zwanger worden vanaf augustus deel 2!

19-05-2017 09:15 517 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bijzonderheden
Zaphod 29/31 1e
AV1992 25/26 1e OFO was goed, tot sept 2018 zelf proberen
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Uitgerekend Kindje Bijzonderheden
Bevallen :flirting: td]
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 Eerste :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 Eerste :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
Mermaid89 27 Tweede :love: 17-05-2017 bevallen van een dochter!
Herstblaadje89 27/29 Eerste :love: 25-05-2017 bevallen van een zoon!
HermioneJeanGranger 26/29 Eerste :love: 05-06-2017 bevallen van een zoon!
Hassebassie 29 Eerste :love: 13-06-2017 bevallen van een dochter!
Pandi 26/26 Eerste :love: 05-07-2017 bevallen van een zoon!
summer87 29/32 Eerste :love: 20-09-2017 bevallen van een dochter!
sneeuwwitje86 30/32 Eerste :love: 31-10-2017 bevallen van een dochter!
Mellala 26/31 Eerste :love: 11-11-2017 bevallen van een zoon!
Floor789 24/26 Eerste :love: 09-01-2018 bevallen van een zoon!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 10:21
51.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Spannend AV, ik duim zeker voor je morgen! Hoe verloopt zo'n traject?

En hoe gaat het met jou Zaphod?
Ik dacht dat ik gisteren een bericht had geplaatst maar is toch niet helemaal goed gegaan zie ik..

Spannend AV! Ik hoop echt dat je snel goed nieuws hebt. We gaan voor je duimen!

@sneeuwwitje hoe is het met jou en je kleine meid?
@Floor wel goed! De kleine meid doet het goed en is heel tevreden. Ik heb wel weer wat meer last van somberheid sinds mijn menstruatie terug is. Inmiddels sta ik ook op een wachtlijst bij een psycholoog om mijn bevallingstrauma te verwerken. Maar al met al overheersen heel duidelijk de fijne momenten en ben ik ook inmiddels echt gek op dat kleine gekke wezentje.

Hoe is het met jou?
Bedankt voor het duimen allemaal! Leuk om weer iets van jullie te horen ook. De inseminatie zit erop, nu moeten we 2 weken afwachten of ik wel of niet ongesteld word. Hieronder komt een heel verhaal, sorry daarvoor, ik kan niet zo goed iets kort uitleggen.

Het traject begint als je ongesteld wordt, dan moet je bellen voor een uitgangsecho. Dat is een vaginale echo die ze doen om te kijken of het er allemaal normaal uit ziet (geen cystes bijvoorbeeld). Die wordt ergens de eerste 3 dagen van je cyclus gepland (dat was echt even een drempel die ik over moest, wat ongemakkelijk zeg). Dan start je met medicatie, in mijn geval Menopur injecties. Die moet ik elke avond op dezelfde tijd klaarmaken en spuiten. Het is een hele apotheek, met per keer 2 ampullen, 2 soorten naalden en een injectiespuit. Ik vind het best leuk om te doen en ik spuit het bij mezelf, want mijn vriend is doodsbang. Het spuiten doet wel een beetje zeer, maar het went. Het is vooral logistiek soms onhandig. Ik heb al een keer op de parkeerplaats van een crematorium gestaan en op een bruiloft in een kerk. 'Ben je aan de crystal meth?' vroeg iemand, hahaha. Ben net een junk soms. Dat was de eerste paar keer heel pijnlijk en verdrietig, maar inmiddels zie ik vaak ook de 'humor' er wel van in. Hoe raar ook.

Je wordt opgevolgd met echo's (altijd vaginaal) om te kijken hoeveel follikels (=eiblaasje) er groeien en hoe groot ze zijn. Daarvoor moet ik ongeveer 3x per week naar het ziekenhuis. In een normale cyclus rijpt er uiteindelijk één follikel, met deze hormooninjecties proberen ze er 2 tot 3 per keer te laten rijpen om de kans op bevruchting te verhogen.

De eerste keer werd de inseminatie gecancelled omdat er 5 follikels groeiden. Dat is teveel, in theorie kun je dan een vijfling krijgen. We hebben, tegen advies in, alsnog onbeschermd seks gehad, maar zoals we al verwachten werd ik niet zwanger. Voor mij een bevestiging dat het spontaan echt nooit gaat gebeuren.

Omdat ik dus te heftig reageerde op de medicatie werd de dosering de 2e poging verlaagd, en dat ging wel goed. Toen er eentje groot genoeg was (en een andere medium en weer een andere klein) mocht ik een andere injectie zetten, de Pregnyl. Ongeveer 38-40 uur na die injectie is dan de eisprong en wordt de inseminatie ingepland, dat was dus vandaag. We moesten om 10 uur in het ziekenhuis zijn om sperma in te leveren. Dat werd bewerkt in het laboratorium, zodat alleen de beste overblijven. Om 12.15u was de inseminatie. In de tussentijd hebben we dus ruim 2 uur een beetje door het ziekenhuis gedwaald (in de hoop zo min mogelijk collega's tegen te komen. Ik heb een paar keer moeten zeggen 'sorry ik wil nu niet praten'. Beetje gek, ik hoop dat mensen het begrepen). Bij de inseminatie werd m.b.v. een eendenbek, een dun slangetje en een spuit werd het opgewerkte zaad van m'n vriend in m'n baarmoeder gebracht. Dat voelde ongemakkelijk en vervelend, maar niet echt pijnlijk. Daarna moest ik een kwartier blijven liggen in dat kamertje terwijl de arts weer weg was. Dat was wel gek, maar gelukkig was m'n vriend erbij en konden we praten om elkaar een beetje af te leiden.

De komende 2 weken dus geen afspraken meer en geen naalden. Wat wel fijn is, maar ook rot omdat ik nu de controle een beetje kwijt ben. Ik ben maar aan de granaatappel en ananas gegaan. Geen idee waarom, maar dan doe ik iets.
Hoe is het met jullie? Zaphod, hoe is het nu de bruiloft steeds dichterbij komt? Gaan jullie ook op huwelijksreis?

Floor hoe is het met jou en je zoontje? Inmiddels alweer ruim een half jaar oud, gaat hard zeg!

Sneeuwwitje, wat verdrietig om te horen dat je zo somber bent. Goed dat je naar een psycholoog gaat, wat idioot toch eigenlijk dat daar een wachtlijst voor is. Hoe lang duurt dat ongeveer, of kunnen ze dat niet inschatten? Veel sterkte! :hug:
sneeuwwitje86 schreef:
23-07-2018 21:12
@Floor wel goed! De kleine meid doet het goed en is heel tevreden. Ik heb wel weer wat meer last van somberheid sinds mijn menstruatie terug is. Inmiddels sta ik ook op een wachtlijst bij een psycholoog om mijn bevallingstrauma te verwerken. Maar al met al overheersen heel duidelijk de fijne momenten en ben ik ook inmiddels echt gek op dat kleine gekke wezentje.

Hoe is het met jou?
Jeerje vervelend zeg.. weet je hoe lang de wachtlijst is? Fijn dat je zo gek bent op je meisje!
@av heftig zeg. Wat een traject. Hopelijk werpt het snel zijn vruchten af.

Hier gaat het gelukkig goed. Onze kleine man is erg tevreden en ben ontzettend dol op hem.

Helaas heb ik zelf soms nog wel wat klanten van de bevalling.. de littekens van de hechtingen blijven nog wel gevoelig.
Heftig AV. Spannend de komende twee weken. Ik ga heel erg voor je duimen!

Wij hebben eind mei eindelijk de stap gezet om naar de gyn te gaan. Alle testen hebben we gehad. 2 weken voor dat we de uitslagen kregen kwam ik erachter dat ik toch spontaan zwanger ben geworden. Ik geloofde er helemaal niks van want had de hoop allang opgegeven en verwacht dat we ook een traject in moesten. Maar uiteindelijk na 7 testen geloof ik het.. vanmorgen heb ik de eerste echo gehad, zag er gelukkig allemaal goed uit en het hartje klopte. Ik ben nu zo ontzettend opgelucht! Over 3 weken krijg ik de termijnecho.

Ik vind het best lastig om dit zo te schrijven nu AV met het traject begonnen is. Ik ben zo vreselijk blij en weet hoe ongelofelijk rot het is om weer te lezen dat er iemand zwanger is. Voelt daarom toch een beetje dubbel.

Maar AV, geef de moed niet op! Ik had nooit verwacht dat het bij ons nog zou lukken zonder hulp.
Hopelijk heb je ook snel een positieve test in handen! Ik blijf hopen voor je :heart:
Heftig ook voor jou Sneeuwwitje. Bizar dat die wachtlijst zo lang is. Kan je in de tussentijd wel bij iemand anders terecht of is het echt afwachten?
Zaphod schreef:
26-07-2018 20:15
Heftig AV. Spannend de komende twee weken. Ik ga heel erg voor je duimen!

Wij hebben eind mei eindelijk de stap gezet om naar de gyn te gaan. Alle testen hebben we gehad. 2 weken voor dat we de uitslagen kregen kwam ik erachter dat ik toch spontaan zwanger ben geworden. Ik geloofde er helemaal niks van want had de hoop allang opgegeven en verwacht dat we ook een traject in moesten. Maar uiteindelijk na 7 testen geloof ik het.. vanmorgen heb ik de eerste echo gehad, zag er gelukkig allemaal goed uit en het hartje klopte. Ik ben nu zo ontzettend opgelucht! Over 3 weken krijg ik de termijnecho.

Ik vind het best lastig om dit zo te schrijven nu AV met het traject begonnen is. Ik ben zo vreselijk blij en weet hoe ongelofelijk rot het is om weer te lezen dat er iemand zwanger is. Voelt daarom toch een beetje dubbel.

Maar AV, geef de moed niet op! Ik had nooit verwacht dat het bij ons nog zou lukken zonder hulp.
Hopelijk heb je ook snel een positieve test in handen! Ik blijf hopen voor je :heart:
Wauw geweldig nieuws voor jullie!! Gefeliciteerd! Ga lekker genieten van je zwangerschap hopelijk niet teveel klachten?
Gefeliciteerd Zaphod! Wat ongelofelijk bijzonder en wat zul je onwijs blij zijn. Het is je enorm gegund!

Als je nog tips hebt wat je deze keer anders had gedaan: alles is welkom :-] voor ons gaat het helaas niet meer spontaan gebeuren, maar heb de hoop op IUI gezet en probeer in de tussentijd rustig en geduldig af te wachten. Voor ons komt het vast ooit ook goed.
Dank jullie wel! We zijn zo blij en gelukkig. Was erg nerveus gister voor de echo maar was zo opgelucht dat alles goed was.

Ik voel me eigenlijk niet anders dan anders. Af en toe wat misselijk maar dat valt echt reuze mee, zijn wat vlagen dat ik er last van heb. Heb wel steeds eens opgezette buik dus sowieso draag ik op mn werk wijdere shirtjes. Moet nog even geduld hebben met het nieuws delen.

Wat ik wel stom vind is dat moeders voor moeders een zomerstop heeft. Heb maar 4 dagen mee kunnen doen en nu pas vanaf 20 augustus weer. En ik plas zo veel, vind het iedere keer weer zonde. Maar goed, niks aan te doen. Helaas kan de urine niet zo lang bewaard blijven. Zonde! Nu vanaf 20 augustus maar even flink doorplassen :-D

@AV, we hebben niks bijzonders gedaan eigenlijk. Geen idee waarom het nu wel opeens raak is. Deed ook eigenlijk een test omdat ik vaak na het testen ongesteld werd. Wist ik veel dat ie opeens uit ging slaan. Schrok me suf haha.
Hoi, fijn om weer wat van jullie te lezen! En wat een nieuws ook!

Wat een enorm traject AV. Wel 'goed' om te lezen dat jullie na al die tijd onzekerheid nu in een traject zitten. Wat een super spannende tijd moet dat zijn. Klinkt allemaal best heftig, maar ik hoop zo dat het het straks allemaal waard is en dat jullie snel goed nieuws krijgen! Ik hoop dat het met hulp nu echt zo ver komt. Het is jullie zo gegund! :heart:

En wauw, Zaphod gefeliciteerd!!! Wat ontzettend fijn voor jullie na al die tijd!! Gewoon spontaan! En super ook een goede echo. Wanneer ben je uitgerekend? :yes:

Ik durf het na jullie verhalen bijna niet te schrijven hier, maar ik heb 2 weken geleden ook - zeer onverwachts snel - een positieve test in handen gehad. Deed juist mee aan onderzoek om meer over m'n cyclus en hormoonhuishouding etc te weten te komen. Als alles goed mag gaan verwachten we in maart komend jaar uitbreiding. Helaas kan ik niet meedoen aan moeders voor moeders ivm de zomerstop, ga daarna in september 2,5e week op vakantie en daarna is het al te laat om mee te doen helaas :( Erg jammer.
Wauw gefeliciteerd pandi! Goed nieuws .

Hier vandaag pittig dagje met doorkomende tandjes. Lekker veel geknuffeld met de kleine man.
Gefeliciteerd Pandi! Wat fijn dat het opnieuw zo snel gelukt is!

Ik voel me opeens heel alleen hier.. Hoop gauw te kunnen mee praten met jullie
Ik hoop het ook AV :hug: :hug:
Jeetje wat is hier weer veel geschreven ineens! Dank iedereen voor de steunende woorden. De wachtlijst is ongeveer 12 weken wat op zich nog wel meevalt in de GGZ maar natuurlijk wel erg lang is. Ik heb nu op zich weinig klachten hoor, ik zou alleen zonder verwerking van mijn bevalling nooit aan een tweede durven beginnen uit angst voor de bevalling. Dus het is meer uit voorzorg eigenlijk.

@AV: goh wat een onderneming is het zeg. Ik snap wel dat het je een beter gevoel geeft dat je in ieder geval nu actief ermee bezig kan gaan. Ik hoop dat je idd snel zal kunnen meepraten!

@Zaphod: wow wat een nieuws, gefeliciteerd! Wat zal je opluchting groot zijn geweest toen de echo goed was!

@Pandi: gefeliciteerd! Hoe voel je je?

@Floor: vervelend dat je nog last hebt van littekens. Ben je er al mee naar de huisarts geweest?
Wauw zaphod, wat een goed nieuws :cheer2: . Zo blij voor jullie. En pandi natuurlijk ook gefeliciteerd.

AV, het klinkt als een zwaar traject. Ik hoop zo dat het snel gebeurt voor jullie :hug: .
Zoooo Dames dit is lang geleden!!! En wat een nieuws allemaal!

@Pandi joepie wat super leuk een 2 wondertje! Wat heerlijk zeg!

@Av wat vreselijk klote zeg dat het niet lukt. Ik hoop echt dat het deze keer raak is ik duim met je mee!

@Zaphod ik kan me echt voorstellen dat je stom verbaasd was maar wat heerlijk zeg. Ik zal je alle clichés besparen! Wanneer ben je uitgerekend?

@sneeuwwitje wat vervelend dat die wachttijd nog zo lang is maar zolang je het nog trekt is het goed toch.

Nou ik was natuurlijk zeer rap zwanger toen ik mee ging schrijven aan deze groep. Wij hebben aan het begin wel een pittige start gehad onze dochter is geboren met de pomp en daardoor was er iets niet goed in der wervels heel veel huilen in het ziekenhuis hadden ze geen idee en werd ik neergezet als zo'n overbezorgde moeder. Uiteindelijk heeft de fysio alles op kunnen lossen en hebben we super lieve blij gezonde dochter van nu alweer bijna 15 maanden. Ze loopt begint met praten eet alles en sliep vrij snel door. Wij gaan in september voor een 2e wondertje maar eerst trouwen en dan op de huwelijksreis gaan we los. Toch heb ik weer de angst dat het misschien nu gaat lukken of wat dan ook blijft een ding.

Ik gun iedereen hier het beste en allemaal een leger aan kinderen. Ik ga zeker vaker het forum nu checken AV want ik hoop zo voor je dat het lukt.
@Zaphod en @Av wanneer gaan jullie trouwen? En wat voor soort bruiloft staat er bij jullie op de planning?
Wat leuk weer wat van jullie te horen! Als ik hier weer schrijf moet ik terugdenken aan twee (!) jaar geleden toen we allemaal vol hoop begonnen aan het avontuur. Wat een spannende en bijzonder tijd was dat!

Hier gaat alles prima. Zoontje is opeens een grote dreumes, zet stapjes, begint woordjes te zeggen en is heel vrolijk. Nachten zijn niet altijd even goed, en hij begint nu ook echt peuter driftbuien te krijgen, maar verder is het ook veel genieten.

@zaphod ik ben zo blij voor je! Echt geweldig dat het toch nog spontaan is gelukt. Hoop dat je je goed blijft voelen.

@sneeuwwitje goed dat je hulp zoekt! En ook fijn dat je alsnog van je kindje kunt genieten. Hoop dat je door therapie je trauma kunt verwerken.

@pandi ooo wat leuk, een tweede! Ben heel benieuwd hoe dat gaat met al een eerste. Begint hier ook al wel te kriebelen, maar wil toch nog even wachten tot zoontje iets ouders is. Vind het bij tijd en wijlen nog best pittig.

@door leuk dat jullie ook voor een 2e gaan. Het blijft altijd spannend he? Fijn dat het met jullie dochtertje allemaal goed gekomen is na een lastige start.

@floor fijn dat het met jou en je zoontjr zo goed gaat. Hopelijk gaan de klachten van de bevalling ook snel over!

En AV hoef ik niks te zeggen, die weet ook wel dat ik elke dag aan haar denk en voor haar duim ❤️
Onze eerste IUI is mislukt. We zijn heel verdrietig. Poging 2 is meteen weer begonnen.

Ik stop met hier mee schrijven, omdat ik me hier niet meer op m'n plek voel en omdat ik heel verdrietig ben dat ik nu echt als laatste over ben gebleven. Wachten tot het uitkomt is voor ons totaal irrelevant geworden. Over 10 maanden is de bruiloft en nog iets (werk-gerelateerd) wat me heel veel geld en energie gaat kosten. Daarna heb ik 2,5 jaar geen geld en moet ik onbetaald stage lopen. Maar dat kindje is zó ontzettend gewenst, dat het ons echt niets interesseert. Als ik beval op m'n eigen bruiloft, ben ik de gelukkigste mens op aarde. Als ik de hele ceremonie bij elkaar kots, dan is dat vervelend, maar meer ook niet. Als ik zwanger word van een drieling dan gaat dat heel zwaar worden, maar ik zou er echt alles voor geven. Als we met ons gezinnetje moeten verhuizen naar m'n ouders omdat we niet rond kunnen komen, dan doe ik dat met alle liefde.

Hier wil ik absoluut niet mee zeggen dat jullie 2e kindjes minder gewenst zijn. Maar meer om aan te geven hoe anders 'zwanger worden' voor ons geworden is en dat ik hier dus niet echt meer bij pas.

Ik vind het heel lief hoe jullie altijd met ons hebben meegeleefd. Bedankt daarvoor!
Ach AV ik kan het me voorstellen. Wat verdrietig dat de eerste IUI is mislukt. Ik wens je het allerbeste, hoe het ook verder loopt. :rose:
Lieve AV, ik snap het helemaal. Het is jullie ook zo gegunt. Ik wens je alle geluk toe en ik blijf hopen en duimen voor jullie! Heel veel sterkte met alles :hug: :heart:
Wat een vervelend nieuws Av. Heel veel sterkte en we blijven voor je duimen. :redrose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven