Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
dubbel is een beetje veel hè, zeker als er ook nog eens 20 minuten tussenzit ;-)
Alle reacties Link kopieren
Zojuist telefoontje van het lab: we hebben een terugplaatsing!!
Ik weet niet of we cryos hebben. Dat horen we vanmiddag. Oh dames, ik ben nog nooit zo dicht bij een zwangerschap geweest. Ik realiseer me erg goed dat dit nog niet betekent dat ik zwanger word, maar ik hoop het zo.
:cheer: zizo
dank voor de lieve woorden weija en duufje
Zizo: :yes: Veel succes en plezier alvast vanmiddag! Ja, bijzonder hè? Dat gevoel had ik ook heel sterk, nog nooit zulke goede kansen als nu.

Baggal, klopt hoor, matig alcoholgebruik is prima, maar hier gingen er af en toe toch wat grotere hoeveelheden doorheen. En dat vond ik wel eens lastig, ik moest van alles doen en laten (dat was in de tijd van m'n IUI's) en hij kon niet eens een beetje minderen zonder dat ik daar ruzie over moest maken. Toppunt was rond de kerst en oud en nieuw. Heb me best lopen ergeren toen, maar de IUI daarna had hij een topscore voor zijn doen, dus toen was ik een beetje uitgekletst ;). Heb het sindsdien maar iets meer losgelaten, het werd er niet gezelliger van. En sindsdien heeft hij er wel meer op gelet. Z'n vitamines nam-ie wel altijd uit zichzelf en met enthousiasme. Voor Miekje, hij had Profertil, maar ik weet niet of dat in NL te verkrijgen is. Het zijn gewone pillen, dus niet vies ofzo.

Abusu, fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan! Hoeveel dagen oud was het embryo gisteren? En zeiden ze nog iets over de kwaliteit? Ik hoop met je mee dat je een Rosings gaat doen!

Hier gaat het nog wel goed. De spanning begint wel iets toe te nemen nu. Het symptomenspotten is begonnen, maar ik merk nog niets echt duidelijks. Zegt ook niet veel, dat weet ik. Vandaag maar weer een flink stuk wandelen, goed om het hoofd leeg te maken en goed voor de doorbloeding van de baarmoeder ;). De logé gaat gewoon komen van woensdag op donderdag. En ik ga wsl woensdagochtend een vroege test doen, heb sowieso nog supergevoelige liggen.
Dankjewel Piene en Windmolen!
Ik zit nu te zoeken op dingen die ik beter wel of niet kan doen om mijn embryo de komende weken zo'n goed mogelijk plekje te geven. Grrr waarom doe ik dat! :facepalm:
Windmolen wat spannend he? Ik hoop zo op een succesverhaal! Hoeveel dpo ben je woensdag?
er valt niet zoveel te doen helaas :)
wel zorgde ik voor dat ik elke dag een stuk deed wandelen en geen alcohol enz uiteraard en deed ik zoveel mogelijk leuke dingen.
ik zorgde voor warme voeten maarja misschien is dat een fabel hahaha :)
zizo super!! wanneer is de terugplaatsing?? ik hoop mee met jou!!
Baggal, mijn man en ik kennen elkaar al erg lang, dus al ver voor we beiden gingen studeren. Hij doet het iets met computers. Zonder te herkenbaar te worden, dat wat hij doet, ik denk dat de helft van ons het wel gebruikt/gebruikt heeft. Computers luisteren altijd precies, jij drukt op a en b rolt er uit. Mijn patienten willen graag maatwerk :-) Dus het lijkt totaal niet op elkaar! Ondertussen is hij wel een halve paraveterinair geworden hoor!

@vitamines (ik kan niet meer terug vinden wie het vroeg) dit lijstje kreeg ik:
Vit B6 standaard vitamine preparaat
Vit B12 Standaard vitamine preparaat
Foliumzuur 400 microgram
Vit C 50 milligram (man 50-100)
Vit D3 2000 IE
Vit E afh van situatie (man - max 50 milligram)
Zink niet (man 25 - 40 milligram)
Selenium als spoorelement
Omega 3 1000 milligram.

@wel en niet doen na terug plaatsing: tja, iedereen roept wat anders. Niets doen is niet goed. Te gek doen wordt ook afgeraden. Dus ipv hardlopen ben ik extra gaan wandelen (doe ik al elke dag met de hond). En warme voeten is vanuit de acupunctuur echt een vereiste en kan ik mij goed in vinden. In DD zeiden ze na de verse tp: niet roken en geen alcohol, verder mag je alles doen wat je wil.
Hier zeiden ze nog: geen warm bad en geen sauna. Verder mocht alles, behalve alcohol en drugs ;). Ik zorg ook voor de zekerheid voor warme voeten, haha. En hardlopen doe ik ook ff niet, maar lekker wandelen idd.
Oh en woensdag ben ik 11 dpo, dus wel nog aan de vroege kant om te testen, maar ik houd het meestal toch niet vol om lang niet te testen.
windmolen schreef:
23-07-2017 09:57

Abusu, fijn dat de terugplaatsing goed is gegaan! Hoeveel dagen oud was het embryo gisteren? En zeiden ze nog iets over de kwaliteit? Ik hoop met je mee dat je een Rosings gaat doen!

Hier gaat het nog wel goed. De spanning begint wel iets toe te nemen nu. Het symptomenspotten is begonnen, maar ik merk nog niets echt duidelijks. Zegt ook niet veel, dat weet ik. Vandaag maar weer een flink stuk wandelen, goed om het hoofd leeg te maken en goed voor de doorbloeding van de baarmoeder ;). De logé gaat gewoon komen van woensdag op donderdag. En ik ga wsl woensdagochtend een vroege test doen, heb sowieso nog supergevoelige liggen.
Er is een vijfdaagse blastocyt teruggeplaatst. Bij het MCK doen ze niet aan classifisering, maar mijn gyn zei de laatste keer dat als een embryo vijf dagen heeft doorgedeeld dat het al een topper is.

Wat een rare periode hè? Zo tussen hoop en vrees.
Ik ga vandaag ook proberen te fietsen en te wandelen. Iets anders kan ik nu ook niet want ik ben donderdagavond onderuit gegaan met de fiets en heb een dikke knie met een grote schaafwond er op :(. (En een schaafwonden op mijn neus, lip, elleboog, grote bloeduitstorting op mijn bovenbeen etc).
WTF?
Abusu, wat zal jij er bijgelegen hebben gisteren bij het mck ;-)
Hoop je daar toch nog eens te zien als jij voor controle komt ofzo ;-)

Is een harde val geweest! Hoop dat je je goed voelt verder ondanks de pijn.
Ze zeiden er niets over! Redelijk bijzonder want met de benen in de beugels zat ze er met haar gezicht tussen :D
Hopelijk zien we elkaar daar voor beiden een heuglijke gebeurtenis!

Val was echt hard ja, maar ik heb geluk dat het bij (erg) blauwe plekken en schaafwonden is gebleven. Mijn knie is gelukkig niet zwaarder getroffen want het is dezelfde knie als waar ik in november de banden erg van heb verrekt...
mijn bril heeft krassen op 1 glas en daarvoor moet ik de gemeente voor aansprakelijk stellen (werd door wegwerkzaamheden een natte trambaan opgedwongen).
WTF?
Abusu wat naar die val! Wat zul jij eruit zien! Gelukkig heb je een blastocyst aan boord!

Windmolen 11 dpo woensdag. Dat is idd vroeg, maar met de spanning is het moeilijk om te wachten.

Zojuist tp gehad. Nu een embryo in mijn baarmoeder. Ik vind het een erg bijzonder idee.
Helaas geen cryos. Van de vier eitjes was er 1 niet rijp. Van de drie rijpe eicellen zijn er twee helaas niet bevrucht. Tsja en dan heb ik er nog maar 1 over en die is zojuist geplaatst.
We hebben wel gelachen om mijn volle blaas. Ik kon het bijna niet meer ophouden en had dus nog een beetje geplast. Toen bleek hij nog extreem groot en vol te zijn. Volgende keer mag het wat minder. :hyper:
7 augustus is mijn testdatum. Geen idee of ik zo lang kan wachten.
Zizo gefeliciteerd met de tp!!!! Wat onwijs jammer dat er geen cryo's zijn. Hoop voor je dat cryo's ook helemaal niet nodig zijn maar je van deze doorgaand zwanger wordt.

Abusu mooi beeld van jou onder de schaafwonden en blauwe plekken in de stoel :facepalm:
(Ik zit vanwege een hobby ook regelmatig onder de blauwe plekken op mijn benen maar er is in al die jaren nog nooit iets over gezegd, wel zo prettig als je het mij vraagt.)

Windmolen ik snap dat je ivm je NOD en de logé dat je op 11 dpo gaat testen maar houd er rekening mee dat ook als je zwanger bent er dan heel goed nog niets te zien hoeft te zijn. Ik test zelf altijd met CB digital die je 5 dagen voor je NOD kunt gebruiken bij mij was deze bij alle drie de zwangerschappen pas op 13 dpo positief en op 12 dpo negatief. Anderen hebben soms al op 11 dpo een positieve test, maar het hcg gehalte verschilt van mens tot mens dus ook als je negatief test is het nog niet perse mis.
weija wijzigde dit bericht op 23-07-2017 18:09
0.21% gewijzigd
Er zitten er dus weer een aantal op het wachtbankje!! Spannend!!

Ik vroeg me ook nog af hoe jullie denken over acupunctuur, dacht hier ook mee te starten maar langs de andere kant zegt mijn verstand: onzin... iemand al ervaringen mee? Of positieve verhalen? ;)
Hier grijpt het me even naar de keel... Van een reclame over luierbroekjes... :facepalm:

Die worden aangeraden vanaf sprong 6... En ik weet niet eens wat sprong 1 is :facepalm: :|
Fruity-Pebbles schreef:
23-07-2017 20:59
Hier grijpt het me even naar de keel... Van een reclame over luierbroekjes... :facepalm:

Die worden aangeraden vanaf sprong 6... En ik weet niet eens wat sprong 1 is :facepalm: :|
:worship: :applause: Te grappig!
Komt vast vanzelf goed, je hebt nog een zwangerschap en sprong of 6 te gaan voordat je dit moet weten :proud:
Weija schreef:
23-07-2017 21:11
:worship: :applause: Te grappig!
Komt vast vanzelf goed, je hebt nog een zwangerschap en sprong of 6 te gaan voordat je dit moet weten :proud:
Dat klopt :proud: Maar ik zat hier even hysterisch te janken dat ik absoluut niet zwanger kan worden deze ronde ivf, want ik weet sproohohong eeheeheen nog niet ;-)
Man zat nietsvermoedend tv te kijken en ik ineens hysterisch te janken :rofl: Arme man
Ooh, Abusu, wat sh*t, al die schaafwonden... Natte trambanen zijn idd heel link, niet fijn! Wel fijn dat je een mooie blasto hebt! Hier doen ze ook niet aan classificeren van de blasto's, het zijn idd gewoon allemaal toppers.

Zizo, welkom op het wachtbankje :). Ja, bijzonder hè? Dat je nu gewoon zeker weet dat je een embryootje in je buik hebt. En ik hoop dat-ie daar lekker 9 maanden blijft zitten. Jammer dat er geen cryo's zijn, daar had ik wel voor je op gehoopt. Maar dan gaan we gewoon keihard duimen dat dit meteen een plakkertje wordt.

Weija, bedankt voor het meedenken. En ik weet het idd, m'n arts heeft me er ook voor gewaarschuwd. Ik weet ook nog niet helemaal zeker of ik echt ga testen woensdag, een vals negatieve test lijkt me ook een rollercoaster qua emoties, daar zit ik niet echt op te wachten. Maar meestal geeft m'n lichaam al iets van te voren aan dat ik ongesteld ga worden, bijv. omdat m'n temperatuur omlaag gaat. Ik denk dat ik in dat geval wel ga testen, zodat ik alvast kan uithuilen. En mocht ik ineens veel symptomen krijgen zodat ik denk, hmmm, misschien is het raak, dan wacht ik mogelijk toch af.
Fruity-Pebbles schreef:
23-07-2017 21:14
Dat klopt :proud: Maar ik zat hier even hysterisch te janken dat ik absoluut niet zwanger kan worden deze ronde ivf, want ik weet sproohohong eeheeheen nog niet ;-)
Man zat nietsvermoedend tv te kijken en ik ineens hysterisch te janken :rofl: Arme man
:proud: arme man en arme jij. Heerlijk die hormonen :facepalm:
Windmolen ik snap je ook heel goed hoor, en zou wellicht ivm je nod op 12 dpo en de logé hetzelfde doen maar wilde je toch even meegeven dat ook als het negatief is dit niet alles zegt. Maar ik hoop voor je dat je gewoon hartstikke positief test op 11 dpo want ook daar zijn hier op het forum genoeg voorbeelden van.
Fruity-Pebbles schreef:
23-07-2017 21:14
Haha, Fruity, stomme hormonen ook! En ik heb ook geen idee wat sprong 1 is *gaat snel googlen*.
*meelezer kan het écht niet laten om te reageren*
Fruity; het is juist super goed dat je niet weet wat de sprongetjes zijn. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat het de grootste onzin is.
https://samendewereldontdekken.nl/de-oe ... oei-onzin/

Lieve dames, ik lees en duim dagelijks met jullie mee. Een van mijn beste vrienden heeft vruchtbaarheids problemen. Het lezen van dit forum zorgt ervoor dat ik haar veel beter begrijp.
Veel dank daarvoor.

Ik hoop enorm dat jullie diepste wens zeer binnenkort in vervulling mag komen. Veel liefs
Zizo: Gefeliciteerd met je TP: weer een stapje verder! Jammer dat er geen cryo's zijn, maar ik hoop dat het gewoon raak is. Afgezaagd maar wel gemeend.

Windmolen: helemaal met Weija eens mbt testen: 11 DPO is best vroeg.

Duufje: benieuwd of je een beslissing hebt genomen in het kader van casaDuuf&co!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven