Zwanger worden!

22-05-2017 08:14 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wie zit er net als ik nog meer in de spannende fase van (voor een 1e keer) zwanger worden?
Zin om er hier over mee te kletsen?

Bring it on :)
Ik gebruik testen van 2 besure, vorige twee maanden deden ze het gewoon goed, dus lijkt me dat ze moeten werken.
Slijm was overigens alweer weg gistermiddag... -.-

En m'n vriend had gisteren geen zin, dus dat is ook niet wat geworden... 🙈

Schiet niet echt op zo!

@uiltje, ik hoop echt voor jullie dat het allemaal meezit!
Hoi meiden,

Ik ben even afwezig geweest. Ik vond het zo vervelend dat ik maar niet ongesteld werd en mijn lichaam niets liet weten dat ik er even geen zin meer in had. Ik ben nog steeds niet ongesteld, zit nu op dag 56 en ik word er een beetje gestoord van. (Klinkt heel depri als ik het zo terug lees, maar dat valt wel mee hoor haha :P). Ik ga morgen de dokter weer bellen voor een vervolgafspraak, ik hoop dat ze me doorsturen naar een gynaecoloog.

Gefeliciteerd OliveViva! Wat een super leuk cadeau!

Wat een bericht Uiltje, ik snap dat je daar van schrikt. Ik zou zeker naar de dokter gaan, op internet lees je zoveel verschillende verhalen..

Spannend Farelly! Het lijkt me inderdaad lastig genieten als je nog niet weet of alles in orde is.. Nog even!
anoniem_347245 wijzigde dit bericht op 11-07-2017 18:46
7.29% gewijzigd
Wauw... Ja snap dat je baalt Jacky! Hopelijk kunnen ze je helpen of in elk geval snel duidelijkheid! :)
@Oleviva: Wooooow gefeliciteerd!!! Wat een topnieuws én cadeau!!!

@Nathalie; Gelukkig eindelijk een donker streepje. Zelf gebruik ik sensitest. Haat-liefde verhouding met die dingen hoor. Ik test inderdaad niet in de ochtend (had iemand het op forum over, weet even niet wie) maar je moet ook wel weer oppassen dat je voordat je de test doet van tevoren niet al te veel drinkt. Anders is je urine te erg verdund of kan ieder geval zo zijn.

@Farelly: Zo spannend je afspraak! Ik kan niet wachten whoohoo. Wil je het geslacht weten van tevoren? En ga je het met ons delen? :bonk:

Nou, ik zit vandaag op dag 12 dus weer aan de slag ook :hihi: Net ovulatietest gedaan maar totaal geen streepje alias dik groot wit vlak haha. Morgen heeft man late dienst, dus vanavond en donderdag aan de slag. Hopen dat donderdag wel een donker streepje geeft op de test. Zo spannend iedereen die bezig is en die ook over twee weekjes zijn nod heeft!

Ik overweeg zelf nog steeds om alcohol pas écht te laten staan na een positieve test. Kan toch niet twee weken in de maand als non gaan leven, terwijl het misschien een jaar duurt voordat ik zwanger ben? :confused: Vind het wel een lastige hoor, vooral omdat ik al heel weinig drink. Echt maximaal 2-3 wijntjes als ik wat met vriendinnen ga drinken... Mocht ik er toch mee stoppen of zwanger zijn, ga ik zeggen dat ik met mijn dikke reet (weer) op dieet ben en dat ik daarom niet drink ;-))
@Eslie ik deed de ovulatie testen van sensi niet ' smorgens. Dit is idd juist niet goed omdat ze dan vals beeld kunnen geven. Het schijnt dat sommige dan altijd licht positief kunnen testen omdat lh in je plas zit. Dus het beste was volgens mij na 12.00 ongeveer!

@JackyM dat is echt heel klote. Ik snap super goed dat je er van baalt en dat het je ook even onzeker en kwetsbaar maakt. Ik hoop ook echt voor je dat het snel anders gaat zijn.

@Nathalie114 balen! Maar ja je kunt zaken lastig afdwingen als het zo uitkomt. Toch maar afwachten!

@Dana-100 leuk die vruchtbare dagen 🤗🤜🏼 streepje kan zo ineens donker zijn en even snel weer lichter.
Ja we willen het geslacht wel weten als het zover mag komen.
Ik zal het met jullie delen hoor 😊 Maar dat duurt nog wel even!
Mijn vriend is trouwens nu een week gestopt met roken en ik zwanger dus jullie kunnen je voorstellen dat het af en toe erg gezellig is hier 🙈 kort lontje heb ik dat is niet normaal.. poeh! Haha!
Dana, nogsteeds geen donkerder streepje hoor! ;)

Was t maar waar! :P
@Jacky dat je nog steeds niet ongesteld bent joh, snap dat je er moedeloos van wordt zo. Ik hoop dat de gynaecoloog je kan helpen of in ieder geval gerust kan stellen.

@farelly Spannend zeg nog een week!
Jackym goed van je dat je naar de dokter gaat! Het is echt ontzettend vervelend als je lichaam niet met je gedachte meegaat! Ik vond het ook super irritant! Al had ik het geluk ongesteld te worden toen ik die dag de dokter wilde bellen. :hug: succes bij de dokter! Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen met 1 simpel pilletje!
Thanks meiden! Nou je raadt t alweer, de vorige keer werd ik ongesteld op de dag dat ik naar de dokter moest. Wilde vandaag de dokter bellen maar ben vanmorgen ongesteld geworden haha..

Ga deze cyclus temperaturen zodat ik ook iets heb om mee aan te komen zegmaar. Ik twijfel nu om naar de dokter te gaan, mn cyclus is in ieder geval korter de dan de vorige. Wat denken jullie?

Balen dat die streep er nog niet is Nathalie, maar hij komt echt :D
Ik deed de ovulatietesten rond 18:00 als ik thuis kwam van werk. Zorgde er dan voor dat ik na 16:00 niets meer dronk!
Balen JackyM, succes weer in de nieuwe ronde!

Ik ben altijd 12:00 thuis, dus doe ze rond die tijd, soms kwartiertje eerder of later, dan ga ik rond 9 uur voor het laatst naar de wc! :)

Streepje leek vanochtend wel toch misschien ietsje donkerder! Geeft weer iets hoop! We gaan het zien! :D
Fijn dat he ongesteld ben geworden JackyM. Je kunt altijd langs de huisarts gaan voor advies :-)

Hier ook nog steeds geen positieve ovulatietest. Volgens de app is m'n ovulatie morgen, dus wel vreemd dat ik nog steeds negatief test...
Jackym wat stom, maar ook fijn dat je ongesteld bent geworden! Ik ga nu ook temperaturen voor meer informatie (hopelijk ga ik die nu ook krijgen) ben erg benieuwd :thumbsup: nu duimen dat het voor ons beide meer duidelijkheid gaat creëren!
@JackyM, al klinkt het misschien gek in dit forum toch denk ik dat je blij bent met je ongesteldheid. Ik zou zelf toch naar de huisarts gaan om het te bespreken. Om om je eigen onzekerheid erin aan te kaarten en het is gewoon fijn om te weten hoe of wat. Voor je het weet ben je weer een halfjaar verder.
@JackyM; fijn dat je ongesteld bent geworden in de zin van dat je in ieder geval weet waar je aan toe bent!

@Nathalie; oooh sorry had ik niet begrepen balen zeg. Hoop dat het snel verandert.

@Eslie; blijven proberen hoor, bij mij was het vorige keer ook echt ineens knalrood die streep!

Hier trouwens ook geen streepje, maar pas dag 13 dus heb er zeker nog wel vertrouwen in. Gister aan de slag geweest en morgen weer, spannend hoor! En zo fijn dat ik het hier kan delen hihi.
Maakt niet uit hoor Dana! ^.^

Vandaag wel een iets donkerder streepje! :o hopelijk morgen nog wat donkerder! :D
Bijzonder dat je dan toch weer ongesteld word, Jacky! Ik zou toch even naar de dokter gaan, ook al is het voor je eigen gevoel :)
Nathalie, spannend! Hopelijk echt een knaller morgen :biggrin:

Ik heb vandaag de verloskundige gebeld, super spannend. Ben vandaag volgens hun berekening en mijn korte cyclus precies 5 weken zwanger. Ik mag op 3 augustus komen voor een 8 weken echo. Blij dat het al zo snel kan, volgende week nog werken, daarna op vakantie en die week daarna is het al. Het is wel een inwendige echo, ben benieuwd hoe dat voelt.

Verder beginnen mijn borsten nu pas pijn te doen en ben ik vooral moe. Als de eerste echo goed is, gaan we het aan de ouders vertellen. Heb drie rompertjes besteld met de teksten 'geluk zit in een klein rompertje', 'hoera jullie worden opa en oma' en 'best present this year'. Die laatste omdat ik op mijn verjaardag erachter ben gekomen dat ik zwanger ben :heart:
Een BIJNA knaller!
Verwacht later vandaag of morgen dan toch eindelijk de piek!

Afbeelding

(link voor mensen die de afbeelding niet zien)
https://imageshack.us/i/poxW6Swwj
Jammer Jackym dat je toch ongesteld ben geworden..

Nathalie dat is fijn!! Gebruik van gaan maken haha!

Ik ben vandaag eindelijk ongesteld geworden. Ben er wel blij mee gek genoeg want het niet het gevoel dat het deze ronde raak was. Nu zijn mijn afgelopen cyclussen 31 31 en nu dan 41 dagen geweest. Ik vond het moeilijk om mijn gedachten ergens anders de houden en zat ook echt ff niet lekker in mijn vel door deze onzekerheid. Nu wil dan volgende ronde gaan beginnen met ovulatie testen om een beetje zekerheid te krijgen in mijn cyclus hoe deze verloopt.
Welke dagen zouden jullie dan beginnen met dezé testen ? Ik probeer me beetje in te lezen over de testen maar lees op dit forum dat veel van jullie ze gebruiken :-D dus dit is een fijner gevoel om het hier te vragen. En welke testen gebruiken jullie ? Kopen jullie ze in de winkel of online?
Lelielotus, ja vannacht ook al gedaan hihi!

Ik gebruik zelf testen die ik online bestel van 2 besure, maar wat voor de ene fijn werkt en goed, kan voor de ander niet werken, dus dat is toch even proberen.
Deze zijn wel de goedkoopste die ik kon vinden, dus opzich prima dat ze voor mij werken! :)

Ik begin dan op dag 10 en test dan elke ochtend met m'n tweede urine, ochtendurine is te geconcentreerd en kan een vals positieve test geven! ;)
Maar elk moment van de dag kan, als je maar wel minimaal 3 uur biet naar de wc bent geweest en niet teveel hebt gedronken in die tijd.
Als hij donkerder lijkt te worden test ik aan het eind van de dag nog een keer.

Zelf heb ik ook nog een digitale van clearblue. Die geeft een leeg rondje of een smiley. Als ik dan denk dat ik mijn piek heb gevonden dan controleer ik dat met de digitale! :)
En tot nog toe klopte de piek dan...

Ik gebruik zelf testen die ik online bestel van 2 besure, maar wat voor de ene fijn werkt en goed, kan voor de ander niet werken, dus dat is toch even proberen.
Deze zijn wel de goedkoopste die ik kon vinden, dus opzich prima dat ze voor mij werken! :)

Ik begin dan op dag 10 en test dan elke ochtend met m'n tweede urine, ochtendurine is te geconcentreerd en kan een vals positieve test geven! ;)
Maar elk moment van de dag kan, als je maar wel minimaal 3 uur biet naar de wc bent geweest en niet teveel hebt gedronken in die tijd.

Zelf heb ik ook nog een digitale van clearblue. Die geeft een leeg rondje of een smiley. Als ik dan denk dat ik mijn piek heb gevonden dan controleer ik dat met de digitale! :)

Hier helaas steeds negatieve ovulatietesten. Ik ben dag 9 begonnen. Vandaag is het dag 13 en ga nu een weekend weg met vriendinnen, dus dit weekend geen testen ;-) vraag me af ik ik m'n ovulatie gemist heb, de testen niet kloppen of dat hij nog komt...
Ik denk dat ik ook maar een thermometer ga kopen ;-)
We hebben wel om de dag seks gehad, dus hopen dat t genoeg was.

@ oliveviva spannend dat je binnenkort al een echo hebt :-) en leuk idee net die rompertjes.

@nathalie114 fijn die testen! Leuk ook zo op een rijtje!!
@lelielotus fijn dat je ongesteld bent. Ik heb m'n eerste testen bij Etos gekocht. En nu online bij senisi. Alleen helaas met deze test nog niet positief getest... hopen dat t aan de test ligt.
Wauw ik zie nu pas dat mijn bericht 4x geplaatst is! :O sorry!

Vandaag had ik dan eindelijk de piek! Dus vanavond nog een keer gezellig maken en dan weer op het bankje! :D
Dag dames,
Ik heb nu voor het eerst eens testen gebruikt. Meneer vond het eigenlijk onzin, maar toen ik aangaf dat ik het wel een prettig idee vind om te kijken/weten of mijn cyclus een beetje loopt zoals ik hoop en denk. Dinsdag dus getest en toen een licht streepje, maar daarna niet meer getest om bovenstaande reden dus. Tot vandaag, want hij zag uit eindelijk toch best het nut er wel van in :D

Dinsdag een licht streepje en vandaag helemaal niets. Dinsdag/woensdag/donderdag wel 'gezellig' gemaakt met meneer. Op hoop van zegen dus maar. Iemand anders dezelfde ervaren met een partner die in eerste instantie niet alle toeters en bellen wil gebruiken maar uit eindelijk (vrij snel) bijdraait?

Liefs

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven