zwanger worden vanaf augustus deel 2!

19-05-2017 09:15 517 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bijzonderheden
Zaphod 29/31 1e
AV1992 25/26 1e OFO was goed, tot sept 2018 zelf proberen
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Uitgerekend Kindje Bijzonderheden
Bevallen :flirting: td]
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 Eerste :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 Eerste :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
Mermaid89 27 Tweede :love: 17-05-2017 bevallen van een dochter!
Herstblaadje89 27/29 Eerste :love: 25-05-2017 bevallen van een zoon!
HermioneJeanGranger 26/29 Eerste :love: 05-06-2017 bevallen van een zoon!
Hassebassie 29 Eerste :love: 13-06-2017 bevallen van een dochter!
Pandi 26/26 Eerste :love: 05-07-2017 bevallen van een zoon!
summer87 29/32 Eerste :love: 20-09-2017 bevallen van een dochter!
sneeuwwitje86 30/32 Eerste :love: 31-10-2017 bevallen van een dochter!
Mellala 26/31 Eerste :love: 11-11-2017 bevallen van een zoon!
Floor789 24/26 Eerste :love: 09-01-2018 bevallen van een zoon!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 10:21
51.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu met jou Zaphod? Hoe lang nog tot de volgende echo?
Hier gaat alles goed. Heb weinig klachten wat me dan ook wel weer onzeker maakt. Heb komende woensdag de 2e echo. Ben heel benieuwd! Ben dan alweer 11 weken.
Oh spannend zeg! Ben je er veel mee bezig? Vast wel, nu het eindelijk raak is? Ik vond zelf die periode tussen 8 en 12 weken al reuzespannend, maar in jouw geval kan ik me dat al helemaal voorstellen!
Zaphod schreef:
11-08-2018 16:47
Hier gaat alles goed. Heb weinig klachten wat me dan ook wel weer onzeker maakt. Heb komende woensdag de 2e echo. Ben heel benieuwd! Ben dan alweer 11 weken.

hoe is het???
Gaat heel goed! Morgen ben ik alweer 23 weken zwanger. Weinig klachten gelukkig, alleen erg moe de laatste tijd. Maar heb absoluut niets te klagen, ben allang blij dat er een kleintje op komst is!
We krijgen een jongetje :flirting: vorige week 3d echo laten maken, zo bijzonder om te zien!

Hoe gaat het met jou? En met de anderen?
Wat leuk Zaphod! Ben blij voor je! Gaat echt hard, 23 weken al. Heb je al een buik?

Hier gaat het wel goed. Zoontje maakt grote sprongen, zo leuk om te zien. Nachten zijn nog niet zo goed, maar we gaan nu maar weer met slaaptraining beginnen om de nachtvoeding eraf te krijgen.
Zaphod schreef:
09-11-2018 19:56
Gaat heel goed! Morgen ben ik alweer 23 weken zwanger. Weinig klachten gelukkig, alleen erg moe de laatste tijd. Maar heb absoluut niets te klagen, ben allang blij dat er een kleintje op komst is!
We krijgen een jongetje :flirting: vorige week 3d echo laten maken, zo bijzonder om te zien!

Hoe gaat het met jou? En met de anderen?
Heeel fijn om te horen! 3D echo vond ik toch een beetje vreemd .. uiteindelijk leek onze zoon helemaal niet op het 3D plaatje :) het leek alsof hij een hele rare neus zou hebben uiteindelijk helemaal niet het geval :hyper:

Met ons gaat het goed. Kleintjes worden groot! Meneer staat al en is lekker op ontdekkingstocht. Ben helemaal verliefd op hem.

Helaas moeten wij er ook wel eens ‘S nachts uit.. moet zeggen dat wij niks te klagen hebben hoor.. meneer slaapt het liefst uit tot uur of 9/ half 10. Dan wordt hij soms 1x wakker rond 4/5 uur.
Hoi dames!

Hoe is het met iedereen?

Wij hebben inmiddels besloten graag voor een tweede te willen gaan. Dit keer was het mijn insteek om er wat minder mee bezig te zijn. Onmogelijk!
Zit nu voor het eerst op het wachtbankje en ik ben overtijd of mijn menstruatie is heel laat.

Cyclus van gemiddeld 35 dagen en minimaal 5 dagen vooraf heb ik altijd al bruinverlies. Zit nu op dag 35 en er gebeurt niets. Maar ook de zwangerschapstest is negatief.
Heb dit onzekere gedoe en gezeul absoluut niet gemist! :proud:
Hoi Mellala,

Leuk om weer van je te horen! Ik ben ook benieuwd hoe het met iedereen gaat. Wij hebben ook onlangs besloten om voor een tweede te gaan en ik was deze keer (onverwachts) direct de eerste ronde zwanger. Had ik niet verwacht omdat het de vorige keer 7 maanden duurde terwijl ik direct al met ovulatietests in de weer was enzo, dus heel veel effectiever hadden we het niet kunnen doen. Aankomende donderdag staat de eerste echo gepland. Ik herken jouw insteek wel Mellala en ook het hopeloze falen ;-) ook ik was er direct weer heel erg mee bezig en vind het nu ook weer heel spannend of het allemaal wel goed gaat.

Jij zit dus ook wel even in een spannende fase, ben je al ongesteld geworden?
Wauw! Wat snel! Super zeg. Gefeliciteerd!
Hoe oud is je 1e nu?

Nog steeds niet echt ongesteld. Wel een bloeding gehad vandaag maar daar bleef het bij. Gedoe. Graag morgenochtend een positieve test of een menstruatie s.v.p. :proud: .
Spannend Mellala, wat vreemd ook. Hoop dat je snel zekerheid hebt.

Ook wij besloten in december voor een tweede te gaan en ben inmiddels 7 weken zwanger :) 22 januari eerste echo.
Schreef opnieuw met sneeuwwitje in een zwanger worden topic dus van haar wist ik het al! Superleuk om zo'n beetje gelijk op te gaan.
Wauw! Ook van harte gefeliciteerd! Jullie zijn snel haha!
Wat leuk om weer wat van jullie te lezen.
En gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.

Wij doen nog niet mee .. wij wachten nog even. We genieten nog volop van onze kleine man :flirting:
Ow wow, dat jullie alweer voor de tweede gaan! Realiseer me dat het echt al een tijd geleden is dat we met dit topic begonnen zijn.
Fijn om te lezen dat alles goed gaat met iedereen :)

Ik ben inmiddels alweer 32 weken zwanger. Gaat opeens zo snel. Heb ook al een beste buik, helemaal leuk. En dan te bedenken dat het nog groter gaat worden haha.
Kan niet wachten tot hij er is!
Zaphod schreef:
14-01-2019 10:31
Ow wow, dat jullie alweer voor de tweede gaan! Realiseer me dat het echt al een tijd geleden is dat we met dit topic begonnen zijn.
Fijn om te lezen dat alles goed gaat met iedereen :)

Ik ben inmiddels alweer 32 weken zwanger. Gaat opeens zo snel. Heb ook al een beste buik, helemaal leuk. En dan te bedenken dat het nog groter gaat worden haha.
Kan niet wachten tot hij er is!
Wat fijn! Als je met zwangerschapsverlof gaat krijg je waarschijnlijk echt een groeispurt. Toen werd ik ineens mega dik. Heeerlijk om een kindje in je te dragen. Ik mis dat gevoel wel eens
Wat goed Zaphod! Het gaat richting aftellen! Je hebt wel in een mooie periode verlof; voorjaar! Ik herinner mij voornamelijk heel veel kou en regen ( kind is van november)
Kan niet wachten tot ik straks verlof heb. Nog 3 weken te gaan! Gelukkig heb ik een kantoorbaan dus is het allemaal wel goed vol te houden nog, ook al ben ik wel meer moe. Maar ja, dat mag ook wel.
En ja heb het goed gepland qua periode :rolling: hopelijk wordt het een mooi voorjaar, kan ik lekker vaak met die kleine naar buiten :heart:
Ja heerlijk zaphod even lekker rustig aan doen en de laatste dingetjes in orde maken voordat de baby komt .. en dan wachten ... hopelijk meld de kleine zich een beetje snel. Ik vond het wel vervelend worden toen het zo lang duurde 41+1 ik was er zo zat van.

@mellala ben je al ongesteld geworden of positieve test ?
Leuk om weer van jullie te horen!

@ zaphod fijn dat het goed met je gaat, nog maar een paar weken tot de kleine er is! Hopelijk wordt het idd lekker weer tijdens je verlof! Ik herinner me idd ook net als Mellala veel donkere druilerige dagen, vond dat toen niet echt ideaal.

@ mellala: ben benieuwd of je al meer weet! Nog even om terug te komen op je eerdere vraag: mijn dochter is nu 1 jaar en bijna 3 maanden. Als deze blijft zitten schelen ze straks een jaar en 10 maanden.

Ik heb straks de eerste echo, spannend!
Spannend sneeuwwitje!!
Laat je even weten hoe het was?
O wauw, ik ben nog hartstikke druk met de eerste haha. Wij wachten nog even met de tweede.

Hoe was de echo sneeuwwitje?
Ongesteld :roll:

Oh gaaf. Een jaar en 10 maanden ertussen. Wij hopen dat er ook maximaal 2 jaar tussen zit. En daar hebben we nog 1 ronde de kans voor. Dus dat wordt m niet :rofl: .
HermioneJeanGranger schreef:
17-01-2019 15:12
O wauw, ik ben nog hartstikke druk met de eerste haha. Wij wachten nog even met de tweede.

Hoe was de echo sneeuwwitje?

Ja wij ook hoor haha
Oeps. Ik moet even bijkomen van gisteren.

We hadden al heel snel een mooi beeld van een gezonde embryo met duidelijk dooierzakje en een duidelijke hartslag. Hartstikke fijn! Toen keek de vk nog even verder en kwam de tweede tevoorschijn o_o

Ik zei alleen maar: "o nee he". In principe zijn ze natuurlijk allebei hartstikke welkom, maar ik vond het al best een heftig idee om straks een tweede kind te hebben, laat staan de overgang van een naar drie... Gelukkig hebben we het wel allemaal goed doorgesproken en op basis van mijn eerdere ervaring word ik tijdens deze zwangerschap door de POP poli begeleid. Dat voelt wel heel fijn.

Over twee weken hebben we weer een echo voor de zekerheid. De tweede baby liep qua groei 3 dagen achter en het hartje klopte ook iets minder snel. Dat hoeft niets te zeggen maar het kán een teken zijn dat het misgaat in de ontwikkeling. Een andere verklaring zou zijn dat er wat dagen tussen twee eisprongen hebben gezeten. We blijven nog even in spanning dus. Ik heb er vannacht in ieder geval nauwelijks van geslapen, hopelijk vind ik snel mijn rust weer wat terug. Hoe dan ook maakt het nogal veel indruk en moeten we echt even bijkomen van dit nieuws. Als we even vooruitspoelen naar over 5 jaar ofzo vinden we het in ieder geval erg leuk (nu dat eerste jaar nog door... :facepalm: )
Wauuuuw Sneeuwwitje, wat een nieuws. Gefeliciteerd!

Snap je reactie trouwens volkomen en het doet me denken aan mijn broer en schoonzusje, die hadden eenzelfde soort reactie toen ze een tweeling bleken te krijgen. Het is inderdaad heel zwaar (probeer vooral genoeg hulp in te schakelen!) maar ook zo ontzettend bijzonder. En hoe ouder ze worden, hoe leuker de interactie tussen twee kindjes van dezelfde leeftijd.

Probeer eerst maar wat te wennen aan het nieuws, uiteindelijk ga je vast vooral in mogelijkheden denken. Nogmaals van harte gefeliciteerd! Dat genieten komt vast later nog wel :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven