750 miljard en de 'vrekkige vier'

01-06-2020 12:37 389 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://t.co/adD8lQ4BLR?amp=1

Er liggen plannen voor een herstelfonds naar aanleiding van de coronacrisis met giften ter waarde van 500 miljard euro en leningen van 250 miljard euro voor landen waar de economie er het slechtst voorstaat.

Dit plan zal Nederland 25 tot 30 miljard euro gaan kosten.
De kosten naar aanleiding van de coronacrisis bedragen hier nu al 100 miljard en dit bedrag zal naar verwachting nog fors oplopen. Deze bedragen zullen allemaal terugbetaald moeten worden door de burgers.

Nederland, Zweden, Denemarken en Oostenrijk zijn tegen dit Frans- Duitse plan en willen leningen in plaats van giften. Zij worden nu ook wel 'de vrekkige vier' genoemd.

Ik hoop van harte dat het herstelfonds zoals dat nu gepresenteerd wordt, er niet komt! Nederland is ook zwaar getroffen en ik denk dat wij hier nog een behoorlijke crisis tegemoet gaan. Er wordt zelfs al gesproken over een depressie vergelijkbaar met de jaren 30.

Jarenlang is hier enorm bezuinigd en zijn de lasten verhoogd, pensioenen zijn niet geindexeerd, alles wordt in rap tempo duurder. De publieke sector is kapot bezuinigd. Nu staan we er voor wat betreft de staatsschuld in Nederland relatief goed voor.
Om dit bedrag dan zonder voorwaarden weg te geven aan andere landen vind ik waanzin! Echter, bij leningen met een zeer lange looptijd zie je waarschijnlijk ook niks van het geld terug.

Het schijnt echter zo te zijn dat bijvoorbeeld de gemiddelde burger in Italie veel rijker is dan de gemiddelde Nederlander. Italie had voor de coronacrisis een staatsschuld van 130% van het bbp. Nu loopt deze al op naar 160 %.
Ik denk dat de schulden onhoudbaar aan het worden zijn. Nu worden er weer allerlei EU belastingen geopperd. Nog meer geld en macht naar de EU.

Ik denk dat meer geld bijdrukken absoluut niet de oplossing is. Dit zal alleen maar zorgen voor nog meer schulden en verdamping van spaar- en pensioengeld. Wat is dan wel de oplossing? Ik heb geen idee en ben ook zeker geen expert op dit gebied. Het onderwerp is ook te complex om hier in een aantal regels helemaal toe te lichten, maar het gaat om zo veel miljarden dat dit gegarandeerd een hele grote invloed gaat hebben op ons land. Ik ben benieuwd naar jullie zienswijze.
summer234 wijzigde dit bericht op 09-06-2020 19:40
0.04% gewijzigd
Despierta schreef:
01-10-2020 19:31
De enige weg terug is als PVV, FVD en SP een meerderheid halen bij de volgende verkiezingen. Hoe groot is die kans, denk je?
Ik hoop dat die kans heel groot is. Wat een stelletje losers zitten er in het kabinet.
Ik verbaas me er nog steeds over dat mensen zo met Rutte weglopen, hij verkwanselt alles. Hebben die mensen oogkleppen op of hebben ze niet door wat er gaande is?
Ik denk beide Nepalese.

Overigens denk ik niet dat de PVV, FvD en SP een meerderheid halen. Ik denk dat de coalitie vanaf maart volgend jaar zal bestaan uit VVD, CDA, D66, en GL.

De horror.
Een hoop mensen in mijn omgeving denken trouwens nog steeds dat D66 een onderwijspartij is, de VVD er is voor de kleine ondernemer en dat het CDA rechts is.

Het is hardnekkig. Rechts en links bestaan sowieso niet meer. Het is eerder globalistisch versus nationalistisch.

De nationalistische partijen zijn mijns inziens PVV, FvD, SP, SGP en Code Oranje. (ik hoop dat zij stemmen gaan trekken!) Ook denk is dat nationalistisch, maar dan met betrekking tot Turkije.
De globalistische partijen zijn D66, GL, VVD.

De overige partijen waaien een beetje mee met de wind. PvdA snap ik niet (wat willen ze?), CDA is zo hypocriet als de neten, De CU doen alles met de bijbel in de hand en verder doen ze netjes wat Rutte vraagt. D66 is een gotspe. GL is een partij voor dagdromers en begin twintigers.

Voor mij is de enige realistische optie de SP. FvD zou het heel goed kunnen doen als Baudet wiebert.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niks meer van die EU hoor!! Waarom nog meer arme landen erbij halen? Zodat ze nog meer miljarden rond kunnen strooien. Zoveel landen die nu al niet in staat zijn hun eigen broek op te houden!!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1943924 ... -telegraaf
*TanteSjaan* schreef:
01-10-2020 19:58
Ik denk beide Nepalese.

Overigens denk ik niet dat de PVV, FvD en SP een meerderheid halen.

Ik denk niet dat de SP op landelijk niveau wil samenwerken met PVV en FvD. En gelijk hebben ze.

Verder zijn dit alle drie protestpartijen, die niet de compromissen kunnen sluiten die nodig zijn om te kunnen regeren.

Hoe zien jullie het voor je dat zij samen gaan regeren?
Alle reacties Link kopieren
Summer234 schreef:
07-10-2020 08:24
Ik snap echt niks meer van die EU hoor!! Waarom nog meer arme landen erbij halen? Zodat ze nog meer miljarden rond kunnen strooien. Zoveel landen die nu al niet in staat zijn hun eigen broek op te houden!!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1943924 ... -telegraaf
Kan het artikel niet lezen (betaalmuur). Welke landen willen ze er nu weer bij hebben?
Hier kun je 't wel lezen:
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020 ... -economie/

De Telegraaf kijk ik niet meer naar, die heeft alles achter 'n betaalmuur staan de laatste tijd en is zelfs niet met incognitovenster te openen.
Summer234 schreef:
07-10-2020 08:24
Ik snap echt niks meer van die EU hoor!! Waarom nog meer arme landen erbij halen? Zodat ze nog meer miljarden rond kunnen strooien. Zoveel landen die nu al niet in staat zijn hun eigen broek op te houden!!

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1943924 ... -telegraaf
Idioterie! Een Nexit is naar mijn idee de juiste stap.
Alle reacties Link kopieren
Deze landen dus:

Servië, Montenegro, Albanië, Noord-Macedonië, Bosnië en Kosovo.

Ja, daar zitten we echt op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
O_o Ik snap het niet.... waarom?
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
07-10-2020 15:17
O_o Ik snap het niet.... waarom?
het zal wel iets te maken hebben met die nieuwe gas pijpleiding die vanuit Azerbeidzjan via Turkije en Albanie naar Griekenland loopt.
lekkere provocatie van de Russen ook, dan hebben we hun gas toch niet meer nodig.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
07-10-2020 15:27
het zal wel iets te maken hebben met die nieuwe gas pijpleiding die vanuit Azerbeidzjan via Turkije en Albanie naar Griekenland loopt.
lekkere provocatie van de Russen ook, dan hebben we hun gas toch niet meer nodig.
Dat.
Daarnaast is een stabiele Balkan ook geen slecht idee. Of dat via deze weg moet, is maar de vraag natuurlijk. De genoemde landen worden momenteel praktisch opgekocht door China, dat zou ook nog een reden kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
07-10-2020 21:05
Dat.
Daarnaast is een stabiele Balkan ook geen slecht idee. Of dat via deze weg moet, is maar de vraag natuurlijk. De genoemde landen worden momenteel praktisch opgekocht door China, dat zou ook nog een reden kunnen zijn.
ik denk dat China hierin niet zo,n grote rol speelt, eerder Turkije.
momenteel vechten hun proxy troepen mee in Nagorny Karabach, aan Azerbeidzjaanse zijde.
heel bizar, een Navo lid wat vecht in Armenie, Libie en Syrie, en blijkbaar gewoon zijn gang kan gaan.
wij slapen nooit.
valentinamaria schreef:
07-10-2020 21:08
ik denk dat China hierin niet zo,n grote rol speelt, eerder Turkije.
momenteel vechten hun proxy troepen mee in Nagorny Karabach, aan Azerbeidzjaanse zijde.
heel bizar, een Navo lid wat vecht in Armenie, Libie en Syrie, en blijkbaar gewoon zijn gang kan gaan.
Dat hele Nagorno-Karabach is natuurlijk al te gek voor woorden. Het zal wel niet zo simpel zijn als ik het zie.

Over China en de Balkan: https://www.trouw.nl/nieuws/waar-de-eu- ... ~b24bb3a5/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven