Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)

Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Twin84, ik begrijp je dilemma. Ziek verhuizen is natuurlijk niks, maar zoals je weet en hier ziet kan het een flinke tijd duren voor het raak is. Ik denk dat ik in jouw situatie voor het huis zou gaan als er een specifiek huis nu op het oog is. Dan over een paar maanden, als je de boel op orde hebt, beginnen in het ziekenhuis. Is het huis nog niet zo concreet, dan zou ik niet wachten met de ziekenhuisbehandelingen maar nu gaan beginnen. Het kan even duren voor je aan de beurt bent en voor het dan lukt... (hopelijk snel natuurlijk), dat zou ik dan niet allemaal on-hold zetten voor een eventuele verhuizing waarvan je nog niet zeker weet hoe of wat. Succes!

@Nerdella, wat fijn dat je je goed voelt met de hormonen, dat scheelt toch al iets. Hoe was je echo vandaag?

@Neoflux, zo’n 60% van onze cryo’s is niet goed uit de vriezer gekomen tijdens dit proces, vandaar onze zorg of het gaat lukken. Volgens onze dokters is dit een normaal verlies, maar ik lees hier toch ook andere dingen. Fijn dat het bij jullie steeds goed gaat en dat je terugplaatsing is geslaagd, succes met wachten!

@Suezele, oh wat spannend! Hopelijk geen menstruatie maar een ingravende embryo! Wanneer zou je mogen testen volgens het ziekenhuis?
Jeetje roodborstje, dat klinkt als heel veel! In Maastricht vertelden ze ons dat er ongeveer 5% kans is dat hij niet goed ontdooit wordt, het gaat dan wel over blastocystes. Hoe oud zijn jullie cryo's als ze ingevroren worden? Misschien dat het daar iets mee te maken heeft. Nu snap ik je angst heel goed, ik wist niet dat er zo'n grote kans zou zijn dat dit mis kon gaan. Hopelijk gaat het wel goed deze keer!
Suezele Wat spannend, wanneer mag/wil je gaan testen?

Roodborstje Wat veel zeg die er nog af kunnen vallen! Wist ik niet

Ik had vanochtend weer een echo, de 6 eitjes zijn mooi doorgegroeid. Aanstaande maandag de punctie al, dus het gaat voorspoedig voor mijn gevoel.
@Roodborstje, jeetje dat is een tegenslag, dat je daarom zorgen hebt voor het vervolg begrijp ik helemaal. Heeft het traject een paar mooie cryo's opgeleverd, gaat het met ontdooien niet goed. Het is wel raar dat er zoveel verschil zit in wat artsen zeggen wat normaal is aan cryo's wat niet overleeft. Mijn arts gaf toen aan dat een 10% de ontdooing niet overleeft (ik weet alleen niet of dit alleen over blastocyten ging, misschien zit daar het verschil in). Zou je misschien een andere arts kunnen raadplegen in kader van of 60% normaal is?

@Nerdella, wat fijn dat de eitjes mooi zijn doorgegroeid. Op naar een goede punctie.
Ik duim voor je. Heb je veel last van de hormonen of valt het mee?

Ik zou as zaterdag mogen testen (eerder niet ivm de pregnly en mogelijkheid op vals positief), dus fingers cross dat de ongi gewoon uitblijft.
@roodborstje: de arts vertelde mij dat, afhankelijk van de oorzaak (man of vrouw) het percentage enorm kan verschillen bij ontdooiing. Bij sterke, kwalitatieve embryo's is de kans klein, maar als de eicellen van mindere kwaliteit zijn komt het wel vaker voor.

@Suezele: dat klinkt toch wel interessant bij jou komende dagen! Benieuwd!!

@Twin: ik zou denk ik eerst informeren bij het zk wat de wachttijd is en bedenken of dit het huis is waar je later echt wilt wonen (klus of niet) wij verhuizen nog niet omdat we nu in traject zitten,maar hebben onszelf wel een deadline gesteld. (We willen naar een andere woonplaats, dus dat heeft consequenties ook qua zh) kinderwens gaat bij ons wel voor tiv andere zaken.

@Celenne: we hebben idd nog een extraatje gekregen voor de vriezer 😉 eigenwijs, dus past prima bij ons!

@Nerdella: spannend komende maandag, sterkte!

@neoflux: welkom op de wachtbank, op een mooi resultaat!

Hier gaat alles eigenlijk bijzonder normaal😉 na de eerste pittige week met veel moeheid en krampen van de Utro, was het van het ene op het andere moment opeens allemaal weg. Voel me nu , ondanks de Utro die nog doorgaat, gewoon helemaal normaal.
Zelfs hetzelfde als zonder hormonen. Begin volgende week bloedtest voor uitslag. Ik ga niet zelf testen, dus dan horen we het einde van de dag. Dit weekend lekker volgepland en dan zullen we zien wat het zal zijn. De fles wijn bij negatief resultaat staat wel al koud😉
samen sta je sterker
Neoflux Wat fijn dat je weer een terugplaatsing gehad hebt! Heel veel geluk toegewenst op de wachtbank! Fijn dat PGD nog doorgezet wordt.

Roodborstje Mooi dat jullie direct door morgen. Hopen dat deze laatste cryo de juiste blijkt te zijn. Ik herken de angst over het ontdooien zo ontzettend. :(.
Ergens wel fijn dat je Gent meteen achter de hand hebt als backup plan. Daar hebben ze ook een modernere invries-techniek dan in Voorburg (vitrificatie i.p.v. slow freeze), hetgeen betere ontdooi-statistieken geeft. In Voorburg hadden ze ook zullen overstappen, maar door de covid ellende heeft dat vertraging opgelopen.

Zizo De puregon pen vond ik ook erg handig ja. Ik hoop dat je dagen een beetje snel voorbij gaan tijdens het hele hormoon-gebeuren.

Twin Wat een ellende heb jij achter de rug, yikes. Met het vooruitzicht op een HG zwangerschap kan ik me voorstellen dat je er anders in staat. Maar als je eenmaal voor een tweede wil gaan, zou ik me voorstellen dat wachten alleen maar akeliger is. Dan hik je er alsnog al tegenaan, zitten de zorgen al in je hoofd. En er komen telkens weer nieuwe en andere huizen op de markt. Maar alleen jullie kunnen die afweging maken. Ik weet gewoon niet wat het is, als het puntje bij het paaltje komt.

Nerdella Fijn dat het spuiten zo goed gaat, en de punctie alweer in zicht is. Hopen dat ICSI meer embryo’s op zal leveren!

Suezele Wat een verwarrende chaos aan symptomen heb jij. Heel veel sterkte met afwachten.

Maestro Dat moet een fijn nieuwtje geweest zijn. Ik heb dat bij icsi2 ook meegemaakt en zat echt met mijn oren te klapperen. Wat fijn dat je je zo goed voelt ondanks de utrogestan. Een vol weekend klinkt perfect om jezelf door die tweede wachtweek heen te slepen.

Zelf verder eigenlijk niets te melden. Ik moedig iedereen aan die op het wachtbankje zit.
Jeej wat veel geschreven ondertussen en veel ontwikkelingen momenteel..hopelijk word het ons geluksmaand :cheer2:

@Zizo wat fijn dat je ook bent begonnen hoe voel je je en hoe gaat het met je?

@Nerdella wat spannend maandag al de punctie het kan ineens heel snel gaan. Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal met Nederland en Duitseland vandaar dat ik sommige assistenten als heel koel en bot heb ervaren maar mischien is het hier veel onpersoonlijker..

@Maestro wat spannend en soms best gek dat je je ook heel normaal kunt voelen maar wel fijn uiteraard! Nog heel even wachten gelukkig een lekkere vol weekeind ingepland, dat werkt altijd goed afleidend. En hopelijk aan het eind een positief resultaat.

@Suezelle wat spannend zeg en goed dat je kunt volhouden om niet te testen echt.. ik heb de vorige keer ondanks pregnyl toch eerder getest om te kijken of de strepen blijven en of donkerder worden maar dit heeft meer slecht gedaan dan goed ik heb mezelf helemaal gek gemaakt!! De kliniek zij zelfs al dat ik blij mocht zijn na dag 10TP (lichte streep) maar dit was dan ook vals negatief.

Ik ben gisteren begonnen met stimuleren meriofert 225. Ik zou en ging vanuit dat ik de tussentijdse echo’s in eigen woonplaats kon doen. Ik heb vandaag gebeld voor een afspraak maar ivm Corona willen ze geen echo’s doen voor patiënten die in Duitseland in behandeling zijn. Dat word dan 5uurtjes rijden voor een folikkelmeting🤦🏻‍♀️. Hopelijk dan met een positief resultaat nu dan of in ieder geval een iets beter resultaat dan voorheen heb nooit cryos gehad en dit is icsi nummer 4 en ik merk dat ik het steeds spannender vind als de vorige pogingen herkennen jullie je ook hierin?
Even voor Alaynee; ik weet niet waar je woont maar je kunt ook echos doen bij de echoexpert in Amsterdam. Die werken veel voor vrouwen die patiënt zijn bij cuypers.
Neem aan dat je een verzekering hebt die onder vgz valt, dan wordt het ook vergoed.

Come on meisjes, op naar een mooie maand :cheer:
Moosforhappines bedankt voor het reageren ik woon in omgeving Enschede.. Amsterdam is dan ook best een eind weg. Als het moet moet het natuurlijk maar het zou zo makkelijker zijn
Ah Alaynee dat is lastig he. Ik heb hetzelfde met Gent. Ben daar heen gegaan voor bloedprikken. En ga daar ook heen voor de follikelmetingen. Voorr mij ruim 4 uren rijden. Ik neem steeds een hotel. Kun je niet een hotel regelen?
Suezele Nee totaal geen last van de hormonen. Gisteravond pijn in mijn borsten, maar verder merk ik er echt niks van. Spannend wachten tot zaterdag, ik hoop met je mee!

Maestro Dat lijkt me best fijn om een bloeduitslag te krijgen, geen onzekerheid over wel/geen streep! Spannend. Fijn dat je ook nergens last van hebt.

Alaynee Herkenbaar dat heen en weer rijden, hier ook 2 uur enkele reis. Ik doe de echo's ook daar, vind het toch wel fijn om vragen te kunnen stellen en uitleg over het schema daar te krijgen ipv telefonisch. Als je een hotel wil zou je iets in Roermond kunnen zoeken (mag nu niet in Duitsland ivm corona), dan hoef je minder vroeg je bed uit.

Wij hebben 3 afspraken die om 7.15 uur staan. Kijk er nu al tegenop :zzz: Gelukkig ook één om 11 uur en daarna is het ook weer even klaar.
Ik heb tijdens mijn behandeling in Gent de bloedonderzoeken en de echo's in Voorburg gedaan. Scheelde me heel veel reistijd!

Je kunt bij de klinieken in je buurt eens vragen of ze zo'n samenwerking kunnen aanbieden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Veel succes maandag Zizo!

Goeie echo gehad Blauwe?

Celenne echt goed nieuws. Top.

Neoflux alles goed gegaan woensdag?

Roodborstje hopelijk een goede echo dit weekend en gaat t een beetje snel allemaal.

Uhh nee Twin, gewoon doen en direct goed hulp zoeken mocht je weer ziek worden. Ze kunnen daar echt wel veel aan doen. En je moet maar zo denken iedere zwangerschap is anders. Die verwijzing vind ik een beetje raar, ik zou terugbellen naar ene goed telefoonnummer en zeggen, ik wil een gesprek met X (je gyn) over de volgende terugplaatsing van 1 van onze cryo’s.

Nerdella op naar maandag!

Suezele wat spannend.

Maestro ik hoop op een hele mooie uitslag en dat die fles daar nog heel lang mag blijven staan.

Wat een gedoe Alaynee. Hopelijk wel een goeie echo dan.
flipje2 schreef:
06-11-2020 10:07
Ik heb tijdens mijn behandeling in Gent de bloedonderzoeken en de echo's in Voorburg gedaan. Scheelde me heel veel reistijd!

Je kunt bij de klinieken in je buurt eens vragen of ze zo'n samenwerking kunnen aanbieden.
Ik mocht oorspronkelijk ook deze onderzoeken bij mijn oude ziekenhuis doen, maar vanwege corona kan dat daar niet meer. Bloedonderzoeken zouden zelfs via de huisarts kunnen, maar bij mijn huisarts moet het bloedprikken nu een aantal dagen van tevoren worden gepland. Dat is best lastig als je je op je 2e of 3e cyclusdag moet laten prikken. Ook konden ze niet meer garanderen dat de uitslag er voor 12 uur is. Dit alles vanwege corona. Erg lastig.

Ik ben zonder tussenstop 4 uren enkele reis onderweg. Heb dat dus gedaan voor het bloedprikken, en ga dat komende week ook voor de echo's en bloedprikken doen. Vandaar het hotel. Erg jammer, maar ik wil nu wel dat het goedgaat.
Zizo schreef:
06-11-2020 18:04
Ik mocht oorspronkelijk ook deze onderzoeken bij mijn oude ziekenhuis doen, maar vanwege corona kan dat daar niet meer. Bloedonderzoeken zouden zelfs via de huisarts kunnen, maar bij mijn huisarts moet het bloedprikken nu een aantal dagen van tevoren worden gepland. Dat is best lastig als je je op je 2e of 3e cyclusdag moet laten prikken. Ook konden ze niet meer garanderen dat de uitslag er voor 12 uur is. Dit alles vanwege corona. Erg lastig.

Ik ben zonder tussenstop 4 uren enkele reis onderweg. Heb dat dus gedaan voor het bloedprikken, en ga dat komende week ook voor de echo's en bloedprikken doen. Vandaar het hotel. Erg jammer, maar ik wil nu wel dat het goedgaat.
Herkenbaar, al dat ge-heen-en-weer naar het buitenland. Wij zouden oorspronkelijk ook een deel bij mijn oude ziekenhuis doen. Maar nu dat niet gaat is het inderdaad heen en weer voor elke echo en elk bloedonderzoek, en daarna dan weer 10 dagen quarantaine. Dit weekend mag ik even heerlijk naar buiten, en dan vanaf maandag weer terug de quarantaine in. Gelukkig is mijn afspraak maandag pas om 11:00, dus hoef ik niet zo bizar vroeg op te staan. :)
Allemaal bedankt voor het reageren maar wauw wat veel reistijd hebben we zeg met z’n allen sta er eigelijk een beetje versteld van stomme Corona..

Ik heb via kliniek Heinsberg een mailtje gekregen dat ze in Enschede ook een echopraktijk hebben en dat we het daar konden proberen.. heb voor a.s. Maandag een afspraak scheelt echt super veel tijd maar denk ook dat ik voor de volgende toch naar Heinsberg zal rijden wil zo graag dat het goed gaat en geen halfwees gevoel hebben.

Zizo wat fijn dat hotel dat geeft wel rust ipv heen en weer heb je heel goed geregeld!

NerdellA wauw 3x afspraak zo vroeg al voor wat zijn die afspraken eigenlijk en ben je in behandeling bij dhr Cuypers of mevr Cuypers als ik mag vragen natuurlijk :shame:
Zizo schreef:
06-11-2020 18:04
Ik mocht oorspronkelijk ook deze onderzoeken bij mijn oude ziekenhuis doen, maar vanwege corona kan dat daar niet meer.
Oh wat irritant zeg! :(
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Wat een gedoe met al die extra regel dingen, nu , met een traject in het buitenland. Juist omdat in NL de wachttijden zo zijn opgelopen, gaan meer mensen naar het buitenland. Hopelijk snel een einde in zicht van deze tweede piek.

Daisy, weet je al wanneer jouw TP is?

Zizo, succes met je echo, ik hoop dat alles mooi groeit.

Celenne, mooi resultaat, krijg jij een terugplaatsing in je volgende cyclus?

Twin, HG lijkt me vreselijk temeer omdat iedereen je vast van alles aanraadt. Ik zou in ieder geval een afspraak maken in het ziekenhuis en met een gynaecoloog bespreken. Ik zou met de wetenschap van nu ook altijd mijn kinderwens voor laten gaan, maar goed de vraag is wel wat voor effect heeft de HG op je dochter en man. Mocht je verhuizen in een stad dan zou ik in de meeste omstandigheden dus wel voor een kluswoning gaan. Dit is wel lastig te combineren met HG. Dus ik zou de voors en tegen op een rijtje zetten.

Blauwe kat, hopelijk kan je tp gewoon doorgaan. Ik zou ook zijn gestart want wachten op et onbekende is vreselijk.

Nerdella, ik duim voor een mooi resultaat.

Maestro, jij loopt twee dag voor mij, wel een mooi aantal cryo's.

Baggal, ben je nu echt verplicht om binnen te zitten?

Hier ben ik erg onzeker, in eerste instantie verminderden de bijwerkingen van de estradiol op het moment dat ik Utrogestan ging gebruiken. Voor het eerst in mijn leven blij met Utro, maar nu toch wel erg veel last van de bijwerkingen: hoofdpijn, zo duizelig en moe, snel gestrest etc maar ik voel niks bijzonders in mijn buik. Ik weet het echt niet, ik verwacht het toch niet. Fijne vind ik wel dat er geen menstruatie ontstaat dus hoef daar niet voor de vrezen. Woensdag is 14 dpo. wil dan denk ik testen maar het is wel zo spannend. Fijne is wel dat we 2 cryo's hebben, wel dag 4 dus grotere kans op slecht ontdooien, maar ik vind de score echt mooi uit 6 bevroren eicellen. Nu droom ik de hele tijd dat ze weg zijn, en ik droom ook dat ik niet zwanger ben, maar wel moet bevallen maar dan dus schijnzwanger ben.
Maestro, mooi nieuws die 4 cryo’s! Hoe gaat het nu met je? Stoer dat je niet zelf gaat testen. Hopelijk kan die fles wijn lekker in de koelkast blijven staan de komende maanden.

Zizo, wat fijn dat je ein-de-lijk mag beginnen. Wat hebben jullie overal lang op moeten wachten zeg. Heel fijn om geen decapeptyl te hoeven gebruiken. Welke onderdrukker ga je gebruiken?

Celenne, wat een mooi aantal!

Neoflux, fijn dat je een tp hebt gehad! Ik gun je hele vlotte en soepele wachtweken.

Nerdella, fijn dat de punctie gepland is. Hoe kijk je daar tegenaan?

Suezele, wat spannend! Heb je nog getest vandaag?

Alaynee, balen dat de echo’s niet vlakbij kunnen. Dat maakt het allemaal net wat lastiger. Hoe gaat het met prikken? Ik moest voor follikelmetingen in Nl 3 uur rijden voor iemand die me wilde helpen, ik maakte er dan maar een soort roadtrip van. Lekkere muziek, kopje koffie onderweg enzo. Succes!!

Kasteelbewoner, mijn duimen draaien zoveel rondjes voor je. Heerlijk om nog cryo’s te hebben, maar nog heerlijker als die voor een broertje/zusje kunnen.

Ik wil even met jullie mijn nieuwe kennis van deze week delen, je weet nooit wie er wat aan heeft. De afgelopen 2 IVF cycli (en deze ook) heb ik als trigger decapeptyl gebruikt ivm een mogelijke overstimulatie. De eerste cyclus werden er ‘maar’ 7 eicellen gevonden, wat wat weinig is voor een overstimulatie en de laatste zelfs geen een eicel. Deze cyclus zat ik weer tegen een overstimulatie aan en heb ik weer decapeptyl als trigger moeten gebruiken, nu heb ik 12 uur na de trigger bloed laten prikken om te kijken of mijn LH-spiegel steeg (zoals moet gebeuren na een trigger) en dat deed het dus helemaal niet. Decapeptyl als trigger werkt dus niet bij mij. Daardoor rijpen de eicellen niet goed uit en komen ze niet los te liggen, en zijn ze dus niet bij de punctie weg te halen. Gelukkig hadden we deze cyclus nog tijd om opnieuw te triggeren, dit keer met ovitrelle en heb ik vanochtend een succesvolle punctie gehad.

Ik wist oprecht niet dat dat mogelijk was, dus daarom dacht ik dit te delen, want we moeten elkaar steunen met alle kennis die we hebben toch?
Kasteelbewoner wat spannend allemaal. Ik snap je onzekerheid, nog eventjes volhouden.

Lauwie, wat fijn dat ze die LH geprikt hebben, anders was die poging voor niks.
In Gent denken ze dat decapeptyl voor mij ook niet het juiste middel is. Daar denken ze dat het te veel heeft geremd bij mijn vorige 3 pogingen. Ook ik had toen weinig eicellen. Daarom krijg ik nu puregon en moet ik daar sinds vanochtend orgalutran bij spuiten.
Maandagochtend echo en bloedprikken, ik ben benieuwd.

Celenne, ik moet er al rond half negen zijn, dus ik ga je niet zien. Dat was wel leuk geweest. Succes maandag!
@lauwie
Ik heb gelukkig een echo kliniek gevonden in hetzelfde stad daar ga ik maandag voor de eerste keer naartoe maar
Denk toch dat ik de 2e in Heinsberg laat doen zodat het allemaal goed
Gaat zeg maar.. weetje wat ik ook heb gehoord
Van een ivf arts dat het eigelijk heel moeilijk zwanger te raken is als je het triggeren met
Decapeptyl opwekt en geen hgc erbij gebruikt voor punctie of na punctie en een andere arts die ik heb gevraagd heeft dit ook bevestigd. Wist het ook niet bij mijn eerste
Poging is dit namelijk wel het geval geweest vind het zo raar om met 7eicellen al deca te gebruiken ipv pregnyl of otrivelle
Goedemorgen Dames,

even een kort berichtje vanuit mij. Het is inmiddels zondag en de menstruatie is nog niet gezien. :) Maar ik heb naast de ongi-krampen in mijn buik en rug en heel soms soort van 'opvliegers' helemaal nergens last van (geen moeheid, geen pijnlijkje borsten, geen misselijk/duizelig etc). Ik zou gisteren mogen testen, maar het erge is; ik durf niet. Nu heb ik hoop en ben zo bang dat het een negatieve test is (vooral omdat ik nergens last van heb en bij vorige zwangerschap, die helaas in MK eindigde, veel last had van allerlei kwaaltjes). Zo dubbelzinnig hoe mijn brein werkt (de onzekerheid verkiezen boven de zekerheid, omdat die mogelijk negatief kan zijn).
Wat is er veel geschreven zeg, spannend voor alle dames op het wachtbankje!

Ik had vrijdag een echo, follikels waren nog klein. Dus dinsdag gaan we weer kijken. Ik hoop dat we dan de tp kunnen inplannen. Ze kunnen het niet garanderen, want ze mogen maar 1 per dag inplannen. Maar tot nu toe hebben ze nog niemand hoeven afzeggen, dus dat geeft hoop!
Wat spannend Suezele! Ik snap de test angst, aan de andere kant is het op een gegeven moment ook fijn om te weten waar je aan toe bent?! Duim voor je!

Lauwie: ik snap er eerlijk gezegd niets van. Met trigger bedoel je het opwekken van de eisprong toch? Mij is uitgelegd dat decapeptyl de eisprong remt en je bij ivf dus iets spuit om de eisprong te voorkomen, iets om de eitjes te laten groeien en iets om de eisprong op te wekken. Ik had decapeptyl om eisprong te voorkomen en ovitrelle om eisprong op te wekken.
Dus hoezo wordt decapeptyl dan gebruikt als trigger??

Vind het trouwens ook apart dat mensen zo verschillend op utrogestan reageren. Lees van jullie veel bijwerkingen, terwijl ik er zelf nul van gemerkt heb. (Behalve een vies zooitje) blijkbaar mazzel gehad.

Hier weinig te melden. Hcg is nu officieel laag, dus de zwangerschap is officieel uit mijn lijf. Behandeling in het ziekenhuis is daarmee klaar gelukkig. Dat is wel heel fijn. Mentaal en fysiek ben ik de klap nog aan het verwerken. Even zien hoe het gaat de komende tijd, overweeg volgende cyclus weer te starten met een tp. Maar laat het in hoofd open.

Sterkte voor iedereen op het wachtbankje, de prikkers, punctiepatienten en anderen.
rubyrubyruby wijzigde dit bericht op 08-11-2020 18:04
Reden: Typfouten
0.45% gewijzigd
Celenne en Lauwie dankjewel :)

Vanessa ja gelukkig is alles goed gegaan! Was wel vreemd om in die stoel te liggen met een mondkapje terwijl ze bezig zijn met een tp..

kasteel: Hou je vast aan de gedachte dat je niks hóeft te voelen, hoewel ik zelf ook steeds bezig ben met elk steekje e.d. Je wilt gewoon een teken, dat wachten is echt verschrikkelijk :)

Succes vandaag Alaynee

Suezele je houdt er wel de spanning in! Ik kan me zelf juist nooit bedwingen om te wachten met testen. Wanneer ben je van plan de test te doen?

Rubyruby soms wordt een antagonist als trigger gebruikt ipv hcg, vooral bij dreigende overstimulatie. Op deze site kan je er meer over lezen (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5054292/).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven