Zwanger worden, ronde 7 of meer (deel 2)

24-09-2017 20:20 1634 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het vervolg op zwanger worden, ronde 7 of meer...

Hier kletsen wij met elkaar over alles wat ons bezig houdt, steunen wij elkaar waar we kunnen en zijn wij blij voor elkaar als het dan eindelijk zover is! Nieuwe dames zijn altijd welkom :) .

Vraag gerust om de inloggegevens zodat je je gegevens in de tabel zelf kunt bijhouden :-) . Wil je liever dat andere het voor je aanpassen? Geen probleem, dan graag de gewenste aanpassingen dikgedrukt vermelden :) !

🍀 Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart Medisch Status Bijzonderheden
Puk32
(34/38)
eerste 2015 oktober Verminderde zaadkwaliteit IVF/ICSI poging 3 in maart, daarnaast afwachting gesprekken Düsseldorf 31/01 en Gent 04/03 Eerder: miskraam bij 6 wkn na IUI 2
Ka14
(30/34)
tweede 2016 januari Bezig met IVF/ICSI poging 2, afwachting bevruchtingen Eerder: BBZ
Sunny_Lady
(32/33)
eerste 2017 februari Verminderde zaadkwaliteit & lage AMH Bezig met ICSI (proef)poging 1, dinsdag 29/01 punctie daarna afwachting verwijdering poliep in baarmoederslijmvlies

:cheer2: Zwanger!
Naam
(leeftijd v/m)
Kindje Gestart UD Geslacht Bijzonderheden
WildePerzik
(29/32)
Eerste 2017 oktober jongetje

:duckie: Mama geworden!
Naam
Kindje Gestart Bevallen Geslacht
Tara92 Eerste 2017 Januari september 2018 dochtertje
RainIsJustConfetti Eerste 2017 Maart oktober 2018 dochtertje
Lalameme Eerste 2016 December 8 november 2018 dochtertje
Devenie Eerste 2017 Maart 4 december 2018 zoontje
Yellow002 Eerste 2016 November 28 december 2018 dochtertje

:heart: Voormalige schrijfsters : Zwangeres, Jame, Falathiel

:duckie: Voormalige schrijfsters en mama's : PientjeG, Fab1981 :heart:

Deel 1: zwanger/zwanger-worden-ronde-7-of-meer/ ... ges/387296
anoniem_355263 wijzigde dit bericht op 27-01-2019 16:30
70.46% gewijzigd
Oh nee Puk! Zijn ze allemaal sowieso meegegroeid? Mag je dan nu zelf eigenlijk ook niet gebruik maken vd maand? Wat enorm k*t!
Enige voordeel dat ik kan bedenken: vakantie met veeeeeel wijn! Maar zou zoveel beter zijn als t een vakantie was met een positieve test. Wat enorm :evil: :cry: (6) :frusty: ... echt een mega dikke knuffel! :hug:
Ach Puk wat vervelend! :hug:

Ka ook balen voor jou zeg, klinkt een beetje als een hele vroege miskraam. Komt best vaak voor dat het wel raak is, maar voor je ongesteld wordt al mis blijkt. Dat merk je alleen vaak niet. Ook voor jou een :hug:

Lalameme: al gebeld? Hoop dat je de ha snel te pakken krijgt, wat enorm irritant is dat zeg. Oja en nog over de opmerkingen die je soms krijgt: wij hebben net iedereen verteld dat we in de mm zitten, dat geeft wel rust moet ik zeggen. Ik was ook wel bang voor vervelende reacties, maar dat valt erg mee.

Sunny: ik vind het tot nu toe meevallen qua onderzoek ed. Alleen wat echo’s, pillen en bloedprikken hier. Je begint niet meteen met ivf meestal he! Je kan zelf aangeven wat je wilt en wat niet. Dus mijn tip: toch naar de gyn, dan weet je wat er is (hopelijk) en kun je dan altijd nog beslissen om behandeling uit te stellen

Tara: hoe voel je je nu? Wanneer is de volgende echo

Redcurls: succes vandaag!

Hier: superblij! Net terug vd follikelmeting en er zit er 1 van 18mm woopwoop :cheer: dus hier zijn de vruchtbare dagen aangebroken. Woensdag en vrijdag weer echo’s dus ben benieuwd! Oja en donderdag gesprek bij de gyn (druk ziekenhuisweekje)
Ik reageer straks even uitgebreid.

Lieve puk wat is dit verschrikkelijk naar! Kunnen ze echt helemaal niets meer doen? Wat is nu het plan, want als ik mij het goed herinner is het steeds randje.. je stelt je er zo op in, dat het dan niet doorgaat is een ontzettend grote domper.. je krijgt van mij een hele dikke knuffel :hug:

En ja dan ook maar meteen op jou reageren. Het zou mooi zijn als er een sprankje goed nieuws zou zijn tussen alles wat er bij iedereen gebeurd, al het ik veel liever dat jij of een ander dit goede nieuws brengt dan ik. Ik gun het iedereen zo ontzettend veel. Zelf heb ik weinig hoop weer deze ronde hoor. Geen energie om ontzettend veel te gaan hopen omdat ik 1 dag later begin te bloeden.. Ik zou zeker vertellen over het hele vroege bloedverlies. Als ik je zo hoor praten zou je denken aan een hele vroege miskraam.. durf het bijna niet te zeggen.. hoe gaat t verder emotioneel met je? :hug:

Ik ga straks bellen.
Assistent aan de lijn gehad, ze legt het voor aan mijn huisarts, ik mag na 2 uur terugbellen, als hij accoord is krijg ik meteen de doorverwijzingscode. Best even spannend. Maar de assistent klonk niet alsof het geen optie was.

Wauw rain! Veel plezier de komende dagen dan maar! En succes met alle bezoekjes deze week! Hoop dat jij goed nieuws kan vertellen over 2 weekjes!

Ik ben altijd op mijn telefoon op viva, dus sorry als ik mensen vergeet, zoals de meeste wel weten is het lastig via de telefoon.

Ik ga lekken netflixen en genieten van mijn extra vrije dag, hopelijk vanmiddag de gyn bellen voor een afspraak, hopen jullie mee?
Oh bah ka wat heftig, hoe dat dan kan he.

Puk wat rot oh bah ik voel je teleurstelling, dikke knuffel
Hoeveel eitjes willen ze dan?
Redcurls ben je al bij de gym geweest? Of is je afspraak vanmiddag? Spannend!
Lieve puk en ka, hele hele dikke knuffel! Pfff:hug:

Redcurls succes vandaag!
Huisartsen drama gaat door..

Helaas nog geen antwoord want ik stond ineens bij een andere huisarts ingeschreven.. zonder dat ik dit zelf geregeld heb, heb mij daar een half jaar geleden ingeschreven, daar was helaas geen plaats dus ze dachten 2 weken terug laten we ze nu doorvoeren. Het word nu allemaal hersteld en morgen mag ik terugbellen, de huisarts snapte er al niets van, die wilde het meisje met precies dezelfde geboortedatum al graag op het spreek uur zien. morgen ochtend dus meer.
Lala wat belachelijk, dus je was eigenlijk soort van huisarts loos? Lekker dan, gelukkig is het wel snel hersteld.

Ik kwam bij de gynaecoloog en zij was vorige week ziek, haar collega had bedacht een maand mn cyclus te volgen. Dit begreep zij niet. Mn waardes waren allemaal goed, goede eisprong dus zonde van mijn en haar tijd om het nog is te gaan volgen. We komen voor iui in aanmerking, denk niet dat mijn man dit al wil. Verder vroeg ik dus voor het doorspoelen van de eileiders met olie. De olie hadden ze nog niet, daar was ze mee bezig dat in dit zh te krijgen maar dat wilde nog niet echt. Doorspoelen wilde ze wel gewoon doen, al is het meer voor mijn eigen gevoel. Dus morgen word ik doorgespoeld, vind spannend maar goed wel hele fijne vrouw. Verder was ik best verdrietig dat de uitslagen dan goed zijn maar geen resultaat dus daar ook een folder over mee gehad, wel heel fijn.
Fijn dat je morgen al terecht kan redcurls. Wel heel erg spannend natuurlijk. Vervelend is dat he.. Als de mannen er niet aan toe zijn. En inderdaad puur om hun trots.. of ligt het bij jullie anders? ik ga aan je denken morgen! En hopen dat het voor jullie wat oplevert. Fijn dat jullie anders in aanmerking komen voor iui, dan zijn er iniedergeval nog opties open. Erg dubbel allemaal voor je zo.. :hug:

Ja was vreemd, had ineens 2 huisartsen, maar juist niet degene waar ik kom.. Maar goed, het word geregeld.
Ja ik vind dat wel lastig weet niet wat het is met die mannen. De mijne is dr pas in zn hoofd een paar maanden echt mee bezig, dus zijn wij ook pas een paar maanden bezig vind hij. Heel irritant. Wel fijn van de iui maar dus afwachten wanneer mijn man eraan toe is. Ik hoop dat na morgen het gewoon opgelost is en we liefst nog volgende maand zwanger zijn haha.

Echt heel bijzonder 2 huisartsen ineens, ben je dan lekker klaar mee
Begrijp je volledig redcurls. Vreemd hoe dat werkt bij die mannen.. hier hetzelfde, hij zei in december dat het vanaf januari anders is want dan zijn we een jaar bezig. Alsof het toen ook pas echt begon. Wat hielp is dat ik laatst de afspraak gemaakt heb dat als er bij de gym zijn geweest en die wilt een behandeling starten we daar de tijd voor nemen en niet meteen ons erin storten. Lastig voor mij alleen die compromi was nodig. Voor ons zal dat dan juni of Juli zijn. Hoop natuurlijk eerder of dat het niet nodig zal zijn! Hoop dat jouw man er snel aan toe is, want het is gewoon niet leuk om daarop te moeten wachten..

Zolang ze het nu eindelijk regelen en ik morgen mijn doorverwijzing krijg vind ik het eerlijk gezegd gezegend, haha. Als ze het maar regelen. Geen zin in al dat gedoe.
Fijn dat je terecht kan morgen redcurls!

Hier zijn de rollen juist omgedraaid. Mijn man die wilt er juist deze maand voor gaan, terwijl ik zoiets heb; laat me maar even op adem komen.
Hij raakt dus geirriteerd dat ik nu geen ovutesten of niks wil gebruiken en gewoon even er niet bezig wil zijn.
Soms denk ik, heb je uberhaubt wel iets van besef wat het iedere maand opnieuw weer met ons brein en lichaam doet?

Wat een toestand lalameme, nou hopelijk dus morgen die verwijzing! 🍀
Ook die omgekeerde wereld klinkt niet fijn devenie. Ik begrijp wat je schrijft. Even ontspannen, eten en drinken wat en wanneer je wilt, kan echt fijn zijn. Al begrijp ik dat een man die aspecten vergeet, ookal is dat wel irritant. Maar zij slikken geen foliumzuur, plassen niet over stokjes, steken niet elke dag een thermometer naar binnen met hun slaperige hoofd. Natuurlijk zijn er ook mannen die er ookal hoeven ze daar niet mee bezig te zijn er toch heel veel mee bezig zijn. Maar begrijp het al ze niet doorhebben hoe een vrouw er wel constant mee bezig is, ook als je er even niet mee bezig wilt zijn.. Hoop dat jullie een beslissing kunnen maken wat voor beide goed voelt :hug:
Aargh wat k*t Puk en Ka!! Het is soms zo oneerlijk hè...

Redcurls, succes morgen!

En Lameme wat een apart verhaal hè. Hopelijk weet je morgen meer ;)

Devenie, die mannen hè.. wel heel herkenbaar!

Voor jullie allemaal een heleboel 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 (en ook 1tje voor mij voor woensdag 😆)
Lieve meiden, houd moed!
Lieve tara houd zelf ook moed! Ik ga voor je duimen, nog maar eventjes wachten gelukkig. Hoelaat mag je woensdag?
15.00 uur, m'n man en ik zijn beide die dag vrij, fijn dat hij meegaat :)
Spannend tara!
Thanks voor alle lieve reacties dames :heart: .

Puk Oh nee wat een enorme teleurstelling dit :( , net nu je je juist beter begon te voelen en dan dit nieuws, bah :-( . Hopelijk ben je de dag een beetje doorgekomen...dikke knuf meis :hug:

Ka Damn en ook dit een grote teleurstelling zeg :( . Ben ook blij voor je dat je nog even zo voorzichtig mogelijk was. Maar dit lijkt me zo klote ook :( Ook een dikke knuf :hug: Zei de poli nog iets specifieks over die stolsels trouwens??

Tara Hopelijk ben ik die drempel ook zo over :-) . Maar ik had jou nog niet gefeliciteerd, dus hierbij: een voorzichtige gefeliciteerd! en de uitgebreide felicitaties komen ná woensdag :-) ! Lijkt me zoo spannend, hoe ben je deze 2 weken doorgekomen. Heel veel 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 voor jou!!

Lalameme Nog geen plan verder hoor, maar wel de eerste onderzoeken... Wat bij jou misschien ook gedaan zal worden als je een gesprek krijgt bij de gyn. Maar aan de andere kant denk ik dat ze bij jou misschien andere dingen gaan onderzoeken, omdat jij ook specifieke klachten hebt? Wel echt een gedoe zeg bij jou om die doorverwijzing te krijgen zeg pfff o_o . Benieuwd of het morgen dan eindelijk gaat lukken en ik hoop mee dat je snel terecht kunt!!

Redcurls He meis het viel me op dag je nog niet in de tabel staat, is dat bewust? Als je je gegevens dikgedrukt doorgeeft wil ik je gerust toevoegen :) . Succes morgen bij het doorspoelen, snap echt dat je het spannend vindt! Benieuwd hoe je de behandeling ervaart...Moest je pijnstilling slikken van tevoren? Wel suf zeg van degene die je gynaecoloog verving.. En al met je vriend kunnen praten over IUI? Hoop met je mee dat het niet nodig zal zijn!!

RainIsJustConfetti Thanks voor je advies en het geruststellen. Ook door de andere dames! Ja een vriendin van mij had het laatst nog over de helse onderzoeken/behandelingen (t/m IVF heeft zij gehad), dus dat stelde me ook niet echt gerust :facepalm: . Maar ook fijn om deze andere geluiden te horen :) . Benieuwd ook naar jouw proces en het gesprek donderdag, klinkt intensief zeg! Super in ieder geval van die goeie follikel!! :-) Dus veel plezier ;-) .

Hier: ik ga woensdag bloed laten prikken, ben wel een beetje grieperig, hopelijk beïnvloed dat de bloeduitslagen niet, weet iemand dat toevallig? Mijn vriend moet nog een afspraak maken voor z'n kwakkie in te leveren, waarschijnlijk wordt dat volgende week vrijdag pas. Hij had liever dat ik het inleverde namelijk :rofl: en ik moet gewoon werken de komende dagen dus geen tijd....
Ka, ja ze zijn dus allemaal meegegroeid maar daardoor dus wel minder hard. Had er nu dus 2 van 1.8, 1 van 1.7 en 1 van 1.4. En misschien stom maar we hebben het gewoon gedaan gisteren :facepalm: . Ik geloof echt niet dat dit nou vier super eitjes zullen zijn. Vraag me sowieso sterk af of die van 1.4 echt mee doet. Dus als zij het niet doen dan hopen we er maar op dat 1 zwemmertje zijn weg gaat vinden! Zal mezelf voor mijn kop slaan als ik straks zwanger ben van een vierling, haha.

Rain, wat fijn dat je een goede follikel hebt! Zo blij voor je!!

Red curls, veel succes vandaag bij je hsg! Ik duim voor goede doorgankelijkheid 😊. Om je vraag te beantwoorden. De max is 3, bij meer gaat de IUI dus niet door. Snap het ook wel want het laatste wat je wilt is een 4- of 5-ling maar het blijft frusterend als je dan weer een maand geen kans hebt.

Tara, ohhh spannend. Nog een dagje!!

Dankjewel iedereen voor de knuffels!! Later weer even een uitgebreidere reactie.
@sunny lief van je ik denk dat ik dr nog even uitblijf, voelt zo confronterend.
Volgens mij heeft dat geen effect op de bloeduitslagen hoor. Mijn man moest potje in een zakkie inleveren, voelt misschien iets minder gek haha

@Puk bij toeval viel gisteren bij mij het kwartje zat het informatie boekje over iui door te lezen en kwam het tegen. Ja ik begrijp je gevoel van weer een maand niet, rot is dat.

Ik vond het knap vervelend het spoelen, deed echt goed zeer maar zo klaar. Alles was goed zeiden ze. De verpleegkundige zei achteraf nog wel dat ze zag dat rechts iets minder snel doorliep, wie weet zat dr een kleine verstopping, niet dat ik daar heel veel aan heb, tis links wat meestal springt :lmao:

Gisteren had de gynaecoloog via een speciale site nog een berekening gedaan, wij maken 23,1% kans zwanger te worden op natuurlijk manier dit jaar. Wordt dr niet heel blij van, wat is dat voor raar getal terwijl alles goed bij ons dus is. :whip:
redcurls, ik had precies hetzelfde vorige week.
Nu lekker rustig aandoen en weer bijkomen. Hoop voor je dat je er geen nasleep van hebt.
Ik heb bijna een week gevloeid 😰 vermoed gisteren mij ei te hebben gehad. Had met afvegen paar hele donkere sliertjes er tussen zitten. Maar kwa afscheiding lijkt het weer niet op mijn ei.
Vage cyclus dus deze keer.

Haha sunny ik herken het. Bij mijn man was het echt best genant.
Hij moest naar ehv rijden, we wonen in limburg, en mocht “ even op de wc” zijn zaakje opvangen.
Hij is langer onderweg geweest dan dat hij daar binnen was. En dan ook nog op de wc!
Ik moest er best hard om lachen toen ik het hoorde, maar hij kon me op dat momemt wel even schieten. Want ja, hij heeft natuurlijk ook zijn trots 🤣

@puk, ik moedig de zwemmers aan vanuit hier! :hihi:
@devenie nou het bloed wat nu komt is meer vegen en ziet dr al oud uit dus met mazzel is het snel weg. Gek van de eisprong misschien van slag door het spoelen? Mijn man ging bewust op de wc die vond zon kamertje maar niks haha moest dr wel om lachen. Wordt wat als we wel voor iui gaan :hihi:
Blij dat alles goed gegaan Is, het lijkt mij inderdaad ook echt geen fijn onderzoek. Verwen jezelf maar even goed! Hoe nu verder voor jullie ? Een :hug: heb je wel verdient, bikkel!

Hoe gaat het nu met je ka? :hug:

En puk ik denk dat je er niet heel verkeerd aan heb gedaan deze dagen toch te benutten. Nee heb je, ja kan je krijgen.. En misschien toch iets minder het nare gevoel van een kans niet benutten. Ik moedig deze zwemmers ook weer keihard aan!

Hier staat de afspraak nu dan echt. 27 februari om half 10 ben ik aan de beurt. Rete spannend, maar wat voelt het fijn dat er iets ondernomen word. het geeft mij voor nu rust. Ik ben benieuwd. Eerste bloedverlies heb ik gehad, dag 8. Dus dat is voor mijn doen heel erg netjes. ronde 15 komt eraan, hopen dat t snel doorzet. En snel weer afgelopen is!

Haha ja kan ik mij voorstellen sunny. Spannend ook voor jullie. ben benieuwd naar de uitslagen. Naar dat je je niet zo lekker voelt, zou niet weten of dat test resultaten kan beïnvloeden, voor de mannen iniedergeval wel weet ik. Dus dan waarschijnlijk ook wel voor ons! Ik zou het gewoon maar even aangeven! Beterschap! x

Lieve lieve tara, ik ga morgen heel veel aan je denken en wil je alvast heel veel succes wensen. Ik hoop dat je mag genieten van een pracht echo :hug:
Heel veel succes Tara morgen, ik stuur heel veel positieve gedachtes je kant op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven