Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 5)

26-08-2017 15:04 2954 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken G
Wachten op start gelukspoppetje, sense, Dazzle, Doces (mrt), miekje (feb), Animal febr '18
Prikken & slikken MevrouwStippel, Diamond30, Smurf112 , sheela, Zizo
Wachten op cryo-tp windmolen, flipje2, Labgeek, Rucio, Thjs
In de wachtweken Twin84, smurff_4, Pinguin00, G-power1989
.
Handige links
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1, "IVF & ICSI weblog" groepsblog → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(34/36)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF4 start 2018 ?
flipje2
(29/41)
okt 2014 sep 2015 <1 miljoen/ml zaadcellen, 4x mk (F☆18w, P☆12w, ☆6w, ☆9w) ICSI2 3 cryos over bij VUmc
PGS-traject opstarten in België
VUmc
gelukspoppetje 2014 Maart 2016 slechte zwemmers
jun '16 IVF1 niet zwanger
ICSI+PGD wachten op start MUMC/AMC
Animal2307
(37/37)
2014 2016 Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad
IVF1 en 2 (NL) en 3 (DD) niet gelukt
IVF/ICSI4 volgende cyclus startl Dusseldorf
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad ICSI+
MESA/TESE
AMC
Miekje-5
(35/38)
jan
2017
slecht zaad 2x IUI, icsi 1 niet zwanger geen cryo's icsi 2 tp niet zwanger (1cryo) ICSI2 ICSI 2.2: wachten op cryo-tp LUMC
-Sense-(35/40) 2015 halve baarmoeder,
1 werkende eileider, IVF1 mislukt, geen cryo's
ICSI2 wachten op start ICSI2
Zizo
(34/37)
okt
2014
feb
2016
matige zaadkwaliteit
6x IUI, 1x icsi: 1 verse tp geen cryo's
ICSI2 wachten op start icsi2
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt ICSI 2 Wachten op start icsi2 (mrt) -
Diamond30
(31/37)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 1x IVF, IVF 2.1 afgebroken
IVF2 IVF 2.2 gestart, begonnen met slikken
Labgeek1990
(26/31)
zeer slecht zaad, mk (10w) ICSI1 wachten op cyclus
7 cryo's over
Amphia/EMC
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, 1xICSI (3xTP) IVF/ICSI2 freeze all, 1 cryo, pauze
smurff_4 Nov 2015 Jan 2017 slechte zaadkwaliteit ICSI 1 7 cryos, nog 6 over
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar, ICSI1 mislukt (3xTP) ICSI2 wachten op terugplaatsing
Rucio 2015 februari 2017 zeer slecht zaad
3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk)
IVF2 bezig met nieuwe behandeling
Pippeltje
(?)
jul
2017
2de
kindje
Tweeling uit eerdere IVF
IVF1 (jul '17) mislukt
IVF2
(met scratch)
wachten op start
Twin84
(33/39)
dec
2012
sep
2016
slecht zaad
poliep in bm gehad
ICSI1 VUmc
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 Verse TP mislukt, 4 cryo's OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI gehad, IVF1 mislukt, geen cryo's IVF2 bezig met prikken
Mangoest
(30 / 39)
okt 2015 maart 2017 slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1 Bezig met prikken
pinguin00
(22 / 32)
Aug 2014 ? Slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad ICSI1
Thjs
(32 / 36)
juli 16 nov 17 slechte zaadkwaliteteit ICSI 1 12 januari evaluatie gesprek, cryo terugplaatsing in natuurlijke cyclus Olvg-oost in samenwerking met AMC
Taart1
(29)
IVF1
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...
*Dionne (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:heart: Hartje gezien!
*Tinkerbell1234 (25/27), x aug 2018, slechte (wisselende) zaadkwaliteit - BBZ Nov '16 ☆, zwanger in IVF/ICSI1
*mssfiddler (30), x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad, 10X IUI, 2X MA 7w en 10w, zwanger in IVF1
*boulu, x aug 2018, 1e kindje, slecht zaad PCOS, 1vmk, ☆12w, zwanger in ICSI4
*Lilly1980 (35), x aug 2018, 2de kindje (dochter uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 7 cryo's over
*Dreamer02 (35/37), 26 juli 2018 2de kindje (zoon uit ICSI1), slecht zaad, zwanger in ICSI1, 6 cryo's over, MCH/LUMC
*Selin26 (27/30), x juli 2018, PCOS, operatie gehad, zwanger in IVF1, 2x vmk (4 cryo's over), België
*Sef80, 2 mei '18, zwanger in IVF1.
*Chevrolet, 9 apr '18, 6x IUI gehad, 4x vmk ☆☆☆☆, spontaan zwanger, MCL/UMCG
*hosta (38) 24 mrt '18, laag amh, 2x vmk☆☆, spontaan zwanger
*sofie87 (29/28) 12 mrt '18, endometriose, zwanger in IVF1
*angel(29/33) 1 Mrt '18, onbekende oorzaak, zwanger in IVF1

:duckie: Bevallen
freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: nemo (icsi1), christel (ivf1)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: miillaa, rojali, Paloma, blossom33
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
43.25% gewijzigd
Hoi dames,

Even een update van mij, ik had jullie verteld over het bloedverlies tijdens 12/13 weken. Afgelopen maandag weer naar het zkh en ik verwachtte dat de gynaecoloog zou zeggen dat de placenta de komende tijd zou groeien en wel weg zou trekken van de baarmoedermond. Dat ik nog een beetje rust moet houden , maar straks alles wel weer mag. Ik voel me namelijk ook goed, geen misselijkheid, energiek... Maar goed, het liep even anders...

De gynaecoloog deed een inwendige echo en was heel duidelijk: ze zag een placenta praevia, die hoogstwaarschijnlijk niet meer wegtrekt. Ook zei ze dat we ons voor moeten bereiden op een zwangerschap met veel en heftige bloedingen, ziekenhuisopnames, weeënremmers en uiteindelijk een keizersnede. Ik mag het komende halfjaar geen druk op mijn buik krijgen, wat inhoudt: niet werken, sporten, wandelen, lang staan, tillen, seks... Nou..., dat moest ik wel even verwerken... :-o
Ik blijf onder controle in het ziekenhuis en de gynaecoloog zei: 'we gaan elkaar nog heel veel zien, Sef. Je gaat alle gynaecologen en medewerkers hier heel goed leren kennen'.
Niet helemaal de zwangerschap die ik hoopte te hebben, maar als we eindigen met een zo ver mogelijk voldragen, gezond kindje, heb ik het er natuurlijk allemaal voor over! 💙

Vandaag ben ik 14 weken en mn buik wordt echt boller. Had ik al gezegd dat het een jongen is? En oh ja, de uitslag van de nipt was ook goed. Wel een opluchting omdat mijn zus Down heeft.

Sorry dat ik niet op jullie allemaal reageer, maar ik leef met jullie mee! Misschien zitten jullie niet op dit verhaal te wachten, ik zit natuurlijk in een heel ander schuitje. Maar voel me wel met jullie verbonden en heb de komende 6 maanden veel tijd om met jullie mee te hopen en duimen.
Dikke knuffel Sef
Alle reacties Link kopieren
Baggal kan ik mij heel goed voorstellen, leuk dat je ff langs gaat.
Msfiddler ja dat ook oa en nog wat andere dingetjes stond een lijstje op het papiertje wat ik had. Dit is wel vol te houden, het is meer daarna. Hoe gaan we verder, wanneer gaan we verder. En dat kan mssn pas in 2018 weer zijn.. haha kwam het toch nog goed van pas! Gelukkig het nu minder geworden.
Dreamer ja schildklier, AMH en nog wat andere maar dat weet ik zo niet meer uit mn hoofd. Erg fijn zo’n dubbelcheck ik deed het altijd alleen met de ovulatietesten. Bijna een TP!
Lilly Ja dat vind ik ook dus dat vind ik wel het wachten waard. Ergens hoop ik dat er wel iets uitkomt waar iets aan gedaan kan worden..Klopt je hebt helemaal gelijk hij wil liever in 2018 weer verder en geen hormoongedoe rond de kerst..maar ik heb zoiets van wacht eerst het bloedonderzoek maar af. Jeetje wat stomme fout zeg! Het zit je niet mee, dat je er telkens weer achter aan moet bellen..Ooh gelukkig direct actie via de HA wat fijn! Dat zou kunnen idd, dat het al eerder was afgebroken?
Sef Jeetje meid dat was wel ff schrikken, :-( maar wat je zegt als het kindje gezond geboren mag worden dan is dat het dubbel en dwars waard. Oooh wat leuk een jongetje! :cheer2: Gefeliciteerd!! En wat fijn een goed uitslag van de nipt. :cheer:
Shine bright like a diamond
oeh sef dat is wel even schrikken. maar zolang de kleine het goed doet is het inderdaad een kwestie van uitzitten :)
we hebben een vervolgtopic he daar kun je vollop kletsen over je zwangerschap :) hier natuurlijk ook wel maar vind dat zelf altijd lastig omdat al deze meiden niets liever zouden willen!
Zondag wordt m’n cryo ontdooid en alles alles goed gaat heb ik maandag de terugplaatsing!!!
Even tussendoor, hier is het helaas mis :( gister nog goede hoop maar vannacht en vandaag toch echte ongesteldklachten en sinds vanmiddag ook het eerste lichtroze bloed.... twee mooie A’s, een scratch en dan toch niet.... nu maand rust en hopen dat onze blasto’s in de vriezer er meer zin in hebben 😔
Ah, Pippeltje, wat ontzettend jammer! Ik had ook goede hoop voor je! Ik ga nog wel even voor je doorduimen totdat het echt doorgebroken is. Kan het ook zijn dat er eentje afgestoten wordt, maar de ander wel blijft plakken? Mss voor de zekerheid toch nog even testen? Maar ik wil je geen valse hoop geven, hoor. Dikke knuffel!

Dreamer, fijn, maandag terugplaatsing!

Lilly, ja, ik heb idd het liefste duidelijkheid. Zoals nu ook, ik dacht dus vanochtend dat m'n menstruatie doorgebroken was, maar het blijft nu toch weer bij wat spotting. En dan komt meteen de hoop weer opzetten. Rationeel weet ik dat het echt onzin is, maar ja. Ha, vind dat wel een goede, totaal instorten kan idd nog wel als het echt allemaal niet lukt. Dan ga ik wel ff een tijd in een depressie zinken wsl. Maar nu wil ik gewoon door en niet teveel piekeren. Misschien ben ik er wel heel dichtbij. Jeetje, slordig van de verpleegkundige, zeg. Maar fijn dat de huisarts een uitgebreid bloedonderzoek wil doen. Ben benieuwd. En succes alvast voor je echo van maandag.

Mssfiddler, misschien is dat idd soms maar beter, alles een beetje van een afstandje bekijken en het niet te dichtbij laten komen. Al hoop ik niet dat het er dan allemaal ineens toch nog uitkomt. Bij mij varieert het een beetje, na de vorige terugplaatsing was ik dagen verdrietig, daar heb ik nu dus geen zin in. Ah, nu snap ik beter wat je bedoelt wbt je werk. Haha, gelukkig kan heel direct zijn soms idd heel effectief zijn.

Duufje, ik hoef geen pauze te nemen, mag meteen verder. Is dat in NL wel nodig, ook na een cryo-terugplaatsing? Ik dacht altijd dat alleen twee keer stimuleren achter elkaar niet mocht?

Labgeek, wat een vervelende ervaring, die echo. Snap dat je daar onzeker van wordt. Ik hoop ook voor je dat je vrijdag beter nieuws krijgt en dat je baarmoeder er dan weer goed uitziet. Kan me voorstellen dat je weer verder wilt inmiddels. Knuffel!
Labgeek wat een nare nasleep nog van je mk. Ik hoop echt dat het er vrijdag goed uitziet. Sterkte!

Sef wat heftig zeg! Het belangrijkste is dat je kindje gezond op de wereld komt. Maar dan zes maanden niks meer kunnen en mogen is, is niet een zorgeloze zwangerschap. Er is een vervolgtopic. Misschien fijn voor je om daar mee te schrijven?

Windmolen ik snap dat je stiekem weer hoop krijgt als je bloedverlies wat minder wordt. Helaas liegt de rest niet. Knuffel voor jou.

Fijn dat ik een aantal dames heb kunnen helpen met mijn vitaminetip. Ik ben benieuwd naar jullie bloedresultaten. Zelf heb ik de uitslagen ook nog niet.
Oh nee meiden, ik word toch een beetje verdrietig van al die negatieve testen/mislukte tp's. Ik had zo'n goede hoop voor Windmolen en Pippeltje en nu niks, pff hoe kan het toch terwijl andere mensen zo zwanger worden...?! Zo oneerlijk. Vandaag nog een collega op werk met een kind van 9 maanden en nu 25 weken zwanger, ongepland dus en nee, ze waren er niet blij mee. Nou ja, misschien ook ergens wel logisch, maar wat zouden wij er blij mee zijn he!!

@Windmolen: Ik vind het zo rot voor je, je was zo enthousiast na die goede blasto. Wel fijn dat je meteen door kan met de volgende ronde! Ik zou ook meteen het liefst zsm verder willen denk ik. In NL hangt het denk ik heel erg af van de planning of je meteen door mag. Hoe is je man/vriend eronder?

@Pippeltje: Wat ontzettend rot dat het mislukt lijkt te zijn. Ga je nog testen? Het is niet te snappen he met zulke mooie A's. Sterkte!!

@Lagbeek: Wat naar dat je een onduidelijke echo én arts had. Ik hoop dat het vrijdag allemaal is weggetrokken en je geen curretage meer hoeft... Succes!

@Dreamer: Spannend maandag, eindelijk weer!!

@Lily: Wat slecht zeg dat die assistente het zo heeft genoteerd! Bij mij was een keer precies hetzelfde en zei de arts een paar weken later ook nog dat ik zwanger was (niet dus). Fijn dat nu het bloedonderzoek wordt geregeld. Bij mij is ook een aantal keer de schildklier gecheckt: in Duitsland vonden ze deze te hoog (rond de 3) maar in NL niet. Nu heb ik het een paar weken geleden geprikt en was het ineens 1,4. Snap er niks van. Van Duitsland had ik medicatie gemoeten namelijk...

@Duufje: Haha je klinkt wel erg relaxt als je de medicatie vergeten bent op te halen!! Ik vergeet ook steeds te bellen of mijn volledige bloeduitslagen binnen zijn. Blijkbaar lekker druk met andere dingen, dat is ook wel eens even fijn :).
Wanneer verwacht je ongeveer de punctie?

@MssF: Nog minder dan een week en dan beginnen met Menopur!! Je vroeg hoelang je ongeveer moet stimuleren, dat is wel heel wisselend per persoon hoor. Bij mij ook per keer haha. Maar goed ik spuit meestal 2 weken Gonal F, de meeste vrouwen iets minder geloof ik.
Ergens schreef je dat je ook wel 'oké' bent met als jullie met z'n tweeën zouden moeten blijven. Ik was benieuwd of je wel eens hebt overwegen om te adopteren of eicel/zaadceldonatie? Dat lijkt mij namelijk nog wel een mooie optie... Maar ook heel eng en moeilijk.

@Sef: Wat heftig zeg!! Hopelijk blijft het nu gewoon allemaal goed gaan :).

@Sheela en Selin: yes, op het wachtbankje!! En allebei een mooie embryo!

@Baggal: Wat een vervelende vrouw die Health visitor! Gewoon haar adviezen op jou bombarderen zonder te kijken naar de situatie. Heel irritant. Niks van aantrekken dus meer :). Fijn dat je je nu wat relaxter voelt.
Ik las dat je waarschijnlijk weer binnenkort begint met werken, wat stoer!! En hopelijk ook goed te doen. Ga je SA missen denk je?
Spannend van de huizen. Willen jullie eerst je eigen appartement verkopen voor je iets anders koopt?

Welkom aan de nieuwe meiden!!

Hier vandaag een rotdag, weet niet zo goed waarom, denk te druk op werk waardoor stress en ook hebben we een bezichtiging gehad bij een heel mooi huis maar is er heel veel interesse waardoor het waarschijnlijk niks wordt. Tel daarbij op dat ik vandaag allemaal mensen sprak die zwanger zijn.
En dan ben ik ineens ook niet meer zo positief over de hele behandeling want zie hier hoeveel negatieve testen. Ik vind het gewoon zo oneerlijk. Wij moeten ook maar geluk hebben dat er überhaupt een fatsoenlijk embryo tussen zit. Ik ben zo bang dat het weer helemaal mis gaat allemaal. Ik word zo moe van elke keer die teleurstellingen verwerken, tegelijkertijd kán ik er ook niet mee stoppen, de wens is zo groot...

Verder gaat het met de decapeptyl wel goed hoor! Denk niet dat het dat is, normaal heb ik daar weinig last van. Hoop dat 10 november de echo wel goed is, want de laatste keer zat er een eiblaasje (of cyste misschien) van 17mm terwijl ik ongesteld was. Die arts wist het ook allemaal niet en was vaag en wilde me dan wel zeker weten 10 november nog zien voor ik zou mogen starten met Gonal F. Zul je zien dat daar weer iets mis is.

Zo ik zit lekker in de negativiteit zien jullie wel! Ik ga met wat lekkers op de bank haha, dan wordt het vast beter ;).
Lilly: wat enorm slordig van de VPK - is zwanger wil schildklier omderzoek. Dan heb je idd echt geslapen of niet geluisterd. Heel veel succes maandag.

Sef80: Een jongen: congrats! Fijn ook dat de NIPT ok was! Die bloedingen lijken mij ook eng.
Weinig of geen seks is te overleven. Toen ik net zwanger was zat ik aan de utro. Daarna vonden we het eng en vervolgens werd ik zo groot dat het voor mijn man niet echt ok voelde - hij had de baby in zijn hoofd en dat zat niet lekker icm seks. Ook een keizersnede is te doen! Het belangrijkste is dat je zoon goed ter wereld komt. De rest is peanuts...

Pippeltje: ai - wat jammer. Met je twee A-tjes had ik goede hoop. Wanneer ga je testen?

Windmolen: wel fijn dat je meteen door kan.

Boulu: logisch hoor je gevoelens. Ik heb ook heel lang getwijfeld of het ooit wel eens goed zou kunnen komen en dat soort gevoelens maken je gewoon down en de onzekerheid maakt het traject slopend. Zelfs met 39 weken was ik nog in de ontkenningsfase. En toch - ook omdat je al zwanger bent geweest - heb ik wel goede hoop voor je met de 3 nieuwe pogingen. De weg er naar toe is rot, vol met hobbels en kuilen maar als je doorgaand zwanger bent, en daar geloof ik echt wel in bij jou, waardeer je het alleen maar meer. En andere zwangeren zoveel mogelijk negeren: heeft nl. niets met jou of jouw situatie te maken.

Ik ben vandaag met Sophie-Alexandra naar kantoor gegaan en vanaf morgen ga Ik weer aan de slag. Dat is iets eerder dan dat Ik gehoopt had, maar er is een deadline half December. Ik ga part-time werken: 3 dagen per week max 27 uur. Mijn man is gewoon thuis ivb shared parental leave dus dit werkt voor ons. Na half December ben ik wss een maand vrij en gaat kantoor in Januari/Februari weer verder met de kwestie. Als ik nu nee had gezegd betwijfel ik of ik in Januari/Februari weer van start had kunnen gaan. Dus needs must... en Ik heb afgesproken dat als ik het niet trek ik ook stop en dat was ok.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Mssfiddler: helemaal vergeten om op je in te gaan. We willen in de gated community blijven maar liever een huis dan een appartement, hoewel het echt een mooi plekje is en een prachtig en ruim appartement. Als we geen redelijk bod krijgen dan blijven we hier. Zelfde geldt Indien we wel een goed bod krijgen maar zelf niets anders kunnen vinden binnen budget.

Overigens: met directheid is niets mis. Ik heb ook een reputatie direct te zijn (of in ieder geval naar Engelse maatstaven) maar men weet dan wel wat ze aan je hebben denk ik dan altijd.

Ik duim dat het goed gaat met deze poging. Snap dat je ook na denkt over een leven zonder kinderen en dat is dapper. Maar besef ook dat het nog niet zo ver is. Eerst de uitkomst van deze poging maar eens afwachten!! Dikke knuffel
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Allereerst bedankt allemaal voor het welkom heten.

Het lukt mij niet al om op iedereen te reageren, ik heb het topic de laatste dagen niet echt gevolgd.

Windmolen, Pippeltje en Diamond, wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is. Knuffel voor jullie.

Sheela en Selin, wat fijn dat jullie een embryo aan boord hebben. Ik duim voor jullie!! Succes deze wachtweken.

G power, jij ook succes in dit traject.

Boulu ik hoop dat een avond op de bank met iets lekkers geholpen heeft en je de nieuwe dag weer iets positiever kunt zien.
Succes met deze nieuwe poging. Ik denk dat we aardig gelijk lopen, ik heb een dag eerder de startecho.
Ik heb 12 spuiten Bemfola meegekregen, dus als het volgens de gemiddelden gaat dan verwacht ik rond de 23e de punctie.
Wat betreft Lucrin, ze willen graag alle leveranciers tevreden houden en niet op 1 paard wedden, dus de een krijgt decapeptyl en de ander lucrin is mij vertelt. Als stimulering krijg ik dus de Bemfola ipv Gonal om dezelfde reden.

Het spuiten gaat eigenlijk best goed, bedankt voor de tips. Wel had ik zoveel spanning opgebouwd maandag dat ik letterlijk ziek was geworden. Dus vandaar even geen forum gezien.
Pippeltje wat jammer zeg meid! Maar idd mssn is het 1 die niet blijft plakken maar de ander wel. Ik zou wel een test doen op je NOD. Sterkte! :hug:
Windmolen ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, want op deze manier is het ook zo onzeker en slopend voor je. :-?
Lieve Boulu kan mij heel goed indenken hoe je je voelt. Het leven is gewoon oneerlijk en het is zo jammer dat je een zwangerschap niet gewoon kan plannen maar dat het van veel factoren afhangt. Negeren is de beste manier wat Baggal zegt. Ik heb hier op mijn werk ook veel zwangeren lopen, ook 1 die eind vorig jaar bevallen is en nu weer met een dikke buik rondloopt. Ik negeer het en zeg er verder ook niks over. Het is af en toe wel confronterend.. En ja dat je collega er niet meer blij mee was/is vind ik echt raar..je weet toch hoe je zwanger raakt als je het echt niet wilt dan gebruik je wel voorbehoedsmiddelen lijkt mij..maar goed..
En voor jou heb ik ook zeker goede hoop..blijf erin geloven meid! :bigkiss: :hug: Enne succes met Gonal.
Baggal zo dat is snel, maar wat moet dat moet en gelukkig dat je man thuis kan blijven. En een fijne regeling dat als het echt niet gaat. Hadden jullie vandaag een bezichtiging? Succes en geniet van je laatste vrije dagje met SA.
Mangoest fijn dat het prikken je goed af gaat. De 1e is altijd even spannend, maar je hebt er zo snel handigheid in. Succes. ;-)
Shine bright like a diamond
lilly, ik krijg geen foto mee van het embryo. Met J ook niet gehad. Heb er ook niet aan gedacht om een foto van het scherm te maken. Ik vind het echt zo stom en enorm slordig van de vpk.. Maar gelukkig heb je het zelf verder via de ha kunnen regelen!! Heb je nu alsnog iets van het ziekenhuis gehoord?

Sef wat heftig zeg.. Geen onbezorgde zwangerschap.. Gelukkig een goede nipt en een jongetje, wat leuk!!

Pippeltje, shit dat het mis is.. Sterkte en een knuf!

Boulu, oww daar kan ik echt niks mee he mensen die zo snel zwanger zijn en dan zeggen er niet blij mee te zijn.. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet zo kort op elkaar, maar goed je weet toch hoe je zwanger wordt denk ik dan. Dan gebruik je toch voorbehoedsmiddelen.. En een dikke knuf voor jouw omdat je je even heel rot voelt!! Rot ook dat je dan nu juist allemaal zwangeren sprak.. Snap je gedacht over wij moeten ook maar geluk hebben met ons embryo.. Maar vergeet niet dat het voor veel andere mensen ook moeite kan kosten.. En die verhalen van zwangeren ken je vaak niet.. Ik ken verhalen dichtbij van mensen waarbij het zwanger worden best vlot lukt maar vervolgens een miskraam krijgen. Even goed een enorme klap voor voor heb. Maar ik snap je gevoel hoor… vooral omdat wij veel minder kansen hebben is het krijgen van een miskraam of het mislukken van de tp zo rot! Hoop dat je avondje bank met wat lekkers een beetje goed heeft gedaan

Baggal, vandaag je eerst werkdag!! hoe was het?? En hoe vond je een dag zonder SA?
Sef, wat naar meid! Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen qua bloedingen etc. Dat je ze daar beter leert kennen dan je wenselijk is, dat is dan maar zo, maar liever niet omdat je vaak opgenomen moet worden. Rustig aan doen is makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik hoop dat het je gaat lukken. En dat je voldoende hulp krijgt.

Flip, ik blijf voor je duimen dat het allemaal goed gaat!

Lilly, wat slordig... Dat ze het ook niet even wat subtieler gevraagd heeft... Ahum... Waar mensen werken worden fouten gemaakt, maar een beetje logisch nadenken kan geen kwaad....

Baggal, ben je al weer aan het werk! Wow! Doe je wel rustig aan? Je hebt gelukkig een kantoorbaan, maar poeh, het is wel snel lijkt me.

Pippeltje, bah wat naar...

Boulu en Dreamer, mensen die perongeluk zwanger raken, ik kan me zelf goed realiseren dat dat nu eenmaal de werkelijkheid is. Die mensen hebben een keuze om de zwangerschap af te breken, dat is hun keuze en mogen ze zelf bepalen. (hoewel ik begrijp dat dat geen makkelijke keuze zal zijn) Ik kan dat soort dingen redelijk goed van mijn eigen situatie scheiden. Waar ik echt een hekel aan heb is dat er ook mensen zijn die het als excuus gebruiken voor dingen ik slecht tegen kan. Bijv dat ze mijn rekening niet kunnen betalen omdat ze voor de 2e (!!!) x ongepland zwanger is. Dus ik krijg mijn geld niet, omdat zij geen goede anticonceptie gebruikt? En ik ook nog eens heeeeeel veel moeite moet doen om zwanger te raken en dat dat nog niet gelukt is... Grrr...
1 van mijn medewerkers is zwanger. Heel fijn voor haar! En af en toe steekt het... Ik hoop dat het besmettelijk is en ben dicht bij haar in de buurt ;-)

Selin en Sheela, ik duim voor jullie dat ze blijven plakken!

Ik heb de afgelopen dagen wel mee gelezen, maar niet veel mee geschreven. Bedankt voor de succeswensen mbt mijn moeder. Het gaat goed met haar. Morgen horen we of er een vervolg traject komt of niet. Morgen ook de tp dus een dagje ziekenhuis en veel km maken. En tussendoor ook nog werken natuurlijk. Vrijdag is vaak de drukste dag van de week. Verder gaat het hier naar omstandigheden wel goed.

Voor iedereen die ik vergeten ben: Succes en houd vol!
Ff een egopost: vanochtend is m'n menstruatie met volle kracht doorgebroken en ik heb weer erg last van pijn. Weet dus vrijwel zeker dat m'n endometriose weer terug is, ook al zegt m'n arts dat dat eigenlijk nog niet kan. Ging daardoor wel weer twijfelen of ik echt wel meteen door moet gaan met een nieuwe stimulatieronde, want dat zal m'n endo niet ten goede komen. Maar uiteindelijk toch maar besloten dat wel te doen. Wel ook meteen een afspraak gemaakt bij een gecertificeerd endometriosecentrum, voor een second opinion. Daar kan ik 28 november terecht. Dan heb ik de punctie als het goed is al achter me. Maar ik wil weer een freeze all doen, en met de terugplaatsingen pas ergens in het nieuwe jaar beginnen. Ik wil zeker weten dat m'n endometriose geen invloed heeft op het mislukken van de terugplaatsingen. En mocht er toch weer een operatie nodig zijn, dan heb ik liever ervoor nog een stimulatieronde gehad. Ik hoop dat het een goede beslissing is...
Morgen ga ik de medicatie ophalen. Ik ga Elonva spuiten, dat is een depotspuit die je eenmalig zet (ik op zondag) en die meerdere dagen doorwerkt. Eerste echo is 10 november. Ik vind het megaspannend weer.
Ik reageer later weer op jullie! M'n hoofd zit ff nogal vol ;).
Animal: mooi gezegd! Mensen die ongepland zwanger worden staan los van mensen die het graag willen worden maar bij wie het moeizaam gaat. Al voelt het wel “oneerlijk” want ik heb hier ook wel topics voorbij zien komen waar van ik dacht: geef mij dat kind dan maar. Overigens is het van de zotte om je dierenarts of wie dan ook niet te betalen omdat je nog een kind hebt. Zowel het hebben van huisdieren als het krijgen van kinderen komt met verplichtingen!
Snap dat het best lastig is om je personeel zwanger te zien. Je wordt dan toch met de buik geconfronteerd en het komt dan wel heel dichtbij. Fijn dat het met je moeder ok is.

Boulu: Voel jij je iets beter inmiddels? Kom je even vanuit hier een knuffel geven! En ik snap je helemaal meis: het verlangen is zo groot en de wens zo diep...

Windmolen: Petje af voor jou dat je er meteen weer vol voor gaat! Hoop dat de endometriose niet terug is/komt. Begreep dat dit Heel pijnlijk kan zijn.

Dreamer: PUPO!! Spannend! Ik duim voot een plakker meis!

Lilly: had jij vandaag een echo?

Hier de eerste dag gehad. Vanmorgen wel even een traan gelaten toen ik de deur uit ging. Maar ze is in goede handen bij mijn man. En ik heb kunnen kolven en had in mijn lunch pauze een facetime sessie. Het is tot midden December 3 dagen en dan wss een 6 weekse break, om eind Januari/begin Feb weer verder te gaan. Het begin is er...
Ach, Boulu, wat naar dat je zo verdrietig wordt van de negatieve testen hier. Ik vind het ook wel lastig hoor, qua statistiek zouden er echt veel meer positieve testen moeten vallen hier. Het is echt een beetje raar die negatieve flow die we hebben op het moment. Ik stem ervoor dat dat nu echt gauw gaat veranderen. Pff, heftig, die collega die niet blij is met haar zwangerschap. Ik zou dat ook heel confronterend vinden. Ik had er laatst ook één bij mij op het werk die klaagde dat het 'te snel' raak was en dat het niet goed uitkwam met de planning. Ik probeer hem momenteel maar een beetje te mijden... Ik hoop dat je je inmiddels weer een beetje beter voelt.

Animal, bizar zeg, de rekening niet kunnen betalen ivm een ongeplande zwangerschap... @( Kan me voorstellen dat het af en toe steekt met die zwangere collega. Ik hoop dat jullie straks samen zwanger mogen zijn!

Baggal, jeetje, had even gemist dat je alweer aan het werk gaat! Dat zal wel ff wennen zijn! Kan me voorstellen dat je even een traantje moest laten. Wel leuk dat jullie de traditionele rollen eens omgedraaid hebben :). Mja, ik weet eigenlijk wel zeker dat de endometriose weer terug is. Het doet gelukkig nog niet zoveel pijn als vlak voor m'n operatie. Toen zat het ook op m'n blaas en ging ik bijna van m'n stokje bij het plassen. Maar ik heb nu weer net zoveel last van m'n darmen als toen, dus ik vrees ervoor... Maar zolang ik regelmatig een ibuprofen slik is het nog dragelijk.

Sense, hoe gaat het bij jou, meid? Zit je nog stevig op het wachtbankje? Ik hoop op goed nieuws van jouw kant binnenkort!

Selin, hoe gaat het bij jou nu? Heb je nog last van krampen of is dat inmiddels over?
Ik heb trouwens net de 'stand van zaken' tabel een beetje bijgewerkt, naar m'n beste weten. Als ik nog meer in de tabel moet aanpassen, dan hoor ik het wel, ik doe het graag. Ook als nieuwe mensen in de tabel willen en niet weten hoe dat moet bijv. Het valt me ook op dat er een aantal mensen in de tabel staan die ik helemaal niet ken en die volgens mij niet meeschrijven. Maar ik durf ook niet zomaar mensen eruit te halen, want zolang schrijf ik zelf ook weer niet mee. Misschien kunnen degenen die al langer meeschrijven zeggen of er mss wat mensen uit kunnen? Dat zou het wat overzichtelijker maken en de lijst is ook zo lang, ik moet steeds zo ver scrollen ;).
Jeetje Baggal, alweer aan het werk. Je laat er geen gras over groeien ;-)
Top dat jullie het op deze manier kunnen regelen en het zo werkt voor jullie.
Voor je het weet is het half december en heb je weer even 'vrij'.

Animal, grote dag weer vandaag. Heel veel succes en ik ga keihard duimen! Hoogste tijd voor een plakkertje. Fijn dat het goed gaat met je moeder.

Dreamer, spannende dag dus zondag. Hoop dat je cryo goed ontdooid en op een succesvolle terugplaatsing maandag.

Sef, jeetje wat een verhaal zeg. Lijkt me verschrikkelijk spannend zo. Wel leuk, een jongetje. Hoop dat het je goed gaat en je over een paar maanden een gezond jongetje in je armen kunt sluiten.

Pippeltje, verdorie. Hoe gaat het nu met je?

Boulu, ik heb over het algemeen gelukkig niet zoveel moeite met andere zwangeren. Kan mijn eigen situatie redelijk goed los zien van die van anderen. Maar na de vorige mislukte poging, ben ik wel even heel erg jaloers geweest op iedereen die wel zwanger is. En dat vond ik zo'n ongelooflijk k*tgevoel. Ik vond het zo niet fair van mezelf, maar ik kon er niets aan doen. Heel naar.
Dus ik voel met je mee. Hoop dat je je snel beter voelt.

Hier niet zoveel nieuws, ik mag m'n hoofd nog een week of 2 in het zand steken en dan gaan we er weer vol voor.
Ik heb gisteren de medicatie opgehaald, dus die is binnen. Ik verwacht over een week of 2 ongesteld te worden en volg het korte protocol, dus begin dan meteen met spuiten. Cyclusdag 2 beginnen met de onderdrukker en vanaf dag 3 stimuleren. Punctie is waarschijnlijk ergens in week 49 als alles volgens schema gaat. Ik sta er nog steeds een beetje dubbel in. Ben er wel weer klaar voor, maar ben ook nog nooit zo bang geweest als dit keer.
Maar ik haal Baggal-man nog maar een keer aan (hij moest eens weten ;-) ) 'if you want to win it you have to be in it'.
Windmolen wat heftig dat je zo'n last kan hebben van endometriose. Waardeloos dat het weer terug is zeg. Goed plan om te gaan stimuleren en in te vriezen en dan second opinion voor de endo.

Baggal je bent toch ook een powervrouw hoor! Thuis komen is wel extra leuk nu. En gelukkig ben je langere tijd straks weer vrij (in de feestmaand)...

Animal bizar dat je niet betaald krijgt om die reden. Ben jij dierenarts, begrijp ik dat goed? Gezien je nickname zou dat weleens logisch zijn. Ik ben een grote dierenvriend! :heart: hoe laat is je tp?

Duufje fijn dat alles in huis is. Snap dat het heel spannend voor jullie is. Ik hoop dat dec naast dat donkere randje ( edit: denk eerder donker e rand) ook iets moois gaat brengen voor jullie.

Ik heb maandag een echo. Als alles goed gaat denk ik rond de 15e weer een tp te hebben.
Bloeduitslagen zijn binnen:
Vit B6 is 134 en moet 110 zijn. Te hoog. Volgens mij heeft te laag verband met miskramen. Dus dat gelukkig niet maar te hoog is ook niet goed lees ik. Schildklier is gelukkig goed!
Hoi dames,

Hier weer een beetje bekomen van de teleurstelling, menstruatie is vol doorgebroken vrijwel meteen dus een test heb ik niet gedaan. Mocht een van twee embryo's blijven plakken krijg je geen menstruatie, volgens mij 'verdwijnt' die andere dan gewoon...
Ik hoop dat de statistieken inderdaad een beetje gaan meehelpen voor iedereen hier! Een paar mooie plakkers kunnen we wel gebruiken!
Ik ga in ieder geval voor onze drie mooie cryo's, hopelijk ontdooien ze goed en heb ik nog drie terugplaatsingen 'tegoed'. Maar ik hoop er maar eentje nodig te hebben. Ik denk dat ik sowieso een maand rust moet, daar baal ik best van want het liefst ga ik gewoon meteen door...

Baggal oh alweer aan het werk, ja dat is even slikken, maar fijn dat je parttime werkt en dat de kleine lekker bij papa thuis is 😃 En straks alweer lekker vrij. En op gegeven moment is het ook best wel lekker om weer aan het werk te zijn. Tenminste dat had ik toen. Maar eerst echt wel wat traantjes gelaten 😉 Succes!!

Duufje jij ook over twee weken aan de bak! Hopen op een mooie cyclus met prachtige embryo's!

Windmolen ik hoop dat de endo niet terug is! Wat vervelend dat je er zo veel last van hebt 🙁 En succes met de stimulatiecyclus. Van zo'n depot heb ik nog niet gehoord, zitten er nog bepaalde voordelen aan? Behalve dan niet zoveel hoeven prikken denk ik?

Animal fijn dat het goed gaat met je moeder! En vandaag een TP, succes! We duimen weer mee!!!

Mangoest hoe is het nu?

Boulu voel je je alweer wat beter? Hopelijk heeft een groot stuk chocola geholpen? 😃 Dat heb ik in iede geval wel gedaan, had ik wel verdiend vond ik zelf 🙈🍫

Lilly heb je al uitslagen van het bloed binnen? Fijn dat het zo opgepakt is! En hopelijk is de echo maandag helemaal goed...

Sef wat heftig zeg, kan me voorstellen dat je dat even moet verwerken. Maar als de kleine het daar van binnen goed heeft is het het allemaal waard. Fijn dat de Nipt goed was, en wat leuk een jongetje 😃💙

Labgeek ik hoop dat de echo er vandaag goed uitziet. Gelukkig heb je de miskraam al een plekje kunnen geven. Ik hoop voor je dat je met positieve blik vooruit kan! Ik duim met je mee!
Pippeltje, wat jammer dat je menstruatie vol is doorgekomen. Ik snap dat je dan idd geen hoop meer hebt dat er toch nog eentje is blijven hangen. Zo jammer voor je, ik had echt goede hoop voor je met twee van die mooie embryo's. Snap dat je het liefst door zou gaan, maar misschien is die maand rust wel even goed voor je lichaam om te herstellen van de punctie en de hormonen. Knuffel! Oh, en wat die depotspuit betreft, m'n arts zegt dat ze de ervaring heeft dat daarmee de eitjes mooi gelijkmatig gaan groeien (ik neem aan omdat het 'stimulatieniveau' gedurende meerdere dagen redelijk continu blijft). Ik had de vorige keer 3 grote eitjes en 3 kleine, dus ik hoop dat dat nu meer gelijk op gaat.

Lilly, waar is een te hoog vitamine B6 slecht voor? En kun je er iets aan doen? Fijn dat voor de rest alles in orde is! Succes alvast met je echo maandag!

Duufje, kan me zo goed voorstellen dat je bang bent om weer te beginnen... Er hangt zoveel van af. Ik hoop voor je dat je weer zo'n mooi aantal eicellen hebt als de vorige keer en dat er nu in het nieuwe lab ook een mooi aantal bevrucht raken en doorgroeien. Wel echt fijn, dat korte protocol, hè? Doordat het zoveel sneller gaat hoef je ook een stuk minder lang die onzekerheid en spanning door te maken. Zo ervaar ik het tenminste. Geniet nu iig nog maar ff van je twee weken rust!

Hier ook m'n medicatie en plan opgehaald vandaag. En mag ik ff ranten over de stomme Duitse verzekeraars?? Ze hebben intussen iets veranderd ten opzichte van de vorige keer. Ik heb dus toestemming voor 3xIVF en dus niet voor ICSI. De vorige keer was het nog zo dat als op de dag van de punctie het zaad alsnog te slecht blijkt te zijn voor IVF (wat in ons geval zo was) er spontaan ICSI wordt gedaan en de verzekering dit gewoon vergoed. Nu is dat niet meer zo en moet je van te voren aangeven of je bereid bent om in dat geval de extra kosten voor ICSI op je te nemen. Daarbij kan je kiezen uit ICSI op alle eicellen of voor half/half. Kosten voor ICSI op 10 eicellen: 3000 euro 8-. . ('Gelukkig' zal ik wsl een stuk minder eicellen hebben, dus dat 'scheelt' alweer...). Als je ICSI wel vergoed wilt hebben moet je van te voren ICSI aanvragen bij de verzekering, maar dat kunnen wij niet doen, omdat er pas één keer slecht zaad was en bij vrijwel alle afgelopen IUIs het gewoon goed was. Dat zouden we dan dus pas kunnen doen als het nu weer niet goed is. K*tsysteem.... :furious: Echt, hetgeen we nog wel vergoed krijgen is echt een lachertje in vergelijking met alles wat we wel zelf moeten betalen. Geen wonder dat heel veel mensen in Duitsland gewoon geen kunstmatige bevruchting meer kunnen betalen. En dan willen ze wel dat de bevolking weer meer gaat groeien! :thunder: Ok, rant mode off.
Wat ik wel weer geleerd heb, is dat ze eerst IVF kunnen proberen en als ze zien dat dat niets wordt, ze alsnog de eicel met ICSI kunnen bevruchten. Da's dan weer best cool.
Sorry dames, het is echt reuzedruk op het werk. Mijn baas kon er bovendien niet echt om lachen dat ik dinsdag afwezig was voor de terugplaatsing gezien de drukte op het werk momenteel en veel afwezige collega's, dus ik moet een tandje bijsteken.

Heb echt nog geen tijd gehad om hier terug te lezen :(

maar ik voel me ook echt niet 100%: rommelende darmen, menstruatiepijn de hele tijd en moe moe moe. Ik hoop dat ik niet ziek aan het worden ben, want heb ook echt non stop koud! :( (niet goed voor men embryootje hoor, die lekker warm moet hebben ;) )
Hier zojuist weer echo gehad op CD12. Ik moet dinsdag terug voor echo en dan kan TP ingepland worden. BMS was 7,1 mm vandaar dat zkh (en ik zelf ook!) nog even door wil gaan met Progynova. Duufje ik verwacht ook rond de 15 TP... ;)

Windmolen dat is inderdaad ook wat. wel goed dat je verteld hier. Want ik zit er ook aan te denken om bij onze 4e officiële poging ICSI voor te stellen aan DD, ook al is het zaad prima in orde. Met de reden dat er meer bevruchtingen / embryo's uitkomen , maar wellicht dat ze dat niet eens doen dan??
Ik krijg trouwens ook "maar"80% vergoed van de verzekeraar. Behalve op de lipid en onderzoeken die in Nederland niet uitgevoerd worden, wordt ook niets van vergoed.
Dazzle_ schreef:
03-11-2017 12:39
b]Windmolen[/b] dat is inderdaad ook wat. wel goed dat je verteld hier. Want ik zit er ook aan te denken om bij onze 4e officiële poging ICSI voor te stellen aan DD, ook al is het zaad prima in orde. Met de reden dat er meer bevruchtingen / embryo's uitkomen , maar wellicht dat ze dat niet eens doen dan??
Ik krijg trouwens ook "maar"80% vergoed van de verzekeraar. Behalve op de lipid en onderzoeken die in Nederland niet uitgevoerd worden, wordt ook niets van vergoed.

Ik zou dat gewoon voorstellen hoor! De klinieken hebben er niets op tegen om ICSI te doen, alleen de Duitse verzekeraars vergoeden het niet. (Ik woon zelf in Duitsland en val dus onder de Duitse verzekering.) Maar jij zou wsl zelfs wel een deel vergoed via je Nederlandse verzekeraar, omdat daar de regelingen gewoon anders zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven