Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh Diamond zo verwarrend al die symptomen door de hormonen! Het maakt het allemaal zo onzeker he. Ik hoop zo dat het raak is. Mijn duimen draaien! :lips:
Ik duim mee hoor diamond
@zizo Ik ken dormicum vanuit mijn werk. Dat zorgt vaak voor een soort roesje. Vooral in lichte vorm!
Als ik ooit nog een punctie moet sla ik de 2de shot morfine niet af ieder geval!

Het drinken is hier wel een ding! Met moeite giet ik de glazen hier naat binnen. Ook de pcm op vaste tijdstippen niet vergeten! Bouwt natuurlijk een level op in je bloed!

Altijd bij anderen erop hameren en zelf maar half doen wat je een ander aanraad haha. Hebben wel meer mensen last van die in de zorg werken haha.

Ik zit best in spanning voor maandag! Ik hoop zo op een tp. Ben bang dat het niet goed gaat! Ik droom er zelfs over. Nja beetje afleiding zoeken.
Zizo dank je, jaaa echt wel pff. Terwijl er nog niet iets gebeurd kan zijn in mn lichaam zo verwarrend..bahh😒
Lees dat jij ook al erg veel last hebt van menopur, sterkte! Die angst voor de punctie en torsie is heel normaal, gelukkig dat je gyno lief is en ook oplossingen biedt zodat het minder pijn zou moeten doen. Ik heb er geen ervaring mee?? Was de cyste weggehaald tijdens de vorige punctie? Succes met prikken👍
Miekje bedankt😳
Leonie heeel spannend! Nog 1 dagje en dan weet je het.
Shine bright like a diamond
Hallo lieve meiden, ik was op zoek naar een IVF topic en kwam deze tegen. Heb al een aantal jaar in andere zwanger worden topics meegeschreven, maar inmiddels is voor ons duidelijk dat we op IVF aangewezen zijn.

Sorry dat ik zo inbreek, hoop jullie gauw te leren kennen en meer te weten te komen over ieders traject.

Hierbij kort onze geschiedenis. Kinderwens sinds 2014, na ruim 1 jaar in het ziekenhuis beland en alle behandelingen geprobeerd behalve IVF. Ik heb twee miskramen gehad, waarbij tweede een bbz was. Gelukkig goed afgelopen allemaal. Om zeker te weten dat IVF zinvol is hebben we een second opinion gevraagd in België. Daar is heel grondig onderzoek gedaan en blijken er vergroeiingen te zijn in mijn eileiders. Spontaan is onze kans daarom minimaal en geeft IVF de beste kans.

Nu moeten we alleen nog besluiten of we verder gaan in BE of NL. Wat ik in NL frustrerend vind, is dat alles achteraf gezien voor niets is geweest en dat er in het begin geen grondig onderzoek is geweest (enige is een echo bij mij en zaadonderzoek bij partner), terwijl er wel indicaties waren voor meer onderzoek (en ik dat ook heb aangegeven).

In BE duurt het waarschijnlijk wat langer voordat we kunnen starten en moeten we eerst toestemming krijgen van de verzekering, en krijgen we 80% vergoed ipv alles. Maar ik denk dat we daar meer kans maken, omdat we niet elke keer iemand anders zien en de arts ons dossier goed kent. Kortom minder een nummer/lopende band gevoel.

Hebben jullie nog tips als voorbereiding op het IVF behandeltraject? Niet dat ik overgewicht heb, maar ben wel bezig met gezonder eten en inmiddels een kilo of 3 kwijt.
Wil ook vrij plannen tegen die tijd, zodat ik alle energie kan stoppen in onze poging.
Bedankt voor het welkom en de succeswensen dames!

Ik wil jullie ook allemaal veel succes wensen met jullie traject. Ik heb een aantal pagina's terug gelezen en zie dat jullie al het nodige hebben meegemaakt met elkaar. Wat mooi dat jullie steun bij elkaar vinden.

5 maart heb ik de informatie avond in het EMC. Ook ik probeer me voor te bereiden door een paar kilo's af te vallen, flink te minderen met koffie, vitamines slikken en lekker te sporten. Of het helpt weet ik niet, maar zo heb ik toch een beetje het gevoel dat we alvast bezig zijn.

Ik vraag mij heel erg af hoe snel het zal gaan na de informatie avond? Ik weet dat we nog een intake met de ivf arts en een prik instructie krijgen, maar ik vraag me af op welke termijn ik echt kan starten?

Groetjes
Welkom nieuwe dames.
Keuze be nl weet ik niet goed. Ik vind dat ik hier goed geholpen wordt. Be is voor mij ook wat te ver.
Qua voorbereiding fit en uitgerust is fijn. Mentaal fit en goed blijven praten met partner. Checken hoe jullue erin staan en wat het met jullie doet allemaal is zeer belangrijk!!

Hoe lang na info je kunt beginnen wisselt per zkh en type traject. En afhankelijk van je cyclus.

Iig zul je op dit forum veel steun en info kunnen vinden. Helaaa flink wat ervaringsdeskundigen. Blijf ook veel vragen stellen aan je artsen en vpk. Meestal zijn die ook heel behulpzaam en deskundig. Wees voorzichtig met dr Google!

En ego update... vanavold pregnyl zetten. En dan nog ff doorhobbelen. Buik voel heel vol dit keer. Voel het de hele tijd. Morgen hele dag en avond werken lekkere planning... maar ach voor t goede doel! Hopen dat 3x scheepsrecht is. Zie wel echt op tegen punctie. In mijn zkh geen morfine ed. 'S morgens zetpil en paracetamol en bij punctie verdoving in bm. That's it.
Diamond30 schreef:
18-02-2018 09:10
Zizo dank je, jaaa echt wel pff. Terwijl er nog niet iets gebeurd kan zijn in mn lichaam zo verwarrend..bahh😒
Lees dat jij ook al erg veel last hebt van menopur, sterkte! Die angst voor de punctie en torsie is heel normaal, gelukkig dat je gyno lief is en ook oplossingen biedt zodat het minder pijn zou moeten doen. Ik heb er geen ervaring mee?? Was de cyste weggehaald tijdens de vorige punctie? Succes met prikken👍
Bij de vorige punctie is een cyste aangeprikt. Deze was 18 mm, dus het was niet te zien wat nou een eiblaasje was en wat een cyste was. Vermoedelijk heeft de combi van cyste aanprikken en de torsie waardoor de eierstok al niet goed was, bij mijn extra veel pijn veroorzaakt tijdens de punctie. Ik merk vandaag ook dat ik angstig ben. Ik heb veel buikpijn. Afgelopen nacht op mijn rug gelegen omdat ik op mijn zij een pijnlijk trekkend gevoel heb. Zo is bij mij de torsie destijds begonnen. Ik probeer dus nu zoveel mogelijk op mijn rug te liggen om een nieuwe torsie te voorkomen. Ik hoop zo dat ik deze week de punctie heb. Stond ik er vorige keer vrij nuchter en relaxt in, is dat nu helemaal niet zo.

Miekje wat fijn dat jij de pregnyl mag zetten. Ik hoop echt dat de prik bij de baarmoeder verdovend werkt voor je. Bij mij hadden ze de vorige keer een Fentanyl-infuus (=soort van morfine), maar ik had het idee dat dat vooral versuffend werkte en niet pijnstillend. Man wat een pijn (maar mogelijk dat de dingen die ik hierboven typte de pijn veroorzaakten). Bij mijn ziekenhuis doen ze verder niet aan verdovingsprikken of andere middelen. Dat ze voor mij nu een uitzondering maken en Dormicum voorschrijven is wat dat betreft uniek. Ik hoop maar dat dat wel pijnstillend werkt. Zo naar dat een negatieve vorige ervaring zoveel angst brengt voor een volgende. Heb je de dag van de punctie wel vrij? En daarna nog wat rustige dagen? Ik vind het knap dat je morgenmiddag en -avond ook nog werkt. Aan de andere kant zorgt afleiding er ook voor dat de tijd sneller voorbij gaat, maar toch. Succes!

Flipje hoe gaat het nu met jou? Jij hebt de eerste fm ook weer achter de rug. :hug:

Serena bij ons kreeg ik op de infomiddag direct de medicatie mee en moest ik vanaf de eerste menstruatie daarna beginnen met slikken van de pil. Ik weet niet hoe het in jouw ziekenhuis gaat, maar ik hoop voor je dat je dan niet te lang meer hoeft te wachten.

Vienna welkom! De kennis in de Nederlandse ziekenhuizen lijkt toch een beetje achter te lopen in vergelijking met Dusseldorf en Belgie. Als ik qua afstand in de gelegenheid was geweest om naar deze ziekenhuizen toe te gaan, dan had ik dat direct gedaan. Aangezien het voor ons heel ver reizen is, doen we de eerste twee icsi-pogingen in NL. We zijn nu bezig met poging 2. Als dit teleurstellend is, dan gaan we misschien wel naar Dusseldorf. Ik kan je verder geen advies geven, maar ik weet dat er andere meiden op het topic zijn die ervaring hebben met de buitenlandse ziekenhuizen.

Leonie wat is het spannend zeg! Over 24 uur is de spanning achter de rug, dan weet je meer. Mijn duimen draaien hard voor je! Fijn om te horen dat je Dormicum kent vanuit je werk. Ik krijg een tabletje, dus het zal wel de lichtste dosering zijn. En dan fentanyl via infuus. Ik hoop zo dat het nu minder pijnlijk is. Pff de vorige keer stroomden de tranen over mijn wangen van de pijn en heb ik de hand van mijn man fijn geknepen. Ik ben verder wel heel rustig en ik lag zo stil mogelijk, maar wat vond ik het heftig.
Gisteren follikelmeting gehad, bms was alweer goed op weg (6-7 mm). Follikel was nog maar 12 mm, dus morgen weer terug.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Sja zizo ik vind t ook niet ideaal zo lang werken maar t hoort erbij. Dag van punctie hele dag thuis en kijk even hoe het de dag erna gaat. Vorige keren na halve dag naar huis gegaan. Deze week even uitzingen en daarna weekje vakantie. Dan lekker bujkomen hopenlijk languit op de wachtbank met n boek en Netflix of zo.
Snap dat jij et helemaal tegenop ziet.

Flip nog ff doorgroeien dus. Hooo dat je ook snel pregnyl mag cryo tp toch?
Flipje wat fijn dat je bms goed is. Die follikel groeit hopelijk snel door. Morgen weer fm dus. Ik ben benieuwd.

Miekje pas goed op jezelf de komende dagen. Fijn dat je volgende week vrij bent.
Flip, nog even geduld dus....

Zizo, bij mij hebben bij IVF 1 ook een cyste aangeprikt. Die van mij zat duidelijk buiten mijn eierstok en konden ze zo van de voren zien dat het de cyste was. Ook het vocht was veel bloederiger dan bij de follikels. Hij was ook ong 18 mm. Tot op heden is hij nog weg gebleven, gelukkig. Ik kan me wel herinneren dat het aanprikken idd wat gevoeliger was.
Ik kreeg in NL eerst fentanyl via het infuus en daarna dormicum via het infuus. En vond het prima te doen. Iemand die na mij aan de beurt was, vond het niet echt tof... Ik denk dat het toch erg persoonlijk is hoe pijnlijk het is. In Dusseldorf gaat het sowieso onder narcose ;-) Of na heeeeel lang zeuren mag het ook met sedatie, maar heb er echt niets van meegekregen.

Vienna, welkom! Jammer dat jullie dit traject ook moeten bewandelen... Voor het merendeel van de stellen zijn de protocollen in NL prima en wordt er zwanger mee, en de rest zal toch meer techniek en finetuning nodig hebben en dat is wel een stuk beter in het buitenland. Ik kan me goed voorstellen dat je (tenzij je een duidelijke reden hebt) een eerste poging in NL gaat doen. De reistijd is voor mij wel echt een belasting en dan laat ik me ook nog elke keer rijden ;-)

Miekje, ik heb ook een erg drukke week voor de boeg en had de vorige keer ook echt last van die overvolle buik. We zullen er gewoon doorheen moeten, maar let wel goed op je zelf! Succes met de punctie! Je hebt het al vaker ervaren en weet dat het goed komt... Hoeveel follikels hebben ze gezien?
Animal ze zagen er n stuk of 7. Jij ook succes met drukke week
Ik lees nog mee hoor dames, maar omdat ik nu niet actief bezig ben is het vooral meelezen.

Vienna, ik reageer even op jou. Wij hebben goede ervaringen in het buitenland, maar realiseer je ten aanzien van de kosten wel dat je 80% vergoed krijgt van het ‘gemiddeld gecontracteerd Nederlands tarief’ (meestal). De tarieven in het buitenland zijn meestal hoger, waardoor je geen 80% vergoed krijgt van de daadwerkelijke kosten. Daarnaast worden behandelingen die in Nederland niet worden toegepast niet vergoed. Wel iets om rekening mee te houden.
Ter indicatie, voor een ivf poging is het gemiddeld gecontracteerd tarief geloof ik zo’n 2200-2300 euro. Daar krijg je dan 80% van. Alle meerkosten zijn voor eigen rekening.

Wel kun je ziektekosten boven een bepaalde drempel als aftrekpost opvoeren bij de belastingdienst. Ook kilometers komen dan voor aftrek in aanmerking. Wij houden er excel overzichten voor bij; de ervaring leert dat het nogal onoverzichtelijk kan worden. Succes!
Zojo, goede tip om het meteen al bij te houden in Excel!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Jaa!!! Ben net gebeld en heb vanmiddag de tp! Ooow wat heb ik vannacht slecht geslapen ervan zeg. Zo bang voor slecht nieuws!
Maar vanmiddag is het dan eindelijk zo ver! En dan 2 weken in spanning zitten!
Wat is het toch een lastig traject!

En dan de opmerking die je soms krijgt wanneer je zegt dat iets pijn heeft gedaan of dat je er tegen op ziet. Ja maar je doet het met een reden. Dan heb ik soms echt zin om tegen die gene te gaan schreeuwen. Ookal weten we waar we het voor doen het is en blijft een hel!
Yes Leonie, voor jou een tp! Goed nieuws. Succes vanmiddag.

Vanochtend weer fm gehad. Follikel was 14mm dus ben weer begonnen met het spuiten. Zeer waarschijnlijk as vrijdag de punctie.
Vienna welkom! Tjah tips, blijft rustig en laat het vooral op je afkomen. Alles wat je voor de 1e keer gaat doen is erg spannend, dat is mijn ervaring tenminste. Maar die spanning kun je omzetten door het allemaal op je af te laten komen. Dat heeft bij mij wel erg geholpen. En spanningen zul je houden in ieder moment van het traject. Veel succes.
Miekje heel veel succes vandaag! In mijn zkh is hetzelfde, ik vond dit keer de prikjes voor verdoving niet fijn. En ik had van 1 kant nu wel meer last dan de vorige keer. Maar volgens mij heeft dat ook te maken met de kunde van de gyno die de punctie uitvoert. Ik hoop dat je er niet zoveel last van hebt.
ZizoJa zoiets las ik laatst ook dat ze tijdens de punctie dat niet kunnen onderscheiden van elkaar. oei vervelend dat je er nu al last van hebt, helpt een pijnstiller niet? Succes nog even en ik duim voor je dat het dit keer goed mag gaan tijdens de punctie zonder dat je er al te veel last van hebt.
Flipje succes!
Animal ook veel succes deze week.
Leonie ik denk vandaag ook aan jou, hoop op een mooie TP vandaag!
Leonie2006 schreef:
19-02-2018 09:27
Jaa!!! Ben net gebeld en heb vanmiddag de tp! Ooow wat heb ik vannacht slecht geslapen ervan zeg. Zo bang voor slecht nieuws!
Maar vanmiddag is het dan eindelijk zo ver! En dan 2 weken in spanning zitten!
Wat is het toch een lastig traject!
Ooh yes!! wat een goed nieuws! :cheer: :jump: Ik duim voor een mooie emmy aan boord!
Zizo Ik heb de avond voor de punctie een tabletje diazepam (valium) gehad, en moest de ochtend ongeveer 30 min voor de punctie een tabletje dormicum innemen, moest er wel voor zorgen dat ik als ik hem in had genomen ik niks meer zou doen als rustig zitten.
Hij tikte er behoorlijk in bij mij en heb daarom de punctie (waar ik ongelooflijk zenuwachtig voor was) niet als heel vervelend en pijnlijk ervaren, en de enige pijnstilling die ik heb gekregen was een naproxen zetpil.
Ik ben wel ongeveer 3a 4 dagen voor de punctie begonnen met 4x dgs 2 paracetamol.
de dormicum zorgt ervoor dat je na die tijd niet echt alles meer onthoud wat er gebeurd is. Ik kan mij ook niet herinneren dat we nog in de wachtkamer moesten wachten, blijkbaar moest dat wel. En de punctie vloog voorbij. Kan mij vaag herinneren dat ik op een gegeven moment wel wat meer pijn voelde, maar ook dat moment was zo weg.
Ik zou dus zeker voor de dormicum gaan.
En misschien in overleg met je arts diazepam (valium) voor 's avonds voor het slapen, de dormicum en valium versterken elkaar ook (dormicum werkt kort en valium lang.)

Succes!

Hier nog geen bloeding, ben nu een week verder als vorige keer. Krijg een echo in de week van 5 maart.
Sterretje ik sluit me helemaal aan bij het antwoord van Windmolen. Ik geef nog borstvoeding en hierdoor was mijn luteale fase korter dan voorheen. Ik dacht dat hij minimaal 10 dagen moet zijn. Ze hebben ergens 7 DPO ook mijn progesteron een keer gemeten en die was prima. Toen mocht ik met cryo terugplaatsing beginnen. Anders was extra progesteron nodig geweest (wat bij mij niet mocht in combi met borstvoeding, maar dat even terzijde). Ik ben met een kortere lf toen wel zwanger geraakt. Maar zou het zeker laten testen, goed punt om te bespreken met je gyn idd!

Diamond ik duim voor je!!!
Dames, zou graag iets van jullie willen weten. Hoe hebben jullie het geregeld op het werk met ziekenhuis bezoekjes en dan met name ten tijde van de punctie.

De bezoekjes voor de echo's en dd terugplaatsing regel ik zo dat het of voor het werk aan kan, of dat ik deze tijd later weer inhaal. Daar heb ik ook helemaal geen problemen mee.

Punctie 1 viel in het weekend en was het niet nodig om 'vrij' te vragen. Nu gaat punctie 2 waarschijnlijk as vrijdag plaatsvinden en zou ik wel 'vrij' moeten hebben.
Nu net mijn leidinggevende hierover gesproken en hij geeft aan dat ik hierin flexibel ben en de tijd op een later moment kan inhalen. Maar dat is toch eigenlijk niet hoe het bij wet geregeld is. Je zou in principe toch recht hebben op een vrije dag zonder dat je je ziek meld of dat je er verlof voor op hoeft te nemen?

Zou graag willen weten hoe jullie dit geregeld hebben?
G-power Volgens mij moeten ze je vrij geven voor specialisten bezoek en hoef je dit niet in te halen. Maar dit zou je moeten nakijken in je CAO.
Ik heb het heel makkelijk kunnen regelen. maar werk op dit moment ook in de flexpoule, dus ik deel mijn eigen diensten in.
G-Power Ze moeten je ten alle tijden de tijd geven om specialisten bezoek onder werk tijd op te nemen. Dus ook je echo tijd hoef je niet in te halen. Zoek even op Freya daar staat in wat er precies wettelijk verplicht is als werkgever (volgens mij drie uur), handig om dit te laten zien aan je werkgever misschien.
Toen ik de punctie had hebben ze me zelfs ziek gemeld voor een dag.

Toevallig had ik het hier met mijn psycholoog laatst over gehad. Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen dat je vrij krijgt voor dit traject. Niemand kiest hier namelijk vrijwillig voor om de MMM in te gaan. Mijn psycholoog zei zelfs dat als je na een negatieve test niet in staat bent om te werken (mentaal ook!) je je moet ziek melden.
TP is gelukt! Er is nog 1 eitje bevrucht en daar krijg ik nog uitslag over of die in de vriezer kan of niet!

@g power. Ik krijg gewoon vrij als ik naar het zh moet.
Voor de punctie heb ik mij ziek gemeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven