Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

dinsdag 20 oktober 2020 om 21:21
@Ariel, spannend hoor! Nog even geduld dus!
Hier gaat het prima, alles nog rustig. Deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt. Gekozen voor die van clearblue want die detecteert meerdere vruchtbare dagen en gewoon met een smiley in plaats van streepjes kijken. Zit nu op dag 9 na ovulatie. Voel nog niks geks. Ben wel al sinds vorige week donderdag meer moe dan normaal. Maar op mijn werk ook erg druk dus ik werk veel, dat kan ook voor de moeheid zorgen. Ik durf nergens op te hopen
Ik twijfel een beetje of ik rustig ga afwachten of dat ik gewoon vanaf 12 dpo in de ochtend ga testen. Aan de ene kant hoop ik dan meer rust te hebben door bij een negatieve test iets voorbereid te zijn op menstruatie (Als dat mogelijk is
), maar aan de andere kant ook bang voor een positieve test en dan daarna toch menstruatie.. Overal lees je natuurlijk dat aan het begin de kans het grootst is dat het misgaat. Maar misschien is dat ook wel weer goed om te weten, omdat ik dan weet dat bevruchting wel plaats gevonden heeft. Ik vind het moeilijk, wat zouden jullie doen?
Hier gaat het prima, alles nog rustig. Deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt. Gekozen voor die van clearblue want die detecteert meerdere vruchtbare dagen en gewoon met een smiley in plaats van streepjes kijken. Zit nu op dag 9 na ovulatie. Voel nog niks geks. Ben wel al sinds vorige week donderdag meer moe dan normaal. Maar op mijn werk ook erg druk dus ik werk veel, dat kan ook voor de moeheid zorgen. Ik durf nergens op te hopen
Ik twijfel een beetje of ik rustig ga afwachten of dat ik gewoon vanaf 12 dpo in de ochtend ga testen. Aan de ene kant hoop ik dan meer rust te hebben door bij een negatieve test iets voorbereid te zijn op menstruatie (Als dat mogelijk is
woensdag 21 oktober 2020 om 08:47
Nm1 en Paradijsvogel, ik ga voor jullie duimen!
Roanna, ik heb zelf een dag voor verwachte menstruatie getest, geen idee verder hoeveel dagen na ovulatie dat was, maar mijn cyclus was 27 dagen dus had best 12 dpo kunnen zijn. Ik denk dat ik het fijn zou vinden om wel te weten of er bevruchting heeft plaatsgevonden, maar dat is echt heel verschillend per persoon. Positieve test en wel menstruatie lijkt me dubbel rot. Aan de andere kant had ik toen een dag voor menstruatie getest omdat ik het inderdaad wilde weten als er wel bevruchting had plaatsgevonden, maar het daarna was mis gegaan. Hoeveel dagen voor jouw nod is 12 dpo? Iets van 4 of 5 dagen toch, als je van de 28e uitgaat? Dan moet je er wel rekening mee houden dat er misschien vals negatieve test is omdat je nog niet genoeg hcg hebt, hoewel de gevoelige testen het best al wel op zouden moeten pikken op 12 dpo denk ik.
Roanna, ik heb zelf een dag voor verwachte menstruatie getest, geen idee verder hoeveel dagen na ovulatie dat was, maar mijn cyclus was 27 dagen dus had best 12 dpo kunnen zijn. Ik denk dat ik het fijn zou vinden om wel te weten of er bevruchting heeft plaatsgevonden, maar dat is echt heel verschillend per persoon. Positieve test en wel menstruatie lijkt me dubbel rot. Aan de andere kant had ik toen een dag voor menstruatie getest omdat ik het inderdaad wilde weten als er wel bevruchting had plaatsgevonden, maar het daarna was mis gegaan. Hoeveel dagen voor jouw nod is 12 dpo? Iets van 4 of 5 dagen toch, als je van de 28e uitgaat? Dan moet je er wel rekening mee houden dat er misschien vals negatieve test is omdat je nog niet genoeg hcg hebt, hoewel de gevoelige testen het best al wel op zouden moeten pikken op 12 dpo denk ik.
woensdag 21 oktober 2020 om 11:05
De 28e heb ik gebaseerd op een cyclus van 35 dagen (de ena langste afgelopen maanden). Gezien de ovulatietest zou mijn NOD 24 of 25 oktober zijn. Komende vrijdag is dan 1 of 2 dagen Voor NOD. Nu heb ik geen early zwangerschapstesten, dus dan moet ik denk wel rekening houden met vals negatief? Op dat punt is het beter om af te wachten, maar afgelopen maand was ik ook een paar dagen later ongesteld dan ik verwachtte (maar toen geen ovulatietesten gebruikt). En die onzekerheid vond ik echt vreselijk
zaterdag 24 oktober 2020 om 10:58
Beste forummers,
Er is momenteel iemand bezig om de algemene accounts die jullie gebruiken om de tabel te wijzigen, te misbruiken.
Degene die het account aangemaakt heeft, wil ik verzoeken om ons te mailen met het emailadres wat bij dat account hoort om het wachtwoord te wijzigen.
Verder wil ik jullie adviseren om het account door 1 of 2 mensen te laten beheren om dit gedoe te voorkomen in de toekomst.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Er is momenteel iemand bezig om de algemene accounts die jullie gebruiken om de tabel te wijzigen, te misbruiken.
Degene die het account aangemaakt heeft, wil ik verzoeken om ons te mailen met het emailadres wat bij dat account hoort om het wachtwoord te wijzigen.
Verder wil ik jullie adviseren om het account door 1 of 2 mensen te laten beheren om dit gedoe te voorkomen in de toekomst.
Met vriendelijke groet,
Moderator Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 25 oktober 2020 om 12:20
Roanna, heb je nog getest? Mijn duimen draaien overuren!
Overigens schijnen kruidvat 2 voor 5 net zo gevoelig te zijn als veel early tests, geloof ik. In ieder geval zijn ze erg gevoelig!
L261994, jij zit ook rond nod toch? Hoe gaat het bij jou? Heb je getest of was dat niet nodig (of wacht je nog even af)? Ook voor jou duim ik!
En ik zal even mailen voor het algemene account. Zal jullie pben voor nieuwe wachtwoord.
Overigens schijnen kruidvat 2 voor 5 net zo gevoelig te zijn als veel early tests, geloof ik. In ieder geval zijn ze erg gevoelig!
L261994, jij zit ook rond nod toch? Hoe gaat het bij jou? Heb je getest of was dat niet nodig (of wacht je nog even af)? Ook voor jou duim ik!
En ik zal even mailen voor het algemene account. Zal jullie pben voor nieuwe wachtwoord.

zondag 25 oktober 2020 om 13:21
Leuk dat we bijna tegelijk lopen, op hoeveel dagen schat jij je cyclus nu Paradijsvogel ? Ik ga denk van 28 dagen uit maar ga niet eerder testen dan 30 dagen. (Zeg ik nu hahahaha)
Roanna, die onzekerheid ken ik, elke x als ik dus geen ovu testen had gebruikt was mijn cyclus langer dan “normaal” dat is indd echt killing. Maar ben nu wel heel erg nieuwsgierig of je nog getest hebt?
Hoe is het verder met jou Nickii ? En L261994 hoe is het bij jou ??
Roanna, die onzekerheid ken ik, elke x als ik dus geen ovu testen had gebruikt was mijn cyclus langer dan “normaal” dat is indd echt killing. Maar ben nu wel heel erg nieuwsgierig of je nog getest hebt?

Hoe is het verder met jou Nickii ? En L261994 hoe is het bij jou ??
anoniem_63ec95b246d51 wijzigde dit bericht op 25-10-2020 17:15
0.81% gewijzigd
zondag 25 oktober 2020 om 15:00
Roanna, ik denk dat ik het graag had geweten als een bevruchting gelukt was maar het lichaam het toch zou afstoten, maar dat is denk ik heel persoonlijk. Het zou mij na al die maanden in ieder geval het gevoel geven dat er iets lukt / gebeurd. Het voelt nu allemaal zo ongrijpbaar.
Ik heb zelf veel stress gehad het afgelopen jaar en heb ergens het idee dat dat wellicht van invloed is op mijn vruchtbaarheid. Eind vorig jaar zelfs een aantal maanden geen menstruatie gehad, dus wellicht dat mijn lichaam daar nog last van heeft (gehad).
Voel me de laatste weken erg goed en heb er best wel weer vertrouwen in deze ronde. Begin wel een beetje jaloers te worden van alle zwangeren, aankondigingen, baby’s, maar ben ook realistisch en geniet van de focus op mijn werk.
NM1 ik had 19/10 mijn LH piek en volgens mij is mijn lf 13 dagen. Ik denk dat ik er komende zaterdag op 11 DPO een testje aan waag. Hoe voel jij je?
Ik heb zelf veel stress gehad het afgelopen jaar en heb ergens het idee dat dat wellicht van invloed is op mijn vruchtbaarheid. Eind vorig jaar zelfs een aantal maanden geen menstruatie gehad, dus wellicht dat mijn lichaam daar nog last van heeft (gehad).
Voel me de laatste weken erg goed en heb er best wel weer vertrouwen in deze ronde. Begin wel een beetje jaloers te worden van alle zwangeren, aankondigingen, baby’s, maar ben ook realistisch en geniet van de focus op mijn werk.
NM1 ik had 19/10 mijn LH piek en volgens mij is mijn lf 13 dagen. Ik denk dat ik er komende zaterdag op 11 DPO een testje aan waag. Hoe voel jij je?

maandag 26 oktober 2020 om 10:57
Paradijsvogel, snap wat je zegt over anderen die aankondigen dat ze zwanger zijn. Sinds wij aan het proberen zijn lijkt het wel of iedereen opeens zwanger is haha. Ik voel me voor de rest prima. Sinds gisteren wel heel af en toe soort krampen waardoor t lijkt of m'n ongesteldheid er aan zit te komen, maar dat is natuurlijk veel te vroeg. Als ik zaterdag niet ongesteld ben ga ik misschien toch ook maar testen, dan zit op 29 dagen.
Jaaa, wat leuk Roanna!!!
Gefeliciteerd, heel blij voor je! Hoop dat je positieve test ons ook geluk brengt!
Jaaa, wat leuk Roanna!!!

maandag 26 oktober 2020 om 16:13
maandag 26 oktober 2020 om 21:49
Gefelliciteerd roanna! Geniet ervan dat je nog niks merkt heerlijk.
Sterkte coor de andere die nog moeten wachten of weer naar de volgende ronde moeten.
Ik ga over 2 weken bij de ha een echo alten maken en bloedtesten om straks in nieuwe jaar met een schone lij te kunnen beginnen. Heb weer even wat meer zekerheid nodig en de rust voor nu bevalt me wel. Behalve zoals nu ik weet dat mijn vruchtbare dagen zijn.. dan is t even moeilijk om er "niks" mee te doen
Sterkte coor de andere die nog moeten wachten of weer naar de volgende ronde moeten.
Ik ga over 2 weken bij de ha een echo alten maken en bloedtesten om straks in nieuwe jaar met een schone lij te kunnen beginnen. Heb weer even wat meer zekerheid nodig en de rust voor nu bevalt me wel. Behalve zoals nu ik weet dat mijn vruchtbare dagen zijn.. dan is t even moeilijk om er "niks" mee te doen
dinsdag 27 oktober 2020 om 09:01
Roanna, gefeliciteerd! Wat fijn die positieve test!
Paradijsvogel en Nm1, ik duim voor jullie. Spannend weekend dus!
Och L261994, wat ontzettend balen dat je weer ongesteld bent geworden. Ik gun jou die positieve test ook zo. Op naar een hele mooie volgende ronde voor jou
Bibi, goed om weer wat van je te horen! Slim om even te laten controleren binnenkort en ik duim dat je in het nieuwe jaar heel snel zwanger bent. Die vruchtbare dagen nu en er niets mee doen lijkt me erg rot.
Aquarium en Jekeek, hoe is het met jullie?
Hier krijg ik nu last van wisselend mijn onderrug en mijn heup. Heb wat kleine oefeningen die vooral voor mijn rug wel werken. Hopelijk vind ik nog wat het triggert of in ieder geval hoe de pijn blijft zoals nu, zodat het niet erger wordt.

Paradijsvogel en Nm1, ik duim voor jullie. Spannend weekend dus!
Och L261994, wat ontzettend balen dat je weer ongesteld bent geworden. Ik gun jou die positieve test ook zo. Op naar een hele mooie volgende ronde voor jou

Bibi, goed om weer wat van je te horen! Slim om even te laten controleren binnenkort en ik duim dat je in het nieuwe jaar heel snel zwanger bent. Die vruchtbare dagen nu en er niets mee doen lijkt me erg rot.
Aquarium en Jekeek, hoe is het met jullie?
Hier krijg ik nu last van wisselend mijn onderrug en mijn heup. Heb wat kleine oefeningen die vooral voor mijn rug wel werken. Hopelijk vind ik nog wat het triggert of in ieder geval hoe de pijn blijft zoals nu, zodat het niet erger wordt.

dinsdag 27 oktober 2020 om 09:57
Fijn Bibi, dat je toch een soort rust hebt en straks inderdaad met een schone lei kunt beginnen.
Balenn..L261994 Ik duim zo erg voor ons allemaal, dat we snel die positieve test mogen hebben! Het lijstje van zwangeren wordt steeds langer, dus het gaat de goede kant op.
Hoop dat je de oorzaak vindt Nickii, of in ieder geval dat het niet erger wordt.
Ik heb nog steeds weinig last, heel af en toe steekjes onder in mijn buik maar minder "heftig" dan een paar dagen terug. Weet niet zo goed wanneer in nu moet testen, mijn cycli waren tot nu toe 24-26-28-26-30. Hoe waren die van jullie? Ik wil aan de ene kant die teleurstelling van die witte test en de hoop van " misschien ben ik zo'n iemand die pas laat positief test" niet, maar aan de andere kant ben ik zooo ongeduldig en nieuwsgierig.
Balenn..L261994 Ik duim zo erg voor ons allemaal, dat we snel die positieve test mogen hebben! Het lijstje van zwangeren wordt steeds langer, dus het gaat de goede kant op.
Hoop dat je de oorzaak vindt Nickii, of in ieder geval dat het niet erger wordt.
Ik heb nog steeds weinig last, heel af en toe steekjes onder in mijn buik maar minder "heftig" dan een paar dagen terug. Weet niet zo goed wanneer in nu moet testen, mijn cycli waren tot nu toe 24-26-28-26-30. Hoe waren die van jullie? Ik wil aan de ene kant die teleurstelling van die witte test en de hoop van " misschien ben ik zo'n iemand die pas laat positief test" niet, maar aan de andere kant ben ik zooo ongeduldig en nieuwsgierig.
donderdag 29 oktober 2020 om 08:27
Nm1, zaterdag is dag 29 in je cyclus toch? En 11 dpo? Ik denk dat je dan wel kan testen. Ik weet niet zo goed of ik nog eerder zou testen, dan zit het misschien wel erg dicht op eisprong. Aan de andere kant, als je uitgaat van langste cyclus van 30 dagen en dus maandag uiterlijk nod, dan zou je met een goede test ook wel morgen (of vandaag) met ochtendurine iets kunnen zien. Ik heb toen maar 1 dat voor nod getest, mijn streepje was toen vrij licht nog, maar dat was nod gebaseerd op mijn meest voorkomende cyclus van 27 dagen en ik had ook wel regelmatig een cyclus van 30 of 31 dagen voorbij komen. Ik was te nieuwsgierig om zo lang af te wachten, wilde het ook graag weten als er wel bevruchting was geweest, maar daarna mis was gegaan.

donderdag 29 oktober 2020 om 09:00
Hee Nickii, vandaag 11 dpo als het goed is?? Ik werd elke keer (als ik ovu testen had gebruikt) 12 dagen nadat ik een positieve test had ongesteld. Dus dat zou dan morgen moeten zijn, denk dat ik wacht met testen tot zaterdag als dat me lukt.. Wat je zegt over of er wel een bevruchting is geweest is ook wel fijn, dan weet je toch of alles wel werkt.
Hoe gaat het bij jou Paradijsvogel?
Hoe gaat het bij jou Paradijsvogel?
donderdag 29 oktober 2020 om 10:44
Nm1 wat spannend! Als je de 18e een positieve test had dan kan je eisprong binnen 24-48 uur zijn, dus zou ook de 20e geweest kunnen zijn en dan was de 21e 1 dpo (kan ook eerder geweest zijn natuurlijk, heb je iets gevoeld in de dagen na de pos. test?). Dan zou je nu 9 dpo kunnen zijn toch? Ik zou denk ik eerst nod afwachten, als je test negatief is dan weet je eigenlijk nog niets. Mijn test was deze zwangerschap op 11 dpo in de middag al flink positief maar dat hangt ook af van wanneer de innesteling was (bij mij op 8 dpo denk ik, gezien bloedverlies) dus als je wel graag wilt testen dan zou zaterdag wel kunnen, maar heel veel dames hebben ook past op 14 dpo een licht streepje. Steekjes kunnen wel een goed teken zijn, maar zo lastig wanneer je dan 'moet' testen. Ik duim voor je!
L261994 wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Begrijp de teleurstelling
Paradijs Hoe gaat het met jou?
Roanna hoe voel jij je nu? Is het nieuws een beetje ingedaald?
Jekeek hoe gaat het met jou?
Bibi: wat goed dat je naar de ha gaat. Ik hoop dat alles er straks weer goed voorstaat en het dan snel raak is!
Nickii Wat vervelend van je onderrug en heup. Ben je al een bij een bekkenfysio geweest? Die kan hele goede tips geven! Ik heb ook vaak last van mijn onderrug, ik ga dan meestal naar een manueel therapeut. Dat helpt bij mij heel goed. Hoop dat het beter wordt!
L261994 wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Begrijp de teleurstelling

Paradijs Hoe gaat het met jou?
Roanna hoe voel jij je nu? Is het nieuws een beetje ingedaald?
Jekeek hoe gaat het met jou?
Bibi: wat goed dat je naar de ha gaat. Ik hoop dat alles er straks weer goed voorstaat en het dan snel raak is!
Nickii Wat vervelend van je onderrug en heup. Ben je al een bij een bekkenfysio geweest? Die kan hele goede tips geven! Ik heb ook vaak last van mijn onderrug, ik ga dan meestal naar een manueel therapeut. Dat helpt bij mij heel goed. Hoop dat het beter wordt!