Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 8)

13-09-2019 20:48 3084 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Sense, Mia_3
Prikken & slikken Blauwe_Kat, Neoflux, Nerdella, Maestro
Wachten op cryo-tp Elisboompje, piene1987, DaisyLiz
In de wachtweken (testdatum)


Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(v/m)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behan-deling Status
#cryo's
Locatie
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2+3 mislukt, geen cryo's ICSI4 wacht op start UZ Gent, OLVG/UMC
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt ICSI 2 wachten op cryo-tp #nog 2cryo's Belgie
MamaMaria81
(38/41)
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen ICSI 3 2 cryo's
Jokke
(37/37)
2016 2017 geen oorzaak gevonden, 6x iui; 3x IVF mislukt IVF4 wachten op start Düsseldorf cryo
Lauwie101
(29/30)
2015 2017 zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp ICSI4 wachten op start icsi4 Spanje
DaisyLiz
(30/31)
dec 2014 jan 2016 PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) IVF 2 11 cryo's (nog 7 over) UZ Gent, OLVG/UMC
Kasteelbewoner
(?/?)
2015 ? slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt ICSI 3 -
bolletje81
(38/38)
2016 2017 dichte eileiders, lichte endometriose, ICSI1 (1xtp) mislukt ICSI 3 wachten op start ICSI3
Neoflux
(33/32)
2019 2019 erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD PGD-ICSI 2 wachten op start ICSI2
Elisboompje
(30/33)
2018 2019 ICSI 1: verse tp mislukt; 5 cryo's ICSI 1 Wachten op cryo tp (dec 2019/jan 2020)
piene1987 2016 2019 slechte zaadkwaliteit. ICSI1 dochter L* na 22w zwangerschap en een gezonde dochter nog 3 cryo's ICSI1 wachten op cryo tp nog 3
Maan1987 2012 2017 PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) ICSI +
+PGD
wachten op start UMC utrecht, maastricht
Maestro 2018 2019 PCOS, ziekte van Addison + slechte kwaliteit zaad ICSI / IVF
Celenne 2017 2018 Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. ICSI 3 wachten op start ICSI3
Nerdella 2009 2010 Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF IVF 1 Start met stimuleren C&C Heinsberg (DL)
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*

:heart: Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

:duckie: Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)

Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 7
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 18-11-2020 14:32
22.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Baggal, wat lief dat Kees zo toch gebruikt kan worden. Zou heel mooi zijn als hij een kindje gaat opleveren.
Fijn dat je waarschijnlijk weer aan het werk kunt, werken is zeker in deze tijd best een voorrecht. Ik ben er oprecht dankbaar voor dat wij beide 'gewoon' kunnen doorwerken.
Wij hebben gisteren ja gezegd tegen de laatste match. Het perspectief is inmiddels veranderd in langdurig en dat was voor ons eigenlijk nog het laatste dat ons tegenhield. Het gaat om een jongetje van bijna 6 waar ik hier uiteraard verder niet zoveel over kan/wil zeggen. We gaan op korte termijn zijn moeder ontmoeten en als zij ons ziet zitten, gaan we verdere afspraken maken.

Lieve dames, ik hoop ontzettend dat er snel wat meer duidelijkheid komt voor jullie. Zo vervelend als je niet weet waar je aan toe bent. Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Duuf: Die brief en nota bracht wel weer wat emoties naar boven - en als Kees deze bestemming kan krijgen en dit leidt tot blijdschap bij de dame in kwestie ben ik allang blij. Zo niet, dan zal het materiaal vernietigd worden.

Spannende ontwikkelingen bij jullie. Ik hoop enorm dat het pleegzorg traject met dit jongetje door gaat en het jullie allemaal veel moois brengt. :heart:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Daisy: Je hebt helemaal gelijk. Alle vrouwen die nu al mogen beginnen staan jou straks ten minste niet in de weg. Gelukkig lijkt er weer een klein beetje opstart te komen. Dat is altijd nog beter dan niks! Hou je het een beetje vol verder?

Zizo: Jammer dat je ook nog geen onderzoeken kan krijgen. Wel logisch met het inreisverbod, maar blijft jammer. Heb je andere klachten die overgangsgerelateerd kunnen zijn? Er was bij jou niet eerder een teken van premature overgang toch? (Of heb ik dat verkeerd?)

Baggal: Wat stom dat je zo aan het lijntje gehouden wordt. Helemaal vrij zijn is dan lekkerder, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Lastig zo’n brief, ik snap dat je het gevoel hebt dan opnieuw de keuze te moeten maken. Lief dat je het weer hebt doorgegeven aan iemand die het goed kan gebruiken. <3

Duuf: ook nieuwsgierig! Hoe is het met jullie!

We hebben vanochtend ook contact met onze kliniek gehad. Ze mailden ons zelf van de week, met het bericht dat ze ons niet vergeten waren. Best lief. Vanochtend kregen we de bevestiging dat onze donor ook nog aan de pil zit en nog steeds synchroon loopt met mij, ze is nog steeds van plan om te doneren voor ons. Dat was zo’n opluchting om te horen. Na een stopweek volgende week zal ik wederom met een strip van de pil starten, ze gaven aan rond mei / juni hopelijk meer informatie te kunnen geven. Dus ik hoop zo ontzettend dat we ergens eind deze zomer alsnog die kant op kunnen.. fingers crossed!
Alle reacties Link kopieren
Daisy, Op zich positief dat ze in Gent weer opstarten dan wordt fertiliteit onder noodzakelijke zorg gerekend. Alhoewel wel vervelend dat ze in eerste instantie starten met mensen binnen België. Er is vooruitzicht, sterkte met wachten.

Zizo, lijkt me lastig te merken dat je cyclus verandert, normaal al maar nu helemaal. Sterkte.

Lauwie, fijn wat te horen, lijkt me iets zekerheid te geven

Duuf, spannend een ontmoeting met de moeder.

Baggal, voor jou hoop ik snel werk.

Hier nog niks gehoord over vervolg maar hoop ook dat de procedure snel gestart wordt. Het zou al fijn zijn als we iets van een datum hebben. Ben toch wel wat zenuwachtig want ik word niet jonger. Mochten we niet toegelaten worden dan willen we naar Finland. Lijkt er wel op dat ze fertiliteit ook in Nederland als urgent. zien, maar er zijn wat vragen over de relatie covid-19 en vroege zwangerschap. Verder ben ik de quarantaine wat zat, zo raar om geen vrienden te zien, geen voorstelling, het is zo onwerkelijk.

Heel veel succes iedereen, en ik hoop dat het hier snel weer start.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk nog steeds aan jullie lieve dames. Ik duim en hoop dat de ziekenhuizen voor jullie snel weer gaat draaien.
Baggel wat lief dat je "kees" iemand anders gunt. Schat ben je ook.
Hoi Iedereen,

Beetje afwezig geweest hier maar ik wou even laten weten dat wel veel denk aan jullie, en dat ik iedereen die nu door dat klote virus in de wachtstand staat een digitale knuffel wil geven... :hug:

Hier geen nieuws, net ongesteld geworden netjes 6 weken na mijn laatste miskraam, dus mijn lijf doet iets goed. Maakt dat ik wel weer wat meer ga nadenken over het vervolg. Maar goed er moet een nieuwe poging komen in Gent dus duurt nog wel even denk ik. Wel weer een stapje verder in het proces van afscheid nemen van het idee van een nieuwe baby denk ik, mijn zoontje is ook bijna 6 en ik bijna 39 ik weet dat het kan maar na 5 miskramen geloof ik er gewoon niet meer in eigenlijk.
Ook hebben we besloten om geen karyotypering te doen, en ik twijfel nog over PGD in een volgende poging.

Ook is er een mogelijke 'match' watbetreft pleegzorg, gaat om weekend zorg in ons geval maar wel spannend dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren. Eerst ontmoeting met de moeder en dan kijken we verder. Heeeel spannend.
Alle reacties Link kopieren
Fijn Lauwie - die persoonlijke aanpak van de kliniek om je te laten weten dat ze nog steeds aan je denken. Ik zou dat ook zeer op prijs gesteld hebben trouwens. En met jou hoop ik ook dat je niet al te lang hoeft te wachten en je heel snel van start kan. Ik begreep van Flipje dat in België ze het weer langzaam gaan oppakken en dat is natuurlijk hoopgevend.

Kasteel: Geldt natuurlijk ook voor jou. En ik snap je onzekerheid ook wel met je leeftijd. Dat gezegd hebbende: voor ECD zelf, althans de slagingskans, maken die paar maanden niet veel uit. Emotioneel ligt dat natuurlijk anders en ik vind het goed dat je ook al over andere opties hebt nagedacht.

Someone: Hoe is het met jou? Heb jij deze periode nog nagedacht over vervolgstappen?

Jokke: Ik hoop dat jij je staande houdt. Jij was ook een van die dames die ik een succesverhaal met goede afloop had gegund. Ik snap dat het fijn is om niet meer in limbo te leven, maar snap ook dat het pijn doet na zoveel jaren strijden. En als Kees door-gedoneerd wordt, geeft mij dat ook een fijn gevoel. Kleine moeite met hopelijk een mooie uitkomst.

MamaMaria: Wat spannend van het pleegzorg voorstel. Ik vind het heel mooi hoe jij, Vienna en Duuf het verschil (gaan) maken voor kinderen die dat zo hard nodig hebben. Mbt het traject lijkt mij je gevoel niet meer dan normaal. Hoewel een succesvolle zwangerschap met 39 echt nog wel kan, kan ik mij ook voorstellen dat de hoeveelheid miskramen er gewoon zwaar ingehakt hebben en dat dit ook wat met je vertrouwen doet. Ik had dat al na de 3e ronde en 2e VMK. En was die pijn van iedere keer een teleurstelling ook gewoon zo zat...

Moos: Ik hoop dat het goed met je gaat.

Vienna: Hoe is het met jullie pleegkindje en met jou? In je laatste berichtje klonk het verdriet zo door. Hoop dat je in wat rustiger vaarwater zit.

Ik heb hier overigens vanaf morgen weer werk: de volgende fase van het traject start vanaf morgen. Woohoo - wel een opluchting om weer iets te doen. Werk tijdens deze tijden is zeer welkom.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal,

Na al een poosje meegelezen te hebben, waag ik toch de drempel om mee te gaan schrijven als dat kan. Spannend, maar ik denk dat het voor mij wel een goede manier kan zijn in het ICSI/IVF- traject dat wij helaas in moeten gaan.

Mijn naam is Maestro, 34 jaren jong en ik heb ooit meegeschreven in het najaar 2018 topic. Dat was echter het meest vruchtbare topic ooit denk ik, want na 5 maanden was ik nog de enige met geen positieve test. Daarna een poosje niet meer geschreven omdat het wel echt confronterend was.

Ondertussen zijn we 1,5 jaar verder en zijn we de diagnoses (PCOS en Addison, staat los van fertiliteit) en bij mijn partner de diagnose extreem verminderd zaad ( te weinig zaadcellen en minder bewegend) rijker.
De gynaecoloog was duidelijk: IVF-ICSI zal het worden na Corona. Mijn vriend moet nog twee testen, voor mij zit de gehele intake erop. De hoop in het behandelend ziekenhuis werd gesteld op start einde zomer.

Voor nu dus een pauze, wat ons wel wat tijd geeft om alles een plekje te geven. Vooral voor mijn vriend is het erg pittig op mentaal vlak momenteel.
Maar naast de toch al spannende tijden gaan we nog een dimensie toevoegen.
Ik hoop dat het mogelijk is om hier mee te kunnen schrijven en ook advies te vragen.

Het voelt nog wat ongepast om op jullie berichten te reageren als nieuwkomer, maar toch gefeliciteerd Baggal met je nieuwe klus en sterkte voor iedereen die het nu nodig heeft!
maestro wijzigde dit bericht op 19-04-2020 19:34
1.11% gewijzigd
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Welkom meastro. Ik ben hier eigenlijk weg, maar heb zo veel steun gevonden bij deze lieve dames. Met respect voor elkaar is iedereen hier welkom. Sterkte met het traject, ik hoop dat het jullie wat moois op gaat leveren.
Baggel, ik voelde heel erg ook jou gunfactor naar ons toe, gunde het onszelf ook zo ontzettend. Je bent een lief mens. En gefeliciteerd met je nieuwe klus
Alle reacties Link kopieren
Welkom Meastro. Dat het nieuws ook even bij je man moet landen is volgens mij bij elke man wel een beetje zo. Mijn man, die eveneens slecht zaad had, voelde zich in zijn mannelijkheid aangetast destijds en dat terwijl hij in het verleden wel bewezen vruchtbaar was geweest. Nu is mijn man er ook wel open over overigens - ook tegen andere mannen, maar in het begin had hij het er ook moeilijk mee. Het is gewoon geen fijne diagnose, maar hopelijk worden jullie t.z.t. met ICSI alsnog in staat gesteld ouders te worden. Heeft je man nog leefregels mee gekregen van het ziekenhuis en ook supplementen? In welk ziekenhuis zitten jullie?

Ach Jokke - lieverd! Weet niet zo goed wat ik nog aan je moet schrijven. Het is wat het is, maar rot en intens verdrietig is het allemaal wel, wanneer je grootste wens niet uit komt na zo'n gevecht waar je zo ontzettend veel energie (en ook kosten) in hebt gestoken. Hebben jullie je nog kunnen verdiepen in de trouwplannen en eventuele huwelijksreis en je zinnen wat kunnen verzetten? Alles staat natuurlijk nu ook on hold op dat gebied, maar dat blijft natuurlijk niet zo. :hug:

Duuf: Heel veel succes met de ontmoeting met de biologische moeder. Wat ontzettend spannend maar hopelijk heeft zij er ook vertrouwen in dat jullie dit jongetje goed kunnen opvangen en de liefde en stabiliteit kunnen geven die hij nodig heeft.

Overigens is het werk geen nieuwe klus, het is een volgende fase van een project waar ik sinds December al aan werkte. Dit stond echter bijna 3 weken stil en de groep externe juristen hadden geen idee of en zo ja wanneer het verder zou gaan. En het irritante is dan dat je ook steeds geneigd bent je email te checken en je dus ook niet echt "vrij" bent. Ik had weliswaar twee mogelijke ''aanbiedingen" elders, maar als er iets bij een bestaande client in de pijplijn zit, is het moeilijk om dat aan te nemen. Loyaliteit loont ook niet altijd, maar in dit geval gelukkig wel. Dat is denk ik wel het grootste nadeel van ZZP-er zijn: je bent afhankelijk van anderen en de markt kan enorm lijden onder Covid-19 of een economische crisis. Maar goed, ik denk dat we allemaal wel geraakt zijn door deze pandemic: de een echter veel meer dan de ander. Ik vind het dan wel weer hoopgevend dat Belgie inmiddels mondjesmaat weer start met behandelingen voor eigen inwoners... Nu nog in Nederland, voor Nederlanders in Belgie/Duitsland, en voor Lauwie in Spanje. Kom op lieve dames, geef de moed niet op.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal: lief dat je ernaar vraagt. Onze wens is wel even wat meer naar de achtergrond nu ivm de (Corona) tijd.
Met pleeg is het vallen en weer opstaan. Het missen van structuur heeft best impact, waardoor er weer veel oud gedrag opduikt (zoals onzindelijk zijn overdag). We duimen dat school weer opstart na de mei vakantie.

Succes met jouw project!
vienna25 wijzigde dit bericht op 20-04-2020 18:39
1.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dank je wel voor het welkom Jokke en Baggal!

We hebben vanochtend een bericht gekregen vanuit het ziekenhuis dat ze langzaam weer de zorg gaan opstarten, maar wel zeer voorzichtig met strict protocol en voorrangsregels (waar wij niet onder vallen). Ze doen dit in overleg met de NzA die de opstart van de reguliere zorg weer coördineert. We worden vanzelf gebeld voor de resterende onderzoeken van mijn vriend, daarna het definitieve behandelplan en dan op de wachtlijst voor IVF/ICSI.

We lopen trouwens in het Haagsche ziekenhuisveld (wonen zelf buiten DH), tot nu toe erg blij met onze gyn, fijne dame die absoluut de tijd voor ons neemt en vooral lekker nuchter is, past goed bij ons.De behandeling zelf gaat in overleg met LUMC heb ik me laten vertellen, maar meer informatie krijgen we daar later nog over bij het behandelplan.

Baggal: vriend slikt zink , vit C en foliumzuur en gaat daar nu mee door. Mijn vriend is totaal niet open over dit soort zaken, maar heeft wel een goede vriend in vertrouwen genomen die dit traject al door is geweest. Dat doet hem zichtbaar goed. Vandaag was ie alweer wat enthousiaster dan afgelopen weken, dus tijd (en sporten!) doet hem wel goed. We gaan het zien.
Qua leefregels hebben we niet meer meegekregen dan vooral goed voor jezelf zorgen, blijven bewegen en alles met mate. We roken niet, gebruiken geen drugs en nauwelijks alcohol. Verder eten we behoorlijk gezond en hebben een normaal BMI (ik zou meer mogen wegen, maar die stofwisseling is sneller dan ik :) )
Wel meer Omega-3/vette vis toegevoegd in voeding.
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Maestro: Mijn man had vooral baat bij Proxeed Plus (nee - ik heb geen aandelen en ben geen belanghebbende), maar wij zagen een enorm verschil in embryo kwaliteit tussen de rondes. Nu wil ik niet alles aan Proxeed toeschrijven hoor, maar het werd ons zowel in het ziekenhuis als in de kliniek aangeraden en mijn man heeft echt slecht zaad (afwijkende vormen en bewegelijkheid).

In ICSI 1 hadden we 16 rijpe eitjes, 9 bevruchtingen, maar op dag 5 maar 2 blastocysts van B kwaliteit en geen cryo's. In ICSI 2 hadden we 13 rijpe eitjes, 8 bevruchtingen en op dag 5 een dubbele terugplaatsing en 5 cryo's. Ons meisje was onze allerlaatste cryo, toen wij er eigenlijk niet meer in durfde te geloven. Proxeed is gewoon een O.T.C middel en is dus recept vrij. Misschien iets om t.z.t. te overleggen met de arts? Fijn dat ze de zorg lig weer langzamerhand gaan opstarten en dat bepaalde groepen voorrang krijgen vind ik wel logisch. Helemaal als de leeftijd een rol speelt of tijd om een andere reden essentieel is. In de UK hebben ze alles per 15/4 echt stopgezet (al hadden ze daarvoor al veel behandelingen gecanceld of omgezet in een freeze all cycle), maar hebben ze wel voorrang gegeven aan oncologie patienten - en terecht vind ik.

En niet roken/drugs en een gezonde voeding is uiteraard goed! Heel veel succes en hopelijk hoef je niet al te lang te wachten.

Vienna: Lastig met de pleegzorg. Hoe oud is hij/zij? En ook dat zindelijk worden weer een probleem wordt. Is vaak idd gekoppeld aan emotie. Mijn nichtje is bijvoorbeeld ook niet zindelijk en die wordt 4 in December. Hoewel het nog niet laat-laat is, geloof ik wel dat haar minder stabiele gezinssituatie (mijn broer is niet meer bij haar en de ex heeft psychische problemen) niet bijdraagt bij het zindelijk worden. Is hij/zij fulltime bij jullie opgenomen?

Daisy: Even een kort berichtje: gewoon om je een virtuele knuffel te geven en ik weet dat je N. gewoon ook enorm mist. Denk aan je meis! :hug:
baggal wijzigde dit bericht op 20-04-2020 13:40
18.67% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Zizo wat gek van je lichte menstruaties. Ik heb begin dit jaar ook twee keer héél licht bloedverlies gehad (ik kon het af met een inlegkruisje), maar wel dagen lang. Ik was heel bang dat ik verklevingen had ofzo (had net een curettage achter de rug), maar gelukkig zijn mijn menstruaties daarna weer zoals normaal (juist heel heftig). Dus hopelijk is het bij jou ook gewoon een gekke fase van je lijf?

Baggal wat fijn dat je weer aan het werk kunt zeg. Lijkt me inderdaad heel vervelend om wel continu alert te zijn op een update, maar toch niks te kunnen doen. En ook financieel natuurlijk fijn. Werk je nog vanuit huis?

Duufje wat spannend dat jullie ja hebben gezegd tegen de laatste match. Ik weet zeker dat jullie het jongetje een hele fijne plek kunnen geven. Veel succes met de ontmoeting met zijn moeder.

Lauwie wat lief dat de kliniek jullie heeft gemaild. En ook fijn dat jullie donor nog steeds van plan is te doneren. Vreselijk he, die onzekerheid en het niet weten wanneer we verder kunnen. Ik duim mee meis!

Ook voor jou hoop ik dat je snel meer duidelijkheid hebt Kasteelbewoner! Waarom zou je eventueel niet toegelaten kunnen worden?

Jokke hoe is het nu met jou lieve meid? Trek je het nog een beetje? En is je omgeving inmiddels wat meer invoelend?

Mamamaria spannend dat er ook bij jou een match is zeg. Ik ga ook voor jullie duimen.

Maestro welkom hier! Natuurlijk mag je meeschrijven. En lastig he, om zo'n topic leeg te zien lopen met zwangeren. Ik ben hier ooit begonnen met schrijven in een 'zwanger worden vanaf januari 2015' clubje. En wij hadden juist een topic waarbij het bij meerdere dames heel moeizaam ging en sommigen er echt jaren over hebben gedaan. Ik heb daar ook vriendinnen aan over gehouden en een paar dames hebben ook in dit topic meegeschreven. Het kan echt fijn zijn om te schrijven met dames die in hetzelfde schuitje zitten, want mijn ervaring is dat mensen die het niet zelf meemaken het nooit écht begrijpen. Gelukkig zijn alle dames uit dat topic wel moeder inmiddels (behalve ik dan). En dat is soms wel eens lastig, het gevoel te hebben alleen over te blijven. En daarom is dit topic nu extra fijn. Wees welkom en hopelijk hoef je maar kort mee te schrijven ;)

Vienna wat vervelend dat deze situatie nu ook weer invloed heeft op jullie pleegkindje. Ik hoop met je mee dat de scholen snel weer opstarten.

Hier: weinig nieuws. Ook nog steeds thuis aan het werk en ook nog steeds niet echt happy. Ik hoop dat Gent snel weer opstart voor alle patiënten. Ik heb echt iets nodig om naartoe te leven. We proberen nu overigens wel zelf. Heb er weinig vertrouwen in, maar het niet proberen voelt ook niet goed. Zit nu in mijn tweede cyclus sinds de hele Corona ellende. Mijn vorige cyclus was 35 dagen en dat is voor mij (met mijn PCOS) echt heel netjes! Inmiddels weer op eisprongjacht, dag 17 nu. Als ik weer zo'n mooie cyclus heb, verwacht ik 'm ergens eind deze week.
Alle reacties Link kopieren
Ah - Daisy: Ik dacht net aan je en paste mijn eerdere bericht aan - crosspost! Zie dat je het ook moeilijk hebt en daar kan ik mij gewoon alles bij voorstellen. Dat je het zelf probeert is natuurlijk gewoon prima. Dat hebben wij ook gedaan tussen de rondes in, al mocht ik er van mijzelf niets van verwachten op het gebied van zwanger worden (al deed ik dat ergens wel en was ik nog steeds teleurgesteld als ik weer gewoon ongesteld werd). Ik hoop zo dat je snel weer van start kan en succesvol bent en een sibling mag krijgen voor jullie N* die zo gemist wordt. :heart: Ik heb tijdens de behandelingen ook geregeld een cadeautje voor mijzelf gekocht trouwens: een mooie litho, sieraad, tas of gewoon een lekkere body lotion. Gewoon, omdat ik vond dat ik dat even verdiende.

Hier hebben ze wat opstart problemen bij sommige mensen, de meter loopt gewoon door, dus vandaag is het een 'leisure' dagje so far ;-) .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
20-04-2020 13:46
Ah - Daisy: Ik dacht net aan je en paste mijn eerdere bericht aan - crosspost! Zie dat je het ook moeilijk hebt en daar kan ik mij gewoon alles bij voorstellen. Dat je het zelf probeert is natuurlijk gewoon prima. Dat hebben wij ook gedaan tussen de rondes in, al mocht ik er van mijzelf niets van verwachten op het gebied van zwanger worden (al deed ik dat ergens wel en was ik nog steeds teleurgesteld als ik weer gewoon ongesteld werd). Ik hoop zo dat je snel weer van start kan en succesvol bent en een sibling mag krijgen voor jullie N* die zo gemist wordt. :heart: Ik heb tijdens de behandelingen ook geregeld een cadeautje voor mijzelf gekocht trouwens: een mooie litho, sieraad, tas of gewoon een lekkere body lotion. Gewoon, omdat ik vond dat ik dat even verdiende.

Hier hebben ze wat opstart problemen bij sommige mensen, de meter loopt gewoon door, dus vandaag is het een 'leisure' dagje so far ;-) .
Je bent een lieverd Baggal! En heel herkenbaar. Ik was toch weer teleurgesteld toen het de vorige maand niet gelukt was. Het lastige is natuurlijk ook dat ik weet dat het kan. Ik ben nota bene een keer natuurlijk zwanger geraakt, een keer met IUI en een keer met een cryo tp. Maar ik weet ook dat de kans klein is, want het is veel vaker niet gelukt. Maar je blijft toch hopen. Overigens denk ik daardoor ook wel eens na over de toekomst. We zijn relatief jong en natuurlijk al zo'n 5,5 jaar bezig met onze kinderwens. Ik hoop vurig dat onze wens in vervulling gaat de komende jaren. Maar wat nou als dat niet zo is en we nog steeds jong genoeg zijn om (normaal gesproken) kinderen te kunnen krijgen. Ik denk dat ik het nooit zou kunnen afsluiten, zolang ik theoretisch gezien nog vruchtbaar ben. Dat lijkt me zo lastig. Dat je uitbehandeld bent en toch nog jarenlang een sprankje hoop koestert. Nouja, zover zijn we nog niet natuurlijk. Maar ik denk daar wel vaak over na. Goed idee trouwens om jezelf af en toe te verwennen. Ga ik ook maar eens doen :lol:
daisyliz wijzigde dit bericht op 20-04-2020 14:42
1.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Foutje
Alle reacties Link kopieren
Maestro: Welkom hier. Veel van ons weten hoe confronterend zo’n topic is. Ik schreef ook in zo’n topic mee, toen iedereen z’n 2e of 3e kind kreeg, en wij nog steeds met lege handen stonden, ben ik gestopt met meekletsen. Spannende tijd komt er aan voor jullie. Lucht lekker jouw hart hier, we weten helaas allemaal hoe je je voelt. <3 Overigens heb ik ook in Den Haag gelopen in het begin van ons traject, dus als je vragen hebt, stel ze gerust.

Baggal: Fijn dat je weer werk hebt. Heb je al wat gehoord over jullie cruise? Hoe gaat het op de crosstrainer?

Vienna: Fijn om weer even wat van je te lezen. Ik hoop dat het goed gaat met jullie.

Daisy: Lastig ook dat alles wat je waarschijnlijk ook gepland had aan leuke dingen, om ook de gedachten te verzetten, nu wegvallen. Dat voel ik hier in ieder geval wel. Dat de afleiding ook weg is en je dus makkelijker en vaker aan die verdomde kinderwens denkt. Ik hoop dat Gent inderdaad vlot weer op gaat starten. Dat ze er alweer mee begonnen zijn is in ieder geval goed nieuws. En meid, tuurlijk blijf je hoop houden. Ik hoor m’n man hier zelfs zeggen dat het toch mooi zou zijn als het nu ineens zou lukken, terwijl ik aan de pil zit… Ik ken dezelfde gedachten over het uitbehandeld zijn. Ik heb zelfs verhalen van vrouwen gehoord die dan zelfs hun baarmoeder laten verwijderen / zich laten steriliseren, omdat ze dan eindelijk dat stemmetje pas uit konden zetten. Máár, zo ver is het nog lang niet.

Hier echt niks te melden.. Vanavond laatste pil en dan maar weer ongesteld worden..
Alle reacties Link kopieren
Lauwie101 schreef:
20-04-2020 16:10


Daisy: Lastig ook dat alles wat je waarschijnlijk ook gepland had aan leuke dingen, om ook de gedachten te verzetten, nu wegvallen. Dat voel ik hier in ieder geval wel. Dat de afleiding ook weg is en je dus makkelijker en vaker aan die verdomde kinderwens denkt. Ik hoop dat Gent inderdaad vlot weer op gaat starten. Dat ze er alweer mee begonnen zijn is in ieder geval goed nieuws. En meid, tuurlijk blijf je hoop houden. Ik hoor m’n man hier zelfs zeggen dat het toch mooi zou zijn als het nu ineens zou lukken, terwijl ik aan de pil zit… Ik ken dezelfde gedachten over het uitbehandeld zijn. Ik heb zelfs verhalen van vrouwen gehoord die dan zelfs hun baarmoeder laten verwijderen / zich laten steriliseren, omdat ze dan eindelijk dat stemmetje pas uit konden zetten. Máár, zo ver is het nog lang niet.

Hier echt niks te melden.. Vanavond laatste pil en dan maar weer ongesteld worden..
Ja heel herkenbaar! Wij zouden over een paar weken op vakantie gaan en dat gaat natuurlijk niet door. Hadden wat leuke feestjes op de planning. Een bruiloft van heel dierbare vrienden waarvoor ik al sinds januari een prachtige jurk in de kast heb hangen haha. Maar ook gewoon gezellig borrelen met vrienden. Nouja, alle gezelligheid is gewoon even weg en daardoor heb je extra veel tijd om te malen... Ik snap het ergens wel trouwens, dat vrouwen zich laten steriliseren in zulke situaties. Maar we zijn daar inderdaad gelukkig nog niet. Hou vol meis!
Alle reacties Link kopieren
Baggal: dank voor de tip. Ik ga me er eens in verdiepen om te zien wat het is en voor werking heeft. Wellicht is het voor ons wel een goede om mee te nemen in het gesprek met de arts. Is dit middel in Nederland ook veel ingezet? (ik zie dat je in Londen werkt, vandaar) Overigens is het onwijs fijn dat ze de zorg selectief opstarten, met name oncologie. Zo las ik een ander topic waar iemand nu erg gebaat zou zijn bij (levensverlengende) chemo en dat nu gewoon niet kon. Daar moet je toch niet aan denken.
Dat ze daarnaast zo selectief kijken naar wie weer als eerste start in het traject qua urgentie (leeftijd, vervroegde overgang, etc) in het ziekenhuis vind ik ook heel zorgvuldig. Ik las gisteren in de diagnoselijst van het NzA dat ze puur naar de medische opstart hebben gekeken met advies met relatie tussen urgentie en mogelijke IC opname, dus het ziekenhuis maakt daar zelf nog wel een slag in. Mocht je het interessant vinden: https://puc.overheid.nl/nza/doc/PUC_306624_22/1/

Daisy: ik vind het nog steeds lastig om al die UD topics te zien verschijnen, maar het is wel ontzettend zuur dat jij in jouw topic nog steeds als enige over bent, zelfs veel langer dan ik. Tjee, ik hoop nog veel harder dat jij straks aan de beurt bent met een prachttest en een mooi kindje. Het malen is een uitdaging, maar ik ben wel aan het sporten en heb het druk met werk. Corona is hier werkdrukverhogend :) Wij proberen ondertussen ook zelf door ( as we speak weer zo goed als op het wachtbankje) en ondanks dat de kans zo goed als nul is, kan ik wel tegen mijzelf zeggen dat ik er alles aan heb gedaan. Mijn cyclus is gemiddeld ruim 90 dagen, te lang dus. 😊 Maar toch ook elke keer weer teleurgesteld als ik dan ongesteld wordt vanwege stiekeme hoop. Heel herkenbaar en hou je taai, pas goed op jezelf!

Lauwie: ook in het Haagse gelopen dus, mocht ik later in het traject vragen hebben dan weet ik je te vinden 😊 Ik probeer het voor nu enigszins los te laten en aan het idee te wennen dat we een traject ingaan. We gaan het zien!
samen sta je sterker
Alle reacties Link kopieren
Lauwie101 schreef:
20-04-2020 16:10
Baggal: Fijn dat je weer werk hebt. Heb je al wat gehoord over jullie cruise? Hoe gaat het op de crosstrainer?
De cruise is nog onduidelijk, maar het duurt ook nog wel even voordat er meer duidelijk wordt vermoed ik. In september zouden wij het gehele bedrag moeten voldoen en ik hoop enorm dat de schepen dan varen. Volgens de website kun je in ieder geval boeken voor reizen in Juni - hoewel ik dat persoonlijk niet zo snel zou doen en het ook wat optimistisch vind. Ik denk wel dat de huidige lock down ook gewoon niet eeuwig kan duren en dat het over een X aantal maanden ook weer een beetje anders gaat uitzien.
Vanuit huis werken is op dit moment best relaxed en wat dat betreft bof ik. En ja - 's avonds sta ik bijna iedere avond op de cross trainer en ga met de gewichten in de weer. Max 3 KG overigens, dus het mag geen naam hebben ;-) . Merk wel dat ik een stuk fitter ben geworden.

Maestro: Die verdomde hoop is voor veel dames heel herkenbaar en ook de gevoelens die er bij komen kijken. Al weet je rationeel dat de kans enorm groot is dat je ongesteld wordt, het is toch iedere keer een teleurstelling. Het verlangen om ouder te worden is ook zo ontzettend groot. En het lijkt bij iedereen om je heen maar zo makkelijk te gaan - al is dat natuurlijk helemaal niet zo en schrijven we hier al 8 delen vol met elkaar. En UD topics zou je moeten negeren, al las ik ze soms, tegen beter weten in, ook mee (beetje mijzelf lopen pijnigen). Ik weet niet of Proxeed populair is in NL - in de UK is dat iig wel zo, maar het is inderdaad iets dat je je arts misschien kan voorleggen. Ik ben ook blij dat er met de fertiliteit-stop en opstarten zorgvuldige overwegingen plaatsvinden. Zeker voor vrouwen waarbij geldt dat tijd echt essentieel is. Dank voor de link trouwens. Mijn vader zou ook geopereerd worden in April, dus ik ben benieuwd of hij snel aan de beurt is.

Zizo: Heb jij nog nieuws uit Belgie gekregen? Ik ben bekend met het reisverbod trouwens en ook met het feit dat het in eerste instantie alleen open staat voor eigen inwoners. Jouw post over de kindergeluiden in de tuin raakte mij trouwens wel, want ik kan mij daar best wel wat bij voorstellen. Hoop enorm je na de RIF batterij ook een nieuw behandelplan krijgt dat wel succesvol is. Hoe staat je partner er in trouwens? Ik weet dat hij neigde naar stoppen van verdere behandelingen. Ik hoop dat hij je steunt hierin en jullie er samen goed uitkomen (en uiteindelijk natuurlijk het resultaat krijgen dat jullie zo wensen).

Jokke: Gewoon even een :hug: omdat het kan en om je te laten weten dat ik je niet vergeten ben.

Duuf: Heb jij de biologische moeder inmiddels ontmoet? Lijkt mij mega spannend. Ik weet dat je er niet zo veel over kwijt kan, maar ik duim enorm dat er een klik is en dit jongetje door jullie opgevangen kan worden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Duuf, hopelijk heb je een goede ontmoeting gehad, en voelt dit goed. Wat een spannende periode.

Lauwie, precies wat je schrijft; die inmiddels al bezig zijn met nummer 2. Dat inhalen voelt zo hard. Laat staan hoe tegenwoordig aankondigen zijn; met teksten als “het voelt zo dubbel”
Zo, die trek ik slecht.
Hoe zit je verder in je vel?

Daiz, wat hebben jullie er ook al een lange weg opzitten, ik hoop zo dat jullie snel door mogen en weer wat voorruit mogen kijken.
Ik hoop heel erg dat het jullie spontaan lukt meis, dat je toch zon wonderverhaal wordt..
Hier ook natuurlijke manier geprobeerd maar helaas niet gelukt. Althans vroege test gedaan.


Baggel, vind het zo geweldig om te horen dat je mogelijk iemand anders blij mag gaan maken met de gekochte zaadjes, hoe mooi zou dat zijn?

Wat goed dat jouw man zoveel baat had bij proxeed. Hier ook een proxeed man, ben benieuwd naar nieuwe onderzoek naar de fragmentatie, de rest was mooi.
Maar verwacht dat ons probleem meer bij mij ligt.

In Duitsland starten ze ook weer op.
Ik vind het na de slechte score van eerste keer toch wel erg spannend.

Vraagje; hebben hier meer melatonine gebruikt tijdens stimuleren? Voor eicel verbeteren nav it start with the eggs?
moosforhappines1988 wijzigde dit bericht op 21-04-2020 17:27
Reden: X
6.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maestro, welkom, hier ook verminderde sperma kwaliteit van man, dat ligt aan een spatader. Los daarvan herken ik wel het verdriet achterblijven met niets en mensen om je heen die wel zwanger raken. Hier zelfs een vriendin die op haar 42e nog zwanger werd via IVF, terwijl het bij ons niet lukte terwijl alles er elke keer zo goed uitzag.

Ook hier hoop ik nog altijd dat het spontaan lukt (tegen beter weten in), ik heb nog een duidelijk herkenbare eisprong, een luteale fase van 15 dagen, bij het OFO was ook mijn bms mooi 10 mm rond de eisprong. Mijn oma werd nog gewoon zwanger op die leeftijd en om mij heen helaas nog steeds zwangere vrouwen van 40+. Ik ben al wel gestopt met b11. Daar begin ik wel weer mee als we uitzicht hebben op de start van het aankomend traject (ECD)

Ik las wat over supplementen. Melatonine zou ik niet zomaar slikken, volgens mij is het bewijs minimaal en het kan je slaap verstoren als je het niet op het juiste moment slikt. Het is niet heel onschuldig. Ik heb tijdens de 5 behandelingen van alles geslikt, mijn man ook. Toen ik ubiquinol 100mg 2x daags ben gaan toevoegen, is de kwaliteit van de embryo's altijd goed geweest, de eerste keer icsi slechts matig. Dat kan toeval zijn, was de eerste keer al wel net begonnen maar nog lang geen 3 maanden. Ik slikte wel multivitamine voor zwangere vrouwen, maar ook vaak alleen een combi b11+b12. Ik ben niet zo van de supplementen want eet gezond en beweeg veel. Toch werd ik soms wel verleid. Ik had onderzoek gelezen over het positieve effect van ubiquinol. Dus ik dacht ik probeer het. Man heb ik na poging 2 Impryl laten slikken, later alleen zink en selenium voor de laatste poging. We waren op vakantie geweest in erg warme landen geweest, ook nogal primitief geleefd maar ik heb geen verschil gemerkt, ook niet gezien in de uitslagen. Toch denk ik wel dat hij weer aan de vitamines zet. Ik blijf het lastig vinden. In proxeed zit weer vitamine c maar dat is niet goed ik hoge hoeveelheden, dus dat begrijp ik nooit.

Sta zelf altijd weer in dubio wat nu het handigst is, wat ik wel heb geleerd dat veel toeval is tijdens het traject. Ik heb ook acupunctuur gedaan maar dat was toch niet helemaal mijn ding.
Woooow, ik realiseer me ineens dat het al heel erg lang geleden is dat ik even wat schreef. Het is niet dat ik ineens er niet mee bezig ben. Integendeel. We hebben onze gesprekken gehad in het ziekenhuis. Half juni staat een gesprek met het ziekenhuis in Maastricht gepland, dit wordt een online gesprek vanwege het virus.

Ben heel benieuwd naar de volgende stappen! Even een korte update nu zodat jullie weten dat ik leef, haha. Sorry sorry dames!
Alle reacties Link kopieren
Baggal, jij bent zo lief en sociaal! Wat lief dat je Kees aan iemand anders gunt en daar moeite voor doet. Ik hoop voor je dat je de komende tijd voldoende werk hebt. Door corona worden dingen die tot voor kort vanzelfsprekend waren, ineens onzeker.
Om terug te komen op je vragen: ik ben 36 en bij mij is geen laag AMH of POF geconstateerd, maar de laatste check daarom was al 6 jaar geleden (bij de eerste onderzoeken die wij hadden). Ik weet niet of een goed AMH op je 30e ook betekent dat je op je 36e nog een goed AMH hebt. Overigens wordt in Gent alles opnieuw onderzocht, maar die onderzoeken zijn dus voorlopig nog uitgesteld ivm corona. Ik heb verder nog niets gehoord, maar ik moet bij mijn volgende menstruatie (die waarschijnlijk pas over 30 dagen pas is, ik heb een lange cyclus) opnieuw bellen met Gent. Dit is echt onze laatste keer, maar ik merk dat die gedachte alleen al, mij verscheurt van verdriet. Voor mijn gevoel ‘overleef’ ik op de hoop dat het nog kan lukken, maar soms overheerst de angst dat het nooit gaat lukken.

Duufje wat spannend dat jullie waarschijnlijk binnenkort een pleegkind krijgen. Ik vind pleegzorg wel spannend. Ik zit er ook wel over na te denken, maar het feit dat je met biologische ouders en jeugdzorg van doen hebt, belemmert mij wel een beetje. Ik hoop dat dit goed voelt. Ik weet zeker dat het jongetje bij jullie in een warm nest terecht komt.

Lauwie wat lief dat je kliniek mailde dat ze jullie niet vergeten zijn. Dat is toch net even dat kleine beetje extra waardoor je een goed gevoel krijgt. Ik hoop dat je voor de zomer weer verder kunt.

Kasteelbewoner, heeft Finland ook een andere aanpak voor fertiliteit? Ik hoor mensen niet vaak over Finland. Ik herken je gevoelens over de quarantaine. Bizar hoe het leven dan ineens verandert.

Jokke, hoe gaat het nu met jou? Jouw verdrietige berichtjes eerder raakten me enorm. :hug:

Mamamaria naar he, dat je de leeftijdsdruk begint te voelen. Jullie zijn ook al bezig met pleegzorg. Ik ben benieuwd hoe de eerste ontmoeting gaat.
Vienna ik ben wel erg benieuwd hoe de pleegzorg je bevalt. Het lijkt me extra pittig omdat de kinderen uit moeilijke situaties komen. Zo knap dat je dit doet!

Maestro welkom hier! Ik heb heel veel aan dit topic gehad en kan het nog moeilijk loslaten, ondanks dat na ruim 6 jaren fertiliteitstraject mijn man niet meer verder wil met de trajecten. Ik heb 6 mislukte iui’s en 3 mislukte icsi-pogingen gehad. Tussendoor ook nog de nodige lichamelijke ellende qua baarmoeder en eierstokken gehad, waardoor mijn man bang is dat er niets meer van mijn lijf overblijft en wil stoppen. Ik vind het moeilijk om afscheid te nemen van de kinderwens. Na veel gepraat gaan we nog een vierde en laatste poging doen. Ik kan er moeilijk over praten en veel op dit topic zitten is voor mij mentaal zwaar, maar ik put er ook kracht uit en ben erg benieuwd hoe het met iedereen gaat, dus loslaten zal ik het voorlopig nog niet.
Overigens heb ik ook vanalles geprobeerd aan voedingssupplementen, maar behalve vitamine D3 is er bij mij geen beter resultaat gezien. Toen ik een poging deed met pillen van Rika online zijn mijn aantal eicellen en de spermaresultaten van man nog nooit zo slecht geweest. Sindsdien alles de deur uitgegooid, behalve de D3. Man en ik hebben we de D3 (en ook b12 en nog wat bloedwaarden) laten testen. Het is namelijk niet ‘baat het niet dan schaadt het niet’ bij veel voedingssupplementen. Als je te veel binnenkrijgt, kan dat ook weer schaden. Mijn advies is om de huisarts te vragen om je waarden te checken (ook de vitaminewaarden) en dan bij te gaan slikken. D3 en B12 schijnen wel invloed op de vruchtbaarheid te kunnen hebben.

DaisyLiz: ergens stelt het mij lichtelijk gerust dat jij ook een paar keer een hele lichte menstruatie hebt gehad. Ik hoop zo dat het bij mij net zo gaat als bij jou. Hopelijk kan ik snel de onderzoeken in Gent krijgen, misschien geven die wat verduidelijking. Wij proberen nu zelf ook maar weer. Dat heeft in 7 jaar nooit geleid tot zwangerschap, maar wie weet. Heb weer een lading ovulatietesten ingeslagen bij de Action.

Moos: ik ben altijd erg voorzichtig met het gebruik van supplementen voor vruchtbaarheid zonder overleg met je arts. Zie ook mijn post hierboven bij Maestro. Baat het niet dan schaadt het niet gaat lang niet altijd op. Ik ben niet bekend met melatonine voor vruchtbaarheid. Het is gewoon zo ongrijpbaar als zwanger worden niet lukt. Dan ben je geneigd om alles te proberen om het wel te laten lukken, dat herken ik helemaal. Het gevaar is dat alleen de mensen die de pillen verkopen er er beter van worden.

Sproetjespost: gek he, zo met online afspraken. Succes met wachten tot juni!

Hier: zoals ik hierboven ook al schreef, ik heb moeite met het wachten. Ook vanwege de onzekerheid over mijn rare menstruatie. Ik wil graag weer duidelijkheid (En ik wil graag een kind!!!). De angst om met lege handen over de blijven overheerst nog steeds en bij dat idee kan ik mij onmogelijk neerleggen. Het geeft mij een beklemmend gevoel. Juist in deze corona-tijd word ik er extra mee geconfronteerd dat we ongewenst kinderloos zijn. Collega’s hebben moeite met thuiswerken ivm de kinderen, om mij heen zijn tig mensen zwanger of net bevallen van de tweede of derde, en als ik uit het raam van mijn kantoortje thuis kijk lopen er vooral mensen met kinderwagens en kleine kinderen voorbij en wordt er veel gespeeld op straat. Dat laatste vind ik hartstikke mooi en ik gun het iedereen, mar ooohh wat voel ik die pijn nu extra. Waarschijnlijk heb ik door het vele thuiszijn te weinig afleiding en te veel tijd om deze confrontatie zo te voelen.

Voorlopig in de wachtstand. Zet ‘em op met wachten dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven