Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Hoi allemaal!

Op 26 januari is onze dochter geboren, na precies 39 weken. Niet thuis zoals ik in eerste instantie wilde want na het breken van mijn vliezen schreeuwde mijn hele lijf om een ruggenprik :lol:

Alles erop en eraan en ze doet het super, er mag zelfs redelijk goed geslapen worden s nachts :cheer2:

Met mij gaat het ook helemaal goed en ook vriendlief heeft helemaal zijn draai als papa gevonden. We zijn nog 2 weken met zijn drietjes thuis. Jammer van de lockdown en de sneeuw, maar het is al 1x gelukt een lekkere wandeling te maken met de kleine, hopelijk kunnen we in de laatste week er lekker op uit naar het bos enzo. :rose:

Hoe is het hier verder met iedereen? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat mooi Snoes! Gefeliciteerd :heart:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie dochter Snoes.
Fijn dat alles zijn gangetje gaat. Kijk je verder een beetje positief op je bevalling terug?

Fijn nog even samen thuis. Ligt er veel sneeuw bij jullie?
Wij vinden de sneeuw wel leuk! Dochter van 3 vind sleeën geweldig.
Maar wanneer je moet werken is het wel minder. Man is net 2 uur bezig geweest de oprit schoon te vegen. Onze auto's waren zo ongeveer ingesneeuwd. 😅
Alle reacties Link kopieren
Snoes gefeliciteerd! Geniet ervan met z'n 3tjes! Hebben jullie al wat kraamvisite gehad, of alleen 'raamvisite' ;-)?

De sneeuw is mooi he! Zoontje geniet er ook van, en wil al graag gaan schaatsen!

En een update van hier: ik had twee weken geleden een positieve test! Het voelt nog heel onwerkelijk en ik durf het nog niet van de daken te schreeuwen. Vooral omdat het zo lang geduurd heeft denk ik, maar ook omdat we inmiddels een paar keer bij familie en vrienden gezien hebben dat het ook later in de zwangerschap nog mis kan gaan. Eind vd week een eerste vroege echo, spannend...
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor jullie Whoops, op naar een mooie echo!

Hier ondertussen in mijn 14e week aanbeland. Ik voel me goed (moe, maar goed!), buikje begint te groeien en we hebben het op social media geknald! Man is verliefd op mijn buikje en hoewel we mega balen van de lockdown.. is het stiekem wel heel fijn dat we nu zoveel samen zijn :A:

Hoe is het met iedereen en met de baby’s?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi nieuws hier allemaal! Sorry voor mijn afwezigheid, zelfs nog niet op de baby van Lux gereageerd en op de positieve test van Bamboo. Alsnog gefeliciteerd en voor Snoes en Whoopsadaisies ook! Fijn dat het zo goed gaat allemaal Snoes en ik duim voor een mooie echo voor jou Whoops.

Hier gaat het goed, dochter is volgende week alweer 6 maanden! Het gaat zo ongelooflijk snel. Het is een heerlijke blije baby, geniet echt enorm van haar. Ze houdt alleen niet van slapen :’) ‘met haar ogen open geboren’ en nog altijd een zeer wakkere baby. We hebben een korte periode mogen genieten van doorslapen ‘s nachts, maar nu is het sinds ze 3,5 maand is eigenlijk al hommeles haha. Veel wakker ‘s nachts en ze haat dutjes in haar bedje. Maar goed, dat komt vast ook allemaal vanzelf goed. Het is vermoeiend, maar ik heb liever een vrolijke wakkere baby dan een huilerige baby die wel goed slaapt 😄

Ze heeft ook langgg last gehad van krampjes, maar het lijkt nu sinds een paar dagen minder 🤞🏻 Eet nu een paar dagen geen koemelk maar het lijkt wel heel snel om daar een resultaat van te zijn. Maar hou het zeker nog even vol! We gaan van de week ook met hapjes beginnen, tot nu toe nog volledige borstvoeding gehad. Heel benieuwd hoe ze dat vindt.

Ik werk pas een maandje weer, online lessen geven. Inmiddels wel weer gewend maar het is wel gek zo zonder leerlingen nog gezien te hebben. En wel weer even een balans vinden tussen alle bezigheden, is toch heel anders zo met een baby. Ze doet het gelukkig goed op de kinderopvang, behalve het slapen dan, verrassend genoeg 😅 maar ze geniet erg van alle aandacht van de kindjes om haar heen (op een verticale groep zit ze).
Alle reacties Link kopieren
Whoops gefeliciteerd. Ik hoop echt dat alles goed mag gaan. Heel onwerkelijk denk ik na zo'n lange tijd?

@melacolie wat een leuke update. Tijd gaat echt heel snel hè. Herken ik ook.
Lijkt mij pittig een koemelk vrij dieet. Ik denk dat het wel kan dat je er snel wat van merkt.
Fijn dat het goed gaat met je kleintje op de kinderopvang. En werk en baby combineren is soms gewoon pittig.

@lux moet jij bijna alweer werken?

@hier gaat de ontwikkeling opeens snel van jongste. Ze kan nu vrij goed zitten. Zelf zo goed dat ze een half uurtje mee kan ook de slee. Dat vind ze ook nog eens hartstikke leuk!
Alle reacties Link kopieren
hoi dames, leuk om jullie updates te lezen! @Bamboo, 14 weken alweer! Geniet gewoon lekker met z'n tweetjes (of ja drietjes!).

@Melancolie: pittig zeg, gebroken nachten en krampjes! Hopelijk gaat het nu met de krampjes inderdaad de goede kant op. En fijn dat ze zo op het kdv geniet!

@kaartje: leuk zeg, al op de slee!

@hier: heel onwerkelijk inderdaad! Vanochtend een echo gehad en het was nog een beetje onduidelijk, waarschijnlijk is mijn eisprong wat laat in de cyclus geweest en was ik iets minder ver dan ze dachten. Maar er was duidelijk een vruchtje te zien, op de juiste plek, alleen was nog niet helemaal duidelijk of er een kloppend hartje is. Mag volgende week weer terugkomen, dat is dus wel fijn.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@whoops dat blijft dan nog even spannend. Hopen op een kloppend hartje volgende week.
Alle reacties Link kopieren
hoi dames, hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier hebben we inmiddels nog een echo gehad waarbij duidelijk een hartje te zien was, en vandaag ook de eerste echo bij de verloskunde gehad, zag er ook goed uit :heart:. Ik voel me aardig moe en brak / misselijk, maar baby groeit dus prima!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Super fijn om te lezen Whoops :applause: Wel jammer dat de kwaaltjes doorgezet hebben.. Hoop dat je er niet teveel last van hebt!

Hier is de misselijkheid helemaal over, eens per week ofzo nog wel overgeven, maar zonder die misselijkheid is dat prima te doen :) We krijgen een zoon! Bij de pretecho zag alles er goed uit, lekker actief mannetje met alles erop en eraan.
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Oooo Whoops gefeliciteerd! Zo blij voor jou!

Had ik jou al gefeliciteerd Bamboo? Van harte!

En jij ook natuurlijk Snoes! Hoe gaat het met je dochtertje?

@Hier: sorry voor de verwaarlozing. Verhuizen met een peuter en een baby is best afzien ;) wel heel gelukkig in ons nieuwe huis. Onze grote kleine maakt zich op voor de basisschool en de kleine kleine is alweer ruim 4 maanden. Die vindt alles wat grote broer doet briljant en dat is zo lief om te zien :heart: ze zijn erg blij met elkaar en wij met hen. Nu nog eens een nacht doorslapen en dan heb ik geen wensen meer :hihi:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@whooops wat een goed nieuws :heart: hopelijk straks niet teveel last meer van kwaaltjes.

@bamboo wat fijn dat de misselijkheid een stuk minder is.

@lux verhuizen met een baby en peuter lijkt mij heel pittig. Maar voor het goede doel. Jullie mooi huis.
En een doorslaapt nacht mag hier ook wel eens. Jongste houd mij regelmatig wakker.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel :heart:.

@Lux: dat is vast een erg drukke tijd geweest! Voel je je inmiddels lekker gesettled op jullie nieuwe stek? En klinkt mooi zeg, je zoontjes zo samen! Heeft je oudste zin in school? Onze oudste start ook over twee maandjes (where did the time go?!?), een nieuwe fase!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Heee lieverds, hoe is het hier?

Hoe gaat het met de buikjes? En de kindjes?

@Hier: alles goed! Oudste is nu echt naar school deze week, bijzonder en ook wel een beetje traantjes voor deze emo-moeder.
Maar hij doet het heel goed! Ben super trots op hem. Hoe vindt die van jou het whoops?

Jongste gaat goed. Die zit los, brabbelt (oreert meer :P ), rolt, probeert te tijgeren (kan ‘ie niet) en te eten (gaat mondjesmaat). Alweer 6 maanden en zo lief, zo vrolijk, zo’n heerlijk kind. Alleen dat slapen :yawnee: anywayyyy aaaaaaalles is een faaaaaase ;-D

En de broertjes zijn stapelverliefd op elkaar en spelen al echt samen. Ik geniet er zo enorm van als ik dat zie. Mijn oudste zegt telkens: ‘Naamjongste is mijn beste vriend.’ Smelt :heart:

Verder volgende week weer aan het werk. Heel veel zin in :) behalve in het kolven dan, ugh :moon:

PS er wordt hier voorzichtig zelfs gedacht over een 3de :A:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Hier gaat het met de kindjes ook goed. Jongste is alweer ruim 9 maanden, maar helaas sinds ze 6 maanden oud is wel continu ziek. Hoort er een beetje bij natuurlijk, maar het is sneu voor haar - en ook voor ons, want wij slapen dus alweer een paar maanden gescheiden en moeten er dan alsnog zeker 8x uit.

Verder is ze uiteraard heel erg leuk! :-) Maar een derde komt er niet meer, als ik eenmaal mijn nachtrust terug heb gaat niets daar meer verandering in brengen :)
Alle reacties Link kopieren
Haha die nachten zijn wel intens hè :lol:

Maar ik vind die 2 zo leuk samen that I want more haha :$ :love:

Als ze samen zitten te schateren ergens om wil ik er wel 10 :hyper:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat heeeerlijk om te lezen Lux! Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Spannend ook, de oudste naar school, toch weer een hele nieuwe fase. Kan het me wel voorstellen hoor, dat je dat even een dingetje vond :D Wat leuk dat jullie al over een derde fantaseren :love:

Alweer 9 maanden Loes, wat gaat dat hard! Wat sneu dat ze al zo'n tijd niet fit is.. en rot ook dat jullie daar ook last van hebben. Slaapgebrek is echt een ding he.

Hier gaat het goed! Ben aardig aan het groeien ineens. Waar dat tot een week of 20 niet herkenbaar was als zwangerschap.. vandaag heb ik een shirt van man aan omdat ik het ook niet meer wist :hihi: Dat wordt dus nog even wat kleding inslaan! Nu 25 weken zwanger en met zoon gaat het goed, vorige week voor de leuk nog een echo gehad. Ik voel me verder ook goed, weinig te klagen.

Volgende week wel voor de zekerheid suiker laten prikken. Als reden gaven ze dat ik via ovulatieinductie zwanger ben geraakt. Geen idee, maar ik vind het prima ;)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die berichtjes.
Leuk te lezen hoe het nu met iedereen gaat.

@lux je kind voor het eerst naar school lijkt mij ook heel spannend en emo moment hoor. Hoe vind je zoon het tot nu toe?

Veel succes weer op je werk. Al die tijd thuis is ook om gevlogen zeg.

@kolven word ook nooit mijn hobby. Dochter is nu 11 maanden. Ik houd het bij 1x op een werkdag nu.
En geen flesweigeraar dit keer?

@loes en dat vele ziek zijn herken ik ook van jongste. En het weinige slaap dat het oplevert.... Vermoeiend..

@bambo ja nu gaat het hard met die buik. Maar ook wel leuk toch? Succes met de test voor de suiker. Ik vind het een vies goedje die je dan moet drinken. Maar voor de rest prima te doen hoor.

@3e baby. Hier dacht ik daar ook aan. Maar sinds we weer helemaal in het slaap gebrek zitten denk ik Nooit weer😂Maar wie weet praat ik over een jaar weer anders hoor.

Hier gaat alles ook wel zijn gangetje. Jongste slaapt slecht en dat is af en toe zo vermoeiend.
Voor de rest vind ik de interactie tussen beide dochters geweldig. Heerlijk om mee te maken.
Voor oudste op zoek naar een basisschool. We twijfelen tussen 2. Beide hebben zo hun voor en nadelen. Lastig!

Morgen gaan onze dochters uit logeren. Jongste voor het eerst. Kijk er echt naar uit. Nachtje slaap en echt even tijd voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ohh Bamboo dat schiet ook op zeg! Leuk hoor, zo’n rond buikje. Succes met de suikertest meis. Ik spuug ‘m weer uit, word er zoooo misselijk van. Dus ik prikte dagcurves bij mijn zwangerschappen :)

@School: ja hii vindt het wel leuk geloof ik. Ook wel een beetje overweldigend. Vandaag even gespiekt tijdens spelen op het schoolplein en dan loopt hij soms nog wel wat verloren rond, hoewel hij ook een tijdje aan het basketballen was met een groepje kleuters. Ik vind het dan zoooo moeilijk om niet naar hem toe te lopen en hem te gaan helpen. Ik wéét dat hij dit zelf moet doen, zijn plekje vinden, de kindjes uit z’n klas leren kennen, etc. maar pohh dat loslaten is moeilijk :A:

Grappig genoeg had ik er dan bij de jongste op kdv weer geen enkele moeite mee. Dat pad heeft de oudste gewoon al vrijgebaand denk ik. Hij heeft me geleerd dat het goedkomt op kdv, maar nog niet dat het ook goedkomt op school. Ik vind het wat :P
Hij heeft wel al 2 ‘vriendjes’ en vindt de juf geloof ik wel leuk. Zij zegt dat hij vooral graag in de speelhoek speelt momenteel, maar dat mag voorlopig nog even. Ik snap dat wel, daar hebben ze spulletjes staan die we thuis ook hebben en die ze op kdv hadden, dus dat voelt vertrouwd denk ik ;)

@Slaapgebrek: ik kan het veel beter handelen dit keer. Zoon drinkt nog steeds als een newborn, dus elke 2-3 uur, en soms ben ik de nachten wel ff zat, maar bij de oudste kon ik er veel minder goed tegen. Ook dat pad heeft ‘ie kennelijk al vrijgebaand :P

@kaart: spannend de eerste logeerpartij van de jongste en wat heeeeerlijk even tijd voor jullie tweetjes :cheer2:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
30-04-2021 10:33
Haha die nachten zijn wel intens hè :lol:

Maar ik vind die 2 zo leuk samen that I want more haha :$ :love:

Als ze samen zitten te schateren ergens om wil ik er wel 10 :hyper:
Dat is waar. Hier zijn ze ook elkaars grootste fan en favoriete speelgoed. Daar kan ik echt uren naar kijken en intens van genieten. Zó leuk.
Alle reacties Link kopieren
hoi dames, fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie kindjes en zwangerschappen!

@Bamboo, hopelijk was de suikertest goed.

Zoontje begint ook met school, althans na de meivakantie. Hij is een paar keer gaan oefenen en dat ging super. Hij heeft er zin in, de lieverd.

Verder gaat het hier helaas slecht. Vorige week hebben we afscheid moeten nemen van ons tweede kindje. We wisten al dat er iets mis was en hadden al een paar weken van onzekerheid en onderzoeken gehad. Inmiddels weten we dat er meerdere ernstige afwijkingen waren en de overlevingskans uberhaupt laag was. Dus gezien alles wat er mis was, is het goed zo. Maar we zijn natuurlijk wel ontzettend verdrietig dat het zo moest lopen.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Ohh Whoops, wat vind ik dit vreselijk verdrietig om te lezen :hug: Heb nog aan jullie gedacht van het weekend.. Veel sterkte voor jullie :rose:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst zelf suiker geprikt (dus ik mocht dat vieze drankje gelukkig overslaan!) Nuchter, 2 uur na ontbijt en 2 uur na de lunch. Was gelukkig netjes in orde :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Whoopsadaisies schreef:
03-05-2021 15:12
hoi dames, fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie kindjes en zwangerschappen!

@Bamboo, hopelijk was de suikertest goed.

Zoontje begint ook met school, althans na de meivakantie. Hij is een paar keer gaan oefenen en dat ging super. Hij heeft er zin in, de lieverd.

Verder gaat het hier helaas slecht. Vorige week hebben we afscheid moeten nemen van ons tweede kindje. We wisten al dat er iets mis was en hadden al een paar weken van onzekerheid en onderzoeken gehad. Inmiddels weten we dat er meerdere ernstige afwijkingen waren en de overlevingskans uberhaupt laag was. Dus gezien alles wat er mis was, is het goed zo. Maar we zijn natuurlijk wel ontzettend verdrietig dat het zo moest lopen.
Ohhh nee whoops wat een verdriet :cry: :hug:
Ik snap je keuze goed en waarschijnlijk was het voor jullie kindje beter maar wat een nare tijd voor jullie :redrose: zitten wij hier allemaal vrolijk blije verhalen te vertellen..

Hoeveel weken was je?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven