Zwanger worden

19-04-2015 18:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn man en ik willen graag een kindje proberen te krijgen alleen hij slikt paroxetine 20 mg.

Hij slikt dit nu bijna 1 jaar en zodra hij probeert te stoppen komen de klachten terug, somber gevoel en veel piekeren. Met medicijnen lukt het helaas niet om klaar te komen, dus hij zal straks toch moeten minderen met de medicijnen of moeten stoppen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Hij heeft al eens een ander soort medicijn geslikt voor zijn klachten alleen die hielpen toen niet genoeg. Nu lees ik ook op internet dat je er minder vruchtbaar van kan worden. Zijn er vrouwen die ook in mijn situatie hebben gezeten? Ik hoor graag van jullie, hopelijk ben ik dan wat meer gerustgesteld als ik weet dat wij niet de enigste zijn. Groetjes x
Hoi Chrissie, ik heb de mods even gevraagd jouw vraag bij een andere pijler te zetten, zodat meer mensen hem zien. Hij is nu bij "lezen" terecht gekomen, dat is wat onlogisch.

Heb geen ervaring met jouw probleem, dus ik kan je verder niet helpen helaas. Sterkte.
Vraag aan de moderator of dit verplaatst kan worden naar de goede pijler.
Mijn man heeft een tijdje fluoxetine geslikt. Hij is er nu al lang vanaf, want wij wilden graag dat hij niet meer afhankelijk zou zijn van de AD en gewoon psychisch stabiel was, voordat we aan kinderen zouden beginnen, wat is de reden dat het jouw man niet lukt om te stoppen?

Het duurt 3 maanden voordat een AD de kansen op zwangerschap niet meer beïnvloedt.. Denk dat je dat het beste kunt overleggen met je huisarts, weet niet in hoeverre het echt belemmerend is, wij hebben dus gewacht tot het sowieso allang uit zijn systeem was vanwege de psychische stabiliteit.
Zeker weten, dat hij klaar is om vader te worden?
Hoi TO,

Mijn man heeft 5 jaar paroxetine geslikt en hij is in augustus gestopt met slikken en ik ben in september zwanger geraakt van ons eerste kindje.

Ik kan je wel vertellen dat hij een aantal maanden nodig heeft gehad om het uit zijn systeem te krijgen. Lichamelijk ging het heel makkelijk maar geestelijk was het zwaar. Hij werd erg humeurig en negatief van het stoppen en dat heeft er onder andere mee te maken dat het een aanzienlijk verslavende werking heeft. Je man zal dus echt ontwenningsverschijnselen krijgen en hij (en jij ook!) moet bereid zijn daar doorheen te worstelen. Daarna wordt het weer beter.

Wat betreft het beïnvloeden van vruchtbaarheid: het beïnvloed de vruchtbaarheid niet rechtstreeks. Je man maakt niet minder zaadjes aan, echter doordat hij nauwelijks of niet kan klaarkomen, worden de zaadjes in de balzak te "oud". Het DNA gaat daardoor achteruit en ze zwemmen minder goed..en uiteindelijk gaat zijn lichaam de zaadjes recyclen en vervangen door nieuwe. Wat dus helpt is dat als hij stopt, jullie zorgen dat zijn huidige voorraad snel op raakt, als je snapt wat ik bedoel. Op die manier moet zijn lijf veel nieuwe zaadjes maken zodat die de oude dan vervangen. Die nieuwe zijn dan gewoon van goede kwaliteit.

De invloed van AD op de vruchtbaarheid van vrouwen is veel groter, bij mannen valt dat heel erg mee.

Het duurt dus wel een tijdje voordat hij geen last meer heeft van de bijwerkingen nadat hij stopt met de paroxetine, maar dat zou geen belemmering moeten zijn voor de zwangerschap. Als hij echt niet zonder kan, kunnen jullie ook kijken hoe hij reageert op een lagere dosis, of afspreken dat hij tijdelijk stopt zodat je zwanger kunt worden, en daarna weer starten.

Het is wel echt rot spul hoor dus als hij het niet echt super nodig heeft, zou ik jullie aanraden om te kijken of hij zonder kan..eventueel met behulp van een psycholoog.

Succes!
Okee, dank u wel. Ben nog maar net lid dus weet nog niet zo goed hoe het werkt.quote:Wollstonecraft2 schreef op 19 april 2015 @ 18:38:

Hoi Chrissie, ik heb de mods even gevraagd jouw vraag bij een andere pijler te zetten, zodat meer mensen hem zien. Hij is nu bij "lezen" terecht gekomen, dat is wat onlogisch.

Heb geen ervaring met jouw probleem, dus ik kan je verder niet helpen helaas. Sterkte.
Hallo. Bedankt voor u reactie. Het is niet dat hij psychisch niet stabiel is. Zijn moeder heeft borstkanker gehad, zijn tante is een paar maanden later aan kanker overleden en tegelijkertijd is hij het huis uitgegaan destijds. Daarna heeft zijn broer zijn kindje verloren. Ondertussen raakte hij ook nog zijn vaste baan kwijt en door de samenloop van die dingen is hij in 1 klap volwassen geworden. Het is een hele gevoelige jongen, een perfectionist en misschien ook wel een beetje hoog sensitief. Van de zomer zijn we 11 jaar dolgelukkig samen en trouwen we ook, hierna hopen we onze kinderwens in vervulling te laten gaan. Door alles wat er destijds is gebeurd heeft de dokter hem dit voorgeschreven. Hiervoor slikte hij het 1 of 2 jaar maar dan met tijdelijk stoppen en dan weer beginnen, maar dat ging natuurlijk niet echt goed. Nu dus al een jaar elke dag goed geslikt en nu werkt het dus prima. Maar dank je wel voor u reactie. Worden we weer wijzer van. Groetjesquote:lux. schreef op 19 april 2015 @ 18:41:

Mijn man heeft een tijdje fluoxetine geslikt. Hij is er nu al lang vanaf, want wij wilden graag dat hij niet meer afhankelijk zou zijn van de AD en gewoon psychisch stabiel was, voordat we aan kinderen zouden beginnen, wat is de reden dat het jouw man niet lukt om te stoppen?

Het duurt 3 maanden voordat een AD de kansen op zwangerschap niet meer beïnvloedt.. Denk dat je dat het beste kunt overleggen met je huisarts, weet niet in hoeverre het echt belemmerend is, wij hebben dus gewacht tot het sowieso allang uit zijn systeem was vanwege de psychische stabiliteit.
Als u niets zinnigs te zeggen heeft kunt u misschien beter gewoon niet reageren op mijn bericht. Zeker als u niet weet waar u het over heeft. En als u wel oprecht geïnteresseerd bent kunt u de volgende keer misschien beter op een normale manier vragen hoe en wat ipv van deze reactie.quote:lilalinda schreef op 19 april 2015 @ 19:48:

Zeker weten, dat hij klaar is om vader te worden?
Hallo. Bedankt voor u reactie.

We zijn er inderdaad op voorbereid dat het psychisch eventjes knokken word maar lichamelijk denk ik inderdaad niet dat er veel ontwenningsverschijnselen zullen komen. Hij slikt ook bijna de laagste dosering dus we hopen inderdaad dat het net zo zal lopen als met u en uw man. Ik ben gelukkig al van de pil af, dus hopelijk zal het bij ons dan ook snel gaan lukken. Fijn om te lezen dat er meerdere mensen in dezelfde soort situatie hebben gezeten, en dat jullie het zo opgelost hebben. Het verhaal over de zaadjes heeft u simpel uitgelegd, klinkt inderdaad logisch, dat komt helemaal goed. Dank u wel en bedankt.

quote:marg81 schreef op 19 april 2015 @ 21:26:

Hoi TO,

Mijn man heeft 5 jaar paroxetine geslikt en hij is in augustus gestopt met slikken en ik ben in september zwanger geraakt van ons eerste kindje.

Ik kan je wel vertellen dat hij een aantal maanden nodig heeft gehad om het uit zijn systeem te krijgen. Lichamelijk ging het heel makkelijk maar geestelijk was het zwaar. Hij werd erg humeurig en negatief van het stoppen en dat heeft er onder andere mee te maken dat het een aanzienlijk verslavende werking heeft. Je man zal dus echt ontwenningsverschijnselen krijgen en hij (en jij ook!) moet bereid zijn daar doorheen te worstelen. Daarna wordt het weer beter.

Wat betreft het beïnvloeden van vruchtbaarheid: het beïnvloed de vruchtbaarheid niet rechtstreeks. Je man maakt niet minder zaadjes aan, echter doordat hij nauwelijks of niet kan klaarkomen, worden de zaadjes in de balzak te "oud". Het DNA gaat daardoor achteruit en ze zwemmen minder goed..en uiteindelijk gaat zijn lichaam de zaadjes recyclen en vervangen door nieuwe. Wat dus helpt is dat als hij stopt, jullie zorgen dat zijn huidige voorraad snel op raakt, als je snapt wat ik bedoel. Op die manier moet zijn lijf veel nieuwe zaadjes maken zodat die de oude dan vervangen. Die nieuwe zijn dan gewoon van goede kwaliteit.

De invloed van AD op de vruchtbaarheid van vrouwen is veel groter, bij mannen valt dat heel erg mee.

Het duurt dus wel een tijdje voordat hij geen last meer heeft van de bijwerkingen nadat hij stopt met de paroxetine, maar dat zou geen belemmering moeten zijn voor de zwangerschap. Als hij echt niet zonder kan, kunnen jullie ook kijken hoe hij reageert op een lagere dosis, of afspreken dat hij tijdelijk stopt zodat je zwanger kunt worden, en daarna weer starten.

Het is wel echt rot spul hoor dus als hij het niet echt super nodig heeft, zou ik jullie aanraden om te kijken of hij zonder kan..eventueel met behulp van een psycholoog.

Succes!
Je hoeft geen 'u' te zeggen hoor

Je man heeft best wat meegemaakt zo te lezen, heftig voor hem

Maar het is wel de bedoeling dat hij uiteindelijk weer zonder AD zal functioneren dus? Ik dacht: misschien heeft hij een dysthyme stoornis, maar als hij er ooit wel vanaf wil, waarom dan niet wachten tot het zo ver is? Het krijgen van een kind vraagt natuurlijk ook best wel wat van je, emotioneel gezien. Is het niet fijner als hij het leven zonder die AD aankan voordat jullie die stap zetten?

Ik snap hoe vervelend het is hoor, maar als je AD slikt ben je gewoon niet jezelf. Als hij ook nu zou kunnen afbouwen dan lijkt het mij de moeite waard om dat ook te gaan doen vóór kinderen. Kijk eens hoe het gaat, een maandje of 3.

Just my two cents.
quote:Chrissie87 schreef op 20 april 2015 @ 00:57:

Als u niets zinnigs te zeggen heeft kunt u misschien beter gewoon niet reageren op mijn bericht. Zeker als u niet weet waar u het over heeft. En als u wel oprecht geïnteresseerd bent kunt u de volgende keer misschien beter op een normale manier vragen hoe en wat ipv van deze reactie.

[...]

Ik lees hier een hele normale, terechte, fatsoenlijke vraag.

ik denk dat u zelf niet op de hoogte bent van de etiquette op dit forum?? Gezien uw manier van reageren lijkt me dat u zich beter eerst zelf in het forum kan verdiepen alvorens een ander aan te vallen

Als u niets zinnigs te zeggen heeft kunt u misschien beter gewoon niet reageren op mijn bericht. Zeker als u niet weet waar u het over heeft. En als u wel oprecht geïnteresseerd bent kunt u de volgende keer misschien beter op een normale manier vragen hoe en wat ipv van deze reactie.

[...]

Heel normale vraag hoor.

Ik vraag me dat nl ook af of iemand die blijkbaar zo afhankelijk is van AD er wel aan toe is om ouder te worden.

Stabiel zijn is niet bepaald onbelangrijk als je aan een kind begint.

Ik zou in jullie situatie dus eerst eens kijken of hij uberhaupt stabiel genoeg kan worden zonder AD voordat je aan zwanger worden gaat beginnen.

Als ik het zo lees komt er nogal wat bij kijken bij het stopoen met deze medicijnen. Dat is voor jou als zwaar genoeg zonder zwangersschaps hormonen in je lijf lijkt mij.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

[...]

Zeker weten, dat je zelf klaar bent voor het moederschap?

Ik stel een hele normale vraag, en jij trekt van leer. Vanaf het moment dat je zwanger wil gaan worden, tot je kind volwassen is, gaan mensen je vragen stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven