Zwanger worden oktober/november 2021

07-10-2021 10:48 1250 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Schrijf hier gezellig mee!
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
Framblij291 . .
zeeuwsmisje92291 16-06 Ronde 9
RoryG331 . .
Aventurijn 33 1 . .

Handige links:
Testuitslag per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Op welk tijdstip testen per dpo: https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... sample.php

LUV91 :hug: :redrose:

Zwanger! :cheer:
Naam Kindje nr UDEcho of afspraak
Ivw 1 26-06-2022 02-12
Phoenix2000 9 06-07-2022 15-11
Goefje 1 UD 07-12
Jules 1 07-08-2022 Wk v 14-3
Flowerpower211 04-08-2022 21-12
Zonnetje889121-08-2022 Wk v 14 feb
theeleuten1 08-08-2022 22-12
Nimbus20201 UD 11-01
Giraffe 1 24-08-2022 10-01
Georgette1 10-09-2022 28-02
Bessss2 28-08-2022 Wk v 17-3
Winterluxi2UD 04-05
Femke931UD 29-04
Juniper1 19-12 20-06

Schrijven nog mee?
NaamLeeftijdKindje nrNODRonde nr.
royon291 . .
Anna-Banana311 . .
Owlcity301 . .
juniper wijzigde dit bericht op 05-06-2022 14:11
92.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@Giraffe Tabel is aangepast! Voor jou ook aftellen dan :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Juniper schreef:
15-10-2021 11:46
Oooooooh @Ivw wat spannend! Is dat een early test die je gedaan hebt?
Het is volgens mij gewoon een normale!

Ik denk niet dat ik zwanger ben eigenlijk. Misschien wil ik er ook wel niet op hopen. Ik heb geen klachten en voel me ook niet anders. Maar goed wie weet is het ook nog te vroeg. Het zou ontzettend welkom zijn. Moeten we wel de bruiloft verzetten maar dat heb ik er wel voor over. :lol:
Spannend Ivw en herkenbaar dat je er niet op wil hopen.
Wat leuk trouwen! Lijkt me heel gaaf, ga je zomer trouwen?

Wij zullen dan wel een bijzondere vakantie moeten afzeggen. Opzich niet erg maar denk dat het gezelschap minder blij is.
Alle reacties Link kopieren Quote
(Borrelnootjes hier, maar dan met een andere naam. Wijze les: geen nicknames aanmaken tijdens het snacken :idee: mag mijn naam aangepast worden in de tabel?)

lvw wat spannend dat je een streepje ziet! Hopelijk heb je zondag wat meer duidelijkheid!

LUV, sterkte!

En welkom nieuwe schrijfsters! Wat verdrietig dat jullie een miskraam hebben meegemaakt. Hopelijk is het voor jullie snel weer raak. Jules, ik zeg wel heel stoer dat ik er nuchter in sta, maar van nature ben ik dat ook niet. Hopelijk lukt het mij om relaxt te blijven.
aventurijn wijzigde dit bericht op 15-10-2021 16:02
0.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@lvw super spannend! Ik hoop het voor jullie!

Ik ben vanmorgen ongesteld geworden dus ronde 1 is officieel begonnen. Ik verwacht mijn nod rond 12 november.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jules schreef:
15-10-2021 01:43
Hoi allemaal!

Ik schrijf ook graag mee. Mijn partner en ik zijn nu nog op vakantie en hadden in de planning om tijdens/na de vakantie voor een kindje te gaan. Vorige maand een keertje het onveilig gedaan en toen was ik zwanger. Helaas met bijna 6 weken een miskraam gehad (vergelijkbaar verhaal met Rupikaur). Heel verdrietig over geweest.

Ik heb dus ook geen idee wanneer mijn NOD is, “gemiddeld” krijg je 20 dagen na je miskraam weer een eisprong. Dat zou betekenen dat ik ergens rond 1 november mijn NOD heb. Ik wil in ieder geval niet voor die datum gaan testen. (Met de vorige zwangerschap testte ik pas 4 dagen na mijn NOD omdat ik steeds dacht “kan vast niet, zodra ik een test koop wordt ik ongesteld”.)

Ik wou dat ik er verder heel nuchter in kon staan maar ik ben niet zo nuchter van nature. Wel ben ik voorlopig niet van plan om met ovulatietesten te gaan werken en mijn cyclus gewoon bij te houden in de Flo app.

Ik ben trouwens 33.
Oh wat verdrietig en vergelijkbaar met mijn verhaal inderdaad! Ik herken ook het niet-nuchtere, hoewel ik er wel zo in wil staan, helemaal na de miskraam. Ik wist niet dat daar ca. 20 dagen voor staat, goed dat je dat zegt! Mijn eisprong is dan rond 24 oktober en NOD 7 november? maar wilde na dit weekend starten met ovulatietesten, al heb ik om mij heen gezien dat je daar niet altijd wijzer van wordt en er toch een eisprong geweest is! Gaat het nu wel weer wat? :hug:
rupikaur wijzigde dit bericht op 15-10-2021 16:44
1.01% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Winterluxi schreef:
15-10-2021 11:47
Hi @Rupikaur en @Jules, Welkom! Ontzettend naar die miskramen… hopelijk testen jullie gauw positief met een baby die blijft plakken! :heart:

@lvw: een lijn is een lijn! :cheer2: Zag je die binnen de tijd en is die roze?

Ik heb een app en die heet ‘checker’ dan kan je een foto ervan maken en op invert drukken, dan draait ie de kleuren om maar is het wel duidelijker of er een lijn is of niet.
Wat handig die app!
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer dubbel
Alle reacties Link kopieren Quote
@Aventurijn en @Framblij tabel is aangepast!

Weekend! :cheers:
En zo te zien gaat er wel wat getest worden. Ik duim voor jullie!

Na het weekend mag ik ook op de wachtbank. In mijn hoofd ben ik er toch wel heel de dag mee bezig; had ik niet verwacht. Het internet afspeuren 'welke test werkt het beste'...echt, ik herken mezelf gewoon niet. Het is natuurlijk ook een groot en onbekend avontuur, dus ergens is het ook niet raar. "Vroeger" verbaasde ik me ook enorm over die early zwangerschapstesten. Waarom bestond er zoiets? Ik kon daar met mijn hoofd niet bij, je wacht gewoon toch tot je een keer ongesteld wordt en als dat niet zo is ga je een keer naar de dokter? Haha!
Mocht het straks een keertje raak zijn, dan hoop ik ook dat ik me niet gek laat maken met al dat baby-spul... volgens mij wordt daar echt een flink slaatje uit geslagen.

Inmiddels al met 18 dames in deze groep, gezellig! :couple:
Rupikaur schreef:
15-10-2021 16:34
Oh wat verdrietig en vergelijkbaar met mijn verhaal inderdaad! Ik herken ook het niet-nuchtere, hoewel ik er wel zo in wil staan, helemaal na de miskraam. Ik wist niet dat daar ca. 20 dagen voor staat, goed dat je dat zegt! Mijn eisprong is dan rond 24 oktober en NOD 7 november? maar wilde na dit weekend starten met ovulatietesten, al heb ik om mij heen gezien dat je daar niet altijd wijzer van wordt en er toch een eisprong geweest is! Gaat het nu wel weer wat? :hug:
Ja gelukkig wel! Ik kan er gelukkig goed over praten met mijn partner, dat helpt. En hoe is dat bij jou?
Ik had het trouwens nog tegen niemand verteld, dat maakte het aan de ene kant heel makkelijk dat we niemand het slechte nieuws hoefden te vertellen, maar ook wel dubbel omdat ik weet dat er dan ook mensen zijn die je kunnen bijstaan.

@IVW ik had ook hele lichte streepjes bij de eerste testen die ik deed (terwijl dat dus na mijn NOD was). Uiteindelijk voor de zekerheid een digitale ClearBlue gedaan en daar stond toen Zwanger.
Ze zeggen een streep is een streep maar ik vond het ook niet duidelijk hoor.

Voor iedereen die komend weekend kan gaan testen: succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ivw, als je binnen de aflees tijd een streepje zag dan telt dat gewoon hoor. Gefeliciteerd!
Ben benieuwd naar je test van morgen dan. Als je twijfelt kun je ook een foto plaatsen als je wil hoor. Dan kijken we gewoon mee :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Net 2 tests gedaan:
https://ibb.co/DMpxfh4

Is gewoon positief. Kan het nog helemaal niet geloven. Duimen dat alles goed blijft gaan omdat het toch nog wel voor mijn NOD is.

Excuus dat ik niet op iedereen heb gereageerd. Maar ik stuiter nog een beetje :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
lvw schreef:
16-10-2021 08:44
Net 2 tests gedaan:
https://ibb.co/DMpxfh4

Is gewoon positief. Kan het nog helemaal niet geloven. Duimen dat alles goed blijft gaan omdat het toch nog wel voor mijn NOD is.

Excuus dat ik niet op iedereen heb gereageerd. Maar ik stuiter nog een beetje :hyper:
Gefeliciteerd meid! :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
lvw schreef:
16-10-2021 08:44
Net 2 tests gedaan:
https://ibb.co/DMpxfh4

Is gewoon positief. Kan het nog helemaal niet geloven. Duimen dat alles goed blijft gaan omdat het toch nog wel voor mijn NOD is.

Excuus dat ik niet op iedereen heb gereageerd. Maar ik stuiter nog een beetje :hyper:
Wauw gefeliciteerd ✨🥰
Alle reacties Link kopieren Quote
Jules schreef:
15-10-2021 18:35
Ja gelukkig wel! Ik kan er gelukkig goed over praten met mijn partner, dat helpt. En hoe is dat bij jou?
Ik had het trouwens nog tegen niemand verteld, dat maakte het aan de ene kant heel makkelijk dat we niemand het slechte nieuws hoefden te vertellen, maar ook wel dubbel omdat ik weet dat er dan ook mensen zijn die je kunnen bijstaan.

@IVW ik had ook hele lichte streepjes bij de eerste testen die ik deed (terwijl dat dus na mijn NOD was). Uiteindelijk voor de zekerheid een digitale ClearBlue gedaan en daar stond toen Zwanger.
Ze zeggen een streep is een streep maar ik vond het ook niet duidelijk hoor.

Voor iedereen die komend weekend kan gaan testen: succes!
Fijn dat je er goed over kunt praten met elkaar. Wij ook! Mijn vriend probeert mij wat meer nuchter te houden 😅 op werk mag ik als zwangere mijn functie niet uitoefenen dus een aantal collega’s zagen in het systeem dat ik zwanger gemeld was. Wel confronterend en vervelend dat je het dan al “moet” delen, maar de steun is ook wel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
lvw schreef:
16-10-2021 08:44
Net 2 tests gedaan:
https://ibb.co/DMpxfh4

Is gewoon positief. Kan het nog helemaal niet geloven. Duimen dat alles goed blijft gaan omdat het toch nog wel voor mijn NOD is.

Excuus dat ik niet op iedereen heb gereageerd. Maar ik stuiter nog een beetje :hyper:

Gefeliciteerd :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Whaaa gefeliciteerd @Ivw. Een héle duidelijke streep, en dat 3 dagen voor je NOD.
Ik snap dat je nog even aan het stuiteren bent :hyper:
Alle reacties Link kopieren Quote
Iets anders hè, hoe vaak 'klussen' jullie rond de ovulatie? Mijn ovulatie is maandag of dinsdag en willen vrijdag t/m woensdag aan de slag. (Ik gebruik geen ovulatietesten). Is dat te vaak? Heb je juist meer kans als je 't om de dag doet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw! Gefeliciteerd LVW!
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
@lvw gefeliciteerd! :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Georgette schreef:
16-10-2021 12:07
Iets anders hè, hoe vaak 'klussen' jullie rond de ovulatie? Mijn ovulatie is maandag of dinsdag en willen vrijdag t/m woensdag aan de slag. (Ik gebruik geen ovulatietesten). Is dat te vaak? Heb je juist meer kans als je 't om de dag doet?
Ik heb gelezen dat elke dag prima is, mits de kwaliteit van je vriend z’n zaad goed is (voor zover je dat weet natuurlijk) anders was het advies om de dag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Georgette schreef:
16-10-2021 12:07
Iets anders hè, hoe vaak 'klussen' jullie rond de ovulatie? Mijn ovulatie is maandag of dinsdag en willen vrijdag t/m woensdag aan de slag. (Ik gebruik geen ovulatietesten). Is dat te vaak? Heb je juist meer kans als je 't om de dag doet?
We deden het om de dag ongeveer. Op de ovulatie dag zelf was ik weg dus hebben we het niet gedaan.

Dank voor alle felicitaties. We zijn voorzichtig blij. We hadden het oprecht niet verwacht. Ik voel weinig behalve wat vermoeid en emotioneel. Duimen voor heel veel positieve tests deze maand!
Alle reacties Link kopieren Quote
@Ivw Wat een gaaf nieuws, van harte gefeliciteerd! :yes: Fijn dat je je nu nog gewoon goed voelt. Als je toe bent aan een vermelding in de (nog te maken) zwanger-tabel dan laat maar even weten!

@Georgette Online lees ik ook om de dag, maar de Flo app zegt de dag voor en na ovulatie en de dag zelf ook. Maar dan moet je wel weten wanneer deze is. De zaadjes blijven tot 5 dagen leven dus met zo'n ruime marge zou het mss wel moeten lukken?
Ik heb zelf dit weekend eisprong, en vriend is grieperig, dus wij houden 3 keer aan (voor-tijdens-na), gelukkig is hij daar nog wel voor te porren :proud:
juniper wijzigde dit bericht op 16-10-2021 18:02
Reden: Typfout
0.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@Winter had jij ook nog getest?

@LUV hoe is het met je opa?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven