Zwanger worden met IVF of ICSI (Deel 4)

10-05-2017 16:31 2999 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
.
:redrose: De stand van zaken
Wachten op start miillaa, Lilly53, Miekje (aug?), MevrouwStippel (aug/sept), sense (sept), flipje2 (sept/okt), Duufje, Diamond (sept), boulu, Zizo (nov/dec?), gelukspoppetje
Prikken & slikken rojali
Wachten op cryo-tp Animal, doces, windmolen, Dazzle_, smurff_4
In de wachtweken Abusu (27 aug), smurf112 (31 aug)
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(29/41)
okt
2014
okt
2015
<1 miljoen/ml zaadcellen, 2x mk (F☆18w, P☆12w), 1x vmk (☆6w) ICSI2 wachten op start
(sept)
VUmc
Dazzle_
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH
IUI:6x, IVF1: TP 5x, IVF2: TP 1x
IVF3 2 cryo's IVF1&2: NL
IVF3:Dusseldorf
Duufje
(39/43)
2013 Dec 2015 zeer slechte zaadkwaliteit
ICSI1: geen bevructingen, ICSI2: B☆
ICSI2 start mei '17. ICSI1 mislukt, ICSI2 juli ook mislukt ?
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
abusu
(39)
2014 2014 alleenstaand, schildklier, 9x IUI gehad
ICSI1 niet zwanger
ICSI2 verse tp niet zwanger
(1 cryo)
MCK
Animal2307
(36/36+)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) niet gelukt
IVF/ICSI3 wachten op uitslag NK-cellen, daarna cryo tp Dusseldorf
boulu
(?)
slechte zaadkwaliteit, PCOS, 1x vmk☆, aug '17 mk (☆12w)
miillaa IVF1.1 afgebroken, wegens allergische reactie IVF1.2 wachten op verder onderzoek
MevrouwStippel
(36/39)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
wachten op start
(±augustus '17)
AMC
Lilly53 verstoring LH, azoospermie ICSI1 wachten op start
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's ICSI2 start mei '17, 2e ronde aug'17? LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider
IVF1 wachten op start
(Sept)
Zizo
(33/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start (nov/dec?) afhankelijk van herstel
doces
(28/30)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit ICSI ICSI 1 mei '17 privé
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI gehad 1x IVF
IVF2 wachten op start september
windmolen
(32/38)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI gehad IVF/ICSI1 eerste TP mislukt, nog 2 cryo's over
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos
rojali Okt 2015 Jul 2017 HSG gehad, verkleving door chlamidia IVF 1 ?
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar IVF/ICSI Start prikken 5/8
X
Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Labgeek1990 (26/31), 4 mei '18, zeer slecht zaad, zwanger in ICSI1 (7 cryo's over), Amphia / EMC.
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*rucio, 30 apr '18, sterk verminderde vruchtbaarheid man, 3x iui gehad, zwanger in IVF1
*Selin26 (27/30), 29 apr '18, onbekend en PCOS (verwijderd dmv operatie), zwanger in IVF 1 (5 cryo's over), België
.
:heart: Hartje gezien!
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*Lafemme27 (27/36) 15 mrt '18, verminderde zaadkwaliteit, 1x vmk☆, zwanger in ICSI2 (4 cryo's over)
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
*deni308 (27/30), 5 Jan '18 , weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.
*freexx (27/29) 31 dec '17 , slecht zaad + translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen.
*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's.
*piene1987 (29) ,16 Dec '17 ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over.
*Lampje1 (33/37), 11 Dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over.
*nemoo (30),1 Dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger in ICSI1.
*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf.
*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD).
*Zima, 3 Nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's).
*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1.
*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.
*anne-1985 (31), 13 okt '17, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1.
*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK).
.
:duckie: Bevallen
rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2).
witregel
Je kunt de tabel zelf aanpassen: Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 26-08-2017 11:17
62.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
even kort: diamond succes met de punctie vandaag!! Ik zou zowel sporten als autorijden afraden als je onder narcose geweest bent ;) ! Ik heb ook een hele week niet kunnen gaan werken na de punctie omdat ik er zo van afzag, hopelijk is dat bij jou niet het geval maar houd er wel rekening mee dat het pijn kan gaan doen!! SUCCES!!

Zizo, jeetje seg... weet niet goed wat zeggen :( maar veel sterkte! Knuffel :(

Smurff, hier ook overstimulatie gehad, ben een week thuis geweest van het werk na de punctie, zag eruit alsof ik hoogzwanger was :D en ook eierstokken die een week na de punctie nog 8 cm waren en superveel vocht!! Geen pretje hé! Bij mij hebben ze echter wél terugplaatsing gedaan, wat ze eigenlijk niet hadden mogen doen... maar goed.. . Wij hebben nu trouwens ook nog 7 cryo's!! Heel mooie score ;) maakte me ook superblij!
subpose schreef:
25-07-2017 11:19
[...] bloed laten prikken op cyclusdag 2. Dus in de folliculaire fase.
Dit zijn mijn waarden:

Mijn AMH blijkt 0,888
Oestradiol: 53.9 pmo/l
FSH: 10,5

Heb ook al eens een overgangstest thuis gedaan en daar testte ik negatief op.

Wat ik er zelf uithaal is dat mijn eicelvoorraad laag is (AMH), mijn FSH (te) hoog en oestradiol te laag, wat kan duiden op een vervroegde overgang.
[...]

@subpose: sommige van je waarden lijken een beetje op het randje, maar eigenlijk valt alles nog wel binnen de normale waarden.
Ik ben benieuwd wat je huisarts ervan zegt, misschien kun je ook nog een keer bloed prikken op een ander moment in je cyclus?

Normale waarden:
AMH:
Vrouwen 30 - 35 jaar: 0,90 - 2,30 µg/l
Vrouwen 35 - 55 jaar: 0,30 - 1,20 µg/l

Oestradiol:
Vrouwen folliculaire fase: 50 - 610 pmol/l

FSH:
Vrouwen folliculaire fase: 3,5 - 12,5 U/l
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Ach zizo wat vreselijk. Heel veel sterkte!

Diamond succes vandaag
Och, lieve Zizo, wat ontzettend heftig... Ik wist niet dat dit kon gebeuren na een punctie zeg, pffff. Ik hoop dat ze je eierstok niet hoeven weg te halen. Hele dikke knuffel en beterschap :hug:.
@zizo Oh nee wat een ellende!! :-( Dit verwacht je toch niet als je aan zin behandeling begint... Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter gaat.

@diamond Hoe zwaar de punctie is hangt denk ik ontzettend af van hoeveel follikels je hebt. Meer follikels betekent meestal ook meer pijn, maar ook meer opbrengst.

@Duufje Lees ik dat jullie nu een nieuw huis hebben?? Gefeliciteerd!!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Verdorie Zizo, wat een ellende. Dit verwacht je niet inderdaad. Bah, wat naar voor je.
Heel veel sterkte, hopelijk gaat het snel beter en kan je eierstok behouden worden.

Diamond succes vandaag! Ik krijg een beetje de indruk dat wij in hetzelfde ziekenhuis zijn...

Fruity, je hebt net zoveel follikels als ik had de vorige poging (en ik had ook 1 kant die niet niets deed). Vind dat altijd zo'n lastig aantal om te beslissen of je wel of niet door wilt. Van mezelf weet ik inmiddels dat de kans heel klein is dat het meer wordt, dus bij 4 laat ik het wel doorgaan. En heb het ook een keer door laten gaan met 3 en was daar zwanger van. Maar wat zou het fijn zijn als het er eens een keer wat meer zouden zijn...
Maar overstimulatie is ook bepaald niet tof lees ik, dus ach, zo hebben we allemaal wel wat.

Hier gaat het goed. Begin een beetje beurs te worden van het prikken en buik is wat gevoelig. Dus het lijkt erop alsof er is in elk geval iets aan het gebeuren is. Over 2 dagen weet ik wat ;-)
Verder genoeg afleiding, druk bezig met het regelen van de hypotheek voor ons nieuwe huis. Was al een paar jaar geleden dat ik dat voor het laatst moest doen en ik was vergeten wat een gedoe dat is. Gelukkig zijn er mensen die er meer verstand van hebben dan ik, dus daar moet ik maar op vertrouwen.
duufje wijzigde dit bericht op 26-07-2017 09:02
0.04% gewijzigd
Ik denk aan je Zizo!
Oh lieve Zizo: wat een naar bericht! Ik hoop zo dat ze de eierstok kunnen behouden. Waar je je eerst druk maakt of je zwanger bent van de TP heb je er opeens hele andere zorgen bij. Enorm frustrerend en pijnlijk lijkt me dat. Dikke knuffel :hug: .

Zojo83: Snap je helemaal met meer info willen hebben over de donor en uiteindelijk ook weer niet. Ik heb destijds een back-up donor aangeschaft, omdat ik er na 2 VMK's, 3 dubbele terugplaatsingen en advies van het NHS ziekenhuis om met een donor verder te gaan niet meer op durfde te vertrouwen dat het nog zou lukken met het zaad van mijn eigen man en bij de selectie had ik ook zoiets van: ik zou deze person zo graag willen zien - desnoods alleen voor een kop koffie. Net als jij een beetje controle willen uitoefenen over de gang van zaken :P . Tegen alle verwachtingen in toch zwanger geworden van de laatste cryo die met zaad van mijn man was gemaakt, maar anders waren we zeker met de donor optie verder gegaan. Jammer dat er in NL zo'n sfeertje om eicel donatie hangt. Ik heb wel een mening over de 50/55+ jarige vrouw/Italiaanse toestanden (en dat is gelet op de leeftijd van mijn man best hypocriet van mezelf :proud:), maar er zijn genoeg mensen die om wat voor redenen geen of te weinig eicellen hebben en toch een groot moeder/ouder-hart en die bovendien prima in staat zijn moeder/ouder(s) te zijn. Dan is eicel donatie in mijn optiek alleen maar mooi omdat je iemand helpt zijn/haar droom te verwezenlijken. Als wij aangewezen waren op de zaaddonor was het alleen maar mooi dat die optie er was en dat een man in de UK altruistisch genoeg was om zijn zaad af te staan. We weten hier met z'n allen hoe diep een kinderwens kan zitten en hoe moeilijk de weg er naar toe kan zijn,

Flipje: Ik hoop dat je morgen helemaal schoon bent en je lichaam het helemaal zelf gedaan hebt. Ik neem aan dat je de cryo dan in augustus zou kunnen laten terugplaatsen? Ik snap dat je vertrouwen wellicht ver te zoeken is en toch duim ik voor deze laatste cryo straks :bigkiss: !

Diamond: Heel veel succes vandaag. Hoop dat het allemaal wel meevalt en dat je een mooie opbrengst hebt gevolgd door goede bevruchtingen. Toi - toi - toi. :hello:

Lief Weija: ik ben erg benieuwd naar het gesprek met de Sr consultant. Het eerste gesprek destijds was heel erg fijn en Baggal-man gaat ook mee. Wanneer mag jij weer komen voor een echo?

Fruity: Heel veel succes - er even vanuit gaande dat dan de punctie zal plaatsvinden, tenzij je voor een escape IUI gaat (maar die zal er dan ook zijn op dezelfde dag neem ik aan).

Windmolen: Hou je het nog vol op de wachtbank en kun je de testdrang bewingen? :thumbsup: Positieve energie jouw kant op!!

Duufje: Heb je al een idee wanneer de overdracht zal plaatsvinden? Heel spannend inderdaad. Maar ook leuk om naast werk en dit slopende traject weer iets anders om handen te hebben lijkt me. En kunnen jullie tijdens de verbouwing wel in het huis zijn of moeten jullie tijdelijk elders onderdak vinden? Spannend allemaal, maar ben blij voor je :blob: . Ik maakte tussen de regels door op dat jouw voorkeur ook echt naar de opknapper ging. Leuk!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
flipje2 schreef:
26-07-2017 08:05
@subpose: sommige van je waarden lijken een beetje op het randje, maar eigenlijk valt alles nog wel binnen de normale waarden.
Ik ben benieuwd wat je huisarts ervan zegt, misschien kun je ook nog een keer bloed prikken op een ander moment in je cyclus?

Normale waarden:
AMH:
Vrouwen 30 - 35 jaar: 0,90 - 2,30 µg/l
Vrouwen 35 - 55 jaar: 0,30 - 1,20 µg/l

Oestradiol:
Vrouwen folliculaire fase: 50 - 610 pmol/l

FSH:
Vrouwen folliculaire fase: 3,5 - 12,5 U/l
Mag ik vragen hoe je aan deze waarden komt? Want ik kan geen tabellen vinden met leeftijd en AMH waarde.
Geruststellende cijfers inderdaad.
De referentiewaarden op de labuitslag gaven aan dat ik ver onder het oestradiol gehalte zit...

Anyway... vanmorgen naar de huisarts geweest en ik voel me niet erg serieus genomen.
Snap dat ie niet gecharmeerd is van zelf laten testen. Anderzijds klooi ik al drie jaar met mijn cyclus (veel te vaak, moodswings, acne, overbeharing). en komt men niet verder dan "ga maar weer aan de pil".
Aantal keren op mijn schildklier getest, allemaal goed.
Ik zei dat ik me zorgen maakte n.a.v. geprikte waarden en hij reageerde een beetje lacherig. AMH? Wat is dat, nog nóóit van gehoord.
Fsh is normaal en zo lang je nog oestradiol produceert is en niks aan de hand.
Kinderwens was gelukkig voldoende aanleiding om me toch door te verwijzen, maar niet van harte.
Baggal schreef:
26-07-2017 09:56
Windmolen: Hou je het nog vol op de wachtbank en kun je de testdrang bewingen? :thumbsup: Positieve energie jouw kant op!!
Dank je. Ik heb inderdaad nog niet getest. M'n temperatuur was vanochtend nog mooi hoog, dus dat geeft wel goede hoop, maar ik blijf een slag om de arm houden, voor het geval m'n eisprong toch een dag later was dan gepland. Nog ff volhouden... :hyper:
Hallo lieve allemaal,

Hier ben ik ook weer eens. Ik heb even bewust wat afstand van dit topic gehouden. Omdat ik best wel in een goede flow zit en goede hoop heb op het komende traject.
Ik ben geneigd altijd alle beren op de weg te zien en was de afgelopen twee jaren best wel bang voor het ICSI traject en de eventuele risico's die daarbij komen. En dan lees ik al die pagina's terug en zie ik weer de nare verhalen van overstimulatie en van zizo nu.
En het verdietige nieuws van weija en animal, waar ik zo met en voor jullie gehoopt had op goed nieuws.
En Flip, die weer een hele verdrietige tegenslag moet verwerken. Soms word ik er gewoon even heel naar van. Dan komt het even teveel binnen en mijd ik het topic liever even. Maar helaas zullen we met zijn allen hoop moeten blijven houden en duimen voor een positieve afloop voor allen van ons. Het is iedereen hier zo gegund.

Zizo wat vreselijk dat je zoveel pijn hebt. Ik hoop dat ze je eierstok kunnen redden en dat je je snel weer wat beter voelt.

Windmolen wat maak je het spannend zeg. Ik duim voor een positief resultaat!

Subpose van AMH en bloedwaardes begrijp ik niet veel. Maar als je je keer op keer niet serieus genomen voelt door je huisarts zou ik op zoek gaan naar een andere. Fijn dat je in ieder geval door verwezen bent. Ook naar het ziekenhuis van jou keuze?

Duufje wat fijn dat de aankoop van het huis gelukt is. Het klinkt als een flinke klus maar ook als een droomhuis. Veel succes met het regelen van de aankoop en de verbouwing. Fijn dat je weer aan het prikken bent maar lastig dat je nooit boven een bepaald aantal eicellen uit komt.

Dazzle veel succes met de punctie alvast en wat een goede vooruitzichten. Dusseldorf lijkt wel aan te slaan bij moeilijker te stimuleren vrouwen. Ik hoop met je mee.

Animal wat klinkt je sterk. En gezellig om de praktijk samen met je man te draaien.

Fruity moeilijke keuze sta je dan straks weer voor. Ik hoop toch op een goede punctie en een redelijke opbrengst.

Hosta beetje mosterd maar alsnog gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een mooi nieuws.

Flipje ik begrijp uit de berichten hier dat je morgen weer een echo hebt. Veel succes, ik hoop dat alles schoon is en je weer door kunt.

Smurf dat klinkt als een punctie from hell. Maar heel erg fijn om 7 cryo's te hebben. Daar moet toch haast minimaal 1 blijvertje bij zitten.

Welkom aan de andere nieuwe mee schrijvers.

Hier is het nog steeds wachten tot 17 augustus. Ik heb de anticonceptiepil klaar liggen, rond 10 augustus word ik weer ongesteld en start ik met de pil. Mijn man heeft afgelopen maandag zijn laatste prik gezet, hij moest nog even doorprikken na de TESE. En 17 augustus moet hij ook weer bloed laten prikken op testosteronwaarden. En dan in overleg met de arts kijken of hij testosteronsuppletie moet blijven doen of niet. We rijden met regelmaat langs het AMC omdat dat op de route ligt naar de camping waar we een stacaraven hebben. Nu zwaaien we elke keer even met zijn allen naar de zaadjes van man die daar in de vriezer liggen en grappen we met de kinderen dat daar hun mogelijke toekomstige broer of zus in de vriezer ligt.
Zizo jeetje meid wat heftig zeg..heel veel sterkte:hug: hoop dat de eierstok gespaard blijft..
Duufje..haha Ja? Rijnstate??

ik reageer ff kort..bedankt voor jullie lieve reacties :bigkiss:

De punctie vond ik erg meevallen..vooral rechts waar de meesten zaten...ik vond het voelen als menstruatiekrampen. De gyno begeleide mij ook erg goed er doorheen dat vond ik wel fijn. Alleen de 2 eicellen links deden het meeste pijn. Moest ook zelf op mn buik drukken..leek alsof ik precies mij eierstok voelde bewegen. Gelukkig zaten daar maar 2 dus dat ging snel en het waren de laatsten..
Had nog gevraagd over het spiegelbeeld met de echo..maar ze kijken naar hoe het vanaf jou gezien is dus ik vroeg daarom ook waarom ik links altijd voel. Ze legde mij uit dat mijn linkereierstok op mijn baarmoeder ligt en dat dat de reden is dat ik deze kant ook altijd voel en lastig te bereiken is.
In totaal zijn er 7 eicellen aangeprikt..in Utrecht kregen we te horen dat er 6 a 7 goed zijn en mn vriend zat op 350 milj. Maar ze waren nog bezig toen we weg gingen..ik heb verder nog geen pijn maar man man wat ben ik moe & duf vd pillen. Heb de hele middag geslapen en voel me nog steeds moe..de volgende keer laat ik lorazepam staan..
Ik had nog gevraagd mbt sporten..mijn gyno zei dat ik zeker een week rustig aan moet doen dus ik mag pas na volgende week woensdag weer sporten..

Zaterdag is de tp en krijgen we ook te horen hoeveel embryo's er zullen zijn..vind t zo spannend of er bevruchtingen zullen zijn..
Shine bright like a diamond
Fijn dat het meeviel Diamond.
Wat een goede score joh! 6-7 goede eicellen uit 7 follikels. Dat kan niet beter. Succes met wachten tot zaterdag!

En ja, hetzelfde ziekenhuis dus :-)

Mevrouw Stippel fijn om even van je te horen. Schiet al op, nog een paar weken wachten en dan kun je ervoor gaan.
Fijn dat alles goed is gegaan, Diamond! Nu hopen op mooie bevruchtingen! Krijg je morgen al iets te horen over de hoeveelheid bevruchtingen of hoor je echt zaterdag voor het eerst iets? Spannend!
subpose schreef:
26-07-2017 10:20

Anyway... vanmorgen naar de huisarts geweest en ik voel me niet erg serieus genomen.

Ik zei dat ik me zorgen maakte n.a.v. geprikte waarden en hij reageerde een beetje lacherig. AMH? Wat is dat, nog nóóit van gehoord.
Zou jij niet eens een andere HA overwegen? AMH is redelijk algemeen - zelfs voor een HA (en dat bedoel ik niet denigrerend overigens) en, misschien nog wel belangrijker, een HA die je niet helemaal serieus lijkt te nemen lijkt me zeer onwenselijk. Te meer nu je al even bezig bent en de tijd ook verder tikt. Nou ja - je hebt je doorverwijzing in ieder geval...

MevrouwStippel: Hoe gaat het met je? En dan vooral de nasleep van de burn out?

Diamond: Fijn dat het erop zit. Nu lekker bijkomen. Moest overigens erg lachen om Flipje gister - schaken :facepalm:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Haha ja het schaken :rofl: Baggal
Wat grappig Duufje moeten jullie ook naar Utrecht? Kleine wereld dan
Windmolen dank je..volgens mij worden we alleen zaterdagochtend gebeld..weet niet hoe snel het bevruchten gaat is dat vandaag dan al?
Shine bright like a diamond
Diamond, ja, het bevruchten doen ze in principe meteen. Na een dag kun je dan zien of dat gelukt is, heb ik begrepen. In ieder geval kreeg ik een dag later een mailtje met het aantal bevruchtingen erin. Vond dat op zich wel fijn. Ik dacht dat dat standaard was, maar bij zizo was het geloof ik ook zo dat ze het pas hoorde op de dag van terugplaatsing. Misschien kun je het ook beter loslaten als je helemaal niets hoort (ik zat er ongelooflijk over te stressen de hele tijd, raad ik je niet aan ;)).
Sorry meiden, heb even niet gereageerd, ik moet er echt even voor zitten en dan nog kan ik het niet bijhouden ;). Ik lees wel mee en voel me nog heel betrokken bij dit topic.

Welkom aan de nieuwelingen hier! Hoop dat het jullie goed doet mee te schrijven. Ik vond/vind het altijd heel fijn, zoveel herkenning en iedereen leeft zo mee!!

@Weija: Wanneer heb jij weer een echo om te kijken of de cryo terug geplaatst kan worden? Ik had zo gedacht (en jij waarschijnlijk ook) dat je alweer zwanger zou zijn, gezien de vorige successen. Blijkbaar is het gewoon echt een dobbelsteen en heb je nu elke keer mis gegooid. Hoeveel cryo's heb je nu nog? En weet je wat over de kwaliteit van de embryo's elke keer?

@Animal: Fijn dat het goed met je gaat!! Je klinkt super sterk. En mooi dat er weer een aantal afspraken gepland staan.

@Duufje: Spannend over 2 dagen weer een FM! Hoop op een mooi aantal follikels. Fijn dat je je lekker kunt storten op de verbouwing. Al is het natuurlijk een hele klus ;).

@Zizo: Bah wat heftig allemaal zeg. Wel heel fijn dat ze je eierstok hebben kunnen laten zitten. Maar de pijn lijkt me heel rot. En je moet nog wel even blijven? Ik hoop zo dat je volgende week beloond wordt met goed nieuws... Dat zou het nog enigszins verlichten allemaal.

@Dazzle: Jaaaa eindelijk weer een punctie voor jou!! Zaterdag al. Jij was altijd wel vrij goed te stimuleren ook toch? Als het 12 eicellen zijn is het mooi! Hoop zo dat Dusseldorf goede resultaten voor jullie biedt.

@Diamond: Yes, het is achter de rug!! Fijn dat het meeviel. En 7 eicellen is mooi! Ik had er de eerste keer 6, ik weet dat ik beter te stimuleren ben dan dat maar eigenlijk is het gewoon een heel mooi aantal. De komende dagen zijn zo spannend!!

@Fruity: Ik hoop voor je dat het er minimaal 4 blijven!! Je hebt er ook wel eens 2 of 3 gehad toch? Bijzonder he dat 1 kant dan helemaal niks doet. Succes vrijdag!

@Smurf: Wooh 7 embryo's is wel heel fijn!! Maar onwijs rot volgens mij zo'n overstimulatie, heel heftig. Ik heb er wel tegenaan gezeten maar eigenlijk nooit gekregen. Kan me wel voorstellen dat je baalde dat er geen tp was, maar gezondheid gaat voor.

@MwStippel: Snap dat je even afstand hebt genomen, helemaal als je zo goed in je vel zit!! En als ik jou hoor, ben je erg begaan met iedereen en dan zakt je de moed soms even in de schoenen, kan me voorstellen hoor.
Haha leuk dat jullie vaak langs AMC rijden en dan even zwaaien!! Jullie hopelijk deel van toekomstige kindje!!

@Windmolen: Ik las dat je temperatuur vandaag nog hoog is, mooi!! Wat onwijs spannend he, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, dat je inderdaad bijna niet durft te temperaturen. Heb je trouwens geen medicatie zoals utrogestan wat de temperatuur hoog kan houden?
Dus waarschijnlijk vrijdag testen? Ik hou het hier heeel goed in de gaten!! Je klachten klinken trouwens wel goed, maar het zegt allemaal weinig. Ik dacht echt dat het niet kon, maar ik ben 1 van degenen die werkelijk niks heeft gevoeld en de weken daarop ook nauwelijks. Heel veel succes meid!!
Zizo wat heftig, sterkte!!
boulu schreef:
26-07-2017 19:03
@Weija: Wanneer heb jij weer een echo om te kijken of de cryo terug geplaatst kan worden? Ik had zo gedacht (en jij waarschijnlijk ook) dat je alweer zwanger zou zijn, gezien de vorige successen. Blijkbaar is het gewoon echt een dobbelsteen en heb je nu elke keer mis gegooid. Hoeveel cryo's heb je nu nog? En weet je wat over de kwaliteit van de embryo's elke keer?
Hoi Boulu lief van je en gezellig dat je hier nog meeleest. Vanmorgen de eerste echo gehad, zaterdag weer terug en ik denk daarna nog een keer, dus schat over 2 weken weer een tp. Ik heb nu nog 3 cryo's. Bij ons wordt voor blastocysten geen kwaliteit gegeven omdat er in dat stadium eigenlijk niets meer van de kwaliteit te zeggen is behalve dat als ze tot blastocyst zijn ontwikkeld dat dat gewoon goede embryo's zijn.
Tja wat zal ik zeggen.... ik had ook verwacht en gehoopt een jaar na de geboorte van X wel weer zwanger te zijn. En eerlijk gezegd heb ik na 5 teruggeplaatste embryo's uit deze ronde niet zoveel vertrouwen in deze ronde meer, alle drie de zwangerschappen waren in icsi 1. Een tijdje geleden had iemand hier een link gedeeld dat als je van de embryo's uit een ronde zwanger bent geweest de kans dat een tp slaagt bijna twee maal zo hoog is als dat je niet eerder in die ronde zwanger bent geraakt. Aan de andere kant kan het ook gewoon zijn dat het dubbeltje toevallig 5x de verkeerde kant op is gevallen, de kans is nou eenmaal groter dat je niet zwanger raakt na een tp dan wel. Ach wie weet is het deze keer wel raak.

Hoe is het met jou? Ongeveer 10 weken nu toch? En krijg je al wat meer vertrouwen?

Diamond mooie score 7 eicellen! Fijn dat de punctie meeviel.

Mevrouw stippel Yes 17 augustus is al snel. Wat lief dat jullie elke keer naar het amc zwaaien met de familie. :heart:

Zizo hoe gaat het nu? Is De operatie van vanmorgen geslaagd? En hebben ze je eierstok alsnog kunnen redden?
Zizo ben benieuwd hoe het met je gaat? Hoenis de operatie gegaan? Ik denk aan je!
Weija, gebeurt bij jou de terugplaatsing in je natuurlijke cyclus of... ?
Zizo, Ik hoop zo dat het goed met je gaat en de operatie goed is gelopen?

Windmolen, Dacht vanochtend gelijk aan je toen ik de datum op mijn telefoon zag. Zo spannend! Heel benieuwd.

Diamond, Super fijn om te horen dat je punctie meeviel en wat een mooie score! Hopelijk doen ze allemaal mee :)

Ik heb sinds gisteren mijn menstruatie gekregen mag vanaf morgen beginnen met Fostimon 150. Volgende week vrijdag staat dan mijn eerste FM dus weer een stapje verder. Ik heb echt nooit last gehad van mijn menstruatie maar deze keer heb ik echt ontzettende buikpijn geen idee of dit komt door de Dacapeptyl of gewoon omdat ik er meer mee bezig ben.
Goedemorgen Weija - Al vanaf kantoor want ik ben vanmorgen even vroeg begonnen omdat ik vanmiddag naar het ziekenhuis moet, maar wilde wel even snel op je reageren. In BP kregen ook blasto's een grading omdat er wel een verschil kan zitten in fragmentatie/kwaliteit/etc. Voorts geloof ik best dat als je uit een ronde eerder zwanger bent geworden je een grotere kans hebt om daarna weer zwanger te wordenuit dezelfde poging, maar toch lees je ook geregeld verhalen van mensen bij wie een TP van een cryo dan onverwacht succes brengt. In ICSI 2 ben ik bijvoorbeeld van elke dubbele TP zwanger geworden, maar daar waren wel 6 embryo's voor nodig en slechts een embryo heeft het tot een doorgaande zwangerschap geschopt. Daarmee neig ik ook te denken dat het dubbeltje net 5 x op de verkeerde kant is gevallen bij je @( Voor jou hoop ik heel hard dat een nieuwe ronde niet nodig is. Ik had gehoopt (en misschien ook wel verwacht) dat het al een keer raak zou zijn, maar laat je vooral niet ontmoedigen!

Zizo: Net als Angel ben ik benieuwd hoe het met je is meis! Pas goed op jezelf :hug:
Zizo, ik hoop zo voor je dat ze jouw eierstok kunnen laten zitten. Toi toi toi meid!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven