Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:ronniemitchel schreef op 03 oktober 2015 @ 13:18:

[...]



En ondertussen blijven woning corperatie's woningen verkopen,zonder er nieuwe voor terug te bouwen.

Ik meen ergens gelezen of gehoord te hebben dat ze daar mee gestopt zijn.



Hallo lieve Ronnie.
quote:pejeka schreef op 03 oktober 2015 @ 13:03:

[...]





Stel dat dat lukt, dat we allemaal binnen 5 jaar een betaalbare woning hebben.



Blijft de vraag waar deze mensen van in hun onderhoud gaan voorzien.



Zoals ik al schreef: als de woningmarkt wordt vlotgetrokken, dan zal dit de hele economie ten goede komen. Meer banen, minder mensen die van het sociale vangnet gebruik hoeven te maken, meer premie-inkomsten; zo ontstaat er vanzelf wat lucht om anderen ook een plaatsje te bieden.

(Dat kunnen we nu ook wel, alleen moeten we dan allemaal wat inschikken. Al denk ik dat de meeste mensen er nauwelijks iets van zullen merken.)
Alle reacties Link kopieren
De russen zijn in elk geval op de juiste weg.

Zij helpen assad in de strijd tegen de terroristen. Nu wij (eu) nog.



Doen de russen dat uit eigen belang : zeker

Helpt de VS de "gematigde"terrorist uit eigen belang : zeker
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 03 oktober 2015 @ 13:20:

[...]





En hoeveel van dat soort Nederlandse gezinnen zijn er dan? Ik ken dat helemaal niet, ik woon in een grote stad en ken een tiental zwervers die ik regelmatig zie. Waarvan de meerderheid er zelf bewust voor heeft gekozen om op straat te leven. Nog nooit heb ik zwervende gezinnen gezien of er zelfs maar over gehoord.

Dat zijn meer gezinnen dan jou lief zijn daar zijn zat programma"s op tv over geweest dat gezinnen hun huis verlaten omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen,of mensen die door problemen hun huis uitgezet worden.

Dat jij het niet weet betekend niet dat het probleem niet bestaat, net als dat kinderen van deze ouders worden afgenomen als ze niet snel genoeg een dak boven hun hoofd hebben, en er kinderen in Nederland gevaar lopen als ze bij hun ouders blijven wonen en niet weggehaald worden.
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 13:02:

Ik ga maar eventjes ontopic. In mijn gemeente heeft de burgemeester besloten geen vluchtelingen op te nemen, ook niet tijdelijk. Hij is van mening dat er genoeg ellende is onder de burgers zelf en dat die erst geholpen moeten worden. Daar ben ik heel erg blij mee.



In mijn oude gemeente wil de burgemeester wel vluchtelingen gaan opvangen. Met erg veel tegenstand van de inwoners. Daar leven er letterlijk nog mensen op straat, er is een daklozenopvang waar je redelijk veel voor moet betalen ( 5,70 per nacht) en die zit dagelijks vol. Wil je een plek in de opvang hebben dan moet je een wachtlijst op die 6 tot 8 maanden duurt. Maar voor de vluchtelingen wordt er wel direct een gebouw verbouwd, kunnen ze opgevangen worden gratis en daar knelt de schoen. Waarom kan dat allemaal wel voor vluchtelingen en niet voor de eigen inwoners?

Goede vragen. Waarom heeft een vluchteling wel recht op een fatsoenlijke gratis slaapplaats en een dakloze niet. Ik ken het antwoord niet.



Ik denk dat ons asielsysteem al jaren geleden vastgelopen is, gezien het feit dat er 14.000 statushouders wachten in azc's op een reguliere woning. Nu komen er duizenden mensen binnen die iedere 3 dagen de ene strecher voor de andere stretcher moeten verruilen, heen en weer gesleept tussen tentenkamp, sporthal en oude gevangenis.



En die situatie gaat, als ze een verblijfsvergunning krijgen, over in een situatie waarin die mensen een kamertje in een propvol azc krijgen. Waar ze dan alsnog jaren moeten bivakeren voordat ze fatsoenlijk verder kunnen met hun leven. Dat is toch ook geen leven en ik kan me best voorstellen dat het mensen frustreert.



Net zoals ik me goed kan voorstellen dat het de armere Nederlanders zwaar om het hart wordt als ze de aantallen vluchtelingen zien en zich bedenken wat de kosten daarvoor zijn. Met een sociaal systeem dat steeds meer uitgehold wordt en waar mensen steeds meer dingen zelf moeten regelen als mantelzorger.



Het is zo tegenstrijdig. Aan de ene kant moet worden bezuinigd en aan de andere kant worden er heel veel mensen binnengelaten die, als je de cijfers van het CBS moet geloven, straks voor een groot deel onproductief blijven en de staat veel geld kosten.



Tel daar bij op dat er geen 100% betaalde werkgelegenheid meer is voor iedereen. Er is niet voor niets een hernieuwde discussie over een basisinkomen om iedereen een fatsoenlijke bestaansgrond te kunnen garanderen.



Ik zie het ook niet positief in, deze hele situatie. Zeker niet omdat er dagelijks duizenden nieuwe migranten in Griekenland arriveren. Er lijkt gewoon geen einde te komen aan de stroom.



Natuurlijk moeten we echte vluchtelingen helpen maar dit is gewoon een massale chaotische volksverhuizing en het lijken nog een heleboel angry young men te zijn ook. Ik vind het zeer zorgelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 13:02:

Ik ga maar eventjes ontopic. In mijn gemeente heeft de burgemeester besloten geen vluchtelingen op te nemen, ook niet tijdelijk. Hij is van mening dat er genoeg ellende is onder de burgers zelf en dat die erst geholpen moeten worden. Daar ben ik heel erg blij mee.



In mijn oude gemeente wil de burgemeester wel vluchtelingen gaan opvangen. Met erg veel tegenstand van de inwoners. Daar leven er letterlijk nog mensen op straat, er is een daklozenopvang waar je redelijk veel voor moet betalen ( 5,70 per nacht) en die zit dagelijks vol. Wil je een plek in de opvang hebben dan moet je een wachtlijst op die 6 tot 8 maanden duurt. Maar voor de vluchtelingen wordt er wel direct een gebouw verbouwd, kunnen ze opgevangen worden gratis en daar knelt de schoen. Waarom kan dat allemaal wel voor vluchtelingen en niet voor de eigen inwoners?

Dit zou je moeten vragen aan de altijd lachende man. Vluchtelingen hebben te doen met wat ze krijgen.



Trouwens ik ben volledig mee eens met 'onze'nieuwe topic!! Hulde!
quote:Lostit schreef op 03 oktober 2015 @ 13:20:

[...]





En hoeveel van dat soort Nederlandse gezinnen zijn er dan? Ik ken dat helemaal niet, ik woon in een grote stad en ken een tiental zwervers die ik regelmatig zie. Waarvan de meerderheid er zelf bewust voor heeft gekozen om op straat te leven. Nog nooit heb ik zwervende gezinnen gezien of er zelfs maar over gehoord.

Ik ken er wel een aantal. Instanties proberen ze te helpen maar eigenlijk gaat dat niet omdat er nergens ruimte voor ze is. Voor opvang met kinderen staat 6 maanden wachttijd. Er is altijd 1 kamertje vrij voor crisis. Maar op sommige avonden komen er wel 5 gezinnen met crisis aan en wat doe je dan? Beroepsmatig heb ik dit heel erg vaak gezien helaas.



Meivogel: Ik ben tegen vluchtelingenopvang dat is 1 ding wat vast staat. Voor daklozenopvang ben ik sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het hier nou over het vluchtelingen onderwerp of over de wijze van discussiëren?



Ik ben voor een internationaal georganiseerde vluchtelingenopvang. Die zou er als volgt uit kunnen zien:

1. Duidelijke communicatie langs de emigrantenroutes over het asielbeleid van de deelnemende landen. Dit om onterechte asielaanvragen te voorkomen.

2. Zo goed mogelijke selectie aan (of zelfs voor!) de poort. Alleen wie door die poort komt, krijgt opvang tot er een definitieve uitspraak is gedaan.

3. Deelnemende landen storten naar ratio een bijdrage in een centrale pot. Vanuit die pot ontvangen landen die asielzoekers opvangen per asielzoeker een bepaald bedrag. Zo worden de financiële lasten gedeeld.

4. liever meer, maar kleinere asielcentra, dan honderden asielzoekers op een hoop.

5. snellere doorstroom naar de maatschappij voor mensen waarvan zonder twijfel vaststaat dat ze vluchtelingen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 13:22:

[...]



Ik meen ergens gelezen of gehoord te hebben dat ze daar mee gestopt zijn.



Hallo lieve Ronnie. Hoi Lieverd, hier verkopen ze nog steeds wij willen hier weg naar een andere eengezinswoning en laten ze nou net dat soort woningen in de verkoop hebben hier,en flats worden tegen de grond gegooid.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 13:11:

Ik las van de week dat het rijk alle leegstaande rijksgebouwen aan de gemeenten geeft en die laat verbouwen zodat vluchtelingen daarin kunnen wonen en er aldus geen autochtone bewoners opzij worden gezet waar het gaat om het verkrijgen van een woning. Dat vind ik een goed plan. Ik vraag me alleen af hoe lang het gaat duren eer de eerste gebouwen verbouwd zijn en dus geschikt voor bewoning.

geen autochtone bewoners opzij gezet : niet?

Dit plan wordt al jarenlang stelselmatig afgeschoten als het gaat om startersflats/studentenwoningen.



pejeka was me weer voor
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:happy-daddy schreef op 03 oktober 2015 @ 13:23:

De russen zijn in elk geval op de juiste weg.

Zij helpen assad in de strijd tegen de terroristen. Nu wij (eu) nog.



Doen de russen dat uit eigen belang : zeker

Helpt de VS de "gematigde"terrorist uit eigen belang : zekerEn dat bij elkaar vind ik verontrustender dan het hele vluchtelingenprobleem.
quote:Cateautje schreef op 03 oktober 2015 @ 13:22:

[...]



Ik meen ergens gelezen of gehoord te hebben dat ze daar mee gestopt zijn.



je hebt pbtje
Alle reacties Link kopieren
quote:ronniemitchel schreef op 03 oktober 2015 @ 13:24:

[...]



Dat zijn meer gezinnen dan jou lief zijn daar zijn zat programma"s op tv over geweest dat gezinnen hun huis verlaten omdat ze de hypotheek niet meer kunnen betalen,of mensen die door problemen hun huis uitgezet worden.

Dat jij het niet weet betekend niet dat het probleem niet bestaat, net als dat kinderen van deze ouders worden afgenomen als ze niet snel genoeg een dak boven hun hoofd hebben, en er kinderen in Nederland gevaar lopen als ze bij hun ouders blijven wonen en niet weggehaald worden.



Ja maar ik vind het wel een verschil als ik kijk naar gezinnen in dubbeltje op zijn kant: mensen die willens en wetens veel meer uitgeven dan dat er binnenkomt, dat die dan vervolgens op straat komen te staan, tja daar kan ik niet rouwig om zijn (wel om de kinderen natuurlijk).

Dan heb ik liever opvang voor vluchtelingen. En daarnaast hoeft het een het ander niet uit te sluiten.
Waar ik woon bestaan sociale huurwoningen eigenlijk niet eens. Zo'n beetje alles hier is koop en de huurwoningen zijn bijna allemaal boven de 700 euro per maand.



georganiseerde vluchtelingenopvang klinkt goed. Ook al ben ik er tegen vind ik toch dat de mensen die het echt nodig hebben geholpen moeten worden. Niet de mensen die hier denken een huis en een uitkering te krijgen.



En stel dat Nederland nu in oorlog zou zijn en dat ik met mijn gezin zou moeten vluchten. Dan zouden we dat zeker doen MAAR als de situatie in Nederland dan weer normaal zou zijn dan willen we ook direct weer terug. De vluchtelingen nu die willen dat ook allemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 13:25:

[...]



Ik ken er wel een aantal. Instanties proberen ze te helpen maar eigenlijk gaat dat niet omdat er nergens ruimte voor ze is. Voor opvang met kinderen staat 6 maanden wachttijd. Er is altijd 1 kamertje vrij voor crisis. Maar op sommige avonden komen er wel 5 gezinnen met crisis aan en wat doe je dan? Beroepsmatig heb ik dit heel erg vaak gezien helaas.



Meivogel: Ik ben tegen vluchtelingenopvang dat is 1 ding wat vast staat. Voor daklozenopvang ben ik sowieso.Dat is een ontzettend ongelukkig situatie. Maar dan nog: hebben we het hier over 20 gezinnen? 200? Of 2000? Dat maakt nogal een verschil. Ik kan er zo snel niks over vinden (ja de laatste berichten komen uit 2012).
Alle reacties Link kopieren
quote:happy-daddy schreef op 03 oktober 2015 @ 13:28:

[...]



geen autochtone bewoners opzij gezet : niet?

Dit plan wordt al jarenlang stelselmatig afgeschoten als het gaat om startersflats/studentenwoningen.

Dus wederom de vraag "Waarom kon het niet voor de eigen bevolking maar moet het voor vluchtelingen ineens versneld toegepast worden?"



Het is toch logisch dat dat kwaad bloed zet?
Alle reacties Link kopieren
quote:meivogel schreef op 03 oktober 2015 @ 12:55:

[...]





Moet je voor de grap eens gaan tellen hoe vaak er over "ze" gesproken is. In negatieve zin.



Daar heb jij gelijk in. Ik schrijf in mijn posts ook 'ze', terwijl ik dat niet zo bedoel. Het is alleen makkelijker in het schrijven om dat zo te doen, anders moet je de hele tijd 'de vluchtelingen met uitzondering van die en die en die'. Dat is omwille van de leesbaarheid niet aan te beginnen.

Voor nu en alle volgende posts van mijn kant; ik ben niet tegen 'de' vluchteling', ik heb eerder een probleem met de overheid, hun wanbeleid, en totale gebrek aan visie om dit probleem bij de kop te pakken en ook nog de signalen/zorgen uit de samenleving serieus te nemen, Door hun mosterd na de maaltijd acties zitten wij en veel 'rechtmatige' vluchtelingen in een lastige situatie.
You can fool all the people some of the time, and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all the time.
quote:ronniemitchel schreef op 03 oktober 2015 @ 13:25:

[...]



Hoi Lieverd, hier verkopen ze nog steeds wij willen hier weg naar een andere eengezinswoning en laten ze nou net dat soort woningen in de verkoop hebben hier,en flats worden tegen de grond gegooid.

Dat zijn dan oude contracten die worden afgewerkt. Hier worden daar geen nieuwe meer opgesteld. De sociale woningbouw wordt in Rotterdam niet meer verkleind.

Overigens, die woningen die verkocht zijn, zijn verkocht voor een habbekrats en moesten voor veel geld verbouwd worden. Dat waren allemaal woningen die op de nominatie stonden om te worden gerenoveerd en het heeft er voor gezorgd dat mensen met een relatief klein inkomen een huis konden kopen en die zitten nu in een huis dat zo'n 275 euro per maand kost.
Lostit: Denk jij eens aan de flat die een tijdje geleden is ontploft. Tientallen gezinnen hun woning kwijt, de woningbouwvereniging regelt niets zelfs geen vergoeding of een nieuwe woning, iedereen wijst met een vingertje naar elkaar toe maar die gezinnen zijn nu wel dakloos he? Heeft niets te maken met je huur niet betalen of weten wat er zou gaan gebeuren en dat ze het wel aan hadden zien komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 13:30:

Waar ik woon bestaan sociale huurwoningen eigenlijk niet eens. Zo'n beetje alles hier is koop en de huurwoningen zijn bijna allemaal boven de 700 euro per maand.



georganiseerde vluchtelingenopvang klinkt goed. Ook al ben ik er tegen vind ik toch dat de mensen die het echt nodig hebben geholpen moeten worden. Niet de mensen die hier denken een huis en een uitkering te krijgen.



En stel dat Nederland nu in oorlog zou zijn en dat ik met mijn gezin zou moeten vluchten. Dan zouden we dat zeker doen MAAR als de situatie in Nederland dan weer normaal zou zijn dan willen we ook direct weer terug. De vluchtelingen nu die willen dat ook allemaal niet.Jij hebt ze allemaal persoonlijk gesproken en ze gaven allemaal aan dat ze een uitkering en een huis wilden en hier voor altijd willen blijven wonen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 03 oktober 2015 @ 13:29:

[...]





Ja maar ik vind het wel een verschil als ik kijk naar gezinnen in dubbeltje op zijn kant: mensen die willens en wetens veel meer uitgeven dan dat er binnenkomt, dat die dan vervolgens op straat komen te staan, tja daar kan ik niet rouwig om zijn (wel om de kinderen natuurlijk).

Dan heb ik liever opvang voor vluchtelingen. En daarnaast hoeft het een het ander niet uit te sluiten.Dat doet het dus wel want er zijn maar een heel beperkt aantal huizen beschikbaar dus iemand zal de dupe worden en (nog) langer op een huis moeten wachten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 03 oktober 2015 @ 13:29:

[...]





Ja maar ik vind het wel een verschil als ik kijk naar gezinnen in dubbeltje op zijn kant: mensen die willens en wetens veel meer uitgeven dan dat er binnenkomt, dat die dan vervolgens op straat komen te staan, tja daar kan ik niet rouwig om zijn (wel om de kinderen natuurlijk).

Dan heb ik liever opvang voor vluchtelingen. En daarnaast hoeft het een het ander niet uit te sluiten.Programma's als Dubbeltje op zijn kant gaan voor de sensatie - wat verwacht je anders van een commerciële omroep? Dus die pikken er juist dat soort gevallen uit. De mensen die écht armoede lijden, buiten hun schuld, schamen zich, proberen het zoveel mogelijk te verbergen en zijn grotendeels "onzichtbaar" - en ze geven zich al helemáál niet op voor zo'n sensatieprogramma, daar schamen ze zich teveel voor.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Lostit schreef op 03 oktober 2015 @ 13:29:

[...]





Ja maar ik vind het wel een verschil als ik kijk naar gezinnen in dubbeltje op zijn kant: mensen die willens en wetens veel meer uitgeven dan dat er binnenkomt, dat die dan vervolgens op straat komen te staan, tja daar kan ik niet rouwig om zijn (wel om de kinderen natuurlijk).

Dan heb ik liever opvang voor vluchtelingen. En daarnaast hoeft het een het ander niet uit te sluiten.

Jij kijkt naar de verkeerde programma's de mensen waar ik het over heb die komen niet in dat programma voor dat zijn al mensen met een heel laag inkomen en die kunnen heel goed van ¤2000,- rondkomen hoor geen probleem,die moeten van heel wat minder rondkomen zo weinig dat als er iets kapot gaat ze het niet kunnen vervangen, als er iets fout gaat in de financieen doordat bijv hun uitkering door iets stoms is stop gezet dan kunnen ze geen essent betalen anders hebben ze geen eten dat soort mensen.

De mensen uit het dubbeltje hebben genoeg inkomen om te kunnen bezuinigen,de mensen waar ik het over heb die kunnen niet meer bezuinigen.

En ook in dat programma kloppen een heleboel dingen niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 03 oktober 2015 @ 13:31:

Lostit: Denk jij eens aan de flat die een tijdje geleden is ontploft. Tientallen gezinnen hun woning kwijt, de woningbouwvereniging regelt niets zelfs geen vergoeding of een nieuwe woning, iedereen wijst met een vingertje naar elkaar toe maar die gezinnen zijn nu wel dakloos he? Heeft niets te maken met je huur niet betalen of weten wat er zou gaan gebeuren en dat ze het wel aan hadden zien komen.Nee maar hier spreken we over een tijdelijke situatie, waarbij de woningen in ere herstelt zullen worden. Dat opvang tot die periode moeilijk is, is niet zo gek: het zou een hele slechte woningmarkt zijn als we allemaal huizen voor dit soort rampen leeg hadden staan.
quote:Ikbenanoniem schreef op 03 oktober 2015 @ 13:24:

[...]



Goede vragen. Waarom heeft een vluchteling wel recht op een fatsoenlijke gratis slaapplaats en een dakloze niet. Ik ken het antwoord niet.



Ik denk dat ons asielsysteem al jaren geleden vastgelopen is, gezien het feit dat er 14.000 statushouders wachten in azc's op een reguliere woning. Nu komen er duizenden mensen binnen die iedere 3 dagen de ene strecher voor de andere stretcher moeten verruilen, heen en weer gesleept tussen tentenkamp, sporthal en oude gevangenis.



En die situatie gaat, als ze een verblijfsvergunning krijgen, over in een situatie waarin die mensen een kamertje in een propvol azc krijgen. Waar ze dan alsnog jaren moeten bivakeren voordat ze fatsoenlijk verder kunnen met hun leven. Dat is toch ook geen leven en ik kan me best voorstellen dat het mensen frustreert.



Net zoals ik me goed kan voorstellen dat het de armere Nederlanders zwaar om het hart wordt als ze de aantallen vluchtelingen zien en zich bedenken wat de kosten daarvoor zijn. Met een sociaal systeem dat steeds meer uitgehold wordt en waar mensen steeds meer dingen zelf moeten regelen als mantelzorger.



Het is zo tegenstrijdig. Aan de ene kant moet worden bezuinigd en aan de andere kant worden er heel veel mensen binnengelaten die, als je de cijfers van het CBS moet geloven, straks voor een groot deel onproductief blijven en de staat veel geld kosten.



Tel daar bij op dat er geen 100% betaalde werkgelegenheid meer is voor iedereen. Er is niet voor niets een hernieuwde discussie over een basisinkomen om iedereen een fatsoenlijke bestaansgrond te kunnen garanderen.



Ik zie het ook niet positief in, deze hele situatie. Zeker niet omdat er dagelijks duizenden nieuwe migranten in Griekenland arriveren. Er lijkt gewoon geen einde te komen aan de stroom.



Natuurlijk moeten we echte vluchtelingen helpen maar dit is gewoon een massale chaotische volksverhuizing en het lijken nog een heleboel angry young man te zijn ook. Ik vind het zeer zorgelijk.



Misschien is het antwoord op je eerste vraag wel, dat het probleem helemaal onbeheersbaar wordt als je al die mensen op straat laat zwerven?



Ik vind trouwens dat er helemaal niemand op straat moet slapen, en dat er hele gezinnen op straat worden gezet zonder opvang vind ik erg (Hoewel het ook niet altijd zwart/wit ligt en er vaak veel aan vooraf is gegaan aan hulpverleningstrajecten e.d.. Ik heb er meermaals iets over op Tv gezien en soms is het ook gewoon moeilijk, voor alle partijen.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven