Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:MalleBabbe1 schreef op 10 februari 2016 @ 21:19:

[...]

O nu was je daar ineens niet om je handtekening te zetten zodat vluchtelingenwerk Amsterdam ¤5,- per zogenaamde demonstrant gestort krijgt?

Was je echt zo naïef dat je serieus niet wist dat AFA daar ook was?

Nogmaals: Hou eens op met mij woorden in de mond te leggen.

Ja, zoals ik al schreef was ik daar met een aantal andere gezinnen vanwege de donatie voor vluchtelingenwerk.

Nee, ik wist inderdaad hier dat de afac er was. Zoals ik al eerder heb opgeschreven.

Kun je je focus nu verschuiven van je gebitch en gelieg richting mij naar het topic?

Dank.
quote:nbk schreef op 10 februari 2016 @ 21:29:

[...]

Zal ik even een lijstje maken van alle gezinsdrama's van de afgelopen jaren hier in Nederland? Man man, wat een treurnis als je op deze manier moet proberen vluchtelingen in een kwaad daglicht te stellen.Kom maar met dat lijstje.
verba volant, scripta manent.
quote:Het-groepje schreef op 10 februari 2016 @ 20:47:

[...]

Ik lees en hoor hele andere dingen. Wat ik oa niet begrijp is dat hier de term 'toekomstige sociale plunderaars' als normale manier van aanduiden wordt gebruikt.

Maar mensen hospitaliseren helpt aantoonbaar niet als je mensen actief wil laten deelnemen. Dat is de grootste grief van deze mensen: Men wil graag iets doen maar geen middelen of mogelijkheden iets te doen om het eigen leven in handen te nemen.

Kijk het journaal ff terug daar is de dame van de mensenrechten commissie aan het woord.

Waarom moeten we die mensen actief laten deelnemen?

Aan wat? En waarom?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:MalleBabbe1 schreef op 10 februari 2016 @ 21:22:

[...]

Nou pejeka al die hoogopgeleide Syriërs komen de economie een enorme boost geven en het vergrijzingsprobleem oplossen dat weet je toch?Kwam de cijfers uit Zweden online tegen (Nederland kan iets afwijken)

.

40% heeft alleen basis onderwijs.

Misschien dat je in Syrië apotheker kan worden met een paar klassen basisonderwijs in Nederland in ieder geval niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 10 februari 2016 @ 21:54:

[...]

Kijk het journaal ff terug daar is de dame van de mensenrechten commissie aan het woord.

Waarom moeten we die mensen actief laten deelnemen?

Aan wat? En waarom?

Dat is inderdaad een discussiepunt.

Ikzelf hoorde laatst van iemand die in Afrika in een enorm vluchtelingenkamp was. Daar zijn de mensen al 18 jaar.

Ik geloof niet zo in de mantra 'opvang in eigen regio' als dat het idee is, een soort 'opslag' van personen.

Mocht dit meer concreet worden dan herzie ik die mening wel.

Ik ga ervanuit dat deze mensen dus hier blijven grotendeels.

Al zou het inderdaad zo zijn dat de helft weg moet dan kan het denk ik ook geen kwaad de andere helft ook te activeren.

Zoals al eerder gezegd is, waarom niet zelf koken, waarom geen algemene cursus (daar iedereen het zo ergerlijk vindt dat mensen de hier geldende normen en waarden niet naleven). Waarom geen taalopleiding etc. Ik denk zelf dat de helft van deze mensen na drie jaar alsnog in beweging krijgen duurder is dan met 100 % maar gelijk starten.
quote:Het-groepje schreef op 10 februari 2016 @ 22:05:

[...]

Ikzelf hoorde laatst van iemand die in Afrika in een enorm vluchtelingenkamp was. Daar zijn de mensen al 18 jaar.

Ik geloof niet zo in de mantra 'opvang in eigen regio' als dat het idee is, een soort 'opslag' van personen.

Al zou het inderdaad zo zijn dat de helft weg moet dan kan het denk ik ook geen kwaad de andere helft ook te activeren.

Zoals al eerder gezegd is, waarom niet zelf koken, waarom geen algemene cursus (daar iedereen het zo ergerlijk vindt dat mensen de hier geldende normen en waarden niet naleven). Waarom geen taalopleiding etc. Ik denk zelf dat de helft van deze mensen na drie jaar alsnog in beweging krijgen duurder is dan met 100 % maar gelijk starten.

Dan verschillen we van mening, persoonlijk vind ik het niet de taak van de EU om Afrikanen, Noord Afrikanen etc. op te vangen dus in het verlengde daarvan lig ik niet wakker van een "personen opslag" elders op deze aardbol.

Ik ben altijd glashelder geweest geen integratie maar remigratie.

Omdat ik ook niet de beroerdste ben wil ik ze best helpen met een taalcursus, eenvoudige zinnen als:

* Hoe laat vertrekt het vliegtuig naar Bagdad

* Kunt u mij helpen aan een enkeltje Berlijn

* Ik wil graag terug naar huis mag ik mijn paspoort terug

* In onze tent is het 4G netwerk uitgevallen kunt u het herstellen

* Ik wacht al 6 weken op een verblijfsvergunning en huis, heeft u het nummer van de ombudsman
Het uitgangspunt bij de opvang van zoveel vluchtelingen zal uiteindelijk terugkeer naar het thuisland moeten zijn. Daarover zou meer duidelijkheid moeten zijn. Door mensen een huis, uitkering, opleiding, cursussen, baan enz. enz. aan te bieden, wek je sowieso al de illusie dat ze hier altijd kunnen blijven. In het verleden is dat al veel te veel gebeurd. Bij kleine aantallen is dat door een samenleving nog redelijk op te vangen, maar bij de honderdduizenden die er nu op onze stoep staan, is dat simpelweg niet haalbaar.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de problemen die we nog gaan krijgen met IS-aanhangers, criminelen en andere duistere figuren die in de grote stroom zijn meegelift en hier ook zijn aanbeland.
quote:nbk schreef op 10 februari 2016 @ 21:29:

[...]

Zal ik even een lijstje maken van alle gezinsdrama's van de afgelopen jaren hier in Nederland? Man man, wat een treurnis als je op deze manier moet proberen vluchtelingen in een kwaad daglicht te stellen.

Doe ik dat? Ik schrijf over de barbaarsheid.

En wat heeft moord te maken met familie drama's? De man heeft de vermeende minnaar van zijn vrouw vermoord. Niet zijn vrouw of kinderen.

Oh. Feit: door de komst van Russische en Turkse maffia is de criminaliteit in Nld verhard. Maar dat mag ik ook niet schrijven?

Oh. En by the way: ik heb niks tegen vluchtelingen. Wel vind ik de aantallen te hoog, mag er veel beter gescreend worden en eindelijk eens iets van coördinatie en beleid/visie komen.

Er zijn in Nld nog zoveel problemen met integratie dat ik liever heb dat die eerst goed worden aangepakt voor er weer veel mensen bijkomen zonder visie en duidelijk beleid op wat daarna moet gebeuren.

Er is gewoon een beleid van lik me vestje.

Op zo ongeveer elk deelterrein. Dat is niet houdbaar.
Ik lig ook niet wakker van "persoon opslag" ergens op deze aardbol. Zolang het maar niet hier in Nederland is. Van mij mogen ze ze best allemaal in bv polen dumpen, dan zijn wij er hier tenminste van af
quote:Pientjexxxx schreef op 10 februari 2016 @ 22:30:

Het uitgangspunt bij de opvang van zoveel vluchtelingen zal uiteindelijk terugkeer naar het thuisland moeten zijn. Daarover zou meer duidelijkheid moeten zijn. Door mensen een huis, uitkering, opleiding, cursussen, baan enz. enz. aan te bieden, wek je sowieso al de illusie dat ze hier altijd kunnen blijven. In het verleden is dat al veel te veel gebeurd. Bij kleine aantallen is dat door een samenleving nog redelijk op te vangen, maar bij de honderdduizenden die er nu op onze stoep staan, is dat simpelweg niet haalbaar.

Dan heb ik het nog niet eens gehad over de problemen die we nog gaan krijgen met IS-aanhangers, criminelen en andere duistere figuren die in de grote stroom zijn meegelift en hier ook zijn aanbeland.

Sowieso met uitgeprocedeerden die in de illegaliteit belanden. En dat hoeven echt geen criminelen te zijn, maar als je in de illegaliteit beland wordt je dat vanzelf. Deze mensen worden ook enorm uitgebuit.

Nld is op deze manier, zonder visie en beleid, een enorm probleem aan het creëeren. En daar kunnen ze echt wilders niet de schuld van geven. (Btw, ik ga nooit op wilders stemmen voor alle duidelijkheid).

Er is teveel spanning in de samenleving nu. Daar werk je problemen alleen maar mee in de hand.
quote:Het-groepje schreef op 10 februari 2016 @ 22:05:

[...]

Turkije herbergt het grootste aantal vluchtelingen. En dat is toch echt regio.

Zelf koken is duurder dan door coa laten verzorgen. En gevaarlijker (brandgevaar, ziektes etc)

Te al opleiding start wanneer men status heeft etc etc
quote:hollebollegijs schreef op 10 februari 2016 @ 22:00:

[...]

Kwam de cijfers uit Zweden online tegen (Nederland kan iets afwijken)

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... wdiqf5.jpg[/IMG]

.

40% heeft alleen basis onderwijs.

Misschien dat je in Syrië apotheker kan worden met een paar klassen basisonderwijs in Nederland in ieder geval niet.

En dan nog. Een syrische chirurg kan hier hooguit taxi chauffeur worden. Opleidingen en ervaringen matchen totaal niet met ons systeem.

Ook wrang dat Nld dus wel de hoogopgeleide wil en niet de laagopgeleide?
quote:tvandattum schreef op 10 februari 2016 @ 22:59:

[...]

En dan nog. Een syrische chirurg kan hier hooguit taxi chauffeur worden. Opleidingen en ervaringen matchen totaal niet met ons systeem.

Ook wrang dat Nld dus wel de hoogopgeleide wil en niet de laagopgeleide?Ik hoef ze, eerlijk gezegd, geen van beide. Zo lang hier nog 650.000 mensen, hoog én laag opgeleid, niet aan de slag komen, zie ik niet in waarvoor we mensen met welke opleiding dan ook uit Syrië nodig hebben.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ondertussen in Calais

https://www.youtube.com/watch?v=UKAQX74yRyc
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Al is de helft maar waar wat deze vrouw vertelt, dan is het al vreselijk. Het loopt volledig uit de hand. Maar ja, zeg er eens iets van. Dan ben je gelijk extreem rechts of nog erger, een nazi. Op Facebook trof ik dit.....

https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht

En dan met de boodschap dat "we" maar eens moeten gaan nadenken voor we weer in dezelfde fout gaan vervallen. Alsof de situatie van toe te vergelijken is met nu!!!! Ik vind het een hele laffe en lage manier van doen. Appels en peren vergelijken. Hoe durven ze het leed van de Joden destijds te vergelijken met wat nu gebeurt. De enige overeenkomst is dat de Joden het verblijf waar ze heengebracht werden ook niet prettig vonden. In hun geval was dat volkomen terecht. Voor de vluchtelingen die we hier opvangen kunnen we beter Frits Bom weer van stal halen.
quote:Manonna schreef op 11 februari 2016 @ 00:16:

Al is de helft maar waar wat deze vrouw vertelt, dan is het al vreselijk. Het loopt volledig uit de hand. Maar ja, zeg er eens iets van. Dan ben je gelijk extreem rechts of nog erger, een nazi. Op Facebook trof ik dit.....

https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht

En dan met de boodschap dat "we" maar eens moeten gaan nadenken voor we weer in dezelfde fout gaan vervallen. Alsof de situatie van toe te vergelijken is met nu!!!! Ik vind het een hele laffe en lage manier van doen. Appels en peren vergelijken. Hoe durven ze het leed van de Joden destijds te vergelijken met wat nu gebeurt. De enige overeenkomst is dat de Joden het verblijf waar ze heengebracht werden ook niet prettig vonden. In hun geval was dat volkomen terecht. Voor de vluchtelingen die we hier opvangen kunnen we beter Frits Bom weer van stal halen.

Ik heb het artikel niet gelezen, maar kan er ook niet tegen als het wordt vergeleken met de moord op 6 miljoen joden (en 13 miljoen anderen).

Wil je over genocide spreken, dan komen Assad en IS daarvoor in aanmerking. Niet de landen die hun best doen om vluchtelingen op te vangen.
Zo is het ook vandattum. Daarom is het zo vals om steeds maar weer daarmee aan te komen zetten.
quote:tvandattum schreef op 10 februari 2016 @ 22:49:

[...]

Doe ik dat?

Door het feit erbij te slepen dat het hier een Syriër betreft doe je dat inderdaad.

Wat heeft de man zijn afkomst met deze gruweldaad te maken? Hebben Syriërs patent op gruwelijk geweld? Is het omdat hij Syriër is gruwelijker dan Nederlandse vader die zijn gezin uitmoord?

Ook van de krant raar om de man zijn afkomst te vermelden. Zijn daad en afkomst zijn namelijk niet gerelateerd.
What have we done....
quote:pejeka schreef op 10 februari 2016 @ 23:02:

[...]

Ik hoef ze, eerlijk gezegd, geen van beide. Zo lang hier nog 650.000 mensen, hoog én laag opgeleid, niet aan de slag komen, zie ik niet in waarvoor we mensen met welke opleiding dan ook uit Syrië nodig hebben.Wij hebben hun ook niet nodig, zij hebben ons nodig.
What have we done....
quote:nbk schreef op 11 februari 2016 @ 01:18:

[...]

Wij hebben hun ook niet nodig, zij hebben ons nodig.

Deze mensen komen uit een oorlogsgebied, niet uit een winkel waar een land uit kan zoeken wat voor bevolking er nodig is.

Volgens deze redenatie zou er alleen oorlog in een appartement voor hoogopgeleide fotomodellen kunnen uitbreken, is het in een ander land dan helaas niets van 'onze' gading dus zoek het maar uit.
quote:mienietjefietje schreef op 10 februari 2016 @ 23:51:

Ondertussen in Calais

https://www.youtube.com/watch?v=UKAQX74yRyc

Maar ik begrijp werkelijk niet dat Frankrijk dit maar door laat gaan, terwijl er wel degelijk hard opgetreden wordt als een gewone toerist zijn tentje illegaal ergens neerzet.

Het leger kan hier toch gewoon ingrijpen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:Het-groepje schreef op 11 februari 2016 @ 06:45:

[...]

Deze mensen komen uit een oorlogsgebied, niet uit een winkel waar een land uit kan zoeken wat voor bevolking er nodig is.

Volgens deze redenatie zou er alleen oorlog in een appartement voor hoogopgeleide fotomodellen kunnen uitbreken, is het in een ander land dan helaas niets van 'onze' gading dus zoek het maar uit.

Wat een kletskoek, maar een gedeelte komt uit een oorlogsgebied en dan hebben ze in de meeste gevallen nog een jaar of 2 in het veilige Turkije, Libanon of Jordanië gezeten.

Kortom: Geen acute vluchtnoodzaak

Engeland, de VS en Canada werken wel zo, ze shoppen in de opvang en dat heet officieel uitnodigen / ophalen

http://4nieuws.be/buitenl ... pvangen-in-vijf-jaar.html
quote:hollebollegijs schreef op 11 februari 2016 @ 09:27:

[...]

Wat een kletskoek, maar een gedeelte komt uit een oorlogsgebied en dan hebben ze in de meeste gevallen nog een jaar of 2 in het veilige Turkije, Libanon of Jordanië gezeten.

Kortom: Geen acute vluchtnoodzaakJe presenteert je privé mening als feit, het ind en internationale verdragen zeggen iets anders. Vooralsnog.
quote:hollebollegijs schreef op 11 februari 2016 @ 09:27:

[...]

Kortom: Geen acute vluchtnoodzaak

Engeland, de VS en Canada werken wel zo, ze shoppen in de opvang en dat heet officieel uitnodigen / ophalen

http://4nieuws.be/buitenl ... pvangen-in-vijf-jaar.html

Op je toevoeging: Ik lees in dit stuk.niets over uitzoeken. Men doet het voorkomen alsof dit een soort luchtbrug is?

Jesse klaver is dus zo gek nog niet.
quote:Het-groepje schreef op 11 februari 2016 @ 09:42:

[...]

Op je toevoeging: Ik lees in dit stuk.niets over uitzoeken. Men doet het voorkomen alsof dit een soort luchtbrug is?

Jesse klaver is dus zo gek nog niet.

Ze halen op en bepalen ter plekke wie "uitgenodigd" wordt.

VS doet dit ook, duurt met alle veiligheid controles ongeveer 2 jaar stond onlangs in Trouw

Jesse Klaver heeft het plan Samson voorgesteld minus het terug sturen naar Turkije

Samson wilde 250.000 migranten uitnodiging (lees selecteren) en ik meen dat Klaver gisteren in Trouw 450.000 noemde, als ik dat verkeerd heb corrigeer me gerust.

En plan Samson is weer een variant op het VVD plan van maart 2015 (opvang in de regio)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven