Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De streep is inderdaad opgelopen. De foto was van maandag. Hij is gisteren, dinsdag het donkerste geweest. Zo: https://ibb.co/ZTjk9Pz Vandaag nam die weer af. Hij heeft nooit de kleur geëvenaard als die van de controlestreep!

Alle dagen gezellig gemaakt behalve dinsdag 😂.. handigggg

Gisteren vroeg een vriendin of we al aan de slag gaan... wauw de leugens die ik uit m’n mouw schudde op dat moment.. Ik wist niet dat ik het in me had 😬. Lijkt me gewoon leuk om dalijk iedereen te verrassen.

@roanna ik ben ook heel benieuwd of je dat gaat volhouden! Vind het nu al knap 😄
jekeek wijzigde dit bericht op 07-05-2020 00:13
Reden: Spelfout
0.41% gewijzigd
@Aquarium, hoe gaat het nu? Zolang je inderdaad geen bloedverlies hebt is het goed. Ik heb ook regelmatig gigantische krampen dat ik even niks meer kan. Maar dat hoort erbij schijnbaar.

@Roanna1991, haha heel slim ;) Proberen jezelf bezig te houden.

@Jekeek, Dan heb je inderdaad je piek gehad, en wss dinsdag. Maar het geeft niet dat je het die dag niet gezellig hebt gemaakt hoor. Wij deden het toen om de dag en ik heb ergens gelezen dat zaadcellen 3-4 dagen kunnen overleven. Dus dont worry :)
Roanna, snap ik! Dan heb je in ieder geval geen tuurstreepjes die misschien toch nog in vroege miskraam omslaan. Maar wel moeilijk volhouden wellicht.

Aquarium, wat naar zeg! Hopelijk blijft het gewoon goed gaan. Geen bloedverlies lijkt me inderdaad goed nieuws. Hoe gaat het met de krampen? Nog gebeld naar verloskundige?

Jekeek, ik heb wel gelezen dat na de donkerste streep het nog even duurt voor hij springt. Dus als je maandag en woensdag gezellig hebt gemaakt, zit je volgens mij helemaal goed hoor :)
Ik vind het ook heel lastig als iemand vraagt of we al bezig zijn! Nu we voor huizen aan het kijken zijn en toen ik heel enthousiast was dat iets een leuke, kindvriendelijke buurt had, zei mijn moeder ook gelijk: "Nou die pil maar de deur uit dan!". Uh... tja, hoewel die pil überhaupt de deur uit was, zijn we inderdaad van plan het te proberen nu ja. Máár dat vertel ik liever nog even niet :facepalm:. Wij willen het ook gewoon graag verrassing houden én liever niet dat iedereen steeds vraagt of het al gelukt is.
Ja lastig he of je het of niet aan de omgeving verteld dat je (weer) een kindje wilt. Ik merk dat ik het graag wil delen met andere maar vind het juist ook leuk om het als verassing te kunnen vertellen als het gelukt is.
Daarom is dit forum ook zo fijn!

aquarium heb je de verloskundige nog gesproken?

Ik ga de vruchtbare dagen weer in. Vol goede moed de volgende ronde in, spannend. Al ben ik ook weer bang voor de teleurstelling.

jekeek volgens mij zat je juist helemaal goed! Succes met wachten nu!
Spannend jekeek ! Ik denk dat je ook pcies goed zit. En idd de celletjes hebben ook even een hele afstand af te leggen voordat ze op de juiste plek aankomen ik geloof wel aantal uren.

Verder is er zoveel geschreven dat ik het even niet heb bij kunnen houden.

Aquarium wat vervelend hopelijk is het de groei en anders even bellen met je vk. Wie weet mag je even langs

Mooi hè hoe we onszelf overal uitlullen als t moet..
Ik zelf heb de laatste keer wel ervaren dat het heel fijn is om wel een paar mensen in vertrouwen te nemen voor als t zo ver is.. En wij zullen het zelfs nu aankondigen bij ouders omdat we weer zo onzekere tijd in zullen gaan.
Voor ons woog het zó zwaar dat ik in zkh lag me ouders en andere moest bellen van ik ben zwanger maar zit verkeerd en ben nu niet meer zwanger..
Dingen waar ik noiit over Na had gedacht weet ik nu pcies hoe ik het wil.

Nog een weekje dan mag ik ook weer proberen💪
Hey, nee verloskundige niet gesproken, heb nogsteeds veel krampen maar ben sowieso een beetje ziek aan het worden merk ik. Afwachten dus
Konijntje, leuk die vruchtbare dagen weer, maar ik begrijp je spanning voor (weer) teleurstelling :there:

Bibi, dat lijkt me inderdaad ontzettend zwaar! Hopelijk hoef je dat nooit meer mee te maken :redrose:

Door zulke verhalen speel ik ook wel met de gedachte om het mijn ouders en zus te vertellen. Hun steun zou ik sowieso ook willen als het fout zit of als het lange tijd duurt voordat het lukt. Ik denk dat ik het het liefste vertel als ik net zwanger ben, zeker nu het langere tijd duurt voor je naar de verloskundige kan. En als het een halfjaar of langer duurt, zal ik het ze waarschijnlijk ook wel vertellen. Ze proberen nu toch steeds te vissen of we al bezig zijn, weet niet of ik het veel langer dan een halfjaar zou kunnen verbergen als het niet lukt. Telkens die teleurstelling lijkt me lastig.

Vervelend Aquarium, ik hoop dat je niet ziek wordt. Nog een weekje en dan als het goed is de echo!
https://www.nu.nl/binnenland/6049856/pa ... nsult.html

Ladies :cheer: :cheer: :cheer:
Ahhh dit is zó fijn!!
Hoe is het dames? Gaat het goed met iedereen op het wachtbankje en de zwangeren? Er zijn er een flink aantal die rond deze maand beginnen toch?

Ik heb ontzettend drukke weken achter de rug dus het lukt me niet om op iedereen persoonlijk te reageren.

Ik heb hier als het goed is mijn vruchtbare dagen net achter de rug. De vorige maand een hele duidelijke LH piek gemeten maar toen nog niks mee gedaan, deze maand vol vertrouwen op dezelfde manier getest maar snap geen snars van de testen, haha. Dan weer licht dat weer wat donkerder maar geen lijntje die net zo donker is als de controlestreep en de controlestreep wisselt ook iedere test van kleur.

Ik baalde er gister een beetje van maar heb besloten er maar gewoon vanuit te gaan dat er vast ergens afgelopen dagen een eitje is gesprongen. We hebben de kans(?) iig goed benut! We gaan het zien over 2 weken.

Merk dat het me wel veeeel bezig houdt. Ben veel over zwanger zijn en worden aan het lezen, en wat op pinterest aan het rondneuzen naar babykamers, kinderwagens en zwangerschapsoutfitjes.

Komende zondag wordt de eerste Moederdag zonder mijn moeder. Ze is vorig jaar overleden. Wat zou ze een trotse oma geweest zijn! Vind het zo rot en verdrietig dat ik deze spannende tijd niet met haar kan meemaken en delen.

Zijn er in deze groep meer dames die deze spannende nieuwe fase in gaan zonder hun moeder?
Paradijsvogel. Heet meis wat zal dat heftig zijn voor je. Ik kan er niet over meepraten maar kan je wel alvast een dikke digitale knuffel geven .
Paradijsvogel. Sterkte !
Sterkte vandaag @Paradijsvogel :heart:
Sterkte Paradijsvogel, wat heftig zeg! :hug:
Wat heftig paradijsvogel! Sterkte vandaag!
Dankjulliewel lieve meiden. We hebben ondanks het verdriet en gemis ook een fijne dag gehad. Ik heb echt een hele goede band met mijn moeder (gehad) en dit soort dagen worden een soort monumentjes om daar extra van te kunnen genieten als je er aan terug denkt hoe fijn het samen was.

Het is wel dat ik me nu pas realiseer dat dit soort commerciële dagen en bijbehorende uittingen veel invloed hebben op mensen waarbij het hebben van een moeder of het worden van een moeder niet vanzelfsprekend is.

Hoe gaat het met jullie? Hebben de meiden die voor een tweede kindje gaan een fijne Moederdag gehad? Hopen de anderen net zo hard als ik dat ze volgend jaar Moederdag als moeder gaan meemaken?

Zijn er al meiden waarbij de NOD nadert? Gaan jullie aan de slag met earlytests of wachten jullie tot voorbij de NOD?
Paradijsvogel. Fijn dat jullie op jou manier toch een positieve dag er van heb weten te maken. Enorm dapper.

Hier al mama en idd lekker verwend met ontbijtje kadootje en knutsel.
@paradijsvogel fijn dat je toch een fijne dag hebt gehad.
Hier flink in de watten gelegd door de kleine meid ( lees papa ;-) ). We zeiden wel tegen elkaar dat we hopen dat de volgende moederdag met 2 kindjes is.
Nog geen nod maar ga sowieso niet voor de nod testen. Bij de eerste heb ik ook pas een aantal dagen na de nod getest. Dat wil ik nu weer doen als het zo ver is.
Roanna: Nog een weekje tot je nod? Hoe voel je je?
Bibi: Ben je een beetje regelmatig? Wanneer verwacht je je ovulatie? Snap dat jullie het eerder willen gaan delen, lijkt me heel heftig om dat slechte nieuws zo te delen :(
Stephanie: Wat naar dat je je zo voelt. Het is voor een goed doel, maar je mag er best van balen hoor!
Lala: he wat jammer zo vroeg al ongesteld. Weet je wanneer je eisprong was? Misschien moet je cyclus toch nog wat stabiliseren...
Jekeek: Haha stom, hoe gek we ons zelf kunnen maken :facepalm: Succes met wachten!
Nickii: begrijpelijk. Mijn familie maakt ook wel eens opmerkingen over de 2e, maar ik laat altijd maar een beetje in het midden wanneer we dat willen. Eerlijk gezegd twijfel ik zelf ook wel eens of dit het juiste moment wel zou zijn. Either way, als het zover is zou ik ze ook graag willen verrassen.
Konijntje: Lief, hopelijk volgend jaar met jullie 2e kindje idd. Voel je iets van een naderende menstruatie of juist niet?
Paradijsvogel: Gelijk heb je, afwachten maar weer... Wat verdrietig van je moeder zeg :hug:
Sterrenmunt. Ik ben wel aardig regelmatig kan een paar dgn schelen.
Wel nu tor de bod helemaal weg is ben ik 8dgn verder🤷‍♀️ soms btje moeilijk rekenen dan wanneer ovulatie is.

Konijntje wanneer moet je ongesteld worden? Spannend hoor ! En knap dat je nog netjes wacht met testen.

Dat zal nog eens leuk zijn volgende mamadag met 2 kids .
Succes allemaal
Fijn dat je er een positieve draai aan hebt kunnen geven, Paradijsvogel.
Ik hoop inderdaad ook heel erg volgend jaar Moederdag als moeder mee te maken! Wat zou dat mooi zijn als we dat allemaal mogen hier :heart: .

NOD is eerste dag menstruatie, Bibi, als ik het goed heb. Of het dan 3 of 8 dagen duurt, maakt dan niet zoveel uit voor eisprong (14 dagen voor nod meestal en bij cyclus van 28 dagen dus ook weer 14 dagen na nod ongeveer) en volgende nod. Als ik het goed heb :)

Roanna, nog 5 daagjes tot jouw nod als ik het goed heb. Hoe voel je je?
@Paradijsvogel, wat heftig om dit traject dan zo in te gaan! Wel knap dat je er zo positief in kan staan zeg!

Mijn NOD is inderdaad ergens dit weekend. Ben al een week gefocust op alles wat ik voel. Super irritant dat alle zwangerschapskwaaltjes ook bij menstruatie kunnen horen. Ik heb dus echt nog geen idee. Ben van plan om dit weekend rustig af te wachten en als ik volgende week maandag of dinsdag nog niet ongesteld ben een test te doen. Heel even nagedacht over een vroege test, maar wordt op internet toch wel afgeraden omdat het daarna nog mis kan gaan en als die negatief is hou je toch een beetje hoop, omdat je denkt dat je dan te vroeg getest hebt.
Voor nu dus nog even geduld hebben!!!
Hey dames.. ik heb even een tijdje niks laten weten omdat het niet zo goed gaat met mij..

Alles met de baby is nog goed gelukkig!
Alleen ik voel me laatste tijd sip, verdrietig etc.. omdat ik me zo’n zorgen maak over de reactie op mijn werk. Ik ga het maandag vertellen en ben er nu al zo ziek van! Dus daarom ben ik laatste tijd afwezig.

Verder met iedereen alles goed?
Roanna, wat vervelend inderdaad, al die kwaaltjes die nog niets zeggen!

Aquarium, is het niet een idee om het toch nu al te vertellen, als je je er zo ziek/naar door voelt? Dan heb je dat maar gehad! Of vrijdag als je de echo van donderdag hebt gehad als je daarop wilt wachten? Dan kan je ten minste een beetje opgelucht het weekend in. Die paar dagen extra die je wacht met vertellen, gaan geen verschil maken in reactie en jij hebt er wel een fijner weekend door lijkt me, in plaats van je het hele weekend nog druk te maken.
Hoi meiden,

Heb de tabel even aangepast. De namen eruit gehaald waarvan ik dacht dat ze niet meeschreven, excuses als je hier tussenzat, laat het me weten dan zet ik je terug.

Ik heb ook wat dingen afgekort zodat je de tabel op je telefoon ook kunt bekijken. Weet niet of meerdere daar last van hadden? Ik zag maar de helft. Als dit irritant is dan zet ik hem weer terug.

@Aquarium wat vervelend Meis:( dat kan de bedoeling niet zijn. Vind je het voor die paar dagen niet fijn om iemand op werk in vertrouwen nemen? Diegene kent de collega’s het beste... als je er zo mee zit. Maar daar moet je je wel prettig bij voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven