Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer2: :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Maestro en Suezele

Zonet heb ik ook getest want zag wat roze, op 13dpo en is duidelijk een streepje zien, het is wel wat vroeg en ik geloof ook niet dat het kan na zoveel jaar maar er is echt wat gebeurd, geen pregnyl gespoten ofzo. Dit heb ik nog nooit gehad. Bloedverlies hoort wel bij ECD, maar ook verhoogde kans op miskramen.
Gefeliciteerd maestro en suezelle! Wat een super nieuws :cheer:

Kasteelbewoner; dat klinkt toch ook positief hoor! Ik hoop dat die van jou ook blijft plakken de komende maanden :hug:

Voor alle dames die aan het stimuleren zijn of op de wachtbankjes zitten, veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Wow Kasteel! Gefeliciteerd :flirting: :thumbsup: :hello: :sun: :cheer: :cheer2: Een streep is een streep!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi nieuws hier in het topic! Suezele en Maestro gefeliciteerd! :cheer2: :high5: :cheer2: Maestro wat bijzonder dat de start op de verjaardag van je moeder tot dit mooie bericht blijft. Heel emotioneel lijkt me, maar wel erg mooi.

Kasteelbewoner ook voor jou een positieve test! Ook voor jou natuurlijk een felicitatie! :yes: Ik merk nog terughoudendheid in jouw post. En dat snap ik, zeker met de verhoogde kans op miskramen. Hiermee zijn de spannende verlengde wachtweken begonnen. Ik hoop natuurlijk dat alles goed gaat verlopen, ook voor Suezele en Maestro.

Celenne bij jou duurt het dus nog eventjes tot de terugplaatsing. Ik zie dat jij vrijdag ook weer terug moet naar Gent. Ik ook! Wat een toeval dat we qua afspraken gelijk oplopen. Nu ben ik rond elf uur aan de beurt. En jij?

Alaynee, ik herken de pijnlijke eierstokken. Jij had wel veel eiblaasjes bij de meting gisteren, daar kan ik wel jaloers op zijn. Ik ben echt benieuwd hoeveel het straks gaat opleveren.

Bij mij waren het twaalf in totaal, dus inclusief de kleintjes. Als er een inhaalslag komt en ze allemaal rijp worden, dan ben ik natuurlijk hartstikke blij, maar na alle vorige pogingen ben ik vooral bang en gereserveerd voor wat komen gaat.
Vrijdag heb ik dus de volgende follikelmeting. En wie weet, komt het toch nog goed qua aantal. En ja, kwaliteit gaat voor kwantiteit, dus ik hoop dat het dan in elk geval een paar goede eicellen oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Alaynee Naar dat je zoveel last van je eierstokken hebt. Hopen dat het een teken van goed groeiende follikels is dan maar.

Kasteelbewoner Wow, ook voor jou goed nieuws! Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat het vooral heel eng en kwetsbaar voelt, maar voor nu is een positieve test in elk geval het best mogelijke resultaat!

Wat bijzonder dat na zo'n lange tijd van tegenslagen er ineens zoveel positieve testen zijn. Hoewel ik me nu ook bedenk dat we door alle covid ellende ontzettend stil hebben gestaan natuurlijk in de trajecten. En dat idee geeft me dan weer hoop op meer positieve testen in de toekomst in dit topic :).

Zizo Wat jammer dat het aantal follikels nog altijd tegenvalt. Ik duim ontzettend voor je dat ze wel mooi gelijkmatig groeien, zodat de timing van de trigger goed gekozen kan worden. Wat is die afvalrace toch zenuwslopend.
We kunnen elkaar vrijdag trouwens echt tegenkomen, want mijn afspraak is om 10:40.
Wauw kasteelbewoner en maestro ook wat goed wat een feest 🥳 eindelijk wat positief nieuws hier en hopelijk achter houden we de trend nog even vast zo :hello:

zizo voor mij voelt dit poging heel erg bepalend en had juist op minder eitjes gehoopt omdat ze geen TP doen als er meer dan 15eitjes zijn.. gezien onze verleden met elke keer maar 1bevruchting van de 15eicellen is dit niet ideaal en vind ik juist nou 12 eicellen met ongeveer zelfde grote ideaal.
Vrijdag heb je weer een nieuwe FM wat spannend en als je eierstokken ook al voelbaar zijn klinkt dit goed! Moet jij ook al cetrotide bijspuiten of nog niet?

celene heel veel succes ook in Gent en de positieve berichten geven ons zeker hoop en hoop dat het in Gent ook een succes mag worden.
Alle reacties Link kopieren
Alaynee schreef:
10-11-2020 22:21


zizo voor mij voelt dit poging heel erg bepalend en had juist op minder eitjes gehoopt omdat ze geen TP doen als er meer dan 15eitjes zijn.. gezien onze verleden met elke keer maar 1bevruchting van de 15eicellen is dit niet ideaal en vind ik juist nou 12 eicellen met ongeveer zelfde grote ideaal.
Vrijdag heb je weer een nieuwe FM wat spannend en als je eierstokken ook al voelbaar zijn klinkt dit goed! Moet jij ook al cetrotide bijspuiten of nog niet.
Ja dat snap ik. Helaas zijn ze bij mij niet van ongeveer dezelfde grootte. Als dat wel zo was geweest, was ik ook tevreden geweest. Bij mij zijn van die twaalf ook een paar 6 mm. Dat is een flink verschil met 12 mm.
Sinds zaterdag spuit ik er orgalutran erbij. Ik heb geen cetrotide.

Spannend allemaal he? Ik voel nu ook enorm de druk van de laatste poging. Dat geeft het wel extra lading.
Zizo schreef:
10-11-2020 22:30
Ja dat snap ik. Helaas zijn ze bij mij niet van ongeveer dezelfde grootte. Als dat wel zo was geweest, was ik ook tevreden geweest. Bij mij zijn van die twaalf ook een paar 6 mm. Dat is een flink verschil met 12 mm.
Sinds zaterdag spuit ik er orgalutran erbij. Ik heb geen cetrotide.

Spannend allemaal he? Ik voel nu ook enorm de druk van de laatste poging. Dat geeft het wel extra lading.
Oh sorry dan heb ik het verkeerd gelezen over de grootes... maargoed zolang er eicellen en spermacellen zijn is er hoop gelukkig..
de druk is hier ook heel erg aanwezig en dat maakt het niet makkelijker op met extra hormonen, we gaan ervoor💪🏻
Suezele, maestro en kasteel wat een goed nieuws gefeliciteerd!

Zizo; spannend, hopelijk rijpen ze allemaal goed door.

Hier kon ik me niet inhouden en heb ook maar een testje gewaagd. Veel te vroeg want de tp was vorige week maar hij was helaas omowit. De vorige keer had ik wel een licht streepje na een week maar dat liep toen niet op. Aangezien het om een 5- of 6-daagse cryo ging kan ik deze poging afschrijven?
Alle reacties Link kopieren
Maestro, wat een prachtig nieuws. Van harte!

Kasteel ik ga je wel alvast voorzichtig feliciteren hoor. Maar ik begrijp de terughoudendheid heel goed. Duimen draaien hier keihard dat het goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat een top nieuws hier!
Gefeliciteerd Maestro en Kasteel!!! :yes: :cheer: :high5: :cheer2:

Maestro kan mij voorstellen dat het extra emotioneel is en de emoties alle kanten op gaan.

Kasteel ik snap je ook heel goed hoor. Als het een paar keer mis is gegaan durf je goed nieuws bijna niet te geloven. Uiteraard is het ook zo dat er nog van alles mis kan gaan, maar het KAN ook allemaal wel goed gaan! Elke gezonde baby is begonnen met een positieve zwangerschapstest en dit zou ook zomaar wel jouw baby kunnen zijn.
Suezele, maestro en kasteel wat goed!!!! Yes! :cheer:
Woehoe wat een mooie berichten!
Gefeliciteerd Maestro, Suezele en Kasteel!!! Het is jullie allemaal gegunt :yes: :hello: :yes:

Leuk dat er eindelijk wat positieve berichten zijn op dit forum, ik hoop snel aan te mogen sluiten.

Ik had gisteren en vandaag weer een echo. Vandaag eindelijk 18mm, dus net ovitrelle gespoten. Maandag is de tp!
Alle reacties Link kopieren
Woooow, al die positieve berichten had ik even helemaal overheen gelezen! Drie positieve testen! Eindelijk!!!!
:cheer2: :high5:

Gefeliciteerd dames!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk weer wat positief nieuws hier. Was ook veel te lang geleden
Alle reacties Link kopieren
@kasteel: ja, wat fijn!! voorzichtig gefeliciteerd! :cheer2: Gewoon met drie in dit topic tegelijk!

@ Alaynee, en Zizo: spannende tijden voor jullie. Ik hoop dat jullie de rust kunnen houden en hopelijk straks een goede punctie met goede uitkomsten hebben. Ik duim hard voor jullie!

@Neoflux: in elk geval geen pregnyl meer in je lichaam? Ik heb nu niet getest, durfde het gewoon niet en heb gewacht op de bloedtest. Ik heb nu teruggerekend ws al vroeg mijn innesteling gehad (ik had dag 6-7 krampen, maar dacht dat het de progesteron was, maar die slikte ik al een week :facepalm: ) Sterkte met de laatste dagen in de wachtweek.

@Lauwie: wat een verhaal en wat goed dat dit boven tafel komt. Had er nog nooit van gehoord, maar lijkt me ook lastig om te horen. Zeker na alle al gedane pogingen. Hoe ben je er zelf nu onder? Is je punctie verder wel goed gegaan?

Hier nog steeds flink aan huilen, maar vooral omdat dit zo symbolisch is. Wat zou ze trots zijn! Ik mis haar wel enorm, vandaag stond mijn vader voor de deur met een enorme bos bloemen...dat was superlief!
Overigens start nu het zware protocol: veel bloedprikken en controle vanwege de Addison tot in elk geval de 1e echo. Kijken wat mijn lichaam doet.
samen sta je sterker
Maestro wat bijzonder allemaal ook in teken van je moeder van alles wat ik heb bijgelezen, en wat lief van je vader en logisch dat je er emotioneel onder bent en gelukkig
Mag dat ook nogmaals gefeliciteerd 🥳

Blauwe kat wat spannend maandag de TP hopen dat de test ook positief uitslaat hoeveel daags is de embryo?

Neoflux wacht toch tot dag 10na TP er kan van alles gebeuren ik snap dat je er geen hoop in hebt als je een omowitte test hebt. Ik heb vaak gelezen gehoord dat de artsen hierom adviseren om 10dagen na TP te testen omdat het alsnog positief kan zijn het embryo moet innestelen de hcg moet aangemaakt worden en dit duurt even voordat het dan ook nog in het urine komt heb ik meegekregen..

Hier een emotionele wrak door al de hormonen en stress en angst wat kan een mens zich hopeloos en ellendig voelen bah..is best moeilijk om toch positief te blijven
Meastro wat superlief van je vader! Ik kan me het gemis van je moeder voorstellen :hug: . De reden waarom wij in het pgd traject zitten is het vroege overlijden van mijn schoonmoeder. In de bloedlijn van mijn man is geen enkele vrouw ouder geworden dan 56. Mochten we een kindje verwachten dan is zij ook een heel groot gemis. Ik had trouwens geen pregnyl gespoten.

Alaynee, ik geef het nog tot zondag maar ook vandaag (wd 8, 13dpo) weer omowit. Geen enkel symptoom. De vorige tp had ik een week na de tp een lichte streep (die is uiteindelijk niet opgelopen). Hou me wel nog netjes aan de medicatie maar ik geloof er niet meer zo in. In mijn hoofd ben ik zelfs al bezig met de volgende tp, die zou ik denk ik in een natuurlijke cyclus willen. Ik zou graag gewoon ongesteld willen worden als het niet gelukt zou zijn, tenminste nog iets 'normaals' aan dit traject.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met de positieve testen meiden :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
En voor de rest die nu nog moeten doorvechten: :heart: :redrose:
Kasteel, wat een mooi nieuws. Ik begrijp je voorzichtigheid helemaal, toch een voorzichtige proficiat van mijn kant. Dat deze kleine het goed gaat doen en lekker blijft zitten waar hij zit!. :heart:

Maestro, wat ontzettend lief van je vader. Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt en wat het gemis van je moeder juist nu zwaar aanwezig is. Hele dikke knuffel meid :heart:

Neoflux, wat spannend. Geef de hoop nog niet op, het is nog wat vroeg om te testen als ik het goed begrijp. Ik duim mijn duimen blauw voor je voor goed nieuws!
@Alaynee, sterkte! Het kan zo rot zijn als je je een tijd zo voelt door alle hormonen.
Mijn cryo is 3 daags. Ik heb ook 2 van 5 daags, maar die blijven nog even in de vriezer.

@Maestro, wat speciaal, lief van je vader om langs te komen. Na zo'n zware tijd, is dit lichtpunt in jullie leven je zo gegunt!
Alle reacties Link kopieren
Maestro wat goed zeg. Wat moet dit fijn zijn. Gefeliciteerd.

Kasteel ook, jeetje al 3 hier. Gefeliciteerd.
ps hier bij alle 3 de pos testen destijds een innesteling bloeding gehad.

Zizo en Celenne succes vandaag!

Neo de laatste keer had ik pas ene po test 3 dagen na nod. Ik kan je hier helaas niet mee helpen. Ik duim wel voor je.

Succes maandag Blauwe.
Alle reacties Link kopieren
Zizo, heel veel succes vandaag, Zo'n laatste poging is vreselijk spannend. Ik ging bij mijn 5e icsi poging de hele tijd op en neer, van heel optimistisch naar wanhopig. Dat heb ik nu bij deze poging ook. Ik duim voor je

Celenne, hopelijk is bij de cyclus begonnen en heb je snel een terugplaatsing.

Neoflux, wat vervelend nog steeds een negatieve test, erg balen. Zo lastig dat je er geen invloed op hebt. Hoeveel cryo's heb je nog?

Alaynee, succes.

Hier is de test nog duidelijker 16dpo, ga zo bellen want heb anders medicatie tekort. Het blijft spannend maar ben al blij dat het 1x gelukt is om in te nestelen, dacht soms gewoon dat mijn lichaam niet weet hoe het moet na 6x2 terug plaatsingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven