Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Baggal, wat spannend met t huis! Dat zou al snel zijn1.5 mnd!

Leonie beterschap!

Gingerspice, wil/durf je met 14 dpo niet te testen of kwam dat handering uit met werk/vrij? Weet t niet meer.

Rucio, wat een goed nieuws! Fijn zeg!

Wat betreft lullige opmerkingen: ik heb er zelf nooit stil bij gestaan wat een zware weg sommigen moeten afleggen om zwanger te raken. Ik ben 3x in één keer zwanger geraakt, nooit een miskraam gehad. Zo'n opmerking zou ook van mij gekomen kunnen zijn. Pure onwetendheid, of niet weten wat je moet zeggen. Sommige mensen zijn ook gewoon echt dom. Het verdriet wat ik hier al ruim een jaar lees heeft me doen beseffen dat het echt retezwaar is. Diep respect voor degenen die echt door een hel gaan en overeind blijven.

Ik durfde daarom eigenlijk ook niet mee te schrijven... Ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten.

Hele dikke knuffel voor allemaal.
Wauw wat een drukte hier!! Alleen maar fijn dat er zoveel gedeeld kan worden.

Weer heel herkenbaar de berichten die ik hier lees. Dazzle, ik vind het echt ongelooflijk watvoor reactie je hebt gekregen op jullie traject. Het is zó ontzettend zwaar!! En helemaal in jullie geval, aangezien je er al wat pogingen op hebt zitten. Zo boos kan ik ervan worden.
Bij mij zeiden wel vaak mensen dat ik het los moest laten, dan zou het vanzelf wel gebeuren o_o . Wat denk je zelf met 0,1 miljoen fatsoenlijke zaadcellen?! Waarvan meerendeel ook niet goed blijkt gezien de embryo's zo slecht doordelen. Pff zo stom.
Overigens is dat bij mijn goede vriendinnen nooit gebeurd hoor, zij zijn zo begripvol en lief geweest, waardeer dat echt enorm. Zonder hen was het nog lastiger geweest.
Meestal reageerde ik trouwens niet op die opmerkingen of liet ik het gaan, en bleef gewoon bij mezelf maar frustrerend (en verdrietig) is het wel.

Verder zag ik vele lijstjes voorbij komen. Ook mijn lijstje is, vind ik, niet echt hoopvol, maar toch lijkt het nu gelukt te zijn (ik durf nog niet helemaal te juichen).
Ik denk wel dat er ook velen zwanger worden van de eerste poging maar niet meeschrijven.
Mijn lijstje:
- 11 ovulatie inductie ivm PCOS
- 3x IUI en 1x afgebroken IUI
- ICSI poging 1: 6 eciellen, 4 bevruchtingen, 1 embryo waarvan een vroege miskraam
- ICSI poging 2: geen eicellen gevonden (te vroeg gesprongen)
- ICSI poging 3: 16 eicellen, 9 bevruchtingen, 3 embryo's, van de cryo zwanger en met 13 weken een miskraam
- ICSI poging 4: 7 eicellen, 6 bevruchtingen, 1 embryo waarvan nu 19 weken zwanger

Ik vond het wel heftig allemaal. Vooral eigenlijk ook de tijd dat ik elke keer hoop had (met ovulatie inductie) en achteraf blijkt het voor niks te zijn geweest. En de ICSI pogingen ook natuurlijk. Maar het is wel duidelijk dat ICSI voor ons echt nodig is.

@Duufje: Wat knap dat je alles even on hold zet en lekker aan het focussen bent op andere dingen! De beslissing hoef je nu ook niet te maken. Hoe is het inderdaad met jullie verbouwing? Al helemaal jullie smaak?

@Animal: Lief dat je een update komt plaatsen. Ik vind het heel mooi dat je nu al voelt dat jullie ook gelukkig worden zonder kinderen. Want het moet zo heftig zijn om dat nieuws te hebben gekregen afgelopen weken. Hoop dat jullie nu rust krijgen... En hoe verder zien jullie nog wel. Toppers!!

@Baggal: Wat fijn dat er goede vooruitzichten zijn mbt het huis!! Eindelijk jullie droom! Met jullie lieve SA. En stiekem niet een wens voor toch een 2e kindje ;)?
Wanneer zouden jullie ongeveer gaan verhuizen?

@Rucio:
Gefeliciteerd!! yes, super fijn! Ik reageer ook nog op het andere topic maar daar heb ik vanavond geen tijd meer voor.

@Lauwie, MamaMaria en Ginger op het wachtbankje als ik me niet vergis (nog meer misschien??): heel veel succes en sterkte... ik ga jullie weer goed volgen. Mijn symptomen zeiden eigenlijk niks, bij al mijn zwangerschappen eigenlijk anders ook. Hoop het zo voor jullie.
Duuf ik denk nog steeds heel vaak aan je. Komt tijd, komt raad. En als je ervoor gaat, sta ik weer langs de zijlijn voor je. :hug:
@boulu zo'n traject als dat van jou is juist wel hoopvol, het laat zien dat je niet zomaar moet opgeven.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Rucio: wat mooi een hartje! Ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan.

Heel herkenbaar die opmerkingen!
Laatst kreeg ik een appje van een van mijn beste vriendinnen, dat ze onverwacht/heel snel zwanger was van de tweede en dat ze bij de echo al een maand verder was dan ze dacht. Terwijl ze een paar maanden terug nog zei helemaal geen haast te hebben met de tweede, omdat het jaar met de eerste zo pittig was geweest.
Het is dat ik haar al heel lang ken en het een super lieve meid is, maar vond het toch wel echt ondoordacht 3x te moeten zeggen dat het veel sneller/verder was dan gedacht. Zeker omdat ze weet van ons traject en miskramen.
Dat soort details mogen liever achterwege gelaten worden bij het vertellen van zwangerschapsnieuws vind ik.

Ons lijstje tot nu toe:
11x Ovulatie-inductie, waarvan 5x Clomid (1 miskraam) en 6x Gonal F en Pregnyl (1 bbz).
3 x IUI met ovulatie-inductie met Gonal F en Pregnyl

Eind deze maand afspraak over start IVF. Ben heel benieuwd en inmiddels aardig toe weer verder te gaan.
vienna25 wijzigde dit bericht op 25-03-2018 18:17
1.08% gewijzigd
flipje2 schreef:
22-03-2018 19:57
@boulu zo'n traject als dat van jou is juist wel hoopvol, het laat zien dat je niet zomaar moet opgeven.
Dat is waar Flipje!!
Misschien bedoelde ik wat moedeloos omdat het zo lang kan duren. Maar... Het kan dus wel uiteindelijk inderdaad! Wij hebben veel kansen nodig gehad maar wel met goed resultaat uiteindelijk (hoop ik).
@Biekkie, welkom op de wachtbank ;-) hoe gaat het met dreigende overstimulatie?
@yara, balen dat het allemaal zo lang duurt als je weer door wil.
@Lauwie, hoe gaat het bij jou? Je vroeg wanneer ik ga testen, maar dat is nu zo’n beetje..ik ga gewoon door totdat er een keertje 2 lijnen staan :facepalm: . Jij ging zondag testen toch?
@zizo, weet dat alles nu enorme mindfuck is, als gevolg van de k*tbollen maar om dat af en toe te horen is toch fijn.
@ Dazzle, ongelofelijk hoe mensen soms kunnen reageren. En dan vooral even (trots) vermelden hoe makkelijk alles bij hun ging. Ik heb ook wel wat ervaringen, zelfs van directe familie (iets te prive voor hier) maar het maakt dat ik hoe verder ik in het traject kom hoe minder ik deel en hoe eenzamer het wordt.
@fruity, ik wou dat ik zo stoer was.. om zo te reageren.
@Rucio, gefeliciteerd!
@Leonie, sterke met wachten op de echo en de en de misselijkheid. Lijkt me echt zwaar met ook nog nachtdiensten.
@ginger ik ben ook benieuwd..wanneer wil je gaan testen?
@Boulu, ben het met flip eens, jouw verhaal geeft juist hoop. Bij mij waren de 2 zwangerschappen die ik heb gehad (1 goed, 1 mk) ook totaal verschillend. Maar die hormonen tasten mijn rationaliteit aan…

En dan nog effe klagen...over de utrogestan in combi met ongesteld worden (denk ik). Ik heb gisteren een soort melddown gehad, mega moe, hoofdpijn, over alles huilen (voor het eerst gehuild sinds start ivf poging), en zo boos zelfs om niks. + zin in zoetigheid. Vandaag hetzelfde, ben uitgevallen tegen een collega ook... ik ken dit wel als ongesteldsheidssymptomen maar dan x10 of zo. Voel me echt niet mezelf en wordt steeds pessimistischer.

O ja, en was in het ziekenhuis voor controle van mijn schildklier (bloed geprikt voor start hormonen), en mijn dosis moet omhoog...daar baal ik echt van, nu het gevoel dat ik niet in optimale conditie was zeg maar...dus zat daar ook te grienen...en dan tussen de snikken door 'ik ben echt nooit zo, ben heel nuchter en rationeel normaal gesproken..' ik zag die dokter echt kijken van 'jaja' :-?
@Rucio: Jaaa, gefeliciteerd! Wat een fijn bericht! <3

@Baggal: Spannend dat rond het huis! Zou fijn zijn als het allemaal doorgaat!

@Boulu: Alweer 19 weken! Wat goed om te horen!

Aan de ene kant vind ik de lijstjes heel confronterend, aan de andere kant haal ik er ook zeker hoop uit. Aan de ene kant dat het dus ‘normaler’ blijkt dan ik dacht om niet zoveel of geen cryo’s te hebben per poging, maar ook omdat er dus ook bij volhouden wel een kans is.

@Vienna: Oei, dat is best naar. Wat fijn dat je eind van de maand weer een afspraak hebt.

@Mamamaria: Hihi, sorry, herken het laatste stukje zo. Zie het ook helemaal voor me. Boeiend wat die dokter denkt. Wel balen dat je medicatie opgehoogd moet worden. Wel beter voor de kans op een zwangerschap toch? Om goed ingesteld te zijn. Balen dat je je zo niet jezelf voelt. Al die hormonen is ook nogal wat.. Is jouw man een beetje lief voor je? Ga je nu gewoon elke ochtend testen? Als het aan mij ligt zou ik dat ook doen, maar heb m’n man het heilig beloofd om het niet te doen. Dus ga zaterdag pas een test in huis halen. En dan zondag testen inderdaad…

Hier gaat het wel ok. Hoe gek het ook misschien klinkt, maar ik heb besloten dat ik het fijner vind om nu te hopen, dan om heel erg nuchter te gaan zijn. Want, voorlopig is dit het dichtstbij wat ik bij een zwangerschap kan komen, en daar geniet ik nu maar gewoon even van. De teleurstelling is toch wel groot als ik zondag negatief test. De vermoeidheid begint hier gelukkig wat weg te ebben, wel zijn m’n borsten weer gevoeliger geworden (kan niet eens op m’n zij liggen, omdat ik het gevoel heb dat ze er dan afvallen) en had ik vanmiddag ineens een bloedneus. Ik dacht, gewoon een bloedneus, dat is raar, maar vriendinnetje zei net dat zij er ook al 6 heeft gehad sinds ze zwanger is, dus.. haha, ach, we gaan het wel zien zondag. Nog maar 3 nachtjes slapen.
Boulu 19 weken al! Gaat hard!

Vienna, spannend bijna starten!

Mamamaria, ach wat rot zeg zo'n dag. Hoop dat je vandaag een fijnere dag hebt. En dreigende overstimulatie: ik drink veel, doe nog rustig. Eierstokken waren woensdag al gekrompen naar 6bij 4 cm. Nog lang niet terug naar walnoot formaat en af en toe als ik ga staan zitten of omdraai in bed steken.

Ivm dat risico en de super kwaliteit van het embryo was het dringende advies er één terug te plaatsen wat ik ergens wel jammer vind maar wel begrijp.

Lauwie, dat lijkt mij een goede instelling. Idd, teleurgesteld ben je toch wel mocht het niet zo zijn.

Vandaag via mijn Radboud nieuws over eventuele cryo's. Ik ben zo benieuwd, vorige keer niets, pats boem ivf1 klaar.
Heb al 4 keer ingelogd om te kijken...😌
Korte update voor alle lieverds die aan me blijven denken:

Het gaat goed met mij. Druk bezig met andere dingen, waardoor ik even helemaal niet bezig ben met het ICSI traject en dat geeft wel rust.

De kogel is wel door de kerk in elk geval; we gaan nog 1 poging doen en ik hoop dat dat in juni/juli zal zijn. Ik wil er sowieso niet te lang mee wachten, want ik heb heel erg behoefte om dit hele verhaal af te sluiten. Ik wil mijn lichaam wel eerst even de kans geven om te herstellen en weer een beetje op orde te komen. Ben inmiddels ongesteld geweest, 31 dagen na de mk, dus dat geeft hoop wat dat betreft.
Nu eerst even onze huiselijke beslommeringen afhandelen en de financiele zaken rondom deze 4de poging op een rijtje zetten en dan alle hoop op de komende (en echt laatste) poging. Doodeng, maar ook wel fijn dat wat dit betreft de knoop is doorgehakt. Ik denk dat we die poging allebei nodig hebben om te kunnen afsluiten, wat het resultaat ook mag zijn.
Duufje, ik hoop dat je helemaal opgeladen bent over 3 maanden en dat deze poging slaagt. Ik gun het je zo!

Hier fantastisch nieuws. 9 cryo's! 😄
Wat een opluchting!
Ik lees en leef nog steeds met jullie mee. Merk wel dat ik het lastig vind om te schrijven en soms om te lezen.

Zoals eerder gezegd willen we na de geboorte van F heel graag door en een nieuwe poging doen in Spanje. Helaas loopt dat niet heel soepel. We hebben de 2 embryo’s nog daar, in een rietje dus een poging. De artsen in Spanje zijn op de een of andere manier van mening dat de aandoening van F genetisch is en willen geen transfer doen totdat er uitgebreid genetisch onderzoek is verricht, waarna ze dan PGD op de embryo’s zouden toepassen. Een langdurig en kostbaar proces en hun advies was dan ook de embryo’s vernietigen en een nieuwe donatie-poging doen. Vervolgens zaten we bij de klinisch geneticus in Nederland die ons vertelde dat ze verder genetisch onderzoek afraadt omdat ze van mening is dat de aandoening niet genetisch was maar domme pech.

We wachten momenteel op de klinisch geneticus, die intern zou overleggen en een en ander op papier zou zetten, in de hoop dat dit de artsen in Spanje gaat overtuigen mee te werken aan een transfer.

Dat we niet door kunnen na de stap genomen te hebben dat we dat graag willen, vinden we allebei moeilijk. Ik hou al niet van afhankelijk zijn, en helemaal niet in zo’n situatie.

Ik lees dus nog mee, maar ben verder even stil. Het gaat wel goed met ons, weer wat aan het werk en hoewel er niet erg veel uit mijn handen komt, is het fijn weer wat aan de slag te zijn.
Hoi allemaal,

Graag zou ik mee willen schrijven. Ik ben alleenstaande met een kinderwens. Een jaar geleden heb ik besloten om te kiezen voor BAM (ik schrijf ook op het kind in je upppie forum). Paar jaar ervoor ben ik zwanger geweest van mijn ex, echter is dit uitgelopen op een missed abortion. Inmiddels 9 IUI's gehad en 3 maal zwanger geraakt hiervan. De eerste keer een missed abortion en de laatste twee VMK'en. Geen verklaring waarom. Deze week gesprek gehad met gyn om te bespreken hoe nu verder en het wordt ICSI. Dit had ik totaal niet aan zien komen en was dan ook een beetje flabbergasted. Echter zal ik alles doen dat nodig is om deze wens te vervullen, dus ook ICSI. Ze doen het in de natuurlijke cyclus dus kan volgende cyclus ook direct starten. Ondertussen mag ik nog 1 IUI poging wagen over 2 weken. Maar krijg over 2 weken wel al uitleg over alle hormonen etc. Gisteren alle informatie gelezen die ik heb gekregen en poeh, dat is best veel. Ook van het scratching onderzoek als de 1e poging niet lukt enz. Ik vind het mega spannend en het voelt voor mij zo als laatste strohalm en dat vind ik rot.

Hoe hebben jullie dit ervaren? die overstap naar ICSI? Hoe ervaren jullie het hele traject enz? Ik heb niemand in mijn omgeving die voor BAM kiest en al helemaal niemand die middels ICSI zwanger is geworden. Dus hard op zoek naar ervaringsverhalen/lotgenoten.

En nog even een opmerking: respect voor jullie allemaal wat wij allemaal mee moeten maken/ondergaan voor die kinderwens. Ik hoop dat ik mee mag schrijven!

Liefs...
Innerpeace welkom hier. Hier nog een alleenstaande.
Ik heb je een PB gestuurd.
@Weija dankjewel! ik heb je een PB terug gestuurd!
Nee... ICSI1 is voorbij. 5 mooie embryo's en mijn lichaam doet er he le maal niks mee. Voel me compleet verslagen
Ah nee Gingerspice, wat verdrietig. 😞

Zon, ik hoop dat jullie snel groen licht krijgen.

Innerpeace, welkom.
Gisteren de klinisch geneticus gesproken. Het wordt een lastig verhaal. Ze zijn er intern niet over uit welke aandoening F had dus kan ze niks op papier zetten. Maandag gaan we Spanje nog bellen, maar ik vermoed dat de enige manier om op relatief korte termijn door te kunnen is om de embryo’s te vernietigen :cry:

Eerder gaven jullie nog je lijstjes. Was er nog niet aan gekomen:
Geen iui’s ed, in nederland direct uitbehandeld toen bleek dat ik vervoegd in de overgang zat (was toen 30). Icsi’s in Düsseldorf gedaan, de icsi’s+ECD in Alicante.
Icsi1: 1 embryo, zwanger, vroege miskraam, geen cryo’s
Icsi2: 1 embryo, niet zwanger, geen cryo’s
Icsi + ECD 1: 4 embryo’s, 2 teruggeplaatst, zwanger en bevallen van zoon. Cryo transfer van 2 embryo’s niet zwanger
Icsi + ECD 2: 4 embryo’s, 2 teruggeplaatst, zwanger en met 24 weken bevallen van F, overleden vlak na geboorte. Nog 2 cryo’s die we dus waarschijnlijk niet kunnen gaan gebruiken.

Innerpeace, welkom. Ik kan me voorstellen dat het even schrikken was als je het niet zag aankomen.
Ahhh Gingerspice wat rot voor je. Ik kwam speciaal even kijken omdat ik zo aan het duimen was voor je. Sterkte meid.

Zojo wat een ellende dat de artsen er niet uit zijn en het nu niet aandurven. Moeilijke beslissing staan jullie zo voor.

Rucio wat fijn een hartje. Ik ben blij voor je.

Boulu ik duim voor een goede 20 weken echo. Laat je het even weten hier?

Flipje bijna echo 1. Ik denk veel aan je en de onnoemelijk zware onzekere weken waar je doorheen moet. Ik kan alleen maar hopen en duimen dat het nu goed mag zitten en blijven.

Biekkie wow wat fijn zoveel cryo's. Al duim ik enorm dat je ze niet nodig hebt.

Dat geeft mij dan weer moed voor poging 2. Hier rustig aan de pil en volgende week starten met prikken.
Och Ginger, wat verdrietig! :hug:
@biekkie. Wat fijn zoveel cryos. Maar ik hoop dat je ze niet nodig gaat hebben!

@ginger. Wat een verdrietig nieuws zeg. Ik had zo op beter gehoopt voor je!!dikke knuffel

@zojo. Wat balen dat ze er niet achter komen en dat zo heel het proces nog meer vertraagd word! Dikke knuffel

@mwstippel! Spannend om weer te beginnen! Succes!
Ginger: wat ontzettend verdrietig zeg. Sterkte. ♡
Ginger: wat erg! En oneerlijk! :hug:

Biekkie: zeker spannend. Maar ben ook blij hier al wat ervaringen te kunnen lezen, zodat ik een beter idee heb van wat me te wachten staat.
Wat goed 9 cryo’s!

Duufje: ken niet jouw hele voorgeschiedenis, maar wat ik zo uit de berichtjes lees, is al een hele lange weg. Knap om het dan toch vol te houden en voor een vierde behandeling te gaan. Hoop dat alle moeite beloond gaat worden!

Zojo: jeetje wat heftig. Lijkt me ook moeilijk zo overgeleverd te zijn aan de artsen.
Wat ontzettend K** Ginger. Ik kan me voorstellen dat je wereld wel even op instorten staat voor je gevoel. Kennelijk kun je wel embryo's maken, maar lijkt het innestelen niet te lukken. Heb je wel eens een scratch overwogen? Een dikke knuffel vanuit hier.

Innerpeace: volgens mij kennen wij elkaar van het uitgerekend Oktober 2017 topic. Dat het ICSI wordt kan ook liggen aan het feit dat ze willen proberen om zo'n hoog mogelijk fertilization rate te krijgen, zeker na de 35 wanneer de schil van het ei al wat harder kan zijn. Je vroeg hoe ik het traject ervaren heb. In alle eerlijkheid: als de moeilijkste periode uit mijn leven, omdat ik een enorm verlangen had en geen vertrouwen had op een goede afloop. Gevoelsmatig werd ik links en rechts ingehaald en bleef ik maar aanmodderen. Dat gezegd hebbende: uiteindelijk kan ik zeggen dat het elke pijn, spuit, traan en £££ waard is geweest. Het moeilijke van de MMM is naar mijn idee de hoop gecombineerd met de onzekerheid door het gebrek aan garantie. Overigens is het feit dat jij al eerder zwanger bent geweest wel een goed teken voor ICSI kansen. Heel veel succes en welkom hier.

Duuf: Wat dapper, wat spannend, wat eng en...wat hoop ik dat de private weg jou hetzelfde mooie resultaat als bij mij oplevert. Ik wens je alle succes met de verhuizing en hoop enorm dat we in Juni/Juli/Augustus mooi nieuws mogen lezen van jou. Ik vind het heel goed van je... ook omdat je nooit hoeft te denken, ongeacht de uitkomst, ''had ik maar zus of zo" en dat geeft ergens rust. Flipje zei het al ooit: je bent een stoere chic!

En dit is ook op jou van toepassing Sheela. Heel goed dat je toch die kans grijpt!

Zoja: Wat een vervelende situatie. Echt een catch 22. Ik kan vanuit hier je alleen maar een dikke knuffel geven en snap dat dit een hele nare nasleep is na alles met F. Het had gewoon zo anders moeten lopen... (en dan heb ik het ook over je zwangerschap). Ik hoop dat je man en T. voor steun en afleiding zorgen.

Flipje: Aan jou denk ik ook. Het wordt weer een spannende week meis!

Biekkie: Mooie score! Fijn om zo'n voorraad cryo's in de vriezer te hebben!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Zojo, ene kant vervelend, maar andere kant kan ik me voorstellen dat de artsen het adviseren. PGD onderzoek wil niet altijd zeggen dat het op genetische / erfelijkheid wordt onderzocht, er kan ook PGS worden toegepast. Dat ze op zoek gaan of er een chromosoom afwijking is. Tegenwoordig worden deze woorden door elkaar gebruikt.

Ik ga de komende poging ook pgs doen, helaas kost dit idd extra geld, maar het kan een hoop verdriet en tijd voorkomen.

Sterkte, hopelijk kom je eruit met de artsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven