Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ps:

Omdat we allemaal echt wel extra lief mogen zijn voor onszelf!

https://www.freya.nl/7-daagse-lief-chal ... -november/

Ik heb me net ingeschreven!
Duuf, fijn dat de verplichte pauze je goed doet. Dat had ik eigenlijk ook een beetje. Heel ongeduldig voor de uitslag, maar toch voelde het wachten wel even als er toch wat minder mee bezig zijn. Je kan straks goed opgeladen beginnen! Heb je al een spuitplan? Of wordt dat nog opgesteld? Ik had gevoel dat het verdelen van de FSH over 2 giften beter voor mij werkte. Is dat ook niet iets voor jou? Hopelijk helpt het mee dat jouw cyclus zich lijkt te herstellen.

Pippeltje, fijn dat goede nieuws. Hopelijk kunnen ze in de vriezer blijven. Hoe snel was je de vorige keer zwanger? Was dat bij TP 1?

Tinkerbell, doe rustig aan. Logisch dat het niet zo fijn aanvoelt... Ben je een beetje over de ergste teleurstelling heen? Hoe gaat dat dan nu? Zorgt de deca dat de follikels krimpen en moet je dan 1 eigen cyclus afwachten? Ik heb me er nooit in verdiept, aangezien ik toch eigenlijk geen overstimulatie kan krijgen.

Windmolen, zo, die heeft er zin in! Super!! Zo'n embryo en alles in optima forma geregeld, zou je toch heel erg veel hoop gaan geven. Hopelijk geeft dit het juiste zetje. Succes meid. (zitten we weer niet samen op het wachtbankje :-/)

@hier, gisteren in DD geweest. Baarmoederslijmvlies was al prima. 7,5 en op andere plek zelfs 9,3 mm. Tp is op mijn verzoek wel uitgesteld. Vrijdag 3-11 mogen we onze laatste blasto ophalen. De cyclus daarna wordt het wat spannender met het 2 daags embryo of die de 5 dagen wel gaat halen... Maar dat zijn zorgen voor dan.
Mijn man vroeg voor de grap of ze er geen lijm aan de embryo kunnen doen. De arts moest hard lachen, hij vertelde dat ze tegenwoordig standaard embryo glue doen. Mijn man geloofde dat eerst niet :-) Dat was wel even een hilarische situatie.
Oooh wat wordt ik hier blij van, van die positieve flow :flirting: , laten we die er gewoon lekker inhouden :jump: :blob:
Pippeltje herkenbaar die angst, maar het zegt idd helemaal niks en al helemaal niet zo snel na de TP. Mooi aantal in de vriezer, hopelijk niet nodig. Hier gaat het wel oké, ben er niet zoveel mee bezig want zaterdag heb ik een begrafenis en daarna is de maandag al in zicht.
Animal goed nieuws en fijn dat jij ook je eigen draai er aan mag geven zodat de TP uitgesteld is. Echt waar?! Embryo glue :rofl: :woa: haha dat wist ik ook niet.
Shine bright like a diamond
Animal: Fijn van je baarmoederslijmvlies!
En Ja - ik heb ook altijd embryo glue gehad @ Boston Place. Moet wel zeggen dat de schriftgeleerden het er niet over eens zijn of het nu wel of niet helpt.

Tinkerbell: heel logisch dat je teleurgesteld bent. Ik hoop dat je snel van start kan. En drink veel!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Jaaaa weer wat positieve testen, heel fijn!! Hoop zo dat het zich voortzet. Maar dan eigenlijk voor iedereen, vind het soms zo moeilijk als er een paar negatief testen. Maar goed, zo werkt het in de IVF/ICSI wereld :(.

@Diamond: Spannend nu!! Wanneer ga je testen?

@Baggal: Wat mooi dat je gisteren naar Boston Palace bent gegaan met jullie mooie meisje!! Kan me voorstellen dat het heel bijzonder was. Hoe gaat het nu met jou en de krampjes van Sophie Alexandra?

@Duufje: Fijn dat je je over het algemeen goed voelt en lekker kunt storten op de verbouwing! Snap dat je het heel spannend vindt de komende poging, proberen nog niet aan te denken :).

@Windmolen: Wauw, kan me voorstellen dat je blij wordt van je mooie blasto!! Ik ben dan tegelijkertijd ook altijd bang dat ik teveel hoop ervan krijg haha. Wanneer is je testdatum? Hopelijk gaat dit hem eindelijk worden!

@Animal: Fijn dat alles er goed uit ziet! En handig dat de tp even uitgesteld kan worden tot de datum wat jij handig vindt.

@Sense: Was nog vergeten te reageren op het verhaal van die stomme gynaecoloog bij jou. Ik snap soms ook echt niet hoe ze hun werk zo kunnen doen, niet normaal toch, het gaat om iets zo essentieels voor ons! Ik had ooit een evaluatiegesprek na de eerste ICSI (vroege miskraam), nou werkelijk, ik kwam er zo teleurgesteld vandaan. Ze luisterde niet, stak haar verhaal af (terwijl we er niet om gevraagd hadden), geen ruimte voor vragen van ons, de eerste poging was ook maar een beetje 'proberen' (ik snap wel wat ze bedoelt qua dosering enzo maar dat zeg je toch niet?!) en als klap op de vuurpijl dacht ze in het begin dat ik zwanger was. Niet dat ze ons feliciteerde ofzo terwijl ze het wel dacht.
Nou ja, ik vind dat je er dus best wat van mag zeggen, dat durfde ik toen niet, of ik was zo overrompeld.

@Pippeltje: Snap dat je bij alles nagaat wat je voelt en niet maar het zegt werkelijk niks eigenlijk. Volgens mij kan het nog niet 2 dagen na TP haha maar goed dat was bij mij zo.

Hier nog een paar dagen tot de eerste decapeptyl :)!!
Gisteren had ik een mooie droom: ik had een tweeling (meisjes) en die gaf ik borstvoeding en het was allemaal zó bijzonder. De liefde die ik voor hen voelde, de verantwoordelijkheid voor hen. Oh wat ben ik er klaar voor. Gelukkig werd ik er fijn wakker door. Wel met het besef dat ik het zo erg hoop.
Animal ik ga weer 450 eh Menopur spuiten.
Omdat ik daarmee de laatste keer echt wel een mooi aantal eicellen had. De kwaliteit was niet goed, maar we hebben ervoor gekozen om daar nog geen extra onderzoek naar te laten doen. Als we dat wel willen gaan doen, gaan we daar sowieso voor naar Duitsland en ik wilde deze poging nog dit jaar doen en ik had ook even geen zin in meer 'gedoe'. Het is een beetje God Zegene de Greep dit keer. Altijd natuurlijk, maar dit keer gaan we er wel in met de wetenschap dat de kans heel groot is dat het niet lukt.

Het schijnt dat elk IVF-laboratorium zijn eigen 'vloeistof' samenstelt die ze gebruiken bij de bevruchting en dat daar dus verschillen in zitten per lab. Wij hopen heel erg dat mijn eitjes beter reageren op de vloeistof die ze in het nieuwe ziekenhuis gebruiken. Het is niet echt wetenschappelijk te bewijzen, maar mijn fertiliteitsarts geeft aan dat ze wel de indruk heeft dat de samenstelling van die vloeistof invloed heeft. Dat is voor nu ons houvast. Bovendien heb ik ergens ook het (totaal op niets gebaseerde) idee dat mijn lijf misschien gewoon nog niet klaar was voor een nieuwe zwangerschap en dat voelt nu beter.

Ik heb nu helemaal een beeld voor ogen van een arts die secondenlijm op een embryo smeert overigens en vervolgens probeert hem om de juiste plaats te krijgen :-D
Boulu: Krampjes zijn niet helemaal over. En ze is na drie weken niet terug op haar geboorte gewicht dus ze krijgt extra voeding van Nutricia naast de BV. Ik klooi maar wat aan met de BV en baal ervan want ik had haar het liefst exclusief BV gegeven. Vrijdag wordt ze weer gewogen. We houden ook een drink-dagboek bij. Ik word een beetje gestressed van de health care visits en iedereen die steeds met tegenstrijdig advies komt. O_o Sophie is verder een gezonde, alerte en actieve baby met voldoende natte luiers...
Ben benieuwd of ze vrijdag richting geboorte gewicht gaat.
Ik snap dat je helemaal klaar bent om weer te beginnen en nog meer om zwanger te zijn en je eigen kind te hebben! Je klinkt positief. En ik duim dat de zwangerschap niet te lang op zich laat wachten! En wat betreft ook jouw ervaring met de gyn: de een is echt de ander niet. En zeker bij een onderwerp als fertiliteit dat al zo gevoelig ligt...

Diamond: Wanneer ga je testen?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Duufje fijn dat je het weer mag proberen met 450 Menopur dit had ik ook de laatste dagen gespoten, helaas bij mij niet het gewenste effect. Ik had ook echt geen idee dat ze overal dus weer andere vloeistof gebruiken dat dit dan wellicht verschil maakt bij de bevruchtingen. Ik hoop echt voor je dat het dit keer verschil kan maken voor jullie in het aantal bevruchtingen en de kwaliteit. Of het nou ligt aan de vloeistof of de kwaliteit van de eicellen. :thumbsup: Ik heb vandaag alweer veel geleerd :idee:
Boulu wat fijn je mag al bijna weer beginnen. Zulk soort dromen zijn fijn hé :heart:

Maandag de 30e is mijn NOD, als er voor die tijd nog niks is doorgebroken zal dit ook de testdag zijn Boulu & Baggal.
@Baggal, Sophie is toch begonnen als cryo'tje? Nou, dan overleeft ze een beetje chemische Nutricia ook wel hoor, ze heeft zich nu al bewezen als 'sterke vrouw ;). Wel irritant lijkt me dat, tegenstrijdige adviezen, de wereld zit ook zo vol tegenstrijdige meningen, wetenschap, ervaringen. Denk dat (bijna) niks helemaal fout of goed is, en volgens mij heb jij meer dan genoeg gezond verstand en intuïtie om op te varen (maw: vertrouw jezelf!)
@rest: tot laterrr
Gefeliciteerd Flipje!! :yes: hopelijk volgen er nog meer!!
-nobody said it was easy-
@baggal ik had op mijn werk juist een case van een baby'tje dat uitsluitend borstvoeding kreeg en daardoor juist vreselijk ziek is geworden (en echt - verschikkelijk ziek), vanwege deficiënties. Zoiets is wellicht erg zeldzaam, maar het zou nooit gebeurd zijn als het kind naast de BV ook kunstvoeding aangeboden had gekregen. Dus sindsdien ben ik zeer sterk voorstander van de combi van BV + Nutricia. ;-D
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Duufje, interessant wat je schrijft over de vloeistof in het lab, dat wist ik niet dat dat uit kon maken. Nou, ik hoop ook dat dat het verschil gaat maken bij jullie. Fijn dat de rustmaand je toch zoveel goed gedaan heeft!

Boulu, haha, nou, precies daar heb ik ook last van hoor, dat ik bang ben dat ik nu teveel hoop heb en dat de klap dan weer zo hard gaat zijn. Probeer me dus toch maar gewoon in te stellen op een nieuwe stimulatieronde straks en vraag me af of ik dat dan nog voor de kerst zou willen doen of dat we ook even rust nemen (naar aanleiding van Diamands dilemma). Ik weet nog niet wanneer ik wil gaan testen, maar uiterlijk 3 november verwacht ik m'n menstruatie. Oh, wat een mooie droom :heart:. Geeft idd aan hoe klaar je er voor bent. Ik hoop echt dat het binnenkort zover is voor je. Nog ff en je kan weer beginnen met spuiten!

Animal, wauw, mooi dik bmsv! Zo dik heb je in een natuurlijke cyclus niet toch? Hopelijk wordt dat een mooi bedje voor jullie blasto! Fijn dat de terugplaatsing nog ff uitgesteld kan worden. En niet samen op het wachtbankje idd, maar dan maken we de volgende deal: ik op 3 nov een positieve test en jij de blasto terugkrijgen die jullie baby gaat worden. Haha, mooie opmerking van je man. Wist trouwens niet dat DD standaard embryo glue doet. Waar bestaat dat eigenlijk uit? Embryo glue heb ik nog niet voorgesteld aan mijn gyn ;).

Smurf12: hopelijk mag jij ook gauw op het wachtbankje plaatsnemen!

Lauwie, hoe is't met jou?

Tinkerbell: sterkte met alles en hopelijk voel je je snel weer beter, lichamelijk en ook psychisch. Knuffel!

Pippeltje, fijn nieuws van de cryo's!

Sense, heb jij nog iets gehoord van jouw tweede embryo? Hoe voel je je nu verder? Uit je berichtjes lijkt het alsof je wel weer wat meer vertrouwen hebt, klopt dat?

Baggal, aah, wat leuk om met Sophie langs Boston Place te gaan. Wel bijzonder hè, dat zoveel mensen gewoon meegeholpen hebben om jouw babytje mede mogelijk te maken (klinkt een beetje stom, weet niet hoe ik het beter formuleer). Ik vond het, toen we net begonnen met de MMM, een heel naar idee dat we zoiets privés moesten delen met allemaal artsen en personeel, maar nu zie ik ook ergens wel het bijzondere en mooie ervan in. (Had natuurlijk nog steeds liever niet gehad dat het nodig is, maar je snapt vast wel wat ik bedoel.)

Trouwens nog ff over 3-daagse versus 5-daagse embryo's: vraag me nu af, als Nederland blijkbaar toch al zo vaak pas met 5 dagen invriest, waarom gaan ze dan niet helemaal over op de blastocysten-cultuur? Je kan dan toch eigenlijk net zo goed helemaal afwachten tot 5 dagen? Behalve misschien als er weinig bevruchtingen zijn, maar dat kan je flexibel beslissen. Gewoon iets dat ik me afvroeg ineens ;).

Hier zit ik rustig op het wachtbankje. Vandaag en morgen lekker veel afleiding van m'n werk. Tot nu toe voel ik verrassend weinig in m'n baarmoeder, de vorige keren had ik al vrij snel last van krampen en steken. Geen idee of dat nu een goed teken is of juist niet, maar het zorgt er iig wel voor dat ik er niet steeds aan denk.
Even inhaken op de opmerking van Duufje: momenteel loopt er een onderzoek naar de types vloeistof die gebruikt worden. Er zijn twee soorten die in NL veel gebruikt worden. Ze zijn aan het onderzoeken of dat verschil maakt. Ik heb afgelopen poging meegedaan. Geen idee welke vloeistof bij mij werd gebruikt. Het resultaat was negatief.
Flip, had die moeder ook deficienties of lag het daar niet aan? MIjn gevoel zegt ook dat BV beter is dan KV en vooral omdat een kindje dan zelf kan kiezen hoeveel er gedronken wordt ipv al dat "gedwing" Wel heftig dat dat mogelijk is...

Duuf, als dat een grote rol speelt hebben wij nu in ieder geval een bij ons passend lab gevonden. 5 vd 6 bevrucht, lijkt me een topscore namelijk. Ik hoop dat het voor jullie ook gaat helpen. Fijn dat je er voor je gevoel nu ook lichamelijk meer klaar voor bent. Jouw cyclus die zich lijkt te herstellen, lijkt het er in ieder geval ook mee eens te zijn.
Wij grapten ook al dat ze misschien beter secondenlijm konden gaan gebruiken. Het schijnt waarschijnlijk niet te helpen, maar het werkt ook niet tegen...

Boulu, een tweeling nog wel! Lijkt me inderdaad een fijne droom. Je lijkt in ieder geval echt klaar te zijn voor de volgende poging. Nog een paar dagen geduld voor de "start".

Windmolen, Lekker doen wat goed voor je voelt. Let even op evt sluitingsdata van de kliniek rond kerst. Straks moet je daarom een maand wachten. Is niet erg, maar wel als je je op wat anders instelt. Verder ben ik het helemaaal met jouw voorstel eens! Kom maar op met die positieve testen! Ik heb hem in natuurlijke cyclus meestal 6.... Embryo Glue is een soort lijm, waardoor ze beter bljven plakken. Tja, niemand die zegt dat het echt werkt, maar het zal wel een handeling van niets zijn dat ze het standaard doen. Het stond ook nergens op de rekening.
Dat van de verse tp van een 3 daagse en de rest tot een 5 daagse laten groeien snap ik in NL ook niets van. In ons NL ziekenhuis deden ze alleen 3 dagen invriezen. Ontdooien op dag 3, dan op dag 4 terugplaatsen, maar dat deden ze dan op dag 3 na ovulatie. Klopt ook natuurlijk geen ene .... van. Ivm weinig bevruchtingen een 3 daagse tp is natuurlijk gewoon valse hoop creeeren.. Een 3 daagse die niet de 5 dagen haalt in het lab, doet dat in het lichaam ook niet (voor zover ik het begrepen heb) Toen ik dat in DD hoorde, had ik echt het idee dat het een vreselijke afvalrace zou worden. Nu viel het gelukkig heel erg mee, maar heb echt even de tijd nodig gehad om dat te verwerken...
Fijn dat je nu lekker rustig af kunt wachten zonder steekjes etc. Hopeljk is het een goed teken!
Heel erg veel succes windmolen!!!

Ik net terug van de acupunctuur en heb een fijn gevoel. Ik vertelde dat ik weer begonnen was met medicatie voor bms en dat ik waarschijnlijk volgende week of week nadien terugplaatsing krijg.
Ze schreef me meteen kruiden voor die baarmoederslijmvlies helpen opbouwen en de baarmoeder warm maken voor de innesteling (ik heb volgens haar een koude baarmoeder en vorige acupuncturist gaf die diagnose ook al).
Ze wilt me een dag voor of na de terugplaatsing weer zien om te prikken.

Ik ben normaal niet zo voor het 'zweverige' of homeopatische, maar bij haar heb ik écht een goed gevoel. Haar wachtkamer hangt ook nog eens vol met geboortekaartjes, ze is gespecialiseerd in fertiliteit. Dus ik hoop zo dat het mij ook mag helpen!
Hoi dames,

Ik was even wat aan het bij lezen, maar het gaat allemaal wat snel. Even iets wat ik voorbij zag komen: wij hebben ook meegedaan aan de medium2 studie. Het gaat idd zoals Zizo zei over de 2 kweekvloeistoffen die het meest in NL gebruikt worden. Ze willen kijken welke vloeistof een betere kans op zwangerschap geeft, maar ook of het effect heeft op verloop zwangerschap en groei van de foetus. Ik moet nu een zwangerschaps- en bevallingslogboek bijhouden. Uiteraard weten wij ook niet welke vloeistof ze bij ons gebruikt hebben. Ik vind zulke onderzoeken altijd goed en ook fijn dat ons zkh zich daarmee bezig houdt. Sowieso had ik altijd het gevoel dat ze in ons zkh altijd goed konden onderbouwen waarom ze bepaalde keuzes maken (omdat ik voornl door dit forum vaak grote verschillen in behandeling hoorde). Ik heb een tp gehad 2 dagen na punctie. Onze embryo's zijn met 3 dagen ingevroren etc. Niet allemaal zoals in andere zkh, maar ik ben wel zwanger. Helaas weet je nooit of het geluk is of dat er (in ons specifieke geval) de juiste behandeling is toegepast. Elk lichaam is (en reageert) zo anders.

Wat ik ook nog altijd goed van ons zkh vind: de 1e keer dat mijn man in het zkh moest produceren, werd gezegd dat ik mee mocht in het kamertje. Heb dit eigenlijk altijd (10×) gedaan, behalve 1x en toen was zijn opbrengst 1/3 minder! Voor de ivf - punctie voelde ik nog meer dat het belangrijk was, maar net die keer stond er geen tv... Heb toen zelf alles maar uit de kast getrokken en zijn opbrengst, wat meestal rond de 60 milj was, was die keer 128 milj! Nu begrijp ik dat niet alle zkh je de kans geven om dit met z'n 2en te doen (eerst punctie etc), maar het is toch bewezen dat dit effect heeft op kwaliteit van het zaad! Sorry, ik moest het even kwijt, ook al kan het gros van jullie er waarschijnlijk niets mee.

Hier: ondertussen 13 weken zwanger. Afgelopen week 3x een bloeding gehad, waarvan de laatste echt heel heftig. Het kwam er met golven uit en met handdoeken tussen mn benen naar het zkh gereden. Blijkt dat de placenta gedeeltelijk nog voor de baarmoedermond ligt en icm met flink hoesten door een verkoudheid knappen er vaatjes. Kindje zwaait en trapt bij alle (spoed) echo's vrolijk. Bij de 2e bloeding konden ze ook zien dat we een zoon krijgen! Deze week uitslag nipt. Maar hoop vooral dat mijn verkoudheid snel over is en het hoesten stopt. Codeïneabletten werken tot nu toe nog niet zo goed. Nog een week bedrust en dan is hier de rust hopelijk weergekeerd.

Veel sterkte en liefs voor alle dames hier!! Xxx Sef
@Animal Nee, moeder had geen deficiënties. Waarschijnlijk een genetisch foutje waardoor het niet vanuit haar bloed in de moedermelk terechtkwam. Een ouder kind uit het gezin had als zuigeling soortgelijke klachten als dit kindje, maar lang niet zo ernstig dus daar is nooit naar de oorzaak gekeken.

@Sef Bij de punctie in ons zkh wordt de vrouw al voorbereid door de vpk (toedienen medicatie etc.) terwijl de man produceert, dus samen het kamertje in is dan sowieso niet mogelijk. Wel bijzonder dat het zo'n effect lijkt te hebben op de opbrengst, er kunnen natuurlijk niet ineens meer zaadjes aangemaakt worden ofzo (vorming en rijping van een zaadcel duurt 12 weken).
Voor ons maakt het allemaal geen verschil, we komen toch niet in aanmerking voor IVF (zelfs niet als het 10x zoveel zou zijn).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@Flip: snap ik, dat bedoelde ik ook. Maar soms zijn er voor bepaalde zaken in het zkh zo weinig aandacht, terwijl het toch een heel ander gevoel kan geven. Alleen de lol en ontspanning, maakte al dat mijn man en ik er niet tegenop zagen en je maakt toch bepaalde hormonen aan, dus daarna voelden we ons ook altijd relaxed en hecht.
Gefeliciteerd trouwens met je positieve test. En nu veel sterkte met het lange wachten...

@selin: tof dat acupunctuur je goed bevalt! Ik heb de laatste keer ook gehad en vond het ook fijn. Bemoedigend ook die geboortekaartjes :)
Windmolen Snap dat het voor jou ook een dilemma kan zijn wel of niet een maand rust..ik weet het nog steeds niet wat ik ga doen..hangt denk ik ook van het bloedonderzoek af. Fijn dat je veel afleiding hebt, dat helpt. En niks voelen zegt echt helemaal niks. De enige keer dat ik ooit zwanger was voelde ik voor mijn NOD helemaal niks. (kan er mssn ook aan liggen dat ik er toen niet / minder mee bezig was en we zaten toen ook nog niet in MM. ) Erg spannend ik duim voor je.
Selin wat fijn dat je er een goed gevoel bij hebt. Ik ben zelf ook niet zweverig dat houdt mij mssn ook tegen, maar jij doet het al langer begrijp ik? Dat van een koude baarmoeder heb ik idd vaker gelezen. En ik weet ook niet of je er zomaar mee kan beginnen als je al in de MM zit? Wat fijn dat jou TP ook weer in zicht is.
Sef Mbt het zaad ik denk dat dat voor iedere man weer anders is. Mijn vriend vond het kamertje niks en wou dit ook liever niet doen waar ik bij was. Bij IUI deed hij het ook altijd thuis voor de buis haha ipv het kamertje en bij IVF kan het ook niet want dit gebeurd pas in het andere zkh na de punctie. Och jeetje die bloedingen zal we ff schrikken zijn geweest, maar gelukkig verloopt alles goed met jullie baby.
Windmolen en Diamond, ik heb altijd heel erg last van de hormonen tijdens de behandelingen en wordt erg neerslachtig en chagerijnig. Als ik dan een maand verplichte pauze had tijdens de iui's dan klaarde de lucht altijd helemaal op. Ik wil nu nog steeds het liefst gelijk door, maar als het een maand niet kan dan vind ik dat een paar dagen moeilijk en daarna eigenlijk altijd een hele verademing. Ik heb nu we mogen beginnen met ivf ook niet heel erg veel "zin" moet ik bekennen. Maar ja, zoals Baggal's man zei: "If you want to win it, you have to be in it!"
En niets voelen hoor je inderdaad vaker niet dan wel, er zijn hier zo veel geweest die er van overtuigd waren niet zwanger te zijn en die het toch waren.

Sef ik ben het met je eens dat het heel wat uitmaakt hoe je benaderd wordt door het ziekenhuis. Ik had juist in het begin heel erg het gevoel een nummer te zijn, maar na mijn 2 miskramen wisten ze wel wie we waren en kreeg ik echt het gevoel dat ze voor ons soms net dat beetje extra wilden doen. Trouwens mijn man zijn zaad is ook altijd beter als hij 's ochtends mag ipv 's middags. 'S middags loopt hij de hele ochtend zo te stressen dat hij niet meer kon ontspannen. Verschil schommelde echt tussen de 100 miljoen en minder dan een miljoen.
Spannend nog wel met die bloedingen, maar fijn dat alles goed is met het kindje.

Selin, klinkt goed die acupunctuur. Volgens mij zei Animal laatst dat het het enige homeopatische was wat bewezen kan helpen met ivf. Ik zit ook te overwegen om, als ivf 1 niets opleverd, acupunctuur te gaan doen.

Knap dat je de TP nog even uitsteld Animal, ik kan me namelijk ook goed voorstellen dat je zo snel mogelijk wel. Aan de andere kant creeer je nu wel een dikke boxpring voor deze cryo.

Hier heb ik vanochtend de eerste spuit decapeptyl gezet, ik meende dat het een gemene spuit was maar ik heb geen idee waar ik dat vandaan gehaald heb. Het viel me in ieder geval reuze mee. Ik ben wel een beetje bang om neerslachtig te worden want daar ben ik wel gevoelig voor, maar we gaan het merken.
Hoi allemaal! vanochtend weer geweest voor een echo , 10 stuks totaal. ben blij met dit resultaat en mag nu stoppen met de deca en gonal. Vanavond de pregnyl en dan..... zaterdag voor het allereerst de punctie. Best spannend! :hyper:

fijne dag!
MsFiddler wat fijn dat het je meeviel! Ik gebruik Lucrin hetzelfde soort, maar bij mij is het echt heel verschillend de ene keer doet ie pijn de andere keer niet. Hopelijk bij jou niet. Klopt heb ik ook wel last van, heel verschillend zeg maar. Maar als we december overslaan dan is het gelijk 2 maanden niet, want we hebben sowieso na elke poging 1 maand rust en vooral nu ze eerst het bloedonderzoek gaan doen dat valt dan in mijn cyclus van november. Het voelt dan gelijk alweer zooooo ver weg.. :sherlock:
Sheela :yes: Mooi aantal, op naar de punctie zaterdag, spannend!
@Baggal: Wat frustrerend dat SA nog niet op geboortegewicht zit!! Kan me voorstellen dat je je wel zorgen maakt en gestrest wordt van dat hele voedingsgedoe! Ik denk altijd: alles wat je aan BV hebt en kunt geven is mooi meegenomen maar kunstvoeding is ook helemaal prima. Echt geen BV ten koste van alles! (hoewel ik me wel kan voorstellen dat het moeilijk is om op te geven en je het graag wil, helemaal nu ik mijn droom had lijkt het me bijzonder haha).
Vind je de eerste weken zwaarder dan gedacht of niet?

@Duufje: Interessant dat onderzoek met die vloeistof! Hoop inderdaad dat jullie 'nieuwe' ziekenhuis betere resultaten hierdoor oplevert!

@Diamond: Duurt nog even dus... succes!!

@Windmolen: Zit je nog een beetje rustig?? Spannend hoor. In NL doen ze volgens mij nu onderzoeken naar de 3 of 5 daagse embryo's, maar goed voor dat allemaal ingevoerd wordt...

@Selin: Fijn dat de acupunctuur je zo goed doet!! Heb er ook wel eens over nagedacht maar ik geloof er ook niet zo in eerlijk gezegd en mijn man helemáál niet. Maar goed, ik wil meestal alles wel een keer geprobeerd hebben dus misschien gaat het nog een keer gebeuren.

@Sef: Wat vervelend al die bloedingen zeg, kan me voorstellen dat je dat erg onzeker maakt!!

@MssFiddler: Yes, de eerste spuit is gezet!! Hopelijk vallen de bijwerkingen mee. Ik loop 2 dagen achter op jou ;). (maar de groei van mijn follikels gaat meestal ook nogal traag). Hoeveel eenheden Gonal F ga jij ook alweer spuiten?

@Sheela: 10 eitjes zou heel mooi zijn!! Super spannend, heel veel succes vast!
Boulu, bij mij was het met iui heel wisselend qua groei (soms al de iui op dag 9 en soms pas op dag 18) we gaan het zien.
In ons ziekenhuis gebruiken ze menopur en ik heb geen flauw idee hoe veel ik dan ga spuiten. Met iui hoefde ik maar 37,5 eenheden, maar de arts zei dat ze daar voor ivf niets mee konden.

Duufje, dat van dat de vloeistof uitmaakt geloof ik wel in. Die cellen zijn zo gevoelig en volgens mij is nog helemala niet heel goed bekend wat het effect van het hele proces op de eicellen is
Nou ik kan me hier denk ik ook binnenkort aansluiten weer. Mijn testen blijven maar zo zo en zelfs nu weer wat lichter. Voel me totaal niet zwanger en heb gewoon het idee mede door de lichtere test dat het niet goed zit. Wou ook echt dat het loskwam, dan ben ik van die onzekerheid af.
Begin me nu ook wel af te vragen of het 'm nog gaat worden. Denk dat het met mijn dochter heeeeeeel erg een gelukstreffer was (sowieso natuurlijk!) en ben daar heel blij mee natuurlijk. Maar het doet wel even heel erg zeer.... Heb even zo de balen van de mmm...

Schrijf snel uitgebreider meiden, ik heb een peesontsteking aan mn hand dus moet ff rustig aan doen ook met typen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven