Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Neoflux: ah dank je! Het artikel maakt het goed duidelijk! Weer wat geleerd.
Alle reacties Link kopieren
Vanessakusje1987 schreef:
06-11-2020 13:50
***
Uhh nee Twin, gewoon doen en direct goed hulp zoeken mocht je weer ziek worden. Ze kunnen daar echt wel veel aan doen. En je moet maar zo denken iedere zwangerschap is anders. Die verwijzing vind ik een beetje raar, ik zou terugbellen naar ene goed telefoonnummer en zeggen, ik wil een gesprek met X (je gyn) over de volgende terugplaatsing van 1 van onze cryo’s.
***.

Vanessa, die verwijzing heb je toch nodig voor de verzekering als je langer dan een jaar niet behandeld bent aan hetzelfde feit. Ook als je cryo's hebt, geldt dat. Dus zo simpel als je het stelt, zal het niet gaan ;-) Maar normaliter weet je huisarts dat je in het traject zit/zat en is een telefoontje naar de huisarts voldoende. Die verwijzing is er zo.

Lauwie, het blijft me verbazen (dat heb ik altijd idioot gevonden) dat er zoveel verschillen zijn in behandeling / medicatie tussen de verschillende ziekenhuis in Nederland en ook tussen de verschillende landen. Maar goed, zo blijf je leren ;-). Hoop heel erg voor je dat dit de juiste manier is. Duimen draaien ontzettend hard.
Diezelfde dit was de eerste gedachte toen ik dacht om aan de 4e icsi te beginnen...

Neofluxx bedankt! Ben benieuwd voor straks.. heb nu al heel veel druk op eierstokken na stimulatie dag 5
Alle reacties Link kopieren
Vanochtend FM gehad. 12 eiblaasjes tussen de 8 en 12 mm. Nog niet zo groot dus. En ik had meer verwacht, nu ik met puregon en orgalutran spuit. Van deze 12 zullen er vast nog afvallers zijn omdat ze erg klein zijn en dan nog een paar lege eiblaasjes. Tsja, dat belooft nog niet veel goeds.
En ik ben erg labiel op dit moment door de hormonen. Dat helpt ook niet. Had gehoopt dat er al iets meer en grotere eiblaasjes zouden zijn.
Vanmiddag hoor ik wanneer ik terug moet.

Celenne, jij bent inmiddels ook geweest, hoe was het?
En hoe gaat het met Alaynee?

Suezele, ik snap aan je angst, maar de drang om het te weten zorgt er bij mij altijd voor dat ik vrij snel test. Heb je inmiddels al getest?
Zizo klinkt opzich niet heel slecht vind ik 12 van ongeveer hetzelfde formaat en nog wat kleintjes erbij wie weet zijn ze dit keer wat kwalitatiever en sterker nog paar dagen stimuleren en dan de punctie waarschijnlijk.

Ik zit nu op cyclusdag 8 na 5dagen prikken met meriofert 225 vandaag eerste FM
10eicellen van ongeveer 11x 10

En nog een stuk of 16kleintjes van ongeveer 8x5 ik voel ze echt heel duidelijk
Alle reacties Link kopieren
Suezele, wat een spanning! Ik duim mijn duimen blauw voor je! :cheer2:

Maestro, hoe gaat het met jou, wanneer ga je je bloed laten testen?

Alaynee, wat een stuk rijden zeg! Fijn dat je nu in Enschede kon vandaag, mooie score hoor, hopelijk groeien ze lekker door.

Zizo, jammer dat het er niet zo veel zijn als je had gehoopt, maar misschien zijn deze juist van goede kwaliteit en misschien duiken er nog een paar extra op. Geef het nog even wat tijd. Vervelend dat je labiel er van wordt, rustig aan en volhouden meid :hug:

Kasteelbewoner, wat vervelend dat je zo’n last hebt van de Utrogestan en dat je zo onrustig bent. Het is ook allemaal zo spannend. Ben je er al uit of je gaat testen woensdag?

Afgelopen weekend een eerste echo gehad, er was weer mooi een eitje aan het groeien. Morgen heb ik weer controle. Als het allemaal goed verloopt laten we heb eitje weer springen met Ovitrelle, dat beviel wel vorige ronde. En dan maar duimen dat de kleine sneeuwpop goed uit de vriezer komt.

Onze cryo’s worden ingevroren op dag 4. Volgens de artsen is het percentage dat afvalt niet raar. Er wordt ons altijd verteld dat de eicellen en zaadcellen er goed uit zien, de bevruchtingen die ontstaan zien er ook mooi uit. Ik snap er niks van, ik heb vertrouwen in het ziekenhuis maar dit is wel de reden dat we een gesprek willen in Gent. Celenne, dat wist ik nog niet van die invriestechniek, wie weet ligt daar een oorzaak.
Weet iemand trouwens waarom je na een blasto eigenlijk pas 14 dagen na de terugplaatsing zou mogen testen? Dat is toch normaal zeker 19dpo wat vrij laat is?
Ik snap die afwijking tussen tp en natuurlijke innesteling niet zo.
Neoflux Misschien omdat er otrivelle of pregnyl is gebruikt wat dan vals positief kan aanduiden?
Anders vind ik het ook best laat. Bij dag 3embryo was zelf 10dagen na TP dus bij 5moet dat dan zeker kunnen
Dat zou niet kunnen Alaynee, want het betreft een cryo dus geen pregnyl gespoten :) Ik vind het ook erg laat, snap de reden er nog steeds niet zo van (niet dat ik me aan die testdatum houd maar ok :P )
Alle reacties Link kopieren
Lauwie, wat een bijzonder verhaal, lijkt me reuze spannend voor je.

Neoflux, ik denk dat ze een zekerheidsmarge inbouwen. In principe zou je 14dpo kunnen testen. het wordt voor jou nu ook echt spannend,

Suezele, heb je nog getest?

Zizo, je teleurstelling is heel begrijpelijk, maar het meeste is nog wel klein en je bent een week bezig. Er zijn nog geen uitschieters en dat is gunstig. Het is gewoon een reuze spannend traject, en jij hebt al zoveel meegemaakt. Hopelijk groeien ze rustig door.

Alaynee, bij jou ook weer een stap verder, succes.

Roodborstje, bij ons ook dag 4, ik heb liever dag 5. En ik hoop snel een tp voor jou.

Succes allemaal
Alle reacties Link kopieren
Alaynee Wat fijn dat je jezelf toch nog wat reistijd hebt kunnen besparen. En ik kan me goed voorstellen dat je een deel van de echo’s wel bij de kliniek waar je onder behandeling bent wil doen. Voelt toch veiliger. En klinkt als een gunstige eerste echo :).

Kasteelbewoner Wat jammer dat je zo’n last van de utrogestan bijwerkingen hebt dit keer. Ik word daar altijd zo wazig van. Sterkte met de zenuwslopende tweede wachtweek. Ik duim!

Lauwie Wat apart dat je niet op een decapeptyl trigger reageert. Lijkt me wel een opluchting om eindelijk te weten wat er mis ging bij de vorige pogingen. Dan valt er nu dus ook echt iets te verbeteren en nemen de kansen toe. Ik hoop dat ze veel goed rijpe eicellen hebben kunnen vinden!
(Ik had overwogen om te gaan meten hoe lang na de deca-trigger de LH test positief werd. Maarja.. uiteindelijk won de behoefte aan slaap en de volgende dag was ik het vergeten. Maar nu ik jou zo lees moet dat dus kennelijk binnen 12 uur.)

Zizo Wat jammer dat het aantal follikels je tegenvalt. Maar dat de follikels zo netjes gelijk opgaan klinkt dan wel weer gunstig. Ik hoop dat ze mooi gelijkmatig verder weten te groeien, zodat ze er veel tegelijk op optimale grootte weten te krijgen. En liefst nog dat er wat bij verschijnen natuurlijk. Dat gebeurde bij mij (met hetzelfde protocol dat jij nu noemt, met daarna een deca-trigger) in elk geval wel. Ik duim ontzettend voor je. Sterkte met de emotionele chaos die het traject met zich meebrengt. :hug:

Suezele Wat ontzettend spannend! Maar niet ongesteld is in elk geval al een uitstekend teken :).

Blauwe kat Succes morgen! Ik hoop dat ze je tp kunnen plannen.

Ruby Ik hoop dat het je helpt dat er nu geen hcg meer is om je nog een half-zwanger gevoel te geven. Ik hoop dat het lukt om jezelf tijd en rust te gunnen. En kan me intussen goed voorstellen dat je ook alweer naar een nieuwe tp toeleeft. Als het goed voelt, is het goed, lijkt me?

Roodborstje Spannend dat je terugplaatsing weer in de buurt komt. Succes bij je controle morgen!

Neoflux Jij ook sterkte met de laatste loodjes van het wachten. Duimen, duimen, duimen!

Ik had vandaag mijn eerste controle voor hopelijk een terugplaatsing. Maar mijn cyclus neemt er de tijd voor, lijkt het. Nog geen duidelijk groot follikel, en ook het baarmoederslijmvlies was nog wat dun. Vrijdag opnieuw een controle.
Alleen jammer dat we moeten zorgen dat mijn man nog naar buiten mag om een auto te huren. We kunnen dus niet samen in quarantaine, en dus moeten we afstand houden. Ik slaap voorlopig dus in de logeerkamer, om de romantiek van het hele kinderwens-gebeuren nog maar eens extra te onderstrepen ;-) .
Alle reacties Link kopieren
Even egopost, hier al spotting gehad, heel klein beetje roze en heb ook al vanaf zondag zeurende buikpijn die lijkt op menstruatiepijn. Dacht echt dat je met een kunstmatige cyclus je niet ongesteld kon worden, dat leek me nu zo relaxt. Toch morgen maar testen dan ben ik 14dpo dat moet kunnen. Zenuwslopend is dit.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend spannend Kasteel. Met Utro kun je wel menstrueren overigens. Ik werd dwars door de medicatie ongesteld destijds. Maar zelfs als je een beetje bloedverlies ziet, betekent dat niet dat het niet gelukt is (al vind ik bloed verlies nooit fijn). Ik duim heel erg dat je zwanger bent. Hang in there!! :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Kasteel, duim heel hard voor je
Alle reacties Link kopieren
Lauwie je verhaal blijft zo bijzonder. Gelukkig is het of heb je het ontdekt en kon je er naar handelen.

Zizo ik hoop voor jou dat ze mooi gaan doorgroeien.

Suezele spannend hoor. Ik hoop voor jou dat t raak mag zijn maar snap je bezorgdheid.

Succes vandaag Blauwe en Roodborstje.

Ruby succes met de keuze die je moet maken om te starten bij je volgende cyclus of niet. Lijkt me ook lastig. Waar doe je goed aan en waar niet.

Ja raar he Neoflux. Dat had ik steeds met de IUI ook. Kreeg t er bijna benauwd van.

Wist ik niet Duufje, misschien dat t bij mij toevallig anders verliep. Maar idd via een telefoontje zou t zo geregeld moeten kunnen zijn.

Ook een gedoe Celenne. Hopelijk gaat alles goed.

Kasteel ik duim!
Ik heb eindelijk mezelf de schop onder de kont gegeven en getest. Ik was zo bang dat hij omo wit zou blijven. Ik kan het nog steeds niet geloven, maar de test was harstikke positief. :D

@neoflux, Dat is idd best lang, zeker als je geen hormonen hebt gebruikt. Ik heb bij deze terugplaatsing op de dag vd terugplaatsing nog 1500 pregnyl moeten prikken en ze gaven bij mij aan dat ik 16 dpo mocht testen.
Wanneer ga je testen? ik duim voor een hele mooie uitslag! :)

@zizo, wat rot dat het aantal tegenvalt. :( Kunnen ze het wellicht nog rekken zodat ze allemaal groot/rijp genoeg zijn?

@blauwekat, hoe is het vandaag gegaan? hebben ze je terugplaatsing kunnen plannen?

@kasteel, wat ontzettend spannend! ik hoop zo op goed nieuws voor je!
Alle reacties Link kopieren
Suezele wat goed! gefeliciteerd. Hopelijk wordt dit een hele mooie fijne zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Suezele: Yes - wat een mooi nieuws meis!! Gefeliciteerd :hello: :jump: :blob: :thumbsup: :sun: :applause: :flirting: :high5: :love: :cheer2: :muziek: !!!

Hopelijk het begin van een mooie, fijne zwangerschap!

Overigens...bijna tijd voor een DEEL 9 van dit fijne topic! :bigkiss:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wauw suezelle wat goed gefeliciteerd wat een verassing!!!!! Ik ben echt heel blij voor je

Vanavond gaat de eerste cetrotide erin en donderdag FM 2 in Heinsberg heel spannend heb nu al heel erg last van pijnlijke eierstokken word nog wat :"-(
Alle reacties Link kopieren
Jeeeeeeeh Suezele!!!!! :cheer: :yes: :cheer2:
Gefeliciteerd!!!!
Alle reacties Link kopieren
Suezele: yesss!!! Wat een goed nieuws!!!

En om het feestje dan maar compleet te maken: ik werd zojuist gebeld met de uitslag van onze bloedtest en die was heel duidelijk: ZWANGER! :hello: :cheer2:
Amper klachten (wat puistjes die ik normaal niet heb), maar verder nada noppes.....Ik huil me nu een slag in de rondte omdat ik mijn moeder zo mis nu....maar ze is erbij, op haar manier!
Maar nu gaan we even hier een feestje bouwen! :flirting:
samen sta je sterker
Dank jullie wel meiden :D :heart:

En Maestro wat een super nieuws!! Groot gelijk dat je een feestje gaat bouwen. Geniet er van meid! :cheer: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Suezele en Maestro, wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd allebei! :cheer: :cheer2: :cheer2: :yes:
Alle reacties Link kopieren
JAAAA, wat heerlijk Suezele en Maestro. :cheer2: :cheer: :heart: Het werd echt hoog tijd voor goed nieuws in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Maestro: Wat een prachtig berichtje!! Ik ben zo blij voor je... En ik weet nog heel goed dat je begon te stimuleren op de verjaardag van je overleden moeder en nu dit nieuws: geweldig. :heart: :heart: :heart: Ik ben ontzettend blij voor je :yes: !

PS: hier ook een traantje hoor!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven