waarom ze niet kan blijven slapen. En eigenlijk wil ik niet dat IVF op die manier m'n leven beheerst dat ik dat soort dingen erom moet afzeggen. Lastig. Wat zouden jullie doen?
Animal, fijn dat je meer geld terugkrijgt van de verzekering dan verwacht.
Selin, wow, krijg je in België echt 6 volledige rondes IVF betaald, inclusief alle terugplaatsingen die daaruit voortkomen? Of tellen terugplaatsingen ook als rondes? Als het het eerste is, is dat echt super, dan zouden we eens moeten overwegen om naar België te verhuizen

Duufje, oh, dat zelf mengen lijkt me echt helemaal niet fijn. Ik zou echt zo zenuwachtig worden om iets fout te doen en dan dus juist alles omgooien. En stressen of ik het echt wel goed heb gedaan. Haha, maar zoals jij het beschrijft klinkt het wel leuk

Hier gaat het wel ok, ik heb af en toe lichte krampjes in m'n baarmoeder, maar ik denk dat dat komt door de vloeistof waar het embryo inzat toen het ingespoten werd. Tenminste had ik er bij IUI ook altijd een beetje last van. Vandaag of morgen zou de innesteling kunnen beginnen, maar ik ga er vanuit dat ik daar niets van merk. Ben nog redelijk rustig op dit moment. Enige is dat een familielid die we niet zo vaak zien, vanwege woont in een ander land, maar waarmee we wel een goede band hebben, zichzelf heeft uitgenodigd om bij ons te komen logeren een nachtje, precies de nacht naar m'n nod toe... We vinden het heel leuk om haar weer te zien, maar ik zie er vreselijk tegenop om dan ongesteld te worden en me dan te moeten inhouden. Eén optie zou zijn om alleen 's avonds met haar af te spreken, maar dan moeten we een excuus bedenken waarom ze niet kan blijven slapen. En eigenlijk wil ik niet dat IVF op die manier m'n leven beheerst dat ik dat soort dingen erom moet afzeggen. Lastig. Wat zouden jullie doen?
vrijdag 21 juli 2017 om 10:16
Dankjewel alle voor de motiverende woorden! Toch blij dat ik met het process begonnen ben.
Windmolen Dat van je vriendin is er lastig idd! Zelf zou ik alleen de avond afspreken zodat je lekker met zijn tweeen bent mocht er teleurstelling zijn. Maar iedereen verwerkt het natuurlijk anders en misschien is afleiding dan ook wel goed. Ligt er natuurlijk helemaal aan of je je emoties niet te hoog zullen oplopen op dat moment en de vriendin denkt huh wat is er aan de hand. Voor haar ook vervelend om mee te maken misschien.
Zizo Heel veel succes vandaag! Ben benieuwd hoe het met je gaat?
Nog een vraagje van deze kant; Alle injectie moeten in de avond gezet worden maar wat als je een feestje hebt en die bijvoorbeeld tot 1 uur 's nachts is. Is het erg als je niet altijd op dezelfde tijd spuit of weten jullie of dit best wel nauw komt.
Ik heb namelijk zaterdag een verjaardag vanaf 8 uur en meestal duren de verjaardagen tot 12/1 uur. Ik prik doordeweeks rond 10 uur. Geen idee of het invloed heeft?
Windmolen Dat van je vriendin is er lastig idd! Zelf zou ik alleen de avond afspreken zodat je lekker met zijn tweeen bent mocht er teleurstelling zijn. Maar iedereen verwerkt het natuurlijk anders en misschien is afleiding dan ook wel goed. Ligt er natuurlijk helemaal aan of je je emoties niet te hoog zullen oplopen op dat moment en de vriendin denkt huh wat is er aan de hand. Voor haar ook vervelend om mee te maken misschien.
Zizo Heel veel succes vandaag! Ben benieuwd hoe het met je gaat?
Nog een vraagje van deze kant; Alle injectie moeten in de avond gezet worden maar wat als je een feestje hebt en die bijvoorbeeld tot 1 uur 's nachts is. Is het erg als je niet altijd op dezelfde tijd spuit of weten jullie of dit best wel nauw komt.
Ik heb namelijk zaterdag een verjaardag vanaf 8 uur en meestal duren de verjaardagen tot 12/1 uur. Ik prik doordeweeks rond 10 uur. Geen idee of het invloed heeft?
vrijdag 21 juli 2017 om 10:41
Animal wat fijn dat er meer vergoed is dan je had verwacht! Mooie meevaller.
Ik mag woensdag weer voor de eerste follikelmeting (maar ga er nu vanuit dat ik daarna nog wel een paar keer mag terugkomen voordat ik pregnyl kan spuiten).
Zizo hopelijk zit de punctie er op en heb je een mooie opbrengst en is het idd erg meegevallen.
Labgeek ze adviseren elke avond ongeveer rond de zelfde tijd te spuiten (met een marge van circa een uur). Ik zou je spuiten gewoon meenemen naar het feestje dan kan je daar op het toilet spuiten.
Ik mag woensdag weer voor de eerste follikelmeting (maar ga er nu vanuit dat ik daarna nog wel een paar keer mag terugkomen voordat ik pregnyl kan spuiten).
Zizo hopelijk zit de punctie er op en heb je een mooie opbrengst en is het idd erg meegevallen.
Labgeek ze adviseren elke avond ongeveer rond de zelfde tijd te spuiten (met een marge van circa een uur). Ik zou je spuiten gewoon meenemen naar het feestje dan kan je daar op het toilet spuiten.
vrijdag 21 juli 2017 om 11:04
Windmolen, ik ben ook bij vrienden op NOD volgende keer, ten minste als ik het nu al ongeveer heb uitgerekend, maar die vrienden gaan mee op vakantie en dan heb ik NOD, maar als je utrogestan neemt komt je menstruatie toch niet door? Wat ik ga doen is gewoon pas testen als ik terug ben van vakantie, ik zit dan wel al 2 dagen na NOD maar ga utrogestan gewoon doornemen tot dan
!
Wat IVF in België betreft, ik krijg 6 rondes terugbetaald, ik heb nu 7 cryo's van de eerste IVF en die tellen allemaal mee voor ronde 1 en worden dus allemaal vergoed binnen deze ronde! Natuurlijk de raadpleging op zich betaal je wél, maar ook enkel het remgeld, de mutualiteit/zorgverzekering betaalt daar ook een deel van terug. Dat valt dus al bij al wel mee, al kost bloedname/echo's/raadplegingen me ook al genoeg vind ik! Elke keer een echo, dat telt snel op! Maar ik denk zeker niet dat we mogen klagen dat er 6 volledige rondes worden terugbetaald

Wat IVF in België betreft, ik krijg 6 rondes terugbetaald, ik heb nu 7 cryo's van de eerste IVF en die tellen allemaal mee voor ronde 1 en worden dus allemaal vergoed binnen deze ronde! Natuurlijk de raadpleging op zich betaal je wél, maar ook enkel het remgeld, de mutualiteit/zorgverzekering betaalt daar ook een deel van terug. Dat valt dus al bij al wel mee, al kost bloedname/echo's/raadplegingen me ook al genoeg vind ik! Elke keer een echo, dat telt snel op! Maar ik denk zeker niet dat we mogen klagen dat er 6 volledige rondes worden terugbetaald
vrijdag 21 juli 2017 om 11:05
Labgeek, wat weija zegt, zo deed ik het ook
had ook eens een barbecue oid, nam dan men spuit gewoon mee en op toilet
maar met menopur of zo is dat lastig omdat je dan vloeistof met poeder moet mengen, zo'n heel gedoe. Ik had puregon, wat een makkelijke 'pen' is om mee te spuiten. Vond het echt handig!

vrijdag 21 juli 2017 om 11:17
Labgeek, ze adviseerden bij mij om altijd te spuiten binnen een tijdsraam van 3 uur. Ik heb voor mezelf dat tijdsraam tussen 22:00 en 01:00 bepaald. Ik spuit meestal ergens tussen 22:00 - 23:00, maar kan dus eventueel uitwijken tot 01:00 zonder dat het blijkbaar kwaad kan. En dat is wel handig met een feestje. Ik moet wel mengen, dus meenemen is niet echt een optie.
vrijdag 21 juli 2017 om 11:25
Windmolen lastige situatie, doe waar jij jezelf het fijnst bij voelt..snap dat je ook niet wilt dat ivf je leven zo beheerst. Ik zag er in het begin erg tegen op.. voor vooral met het spuiten op vaste tijden en moet ik ze wel of niet meenemen? Zelfde vraag als Labgeek. Ik zei er namelijk eerst echt dingen voor af of plande het bewust niet in. Tot dat de verpleegkundige de vorige keer zei dat gonal en lucrin niet in de koelkast hoeft te blijven zolang het maar onder de 25 graden is. Nooit geweten haha. Vanavond spreek ik met vriendinnen af en heb al mijn spuiten meegenomen. Wordt voor mij de eerste keer dat ik niet thuis spuit.
Labgeek Ik zou het ook gewoon meenemen naar het feestje.
Een vriendin mij vroeg mij gister om binnenkort te gaan stappen, waarop ik zei ik wil eerst wachten wanneer de punctie en TP is, want wil niet in de wachtweken alcohol gaan drinken. En dat begreep zij ook natuurlijk.. Maar ja al met al is het wel plannen, allemaal voor het goede doel en daar heb ik het uiteraard wel voor over.
Labgeek Ik zou het ook gewoon meenemen naar het feestje.
Een vriendin mij vroeg mij gister om binnenkort te gaan stappen, waarop ik zei ik wil eerst wachten wanneer de punctie en TP is, want wil niet in de wachtweken alcohol gaan drinken. En dat begreep zij ook natuurlijk.. Maar ja al met al is het wel plannen, allemaal voor het goede doel en daar heb ik het uiteraard wel voor over.