Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Animal dat is goed nieuws!
Zo wat een hoop geschreven weer :)
Gisteren terug gekomen van een lekker weekend weg, ga zo straks alles even terug lezen.
Gisteren avond had ik ineens een klein beetje bloed, wel heel vroeg aangezien ik pas vorige week zaterdag de terugplaatsing heb gehad.
Dus vanochtend vol weemoed uit bed om te gaan checken nou het is bijna niet te zien in me maandverbandje, ook met afvegen elke keer maar een heel klein beetje.
Maar ja mislukt dus dan maar weer.. Weg poging 2 aangezien er ook geen cryós zijn
Help hihi.

Ik was zo stik chagarijnig van dat bloed dat ik dacht ik doe een test dan is het gelijk duidelijk en weet ik dat ik ongesteld word.

Digitale van clear blue gedaan en er kwam gewoon te staan zwanger 1-2 weken.
Kan dit nog van de ovitrelle zijn?? heb vorige week zaterdag terugplaatsing gehad en dus vandaag 15 dagen geleden de ovitrelle gezet. Oh nu ben ik nog meer in de war!
Brendatjuh na 15 dagen moet de Ovitrelle wel uit je lichaam zijn. Hoe oud was het embryo wat vorige week zaterdag is teruggeplaatst? Voorzichtig gefeliciteerd!

Thjs, heb jij getest?
Spannend Brendatjuh!! Voorzichtig gefeliciteerd!

Gisteren heb ik een tp gehad, ontdooien was gelijk goed gegaan.. ik zal de tabel aanpassen. En nu maar wachten... :rolling:
-nobody said it was easy-
Hey,

Morgen precies 2 weken geleden de punctie gehad.
Ik vind het wel heel spannend, in juli een vroege miskraam gehad, ik wist net een dag dat ik zwanger was toen het de dag daarop al mis ging.
Dus daarom nu erg in twijfel en durf nog niet positief te zijn omdat ik officieel zaterdag pas had mogen testen. Ik kan dat meestal wel redelijk pas op de dag testen dat het mag maar omdat ik nu wat bloed verloor toch nu al een test gedaan en dus nog meer onzekerheid...

Spannend smurf! Heel veel succes de komende 2 weken!
Bedankt voor de lieve reacties dames :heart: ik vind het super eng, hopen dat het geen bbz is dit keer.

Brenda gefeliciteerd, spannend! Ik zit 14 dagen na de ovitrelle, die is er nu zeker wel uit.
Animal Wow wat een mooi aantal! :blob: Ik stuur je een PB
Brendatjuh Jeetje wat spannend zeg, maar een voorzichtige felicitatie :cheer: , ja de ovitrelle zou nu wel uit je lichaam moeten zijn.
Smurf4 wat fijn zeg! Succes in de wachtweken.
Shine bright like a diamond
Emmy aan boord, een blasto.

Helaas gebeurde ook waar ik zo ontzettend voor vreesde: er is een embryo verloren gegaan bij het ontdooien. En van de drie is er nu dus nog maar één over in de vriezer. Dat gaat heel erg hard...

Hopelijk doet deze nu eindelijk gewoon wat hij moet doen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Hoi net zkh gebeld onze mogelijke cryo heeft het niet gered. Domper. Echt zo'n teleurstelling weer. Ik weet dat er nog 1 in mijn buik zit maar als die ook niet plakt en deelt enz dan zit nu al ronde 3 er ook weer op.... zonder dat ik ooit zwanger ben geweest
Is er iemand die de info van dd met mij wil delen? Heb er even helemaal geen vertrouwen meer in.
Miekje :hug: . Ik duim met je mee, we mogen ongeveer gelijk testen.
Thanks flip. :hug:
Miekje wat een teleurstelling dat er weer heen cryos zijn. Zo gaat het zeker snel met die pogingen. Het voelt zo oneerlijk dat je nu nog maar drie terugplaatsingen hebt gehad en door drie pogingen heen bent. Ik hoop heel erg dat je nu een plakker bij je draagt. :redrose:

Flipje wat zonde dat de andere cryo niet goed is ontdooit. Zo gaat het snel. Ik ga weer voor je duimen meid!
Brendatjuh, spannend meid! Ik hoop zo dat hij blijft plakken. Ik snap dat je onzeker bent, en ook dat je toch getest hebt.

Zizo, gaat het goed met je? Lukt het bankhangen nog? Ik ben er al wel klaar me eigenlijk... en man neemt mij alles, maar dan ook alles uit handen, dus af en toe doe ik stiekem iets. Gisteravond kreeg in ineens veel last, en vannacht echte buikpijn die over was na het plassen (dan drukt de blaas niet meer op mijn eierstokken) en vandaag nog geen paracetamol nodig gehad.
Ik zou echt niet op mijn rug kunnen slapen, knap van je dat dat lukt! Hoe lang moet je rustig aan doen? Hoe reageren ze er op jouw werk over?

Duuf, wat klink jij al weer veel beter dan vorige week. Ik vind het maar knap van je. Ik denk wel dat het beter voor jezelf is als je pas start als je er 100 % achter staat. Vooral als het dan tegenvalt, ik zou dan erg bang zijn dat de klap dan nog harder aan zou komen. Hopelijk zijn jullie weer vol goede moed als jullie huis helemaal af is.

Flip, wat jammer is dat he, maar gelukkig hebben ze nummer 2 kunnen ontdooien, anders was alle pre-terugplaats-spanning voor niets geweest. Houd vol meid!

Miekje, wat jammer zeg... Ja, zo gaat het wel snel, dat is erg jammer. Als je wat wilt weten over Dusseldorf, mag je mij wel een PB sturen hoor. Via het forum mag het ook, maar dan wordt het zo topic vervuilen...

Diamond, je zou een PB terug moeten hebben.

@witte muizenkeutels... ik heb mazzel en hoefde vandaag pas te beginnen, maar ik blijf ze gewoon kutbollen noemen hoor...
Animal die pijn bij het plassen herken ik. Alsof alles in de buik op z'n plek schuift als de blaas leeg is. Ik voel me niet zo lekker. Misselijk gevoel, soms een beetje benauwd. Als ik stil lig, gaat het goed. Maar als ik beweeg voelt het niet zo lekker en voelt mijn rechter eierstok vervelend. Ik hoop zo dat het morgen wat beter gaat en we dan hopelijk een terugplaatsing hebben.
Zizo, pas goed op jezelf! Bij mij neemt de pijn nu duidelijk af. Natuurlijk doe ik te veel en wordt ik snel terug gefloten, maar dan zakt ze pijn ook snel af. Ik herken het benauwde gevoel helemaal niet. Bij jou hebben ze er natuurlijk meer aangeprikt dan bij mij, maar ik vind wel dat je dat aan moet geven. Zou je het erg vinden als ze geen tp gaan doen? Dat ze je eerst laten herstellen? Ik ga wel voor je duimen dat er een mooi aantal bevrucht is!
Hoi Dames,

Na al een tijdje met jullie meegelezen te hebben, en meegeleefd met al het lief en leed hier wordt nu toch echt tijd om mezelf ook maar aan te melden.
Wij zijn nu ongeveer drie jaar bezig waarvan een jaar met IUI voor een tweede kindje. Na een miskraam afgelopen zomer, 10 IUI pogingen ais het tijd om door te gaan naar IVF.
Er is bij mij PCOS, 1 dichte eileider en een langzame schildklier vastgesteld. We hebben al een zoontje en hij is spontaan (na 1,5 jaar) gekomen, hoe langer we bezig zijn in dit traject hoe meer we waarderen hoe groot dat kadootje eigenlijk geweest is.

Ik heb vandaag de medicijnen opgehaald en moet morgen de eerste spuit gaan zetten. Wij krijgen een kort protocol met 225 gonal-f (ik ben moeilijk te stimuleren) en cetrotide.
Ik ben best wel zenuwachtig (=bang) voor het hele proces, en ik heb al zo veel gehad aan alle verhalen en informatie die te vinden is op dit forum en zou dus graag met jullie meeschrijven.
Animal het gekke is dat ik de vorige keer na anderhalve dag weer de oude was. Ik kon toen de dag erna ook weer wat doen. Nu echt niet. Ik wil heel graag een verse tp. Maar het moet natuurlijk wel veilig zijn voor mijn gezondheid.
Lief dat jouw man goed voor je zorgt en dat je niks mag doen. Wanneer hoor jij of je een tp hebt?
Drukke dag gehad, eindelijk even tijd om te reageren.

Rucio, wat een goed nieuws! Voorzichtig gefeliciteerd!!

Animal, yes, 7 bevrucht gewoon!! Dat is super! Ik blijf doorduimen, laat het maar lekker zo doorgaan met goed nieuws van jouw kant!

Brendatjuh, nee, 15 dagen na ovitrelle is dat geen vals positief meer, hoor! Ook jij voorzichtig van harte! Ik hoop dat het deze keer goed blijft gaan!

Smurff, fijn dat je weer een TP hebt gehad. Veel succes op het wachtbankje! Hopelijk kom ik er overmorgen ook bij :).

Flipje, wat jammer dat één embryo niet goed ontdooit is :(. Gaat idd dan ineens heel hard, van drie cryo's naar één. Wat hoop ik dat dit embryo het gouden embryo gaat zijn.

Diamond, ik vind het ontzettend verdrietig voor je :( :hug:. Ik snap wel dat je nu verder wil kijken naar andere ziekenhuizen en hoop van harte dat dat gaat helpen.

Femke, welkom hier. Voel je vrij om mee te schrijven, helaas veel lotgenoten hier, maar het is erg fijn om hier over alles te kunnen schrijven.

Duufje, erg fijn om te lezen dat het wat beter gaat. En wat ontzettend dapper dat jullie mogelijk nog een keer willen proberen. Wat zou ik het jullie gunnen dat het lukt!

Miekje, mss was je wel in mijn stad. Hier is het flink koud. Ontzettende domper weer dat het tweede embryo het niet gehaald heeft. Ik hoop zo voor je dat deze in je buik een plakker gaat zijn. Maar als niet, begrijp ik dat jullie nog wel een 4e poging willen doen? Mogelijk in DD? Ik hoop dat het niet nodig gaat zijn, maar zo wel, hoop ik dat ze daar gewoon veel meer kunnen doen voor jullie. Ik denk dat Animal wel een heel goed voorbeeld is van hoeveel verschil het kan maken.

Zizo, blijf maar goed rustig aan doen en veel drinken! Ik duim hard voor een terugplaatsing morgen, maar kan me ook vinden in wat Animal schrijft, dat je eerst weer goed zou herstellen en dat alles ingevroren wordt tot dan.
Ruccio: Wat een fijn nieuws!! :high5: Super! Alvast (voorzichtig) gefeliciteerd!

Diamond: wat ontzettend ku* dat meteen deze poging voorbij is zeg... Dikke knuffel. We hebben hier wel wonderen gezien, ondanks veel bloedverlies, maar ik kan me voorstellen dat je er ernstig rekening mee houdt dat het einde oefening is...

G-Power: Nee - ik wil je teleurstelling niet kleiner maken dat dat ‘ie is. Ik ging er alleen even vanuit dat je meteen in je allerlaatste poging zat verzekeringstechnisch.

Duuf: Wat stoer dat je een poging overweegt. ‘t Is dat je in NL woont, anders had ik je graag een aantal artsen (en ik het bij zonder Dr A.) aanbevolen. Flip zei ooit dat ze je een stoere chic vond en dat is helemaal waar! Petje af.

En die stoere chic ben jij ook Flip. Wat jammer dat er een gesneuveld is. Nu aftellen tot 9 maart. En als het straks raak blijkt te zijn snap ik ook dat je de eerste maanden doodeng vindt...

Brenda: super! En dat nadat je het al opgegeven had :blob: ! Wat een fijn nieuws. Ook jij voorzichtig gefeliciteerd.

Animal: wow! Wat een topscore. Ben zo blij met jouw nieuws en hoop dat er vanaf jou goed nieuws mag blijven stromen/komen :jump: !

Owww Miekje wat jammer van de cryo! Onwijs kl*te. En in IVF termen ben je volgens mij nog niet “zo oud”... Dikke knuffel :hug:

Nieuwe dames: Welkom!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Animal: kutbollen :hihi: ! Dat dekt de lading wel Ja... LMAO!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Dank voor de lieve woorden!

Animal ik laat t. Weten als ik vragen heb. Nu eerst ff op huidige mini richten.

Animal en zizo rustig aan laat je goed verzorgen. Die mannen zijn allang blij dat ze wat kunnen doen. Ze zien jullie de ene na de andere marteling indergaan. Dus laat ze zich maar uitsloven (vond de mijne tenminste wel vorige week)

Baggal de tabel heeft mijn b'day gemist... inmiddels heb ik de 39 al aangetikt... in herfst zelfs de 4... dus de klok tikt wel wat lijkt me. Neem aan dat de tegenvallende opbrengsten iig niet helpt.

Positieve testers gefeliciteerd! Hoop jullie snel na te doen
Baggal schreef:
27-02-2018 22:00
Animal: kutbollen :hihi: ! Dat dekt de lading wel Ja... LMAO!!
Heksenballen heten ze hier (de credits daarvan zijn trouwens voor taart), vanwege het gedrag dat ze opwekken.

Mijn collega's wisten niet wat ze meemaakten toen.
Egopost:

Zojuist terugplaatsing gehad! Van de 5 zijn 4 bevrucht. Daarvan 1 afgevallen. Nu dus pupo! Nog 2 die hopelijk ingevroren kunnen worden. Zo blij!

Heksenbollen, kutbollen, witte muizenkeutels... Misschien moeten we eens een wedstrijdje 'verzin zoveel mogelijk bijnamen voor de utro' doen? 😉
Yes, Zizo, goed nieuws!! Lekker de wachtbank op, jij! En hopelijk groeien die andere twee ook mooi door!

Welkom Mamamaria. Hopelijk gaat IVF jullie helpen! Krijg je inmiddels medicatie voor je schildklier?

Over 'kutbollen' gesproken :hihi: : brengen jullie ze de ochtend voor de terugplaatsing ook gewoon in? Maw, moet de arme arts zich dan gewoon een weg banen door die prut? Of beter na de terugplaatsing doen? Ik ben om 10u (hopelijk!) aan de beurt.
En wb bijwerkingen, ik moet zeggen dat ik op dit moment er eigenlijk weinig van merk. Voel me niet anders dan in m'n natuurlijke cyclus. Kan dat nog erger worden? Oftewel, als ik na de terugplaatsing symptomen begin te krijgen, kan ik dan zeggen dat het niet van de utro komt, omdat ik er nu ook geen last van heb, of kwamen bij jullie de utro-bijwerkingen op een later tijdstip nog op?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven