Zwanger worden oktober/november 2021

07-10-2021 10:48 1250 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf hier gezellig mee!
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
Framblij291 . .
zeeuwsmisje92291 16-06 Ronde 9
RoryG331 . .
Aventurijn 33 1 . .

Handige links:
Testuitslag per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Op welk tijdstip testen per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... sample.php

LUV91 :hug: :redrose:

Zwanger! :cheer:
Naam Kindje nr UDEcho of afspraak
Ivw 1 26-06-2022 02-12
Phoenix2000 9 06-07-2022 15-11
Goefje 1 UD 07-12
Jules 1 07-08-2022 Wk v 14-3
Flowerpower211 04-08-2022 21-12
Zonnetje889121-08-2022 Wk v 14 feb
theeleuten1 08-08-2022 22-12
Nimbus20201 UD 11-01
Giraffe 1 24-08-2022 10-01
Georgette1 10-09-2022 28-02
Bessss2 28-08-2022 Wk v 17-3
Winterluxi2UD 04-05
Femke931UD 29-04
Juniper1 19-12 20-06

Schrijven nog mee?
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
royon291 . .
Anna-Banana311 . .
Owlcity301 . .
juniper wijzigde dit bericht op 05-06-2022 14:11
92.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
De sensitesten ken ik niet, ik ben benieuwd! Ik ga denk donderdag mijn eerste test doen, dat is drie dagen voor mijn nod. Ik heb nu verder geen symptomen.

@Phoenix: merk jij al iets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend Winterluxi! Ik ga voor je duimen donderdag
Spannend voor de testers! Ik ga voor jullie duimen! Toen ik mijn tuurstreepje had, merkte ik wel iets aan mijn lichaam. Wat steekjes midden onderin mijn buik die ik niet herkende. Pijnlijke borsten die ik normaal niet had. Ik ging er heel erg vanuit dat het niet raak kon zijn, dus ik wil graag denken dat ik de symptoken niet verzonnen had ;-) het voelde in ieder geval anders dan anders (maar dan ook echt maar heel mild).

@juniper: voor mijn gemoedsrust fijn om te horen dat je de spanning herkent!
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterluxi schreef:
11-10-2021 19:56
De sensitesten ken ik niet, ik ben benieuwd! Ik ga denk donderdag mijn eerste test doen, dat is drie dagen voor mijn nod. Ik heb nu verder geen symptomen.

@Phoenix: merk jij al iets?
Nee maar mijn eisprong gok ik ook pas op afgelopen weekend dus dat is niet zo gek. Maar is een gok, gezien je menstruatie na bevalling / miskraam vaak ook wat van slag is.
Het weekend dat ik zou kunnen testen ben ik op vakantie met heel gezin en opa en oma @(
Alle reacties Link kopieren Quote
Phoenix2000 schreef:
11-10-2021 21:10
Nee maar mijn eisprong gok ik ook pas op afgelopen weekend dus dat is niet zo gek. Maar is een gok, gezien je menstruatie na bevalling / miskraam vaak ook wat van slag is.
Het weekend dat ik zou kunnen testen ben ik op vakantie met heel gezin en opa en oma @(
Nee inderdaad, dan zit er nog te weinig tijd tussen. Gezellig zo’n gezinsvakantie maar niet het ideale moment voor een test. Misschien dat je toch een rustig momentje kan vinden.

Ik heb niet het gevoel dat ik zwanger ben maar we gaan het zien
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend allemaal!
Gebruiken jullie een app om je menstruatie en ovulatie bij te houden? Iemand tips welke fijn is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterluxi schreef:
11-10-2021 19:56
De sensitesten ken ik niet, ik ben benieuwd! Ik ga denk donderdag mijn eerste test doen, dat is drie dagen voor mijn nod. Ik heb nu verder geen symptomen.

@Phoenix: merk jij al iets?
Duimen voor donderdag! Ik test vrijdagochtend ivm een etentje die avond. Ik voel ook nog niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spannend dat de eersten al gaan testen! Ik wacht op mijn menstruatie en dan kan ronde 1 voor mij beginnen.

Ik duim dat het goed nieuws is!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Owlcity; ik gebruik clue!

@lvw: spannend! Bij mijn eerste had ik alleen pijn aan mijn borsten maar dat had ik iedere menstruatie. Na de zwangerschap is dat weg. Ik merk dat ik nu wel meer bezig ben met pijntjes enzo.
Ik ben echt op momenten extreem gefocust op alle “dingetjes” die ik in mn lichaam voel haha. Slaat natuurlijk nergens op, normaal heb je natuurlijk ook wel dat je bepaalde dingen voelt.
Alle reacties Link kopieren Quote
De komende dagen al de eerste tests, wat spannend! Heel veel succes dames!

@Nimbus Kan ik me heel goed voorstellen! Wanneer heb jij ongeveer je NOD? Zal ik dat nog in de tabel zetten?

@Owlcity Ik gebruik zelf Flo en ben daar heel tevreden over (al heb ik geen andere apps gebruikt daarnaast). Sinds kort heb ik de betaalde versie en dan heb je ook extra functies en meer info. Naast je cyclus krijg je ook inzicht in andere lichamelijke zaken, zoals PMS e.d. maar ook wat meer luchtige dingen zoals 'Is het wel slim om koffie te drinken op een nuchtere maag?'. Dus echt veel wat met (mentale) gezondheid te maken heeft, en allemaal in korte filmpjes of met je persoonlijke chatrobot (werkt best grappig).

De Flo app voorspelt ook redelijk goed mijn ovulatie, heb ik het idee. De laatste paar maanden wat kritischer in de gaten gehouden en op de dag dat het voorspeld was, voelde ik ook menstuatie-achtige krampjes in onderbuik en rug. Die zouden me anders niet zo opgevallen zijn denk ik.
Komende eisprong staat voor het komende weekend gepland, dus vanaf maandag ga ik ook op het wachtbankje en ik heb er nu al gezonde spannende kriebels voor :hyper: Ga deze week ook mijn temperatuur bijhouden, en ben erg benieuwd of ik dat kan matchen aan de eisprong. Ik had me altijd voorgenomen om er relaxed in te staan 'en wel te zien wat het brengt' maar nu we echt de knoop door hebben gehakt, wil ik ook meteen pats boem volle sjas ertegenaan! (Zal ook met mijn hogere leeftijd te maken hebben; ik wil niet teveel tijd verspillen als dat niet nodig is).

Vinden jullie het trouwens fijn als ik in de tabel ook bijzonderheden zoals miskraam e.d. erbij zet? Dat zie ik in andere topics wel gebeuren, maar misschien vinden jullie het fijner om de focus op NOD en het testen te houden.
Mijn NOD is waarschijnlijk 20 okt, maar dat weet ik niet helemaal zeker wegens verwijderen spiraaltje… maar daar ga ik nu van uit
Alle reacties Link kopieren Quote
@Nimbus2020 heel herkenbaar dat je gefocust bent op je lichaam. Ik denk ook vandaag de hele dag al steekjes te voelen en google me suf wat het dan zou kunnen betekenen haha! Gewoon geduldig wachten is toch echt lastig als je iets graag wilt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo herkenbaar die signalen van je lichaam. De mijne hielt me voor de eerste zwangerschap continu voor de gek. Keer op keer voelde ik wat, met steeds een teleurstelling. Tot ik zwanger was, toen voelde ik ook dat ik zwanger was maar dat was anders. Niet te beschrijven.

Voor alle meiden die bijna kunnen testen: ik duim voor jullie!

Ik zit inmiddels op het wachtbankje. Laat de tijd maar snel gaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah leuk, een aantal nieuwe meiden erbij. Welkom.
En spannend @winterluxi. Ben benieuwd wat de eerste test aangeeft donderdag.
Als ik de NOD's zie in de tabel volgen er over 5 dagen en verder mogelijk (hopelijk) een aantal positieve testen.

Haha, herkenbaar @Juniper, dat het plan was er relaxed in te staan maar dat je toch ontdekt er drukker mee te zijn dan gedacht. ;-)
Same here.

Wij gaan vanaf vrijdag 'aan de slag' want maandag/ dinsdag verwacht ik mijn ovulatie.
Ik schrijf graag mee. Ik ben 26 en we hebben nu besloten er echt voor te gaan. Mijn NOD is 27 oktober. Gisteren een vage ovulatietest en vandaag negatief. Klopt mijn gevoel denk ik wel van vroege ovulatie. Merk ook echt wel aan mijn lichaam dat het dan zo ver is.
Ik heb vannacht een paar uur wakker gelegen en had t enorm warm. Dit heb ik echt nooit. Dus dan gaan meteen alle gedachten: zouden dit de eerste tekenen zijn? En als je gaat googlen kan alles wel een symptoom zijn haha
Heel irritant, hier wil ik eigenlijk vanaf. Hoe gaan jullie hier mee om?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nimbus2020 schreef:
13-10-2021 12:17
Ik heb vannacht een paar uur wakker gelegen en had t enorm warm. Dit heb ik echt nooit. Dus dan gaan meteen alle gedachten: zouden dit de eerste tekenen zijn? En als je gaat googlen kan alles wel een symptoom zijn haha
Heel irritant, hier wil ik eigenlijk vanaf. Hoe gaan jullie hier mee om?
Ik had dit de eerste ronde erger dan nu. Ik heb het uitgesproken naar mijn partner en dat scheelt wel denk ik. Geen echte tips helaas!
lvw schreef:
13-10-2021 12:31
Ik had dit de eerste ronde erger dan nu. Ik heb het uitgesproken naar mijn partner en dat scheelt wel denk ik. Geen echte tips helaas!
Ja, wat bij mij ook niet meehelpt is dat ik de afgelopen 7 jaar een Mirena heb gehad, dus dat een echte normale cyclus al zo lang geleden is. Wie weet wordt het indd komende maanden minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel herkenbaar Nimbus2020 en lvw! Ik moet soms ook echt om mezelf lachen, ben er veel te erg mee bezig. Merk wel dat het minder is als ik veel te doen heb, bv op m’n werk. Maar ‘s avonds in bed, dan voel ik ineens vanalles. Het helpt idd wel om het uit te spreken naar m’n vriend of even wat anders te doen. Het is natuurlijk nu ook de eerste ronde. Ik ben nadat de mirena is verwijderd ook nog niet écht ongesteld geweest, dus probeer mezelf maar te vertellen de kans enorm klein is dat het meteen raak is. Dan is de teleurstelling straks ook iets minder groot. Nog 7 dagen en dan kan ik testen… als ik het tot die tijd volhoud om te wachten 😅
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad herkenbaar! Mijn echte symptomen begonnen bij mijn vorige zwangerschap pas na de positieve test dus dat scheelt om mezelf niet gek te maken. Achteraf was ik wel heel erg moe 2 dagen ervoor maar verder niks.

Ik ben echt een slapjanus want heb al een test gedaan. Die was negatief. Reden; had ineens een drupje vocht uit mijn borsten terwijl ik anderhalf jaar geleden ben gestopt met borstvoeding en ook niet meer lekte. Morgen volgens schema maar poging 2.
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterluxi schreef:
13-10-2021 18:59
Ik ben echt een slapjanus want heb al een test gedaan. Die was negatief.
Houd moed. Het was wellicht nog te vroeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Flowerpower21 Welkom, leuk dat je meeschrijft!

@Winterluxi Hè balen, hopelijk vandaag wel een mooie streep :) Wat voor soort test had je gedaan, een gewone of een early?

Tabel is weer bijgewerkt en wat versimpeld (overzichtelijker zo). Aan de dames op het wachtbankje: houd vol! :hyper:
En de dames die gaan testen: veel succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Succes allen op het wachtbankje en met testen!
Bedankt voor de tips voor de app, ik ga proberen of Flo bevalt. Ik heb gisteren mijn laatste anticonceptie pil genomen, dus nu gaat het straks echt beginnen. Ben benieuwd of we het zo relaxt kunnen houden als dat we er nu instaan!
Het sloeg echt helemaal nergens op, maar ik heb vanochtend getest. Negatief natuurlijk, want het kan nog niet eens positief zijn. Maar het geeft me wel weer even rust ofzo. Gek hoe dat werkt

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven