Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jokke: heel veel succes dinsdag! Ik hoop dat jij en je vriendin samen zwanger zijn en ik kan me jouw gevoel best voorstellen. Ik neem ook aan dat je de vraag deels uit zelfbescherming gesteld hebt zodat je rekening kon houden met eventueel nieuws. En het dan ontkennen om het vervolgens via de App mede te delen is niet echt netjes. Nu moet ik bekennen dat het voor de omgeving ook moeilijk is, maar dit had anders gemoeten. Over het algemeen kon ik de zwangerschappen van anderen wel hebben, mits ik ook het gevoel had dat er rekening gehouden werd met mij. En dat laatste ging de ene persoon beter af dan de ander. Sommige mensen begrijpen ook niet wat zo’n traject met je doet en de angst dat het niet lukt is gewoon groot. Probeer je vriendin even los te laten en hopelijk heb je zelf een knal test in handen dinsdag. Dan kijk je er ook wel weer wat anders tegenaan vermoed ik.

Zizo: Ben jij inmiddels schoon? Vroeg me af hoe het met je gaat.

Yara: Hoe is het met jou?

Vienna: Ja - ook bij pleegzorg komt heel erg veel kijken. En terecht. Wij hebben in 2014 adoptie overwogen en nog altijd vind ik dat een kind ons heeft misgelopen als ouders. Moet je voor pleegzorg ook nog cursussen doen en door een goedkeuring gaan?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Pff Jokke, heftig he, dat soort dingen. Was het wel een beetje een invoelend appje? Kan me nog voorstellen dat je vraag haar wat overviel toen jullie het er live over hadden (omdat ze het nog even voor zichzelf wilde houden), en dat ze zichzelf later bedacht?

Duufje, ik had het liefst gelezen dat DD met De Oplossing was gekomen, maar ik begrijp heel goed dat je deze kans gaat benutten. Stel dat je het niet probeert, dan zal 'het buitenland' altijd door he hoofd blijven spoken. En je leest toch echt weleens dat het dan in DD wel lukt.

Tussenecho gisteren viel wat tegen. 2 van 10, 2 kleiner dan 10, 1 van 12 en een die we te groot gaat worden (van 18). Enerzijds een gevolg van Menopur (ipv Gonal F), anderzijds wilde de dokter juist de max. dosis geven zodat ik meer kans op bevruchting zou krijgen. Die 2 van onder de 10 moeten nu mee gaan doen, anders breken we deze poging mogelijk af.

Goede opbrengst kruidentheetje! Met hoeveel daagse bevruchting werkt jouw ziekenhuis?
Paardebloemetje, dank voor de toevoeging. Ik weet dat dat kan en heb dat wel kort overwogen, maar afgeschoten ;-)
Ik wil nu vooral zo snel mogelijk door, dit duurt allemaal al te lang. Dat is voor ons een belangrijke overweging.
Daar komt bij dat een vrij eenvoudige berekening leert dat het het in mijn geval nauwelijks waard is. Alleen het marktconforme Nederlandse tarief wordt vergoed, dus bij lange na niet alle kosten die ik ga maken. Daar moet je behoorlijk extra premie voor betalen. Alles wat je terug krijgt is natuurlijk meegenomen, maar daar moet die extra betaalde premie wel weer vanaf.
Als ik alles zelf betaal, kan ik die kosten vervolgens weer opvoeren bij de belastingaangifte en krijg ik op die manier een deel terug. Per saldo maakt het niet zo veel. Niet genoeg om het gedoe aan te gaan in elk geval.

Sense, toch een kleine tegenvaller of niet? Ik hoop dat de kleintjes een spurt gaan maken en dat je een handvol hele goede eicellen gaat hebben.

Jokke, ik sluit me aan bij Baggal. Een zwangerschapsaankondiging van een ander maakt jou niet meer of minder snel zwanger. Ik kan dat over het algemeen vrij los van elkaar zien. Ik probeer me ook altijd te realiseren hoe lastig het moet zijn voor de andere partij om mij zulk nieuws te brengen. Neemt niet weg dat ze dit zeker handiger aan had kunnen (/moeten) pakken. En het steekt toch altijd, dat is alleen maar menselijk. Hopelijk heb jij ook snel goed nieuws.

Ik was er een paar weken geleden vrij zeker van dat mijn zusje zwanger is van de tweede, maar de tijd gaat voort en ze heeft nog niets gezegd. Dus ik kan het maarzo mis hebben... we gaan het zien. Broertje word over 2 maanden vader. Zwangerschap van zijn vrouw gaat goed gelukkig. Ik vind het ook oprecht leuk om weer tante te worden en dit zijn mensen waar ik veel om geef en die ik het ook meer dan van harte gun. Dus dat maakt het voor mij prima te handelen.
Hoewel een pasgeboren baby die wel huilt en beweegt voor mij altijd even heel moeilijk is. Kraambezoek is een kwelling die ik mezelf zo min mogelijk aandoe, ik ga alleen naar versgeboren baby's van mensen die echt heel dichtbij me staan en die begrijpen hoe lastig dat is. Als de baby wat ouder is, heb ik er geen moeite meer mee.
@Duuf, ik had van de week ff niet op jou gereageerd, maar ik lees je en ik duim voor je!! (Heel erg hard) :smooch:
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Sense: zit je dan op 5 rondom de 10? Als die alle 5 meedoen is het niet eens rampzalig, maar als er tussen die 5 grote verschillen zitten, snap ik dat afbreken wellicht nodig is.

Duuf: Ik kan me inderdaad voorstellen dat het moeilijk is en blijft om zo’n pas geboren baby te zien. En ik vind het dapper en moedig hoe goed jij je eigen situatie kan scheiden van die van je broer. En natuurlijk duim ik heel hard dat DD voor succes mag zorgen en jij uiteindelijk ook met een spartelende en krijsende baby in je armen staat.

Zot: erg benieuwd wanneer je donor de punctie heeft. Ook voor jou hoop ik op goed nieuws.

Overigens qua steken en pijnpunten mbt zwangerschappen van anderen: Ik ben er een beetje van overtuigd geraakt dat je nooit helemaal los komt van de medische molen - ongeacht de uitkomst. Zelfs nu vind ik het soms steken wanneer mensen makkelijk praten over het nemen van een 2e, 3e, etc. En dat terwijl ik nota bene wel moeder heb mogen worden. En dat vind ik dan best flauw van mezelf.
Zo stond ik ook dubbel in de MK van mijn man’s dochter hoewel we nu wel redelijk contact hebben. Ik was er door geraakt destijds en er was tevens ook iets dat in mij zei “misschien is het ook goed dat uitgerekend jij eens beseft dat zwanger worden en blijven niet alleen maar een vanzelfsprekendheid is” en dat heb ik ook wel naar haar uitgesroken toen ze zei dat ze op dat moment zelf moeite had met zwangerschappen van anderen. Kennelijk moest ze dus zelf ervaren hoe rot het kan zijn voordat ze besefte hoe moeilijk het moet zijn voor IVF-ers of mensen die miskramen hebben. En het ligt er ook maar net aan wat je referentie kader is. Dus Jokke, ik snap je irritatie mbt je vriendin wel en het is logisch dat je dat nu even extra raakt want de timing is ongelukkig naast de manier waarop. Maar we gaan gewoon keihard duimen dat je zwanger bent.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
@Kruidentheetje: Welkom! Wat een traject hebben jullie al achter de rug zeg! Wat fijn dat er 9 eicellen aangetroffen zijn! Hoor je morgen ook over de hoeveelheid bevruchtingen? Of heb je daar al wat over gehoord?

@Vienna: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. En dat je hulp krijgt voor het verdere herstel. Stoer dat je naar een internist gaat, hoop dat je, als je daar dan eenmaal bent, wat aan hebt. Wat fijn dat je je goed lijkt te voelen bij het pleegzorgtraject!

@Soen: Welkom hier! Wat een pittige situatie zit je in zeg!

@Baggal: Dank voor de lieve woorden. <3 Ze hebben me heel erg geholpen. Ik ben benieuwd naar wat je precies gaat doen voor het fertility network. Zou je daar wat over willen vertellen?

@Duufje: Wat een hoop weer om over na te denken.. Maar fijn dat je toch een keuze hebt kunnen maken die voor nu goed voelt. Compleet bizar dat een zelfbetaalde poging gewoon meetelt als poging. Kan daar echt niet bij..

@MamaMaria: Heb je een goed gesprek gehad met jouw arts? Ik zou zeker jouw gevoel volgen voor waar je heen gaat, want een goed gevoel bij een plek helpt zó erg! Zou inderdaad sowieso jouw dossier opvragen. Kan best wel weer even duren en zou ik dus niet te lang laten liggen.

@Sense: Hoe gaat het nu met je? Was dit de eerste echo na 9 dagen stimuleren? Wel balen dat het nu al een overweging is om de poging af te breken. Hoe voel je je daarbij? Ik heb vanochtend om me heen gekeken of ik misschien een Sense-achtige Nlse dame zou zien rondlopen, maar er lopen zoveel Nlse dames rond in Gent 😉 Doe je de echo’s in Nl of allemaal in Gent? Wel fijn dat je geen bijwerkingen van de menopur hebt!

@Windmolen: wat fijn dat je al zo snel een MRI kon krijgen. Wanneer krijg je daar de uitslag van? Ik snap ook wel dat je nu even hormoon-vrij verder gaat. Ik vind je heel stoer.

@Zot: Fijn dat er eindelijk wat nieuws is!

@Jokke: Oei, daar zou ik ook niet enthousiast van worden. Zeker niet als jij je zo kwetsbaar opstelt. Echt heel ruk om dat nieuws zo op je bord te krijgen.

Dank voor al jullie lieve berichten. De laatste dagen gaat het gelukkig weer een stuk beter. Alsof m'n lijf gewend is aan de pil. Vanochtend zijn we weer in Gent geweest. Arts gaf ook aan dat de dosering hoog is en dat je daar dus inderdaad bijwerkingen van kan krijgen. Gelukkig zag alles er goed uit, dus mag stoppen met de pil! Nu een paar dagen rust en dan beginnen met decapeptyl en daarna met de menopur. Op 19 november de eerste echo. Wordt weer spannend vanaf nu!
Hoi,

@Windmolen, jeetje jij krijgt het wel voor je kiezen met die klote endometriose, hoop dat de mri duidelijkheid gaat geven en snap goed dat je een cyclus doorgaan met de hormonen niet zo ziet zitten.

@Duuf, fijn dat jullie nu een beslissing hebben genomen, snap ook goed dat je niet wil gaan voor verder testen. Je verhaal over een ‘huilende bewegende’ baby grijpt me wel erg aan… hoe sterk moet je zijn om zo nuchter hierover te schrijven, inclusief het leuk vinden om weer tante te worden…
Ik heb ook moeite met kraambezoekjes en met ‘makkelijk gedoe’ over een tweede/derde kindje…Ik denk niet dat ik mijn zwager ooit ga vergeven over de aankondiging tijdens het kerstdiner van hun derde kindje ‘Natuurlijk in 1 maand want ik schiet altijd meteen raak’ . Maar ik heb een zoontje…voel me een beetje een zeikerd nu, en dit geeft me weer een reminder dat ik dankbaarder moet zijn voor dat enorme cadeau wat ons (spontaan gekregen) zoontje is..

@Jokke, jeetje dat verhaal over die vriendin maakt me echt heel boos, gewoon recht in je gezicht liegen tijdens dat gesprek en zo laf via een appje aankondigen. Ik denk wel dat Baggal gelijk heeft in dat het ook moeilijk is voor onze omgeving maar ik vind dit wel erg lomp.

@Baggal, hoe gaat het nu met je vader? ik had wel meegekregen over die vreselijke operatie maar even niet wanneer dat ging gebeuren. Lijkt me zo heftig, en ook zwaar voor jou om in het buitenland te wonen en er toch willen zijn voor je vader.

@Flipje, laatste loodjes nu toch? spannend! Voel je je nog een beetje goed?

Ik mis nog een paar mensen, maar ben er een beetje gradueel in terug aan het komen. Trouwens had iemand nog iets van Biekkie gehoord? wel benieuwd hoe het nu met haar gaat.

Hier maandag het evaluatiegesprek gehad, daar is niet veel uitgekomen. Ja het zal wel aan uw eitjes liggen, geen enkele verklaring, het verslag van het lab was er ook nog niet (1,5 maand later!). Maar ja er is niets wat u aan eicelkwaliteit of -voorraad kan doen. Kweenie, volgens mij zijn er toch echt wel dingen die je kan doen. Maar goed, aanbeveling is zelfde protocol en dan met ICSI, geen garanties want als uw eitjes niet goed zijn dan helpt ICSI niet. Dus…
Wat wel fijn is dat ze mee willen werken met een buitenlands ziekenhuis, dus de groeiecho’s kunnen gewoon hier gebeuren, scheelt toch 2/3 ritjes. Als anderen geïnteresseerd zijn dit is het antonius ziekenhuis regio utrecht, niet alle ziekenhuizen doen dit dus dat is wel fijn.
Verder nu dossier opgevraagd (dank smurf voor de tip), moeten doorverwijzing aan huisarts gaan vragen maar hebben wel een brief gekregen van de behandelend arts (geen doorverwijzing maar een soort samenvatting en iCSI aanbeveling voor de verzekering). Ja die verzekering is wel spannend hoor, ben me echt mentaal voor aan het bereiden op dat dat niet gaat lukken (met UMC), zoiezo gaat het extra kosten geven dat is me wel duidelijk nu. Ik zag een kleine docu van Kassa (?) waarin dokter S van Gent aan het woord kwam, en nu wil daar toch echt ook daar gaan praten ;-). Als het goed is ging mijn man vandaag bellen naar dld en gent voor een intake afspraak.
En verder tegen beter weten in met ovu testen aan de gang met de idiote gedachte dat het zo mooi zou zijn als het in deze pauze spontaan zou lukken :facepalm: .
Ik lees nog steeds mee, maar hier gebeurt weinig om steeds over te schrijven. Nu wel een dipje.
Ik ben vanochtend echt heel erg ongesteld kan worden. Hoop zo dat ik het laatste stukje miskraam nu kwijtraak. Ik ben op het werk, maar moet echt elk uur verwisselen. Voel me totaal niet lekker. Nog anderhalf uur volhouden en dan mag ik naar huis. :sick:
Je evaluatiegesprek is heel erg herkenbaar MamaMaria, zo ging dat bij mij ook altijd. Raakte er op den duur ook een beetje gefrustreerd van. Ter verdediging van het ziekenhuis moet ik wel zeggen dat ze in dat opzicht ook wel gelijk hebben helaas. Aan het aantal eicellen dat je 'op voorraad' hebt en de kwaliteit is eigenlijk ook niets te doen. Dat hebben ze bij mij in DD ook nogmaals bevestigd. Maar ze gaven daar ook aan dat speciale situaties ook om aangepaste protocollen vragen en ze zien daar niet zoveel in een standaard protocol. Maar goed, dat geeft natuurlijk ook geen garantie op succes.

Zizo :hug:

Lauwie, succes deze ronde!
Mamamaria: Je bent geen zeikerd als een tweede niet lukt. Natuurlijk ben je dankbaar voor hetgeen je hebt, maar Je mag wel een teleurstelling ervaren wanneer de gezinssamenstelling die je voor ogen had niet op de normale manier lijkt te lukken en je een miskraam, pijn en verdriet verder bent. Het gevoel dat je je zoontje graag een broertje of zusje had willen geven en je graag nog een zwangerschap zou willen ervaren is ongetwijfeld ook hartstikke rot en pijnlijk. Natuurlijk mag je ervaren hoe mooi het is om moeder te zijn, maar besef wel dat voor jouw verdriet hier ook ruimte is. Naast de dankbaarheid kan er toch nog steeds een teleurstelling zijn? Kortom, voel je vooral niet schuldig over je gevoelens mbt een tweede. En wat een lastig gesprek. Met infertility zijn er zoveel variabelen dat ik vaak de indruk heb dat de artsen het soms ook niet weten en dat maakt het lastig. Als het idd de ei-kwaliteit is, is daar niets aan te doen, al kreeg ik destijds wel een lijst met vitamines mee van Dr A. die ik voorafgaand aan ronde 2 gebruikt heb. Zal even opzoeken wat het is en kan het hier posten.

Zizo: Hoe voel je je vandaag? Ik hoop echt dat het laatste stukje meekomt met deze menstruatie en dat dit een verklaring is voor de hoeveelheid bloedverlies. Dikke knuffel. Je hebt het wel voor je kiezen gehad, meis. Zo’n lange en verdrietige nasleep en dan het frustrerende wachten. Bah!

Lauwie: Voor fertility Network is het de bedoeling dat ik de East/North London co-ordinator word. Dus 1 keer per maand gesprekken inplannen om te praten over de emotionele aspecten rondom Infertility en niet zo zeer de medische. Je bent als het ware een listening ear voor een ieder die daar behoefte aan heeft. Dit kunnen mensen zijn die beginnen aan IUI, maar ook mensen die uitbehandeld zijn. Dat laatste lijkt mij moeilijk, omdat niemand zo’n diagnose wenst en dan toch weer een nieuwe weg moet vinden (want je hebt geen keus).

Mijn vader heeft volgende week overleg met de arts. Hij wil van de sonde voeding af, maar dat kan alleen met de operatie. Ik zie hem dit weekend.
:-( hier net wat bloed na het plassen, ik vrees het ergste:-(
Jokke, oh nee, ik hoop dat het niet doorzet... Is wel een beetje vroeg voor menstruatie toch? Op hoeveel dpo zit je nu? En ook vervelend hoe die vriendin van je is omgegaan met haar zwangerschapsaankondiging. Mss een idee om dat toch even uit te praten hoe dat voor jou voelde. Heeft ze wel nog iets eromheen geschreven bij dat appje of was het echt alleen maar die mededeling? Ik hoop dat jullie erover kunnen praten.

Baggal, ga je die gesprekken één of één voeren of is het met een groep? Lijkt me een hele zinvolle en mooie uitdaging en ik denk dat je dat heel goed gaat doen!

Zizo, ach meis, je krijgt het wel weer voor je kiezen zeg... Hoe gaat het nu? Ik hoop ook zo voor je dat dit het laatste restje is. Let je wel goed op jezelf? Als het niet meer gaat met werk, gewoon ziek melden hoor!

Mamamaria, pfff, vervelend zeg dat het verslag van het lab er nog niet was na al die tijd. En dat het evaluatiegesprek zo'n beetje nutteloos was. Jullie willen nu dus definitief naar het buitenland gaan? Spannend! En wel fijn dat het ziekenhuis iig wil meewerken met echo's, dat scheelt toch wat heen en weer.

Lauwie, fijn te lezen dat het weer iets beter gaat met je! Zet 'm op straks met spuiten!

Sense, jammer dat de echo tegenviel... Wanneer heb je weer controle? Ik hoop dat er nog wat bij gaan komen.

Duufje, wat superstoer dat jullie nog een poging gaan doen in DD! Heb je al een afspraak staan inmiddels? Wanneer gaan jullie van start? Oh, ga zo hard voor je duimen!

Vienna, goed dat je met je schildklier bij een specialist langs gaat. Hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten. Ben wel benieuwd naar de eisen die ze stellen bij het pleegzorgtraject, wil je daar wat meer over vertellen?

Zot, oh wat spannend dat het allemaal ineens sneller gaat! Krijgen jullie ook te horen wat ze precies gezien hebben bij de echo's van de donor? Hoeveel eitjes er groeien enzo? Ik duim voor jullie!

Hier met smart aan het wachten op de brief met de uitslag van de histologie of er endometriose gevonden is. De brief had eigenlijk begin deze week er al moeten zijn, heb er al achteraan gebeld, maar hij zou al onderweg zijn. Vandaag zat-ie weer niet bij de post, dus hopelijk morgen dan? Vind dat zo irritant, dat de uitslag al bekend is, maar ik mag het nog niet weten (via telefoon mogen ze het niet doorgeven) en dan is natuurlijk net de post ultiem traag :@ . Kan daar heel slecht tegen...
Pff, Windmolen, zul je altijd zien dat het zo lang duurt. Verwacht je dat er iets uit is gekomen?

Jokke, dat is schrikken. Zelfde vraag als Windmolen, is nog vrij vroeg toch? Ik hoop dat het toch goed is..

Mamamaria, fijn dat het ziekenhuis meewerkt aan echo’s. Het ziekenhuis in Gouda doet dat ook (al ben ik daar voor fertiliteit nooit onder behandeling geweest). Wij zijn indertijd voor DD wel altijd in DD zelf geweest.

Windmolen, wij krijgen pas na de punctie bericht over hoeveel mature eicellen er gevonden zijn. Volgens mij de dag na de punctie, en dan hoeveel bevruchtingen er zijn. Bij de transfer dan hoeveel blasto’s er over zijn. Tijdens de stimulatie weten we dus niks over aantallen follikels en eigenlijk vind ik dat wel fijn. Het zegt toch vaak niet zo veel en zou extra spanning geven. Wij horen alleen wanneer ze voor controle komt en op een gegeven moment een datum.

Baggal, ik ben erg benieuwd hoe je vrijwilligerswerk je gaat bevallen. Ik denk komend weekend aan jou en je familie, ik hoop dat jullie ondanks alles met je vader het even fijn hebben met z’n allen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... en-en-geen

Lieve meiden
Dit stond op rtl nieuws. Wellicht interessant. Iig wel goed dat er aandacht is voor wat we doormaken.

Liefs voor jullie állemaal
@sense: hopelijk doen de twee onder de tien nog mee meis, zou zonde zijn als de poging wordt afgebroken. Wanneer moet je weer naar het ziekenhuis?
@duufje: wat goed dat je er zo positief in staat . om weer tante te worden enzo. Het blijft een bittere pil voor ons in het traject en ik vind het pittig om te weten wanneer anderen snel zwanger zijn maar ik misgun het anderen ook niet.
@lauwie wat fijn dat je je weer beter voelt. En het is ook al weer snel 19 november dus dan kan je traject weer beginnen.
@mamamaria, ik heb dat ook met in de pauzes een beetje klussen haha. Alsof dat helpt…. Was anders denk ik 2 jaar geleden al zwanger geworden haha, maar blijf wel proberen. Dus de herkenning is daar.
@zizo: ik hoop ook dat je het kwijtraakt meis. Duurt al veel te lang voor je en zo kan je niet verder. Heb je het gevoel dat je het aan het kwijt raken bent? Extra bloeden of buikpijn of grotere stolsels? Hoe voel je je mentaal. Gaat het wel weer beter?
@baggal: heel veel success en sterkte met de beslissing. Hoop dat het allemaal niet te heftig is meis. En het gaat weer een beetje met me. Lief dat je naar me vroeg. Ik ben weer een beetje mezelf.
@windmolen wat jammer dat ze het niet per telefoon mogen doorgeven. Hopelijk krijg je de brief nog voor het weekend, scheelt weer even wachten. Gaat het goed met je?
@zot ik las iets over wachten op punctie van je donor.. is dit binnenkort?
@miekje, ik heb het stukje gelijk gelezen 
Hier alle medicijnen in huis voor een nieuwe poging. Ben weer een klein beetje mezelf. Helaas heeft de miskraam me toch wel zat gekost. Heb van de stress mezelf op meerdere plekken opengekrabt in mijn nek en dit irriteert toch wel. Gesprek vorige week vrijdag heeft niets opgeleverd. Ik kon wel naar een praat en een onderzoeksgroep maar de dokter zelf gaf aan dat het vaak niets oplevert qua nieuwe informatie. .
Was alleen wel, vrij snel ongesteld wat ze voorspelde toen ik nog bloedde van mijn miskraam dus nu de volgende ongesteldheid afwachten en dan gaan we weer prikken en die vieze tabletjes oestro gebruiken…
Goedenavond,

In 2016 heb ik al eens mee geschreven in het eerste deel. Zag dat er nu ook mensen van toen meeschrijven. Ben zelf in 2017 bevallen van een dochter na icsi 1. Dat was voor ons een mooi wonder (hoop voor jullie allen dit ook).
Maar het verlangen naar een 2de is groot. Had nog 2 cryos maar deze zijn helaas niet blijven ‘plakken’. Dat viel me best zwaar omdat we er denk ik te makkelijk over dachten.
Nu inmiddels weer een nieuw icsi traject gestart. Zaterdag de echo op dag 10.
Had het idee dat de vorige keer het allemaal wat relaxter voor mezelf ging. Nu best veel bijwerkingen helaas.

Ik heb nog niet echt terug gelezen hoe het met iedereen gaat. Maar zou graag weer met jullie mee schrijven.
Heel veel respect voor iedereen die zich iedere keer weer op weet te pakken.
Wonder, wat 'leuk' om je weer te zien. Welkom terug. Jammer dat de cryos niet zijn blijven plakken. Ik ga voor je duimen deze ronde.

Miekje, ik had het ook gezien inderdaad. Het is deze week week van de vruchtbaarheid, dus ik zie er sowieso geregeld iets over langskomen. Vooral op social media. Fijn wel.

Windmolen, wat irritant. Zeker als je weet dat de uitslag bekend is, maar je echt op de post moet wachten. Stom.

Wij hebben 6 december de vervolgafspraak in DD. Dan wordt het behandelplan gemaakt en ook de medicijnen besteld, dus ik neem aan dat we dan ook vrij snel gaan beginnen aan de poging. Denk dat we qua cyclus net in de knoop met Kerst komen, dus het zal wel januari worden dan. We gaan het zien.
Ik kreeg gisteren vanuit DD nog te horen dat zij een contract hebben met mijn zorgverzekering en dat alle rekeningen dus automatisch naar de verzekering gaan. Nu moet ik daar nog maar weer achteraan voor de zekerheid. Vind dat gedoe eromheen misschien wel het vermoeiendst van alles.

Jokke, hoop dat het vals alarm is.
Ff ego: heb nog steeds geen uitslag :(. Nadat de post vandaag weer geen brief heeft afgeleverd heb ik nogmaals gebeld naar de kliniek. Ze vond het heel raar, want de brief had er eigenlijk allang moeten zijn. Maar ze wilde het wel mailen. E-mailadres nog een keer gecontroleerd, alles goed. Ik alweer opgelucht, maar na een uur was er nog steeds geen mail. Weer gebeld en toen waren ze natuurlijk gesloten :hamer:. Nu moet ik dus weer een weekend afwachten. Tenzij morgen alsnog die brief komt, maar dat zal wel weer niet. Aargh, zo frustrerend allemaal. En dat terwijl ik eigenlijk wel zeker ben dat de uitslag endometriose zal zijn (wat moet het anders zijn?), tenzij de arts het toch niet goed heeft kunnen biopteren en er niets gevonden is. Maar toch wil ik gewoon die uitslag hebben. :@
@wonder[/b]welcome back en succes dit traject .

@windmolen wat ontzettend balen zeg en ik hoop dat je toch morgen je brief nog ontvangt snap wel dat je de uitslag wilt.

@duuf: fijn dat je uitzicht hebt op een startdatum. Ik hoop op een goede poging meis. Hier ook in afwachting..

@hier door alle verschillende verhalen ben ik wel benieuwd of poging 2 net zo vruchtbaar zal zijn als poging 1. Ik heb nu zoveel verschillende dingen gezien in het traject.. Vind het spannend iig. Vond de punctie ook niet prettig. Was het wel gelijk kwijt erna maar toch wel ff gevoelig. .
Duufje schreef:
09-11-2018 09:11

Miekje, ik had het ook gezien inderdaad. Het is deze week week van de vruchtbaarheid, dus ik zie er sowieso geregeld iets over langskomen. Vooral op social media. Fijn wel.
Mijn berichtje was voor jou :bigkiss: :hug:
Yara wat fijn dat je weer door mag. Bij mij is het helaas nog steeds niet goed weg allemaal. Ik ben nu weer ongesteld, hoop zo dat het nu eindelijk afgelopen is.
He Windmolen wat stom dat die brief steeds niet komt!! Grrr, ik snap je frustratie!
Duufje ik ben erg benieuwd naar jullie behandelplan. Hopelijk komt het goed uit met de feestdagen. Het gedoe eromheen qua regeldingen vind ik ook frustrerend. Het traject is lichamelijk al een enorme belasting. Dan de rest eromheen er ook nog bij, is gewoon pittig. Daardoor gaan wij waarschijnlijk onze derde poging toch nog in NL doen.
Wonder, ik ken jou niet. Fijn dat jij in 2017 bent bevallen van een kindje. Lastig he, dat je nu weer de mmm in moet voor een tweede. Hoop dat het lukt!
Jokke, hoe gaat het vandaag? Heeft het bloeden doorgezet?
Zot, heb je al duidelijkheid over de punctie van de donor? Is dat maandag? Het is wel veel geregel steeds voor jullie, zo halsoverdekop naar Spanje.
Baggal, een hele dikke knuffel voor jou. De situatie met je vader is zo verdrietig. Hij moet al een keuze maken uit twee vreselijke opties. Heel veel sterkte!
Mamamaria wat jammer dat de evaluatie is tegengevallen. Ik herken het wel een beetje. Het is zo lastig als alles “open” blijft en er niet een duidelijke oorzaak aangewezen wordt. Je blijft dan toch zoeken. Die hoop dat het spontaan gaat lukken heb ik ook elke maand weer. Ik schaam me er bijna voor, want dat is al die vier jaren nog nooit gelukt. Heel herkenbaar wat je schrijft!
Lauwie ik lees met je ervaringen over Gent. Ik twijfel daar enorm over.

Miekje en Flipje, zo lief dat jullie hier nog meelezen en meeschrijven. Flip, jij bent gewoon al bijna uitgerekend. Wow!!
Miekje, ik volg jou zeker! Wij liepen bijna gelijk op. Dat liepen we steeds wel een beetje in dit traject. Wat fijn dat alles zo goed gaat!

Hier: het bloeden is nog steeds pittig, maar ik kan wel weer zonder kraamverband en over op zwaar maandverband. Voor de nacht voor de zekerheid nog wel kraamverband. Toch voel ik me nog niet lekker. Ik zit gewoon in een dipje. Daar komt nog bij dat een goede vriendin van mij me vandaag heeft verteld dat ze zwanger is. Ze heeft het me echt superlief verteld en ik wist ook wel dat ze bezig was. Direct de eerste ronde raak. Ze heeft net positief getest en heeft mij dus direct op de hoogte gebracht, voordat de rest het weet. Ik vind het echt zoooo lief van haar hoe ze het heeft aangepakt. En ik ben oprecht blij voor haar. Maar ik voel wel dat ik een klein beetje jaloers ben, en dat maakt me nu verdrietig. Ik wil niet jaloers zijn, ik gun het haar en haar man van harte. Waarom voel ik me er dan zo jaloers en verdrietig bij?! Ik wil dat gevoel niet voelen. Ook merk ik dat ik heel erg haast voel. Dat is snel weer door moet met een nieuwe poging en dan gewoon zwanger moet worden zonder gedoe. Terwijl ik nog niet eens verder kan, omdat de miskraam nog niet uit mijn lijf is. :facepalm:
Windmolen: dat wachten op uitslagen is ontzettend frustrerend en Ik kan me je ergenis voorstellen. Ik hoop dat de brief inmiddels binnen is en de uitslag zo gunstig mogelijk is.

Duuf: Spannend - 6/12 weer naar DD. Ik ben erg benieuwd naar het advies van Dr S. en het nieuwe protocol.
Van poollichamen onderzoek en PGS wordt een embryo niet opeens beter zoals ik het altijd begreep. Een embryo is normaal of niet. En Ik weet bijv. van PGS dat de uitslag ook vals positief kan zijn en goede/slechte cellen bevatten (mosacism) en toch een gezonde baby produceren. Ik weet niet of dat ook geldt voor poollichamen, maar ik zou terugplaatsen wat er terug te plaatsen is denk ik - zonder onnodige extra testen die een embryo niet normaal kunnen maken als blijkt dat het niet als viable uit de test komt.
Wel confronterend dat het gesprek een paar dagen voor 12/12 is. Kom je de dagen een beetje door of hik je erg tegen December aan? Je bent nooit ver uit mijn gedachten en zeker wanneer December weer aanbreekt.

Zizo: wat mooi dat je blij kan zijn voor je vriendin en je gevoelens zijn volkomen normaal. Je kan heus blij zijn voor haar maar het je zelf ook zo verdomd hard gunnen. Het scheelt heel erg dat ze begripvol naar jou was. Anderen hoeven natuurlijk niet te stoppen om kinderen te krijgen, omdat anderen verminderd vruchtbaar zijn, maar toch is het pijnlijk wanneer zij heeft wat jij zo graag wil en al jaren keihard voor knokt. Ik vind het ook dapper dat je dat soort gevoelens hier durft te uiten. Nogmaals gevoelens die niet meer dan normaal zijn en waar voor je je echt niet hoeft te schamen.

Jokke: Ik hoop dat het bloeden niet heeft doorgezet. Hoe is het met je?

Miekje: Ik vind het heel belangrijk dat er aandacht is voor ongewenste kinderloosheid en schaam me zeker niet om daar open over te zijn naar anderen. Voor mij was het altijd de angst dat het nooit zou lukken en ik dan toch op een andere manier invulling zou moeten geven aan mijn leven en dat ik regelmatig bang was voor de gevolgen daarvan. En ik was daar wel bijna dagelijks mee bezig: het drukt gewoon zwaar op iemands leven. En ik vermoed dat die angst voor iedereen hier in de MMM herkenbaar is. En ondertussen wel uitgenodigd worden voor baby showers, kraam visites, etc. is gewoon pijnlijk soms, juist wanneer je nog niet weet hoe jouw verhaal er uiteindelijk uit komt te zien en of je succesvol zal zijn.
Ff snel, in het kader van awareness en openheid over vruchtbaarheidsproblemen, ik lees net dit op nos.nl: https://nos.nl/artikel/2258610-michelle ... eling.html. Bijzonder! Doet me ook weer nadenken of ik zelf niet opener erover moet zijn, maar ik durf het toch niet goed.
Ben zo blij met jullie. Zijn maar weinig mensen die begrijpen wat voor aanslag een ivf traject doet met je geest.
Het bloeden heeft niet doorgezet, heb wel veel buikpijn en steeds rond 4 uur klaar wakker.
Dinsdag mag ik testen, twijfel nu om het eerder te doen. Of nog even leven met een sprankje hoop of gewoon weten dat het niet gelukt is........ keuzes.
@zozo, wat verdrietig. Hoop dat het bloeden bijna klaar is. En weer in het traject zitten geeft ook weer wat hoop. Fijn dat je vriendin het met jou gedeeld heeft, hoe zij het heeft gedaan klinkt als de beste manier, jou er toch wat bij betrekken. Hoe verdrietig het voor jou ook is dat het bij haar gelijk lukt, nu kon jij je er wel op voorbereiden.
@yara. Bij mij had de tweede ivf poging een betere opbrengst, het was ook van betere kwaliteit. Weet ook niet hoe dat kan.
@ welkom terug wonder. Hopelijk snel een wondertje in je leven
Iedereen verder weer sterkte. Heeft nog iemand mee gedaan aan freya, de week van de fertiliteit? Ik kwam er te laat achter. Zag wel dat je vooral heel lief voor jezelf moest zijn. ;-)
Hoi,

even heel snel, de nieuwe polis van umc is uit...begrijp ik nou goed dat ze de vierde poging wel vergoeden maar dat de vijfde eruit gehaald is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven