Zwanger worden oktober/november 2021

07-10-2021 10:48 1250 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf hier gezellig mee!
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
Framblij291 . .
zeeuwsmisje92291 16-06 Ronde 9
RoryG331 . .
Aventurijn 33 1 . .

Handige links:
Testuitslag per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Op welk tijdstip testen per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... sample.php

LUV91 :hug: :redrose:

Zwanger! :cheer:
Naam Kindje nr UDEcho of afspraak
Ivw 1 26-06-2022 02-12
Phoenix2000 9 06-07-2022 15-11
Goefje 1 UD 07-12
Jules 1 07-08-2022 Wk v 14-3
Flowerpower211 04-08-2022 21-12
Zonnetje889121-08-2022 Wk v 14 feb
theeleuten1 08-08-2022 22-12
Nimbus20201 UD 11-01
Giraffe 1 24-08-2022 10-01
Georgette1 10-09-2022 28-02
Bessss2 28-08-2022 Wk v 17-3
Winterluxi2UD 04-05
Femke931UD 29-04
Juniper1 19-12 20-06

Schrijven nog mee?
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
royon291 . .
Anna-Banana311 . .
Owlcity301 . .
juniper wijzigde dit bericht op 05-06-2022 14:11
92.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, die wijntjes gaan inderdaad nog wel een dingetje worden...!
Vanmiddag ook lekker sushi gehaald (nu kan het nog) en net een fris cidertje ingeschonken (want ja, doen we straks niet meer), maar ik ben ook al aan het oefenen met smoezen...niet dat er normaal liters wijn doorheen gaan, maar toch. Vooral voor mijn (overigens hele lieve) schoonmoeder ben ik wat huiverig: zij kent me al heel lang en ik ben bang dat ze het aan mijn neus kan zien, wanneer ik sta te jokken als ik zeg dat ik écht even geen zin heb in een wijntje. Maar misschien ben je tegen die tijd wel zo ontzettend beroerd en groen van de zwangerschapsmisselijkheid, dat het dan ook wel weer geloofwaardig is. Na de 'geen zin'-smoes heb ik nog 'nee, want kater' en 'nee, aan de lijn/ketodieet' achter de hand, hopelijk wekt dat geen achterdocht.... :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Georgette schreef:
08-10-2021 18:40
Ik hou als NOD ook de eerste dag aan waarop ik ongesteld zou moeten worden.

Oeh vrijdagavond.. weekend! Voor wie van jullie gaat het nog meer een uitdaging worden om alcoholische drankjes af te slaan zonder dat mensen je heel raar aan gaan kijken / direct weten dat dit maar 1 ding kan betekenen? Ik krijg het nauwelijks mijn mond uit ook 'nee doe mij maar een cola. :puh:
Gelukkig zit ik nog niet op het wachtbankje dus een drankje kan evt. wel. Benieuwd hoe jullie hiermee omgaan!

En @winterluxi, ja dan lijkt temperaturen mij zeker het proberen waard. Zou fijn zijn als dit je meer inzicht geeft.
Tot de positieve test drink ik een wijntje :-D . Volgensmij is het ook zo dat de baby tot een week of 8 (of 10?) in zijn eigen vruchtzak zit en nog geen bloed deelt met de moeder dus dan kan het ook geen kwaad. Meestal weet je toch wel met 4 tot 6 weken dat je zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hai meiden!

Mag ik meeschrijven? 🙂

Ik ben bijna 30 jaar en heb een dochter van 2 jaar. Wij riepen altijd dat 1 kindje genoeg was, tot ik een paar maanden terug verdacht dat ik per ongeluk zwanger was. Hoewel het haast niet kon, voelde ik me echt onwijs zwanger. Alle klachten van de eerste zwangerschap.. maar nee, het was toch niet zo. 🙈

Dat moment bracht m’n man en mij aan het denken. Man gaf aan dat hij het stiekem toch jammer vond. Hij voelde echt een teleurstelling toen de test negatief bleek.

We hebben een aantal avonden goed gepraat en besloten dat het nu of nooit werd. Dus ik ben inmiddels met de anticonceptie gestopt, heb 1 menstruatie gehad en zit nu dus in ronde 1 rondom m’n eisprong. Ik gok m’n NOD op 22 oktober.

Tijdens m’n eerste zwangerschap heb ik ook meegeschreven in een topic en dat heb ik als heel fijn ervaren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik schrijf ook graag mee! Zoals meerderen hier een meelezer, maar nu eens tijd om me aan te melden.

Wij gaan vanaf eind oktober voor een eerste kindje. Ik stop over ongeveer 2 weken met de pil, dan is mijn strip op. Het plan is voor nu om het zonder ovulatietesten te gaan proberen voorlopig. We staan er nu nog heel relaxt in, als het nog even duurt is het ook goed, komt het snel, is het heel welkom. Wij zijn beiden 30.
Ik twijfel nog of ik een app ga bijhouden wat betreft mijn menstruatie, of dat ik het echt nog even helemaal op zijn beloop laat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Georgette:
Ik probeer geen alcohol te drinken tussen ovulatie en menstruatie. Tot nu toe is het nog niemand opgevallen volgens mij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen allemaal!

Zou ik hier ook mee mogen schrijven misschien? Ik ben 29, mijn vriend 28 en vorige maand hebben we besloten niet meer aan een nieuwe pil strip te beginnen. Ik wacht dus nog op mijn eerste echte ongesteldheid. Ik heb nog geen idee van mijn cyclus maar als hij 28 dagen is verwacht ik rond 21 oktober ongesteld te worden. Wij gaan ons er niet teveel op focussen en ook niet plannen of uitzoeken wanneer we het beste kunnen klussen, we zien het wel!

PS: Dit wordt ons eerste kindje :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@LUV91 en @zeeuwsmisje92 Welkom, leuk dat jullie ook meeschrijven!

@LUV Wat bijzonder zeg, dat je je zo zwanger voelde. Misschien toch heel onbewust en diep van binnen een wens voor een tweede..? Deze dagen zijn dan dus extra spannend voor jullie :-)

@zeeuwmisje Ah das heel relaxed! Geen haast en gewoon maar kijken hoe het loopt.

De tabel is trouwens weer bijgewerkt, maar vergeef me als er toch nog foutjes in staan, dat moet jullie dan maar even aangeven (in de bewerk-modus is die tabel vrij kriegelig en onoverzichtelijk).
Nog ruim een week en dan kunnen sommige dames al gaan testen, spannend!
Hebben jullie ervaringen met wat de fijnste testen zijn en wat niet? Ik neig ernaar om ze gewoon bij Kruidvat/Action te halen, maar lees her en der toch ook dat zo'n digitale test eigenlijk veel duidelijker is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik drink al zelden alcohol, dus dat dat afneemt gaat in ieder geval niemand opvallen haha.
Wij hebben het ook wel een aantal mensen in de omgeving verteld dat we gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@juniper kruitvat 2v5 zijn heel snel al bruikbaar. Dat zijn earlys en nog enigszins betaalbaar.

Ik heb die bij m’n eerste zwangerschap gebruikt en daarna ter bevestiging toch nog een clearblue gedaan. Gewoon omdat ik de weken wilde zien. Met die kruitvat testte ik trouwens 3 dagen voor m’n NOD licht positief. Op m’n NOD was het een mega knaller.

Hier iig geen ervaring met andere merken.

@Georgette wijntjes laten staan is hier ook een uitdaging, al was dat destijds wel erger denk ik. Bij gezelligheid met vriendinnen oid hier thuis heb ik toen een fles wijn gevuld met alcoholvrije wijn en die voor mezelf gebruikt. Ik vond het niet lekker dus na m’n eerste echo maar gelijk openkaart gespeeld.

Ik laat ze btw ook niet bij voorbaat al staan. Je moet je straks al 8 maanden aan allemaal regeltjes houden qua eten en drinken dus ik ga mezelf het niet aandoen om dat vooraf ook al te doen. Want wat nou als het heel lang duurt?
luv91 wijzigde dit bericht op 09-10-2021 12:44
Reden: Mega typblunder
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier weten de meeste mensen wel dat we een kinderwens hebben maar nog niet echt de concrete datum dat we gaan proberen (al zullen de meeste wel vermoeden dat we na de bruiloft gaan beginnen).

Wijntjes laten staan wordt voor mij ook wel een ding. Niet dat ik heel veel of vaak drink maar bij sociale gelegenheden wordt toch wel vaak een drankje ingeschonken en het zal wel opvallen als ik ineens 'nee' zeg. Ik denk dat ik bij mensen die dicht bij me staan ook gewoon open kaart ga spelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Juniper, je mag mij ook in de tabel zetten :) Leuk dat er al zoveel meeschrijven.

Wij hebben het ook niemand verteld. Hoewel ik het lastig vind tegenover m’n beste vriendin, we zullen zien hoe lang ik het volhoud. Vind het namelijk ook wel erg leuk dat het nog even iets van ons 2 is. En aan de wijntjes zal niemand het merken, ik drink nooit alcohol.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Kruidvat testen zijn inderdaad prima! De enige zwangerschapstesten die ik niet fijn vind zijn diegene met een blauw streepje want die hebben vaak een indroogstreep waarmee je voor de gek gehouden wordt.

Ik heb nu goedkope dipsticks, 12 voor 9€ ofzo 🤣 zijn er nog meer testjunkies?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Owlcity, Luv91 en zeeuwsmisje!
Alle reacties Link kopieren Quote
@juniper, je mag mij ook in de tabel zetten. Mijn reactie was wat later geplaatst omdat het nog goedgekeurd moest worden i.v.m. nieuwe gebruiker :).

Ik had het eerst stil willen houden maar heb het er toch uitgeflapt bij een aantal mensen haha. Nog niet met testen etc. bezig, ben benieuwd hoe dat straks gaat zijn.
Hier nog een meelezer die nu graag meeschrijft!

Ik lees al wat herkenning: geen sterke kinderwens, maar wel het beeld van een gezin. En wij staan er ook nuchter in.

Vorige week had ik geheel onverwachts een tuurstreepje, al ging dat vrij snel mis. Merkte toch wel dat ik het jammer vond om het niet te delen met mijn omgeving. (Al weet ik niet zo goed waarom ik het niet met mijn omgeving deel. Een soort zelfbescherming misschien?)

We willen er relaxt mee omgaan. We vinden het spannend, dus hebben vorige maand bijvoorbeeld ook nog anticonceptie gebuikt wanneer dat beter voelde. Je kiest eigenlijk voor een heel ander leven (mocht het raak zijn) en dat voelt heel overweldigend.

Ik ben nu op vakantie, dus niet veel online. Dat komt weer als ik thuis ben en dan zal ik wat beter meelezen (en -leven) met jullie :-)

Voor de tabel; ik ben 33, we hebben nog geen kinderen. Mijn nod is vermoedelijk 2 november, al weet ik niet zeker wat mijn lichaam doet na het 'mislukte tuurstreepje'. Vanwege (het behouden van) de relaxte mindset hou ik liever geen rondes bij als dat oke is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij houden het nog stil, al zal het vast niet onverwacht zijn voor vrienden/familie!
Ik ben ook niet zo'n drinker, dus dat zal hier ook wel meevallen met smoesjes bedenken. Gelukkig maar, want ik ben een slechte leugenaar, dat zou iedereen gelijk merken denk ik!

Qua testen las ik in andere topics altijd wel goede dingen over kruidvat 2v5 en action testen, maar ik dénk dat die van de action een blauw lijntje hebben? Dus toch niet ideaal dan met dat indroogstreepje...

Ben wel helemaal enthousiast om het er eindelijk eens over te kunnen hebben! Benieuwd ook wie de eerste zwangere zal worden, haha!
Hier weet voor alsnog niemand het. Ja, mensen vermoeden wel dat we op een gegeven moment ervoor gaan, want het is bekend dat we een kinderwens hebben. Maar dat we nu echt met anticonceptie gestopt zijn weet niemand. Vind ik ook wel leuk: een geheimpje van ons tweeen.

Drank is hier geen probleem, ik drink vaak genoeg niet of weinig. Als ik met de auto ergens heen ga drink ik sowieso niets, dus dat weet ook iedereen.
Ik denk dat ik rond 20 okt kan gaan testen.
Alle reacties Link kopieren Quote
royon schreef:
09-10-2021 19:24

Qua testen las ik in andere topics altijd wel goede dingen over kruidvat 2v5 en action testen, maar ik dénk dat die van de action een blauw lijntje hebben? Dus toch niet ideaal dan met dat indroogstreepje...
Die van de action zijn prima! Diegene die ik bedoel met een blauw lijntje zijn vooral de testen waar een plusje op verschijnt, Kruidvat en clearblue hebben die. Ik bedoel dus niet de Kruidvat 2 voor €5, die zijn roze.

Inderdaad fijn om het er open over te kunnen hebben 😊
Alle reacties Link kopieren Quote
royon schreef:
09-10-2021 19:24
Ben wel helemaal enthousiast om het er eindelijk eens over te kunnen hebben!
Dit herken ik heel erg van toen ik met de eerste mee begon te schrijven! De spanning en het geheime sfeertje vond ik stiekem ook wel heel leuk.

Action testen zijn echt prima. Ik testte daar de laatste keer 5 dagen voor NOD mee positief. Met de gewone, niet eens de early. Het zijn roze lijntjes van Action.

Qua drinken, ik drink eigenlijk al nooit en vanwege de 2 miskramen is het geen geheim dat we er mee bezig zijn. Ben daar op zich ook wel open over als mensen er naar vragen. Enerzijds ook wel eens fijn om die mensen op hun plek te zetten met hun ongepaste vragen ('Oh is je dochter alweer bijna 3? Wordt het niet tijd voor een tweede?').

Daarnaast schijnt dat alles wat je de 3 maanden voor de bevruchting doet al invloed heeft op de kwaliteit van het eitje. Maar de baby gaat jouw bloedsomloop pas oppakken na week 9 geloof ik dus dat ene drankje in de periode tussen ovulatie en NOD zou geen groot verschil moeten maken lijkt me.
Alle reacties Link kopieren Quote
Bessss schreef:
09-10-2021 19:42


Qua drinken, ik drink eigenlijk al nooit en vanwege de 2 miskramen is het geen geheim dat we er mee bezig zijn. Ben daar op zich ook wel open over als mensen er naar vragen. Enerzijds ook wel eens fijn om die mensen op hun plek te zetten met hun ongepaste vragen ('Oh is je dochter alweer bijna 3? Wordt het niet tijd voor een tweede?').
Vragen ze dat serieus.. sommige mensen hè. Heel goed dat je ze meteen op hun plek zet! Ik heb ook het gevoel dat het in NL veel de standaard is om er 2 jaar tussen te houden (ook niks mis mee natuurlijk!). Maar nu ik er over nadenk heb ik afgelopen jaar ook al het eea aan opmerkingen gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic!
Ik meld me dan ook graag aan om mee te schrijven .
Moeder van 8 kinderen en een bonuszoon. Afgelopen zomer ons zoontje verloren met 14 weken zwangerschap. En toen riep ik heel hard: dit gaan we niet meer doen!

Maar bij ons beide is de ergste schrik en verdriet minder en willen we toch graag ons gezin verder uitbreiden :heart:

Dit weekend moet mijn eisprong geweest zijn maar helemaal zeker ben ik niet gezien het de eerste keer was na mijn verlies. Normaal altijd 28 dagen cyclus dus daarvandaan gaande zou mijn NOD dan 23-10 wezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hee weer een aantal nieuwe dames erbij! :cheer2: Gezellig en wees welkom!

@Owlcity Klopt, jouw bericht kwam idd later pas! Maar je staat nu ook in de tabel :-)

@Giraffe Inderdaad spannend hè, zo'n geheim met z'n tweetjes. Ik vind het dan ook heel fijn om het hier wel te kunnen delen, en te merken dat er zoveel meer in hetzelfde schuitje zitten.

@borrelnootjes Natuurlijk geen probleem om het aantal rondes niet te noteren. Het is geen wedstrijd gelukkig ;-) Die spanning is herkenbaar; na de eerste keer zonder anticonceptie (buiten vruchtbare dagen om) kreeg mijn vriend ineens de kriebels en hebben we daarna nog even weer met anticonceptie gedaan. Geniet nog lekker van je vakantie en we zien je hier wel weer verschijnen!

@Phoenix2000 Wauw, 8 kinderen en bonuszoon al! Dat zal een gezellige boel zijn bij jullie thuis :-D Wel heftig om te lezen dat het vorige keer mis is gegaan. Zoiets heeft behoorlijk wat impact kan ik me voorstellen. Jij zit nu dan ook op het wachtbankje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker reuze gezellig en soms ook reuze ongezellig maar in wel huishouden niet?
Ik nu ook wachtbankje inderdaad
Alle reacties Link kopieren Quote
@Bessss die vragen heb ik hier tegenwoordig ook. Zelfs bij het kdv hebben ze gevraagd wanneer baby 2 zou komen. Destijds wilde we het ook echt nog niet dus het antwoord was simpelweg: “nou niet”. Dat was niet het antwoord dat ze verwachtte blijkbaar..

@Phoenix welkom! Wat leuk zeg zo’n groot gezin! Wat heftig van je miskraam. Hopelijk blijft de volgende wel plakken.

Ik denk dat ik hier m’n ei heb gevonden. :hello: Had net een knaller van een ovulatietest. Deze maand ovulatietesten gedaan omdat ik vanwege een spiraal dus al 2 jaar niet ongesteld geweest ben.
luv91 wijzigde dit bericht op 10-10-2021 17:43
Reden: x
20.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Qua testen heb ik nu de sensitesten gekocht. Iemand daar ervaring mee? Ze schijnen al 6 dagen voor NOD te kunnen meten, maar dat lijkt me wat onbetrouwbaar. Wel fijn om een dagje eerder dan m’n NOD te testen want ga die dag op vakantie zonder vriend.

Heb het idee dat ik vanalles voel maar dat is misschien meer omdat ik het graag wil voelen 😅 Herkennen jullie dat?

Wel echt fijn om hier te kunnen delen en jullie ervaringen te lezen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven