Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh, yes, Diamond!!! Wat een opluchting! Ben blij voor je! Veel plezier vanmiddag met de terugplaatsing!!
oooh Diamond wat fijn! Het geluk is aan je zijde! Heel veel succes bij de TP vandaag!
Dank je lief van jullie :heart: MevrStippel & Wndmolen. Zeker weten een opluchting, zat te stotteren :blob: aan de telefoon door alle zenuwen.
Shine bright like a diamond
Sheela crosspost, laten we hopen dat het geluk blijft voorlopig :proud:
Animal, dank je wel ik zal wel bellen vandaag.
En jij weer gestart dus!! Ik hoop op een vruchtbare poging voor jullie! :)
Yess Diamond wat een opluchting! Ik duim dat dit jullie lucky emmy word!! ❤️
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
even Diamond succes wensen

en Duufje heel veel sterkte vandaag!
@Diamond! Yes goed nieuws! Super blij voor je. Ik ga duimen dat het een plakkerd blijft.
Duufje heel veel sterkte vandaag!

Diamond wat en goed nieuws! succes!

Hier nog steeds hetzelfde gelukkig, geen bloeding. Ben er nu wel iets relaxter.
Diamond succes met de terug plaatsing! Fijn zeg!

Het is voor mij nog een beetje lastig om mee te praten aangezien ik hier net nieuw ben en de verhalen niet ken.

Hier woensdag de punctie gehad en die was deze keer beter te doen voor me als de vorige keer.
Over de 20 aangeprikt en we kregen te horen dat er 17 eicellen waren dus nu ook hopen dat er daar een aantal van goed gaan zijn.
Morgen spannende dag echo en bloedprikken om te zien of ik een terugplaatsing kan hebben. Ben in elk geval mijn stinkende best aan het doen om zoveel mogelijk water te drinken.
Bedankt lieve meiden. :bigkiss: Embryo on board! :yes: Ze konden niet precies zeggen hoe de kwaliteit nu precies is, omdat deze embryo zo snel met delen is dat ie vooruit loopt. Hij was iig verder dan een morula ofzo..zegt mij niet veel maar de analist liet een plaatje zien. Op 2 maart mag ik testen. Nu de wachtweken in.
Even kort, reageer het weekend uitgebreider!

@Diamond: Super blij voor jou!! Wat een opluchting! Tenminste nog een kans :). Oh hoop zo dat dit jullie kindje wordt! Hoeveelste TP is dit ook alweer voor jou?

@Duufje: Ik hoop dat alles goed is verlopen. Ik snap dat je er helemaal klaar mee was. Heel veel sterkte, ik denk aan jullie, liefs!!
Diamond wat fijn!! Duim voor je!!
Diamond30 schreef:
15-02-2018 16:02
Bedankt lieve meiden. :bigkiss: Embryo on board! :yes: Ze konden niet precies zeggen hoe de kwaliteit nu precies is, omdat deze embryo zo snel met delen is dat ie vooruit loopt. Hij was iig verder dan een morula ofzo..zegt mij niet veel maar de analist liet een plaatje zien. Op 2 maart mag ik testen. Nu de wachtweken in.
Over 4,5 maand bevallen dan maar? :bonk:
Ik ben blij voor je! Het was zo'n domper geweest als je helemaal niets overhield deze poging.
Diamond dat is superfijn!
Boulu zeker weten! Dit was mn 2e TP. Half jaar terug bij de 1e poging een tp gehad.
Lily & Miekje😗
Msfiddler haha jaa als het groeien zo snel blijft gaan haha🤣😂🙃
Yes, Diamond. Wat fijn zeg! Nu inderdaad gelukkig niet voor niks. Lets keep this one on board.

@smurf: ik hoop dat je inderdaad verder komt bij een ander ziekenhuis. Zou zo prettig zijn als je daar gewoon meer eicellen krijgt bij een punctie. Ik hoop gewoon zo dat je verder komt meis. 😘

Brendatjuh:wat veel meid. Blijf echt water drinken. Wil je echt niet overstimulatie.

Ik heb momenteel zelf de balen. Mijn man zijn hersteloperatie was in 2016 en EMC liet ons dat bedrag zoals normaal voorschieten. Maar ze waren bezig met een nieuw facturatiesysteem. Tot de dag vandaag is er geen factuur uitgekomen en zonder factuur kan ik niks bij de zorgverzekering indienen.
Aangezien een hersteloperatie niet goedkoop is, baal ik echt als een stekker. Dus bijna ander half jaar wachten op dat geld. Frusterend 😤
Diamond: PUPO :cheer: !! Even een ronde dansje voor je! Wat fijn zeg.

Yara: Ik denk dat je er toch even achteraan moet mailen (niet bellen) - dan heb je eea op schrift! Kan me voorstellen dat dit irritant is. Ik kreeg toevallig vandaag de storage fee van Kees in de bus. Ik heb inmiddels al gemaild dat die naar een ander moet worden gefactureerd. Typisch geval van de linkerhand weet niet wat de rechter doet...

Duuf: Ik hoop dat het probleemloos verlopen is. Heb vandaag aan je gedacht.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Diamond Yes Yes Yes!!! PUPO!!!!! Dat de embryo zo goed deelt is al super natuurlijk. Ik ga duimen!

Duuf Hopelijk is alles goed gegaan en kun je nu verder met het verwerken ervan. Heb aan je gedacht!

Bedankt meiden voor alle berichtjes omtrent mijn ini mini beetje bruinverlies. Denk dat ze idd iets geraakt hebben dus ik blijf lekker zitten waar ik zit op het wachtbankje!
Diamond wat ben ik blij voor je dat je een tp hebt! Dit is een gouden eicel!!

Duufje :hug:

Ik kom dit weekend bijlezen en uitgebreid reageren.
Ik heb dinsdag uitgangsecho gehad. Gisteren begonnen met de Menopur. Gelukkig daardoor minder last van de hoofdpijn. Heb wel enorme bloeduitstortingen op mijn buik. Het prikken gaat me deze ronde minder goed af.
Ik zag vandaag dat ik eigenlijk dinsdag na de uitgangsecho al Menopur had moeten prikken. Ik hoop niet dat ik daardoor iets verprutst heb nu ik een dag later ben begonnen. Wat ben ik toch soms ook een oen. :bonk:
Zizo ik ben dit keer ook helemaal blauw. Echt stom. Denk dat het meevalt dag later. Je remt toch met decapeptyl of zo? Anders ff bellen met poli voor zekerheid.

Ik zo weer controle hoop dat er n mooi aantal groeit
@zizo de blauwe plekken voorkom je niet altijd. Het helpt wel door zo snel mogelijk te prikken en ook weer de injectie snel eruit halen. Dat kan wel wat schelen soms. En de prikplek afwisselen.

Ik ben net in de auto gestapt richting het EMC voor de punctie!
Toch wel een beetje de zenuwen.
Succes Leonie!

Duuf, ik denk aan je...

Diamond, wat een enthousiast embryo! Zet hem op!! Over 4,5 mond bevallen zou wel bijzonder zijn ;-)
Succes Leonie met de punctie!
Yara echt wel en dankjewel. Jeetje wat lastig zeg van het zkh idd gewoon even mailen. Hopelijk helpt het en krijg je de factuur.
Baggal Yes! haha lief van je, ik zie het al voor me :jump:
Duufje hopelijk is het gisteren goed verlopen, ik wens jou heel veel sterkte met het verwerken het herstel. Dikke knuffel :hug:
Labgeek Dank je. heb je er geen last meer van gehad? Gelukkig, succes in de wachtweken. :thumbsup:
Zizo Dank je, heel herkenbaar bij deze ronde had ik ook meer blauwe plekken dan normaal. Haha Oepss een dagje vergeten, zal vast niet erg zijn. :hihi:
Miekje hoe was je FM?
Leonie heel veel succes bij de punctie en rust daarna lekker veel uit. Ik duim voor een mooi aantal follikels. :thumbsup:
Animal thanks haha nee dat zou niet goed zijn over 4,5 maand haha. Hoe gaat het met jou alweer bezig toch met een nieuwe ronde?
Brendatjuh dank je en welkom op het forum. Wow wat een mooi aantal zeg! Ik duim voor een hoop bevruchtingen. Heb je al iets gehoord mbt de TP? :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven