Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Waar ik dan wel weer van baal, is dat ik vandaag de nieuwe Linda (tijdschrift) op de deurmat kreeg met als onderwerp 'bevallingen'. Ik vind de Linda heerlijk voor afleiding, zeker nu ik me niet fit voel, maar dit onderwerp raakt me heel erg. Het is confronterend, zeker zo vlak voor mijn vierde poging.
En tot overmaat van ramp heb ik afgelopen twee nachten ook nog gedroomd dat ik hoog zwanger was. Toen ik wakker werd, schrok ik dat de dikke buik er niet was, zo diep zat ik in die droom. Dit soort dromen heb ik nooit.
Zizo schreef:
20-10-2020 20:00
Waar ik dan wel weer van baal, is dat ik vandaag de nieuwe Linda (tijdschrift) op de deurmat kreeg met als onderwerp 'bevallingen'. Ik vind de Linda heerlijk voor afleiding, zeker nu ik me niet fit voel, maar dit onderwerp raakt me heel erg. Het is confronterend, zeker zo vlak voor mijn vierde poging.
En tot overmaat van ramp heb ik afgelopen twee nachten ook nog gedroomd dat ik hoog zwanger was. Toen ik wakker werd, schrok ik dat de dikke buik er niet was, zo diep zat ik in die droom. Dit soort dromen heb ik nooit.
Dat is zo herkenbaar en zo rot :hug: Ik weet nog dat ik in de tube (metro) ooit volschoot van het zien van zo’n Omega Pregnacare advertentie met een zwangere vrouw. Zegt meer over mijn gemoedstoestand destijds, maar als je middenin zo’n traject zit raken dat soort dingen je dubbel zo hard. Knuffel Zizo.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Zizo wat fijn dat je een positieve ovulatietest hebt en dus een indicatie van wanneer je naar Gent moet! Ik heb zelf geen ovulatietesten gedaan deze maand, ik had er geen zin in, maar ik baal nu ook wel dat ik geen idee heb waar ik zit in mijn cyclus. En herkenbaar over de Linda meis. :hug: Ik had iets soortgelijks. Probeer ook de vogue NL maar te vermijden deze maand (the motherhood issue) en de &c (de kinderen editie). Ik zag deze week weer zoveel newborns en zwangerschapsaankondigingen voorbij komen dat het even voelde alsof ik de enige op de wereld zonder kinderen ben. Maar we zijn niet alleen :hug:

Ruby wat vervelend dat je je zo rot voelt. In het begin van het traject wilde ik meteen door, ook na een miskraam. Later had ik toch de behoefte om af en toe even afstand te nemen. Geef het de tijd meis, het is nog maar zo kort geleden. Het wordt weer beter :hug:

Voor de meiden op het wachtbankje: veel succes!

Maestro hoe ga jij nu? Gaat het nog goed?

Baggal hoe is het nu met jou? Ook in de UK zijn weer strengere maatregelen zag ik. Hier gaat het wel. Ik ben (ongeduldig) aan het wachten op mijn menstruatie zodat ik hopelijk verder kan. Heb alleen geen idee of het er al bijna aankomt. Verder spelen er privé wat nare dingen en ben ik weer bijna fulltime thuis, omdat sporten en alle andere leuke dingen nu natuurlijk even niet kunnen. Dat voelt best eenzaam af en toe. Maar dat wordt vast weer beter.
Zizo, toen ik nog bezig was met het ICSI traject, had ik ook een keer zo'n droom. Afschuwelijk, het voelt zo levensecht. En dan die keiharde werkelijkheid als je wakker wordt. Ik hoop voor je dat je het echt een keer mag ervaren. :hug: Sterkte met de komende periode die heel onzeker is met alle maatregelen die misschien wel of niet gaan komen.

Gisteren bij Tijd voor Max was Dirk Jan Roeleven (wie? :biggrin: ). Maar hij heeft een boek geschreven over een reis die hij met zijn vrouw heeft gemaakt naar Tokio met de auto. Zij zijn ongewenst kinderloos gebleven en die reis was therapeutisch vooral voor hem, zijn vrouw was al iets verder met de verwerking ervan. Maar goed, uiteindelijk dus ook voor haar . En daar heeft hij een boek over geschreven. Hopelijk blijft niemand hier kinderloos, maar het geeft wellicht weer herkenning met bepaalde dingen. Het boek heet De laatste reis van de boswachter. Ik vind het altijd heel mooi als er aandacht is voor dit onderwerp, want het is zo intens en rauw dat verdriet :-(
Even een snel berichtje: ik ben net gebeld dat er 2 cryo's goed zijn ontdooid en ik vanmiddag mag komen voor een terugplaatsing :yes:
Wat een opluchting, vond het toch wel erg spannend, heb vanacht gedroomd dat ze me weer zouden bellen met slecht nieuws.
Ik reageer later uitgebreider!
Zizo; succes met de start van het nieuwe traject!

Ruby; het is logisch dat je gevoel fluctueerd gedurende het traject en dat alles bespreken bij de maatschappelijk werkster ook weer alle emoties naar boven haalt. Heb je uiteindelijk wel het gevoel dat het je heeft geholpen?
Ik ben zelf erg huiverig voor de maatschappelijk werkster van het ziekenhuis, voordat wij mochten starten met icsi moesten we er verplicht heen vanwege psychische problemen van mijn vriend. Een soort 'keuring' of wij wel mochten starten. Ik heb daar dus een erg dubbel gevoel bij.

Celenne; ik ben heel benieuwd naar jou ervaringen met het freeze all protecol. In de 1e icsi had ik ook veel eicellen en beginnende overstimulatie. Achteraf voelde mijn verse terugplaatsing toen ook echt alsof mijn lijf er niet klaar voor was.

Blauwe kat en roodborstje; heel veel succes in de wachtweken! Ik hoop zo dat jullie cryos wel blijven zitten!

Neoflux en suezele; ik duim voor jullie dat de terugplaatsingen door kunnen gaan binnenkort.

Maestro; wij hebben geen cryos meer en zullen moeten starten met icsi2. Het ziekenhuis heeft ons op een bespreeklijst gezet en ze bellen volgende week terug. Ben wel heel benieuwd wat corona hier voor impact heeft gezien rotterdam midden in de brandhaard van Nederland ligt.

Gelukkig gaat het iets beter met je familie :hug: en veel succes met de stimulatie.

Baggel; onze cryos zijn dus helaas op. Bij mijn vriend moet het nieuws altijd even landen, waar ik direct verdrietig ben zegt hij al snel, ah volgende keer beter. Dat we nu weer aan een hele nieuwe ronde moeten beginnen speelt natuurlijk ook mee, dat belast toch een stuk meer dan een cryo terugplaatsing. Met zijn oudste dochter hebben wij nu heel weinig contact. Sinds onze start deze zomer heeft ze niet 1x naar ons traject gevraagd. En dat doet best wel iets met je. Zelf was ze nog zwanger vd zomer door haar spiraaltje heen, waardoor ze een miskraam kreeg bij 8 weken. De manier waarop ze daar over vertelde heeft me ook echt geraakt, ze vond het niet erg want ze wilde voorlopig toch geen kinderen meer. o_o De wereld voelt zo oneerlijk op zulke momenten...

Ik vind het echt knap dat jullie contact inmiddels zo veel is verbeterd, en super lief dat je ze beiden een ketting hebt laten uitzoeken :-D
@roodborstje: yes, succes met terugplaatsing vandaag!!

@Zizo: heel herkenbaar, dat soort dingen komen dan opeens heel erg aan. Bij jou nog heftiger verwacht ik ivm 4e poging ☹️
En inderdaad soms lijken we de enige op de wereld waarbij kinderen krijgen niet lukt. Al zijn we echt niet alleen, alleen praten mensen er niet over.. je krijgt meestal alleen de ‘het lukte in 1 x, nou toen moesten we wel even slikken hoor!’ verhalen te horen.

Bijtje: wat een verhaal zeg! Kan mij heel goed voorstellen dat dat heel moeilijk is voor jullie. Zo enorm oneerlijk!!

En ik had die angst ook een beetje over maatschappelijk werk (dat zij zou adviseren dat ik voorlopig niet mag laten terugplaatsen), nagevraagd en nee daar gaat zij niet over. Ze is er echt alleen om ons te ondersteunen. Uiteindelijk vonden we het wel prettig en over 2 weken gaan we weer. Had alleen niet verwacht dat ik zo heftig zou reageren achteraf op het gesprek, maar dat was misschien wat naïef. Rouwen kost natuurlijk ook gewoon veel energie. Ik ben soms iets te veel het type: ‘nu is het wel klaar, schop onder je kont en door’ . Moet leren minder streng te zijn voor mijzelf en mij inderdaad te bedenken dat het nog pril is en mijzelf tijd gunnen.
Bijtje: Ik herken veel van wat je schrijft voor wat betreft de relatie met mijn man's zwangere dochter in 2016. Die negeerde het onderwerp ook volledig (terwijl ik geregeld vroeg naar haar zwangerschap). En dat dit pijnlijk is begrijp ik. Ook haar opmerking over de 2e zwangerschap: zij heeft juist wat jij zo graag met haar vader zou willen en had die zwangerschap graag ''overgenomen". Hoe staat jouw partner daar in ten opzichte van haar? Is voor hem ook een lastige situatie natuurlijk. En als het goed voelt om even afstand van haar te nemen uit zelfbescherming is dat niet vreemd vanuit jouw situatie.
Ik moet wel zeggen dat in ons geval het contact met de dochter van mijn man nu heel goed is: onze dochters schelen 54 weken en zijn gek op elkaar. Dus dat het nu zo is, wil niet zeggen dat het ook zo blijft.

Heel veel succes bij de TP Roodborst!

Daisy: Fulltime thuiswerken is niet makkelijk inderdaad. Ik doe het nu sinds eind Maart (60 uur per week) en ben het goed zat. Ik woon in London en heb dus echt de Tier 2 maatregelen die inhouden dat ik niemand thuis mag ontvangen - ook de werkster niet. Ik hoop voor jou dat jij lig snel verder kunt en dat jij nu wel eens het geluk aan jouw kant mag hebben.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Blauwe Kat: Wat fijn dat de terugplaatsing gelukt is. Sterkte op de wachtbank. Ik duim!

Maestro: Jij ook al in de quarantaine dus. Fijn dat het zo meevalt met de bijwerkingen. Ik begin mijn eierstokken inmiddels ook goed te voelen. Betekent dat het werkt, hoop ik dan maar :).
Wat fijn dat je vader zo met je meeleeft. Heel veel sterkte in de laatste loodjes naar de punctie.

Baggal: Ik ben erg blij met deze freeze all cycle. Die overstimulatie in mijn eerste ICSI zou ik niet graag nogmaals meemaken. Ik kon nauwelijks meer staan of ademhalen, kreeg twee extra (onverdoofde) puncties om liters vocht weg te tappen en intussen juist vochtinfusen om mijn bloed weer te verdunnen, en daarna een hersteltraject van maanden om mijn energie weer terug te krijgen. En dat voor een zwangerschap die vrij snel uitliep op een miskraam. Als ik dankzij dat traject een kindje had mogen krijgen, had ik er vast anders tegenaan gekeken. Dat dan wel weer.
Hoe reageert je dochter er eigenlijk op als je haar zegt dat ze ‘uit de vriezer’ komt? Dat lijkt me toch wel een gek idee voor haar. Of is dat als Frozen fan juist wel cool?
En wat een ellende met die reisorganisatie. Zouden ze hopen dat ze mensen op deze manier afschrikken opdat ze het erbij laten zitten? Sterkte.

Neoflux: Wat fijn dat je een terugplaatsing in hebt kunnen plannen! Eindelijk weer een kans :).

Suezele: Ei al gevonden voor deze maand? Ik hoop dat je ingepland kunt worden. Fingers crossed.

Rubyrubyruby: Klinkt heftig, dat maatschappelijk werk. Wel mooi dat het een prettig gesprek was. Ik hoop dat ze je kunnen helpen om weer vooruit te kunnen kijken straks, en weer wat reserves op te bouwen om het traject weer in te kunnen stappen.
Ik heb na mijn eerste miskraam ook inderdaad één cyclus moeten afwachten. Die cyclus duurde extra lang, en dat was voor mij ook niet zo verkeerd. Ik had echt even tijd nodig om mijn hoofd en lichaam weer wat te laten herstellen.

Zizo: Wat fijn dat je je planning kan gaan maken. Komt het eindelijk echt in zicht. Ik hoop dat je quarantaine je goed gezond het traject in laat stappen.
Die droom lijkt me heel heftig.. en dan nog twee nachten achter elkaar ook. En dan die Linda op de mat er achteraan. Soms komt dat zo verkeerd binnen :hug:.

Daisy: Dat is een grote portie bladen met hetzelfde thema deze maand! :( Sterkte met de privé narigheid. Ik hoop dat je menstruatie snel doorbreekt en je weer verder kan.

Roodborstje: Wat een fijn nieuws na al die cryo pech! Pregnant until proven otherwise :). Duimen, duimen, duimen.

Bijtje: Jij ook al overstimulatie :(. Wat mij betreft echt een ervaring om liever niet te herhalen, dus ik ben inderdaad blij met dit protocol. Het duurt iets langer, maar dan kan mijn lichaam tussendoor wel tot rust komen. Ik ben benieuwd wat ze jullie zullen adviseren voor ICSI2. Hopelijk kunnen jullie snel een gesprek inplannen.
Wat moet de omgang met de dochter van je man lastig zijn zo :(. Sterkte.

Ik was vandaag toch echt een minder goede docent :(. Die eisprong-remmers geven me altijd hoofdpijn, en daar word ik helaas niet geduldiger van. Gelukkig is het bijna tentamenweek en hoef ik mijn hoofd dan even niet voor de camera te zetten.
Zizo schreef:
20-10-2020 20:00
O vreselijk zijn die dromen!! Duim voor je hoor. Hopelijk de laatste en goede poging.

Ik lees nog steeds mee met jullie dames . Tijd voor wat goed nieuws hier

Wij wilden deze maand de terugplaatsing doen. Van onze laatste cryo. Helaas covid positief dus weer een ronde wachten. Had het al a
Steeds uitgesteld vind. Vind het doodeng de laatste :(
Even een korte update, ik kom om in het werk (mede door alle ziekenhuisritjes) dus heb helaas nog niet bij gelezen. Maandag is onze punctie!
Tweede echo was gisteren goed, mooi op schema en 7 follikels die sowieso meedoen qua grootte (14 mm of meer) en nog een aantal in de race. Helemaal prima dus! Nauwelijks bijwerkingen, maar wel elke dag bloedprikken ivm Addison. Waarden waren wat hoog, maar wel binnen de marge. Zaterdag de laatste spuit en dan duimen voor maandag!
samen sta je sterker
Zizo,

Nu komt het dus echt dichterbij, ik duim natuurlijk ook voor jou dat de fertiliteitsbehandelingen gewoon door kunnen gaan. Volgens mij willen ze de grens niet afsluiten en zelfs op het vorige hoogtepunt waren hotels geopend. Maar goed spannend blijft het, omdat ik beide landen het heel snel gaat.

over dromen gesproken: die heb ik zo vaak, en altijd is er wat aan de hand, of blijkt er geen zwangerschap te zijn, zo vervelend en tegelijkertijd logisch omdat je in je dromen van alles verwerkt. Zo'n tijdschrift is ook rot, ik heb het met websites, ik krijg zoveel reclame over baby's etc maar ook over fertiliteitscoaches zelfs met ad-blocker. Ik wens je heel veel succes!

Ruby, het kan ook helpen de pijn te voelen, en dat het veel met je doet zo'n gebrek kan uiteindelijke heel helpend zijn net als tijd en ruimte nemen.

Celenne, hoe gaat het met stimuleren? Handig dat er nu net een tentamenperiode aankomt. Ik heb het nu ook door de hormonen en onduidelijkheid dat ik net wat sneller geïrriteerd ben, soms is dat ook even lekker.

Daisy, het veel thuis zijn is zeker niet helpend als er veel speelt. Heb je wel een uitlaatklep zoals buitensporten? Ik duim voor jou voor een geslaagde TP.

Baggal, wat een gedoe lijkt me dat als je ook niemand thuis mag uitnodigen, ik snap het wel maar ik vind het ook te ver gaan. De stad wordt zo niet een fijne plek om te verblijven, vind ik. Mensen zijn snel geprikkeld en er lopen veel moraalridders rond, of erger dat je wordt aangesproken op het dragen van een mondkapje.

Bijtje, rot dat het niet gelukt is, ik hoop dat je snel door kan. Het legt onderdaad een groot beslag op je tijd. Bij mijn eerste twee pogingen deed ik nog heel erg mijn best om alles buiten werktijd te plannen, dag na de punctie weer aan het werk, werken op de dag van TP met de telefoon in mijn hand. Toen was het nog een TP op dag 3. Later heb ik meer rust genomen, en zelfs nu ik geen punctie hoef overweeg ik extra rust te nemen door me een dag ziek te melden. Het zuigt energie. Wat moraliserend dat jullie extra gesprek moesten omdat man psychische problemen heeft gehad. Nu kan ik me het wel voorstellen als een acute psychose hebt. Toch denk ik ook dat het moment dat je beslist het traject in gaat dat je dat dan weloverwogen doet. Ook al kan ik me situaties voorstellen waarbij het niet wenselijk is, lastig.

Roodborstje, succes
Blauwe kat, hoe gaat het met jou?
Suezele, weet jij al meer?

Dank voor jullie opbeurende woorden. Langzaam maar zeker is mijn buik minde opgezet. De lichte hoofdpijn blijft maar is goed te doen. Mijn baarmoederslijmvlies is perfect nu wachten op het verlossende telefoontje over wanneer het vervolg. De communicatie is weer verre van ideaal, en dat doet me steeds meer verdriet. Eigenlijk zou ik gisteren horen wanneer ze beginnen maar weet nu nog niks. Gelukkig genoeg te doen. Gisteren kreeg ik voor het eerst een groen kleed over mijn bovenbenen heen tijdens de gewone echo, dat heb ik nooit gehad. Het is natuurlijk juist vriendelijk en vast de wens van velen maar ik heb liever gewoon bloot, dan heb je minder het idee dat je je moet schamen. Ben ik hierin de enige?

Mochten hier mensen overwegen het onderwijs in te gaan, het is echt een heel leuk vak. De eerste jaren is hell omdat je moet leren hoe je voor een grote klas moet staan, daarna is juist dat super leuk. Je kan veel overbrengen van je vak, leuke contacten, geen dag hetzelfde wel heel druk. Sommige leerlingen heb je 6 jaar in de klas. Nu zit ik wel een beetje in dubio omdat ik tijdens dit traject geen Covid wil, en ik wel dagelijks groepen pubers zie.

Verder iedereen heel veel succes.
Maestro, wat fijn op naar een mooie punctie
Beste forummers,

Er is momenteel iemand bezig om de algemene accounts die jullie gebruiken om de tabel te wijzigen, te misbruiken.
Degene die het account aangemaakt heeft, wil ik verzoeken om ons te mailen met het emailadres wat bij dat account hoort om het wachtwoord te wijzigen.
Verder wil ik jullie adviseren om het account door 1 of 2 mensen te laten beheren om dit gedoe te voorkomen in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Je zal maar weinig te doen hebben en je tijd zo nuttig besteden! :bonk:

Bedankt voor het doorgeven, het is gedeeld aan diegene die het account heeft aangemaakt.
Thanks Mods - Flipje: :shout:
't Is toch erg Lilly: iets dat in 2015 zo mooi is opgezet en waar ook bijzondere vriendschappen uit zijn voortgekomen. :heart:

Reageer later op iedereen uitgebreider, maar even een Go Maestro :cheer: voor jou dit weekend!
Is het een idee dat we het wachtwoord alvast uit de OP halen en dat delen met een paar meeschrijvers via PB? Dan kan degene die het leuk vindt om de boel te saboteren er niet meer in, masr wij wel omdat we het ww weten.
Piene, wat akelig dat je covid hebt! Ben je er erg naar van? Ik hoop dat je snel en voorspoedig herstelt van dat akelige virus.
En confronterend dat het je laatste cryo is, toch weer een zwaardere lading aan een toch al heftig traject. Sterkte!

Maestro: Heel veel succes morgen. Ik hoop dat ze een mooi aantal goede eicellen vinden. Hou je taai!

Kasteelbewoner: Voor jou lijkt het me helemaal lastig om met hormonen voor de klas te staan. Jongere kinderen lijken me een hele intensieve groep, zeker met flinke hoofdpijn.
Aan de andere kant merk ik van mijn lessen ook wel dat ze me vaak heel effectief kunnen afleiden van alles. Dat is soms ontzettend prettig. Ik hoop dat dat voor jou ook zo werkt.
Wat ellendig dat de communicatie over je traject zo moeizaam verloopt. Zo wordt een toch al zo onzeker traject nog onzekerder. :hug:

Vandaag de tweede follikelmeting in Gent gehad. Op basis van dat beeld wilden ze eigenlijk nog even verder stimuleren, maar mijn oestradiol wordt alweer te hoog. Dus vanavond de trigger en dinsdag de punctie.
Zizo schreef:
24-10-2020 13:16
Is het een idee dat we het wachtwoord alvast uit de OP halen en dat delen met een paar meeschrijvers via PB? Dan kan degene die het leuk vindt om de boel te saboteren er niet meer in, masr wij wel omdat we het ww weten.
Ik heb het wachtwoord veranderd.
Lijkt mij het beste om het aan een paar fanatieke/actieve schrijvers te delen, en dan het liefst alleen via pb...
Wie het nu wil moet mij even een pb sturen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
De punctie is geweest en er zijn 6 eicellen gevonden. Morgen horen we meer qua bevruchtingen. Punctie viel mij alles mee, maar verpleegkundige heeft flink op mijn buik staan duwen bij beide eierstokken. Dat voel ik vooral bij het lopen. Ze zei ook dat ik daar nog wel even flink last van kan hebben.
Nu op de bank en veel drinken!
samen sta je sterker
Lieve meiden,

Ik twijfelde even of ik dit berichtje zou plaatsen want ik begrijp dat dit confronterend kan zijn (de post over de Linda was ook heel herkenbaar, ik kon tijdens het traject ook echt even van slag zijn van zo’n thema nummer of zwangerschapsaankondiging van een BN’er) maar wil ook niet zomaar van het forum verdwijnen zonder update en bedankje.

Twee weken geleden ben ik bevallen van een zoontje. Ons gezin is nu compleet met twee kindjes en wij gaan het traject definitief niet meer in. In 2017 ben ik hier begonnen met meeschrijven (na een hele tijd meelezen) en ik heb hier altijd veel steun aan gehad. Bij dochter was het ivf gedeelte vrij kort omdat de eerste tp lukte. Voor een tweede kindje heb ik 8 terugplaatsingen nodig gehad. Teleurstellingen, angst om te testen en verdriet om de vroege miskraam die ik had een jaar geleden. Hier kon ik altijd terecht om even mijn hart te luchten. Heel veel dank daarvoor!!

Ik zie dat er ook veel nieuwe dames zijn. Heel veel succes! Ik duim voor veel positieve testen en doorgaande zwangerschappen. :hug: Zo fijn dat dit clubje bestaat waar ik hele goede contacten aan over heb gehouden.
En voor de dames die al zo lang meeschrijven, ik blijf jullie volgen en hoop met heel mijn hart snel goed nieuws te lezen. Want wat gun ik het jullie dappere en sterkte meiden :heart:

Veel liefs, Sofie
Maestro, wat fijn dat het mee viel de punctie! Nu duimen dat je een mooi bericht krijgt dat veel eicellen bevrucht zijn.

Piene, he bah wat vervelend dat je Cornona hebt en deze poging niet door kan gaan. :( Hopelijk heb je niet al te veel last van klachten en knap je snel weer op.

Sofie87, wat een lief bericht! Het geeft hoop om te lezen dat het ook lukt ookal is het de eerste terugplaatsing niet raak.

Hier is morgenmiddag de terugplaatsing. :) Dan wordt het weer duimen. :)
Sofie gefeliciteerd! Ik vind het altijd erg fijn als oude schrijfsters, waar je lief en leed mee hebt gedeeld in dit topic, laten weten hoe het gaat. Wat fijn dat alles goed gaat, geniet ervan!

Maestro wat fijn dat de punctie achter de rug is. En 6 eicellen is mooi. Hoop dat je mooie bevruchtingen hebt. Wanneer hoor je meer?

Celenne, jij ook in Gent. Ik zie dat Gent wel chirurgische zorg beperkt ivm Covid. Hoop zo dat het niet verder beperkt wordt en het traject verstoort. In België gaat het qua corona momenteel ook echt de verkeerde kant op.

Piene wat naar dat je covid hebt! Beterschap!

En hoe gaat het met de pupo dames? Mijn duimen draaien!

Baggal wat een gedoe om jullie geld terug te krijgen. Zo zonde dat het zo moeilijk gaat.
Suezele veel succes morgen bij de tp! En dan ook jij pupo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven