Zwanger worden vanaf eind 2013!

17-11-2013 12:12 835 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Hierbij ons nieuwe topic, met een algemene account.

UserLeeftijdKindZwanger/NODBijzonderhedenhappinesss29&321e 17-12 miskraam, 14-01 pos. test!jetjepetje26&281e klopt 10-2 termijn echoraam8924&281e miskraam + curretage op 28 meilindsje198231&311e

IT'S A GIRL! klopt. UD: 02-08-14 lievezuster26&301e nine929&291e klopt! 27-2 termijnechosoelemoes27&231e10-3 eerste echo jochebed30&324e Bevallen van een ZOONtoendra27&291e

IT'S A GIRL! elko28&331e 6 juli bevallen van een DOCHTER!fall201329&311e lisch23 & 252e klopt, UD: 15-11awv29&281e31-01 maybe-baby25&271e

Poekie90: nu even *on hold*, maar wensen we veel succes volgend jaar!

Inlognaam: zwangervanafeind2013

Wachtwoord: eind2013
Happiness: dat kan ook een indroogstreep zijn. Je zal echt opnieuw moeten testen! Ik heb dat ook gehad, zo'n "positieve" test na het tijdstip dat je mag kijken. Als die uitslag had geklopt, zou ik nu hoogzwanger moeten zijn! Gebrek aan symptomen hoeft niets te zeggen he!

Wedstrijd ging op zich wel goed, helaas wel verloren. Ik hockey al 20 jaar en heb nooit meer dan 2 wedstrijden achter elkaar gemist. Het idee dat ik nu misschien een jaar niet zal spelen vind ik echt zoooooo gek! Ik weet echt niet beter dan dat ik 2x per week met een stick in m'n hand op het veld sta!

Ik laat qua eten en drinken nog niets staan, hoewel ik wel iets meer oplet met alcohol. Een glas wijn is prima, maar daar hou ik het wel bij.

Ik hou van al het eten/drinken wat ik straks niet mag :( wijn, carpaccio, etc. En ik zag al bij de AH dat Parmezaanse kaas (echt m'n favoriet!) ook rauwmelks is Had dit weekend appeltaart gemaakt waar whiskey in zat en een dikke 2 eetlepels kaneel. Ook in de categorie: nu kan het nog...
@elko: Parmezaanse kaas mag niet!!!???? Ow neeeeeee, dat meen je niet...!!! Wat moet ik dan over mn pasta heen strooien

Daar had ik dus echt nooit stil bij gestaan...

Kan me heel goed voorstellen dat het raar is om te bedenken dat je iets wat je al zo lang doet misschien wel ff 'on hold' moet gaan zetten.

Zo had ik van de week kaarten gekocht voor het concert van Marco Borsato.... Uhhh ja.. mei. Mocht het nu raak zijn, dan ben ik dan 6 maand zwanger!! hahaha... Ook dat schiet me dan ineens te binnen! Toch maar gekocht! We zullen zien

@happiness: Van de week opnieuw testen!! Spannend! En ach, dat je in paniek je test in de wc pot houdt, dat vergeven we je wel hoor... ;)
Volgens mij had ik nog niet gereageerd..?

Maar Lindsje gefeliciteerd !! :D Wow echt bizar joh.. ineens zoveel zwangeren hier haha!

Ik reageer morgen even uitgebreider op iedereen. Ga nu lekker slapen, echt een ontzettend druk weekend gehad weer.

En ongesteld geworden zaterdag! Toch wel 'fijn' want kan me nu echt weer richten op de volgende ronde

Tot morgen !
Parmezaanse kaas is droge kaas, volgens mij mag je dat gewoon eten? In droge kaas kan geen listeria nestelen volgens mij ook al is het rauwmelks. Gewone boerenkaas mag ook gewoon om diezelfde reden. Parmezaanse is alleen wel erg zout, dus dat is wel een reden dat ik het minder eet/laat staan.

Verder laat ik wel zo'n beetje alles staan wat schimmelt of rauw is. Behalve rauw fruit haha.

Ik heb er op zich tijdens de zwangerschap niet zo'n moeite mee om dingen te laten staan. Mijn smaak veranderd ook erg. Zo drink ik nu een liter melk per dag weg, terwijl ik de vorige zwangerschap haast over mijn nek ging van alleen de geur al. 1 zwangerschap heb ik nauwelijks vlees gegeten, een andere nauwelijks aardappelen/pasta/rijst. Tegen het eind begin ik wel echt te verlangen naar filet americain, carpaccio, ossenhaas en zalm. Dat wordt mij keurig geserveerd in mijn kraambed door mijn man .
Lisch jammer, maar inderdaad nu weet je waar je staat en kan je weer door!

Jetjepetje, Marco kan nog prima dan toch? Wij gaan waarschijnlijk nog op vakantie dan
Goedemorgen allemaal!

Bij mij geen probleem om bepaalde dingen niet te eten, ik heb geheel geen trek!

Gisterenavond een paniek momentje: wil (nee!) en kan ik dit wel (ook vast niet!) en hoe gaat het straks als het kindje er is pffff kortom lekker bezig hier . Ik hoop dat ik dat niet al te vaak heb! Onzekere doos ben ik ook!

Ik zie er ook echt enorm tegenop om te gaan werken. Wat als ik het er ineens uitfloep (ik ben zwanger tatata) pfff mijn baas heeft recent nog een keer gezegd dat zwanger zijn echt niet kan binnen ons bedrijf. Bedoeld als een soort van grapje maar ik weet dat hij het ook wel deels meende, dus ik knijp hem behoorlijk om het nog even voor me te houden en het straks te moeten vertellen.

Vannacht ook nog hele erge buikkramp (bleken mijn maag/darmen te zijn) maar je schrikt toch!

Nou ik ga me maar eens geestelijk voorbereiden op de dag. Fijne dag allemaal meiden!
Lindsje, even een flinke voor jou!

Het is ook allemaal spannend, maar als al die andere miljoenen vrouwen het kunnen, kan jij het ook!!

En v.w.b die baas van je... Misschien wel goed voor m als je zegt (over een tijdje) zwanger te zijn! Wat een ........ (zelf iets leuks in te vullen) Maak je daar niet druk om, dat is wel t laatste wat je nodig hebt! Komt goed...

@jochebed, Tuurlijk ga ik naar Marco! :D
Dank je jetjepetje.

En natuurlijk ga je lekker naar dat concert. Wij hadden voor eind mei nog een vakantie geboekt en die laten we ook lekker staan. Mocht het tegen die tijd niet gaan dan zien we dat dan wel weer.

Gelukkig heb ik het al aan een goede vriendin verteld en zij had precies hetzelfde. Ook al wilde ze zo graag een kindje ook zij was met name de eerste 3 maanden onzeker en op sommige momenten bang.

Over het vertellen aan mijn baas. Ik ga het misschien wel eerder vertellen dan de echo. Ik voel me namelijk echt niet top (moe, minder alert, misselijk, buikpijn etc.) en dat is straks zeker ook te merken aan mijn werkprestaties.

Vanochtend ook 2x bijna een auto aangereden.

Kortom de hormonen zijn al lekker bezig!

Morgenochtend ga ik even naar de huisarts om te kijken wat ik nog wel mag nemen (kalmerend op basis van bepaalde kruiden ofzo) en zal ook dit maar even met haar bespreken. Ze is volledig op de hoogte van mijn werk situatie dus kan mij vast wel helpen.

@lisch: jammer maar je weet waar je aan toe bent toch?! Op naar de volgende ronde.

@Happiness: al opnieuw getest?

Hoe is het met de andere meiden? Wordt er al weer snel getest?

Zo lekker naar huis want zit zowat te slapen achter mijn bureau
Nou het is raak hoor!

Zojuist getest.. Eerst een gewone test gedaan en er kwam na een minuut of 7 een lichte streep en werd steeds ietsje donkerder. Wel nog steeds licht. Daarna snel naar Etos gereden en een clear blue gehaald en ben 1 tot 2 weken.

Ik ben echt in shock!
Jeeeh Happinesss super gefeliciteerd! Nu even laten bezinken hahaha

Zoals je aan mijn berichtjes kunt lezen gaat het bij heen en weer tussen super blij en super bang.

Wel een vruchtbaar clubje hier!
gefeliciteerd happiness!
sometimes believing and hoping is all we have
Hoera! Gefeliciteerd Happiness. Wat een mooi nieuws. Wat bijzonder he?

Ik kom later terug, sorry sorry dat ik hier zo weinig ben, maar ben gewoon heel veel weg haha.

Ik reageer later nog op de andere meiden. Fijne avond. En nogmaals gefeliciteerd Happiness
yeah!!! gefeliciteerd happiness
gefeliciteeeeerd!!!!

dus zwangerschapstesten die in de wcpot zijn gehouden kunnen toch een betrouwbare uitslag geven haha
Gefeliciteerd happiness!!

Lindsje ben je ook al aan de kamille thee? Dat helpt mij ook enorm om te ontspannen sinds ik overspannen ben geraakt een tijd terug.
@happiness: gefeliciteerd met je zwangerschap! Het is idd een vruchtbaar clubje en erg leuk om jullie te volgen.
Woooowwww! Weer 1!! Niet normaal... Van harte Happiness!!

Super leuk!! :D

Hopelijk heb ik ook zo'n mooie test in handen zondag!! En kan ik met jullie mee swingen in die tabel!
ik hoop met je mee, jetje! En ook voor mezelf hoop ik mee!

ik ben mezelf echt helemaal krankjorum gek aan het maken

ik heb zoveel vage klachten/symptomen de laatste dagen: extreem moe, misselijk, al sinds vrijdag menstruatiekramp (maar dan de lichte, zeurende variant), gevoelige borsten

maar ik durf niet te testen

omdat ik mn NOD nog niet heb gehad (als ik vorige cyclus aanhou) en liever weet dat het niet raak is door ongesteld te worden, dan zo'n spierwitte test te zien

oh ja, qua Parmezaanse kaas: ik weet niet of dat ook telt voor de strooikaas. Ik heb alleen bij de grote stukken gekeken en daar stond dus op 'au lait cru' of bij de ingrediënten 'rauwe melk'....
Allereerst. Happinesss: Van harte gefeliciteerd. Wat fijn om te horen en wat een heerlijk verhaal van die wc pot!! Dat is toch iets om tegen die kleine te vertellen.

Jetjepetje: Ik kan me wel voorstellen dat je kaas straks heel erg gaat missen!! Ff lekker genieten nog, of doe je dat liever niet? Stond vandaag zelf in de kantine te kwijlen bij de broodjes zalm.

@Lisch: Erg jammer dat het niet raak was, maar ook weer nieuwe ronde nieuwe kansen.

@ Lindsje: Dikke knuffel inderdaad, het is natuurlijk wel even schrikken die grote toekomst die je nu voor je hebt!! Gelukkig kun je hier altijd je angst, gevoel en alle andere dingen kwijt.

Voor de mensen die al/inmiddels/bijna zwanger zijn. Er is een nieuw topic naast deze.

Mamasjuliaug

@ Elko, Raam en Jetjepetje, voor jullie word het ook een hele spannende week en maandag!! Ik duim echt voor jullie!
@ Elko, ik snap je gevoel heel erg!! Ik wil je niet express goede hoop geven, maar jou symptomen lijken spreken op die ik een week geleden had. Met name de zeurende buikpijn. Deze lijkt heel erg op menstruatie buikpijn, maar hield veel langer aan. Soms wel een paar dagen.

Het "symptoom" jezelf krankjorum gek maken en ongeduldig zijn hoor ik vaker bij mensen die toch echt zwanger blijken te zijn.

Heb 4 a 5 dagen vóór mijn NOD positief getest, wel met een vroege test. Maar 1 dag erna ook positief met een "normale" test.

Kan je niet adviseren wat te doen, maar wilde alleen een hart onder de riem steken! Gewoon lekker doen wat jij wil doen en wat je gevoel zegt.
Dames, parmezaanse kaas mag gewoon!! Droge kaas

Zie ook hier:

http://mens-en-gezondheid ... gen-maanden-afkicken.html
Thx happiness komt allemaal wel goed!

Morgen zal ik ook weer op de rest reageren!
Wow ook Hapiness al zwanger! Super zeg. Gefeliciteerd!

Ook ik maak mezelf helemaal gek. Denk elke keer dat ik 'symptomen' heb maar die praat ik mezelf misschien wel aan. Dus herken jou echt elko! Heb vage buikpijn, in de avond benauwd, rugpijn, lusteloos en moe maar juist ook weer veel energie, heel gek. Beetje rillerig enz... Maar het zal bij mij wel niet raak zijn als ik alle succesverhalen hier lees.
Bedankt allemaal!!

Het voelt nog een beetje alsof het niet over mij gaat. Voel steeds een soort van paniek en het andere moment ben ik heel blij!

Nu maar even inlezen wat ik nu allemaal moet gaan doen, heb echt geen flauw idee. Wanneer moet je bv de verloskundige bellen? Of bel je eerst de huisarts? Wanneer is ongeveer de 1e echo? Ik heb zoveel vragen!

De test die ik in de wc pot heb gehouden heeft inderdaad toch ook gelijk gehad! Heb wel bewezen dat dat dus werkt . Zie mezelf zo nog staan roeren in die pot

Sorry sorry voor de ego post! Morgen ga ik weer helemaal bijlezen en reageren! Ik duim mee voor degene die nog moeten testen!!
Ik hoor iedereen hier in het topic trouwens over symptomen... Ik heb ze bijna niet! Dus je hoeft ook bijna geen symptomen te hebben. Alleen mijn buik voelt raar, anders dan menstruatiepijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven