Zwanger worden najaar 2019

27-06-2019 22:18 1585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man en ik willen vanaf aankomend najaar weer gaan proberen om in verwachting te raken. Ons zoontje zal dan ruim 1 jaar oud zijn en we willen graag een tweede zonder dat er erg veel leeftijdsverschil tussen de kindjes zit.

Is er iemand die alvast mee wil schrijven tijdens het wachten/mentaal voorbereiden op een zwangerschap?


Tabel:
[/tr]
Naam Leeftijd Wanneer beginnen 1ste/2de/3de kindje? Bijzonderheden
Ravenloos 31/33 augustus 2019 2de kindje (zoontje is 1 jaar) zwanger :heart: UD 26-04-2020
Lasvegas84 34jaar vanaf november 2de kindje
Melancolie 27 vanaf oktober 1e kindje
Snoezelientje 28/30 vanaf september 1e kindje
Bamboo_90 29/30 vanaf oktober 1e kindje
Enigme 35/45 vanaf december 2de kindje manlief is druk bezig met een verbouwing te plannen...
Lux_ 29 start cryo-terugplaatsing in september 2de kindje zoontje van 2 dmv IVF.
Whoopsadaisies 33/33 eind augustus/begin september 2de kindje 1ste kindje is een zoontje van 2 jaar oud
kaartje1 28/28 oktober 2de kindje Zwanger! :duckie:
Lola611 26/26 oktober eerste kindje
Blauwe_regen 28 na de zomer
Purrie87 31/34 oktober 1e kindje
LottieC 29 oktober 2de kindje dochter van 1 jaar
ravenloos wijzigde dit bericht op 26-09-2019 19:30
72.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@Whoops: ja zeker fijn ook, vond ik ook hoor, wilde wel eens duidelijkheid. Lijkt me ergens ook nog wel frustrerender als de eerste wel vanzelf is gelukt; dan verwacht je toch een beetje dat het resultaat wel komt bij een tweede, toch? Hoe lang duurde jullie eerste? Hij is ongeveer net zo oud als mijn zoontje, toch? Dat lijkt me ook best lastig aan als een tweede lang duurt; ik ging er bij ons een beetje vanuit dat het wel snel zou gaan nu we het probleem hadden gevonden (en dat ging het ook uiteraard!), maar zat daar toen rond m’n miskramen wel een beetje mee in m’n maag; ik wilde eigenlijk het liefst niet meer dan 3-3.5 jaar tussen de kinderen (nou, heb de 3.5 jaar voor elkaar gekregen ;-D ), en zag de maanden al wegvloeien omdat we door mijn afstuderen niet eerder konden beginnen en opeens mijn embryo’s niet bleven zitten .

Achteraf gezien denk ik: waaaaar maakte ik me druk om joh, dat komt vanzelf wel goed en ken hele leuke gezinnen met veel meer leeftijdsverschil dan dat, ben nota bene zelf 12 jaar ouder dan mijn broertje waarmee ik een super goede band heb. Maar ik had het nu eenmaal zo in m’n hoofd toen we aan kinderen begonnen ofzo. Heb jij dat ook? Of speelt dat helemaal niet?

En ik kon voor mijn eerste zwangerschap ook echt flink janken om andermans zwangerschapsanakondigingen hoor. En nog steeds, bijna 2 kinderen verder, voel ik ergens een steek van jaloezie als iemand zegt dat het snel raak was of een ongelukje. Gewoon omdat het me zo heerlijk zorgeloos lijkt om zo zwanger te worden.

En ja, tweede gaat allemaal veeeeel sneller dan de eerste. Het is minder spannend, vind ik, EN je hebt gewoon minder tijd, dus dat laat de tijd ook sneller gaan.

@Kaart: ja is zeker vroeg! Gebeurt heel vaak dat ze pas op het laatste moment indalen. Dus fijn dat het maar vast gebeurd is.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dank je kaartje en lux!

@Lux: herkenbaar inderdaad, dat je toch een soort ideaal-plaatje in je hoofd hebt qua leeftijds-verschil. Hier heb ik dat ook echt los moeten laten, oudste is nu minimaal 4 als er een 2e komt (hij is inderdaad ongeveer even oud!). Nu denk ik vooral: ook wel handig, hij is zo veel zelfstandiger dan afgelopen jaar, minder trap op tillen, etc etc.

Bij onze eerste waren we in de eerste ronde al zwanger! Dus ja dat is nogal een contrast. We weten wel zeker dat het kan, dus voor ons lijkt het minder frustrerend dan als het voor je eerste kindje niet lukt / lang duurt. Al steekt soms de vraag op of de eerste dan misschien echt een gelukje was (stel er blijkt dat er factoren zijn waardoor we nu niet zwanger raken, misschien waren die er 4 jaar geleden ook wel). We zijn dus nu wel extra dankbaar dat die eerste zwangerschap zo snel lukte en dat het zo goed gaat met zoontje. Dat nemen we in ieder geval een stuk minder voor lief.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@Whoops: maar dat is oprecht een voordeel hoor. Hier is zoon zindelijk sinds z’n derde verjaardag en dat scheelt echt veel voor mij. En idd hij loopt gewoon zelf lekker op en neer, klimt zelf in z’n autostoel, kan zelf in en uit bad komen, dat is wel prettig allemaal hoor. En dat je een normaal gesprek met hem kunt voeren en de ergste driftbuien wel verleden tijd zijn. En mijn zoon maakt het echt al heel bewust mee, zal voor die van jou nog meer zijn als het straks zo is. Dat is echt heel leuk. Bij vriendinnen van mij met een kleiner leeftijdveschil zijn de kinderen er toch minder echt autonoom bewust van; ze worden wel betrokken maar vragen er zelf niet zoveel naar. Zoon heeft hier het speelgoed al verdeeld en besloten dat de baby bij hem op de kamer komt ;)

En ja als het je eerste is, is er vooral de angst dat het nóóít lukt, maar met de tweede lijkt het me zoveel onverwachter komen, zeker als de eerste zo snel ging. Heel herkenbaar dat je veel dankbaarder wordt van zo’n jaar proberen zonder succes. Ik heb altijd het gevoel dat ik zó’n mazzelaar ben dat ik over een paar weken 2 kleine jongens in m’n armen mag houden. En voordat dit embryo bleef plakken had ik ook heel erg het gevoel dat ik misschien wel ‘teveel’ vroeg om met dat slechte zaad meer dan 1 kind te willen. Dat ik dacht: hoe inhalig eigenlijk, een tweede willen terwijl ik meiden ken uit de tijd van mijn eerste IVF die nog steeds met lege handen staan.

En al een zoon hebben was zo troostend idd. Geeft ten eerste gewoon afleiding, maar ik kon ook zo naar hem zitten kijken en denken: ‘maar gelukkig heb ik jou al en als het bij jou blijft zal dat ook goed genoeg zijn voor mij, dan maken we er met z’n drietjes een heel mooi leven van.’

En het was dit keer voor mij niet zozeer de onzekerheid van dat het lang duurde, want dat was helemaal niet zo. Maar meer de onzekerheid van dat de IVF ineens ook niet werkte, dat ik me alweer 10 terugplaatsingen verder zag en het gevoel had van ‘wat als zoon het ‘lucky embryo’ was, onze toevalstreffer?’ Als je van de eerste tp zwanger wordt voelt dat toch een beetje als zwanger worden in ronde 1 ofzo.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@Lux: wat heb je het weer mooi beschreven! Dank je. Ik herken wel dat dubbele gevoel, dat het zo inhalig voelt om verdrietig te zijn dat de tweede kinderwens niet lukt terwijl er mensen zijn bij wie de eerste (nog) niet lukt, of waar een kinderwens sowieso lastig is omdat ze alleenstaand zijn, of geen heterostel zijn, etc.

Hoe gaat het met de rest? Lux en ik hebben afgelopen week het topic een beetje gekaapt ;-) maar ben ook wel nieuwsgierig hoe het met jullie gaat hoor!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Zo het duurde even voordat ik weer kwam schrijven.
Gezellig gekletst hoor Lux en Whoops.

@whoops zijn jullie inmiddels bij de huisarts geweest? Lijkt mij ook erg frustrerend dat je nu niet weet waarom de tweede zwangerschap uitblijft. Hoe gaat het met je zoon?

@lux voor jou schiet het ook op denk ik? Houd je het nog vol?

@leeftijdsverschil ik denk dat het allemaal wel zo zijn voor en nadelen heeft. Ik zeg misschien over 4 jaar ja dat leeftijdsverschil van 2,5 jaar is ideaal. Maar ik weet het verschil niet met meer of minder dus daar kun je ook niet over oordelen. Ik verschil 8 jaar met mijn zus. Prima band mee hoor.

Hier gaat alles goed met mijn meiden. Jongste dochter ontwikkeld zich goed. We hebben fysio voor haar en de ontwikkeling lijkt nu goed. (Leeftijdsadugaat)
Nog 1,5 week en ik mag weer werken. Dat word even schakelen. Ik vind thuis ook nog wel heel lekker eigenlijk.

@bambo afspraak bij de gyn komt dichterbij!

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Klopt Kaartje, afspraak bij de gyn was vandaag :) Kort gesprek en bloed geprikt. Echo en semenonderzoek hadden we al gehad. Dus het wachten duurde langer dan de rest.. haha. Nu een maandje wachten op de uitslag en telefonisch consult.. lange proces dit..

Fijn om te lezen dat je meiden het goed doen! Verlof lijkt me vreselijk snel voorbij :whut:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@bamboo dat wachten lijkt me dan idd lang duren. Is er nog wat uit de echo en semenonderzoek gekomen?.

Ja dat verlof ging omega snel voorbij. 8 april laatste werkdag en 5 oktober weer beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Haha stiekem is dat best lang, maar ik kan me wel indenken dat je liever nog thuis zou willen zijn :love:

Ja tragisch lang nu voor mijn beleving! Haha. Echo en semenonderzoek was prima in orde. Ik ben benieuwd of er wat uit de bloedtest komt. Maandje geduld :whoops:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@bamboo 6 maanden thuis is ook lang natuurlijk. Maar het is voorbij gevolgen.

En wachten is ook zeker niet mijn sterkste kant. Dan lijkt mij een maand opeens weer heel lang.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik, de afgelopen periode was ook vreemd.. die is mij ook een soort van voorbijgevlogen! Maar ik herken het van vriendinnen, die eerste maanden met een baby zijn ‘poef’ ineens voorbij lijkt het wel.

Ik baal er heel stevig van dat het een telefonisch consult is volgende maand.. betekent in mijn optiek dat het daarna nog zeker een maand gaat duren voor ze verdere stappen gaan ondernemen. Een inwendige echo of iets doe je nu eenmaal niet via de telefoon :cencored:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@hoe gaat het met iedereen?

@lux sta je inmiddels op knappen?

@bamboo jij al wat meer te weten gekomen?

@hier weer aan het werk. Werk zelf is erg leuk. Maar ik moet wel wennen aan het nieuwe ritme. Dochter weigert volledig de fles. Dus soms best pittig allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Oohja Whoops hoe gaat het met jou?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Kaartje! Fijn dat het werk zelf goed bevalt, dat maakt het al iets makkelijker denk ik :) Wel lastig dat dochter de fles weigert.. hoe los je zoiets eigenlijk op?

Ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat!

Ik heb contact gehad met de gyn. Er is niets bijzonders uit de bloedtesten gekomen. Hormonen en alles was gewoon prima in orde. Omdat ik nog steeds een erg onregelmatige cyclus heb, willen ze me daar wel gelijk mee helpen. Komende week heb ik een afspraak bij de fertiliteitspoli en mag ik waarschijnlijk gelijk starten met Letrozole. Dat wordt als alternatief ingezet van Clomid en wordt ook gebruikt voor ovulatie inductie. Schijnt minder bijwerkingen en juist meer geslaagde zwangerschappen op te leveren dan Clomid. Ik ben heel benieuwd! Spannend.. maar heel blij dat ze me niet langer door laten hobbelen.. :)
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
@bamboo fijn dat je al zo snel terecht kan! Ik hoop echt dat jullie snel een positieve test hebben. Heb je er vertrouwen in?

@flesweigeren: Ik rijd nu 1x per werkdag heen en weer om dochtertje te voeden. Verder haalt ze het in de nacht weer in. Fijn voor de nachtrust 😅

Ook benieuwd hoe het verder met iedereen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ha meisjes, gaat goed hoor.

Sta idd op knappen en ben de zwangerschap echt zat, voel me niet zo prettig meer psychisch en lichamelijk, dus ga ws voor een inleiding binnenkort.

Ondertussen druk met andere dingen want we hebben een huis gekocht haha, dus dat leidt wel lekker af :)

Kaart, fijn dat het weer werken bevalt. Met zo’n flesweigeraar heb ik wel ervaring. Hoe oud is ze nu? Zou ze al rijstebloempap van een lepeltje mogen? Dat at mijn zoon wel graag!

@Bamboo: fijn dat alles er goed uitziet maar dat je kunt starten met de letrozole! Hopelijk zet dat wat zoden aan de dijk en heb je gauw een positieve test :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux succes en sterkte met de aller laatste loodjes. Hup baby! En gefeliciteerd met jullie huis!! Gaaf.

Dochter is 5 maanden. Rijstbloem zou dan mogen dacht ik. Bind dat een beetje met borstvoeding? Nog een tip voor een merk of maakte dat niet uit.?
(Alle tips zijn welkom 😊)
Alle reacties Link kopieren
Dan mag dat zeker! Ik had gewoon de AH bio. Ik warmde een beetje afgekolfde melk op en maakte het dikker met die pap en dat gaf ik zoon dan. Banaan of peer erdoor deed ik ook wel, soort milkshake ;) als het maar niet alleen maar afgekolfde melk was. Dat vond hij niks. En als het maar op een lepeltje zat ipv in een fles :P

Is het proberen waard iig!

En dank voor de sterktewensen, we doen weer rustig een poging tot slapen eerst maar ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Dank dames! Ik hoop ook op een positieve test binnenkort :jump: Ik ben nu gestart met de tabletjes. Ik ben heel benieuwd of die 5 kleine pilletjes gaan brengen wat we nodig hebben. Het gesprek met de gyn was prima, ze heeft alles duidelijk uitgelegd. Volgende week een echo om te zien of er een eitje groeit. Ik ben er best positief en heel oke onder. Ik ben vooral blij dat ik nu weer een soort houdvast heb. Ondertussen heb ik qua cyclus zo'n beetje alles tussen de 20 en 60 dagen wel gehad namelijk... :sigh:

Lux, wat spannend! Nieuw huis, gefeliciteerd! Wat balen dat het einde van de zwangerschap niet zo lekker verloopt.. met de kleine wel alles in orde? Hoop dat je snel je baby in je armen hebt :flirting:

Dat is best heftig Kaartje, elke werkdag even heen en weer. Hoewel.. misschien ook wel een fijne onderbreking soms, knuffelen met de kleine :$
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
hoi dames! Leuk om hier weer wat updates te lezen. Hier weinig updates. Volgende week intake bij gyn, hopelijk dan ook snel onderzoeken.

@Lux: vroeg me van de week nog af hoe het met je gaat, en of je baby er al was ;-). Succes met de laatste loodjes, en ook van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Wanneer denk je te gaan verhuizen?

@Kaart: oei, wat heftig zo'n flesweigeraar. Hopelijk komt daar snel verandering in!

@Bamboo: ik duim mee dat die pilletjes hun werk doen!
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
@bamboo fijn dat er nu schot in de zaak zit. Hopelijk gaat er een eitje groeien en niet teveel last van bijwerkingen door de medicijnen. Ik duim natuurlijk weer.

@whoops hopelijk hebben jullie ook snel wat meer duidelijkheid!

En lux hopelijk hebben jullie snel de kleine man in de armen.
Alle reacties Link kopieren
Stiekem ben ik af en toe aan het kijken of lux al een kleintje heeft :-$ .
Alle reacties Link kopieren
Hahaha ik dacht precies hetzelfde.. 'oehhh er is geschreven in het topic, zal de kleine al geboren zijn'? :hihi:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry sorry ik kreeg bericht dat ik jullie niet langer in spanning mocht houden haha!

Jaaaaaa hij is er hoor meiden, afgelopen week geboren!

Uiteindelijk wegens een aantal keer minder leven voelen zouden we gaan inleiden, dus kreeg ik een ballonnetje geplaatst. Volgende dag voldoende ontsluiting maar hij lag nog heel hoog dus ze konden mijn vliezen niet breken (dan heb je kans dat de navelstreng uitzakt en dan krijgt de baby geen zuurstof en voeding meer). Volgende dag dus begonnen met misoprostol, daarmee kun je de baarmoedermond ook laten rijpen, maar ze hoopten dat ik op die manier eigen weeën zou krijgen. En die kreeg ik! Wel pas om 21:30 ‘s avonds en om 3u konden ze eindelijk de vliezen breken omdat mijn weeën hem eindelijk in het bekken geduwd hadden. Toen namen de weeën enorm toe in intensiteit en ben ik in 4 uurtjes van 3 naar 10 cm gegaan. Ik was wel echt doodmoe, was al bijna 24 uur wakker en aan het inleiden, en al behoorlijk lang weeën aan het opvangen, dus had wel een ruggenprik gewild, maar de anesthesioloog stond vast op OK, en tegen de tijd dat die eraan kwam zat ik op 8.5, dus helaas. Vrij snel daarna kon ik gaan persen en binnen een kwartier lag mijn zoon op mijn buik en ik had geen scheurtje, niks. Terwijl hij maar liefst 4185 gram woog :P

We zijn nog even in het ziekenhuis gebleven voor glucosecontroles maar inmiddels zijn we heerlijk thuis en ik ben zo giga verliefd op mijn eigen kind :love:
Eigenlijk loopt alles op rolletjes. Borstvoeding gaat goed, mijn herstel gaat super vlot en toen ik vanmorgen, ook al was het 6 uur ‘s ochtends, in bed zat met mijn peuter tegen me aangenesteld, mijn baby aan mijn borst, en mijn man nog slapend naast ons, toen was ik echt even de gelukkigste op aarde.

GIGA blauwe wolk dus hier. :flirting: Klim er weer even op als jullie dat goed vinden.

Whoops en bamboo, veel succes, hoop op gauw resultaat :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ohhh Lux wat heerlijk!! Gefeliciteerd :heart: Even spannend.. maar fijn dat het allemaal in orde is! Geniet er lekker van met je gezin :bigkiss:
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lux!! Wauw dat klinkt mooi😍😍 ja ik was een beetje nieuwsgierig.
Je bevalling klinkt wel als vrij lang alleen toen er eenmaal schot in de zaak zat ging het vlot😊 Maar gelukkig zijn jullie nu thuis. Lekker weer op de blauwe wolk kruipen. Genieten van je mannen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven