Zwanger worden!

22-05-2017 08:14 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wie zit er net als ik nog meer in de spannende fase van (voor een 1e keer) zwanger worden?
Zin om er hier over mee te kletsen?

Bring it on :)
@ Farrely: ik ken het leven in uitersten helemaal.. Gister is 1 van mijn beste vriendinnetjes bevallen, maandag crematie van de beste vriend van mijn schoonouders.. Heel bizar..

Ik zelf voel me redelijk, heel moe, vlagen misselijk, steekjes afentoe en vooral heel erg emo. Ik kan overal om huilen maar andere moment ben ik weer mega vrolijk..

Heb het ook aan 2 beste vriendinnetjes verteld, moest het namelijk echt kwijt.

27 juli heb ik pas de eerste echo, dus ik moet nog even..

Heb jij het je ouders al verteld?

Liefs
Spannend hoor een eerste echo!!!

ik zou trouwens helemaal niks zeggen tot in iedergeval de echo is geweest, dan kan je leuk een echofototje laten zien! :flirting: en weet je zeker dat het echt is, wantjals er kan nog zoveel fout gaan. (Sorry wil jullie echt niet bang maken!) :high5:
Dat zijn zeker 2 uiterste Farelly..
Gefeliciteerd met de geboortje van jullie neefje!
Hoi dames,

Veel gebeurd en veel gesprekken gehad met vriend lief afgelopen week. Kortgezegd heb ik 2 grote wensen. Een kindje met mijn vriend en een eigen onderneming. Nu heb ik altijd heel optimistisch gedacht ik kan dat wel en ik fix dit wel. Maar nu we er voor het echter voor gaan en ik in het opstart proces van het ondernemen zit. Financiering (dus in de schulden werken), straks veel uren in de opstart.. in de zaak aanwezig etc. Personeels kosten die echt duur zijn mocht ik tijdens de zwangerschap minder willen en kunnen werken.
Kortom we hebben besproken om het proberen van een kindje nog even uit te stellen. Waar we beide eigenlijk echt ook wel moeite mee hebben. Maar ik wil mij ook ontwikkelen op het gebeid van werk en voel me hierdoor in belemmerd. Ik vroeg me af hoe jullie hier mee omgaan met werk en deze wens.. laten jullie je weerhouden in je carrière?
Ik ben bang als ik het uitstel er nooit meer van komt....
Daarnaast vraag ik me af of het wel verantwoordelijk is om met ren kinderwens je financieel kwetsbaarder op te stellen... is dit wel verantwoordelijk? Kortom heel veel vragen!!
Hallo amber 10,wat vervelend zeg dat je momenteel moet kiezen, maar het is beter om eerst je financieel plaatje op orde te hebben voordat je dat niet meer kunt en je een baby'tje in je armen hebt liggen. Ik zelf heb gewacht totdat ik een vast contract heb binnengesleept.

Hier heb ik vanochtend een heel erg klein beetje bruin bloedverlies gehad. Alleen maar op het papiertje en niks in mijn damesondergoed. Ben momenteel 9 dagen overtijd, pff hoop niet dat ik ongesteld ga worden :nooo: als ik niet ongesteld wordt dan ga aan ik maandag testen en eventueel naar de dokter! (Mij laatste zwangerschapstest was dinsdag 27 juni en die was negatief. :'-(
Ja jullie hebben gelijk hoor, maar met alles bij elkaar blijf ik me toch wel wat zorgen maken, maargoed we zijn pas net begonnen dus ik laat de moed nog niet zakken haha!

Ja dat zijn inderdaad twee uiterste Farelly, zeker lastig aangezien het jullie geheimpje is, of zijn jullie ouders al op de hoogte?

Dat duurt nog even annlucky! Vind je het vervelend om van die kwaaltjes last te hebben of is het opzich wel fijn om te voelen dat je zwanger bent?

Dat is inderdaad een dilemma Amber.. Ik hou zelf altijd erg van zekerheid en wil alles goed geregeld hebben. Mijn vriend heeft een eigen bedrijf en is dus veel aan het werk. Ik heb daardoor wel besloten de 'carieretijger' in mij uit te zetten omdat ik meer thuis wil zijn als we kinderen mogen krijgen. Ik heb hierdoor de master die ik eigenlijk wilde doen, niet gedaan (die zou 3 jaar duren). Ik vind dat zelf niet erg, ik heb een ontzettend leuke uitdagende baan gevonden (niet in het werkveld waarvoor ik gestudeerd heb, maar toch).

Heeft je vriend een vaste baan? Als je twijfelt zou je het misschien 'even' kunnen uitstellen om te kijken hoe het allemaal loopt? Zodra je er een goed gevoel over hebt kan je ervoor gaan.

Ondernemen blijft altijd een risico. Mijn vriend kan ook zijn opdrachtgevers kwijt raken, maar 100% zekerheid heeft niemand.. Lastig!
@amber.
Wat een lastige maar verstandige keuze. Kan je het ook partime doen?

9Wij hebben er samen bewust voor gekozen om alles eerst goed op de rit te krijgen.
Ik hou van m'n werk en zou t liefst zo veel mogelijk werken. Maar als we kinderen mogen krijgen, lever ik graag wat dagen in. Ik wil er dan wel echt kunnen zijn voor ons kind.
Fijn van jullie te horen hoe jullie dit doen :).
Mijn vriend heeft een hele leuke baan en vast contract, dus dat zit goed!

Ik heb geen baan (meer). We zijn net terug van een mooi backpack avontuur van 6 maanden.
We verhuren af en toe een deel van ons huis waarmee we extra inkomen maken. We zouden het kunnen doen op 1 salaris, niet heel ruim, maar het kan.
Alleen ik wil heel graag natuurlijk iets voor mezelf doen qua uitdaging werk gerelateerd...

Ik twijfel dus echt; ga ik voor een eigen bedrijf met mega veel risicos of ga ik een leuke baan zoeken en proberen voor een kindje. Plus dus veel meer zekerheid.
Verstandig is 2, mijn hart wil ook 1.

Keuzes.... nooit mijn sterkste punt ;)
Pff spannend amber helaas kan ik je er niet mee helpen! Maar ik kan je wel mijn mening geven!

Ik zou zelf denk ik kiezen om je droom achterna te gaan. Ik bedoel met elk beetje geld wat jij binnen weet te halen met in het begin een klein bedrijfje, is mooi meegenomen en kan bij de inkomsten opgeteld worden. Misschien denk je na 2 maanden wel van die baby kan er hendig bij komen en doe je het allebei! :flirting:

Ik weet ook niet wat je gaat doen, als het iets simpels is, wat niet veel geld kost, zoals een klein winkeltje in je garage ofzo (ik zeg even iets random hoor) dan kan het gemakkelijker dan iets ingewikkeld en duur. Want dan zou je bijvoorbeeld altijd thuis zijn en hoeft je kindje niet na de opvang en alles wat je dan verdiend is extra.

Ik zou zeggen denk er heel goed overna, want als je eierstokken echt aan het rammelen zijn, kan het nog best een probleem worden om het te combineren als je het niet van te voren alles overzien hebt.
Hoe is het met iedereen? Nog nieuws?

Ik ben gister ongesteld geworden. Had anderhalve week super gevoelige borsten en af en toe misselijk, dus had er stiekem wel rekening mee gehouden dat ik zwanger zou kunnen zijn.. Op naar ronde 2 :-)

@amber10 als jullie rond kunnen komen op één salaris en het is je grote droom... 😀
@Amber10 ik snap jouw dilemma helemaal, hier een jaar geleden hetzelfde dilemma gehad. Wij hebben beide een eigen bedrijf, daarnaast werk ik parttime in de zorg en mijn man nog 4 dagen. Wij hebben ook af moeten wegen wat we willen en hebben er toen voor gekozen even te wachten tot de bedrijfjes in ieder geval opgestart zijn. Dat is nu dus.
Het voordeel voor mij is dat ik vanuit huis werk, ik bak namelijk glutenvrij brood en gebak en dat doe ik vanuit mijn eigen garage. Dat betekend dat als dat nog wat beter gaat lopen ik altijd thuis zou zijn, want dan zou ik stoppen in de zorg.
Dan is het natuurlijk wel zo dat ik niet perse heel de dag beschikbaar zou zijn voor de baby, omdat ik gewoon moet werken dan. Maar als ze wat ouder zijn en naar school gaan zou dat denk ik goed te combineren zijn.
Tja wat een dilemma's dan he..! Keuzes keuzes. Ik denk altijd als je iets heel graag wilt en je hebt er alles voor over is het haalbaar. Maar het zal niet altijd meevallen en zeker niet vanzelf gaan!

@Eslie24 wat jammer...! Next!
Annlucky gefeliciteerd!!! In ieder geval twee die aanwezig kunnen zijn op ons viva kraamfeest haha.

Farrelly fijn om te horen dat het goed met je gaat. Wat een spannende tijden! Wanneer ga je nou ook alweer naar de vk?

Jacky super vervelend van je lange cyclussen. Er is vast niets aan de hand, maar altijd fijn om het zekere voor het onzekere te nemen.

Ben heel slecht laatste tijd met het bijlezen van het forum ladies! Hoop de komende tijd meer te kunnen bijhouden hoe het met iedereen staat. Zelf ben ik donderdag ongesteld geworden, maar had ik wel verwacht omdat we totaal niet actief waren geweest op de vruchtbare dagen :-P. Over een week moeten we dus weer aan de bak! Deze keer zat er ongeveer 27 dagen tussen mijn twee cycli, dus begin ook weer normalere cyclus te krijgen na die 22 dagen cycli na primolut. Iemand die gelijk met mij loopt=over +/- 3 weken nod? :-)
@dana-100: denk dat wij aardig gelijk oplopen.
Ben dit weekend ongesteld geworden.. Veel buik/rugpijn en bloedverlies, dat is wel even wennen na een paar jaar een spiraal...
@lelielotus, wij liepen ook aardig gelijk op? Hoest met jou?
Wat een hoop berichten zeg ik moet wat vaker de tijd nemen om te reageren haha Vandaag bij mij nod maar vanmorgen negatief getest echt hagelwit ! Maar ook nog niet ongesteld zelf heb ik niet het idee dat het raak was deze ronde dus van mij mag die menstruatie wel komen.,

Vevelend dat je zoveel last had eslie24 valt dan toch weer tegen.,
Had ik ook, elsie24! Als de zwangerschap voorbij is laat ik mooi weer een spiraaltje zetten! :nooo:
Lelielotus, maar ook nog geen menstruatie? Misschien maak je wat minder snel hcg aan en komt die positieve test alsnog. Anders inderdaad maar snel naar de volgende ronde! :)

Ik hoop ook dat als ik niet zwanger ben deze maand, mijn ongesteldheid snel door komt. Ik weet niet precies wanneer mijn nod is, kan morgen zijn maar ook donderdag. Ik voel nog helemaal geen menstruatie of iets aankomen, heb andere klachtjes dan normaal. Zoals steekjes in de borsten, bijna geen krampen of rugpijn en verder heel vochtig 'down under'.

Ik ga vrijdag ochtend testen, maar als mijn menstruatie doorkomt vind ik het ook prima. Dan heb ik tenminste duidelijkheid! :-]
Oliveviva ! Ik ga duimen dat je vrijdag een positieve test in je handen heb ! Nee ik heb nog geen menstruatie als het donderdagavond nog steeds niet is doe ik ook vrijdag met je mee om te testen !
Oow het wordt weer spannend hier met alle nod's..! Ik duim voor jullie!
@Dana-100 ik ga 17 juli naar de vk.
@Annlucky nee ik heb het mn ouders nog niet verteld. Wil daar allemaal mee wachten tot minimaal de 1e echo of misschien zelfs 12 weken. Als het niet goed zit weet iedereen anders meteen dat we bezig zijn! Op zich ook geen ramp, maar liever nu nog niet. Zolang zijn we ook nog niet bezig! Hoe gaattie met jou? Ik heb het steeds koud of warm en heb ook temperatuur steeds van 37,5 of 37,8. Best hoog maar ik weet dat je temp sowieso wat hoger blijft tijdens een zwangerschap! Heb jij dat ook?
Ik kan binnenkort weer op het wachtbankje, leg alvast een kussentje op het bankje! :D
Spannend met alle nod's die er weer aan zitten te komen!
Hier nog steeds geen menstruatie.. dag 10 ondertussen. Wordt er gek van.
Hallo iedereen,

Maandag negatief getest, had toen ookal heel klein beetje bruin bloed. Nu soort van ongesteld maar het zet nog alles behalve door. Nog steeds maar beetje bruin verlies en niks meer! heel gek allemaal. Zit eraan te denken om volgende maand even niks te proberen om te kijken of ik daarna wel weer normaal ongesteld ga worden. :huh:

Agja succes iedereen :biggrin:
Ik heb vanochtend negatief getest, helaas. Het bizarre is dat ik ook nog geen menstruatie aan voel komen, voel me echt op en top fit. Ik hoop wel dat ik snel duidelijkheid krijg. Negatieve test is natuurlijk een teleurstelling, maar heb liever dat mijn menstruatie dan snel door zet. Of dat ik later positief test, natuurlijk.. Doe zaterdag nog een test, mocht er dan nog niets gebeurd zijn :blob:
Jammer oliveviva! Misschien komt die positieve test nog !! Ik hoop stiekem dat die bij mij ook nog komt ;)
Succes de twee dames boven mij! :D hoop voor beide dat het alsnog raak is!

Ik wacht nogsteeds op m'n piek... Dag 15 en de test nog even wit als op dag 10.... 😶 lange cyclus dit keer ofzo....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven