Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
Ik ben tante geworden Mijn zus is net bevallen van een jongen.. Alles goed gegaan

@ SoundofSunshine: Nee in mn vorige zwangerschap had ik helemaal nergens last van. Vandaag ook helemaal nog niet en dat maakt me toch weer onzeker. Gek he dat je zo gefocust bent dat ineens alles opvalt... Soms word ik wel een beetje gek van mezelf..

Thanx voor de tips iig!

@ Moon: Ow balen zeg! Maar zoals al gezegd word ik had ook pas een late positieve test. En bij de echo van de week bleek ook dat ik ws een late eisprong had gehad, want het kindje schatte ze qua lengte een week jonger als dat ik berekend had.

@ Brianne: Nee ik ben Verpleegkundige, wel ervaring met clienten die afbouwen van de medicijnen.

@ White: Ja ik heb altijd lange reeksen. Ik werk week op week af dus altijd 7 nachten en dan nu lekker een week vrij

@ Roos: Ik hoop idd dat dat het is. Zou ook logisch zijn, want had het al voor de echo en de echo was goed.. Maar zoals ik zei bij alles gaan de alarmbellen rinkelen... Kan niet wachten tot ik weer kan zien dat alles goed zit!

@ Ljcp: Welkom terug!!! Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad! Wat een hoop te lezen he?! Ik hoop dat we volgende week van jou een dansend poppetje hebben! Moet er wel een zijn die de CanCan doet dan... Hebben we die???!!! ;)

Zo laatste nachtje en dan heerlijk een weekje vrij...
Gefeliciteerd Primrose!!

Voor de eerste keer tante? Lijkt me ook erg bijzonder als je zus ook moeder wordt.

Kan me voorstellen dat je bij elk dingetje denkt ojee! Heel herkenbaar... Wanneer heb je weer een controle/echo? Hopelijk dan weer even geruststelling.

Werkse nog je laatste nachtje en dan genieten van je weekje vrij!
Thanx Roos!

Ja eerste x tante.. idd wel heel bijzonder...

Maar merk toch ook dat ik, ondanks dat ik weer zwanger ben, toch heel erg met die miskraam bezig ben nu.. Stom he...

Kan het niet helemaal goed verwoorden, maar heb gewoon een heel raar gevoel...
@ brianne ik was afgelopen woensdag al van het wachtbankje afgevallen. Moet alleen nog berekenen wanneer mijn nieuwe mbd is.

& Lcjp Welkom terug!! hopelijk gaat t bij je zus erg mee vallen. Zal met je mee duimen.

@primrose ik denk dat het een heel normaal proces is dat je nog veel met je miskraam bezig bent. Sterkte

@ tante primrose Proficiat!!

@nana als ik het goed heb onthouden op pagina 17 heel veel sterkte met afbouwen!! Geef het aan bij de huisarts/arts als het te snel gaat. Je moet je er wel lekker bij voelen!!

Slaap lekker ennuh nog 5 diensten!! tussendoor bezig met een tennistoernooi. Heerlijk geknald vandaag!! morgen weer knallen.
@primrose: ah verpleegkundige. Leuk! Ik vermoedde enige achtergrondkennis:). Ik vind het helemaal niet stom dat je nu met je miskraam bezig bent, ik heb het gelukkig nooit meegemaakt, maar ik kan me voorstellen dat je juist met een volgende zwangerschap er extra over nadenkt. Er zijn toch veel dingen die zich dan herhalen en je hoopt dat het deze keer wel goed gaat. En je hebt ook alle reden om aan te nemen dat het nu goed gaat, dus ik hoop dat je er snel vertrouwen in krijgt! Lijkt me lastig hoor, hoopt dat het je lukt

iedereen trouwens nog bedankt voor de reacties over m'n endometriose! Het is wel geruststellend om te horen dat anderen ook gewoon zwanger zijn geworden. Ik heb zelf ook wel goede hoop, maar soms slaat de twijfel natuurlijk wel toe.. Maar nu niet, ben lekker aan het ovuleren+klussen, dus over twee weken heb ik een dansend poppetje (fingers crossed!) haha
@hapsehen: o shit, dat was ik dan alweer vergeten, dat je ongesteld was geworden. Soms check ik even die tabel, maar nu had ik het dus beter moeten onthouden. Leuk van je tennistoernooi, succes!
Leuk nog een verpleegkundige @ primrose (me too) . Maar 3-4 nachtdiensten is bij ons wel maximaal. Gelukkig want is zeker niet mijn favoriet. Gefeliciteerd tante!! Ik ben in ieder geval helemaal gek met m'n neefje

Welkom terug ljcp! Hoop dat je het nog allemaal kunt volgen,
@primrose. Kan me goed voorstellen dat je juist nu heel onzeker bent en veel met je miskraam bezig bent. Ik denk dat ik bij een volgende zwangerschap hetzelfde zal hebben. Ben even je termijn vd miskraam kwijt, sorry... Misschien dat het wat beter voelt als je daar voorbij bent?

Sterkte en hopelijk kan je er gauw wat meer van genieten!
@ White, Thanx.. Ow leuk ook vpk In de A? Ik zit in de B. Ik vind week op week af heerlijk.. Werk maar 14 dagen in de maand

@ Roos, Vorige x had ik de miskraam met ruim 9 weken.

Denk dat het pas goed komt als ik het kindje kan voelen ;) Maar als de volgende echo ook goed is dan zal het wel weer een stukje beter gaan.

Weet niet meer wie het vroeg, maar de volgende echo is 3 september.
primrose gefeliciteerd met je neefje! altijd leuk weer zon kleintje in de familie

ljcp; wat naar voor je zus, en voor jullie zeg.. hoop het het niks ernstigs is!

hier nog steeds geen menstruatie of enig teken er van... alle kwaaltjes die ik normaal heb heb ik ruim een week geleden al gehad... maar weer afwachten!

fijne dag dames!
Hallo meiden,

Mag ik met jullie meeschrijven?

Ik zal mij even voorstellen.

ik ben een meid van (morgen)26 jaar en mijn vriend wordt eind september ook 26. Wij zijn afgelopen mei getrouwd en sinds januari 2013 bezig voor ons eerste kindje.

We zitten nu in ronde 7. deze maand ga ik beginnen met ovulatietesten, omdat het me stiekem allemaal te lang duurt!

Ik zag dat dit forum nog niet zo extreem vol is, ik ga mn best doen helemaal bij te lezen

groetjes!
Woww dames wat had ik bij te lezen heb vrijdag voor het laatste gereageerd, leuk al die berichtjes. Maar ik kan me voorstellen @ljcp dat jij heeeeell wat te lezen had hahhaa.

De BBQ van vrijdag was erg gezellig, en gelukkig is het droog gebleven, we hebben tot half 1 buiten gezeten. Was echt genieten (om een kleine impressie te geven). Ik woon aan het water en daar komen ook bootjes langsvaren, nou meer sloepen (we hebben zelf ook een sloep echt lovely) want mag niet hard gevaren worden maar wel heeell gezellig en relaxed. Sorry ben nog iedere dag blij met mijn huis hahaha..

@ljcp: Gezellig dat je weer terug bent. Fijn dat je een heerlijke vakantie hebt gehad. Heel herkenbaar over boeken lezen, ik had er laatst nog geen eens 1 uit. En een frans souvenirtje zou geweldig zijn. Spannend zeg van je zus. Hoe is ze er zelf onder?

@brianne: Goed van je dat je zo positief bent, en dat zou ik ook zeker blijven. Mijn schoonzus heeft het ook, en die heeft nu een heerlijk meisje van bijna 5 maanden.

@Sophie/Liesje/Jufje: welkom, gezellig dat jullie meeschrijven. Ik vind hoe te meer hoe gezelliger. Misschien dat ik dan wel af en toe misschien de verhalen door elkaar haal.

@Hapsen: pittige hoor zo’n werkweek succes!

@Nana: wat schattig die speentjes van je vriend. Bij mij dochter ben ik pas spulletjes, en zelfs de kamer gaan bestellen toen ik de 20 weken echo gehad had. Kon het nog niet geloven ofzo geen idee. Sterkte met afbouwen van je medicatie, wel knap hoor!

@moonn: wat balen van de negatieve test. Daar mag je je zeker zwaar k*t over voelen, hopelijk kan het je troosten door de vakantie te boeken. En dat dit maar jullie laatste vakantie samen mag zijn dan.

@BB: gezellig zo’n etentje met vriendinnen en lekker wijntje erbij. Mijn vriendinnen en ik hebben weer een etentje na alle vakantie’s, ik kan me er nu al op verheugen heerlijk. Die smelt momenten . Ik ben nog meer verliefd op man geworden sinds we onze dochter hebben, haha dus je kan je lol op voor als jullie straks een kleine hebben.

@sophie: sorry geen tips v.w.b. ovulatie testen.

@primrose: Vervelend dat je misselijk bent, maar voor je onzekerheid misschien wel fijn als je dat dan even hebt. Wat leuk tante geworden gefeliciteerd. Ik ben ook tante van me zus hij is inmiddels bijna 15 jaar en vindt het dus geweldig met mijn dochter van 1, ook oppassen enzo, echt super leuk! Ik vind een kleine van broer of zus toch net iets anders kwa gevoel, staat dichterbij ofzo, dan neefjes of nichtjes. Hebben meerdere van jullie dat gevoel?

@vroedvrouwtje: wat goed van je dat je een week kan wachten met een test doen. Stuur wat van je relaxed instelling naar mij haha.

@white: lekker naar je vakantie toe leven meid. Al vakantie geboekt? Balen dat je een off-day hebt, hoe komt het?(geen antwoord geven als je er niet over wilt hebben hoor).

@soundofsunshine: Heerlijk zo’n stapavondje he. Haha herkenbaar “mama, mama, mama” als je net in je bed ligt. Fijn dat man dan even de kleine bezig houdt, doet die van mij ook altijd . Alleen staat ze dan nog onderaan de trap mamaaaaaaaaa. Of de wachtbank lekker zit, nou het is meer een slechte klapstoel op een saaie verjaardag, met een doode cola ligt erbij. Maar goed eraf vallen willen ik eigenlijk ook niet.

Als ik nog iemand gemist heb sorryyyyyyyyyyy. Hoe is het ermee?
Wow, even een weekendje niet online geweest en meteen 3 pagina’s met nieuwe berichten erbij! Het zal me nu niet lukken om op iedereen te reageren (en het meeste is ondertussen al mosterd), ik hoop dat jullie me vergeven!

@ljcp, welkom terug van vakantie! Was het de eerste keer dat jullie met z`n drietjes weg waren? Zal idd wel heel anders zijn dan met z´n tweetjes. Hebben jullie alvast een beetje kunnen wennen aan de (hopelijk zeer nabije) toekomst... ik ben ook erg benieuwd of je over 9 maanden een souvenirtje mag uitpakken.

@primrose, gefeliciteerd met je neefje! En balen van die buikkrampjes, maar dat hoort er geloof ik gewoon bij (idd oprekken van de banden), niks om je zorgen over te maken. Misselijkheid is natuurlijk ook niet fijn, misschien eens gemberthee proberen? Schijnt goed te helpen.

@moonn, balen van die negatieve test! Hopelijk kun je jezelf een beetje opbeuren door aan die heerlijke vakantie te denken die je nog tegemoet gaat. En denk maar zo: mocht het voor die tijd niet lukken dan kun je tenminste lekker van de sangria genieten!

@sophie, liesje en jufje: leuk dat jullie komen meeschrijven, welkom! Het is altijd weer fijn om te horen dat men het hier gezellig vindt! (wij vinden het hier ook heel gezellig)

@nana, heftig dat afbouwen! Ik heb helaas geen tips voor je, maar ik wens je veel sterkte en hoop dat je je snel wat beter voelt. Wat dat kopen van babyspulletjes vóór de zwangerschap betreft: dat durf ik dus echt niet. Ik weet niet eens of ik al iets wil kopen voordat de eerste 12 weken er op zitten, ik ben veel te bang daarmee het noodlot over me af te roepen. Beetje bijgelovig misschien

@vroedvrouwtje, fijn dat je je weer beter voelt! Wel jammer dat je het nu aan je vriend hebt doorgegeven (gebeurt hier ook altijd, alleen is bij ons meestal mijn vriend degene die alle griepjes lekker aan mij doorgeeft). Eerlijk zullen we alles delen, hahaha.

Goed dat je nog even gaat wachten met testen. Stel je er almaar vast op in dat je cyclus een beetje ontregeld kan zijn geraakt door het ziekzijn.

Wat de geslachtsbepaling betreft: van de ene kant lijkt het me wel leuk om het niet te weten, maar van de andere kant denk ik dat ik daarvoor veel te nieuwsgierig ben! Als we het wel zouden weten, dan zou ik het denk ik geheim willen houden tot het einde (is ook nog maar de vraag of dat lukt, hahaha). Maar ja, wij zijn er dus nog niet uit. Ik heb trouwens geen probleem met unisex-spulletjes: ik heb een hekel aan roze en van baby-blauw word ik ook niet bepaald warm, dus ook als we wél het geslacht zouden weten, dan zou ik liever voor andere kleuren kiezen.

Een dikke knuffel aan alle andere dames en een fijne dag iedereen!
Dag Dames,

eindelijk heb ik even weer een computer met internet. Dat schrijft toch wat fijner dan met de telefoon.

Gisteren was mijn MBD maar er is geloof ik nog niet echt een mensturatie in aantocht. Ik voel in ieder geval nog niets. Mijn nuchtere kant denkt nu dat het komt doordat mijn lichaam misschien nog aan het ontpillen is maar jullie kunnen allemaal wel raden wat mijn dromerige kant allemaal aan het denken is...

Ik zal nu ook eindelijk even weer op iedereen regaeren hoewel het, met zo'n drukte op het forum, soms wel een beetje mosterd kan zijn.

Over de geslachtsbepaling, ik kan zelf wel vrij goed echos lezen, dus om de hele echo de andere kant op te kijken zodat ik het zelf niet zal zien vind ik een beetje jammer. We zullen het zelf dus zeker wel weten met de echo, ik denk trouwens niet dat we het de rest van de wereld aan gaan vertellen. Hier waar ik woon doet iedereen die het al weet (als je in de priveziekenhuizen gaat bevallen heb je elke consultatie een uitgebreide echo) er heel ope over. Op facebook wordt over het kind al bij de voornaam en alles genoemd. Soms wel een beetje lastig want dan weet ik soms niet goed of het nu al geboren is of niet. Ik vind die spanning over geslacht en naam juist wel heel erg leuk eigenlijk.

@goudzilver, ik zal proberen je wat relaxedheid te sturen, ik hoop te kunnen testen in het weekend. Die boten klinken héérlijk, dat lijkt me ook wel wat! grappig is dat he, om zo met 'vreemden' heel wat te delen zonder dat je echt een idee hebt tegen wie we aan het praten zijn of hie iedereen eruit ziet.

@ibeb, zelfde hier, al die typische babyroze en blauwe dingen maken me een beetje misselijk. Ik heb liever wit en stoere felle kleurtjes. (haha, daar hebben we de HEMA weer)

@Sophie/Liesje/Jufje, gezellig hoor! Schrijf maar mee... Ik hoop dat ljcp het allemaal nog bij kan houden met de tabel. misschien moeten we voor haar op een gegeven moment zeggen dat het vol is? Of wat vinden jullie?

@Moonn4, spannend, morgen NOD, hopen dat hij uitblijft natuurlijk.

@primrose, gefeliciteerd! leuk zo'n kleintje in de familie... En de volgende echo al best wel snel, hoewel het natuurlijk altidj te lang lijkt te voelen. hoe voel je je nu> Veel last van kwaaltjes? Wordt het meer of minder? Heb je het al mensen verteld?

@nana, sterkte met afbouwen.. En babykleertjes kopen? nu nog nietdan is de teleurstelling nog groter als ik niet snel zwanger wordt. Kleertjes kopen hoort voor mijn gevoel pas bij de volgende fase. En dan ben ik ook wel een beetje te praktisch hoor, eerst maar eens zien in wat voor seizoen het kindje geboren gaat worden...

@brianne85, ik had nog helemaal niet gereageerd op je nieuws. Sterkte met je endomestriose. En ik hoop dat je alle statistieken verslaat en ook gewoon volgende maand een dansend poppetje hebt!

@LCJP, welkom! Ik hoop dat we niet zo veel gekletst hebben dat je door de bomen het bos niet meer ziet...Volgende week je NOD, ik duim voor je! Een vakantiekindje zou wel een hele leuk vakantieaandenken zijn!

Sorry voor iedereen die ik gemist heb! Fijne dag!
@goudzilver het klinkt inderdaad geweldig aan het water.. lijkt me ook niet verkeerd!

@vroedvrouwtje, we zitten in hetzelfde schuitje, ik had volgens mn gemiddelde cyclus lengte gisteren nod.. uitgaande van 28 dagen morgen.. spannend want ik voel inderdaad ook nog niks opkomen..

ik denk dat het misschien ook wel een goed idee is om op een gegeven moment te zeggen dat het vol is.. is nu al aardig lastig om alle verhalen bij te houden!

x
@moonn4, spannend he, kunnen we duimen voor elkaar en hier lekker met elkaar meeleven...
@vroedvrouwtje inderdaad.. fijn om hier je ei (haha toepasselijk) kwijt te kunnen! ik duim vrolijk door!
Het gevoel van het geslacht niet willen weten heb ik ook wel een beetje nu. Maar we zien wel hoe het tegen de tijd, dat ik zwanger ben is:-). Bij mijn dochter wisten we het wel omdat mijn man het graag wilde weten, werd ik ook nieuwsgierig. Ik heb geen hekel aan roze, maar ik maak ook geen roze zuurstok van me dochter iedere dag.

@vroedvrouwtje: thanks alvast voor het opsturen. Dat ik het maar in goede orde mag ontvangen . Jaa heel grappig en apart om dingen te delen bij mensen die ik niet ken, maar voelt wel oke moet ik zeggen. Ik probeer bij iedereen wel een beetje een beeld te maken, zal vast niks van kloppen maar ach wel leuk. Hebben jullie dat ook?

We lenen de boot ook wel eens uit hoor dus als jullie interesse hebben hahaha …

@moonn/vroedvrouwtje: gooi jullie eieren maar lekker op het forum, is juist zo gezellig.. Ik duim voor jullie, en met jullie mee ook voor de rest dat we veel poppetjes erbij krijgen!
Haha goudzilver wat een geweldige beschrijving van het wachtbankje! Zo ervaar ik het ook...

Spannend moonn en vroedvrouwtje, zelfde situatie. We gaan voor twee dansende poppetjes dus na het weekend! (Of drie, want ik ben niet zo goed in lang wachten met testen:-)

Vind het ook wel een ideetje om op een gegeven moment het topic (misschien) tijdelijk te sluiten voor nieuwkomers... Is best lastig alle verhalen uit elkaar te houden, was vandaag nog weer eens eea terug aan het lezen. Maar tja klinkt aan andere kant ook zo onaardig voor nieuwkomers. Dus juf jij bent zeker nog welkom hoor;-)
mijn nieuwe MBD is 3 september.

Moon, succes met wachten. Hou ons op de hoogte!!

Jufje Welkom, Ben erg benieuwd hoe het bevalt met de ovulatietesten. Hou je me/ons op de hoogte?

goudzilver, wat woon jij heerlijk, begrijp helemaal dat jij er nog steeds zo blij mee bent. Ik ben tussen de weilanden opgegroeid en nu midden in het dorp. Met een hele nieuwsgierige buurt. Erg wennen in het begin. Als pap en mam ouder worden willen ze huizenruil doen. Daar zeggen wij geen nee tegen

vroedvrouwtje Hier in nederland zie ik het ook steeds meer met naam en toe naam op facebook. Vind ik persoonlijk helemaal niets. Voor jou geen keuze dus of je het wilt weten of niet. Ik zeg nu ik wil het niet weten, maar ben benieuwd of ik dat straks ook nog denk.
Zooo dat is even veel bijlezen van de afgelopen dagen en wat spannend voor jullie moonn en vroedvrouwtje...Ik hoop ontzettend met jullie mee.

@ primrose, gefeliciteerd! Moet bijzonder zijn om voor de eerste keer tante te zijn. Kan me heel goed voorstellen dat je je onzeker voelt tijdens deze zwangerschap. Nog een paar weken en dan kan je het gaan voelen.

@ ljcp wat heerlijk dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. Kan je er gelijk weer een tijdje tegenaan:)

@ jufje, ben wel even benieuwd of je echt juf bent;)

Kan helaas niet op iedereen reageren nu want ik moet een dwarse peuter in bad doen
Ik mocht hier mijn ei kwijt toch... ik heb zulke zere borsten. Zou dat een nieuw kenmerk zijn van een pilloze menstruatie of.........??
Oei vroedvrouwtje ik wil je niet hoteldebotel maken, maar dat klinkt toch wel heel positief... Ken je dat van je normale menstruatie?
@vroedvrouwtje ik heb er ook last van nu.. Alleen bij mij betekend het tot nu toe telkens dat ik ongesteld ga worden :( hoop dat het bij jou iets positiefs betekent!!
@vroedvrouwtje: kan nog alle kanten op denk ik! ik heb altijd zere borsten voor ik ongesteld moet worden... maar zwanger kan ook!

@moonn4: er blijft hoop!

Ik vind het geen slecht idee om het even bij dit aantal deelnemers te laten op het forum. Ik heb nu al best moeite iedereen bij te houden en dat is eigenlijk wel het leukst, als je een beetje betrokken bent bij elkaar. Dat zeggen nieuwe mensen ook steeds 'hier is het nog niet zo druk'... Dus ik denk dat het ook voor nieuwe mensen op een gegeven moment beter is om zelf een nieuwe groep te starten, dan kun je ook weer een 'niet-te-drukke-groep' creëren. Maar verder laat ik het over aan ljcp, tis haar topic tenslotte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven