Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

zaterdag 26 augustus 2017 om 15:04
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
Bezig met behandelingen
.
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1
Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1
Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33

Wachten op start | gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18 |
Prikken & slikken | MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo |
Wachten op cryo-tp | windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs |
In de wachtweken | Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989 |
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.

Naam (leeftijd) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behandeling | Status # cryo's |
Locatie |
Dazzle_ (34/36) |
2013 | Mei 2015 | Laag AMH | IVF4 | start 2018 | ? |
flipje2 (29/41) |
okt 2014 | sep 2015 | <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) | ICSI2 | 3 cryos over bij VUmc PGS-traject opstarten in België |
VUmc |
gelukspoppetje | 2014 | Maart 2016 | slechte zwemmers jun '16 IVF1 niet zwanger |
ICSI+PGD | wachten op start | MUMC/AMC |
Animal2307 (37/37) |
2014 | 2016 | Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt |
IVF/ICSI4 | volgende cyclus startl | Dusseldorf |
MevrouwStippel (37/40) |
man hersteloperatie gehad | ICSI+ MESA/TESE |
AMC | |||
Miekje-5 (35/38) |
jan 2017 |
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) | ICSI2 | ICSI 2.2: wachten op cryo-tp | LUMC | |
-Sense-(35/40) | 2015 | halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start ICSI2 | ||
Zizo (34/37) |
okt 2014 |
feb 2016 |
matige zaadkwaliteit 6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's |
ICSI2 | wachten op start icsi2 | |
doces (29/31) |
2015 | 2016 | leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt | ICSI 2 | Wachten op start icsi2 (mrt) | - |
Diamond30 (31/37) |
2014 | sept 2016 | Geen oorzaak gevonden, MK in 2016, in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken |
IVF2 | IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken | |
Labgeek1990 (26/31) |
zeer slecht zaad, mk (10w) | ICSI1 | wachten op cyclus 7 cryo's over |
Amphia/EMC | ||
windmolen (33/39) |
2015 | juni 2016 | endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) | IVF/ICSI2 | freeze all, 1 cryo, pauze | |
smurff_4 | Nov 2015 | Jan 2017 | slechte zaadkwaliteit | ICSI 1 | 7 cryos, nog 6 over | |
Smurf112 | 2016 | juni 2016 | PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) | ICSI2 | wachten op terugplaatsing | |
Rucio | 2015 | februari 2017 | zeer slecht zaad 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk) |
IVF2 | bezig met nieuwe behandeling | |
Pippeltje (?) |
jul 2017 |
2de kindje |
Tweeling uit eerdere IVF IVF1 (jul '17) mislukt |
IVF2 (met scratch) |
wachten op start | |
Twin84 (33/39) |
dec 2012 |
sep 2016 |
slecht zaad poliep in bm gehad |
ICSI1 | VUmc | |
Gingerspice182 (30 & 27 (m) |
begin 2017 |
juni 2017 | Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 | ICSI1 | Verse TP mislukt, 4 cryo's | OLVG in samenwerking met AMC |
sheela (40 / 43) |
2014 | jan 2016 | Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's | IVF2 | bezig met prikken | |
Mangoest (30 / 39) |
okt 2015 | maart 2017 | slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | Bezig met prikken | |
pinguin00 (22 / 32) |
Aug 2014 | ? | Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad | ICSI1 | ||
Thjs (32 / 36) |
juli 16 | nov 17 | slechte zaadkwaliteteit | ICSI 1 | 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus | Olvg-oost in samenwerking met AMC |
Taart1 (29) |
IVF1 | |||||
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |
ZWANGER!

*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
zondag 22 oktober 2017 om 20:54
zondag 22 oktober 2017 om 21:47
@sense: ik las dat je aan de (verse?) gember thee zit. Ik dronk dit ook de hele dag door. Heerlijk! Dit vertelde ik mijn accupunturist en zei vertelde mij dat 1 hooguit 2 kopjes thee meer dan genoeg is , anders is het te veel "warmte" (mbt verse gember) vanuit de Chinese kruiden theorie
succes met wachtweken..
succes met wachtweken..
zondag 22 oktober 2017 om 21:54
Wat vreselijk lief dat je dat even komt vertellen tasje. Heel fijn om een goede ervaring hiermee te lezen.
Jullie allemaal bedankt voor jullie steun. Haha, ik hoopte bij het posten al een beetje dat jij nog wel iemand zou kennen die... Baggal
De tactloze dokter riep inderdaad iets over 'volgende keer ICSI' en dat ik dat m et mijn eigen arts moet bespreken. Maar hopelijk komt er geen volgende keer voorlopig. PUPO here we go.
Jullie allemaal bedankt voor jullie steun. Haha, ik hoopte bij het posten al een beetje dat jij nog wel iemand zou kennen die... Baggal

De tactloze dokter riep inderdaad iets over 'volgende keer ICSI' en dat ik dat m et mijn eigen arts moet bespreken. Maar hopelijk komt er geen volgende keer voorlopig. PUPO here we go.
maandag 23 oktober 2017 om 07:14
maandag 23 oktober 2017 om 09:44
Bij ons in het ziekenhuis vriezen ze cryo's ook pas op dag 5 in, om te kijken of ze tot dan ook goed doordelen, als dat niet zo is, wordt het al bij voorbaat niks geloof ik met dat embryo. Ik heb in ieder geval goede ervaringen met een cryo
. Maar er zijn ook velen van een verse TP zwanger. Ik las net een dramatisch verhaal maar met een goede afloop: punctie van 19 eicellen, iets van 13 bevruchtingen ofzo, 1 verse teruggeplaatst en 0 (!!) cryo's. Dan zakt je de moed toch in de schoenen, pff. Ze blijkt nu wel zwanger van deze tp te zijn!! Het kan allemaal natuurlijk.
@Flipje: Ik snap dat je een beetje baalt van de 3 cryo's. De vorige keer had je er natuurlijk meer en dat is zuur als dat nu niet zo is. Als ze allemaal wel goede kansen geven en gezond zijn is er natuurlijk niks aan de hand, maar dat weten we niet. Weet je al wanneer je wil testen? Vind je het spannend? Kan me ook voorstellen dat je er een beetje onverschillig in staat. Succes!!
@Sense: Jee, wat een afvalrace ook bij jou zeg, maar 2 bevrucht. Ik zou wel willen weten hoe dat kan inderdaad. Maar goed 2 is voldoende natuurlijk, als het je een zwangerschap oplevert
.
@Pippeltje: Mooie score toch! Het lijkt er dan op dat er misschien nog best wat ingevroren kan worden en dat had je niet verwacht toch? Eerst maar afwachten natuurlijk. Zou wel fantastisch zijn als je weer een tweeling mag krijgen!! (en druk haha).
@Windmolen: Spannend morgen! Fijn dat je nu iets beter in je vel zit. Ik hoop zo dat je laatste cryo raak zal zijn!!
@Zizo: Wat een ellende zeg, zoveel ziek. Inderdaad heel belangrijk niet meteen weer aan het werk te gaan, helemaal met zo'n leidinggevende. Sterkte!
@Dazzle en Doces: Hoe gaat het nu met jullie? Doces, heel mooi verwoord. Voor Dazzle iets anders nu natuurlijk...sterkte!
@MwStippel: Dat wachten duurt nog echt lang he. Zat ik vorige week te zeuren dat ik pas over 5 weken een punctie heb en jij hebt dan pas je operatie voor je tenen, voelde me wel even schuldig. Vorige week voelde het voor mij een eeuw maar voor jou moet het dan helemaal moeilijk zijn. Wel knap dat je ondertussen maar probeert te genieten van andere dingen, het kan ook niet anders. Ik probeer ook echt meer te leven per dag en niet in het verleden of de toekomst.
@Baggal: Fijn de koorts ongeveer weg is!! Moet je wel iets meer energie geven hopelijk (behalve de gebroken nachten dan). Hoe is het met de krampjes van Sophie? Werkt sab simplex een beetje?
@Animal: Goed te lezen dat het wel goed met je gaat! Gek is dat he, ondanks al die heftige gebeurtenissen. Soms heb ik dat dan juist ook wel, juist bij heftige dingen voel je de vrienden of familieliefde en voel je je sterk staan met z'n allen. Haha klinkt een beetje zweverig misschien, maar ik bedoel net als dat crematies ook heel mooi kunnen zijn soms, je krijgt er een warm gevoel van. Nou ja weet helemaal niet of dit nu op jou van toepassing is
.
Hier een heerlijk weekend gehad en ik voel me weer een stuk beter op één of andere manier. Gisteren naar de plek geweest waar ons meisje is uitgestrooid, was fijn en mooi
!!

@Flipje: Ik snap dat je een beetje baalt van de 3 cryo's. De vorige keer had je er natuurlijk meer en dat is zuur als dat nu niet zo is. Als ze allemaal wel goede kansen geven en gezond zijn is er natuurlijk niks aan de hand, maar dat weten we niet. Weet je al wanneer je wil testen? Vind je het spannend? Kan me ook voorstellen dat je er een beetje onverschillig in staat. Succes!!
@Sense: Jee, wat een afvalrace ook bij jou zeg, maar 2 bevrucht. Ik zou wel willen weten hoe dat kan inderdaad. Maar goed 2 is voldoende natuurlijk, als het je een zwangerschap oplevert

@Pippeltje: Mooie score toch! Het lijkt er dan op dat er misschien nog best wat ingevroren kan worden en dat had je niet verwacht toch? Eerst maar afwachten natuurlijk. Zou wel fantastisch zijn als je weer een tweeling mag krijgen!! (en druk haha).
@Windmolen: Spannend morgen! Fijn dat je nu iets beter in je vel zit. Ik hoop zo dat je laatste cryo raak zal zijn!!
@Zizo: Wat een ellende zeg, zoveel ziek. Inderdaad heel belangrijk niet meteen weer aan het werk te gaan, helemaal met zo'n leidinggevende. Sterkte!
@Dazzle en Doces: Hoe gaat het nu met jullie? Doces, heel mooi verwoord. Voor Dazzle iets anders nu natuurlijk...sterkte!
@MwStippel: Dat wachten duurt nog echt lang he. Zat ik vorige week te zeuren dat ik pas over 5 weken een punctie heb en jij hebt dan pas je operatie voor je tenen, voelde me wel even schuldig. Vorige week voelde het voor mij een eeuw maar voor jou moet het dan helemaal moeilijk zijn. Wel knap dat je ondertussen maar probeert te genieten van andere dingen, het kan ook niet anders. Ik probeer ook echt meer te leven per dag en niet in het verleden of de toekomst.
@Baggal: Fijn de koorts ongeveer weg is!! Moet je wel iets meer energie geven hopelijk (behalve de gebroken nachten dan). Hoe is het met de krampjes van Sophie? Werkt sab simplex een beetje?
@Animal: Goed te lezen dat het wel goed met je gaat! Gek is dat he, ondanks al die heftige gebeurtenissen. Soms heb ik dat dan juist ook wel, juist bij heftige dingen voel je de vrienden of familieliefde en voel je je sterk staan met z'n allen. Haha klinkt een beetje zweverig misschien, maar ik bedoel net als dat crematies ook heel mooi kunnen zijn soms, je krijgt er een warm gevoel van. Nou ja weet helemaal niet of dit nu op jou van toepassing is

Hier een heerlijk weekend gehad en ik voel me weer een stuk beter op één of andere manier. Gisteren naar de plek geweest waar ons meisje is uitgestrooid, was fijn en mooi

maandag 23 oktober 2017 om 11:02
Hey ladies,
Daar ben ik ook weer onder mijn steen vandaan, ff bij gelezen.
Doces die testangst is heel herkenbaar. Erg mooi die test. Hoe gaat het nu met je?
Dreamer klopt het was een domper, maar ik heb mij er weer overheen gezet. Ja, ik had nu menopur en de vorige keer Gonal. Ik hoopte juist dat ik op menupor beter zou reageren omdat je vaker hoort dat de kwaliteit dan stukken beter is bij Gonal. Maar dat is bij iedereen ook weer verschillend natuurlijk.
Windmolen Lief dat je het vraagt, je nog wel af en toe maar in mindere mate. Goed om te horen dat je weer uit je dipje bent en morgen alweer de TP. Heel veel succes. Hopelijk heb je genoeg afleiding tijdens de wachtdagen.
Sense & Pippeltje wat fijn welkom op het wachtbankje.
Ik duim voor een mooie plakker!
Lilly wat fijn dat de testen oplopen, maar snap je angst wel hoor. Vooral na de vorige keer. Blijf voor je duimen dat het dit goed blijft gaan.
Zizo wat naar voor je die leidinggevende van je. Bouw het voor jezelf vooral rustig op en kijk naar hoe jij je voelt.
Miekje knuffel voor jou
, hopelijk knapt je man snel op zodat jullie daarna weer verder kunnen met de cryo tp.
Sheela succes vandaag bij de FM.
Sense jeetje zeg dat is zeker niet fijn dat je het op die manier te horen krijgt. Kunnen ze nu al zeggen dat het niet goed genoeg is om in te vriezen?
Flipje Kan mij heel goed indenken dat je teleurgesteld bent van het aantal cryo’s t.o.v. vorige keer.
Maar wie weet mssn zijn dit gewoon toppers. Dat vind ik nou ook, jij mag van mij de 1e zijn bij het goede nieuws! Hoe voel je je?
Boulu goed om te horen dat jij je alweer wat beter voelt.
@hier Mijn 2e wachtweek is vandaag in gegaan. Ik ben er eerlijk gezegd minder mee bezig omdat een familielid op het punt staat te overlijden, daar gaan mij aandacht en gevoel nu het meeste naartoe. Het is geen leuke afleiding, maar wel afleiding.
Ja, natuurlijk voel ik weer van alles
, ben sinds vandaag ook misselijk maar goed ik houd mij voor dat het allemaal door de utro komt of door de huidige omstandigheden...
Daar ben ik ook weer onder mijn steen vandaan, ff bij gelezen.
Doces die testangst is heel herkenbaar. Erg mooi die test. Hoe gaat het nu met je?
Dreamer klopt het was een domper, maar ik heb mij er weer overheen gezet. Ja, ik had nu menopur en de vorige keer Gonal. Ik hoopte juist dat ik op menupor beter zou reageren omdat je vaker hoort dat de kwaliteit dan stukken beter is bij Gonal. Maar dat is bij iedereen ook weer verschillend natuurlijk.
Windmolen Lief dat je het vraagt, je nog wel af en toe maar in mindere mate. Goed om te horen dat je weer uit je dipje bent en morgen alweer de TP. Heel veel succes. Hopelijk heb je genoeg afleiding tijdens de wachtdagen.
Sense & Pippeltje wat fijn welkom op het wachtbankje.

Lilly wat fijn dat de testen oplopen, maar snap je angst wel hoor. Vooral na de vorige keer. Blijf voor je duimen dat het dit goed blijft gaan.

Zizo wat naar voor je die leidinggevende van je. Bouw het voor jezelf vooral rustig op en kijk naar hoe jij je voelt.

Miekje knuffel voor jou

Sheela succes vandaag bij de FM.

Sense jeetje zeg dat is zeker niet fijn dat je het op die manier te horen krijgt. Kunnen ze nu al zeggen dat het niet goed genoeg is om in te vriezen?
Flipje Kan mij heel goed indenken dat je teleurgesteld bent van het aantal cryo’s t.o.v. vorige keer.

Boulu goed om te horen dat jij je alweer wat beter voelt.

@hier Mijn 2e wachtweek is vandaag in gegaan. Ik ben er eerlijk gezegd minder mee bezig omdat een familielid op het punt staat te overlijden, daar gaan mij aandacht en gevoel nu het meeste naartoe. Het is geen leuke afleiding, maar wel afleiding.
Ja, natuurlijk voel ik weer van alles

Shine bright like a diamond
maandag 23 oktober 2017 om 11:45
Sense, jeetje totaal niet tactvol van de gyn.. Rare reactie ook van sorry ik ben het gewend zo te doen.. die snapt het dus echt niet… En ik snap dat je verdrietig en bang bent! Ik hoop voor de dat de embryo in je buik doorgroeit tot een prachtige baby en die andere ingevroren kan worden.
Pippeltje, 2 mooie kanjers van embryos’s aan boord! En wie weet straks nog 4 in de vriezer! En je hebt gekozen voor 2 tp ivm je leeftijd? Geen angst dat het een tweeling wordt? Je hebt ook al een tweeling toch? Of heb ik dat mis?
Flipje, hoe gaat het op het wachtbankje? 12 dpo nu? Wanneer wil je testen? Ik snap je gevoel van ‘veel’ embryo’s nodig hebben! Zouden we allemaal hebben in jouw situatie.. Ik hoop dat het spuiten van minder hormonen heeft geleid tot betere eicellen en gezonde embryo’s!
Baggal, hihi moet lachen om die term van je PUPO!
Boulu, fijn dat het gisteren mooi en fijn was!
Sheela, mooi resultaat! Als het allemaal goed mee groeit heb je straks een score van rond de 8!
Diamond, de volgende keer dan misschien tot weer gonal f? Of een combi van menopur en gonalf? Las volgens mij dat die combi ook wel eens gedaan wordt? Maar hopelijk gewoon helemaal niet nodig!! Spannend je 2de wachtweek! Maar lees dat je andere afleiding hebt wat totaal niet leuk is.. Veel sterkte!!
Ik heb volgens mij ook allemaal 3daagse embryo’s in de vriezer. Moet dan nog eens navragen. Het is trouwens gelukt met het ruilen van m’n dienst en heb volgende week maandag dus m’n echo! En dan hopelijk een paar dagen erna mn eisprong!
Pippeltje, 2 mooie kanjers van embryos’s aan boord! En wie weet straks nog 4 in de vriezer! En je hebt gekozen voor 2 tp ivm je leeftijd? Geen angst dat het een tweeling wordt? Je hebt ook al een tweeling toch? Of heb ik dat mis?
Flipje, hoe gaat het op het wachtbankje? 12 dpo nu? Wanneer wil je testen? Ik snap je gevoel van ‘veel’ embryo’s nodig hebben! Zouden we allemaal hebben in jouw situatie.. Ik hoop dat het spuiten van minder hormonen heeft geleid tot betere eicellen en gezonde embryo’s!
Baggal, hihi moet lachen om die term van je PUPO!
Boulu, fijn dat het gisteren mooi en fijn was!
Sheela, mooi resultaat! Als het allemaal goed mee groeit heb je straks een score van rond de 8!
Diamond, de volgende keer dan misschien tot weer gonal f? Of een combi van menopur en gonalf? Las volgens mij dat die combi ook wel eens gedaan wordt? Maar hopelijk gewoon helemaal niet nodig!! Spannend je 2de wachtweek! Maar lees dat je andere afleiding hebt wat totaal niet leuk is.. Veel sterkte!!
Ik heb volgens mij ook allemaal 3daagse embryo’s in de vriezer. Moet dan nog eens navragen. Het is trouwens gelukt met het ruilen van m’n dienst en heb volgende week maandag dus m’n echo! En dan hopelijk een paar dagen erna mn eisprong!

maandag 23 oktober 2017 om 19:14
Diamond sterkte met je familielid. En Animal sterkte met je moeder.
Boulu ik voel me ook vaak schuldig als ik hier weer eens zit te zeuren over hoe lang het allemaal wel niet duurt. Ik ben niet de enige hier die moet wachten. Er zitten er meer in dat schuitje. En sommigen van ons hebben al zoveel ellende en tegenslag gehad. Waaronder jij dus ik gun je van harte dat je snel kan beginnen en doorgaand zwanger wordt. En dat wens ik voor alle dames in dit topic.
Sense wat verdrietig zeg. Ik duim enorm hard voor je embryo'tje.
Ik word geopereerd aan mijn tenen omdat ik telkens nare voetinfecties/wondroos krijg waarvoor ik zware antibiotica moet nemen. De oorzaak/bron van die infecties zit volgens mijn behandelend arts onder mijn grote teennagels dus die worden daarom verwijderd. En ik ben sinds vandaag klaar met een 21-daagse antibioticakuur. Mijn infectie lijkt voor nu voorbij. Dus op naar 27-11. En dan wil ik gelijk door naar 27-12.
Boulu ik voel me ook vaak schuldig als ik hier weer eens zit te zeuren over hoe lang het allemaal wel niet duurt. Ik ben niet de enige hier die moet wachten. Er zitten er meer in dat schuitje. En sommigen van ons hebben al zoveel ellende en tegenslag gehad. Waaronder jij dus ik gun je van harte dat je snel kan beginnen en doorgaand zwanger wordt. En dat wens ik voor alle dames in dit topic.
Sense wat verdrietig zeg. Ik duim enorm hard voor je embryo'tje.
Ik word geopereerd aan mijn tenen omdat ik telkens nare voetinfecties/wondroos krijg waarvoor ik zware antibiotica moet nemen. De oorzaak/bron van die infecties zit volgens mijn behandelend arts onder mijn grote teennagels dus die worden daarom verwijderd. En ik ben sinds vandaag klaar met een 21-daagse antibioticakuur. Mijn infectie lijkt voor nu voorbij. Dus op naar 27-11. En dan wil ik gelijk door naar 27-12.
maandag 23 oktober 2017 om 19:21
Mevr Stippel, ik vind dat je echt wel mag klagen. Moet je eens zien hoe lang je al hebt moeten wachten?? Wanneer heeft jouw man een herstel operatie gehad? Voor dat daar uit kwam dat het mislukt was, ben je vast weer een aantal weken verder. Toen de medicatie spuiten voor hem en de MESA/TESE in plannen. En wachten op de start... En nu is het WEER uitgesteld... Ik vind wel dat jouw gezondheid voorop gaat, maar vind ik het wel echt rot voor je dat je weeeeeeer moet wachten...
Diamond, sterkte met jouw familielid... Ik herken het wel dat soort nare dingen als afleiding... Dat je het liever anders had gezien is natuurlijk logisch.
Doces, hoe gaat het met je?
Flip, nog niet getest??
Diamond, sterkte met jouw familielid... Ik herken het wel dat soort nare dingen als afleiding... Dat je het liever anders had gezien is natuurlijk logisch.
Doces, hoe gaat het met je?
Flip, nog niet getest??
maandag 23 oktober 2017 om 19:31
Het gaat wel. Ik baal nog steeds (natuurlijk), maar ik leg me erbij neer dat dit bij het traject hoort... Je moet in staat zijn om de onvermijdelijke teleurstellingen te verwerken.
Ik heb vandaag contact gehad met de poli gynaecologie in mijn ziekenhuis. In principe is het nu wachten tot de menstruatie doorbreekt, dan kan ik op de tweede dag van de menstruatie starten met Progynova. Mocht de menstruatie (erg) lang op zich laten wachten mag ik weer een kuur Provera ophalen. Geen idee of dat gaat werken, de vorige keer leverde dat geen menstruatie op. Ik denk dat ik het eens even ga aankijken. Even geen ‘zooi’ in m’n lijf. Even afwachten wat er gebeurt. Wie weet denk ik daar over twee weken anders over hoor, als er dan ‘nog steeds’ geen menstruatie op gang is gekomen

We zien het wel. Vooralsnog even rust in dit weekje herfstvakantie. Ik heb een nieuw recept gekregen voor de Progynova dus dat kan ik zo ophalen indien nodig. En ik had nog een heel aantal tabletjes over, dus als ik van de week ineens ongesteld word heb ik voldoende in huis om direct op de tweede dag te starten.

maandag 23 oktober 2017 om 20:22
Animal ik vind eigenlijk vooral dat ik niet mag klagen omdat ik al een dochter heb. En ik lees hier zoveel vrouwen die zo enorm moeten vechten om überhaupt een kind te krijgen. En bij sommigen lukt dat uiteindelijk zelfs niet. Dat vind ik zo intens verdrietig.
De hersteloperatie van mijn man was in juni 2015. Maar een aantal maanden van de tijd die sinds toen verstreken is moet ik mezelf aanrekenen. Omdat ik zo twijfelde en bang was voor het gehele traject heb ik de stekker eruit getrokken ergens maart 2016. Toen zaten we al in de running voor de TESE bij het AMC. En 5 januari 2017 had ik eindelijk voldoende moed verzameld en hadden we de nieuwe intake bij het AMC. Dus ik reken het wachten vanaf 5 januari dit jaar.
Maar de wens voor een tweede bestaat natuurlijk al veel langer.
De hersteloperatie van mijn man was in juni 2015. Maar een aantal maanden van de tijd die sinds toen verstreken is moet ik mezelf aanrekenen. Omdat ik zo twijfelde en bang was voor het gehele traject heb ik de stekker eruit getrokken ergens maart 2016. Toen zaten we al in de running voor de TESE bij het AMC. En 5 januari 2017 had ik eindelijk voldoende moed verzameld en hadden we de nieuwe intake bij het AMC. Dus ik reken het wachten vanaf 5 januari dit jaar.
Maar de wens voor een tweede bestaat natuurlijk al veel langer.