Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 7)

02-10-2018 20:15 3042 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Bolletje81, kasteelbewoner, Sense
Prikken & slikken windmolen, stipjepipje, Puk, Lauwie
Wachten op cryo-tp Sofie, Vienna
In de wachtweken


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status #cryo's Locatie
Dazzle_
(35/37)
2013 Mei 2015 Laag AMH IVF5 1 cryo -
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
windmolen
(34/40)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP, ICSI3: 1xTP (bbz) ICSI4 prikken
Puk32
(35/39)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk - IVF 1 Gecanceld - ICSI 1 geen tp, ICSI 2 mislukt (5xTP) ICSI 3 Prikken & Slikken Dusseldorf
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; ivf1 1x tp mislukt, ivf2 2cryo's mislukt, ivf 3.1 mislukt IVF3 wachten op cryo-tp #1 cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
HD84
(33/34)
april 2017 jan 2018 geen oorzaak bekend, 7xIUI, 1mk (8wk), dochter (jan '17) uit eerder mmm ICSI1
DaisyLiz
(29/29)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 ma 7 wk, 2017 N* 19 wk, via OI en IUI nu IVF1 (6 cryo's), TP 3 biochemisch IVF1 #nog 2 cryo's OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(37/37)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
sofie87
(?/?)
endometriose, dochter uit IVF1 IVF2
Stipjepipje
(30/35)
2018 apr 2019 lage AMH (0,30)/hoge FSH. Alleen eiceldonatie mogelijk ECD-IVF1 bezig met ecd-ivf 1 (eind sept tp)
Redcurls
(?/?)
2016 2019 onbekende oorzaak, 6x IUI IVF1 bezig met IVF1 (1e tp) AMC
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)

:heart: Hartje gezien!
*Yaradreamz (36/45), xx maart 2020, hersteloperatie man, mesa/tese, icsi 1.3 & 1.4 mk, icsi 2 mislukt, zwanger in ICSI3
*Labgeek1990 (28/32), xx jan 2020, zeer slecht zaad, icsi1: 10xtp, 3x mk, zwanger in ICSI2 + PGS
*Smurf112 (32/33), xx jan 2020, PCOS en verminderde zaadkwaliteit, zwanger in ICSI3, 2e tp
*Biekkie (40), 31 aug 2019, weinig zaadcellen, ivf 2 (6e tp)
*Wonder-1990, 5 aug 2019, dochter (2017) uit ICSI1, ICSI2, 1 cryo

:duckie: Bevallen
Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4), syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).


Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 6
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:06
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
35.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Duuf, klinkt goed! Fijn dat bloedprikken gelijk kon, dan hoef je op de resultaten hiervan niet lang te gaan zitten wachten. Ben erg benieuwd wat daar uit komt en wat behandelplan wordt.

Hoe gaat het verder met de emoties omtrent je aankomende neefje/ nichtje?

We naderen ook weer 12 december. Heb je er al extra "last" van? Lijk me zo dat je die momenten weer opnieuw beleeft van toen. Je ging rond deze tijd met verlof toen, toch? Sterkte ermee iig komende tijd lieve Duuf :hug: Gaan jullie dit keer nog saampies weg?
Alle reacties Link kopieren
Lieve Duuf, fijn dat het gesprek in ieder geval goed was en dat Dr S. ook andere opties nader wil onderzoeken voordat hij al dan niet verder gaat. Je verslag over het gesprek deed mij destijds een beetje aan mijn eerste consult bij Dr A. in April 2016 denken: iemand met ervaring die gewoon ook bepaalde dingen nader wil onderzoeken - al is het maar om dingen uit te sluiten. Het enige nadeel is dat aan alle onderzoeken een prijskaartje hangt en dat zal in DD niet anders zijn. En ook goed dat hij verder kijkt met betrekking tot de ziekte van Graves, want ik weet van mijn eigen moeder die deze ziekte ook heeft, dat het inderdaad mogelijk ook andere organen behalve de schildklier kan aantasten. Jammer dat hij zich niet wat meer in jullie voorgeschiedenis verdiept had, voorafgaand aan het gesprek. Zeker met een heftige voorgeschiedenis zoals die van jullie zou het wel prettig geweest zijn als iemand dat onthouden zou hebben, te meer wanneer je een betalende patient bent (en ja ik herken de lichte frustratie wel). Ben benieuwd of uit de onderzoeken verder iets komt. Is jouw AMH overigens nog getest in DD? En verder hoop ik enorm dat al jouw inzet en doorzettingsvermogen mag leiden tot een broertje of zusje voor B.

Vienna: Ik hoop dat jouw gesprek ook goed gegaan is. Dat was toch vandaag als ik me niet vergis?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
smurf ik heb naar dezelfde verzekering gekeken en dit was de enige die geen toelatingseis vermelde op internet, misschien maar even bellen? Ik zat er zelf ook over na te denken eerlijk gezegd.

@duufje heel fijn dat ze je serieus nemen en het allemaal grondig willen onderzoeken. Vanaf welke leeftijd begint je eicel al eerder te groeien? Dat was wel hele nieuwe info.

@Baggal ik heb de weken dat het zo aan het bloeden was regelmatig even mijn tranen de loop gelaten.. Vind het ook apart, twee x omowit en twee x mis.
Ik ben nu wel rustig, ben denk ik nog angstiger in het traject geworden. We gaan het zien de komende weken.
anoniem_361622 wijzigde dit bericht op 27-10-2018 09:58
18.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@lauwie wat fijn dat je een goed gevoel hebt bij Gent en misschien wel heel fijn dat je een hoop op je werk gedaan kan krijgen. Dan is je beroep maar wel even je geluk. Welk deel van Nederland woon je.
Op je vragen, ik krijg nog een gesprek omdat het twee keer is misgegaan.. ze willen wel verder in ieder geval.

@missbl: ik heb icsi 2 voor de deur, icsi 1 had 14 eicellen waarvan er uiteindelijk 3 zijn ingevroren en 1 verse tp. De rest was afgevallen. Bij de meesten is dit een aardige afvalrace.

@miekje thanx, we gaan gewoon weer opniew beginnen.

@vienna, hoe is het bij jou?


Ikzelf ga volgende week op gesprek, ze hebben mij gisteren gebeld en doordat het twee keer mis is gegaan willen ze wel een gesprek hierover. Dan even kijken hoe icsi 2 wordt gedaan en eventueel wat onderzoek naar bacterien begreep ik. We gaan gewoon weer verder. Ze zijn alleen helaas vergeten te vertellen of het mesa of tese materiaal is.. dat hoor ik dan hopelijk vrijdag, daar kan het startmoment behoorlijk op verschillen.
Alle reacties Link kopieren
Duufje, fijn dat het een interessant gesprek was. Wij hebben ook een (Skype-)gesprek met diezelfde dokter gevoerd. Een beetje een verstrooide professor vond ik het, ik denk dat hij heel veel weet. In ieder geval goed dat er wat nieuwe dingen uitgezocht gaan worden, ben benieuwd naar de uitslagen!
Alle reacties Link kopieren
@Duuf, fijn om even te lezen hoe je het gesprek hebt ervaren en dat het geen dood spoor is. Dat had ik eigenlijk ook niet verwacht. Je omschrijving van dr S. is heel herkenbaar haha. Vond het wel bizar hoe snel hij ons dossier ‘snapte’ door tijdens het gesprek wat vragen te stellen en mee te lezen/schrijven in mijn dossier. Spannend wat er gaat gebeuren nalv je uitslagen!
@yara hopelijk heb je nog genoeg voor een behandeling! Anders moet je man weer geopereerd worden? Ik hoop dat dit niet nodig is! Goed dat je even langs mag komen en dat ze dingen gaan uitsluiten. Geeft toch wat meer vertrouwen voor een volgende poging! Ik twijfel over of ik U M C moet bellen. Ik ben zo bang dat ik word afgewezen als ik het bij voorbaat aangeef.
@doces en, was je blij met het voorstel? heb je nog besloten wat je gaat doen mbt vertellen?
Smurf, er staat in de voorwaarden van UMC dat je mag afsluiten ook al ben je bezig
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik was even heel druk de afgelopen week, maar nu weer even tijd om te reageren.

Lauwie, wat fijn dat jullie gesprek in Gent goed was. Mooi dat het afvallen van je man iets gedaan lijkt te hebben en dat jij een diagnose hebt gekregen. Fijn dat je weer goede moed hebt. Ik duim voor je. Ben heel benieuwd hoe deze poging gaat verlopen. Ik hoop ook op goed nieuws voor de kerst!

Zot, hoe gaat het met jou? Ik ben het even kwijt, maar wanneer verwacht je ongeveer de punctie bij de donor?

Jokke, hoe was jouw echo? Wbt te vroeg ongesteld worden, hoeveel dagen na terugplaatsing wordt je dan ongesteld? Soms is namelijk de testdag ook heel laat, en is het niet zo raar dat je dan eerder ongesteld wordt. Krijg je de terugplaatsing in natuurlijke cyclus? Anders zou je mss eens om extra progesteron kunnen vragen (wat iemand anders ook al schreef, volgens mij) of je eisprong opwekken met een hcg-spuit (helpt ook) of zelfs naspuiten met hcg na bijv. 7 dagen.

Sense, zo herkenbaar die stress om bureaucratisch gedoe! Heel fijn dat Zot kon helpen en dat het al wat duidelijker is inmiddels! Ik dacht trouwens ook dat een scratch niet bij de poging hoort en wsl sowieso niet vergoed wordt in NL.

Baggal, wat een ontzettend naar nieuws voor je vader. Lijkt me zo moeilijk als je niet meer kan praten... Zijn daar mss ook hulpmiddelen voor? Zoiets als een spraakcomputer? Ik hoop het.. Wanneer krijgt hij de operatie? Veel sterkte voor hem.

Doces, van harte met je nieuwe baan! Wat fijn dat je straks met een minder stressvolle baan kan beginnen! Per wanneer is het? En hoe ging het telefoongesprek? Heb je het nog over de vruchtbaarheidsbehandelingen gehad?
En fijn dat je een goed evaluatiegesprek hebt gehad. Voor jou nu dus ook even pauze. Hopelijk doet het je goed.

Vienna, hoe was het gesprek bij jou? Moed en kracht komt en gaat, bij mij tenminste. Mss heb je nog even iets langer nodig om je weer op te laden? Of misschien heeft het gesprek je inmiddels geholpen?

Yaradreamz, gelukkig dat je weer schoon bent (al vind ik het raar om te schrijven). Ik hoop erg dat jullie nog genoeg materiaal hebben liggen voor een nieuwe ronde, zo'n MESA/TESE lijkt me echt 3x niks voor een man... Succes met je gesprek (deze week, toch?).

Smurf, helaas zijn de meningen erg verdeeld over de scratch... In Duitsland wordt het best vaak gedaan en ik las op een Duitse website dat het één van de weinige dingen was die statistisch relevant waren (in de positieve richting). Aan de andere kant weet ik van Animal dat ze in DD er juist weer vanaf gestapt zijn en alleen nog een scratch doen om het baarmoederslijmvlies te laten onderzoeken op killercellen. Mss dat je dat zou kunnen doen? Je zou het eens met je arts kunnen overleggen. Een scratch schaadt iig niet, maar het is natuurlijk wel gedoe en je moet het wsl ook zelf betalen. Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat er uit dat grootschalige, Nederlandse onderzoek gaat komen. Iemand enig idee wanneer dat klaar is?

Missbl, statistisch gezien is één terugplaatsing uit 8 bevruchtingen wel wat mager, zou ik zeggen. Maar het is helaas wel zo dat zoiets vaker voorkomt, zoals anderen ook al schreven. Het hoeft gelukkig niets te zeggen voor een volgende ronde, dan kan alles weer anders zijn. Hebben de artsen nog iets gezegd over waarom ze niet in te vriezen waren? Waren ze al gestopt met delen? Of te langzaam? En tot welke dag zijn ze dan gekomen? Dat kan mogelijk iets zeggen over of het de invloed van het zaad is (dat wordt pas duidelijk na de 3e dag). Ik hoop vooral dat de topper in je buik lekker blijft plakken!

Duufje, fijn dat het gesprek goed was! Het verbaast me niet dat er één en ander grondiger gaat worden uitgezocht. Hopelijk gaat het wat opleveren! Nu eerst weer afwachten natuurlijk. Wat is het soms toch een traag traject...

Ok, volgens mij ben ik bij ;-) . Hier idd op het wachtbankje, soort van. Heb niet echt hoop natuurlijk. Ik zit vandaag op 9 dpo, dus nog een paar daagjes te gaan. Morgen heb ik het darmonderzoek. De arts die ik van te voren heb gesproken gaf aan dat het echt heel zelden te zien is vanuit de binnenkant en dat ze dat tot nu toe maar één keer is tegengekomen. We gaan het zien... Als er maar geen al te enge dingen uitkomen, maar daar maak ik me eigenlijk niet zo'n zorgen over.
Duufje, dat klinkt op zich als een fijn gesprek en wat mooi om te horen dat Dr. S nog dingen verder wil onderzoeken. Ik herken je beeld over hem wel ;-), wat dat betreft vond ik de beide dr. C's daar prettiger (die deden de uiteindelijke behandelingen bij ons).

Yara, goed dat je nog een gesprek hebt voor je een nieuwe poging gaat doen. Misschien kan een gesprek nog nieuwe inzichten leveren. Ik hoop ook dat je man niet opnieuw een operatie hoeft te ondergaan, het lijken me echt hele pijnlijke operaties.

Baggal, we hebben prive ook wat contact. Het lijkt me heel heftig voor je vader om zijn spraak te verliezen. Het is kiezen tussen twee kwaden lijkt me. En ook voor jullie als omgeving. Wat fijn dat jullie binnenkort naar NL gaan; ik kan me voorstellen dat het juist in dit soort situaties moeilijk is dat je niet 'even' een knuffel kan geven.

Windmolen, 9dpo alweer, dat schiet al op. Ik snap dat je niet echt hoop hebt, en tegelijkertijd weten we het nooit. Succes met het darmonderzoek vandaag, ben benieuwd of er iets uitkomt.

Sense, hoe gaat het bij jou? De bureaucratie al een beetje onder controle?

Voor mij vandaag start menstruatie en dus begin Progynova. We hebben nog geen idee wanneer de punctie gaat zijn eerlijk gezegd. Het is een beetje wachten op het mailtje over de eerste controle van de donor; de ervaring leert dat de punctie meestal zo'n 7-8 dagen daarna is. Het idee is dat we mikken op de week van 19 november, maar we weten inmiddels dat dat helemaal niks zegt. We bereiden zoveel mogelijk voor omdat het echte boeken van alles dus pas kan wanneer de datum van de punctie gepland is en dat is natuurlijk een dag of 2 van te voren. Zijn nu dingen aan het regelen met ouders en schoonouders voor de opvang van zoon.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

In een ver verleden heb ik wel eens een paar keer hier mee geschreven, maar dat is niet echt mijn ding.

Ik ben zelf ook onder behandeling geweest in Gent en bij mij is er iedere keer scratching gedaan als onderdeel vd behandeling.

Ook las ik wat over UMC, ik ben daar ook naar overgestapt aan het begin van dit jaar,
ging heel makkelijk. Wij hadden gekozen voor het pakket met een 4e en 5e poging.

De 5e poging hebben wij niet nodig gehad, want ik ben 2 weken geleden bevallen van een zoon.

Wij zijn ruim 6,5 jaar bezig geweest, de eerste 2 pogingen in NL, maar daar kwamen we niet verder mee. Dus toen naar Gent. Daarnaast heb ik bij de laatste 2 pogingen acupunctuur gedaan. Ook nog een miskraam gekregen.


Wat het voor mij nog meer bijzonder maakt is dat ik inmiddels 43 ben en nu een gezonde zoon heb mogen krijgen. Nooit meer gedacht, maar zo blij mee.
grapjasje wijzigde dit bericht op 30-10-2018 09:49
Reden: .
1.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zot, ok, maar komt weer in de buurt dus. Vind het zo spannend voor je. Blijf je dan gewoon progynova nemen totdat duidelijk is wanneer de punctie is en dan ovitrelle en/of progesteron? Succes met dingen regelen en ik duim hard voor deze laatste poging!

Grapjasje, wat fijn dat het bij jullie uiteindelijk toch gelukt is! Fijn om dat soort berichten te lezen, dat geeft moed.

Hier het onderzoek achter de rug. Ik weet nog niet helemaal goed wat ik ervan moet denken. Er was één plekje in de darm die er afwijkend uitzag. Het slijmvlies was daar ruw en er zitten twee rode plekjes die op een ontsteking oid zouden kunnen duiden. Ze heeft geprobeerd een biopt ervan te nemen zodat de histologie kan zeggen of het endometriose is, maar het was lastig, omdat het net in een bocht zat en ze niet kon zien wat ze deed. Dus ze weet niet zeker of ze iets ervan te pakken heeft gekregen. Als niet, moet ik mogelijk nog een keer langskomen :( . Maar dan hoef ik niet weer m'n hele darmen leeg te maken, omdat het vrij aan het uiteinde zat. Zo op het zicht kon ze niet zeggen dat het endometriose was, want daar had ze te weinig ervaring mee en het ziet er blijkbaar altijd weer anders uit. Maar gezien al m'n klachten leek het haar wel voor de hand liggen. Ik zelf ben er eigenlijk 100% van overtuigd. Het zat ook ongeveer op de plek waar ik het verwacht had op basis van de pijn. Verder was m'n darm helemaal normaal, gelukkig. Geen verontrustende knelpunten ofzo. Uitslag van de histologie komt ergens volgende week wsl, maar ze raadt mij sterk aan om alvast een MRI te plannen, want dat lijkt haar hoe dan ook de volgende stap. Moet even kijken hoe ik dat dan ga doen met doorverwijzingen enzo. Pfff... Wordt vervolgd...
Alle reacties Link kopieren
@Smurf112 & Windmolen: na een telefoongesprek met de directeur heb ik een aangepast contract toegestuurd gekregen en die heb ik getekend. Ik heb wel verteld over mijn leverziekte, waarvoor ik 2x per jaar een dag naar het AMC moet voor onderzoeken om de voortgang van de ziekte te volgen. Ik heb ook aangegeven dat dit mijn werk niet zal beïnvloeden, dat ik goed functioneer en dat de ziekte met medicatie onder controle is. Hier was begrip voor en dit was geen probleem voor het werken daar.

Over de vruchtbaarheidsbehandelingen heb ik nog niets gezegd. Ik ga er eerst eens beginnen en tegen de tijd dat we willen starten met ICSI3 zal ik een gesprek aanvragen en de situatie uitleggen, indien nodig. Ik sta de komende twee maanden nog voor de klas, in januari start ik bij deze nieuwe baan.

Ik hoop dat dit deze baan wat minder heftig / intensief / fysiek / stressvol zal zijn, waardoor mogelijk de 'randvoorwaarden' om zwanger te worden ook verbeteren. De komende tijd maken we even pas op de plaats wat vruchtbaarheidsbehandelingen betreft. Zoals ik me nu voel denk ik dat ik in de eerste maanden van 2019 weer wil starten, maar ik ga gewoon even kijken hoe het loopt en hoe het gaat met werken. We zijn dus zeker niet definitief gestopt, maar nemen even de tijd om bij te komen, te herstellen en weer op te laden.

Ik zal hier af en toe nog wel mee lezen, maar niet meer zo actief mee schrijven zolang ik zelf niet actief met de vruchtbaarheidsbehandelingen bezig ben, denk ik. Het ga jullie allemaal goed en ik hoop hier de komende tijd mooie dingen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Fijn grapjasje, dat geeft de burger moed.
Ben heel blij met dit forum, maar vind het lastig om op iedereen te reageren.
Duim hard voor alle dames hier.
Hier beginnen de zenuwen weer aardig te komen. Morgen word ik gebeld of er een terugplaatsing is van een ingevroren embryo. We hebben er maar 2 in de vriezer en ben heel bang dat ze kapot gaan of niet verder delen nadat ze uit de vriezer komen.
Elke x zoveel stress in dit traject.
Alle reacties Link kopieren
Grapjasje, wat een super nieuws! Gefeliciteerd!!

Wij hebben destijds samen geschreven in een uitgerekend topic, en toen kregen wij allebei een miskraam.

Ik ben nu 37w4d zwanger, dus ook hier na de ellende uiteindelijk positieve vooruitzichten!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor de reacties dames! Wij weten nog niks over de embryo's die ze niet in hebben kunnen vriezen. We wachten even deze w achtweken af en daarna gaan we in gesprek met de arts hierover (of deze nu wel of niet blijft plakken, wil ik idd graag weten waarom ze niks in hebben kunnen vriezen)
Alle reacties Link kopieren
Grapjasje gefeliciteerd! Dit soort berichten zijn altijd fijn om te lezen. De positieve verhalen geven mij moed!

MissBl wij hadden de eerste poging geen cryo's bij drie bevruchtingen. Bij de tweede poging twee cryo's van de drie bevruchtingen. Verschil met de eerste icsi was dat ik actief vitamine b12 en d3 heb geslikt. Daar had ik tekort van. Voor mijn gevoel heeft dat positief meegewerkt. Succes in de wachtweken.

Windmolen gelukkig heb je dit onderzoek achter de rug. Het lijkt me erg naar. Ik hoop dat het je duidelijkheid geeft. Nog anderhalve week wachten op de uitslag.

Net als Doces heb ik verder ook niet veel te melden. Maar ik lees natuurlijk wel mee.
Alle reacties Link kopieren
@Smurff: Fijn om even een kleine pauze te nemen. Lukt dat ook mentaal? Ik ben ook aan het kijken naar de UMC verzekering. Ga je voor het ‘duurste’ pakket? Met pogingen 4 en 5 vergoed?

@Missbl: Wij hebben helaas nooit genoeg embryo’s gehad voor een cryo, dus kan je daar niet mee helpen. Snap zeker dat je teleurgesteld bent dat er geen cryo’s zijn nu. Heel veel hoop op deze topper dan!

@Doces: Gefeliciteerd met het baan aanbod! Heel cool! Klinkt als een goed plan om even rust te hebben tijdens de feestdagen. Fijn dat er begrip was voor de dagen in het AMC.

@Duufje: Fijn dat je een goede indruk hebt overgehouden aan de kliniek. En ook fijn dat hij mogelijkheden ziet. Hoop dat ze een voorstel doen waar jullie je goed bij voelen.

@Yara: Ik woon zelf in het westen, maar werk in regio Utrecht. Wat is het verschil tussen mesa of tese materiaal qua startmoment?

@Windmolen: Fijn dat het weer achter de rug is! En dat er verder geen enge dingen zijn gevonden. Moet je nu weer doorverwezen worden naar een andere arts?

@Grapjas: Fijn om te horen dat je succes hebt gevonden in Gent. Heel veel geluk in de toekomst.

@Jokke: Sterkte! Spannend weer!

Hier toch het eerste dipje te pakken. Sinds de start van de pil ben ik misselijk en heb ik hoofdpijn. Met afgelopen nacht het toppunt, heb van 01.30-05.30 uur beneden op de bank gezeten omdat ik me zo beroerd voelde. Heb de boel even goed bij elkaar gehuild. Vind het zó oneerlijk allemaal. Maargoed, ook daarbij helpen al die hormonen niet echt. Gelukkig volgende week woensdag alweer terug.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, moet het even kwijt. Moet bijna huilen van geluk. Ik moet straks naar het zh, er is een terugplaatsing.
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws Jokke! Ik herken je gevoel!

Over UMC: ik wacht eerst de nieuwe voorwaarden af. Die worden over ongeveer twee weken bekend gemaakt. Wat als UMC niet meer poging vier en vijf vergoed? Of dat je dat alleen krijgt als je nog niet in het traject zit? Dat ze nu gunstige voorwaarden hebben, wil niet zeggen dat dat volgend jaar ook zo is. Ik wacht dat dus graag even af.
Alle reacties Link kopieren
Hey!

doces goed nieuws! Alles op zn tijd, mss is even een break wel fijn. Denk dat wij allemaal hopen snel mooi nieuws te brengen!

windmolen wat een vervelende onderzoeken! Dan lijkt een mri mij nog wel het minste! Hopelijk valt het mee allemaal, ik duim voor je!

lauwie hang in there!!

jokke wat fijn voor je! Heel veel succes voor later. Spannende weken in het vooruitzicht!

Ik wil inderdaad naar Umc, duurste pakket met poging 4 en 5 vergoed. @zizo slim war jij zegt!! Had er niet eens over nagedacht dat dit kon wijzigen!! Zag op de site al wel dat overstappen nog niet kan dus wilde nog even wachten. Hopelijk verandert er niks...
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, mag ik hier ook meeschrijven?

Wij zijn bezig voor een kindje sinds mei 2014, snel zwanger, maar helaas een bbz met verwijdering van 1 eileider tot gevolg. Daarna zelf wat door gestunteld, na een jaar wat onderzoeken gehad waar niets uitkwam en weer zelf verder gestunteld. Eind 2016 begonnen met IUI, tweede ronde raak, maar helaas een miskraam met het vermoeden van weer een bbz, maar dit is vanzelf weg gegaan. Eind 2017 spontaan overtijd, een licht positieve test, maar helaas een vmk. In totaal 6 IUI,s gehad, met veel pauzes tussendoor.
Inmiddels dus gestart met IVF, maar vanmorgen tijdens de eerste follikelmeting 'slechts' 4 follikels van zo'n 12/13mm. Ook nog wat kleintjes, maar of die nog mee gaan doen? Vrijdag moet ik weer terug en dan waarschijnlijk maandag de punctie. Ik weet dat kwaliteit boven kwantiteit gaat, maar ik had toch minstens op het dubbele aantal follikels gehoopt. Over die kwaliteit heb ik ook mijn twijfels aangezien zwanger worden niet schijnt te lukken. Nou ja, ik ben er even sip van :-(
Uhm... stuff... and things
Alle reacties Link kopieren
Lauwie: :hug: wat naar dat je je zo beroerd voelt, veel sterkte!

Jokke: wat fijn! Duim mee dat dit hem wordt, spannend.

Kruidentheetje: welkom. Jeetje, het zit jou ook niet mee! Misschien kunnen ze de medicatie nog een beetje aanpassen dat er meer follikels mee gaan doen? Aantal wil ook niet altijd wat zeggen. Beter 4 rijpe, dan 10 waarvan 8 onrijp bijvoorbeeld.

Duufje: ben heel benieuwd wat eruit komt. Fijn dat er nog wat verder wordt gekeken. Hopelijk wordt daarmee de kans vergroot dat een behandeling slaagt.

Windmolen en Yara: lief dat jullie naar mijn gesprek vragen. Het was weer een heel goed gesprek. Eigenlijk de conclusie dat ik nog volop in herstel/oplaadfase zit en het allemaal nog erg kwetsbaar is. Ze gaat me bij het herstel ondersteunen, erg fijn. Had mezelf dus een beetje voor de gek gehouden, want het ging dus toch iets minder goed dan ik dacht...

Voor iedereen: heel veel geluk de komende tijd. Hoop op veel positieve berichten!

Grapjasje: wat een mooie uitkomst voor jullie! Hier droom ik ook van. Fijn te lezen dat het kan. Wie weet voor ons ook.

Flipje: hoop dat de laatste loodjes niet al te zwaar zijn. Ben zo blij voor je dat het nu bijna zover is. Heel veel geluk!!!
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal, ik ben hier nieuw en wil graag met lotgenoten praten over mijn situatie wat ik niet met iemand kan delen.

Ik ben momenteel 22 jaar en sinds mijn 18de bezig om een wondertje te krijgen. Na 1 jaar proberen ben ik de mm ingegaan en kijkoperatie gehad voor mijn eileiders. Daarna iui’s gehad. En onlangs verhuisd maar Rotterdam. Hier hebben we de rest van de iui behandelingen gehad maar vandaag ben ik ongesteld geworden.. ik ben heel erg bang voor ivf. Ik wil zo graag een kindje maar durf het niet. Ivm mijn zorgverzekering kan ik volgend jaar beginnen met ivf. Hier in maasstad ziekenhuis voeren ze ivf niet volledig uit maar met Erasmus ziekenhuis. Daarom twijfel ik heel erg of we beter bij Erasmus kunnen beginnen. Maar ik lees overal dat je daar een nummer bent enkel.. ik weet niet wat ik het beste kan doen. Ik wens ons allen een prachte wonder.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Soen,

Welkom hier. Wat ben je al lang bezig ondanks dat je jong bent! Lijkt me heftig.
Ik heb geruime tijd bij het Erasmus gelopen en heb me daar nooit een nummer gevoeldt. De artsen zijn altijd goed op de hoogte en zoveel doktoren zijn er niet dus je ziet best vaak dezelfde gezichten. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij Maasstad anders is want dat is een kleiner ziekenhuis. Zou je daar dus geen zorgen over maken!
welkom Soen

ik zat zelf bij asz in Zwijndrecht en de terugplaatsing was dan alleen in Erasmus. dit was echt prima zo en goed te doen
veel succes bij je poging

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven