Biden vs Trump deel 2
zondag 8 november 2020 om 12:42
De verkiezingen zijn voorbij! Of toch niet? Wat zullen de komende maanden brengen?
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
dinsdag 10 november 2020 om 21:26
Jij verspreidt dit verhaal, dan mag ik toch wel hopen dat je enigszins weet hoe betrouwbaar je bron is.Lange-met-een-korte schreef: ↑10-11-2020 21:24Weet ik niet. Ik ben er niet bij geweest. Ik heb zomaar het gevoel dat jij denkt dat het niet waar is.
dinsdag 10 november 2020 om 21:27
Lange-met-een-korte schreef: ↑10-11-2020 21:24Weet ik niet. Ik ben er niet bij geweest. Ik heb zomaar het gevoel dat jij denkt dat het niet waar is.
Een belastend verhaal van een anoniem persoon wat door niemand is geverifieerd beschouw ik vaak als niet waar. Jij niet?
dinsdag 10 november 2020 om 21:27
Hmm, ik vind daar niets van, omdat het gewoonweg voor elke politicus onmogelijk is om alles na te komen. Ik krijg ook nog steeds 1000 euro van Rutte bijvoorbeeld.kadanz schreef: ↑10-11-2020 21:20Wat vind je ervan dat Trump zijn verkiezingsbelofte niet na lijkt te komen en Obama-care laat ploffen zonder er iets voor in de plaats te hebben waardoor 20 miljoen Amerikanen onverzekerbaar worden? Ik bedoel, je Pennsylvania-staatsgreep is net heel uitgebreid besproken, ik ben gewoon benieuwd wat je hiervan vindt.
Fundamenteel gezien ben ik tegen Obamacare, simpelweg, omdat verplicht verzekeren, het principe van verzekeren ondermijnt en derhalve leidt tot ontzettende kostenverhogingen, zoals wel duidelijk is in Nederland inmiddels.
Ik kan in die zin heel goed volgen dat veel Amerikanen dat opvatten als aantasting van hun keuzevrijheid, aan de andere kant is het een geschenk uit de hemel voor mensen met reeds bestaande aandoeningen.
dinsdag 10 november 2020 om 21:32
spell68 schreef: ↑10-11-2020 21:27Hmm, ik vind daar niets van, omdat het gewoonweg voor elke politicus onmogelijk is om alles na te komen. Ik krijg ook nog steeds 1000 euro van Rutte bijvoorbeeld.
Fundamenteel gezien ben ik tegen Obamacare, simpelweg, omdat verplicht verzekeren, het principe van verzekeren ondermijnt en derhalve leidt tot ontzettende kostenverhogingen, zoals wel duidelijk is in Nederland inmiddels.
Ik kan in die zin heel goed volgen dat veel Amerikanen dat opvatten als aantasting van hun keuzevrijheid, aan de andere kant is het een geschenk uit de hemel voor mensen met reeds bestaande aandoeningen.
Een Amerikaan betaalt gemiddeld 400 dollar per maand voor een zorgverzekering. Ik weet niet of dat duurder is dan in Nederland?
Daarbij zijn zaken als een autoverzekering in de VS gewoon verplicht, ook al 'gaat dat in tegen de principes van het verzekeren'.
dinsdag 10 november 2020 om 21:32
Ik bedoelde de stemmen niet de stemmers.julius schreef: ↑10-11-2020 21:25De stemmers zelf hebben de voor hun relevante kieswet natuurlijk niet overtreden. Dat men achteraf bepaald dat die wet illegaal was, doet niets af aan hun stem verder.
Behalve natuurlijk als je er een belang bij hebt dat die stemmen niet gelden. Dan is het tegen de wil van het volk als die stemmen meetellen.
Ik zit hier niet om iets te vinden of niet. Het is ook tegen mijn wil dat ik een bekeuring krijg als ik door het rood rijd en de overheid heeft er belang bij dat ik hun begroting op orde houd. Ik geloof niet dat dat voldoende motivatie voor de rechters is om boete verscheurd te krijgen.
Wetten zijn er niet voor niets. Dat 4 idioten niet weten waar ze mee bezig zijn en daardoor wellicht tienduizenden mensen benadelen is an sich al kolderiek, maar dan moeten die mensen daar verhaal gaan halen.
dinsdag 10 november 2020 om 21:34
Trump beloofde wel aan 20 miljoen Amerikanen een alternatief voor Obama-care. Vorige maand nog 3x live op tv. Deze mensen dreigen onverzekerbaar te raken en (voor een deel) dood te gaan omdat ze niet eens een potje insuline kunnen betalen. Dat is effe wat anders dan die duizend euro van Rutte.spell68 schreef: ↑10-11-2020 21:27Hmm, ik vind daar niets van, omdat het gewoonweg voor elke politicus onmogelijk is om alles na te komen. Ik krijg ook nog steeds 1000 euro van Rutte bijvoorbeeld.
Dit is wel een enorm kiezersbedrog van Trump. Met dodelijke gevolgen.
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 10-11-2020 21:36
3.30% gewijzigd
dinsdag 10 november 2020 om 21:36
spell68 schreef: ↑10-11-2020 21:32Ik bedoelde de stemmen niet de stemmers.
Ik zit hier niet om iets te vinden of niet. Het is ook tegen mijn wil dat ik een bekeuring krijg als ik door het rood rijd en de overheid heeft er belang bij dat ik hun begroting op orde houd. Ik geloof niet dat dat voldoende motivatie voor de rechters is om boete verscheurd te krijgen.
Wetten zijn er niet voor niets. Dat 4 idioten niet weten waar ze mee bezig zijn en daardoor wellicht tienduizenden mensen benadelen is an sich al kolderiek, maar dan moeten die mensen daar verhaal gaan halen.
Het gaat gelukkig 'maar' om 13.000 stemmen die te laat binnen zouden zijn gekomen. Maar dat het 'de wil van het volk' is dat die niet meetellen kan je moeilijk verdedigen. Het is nota bene de stem van het volk die niet mee mag tellen.
dinsdag 10 november 2020 om 21:37
Een autoverzekering is hier ook verplicht, maar alleen om een ander te beschermen, WA dus. Niets verplicht jou om je casco te verzekeren. Feitelijk gezien knabbelt dit aan het principe van verzekeren, maar dat is begrijpelijk en daarnaast is het een voorwaarde om een auto te rijden. Maar niemand verplicht jou een auto te kopen.
Maar wanneer het betrekking heeft op risico dat jouzelf betreft dan dient dat een vrije keuze te zijn in mijn overtuiging.
dinsdag 10 november 2020 om 21:37
julius schreef: ↑10-11-2020 20:17Grijpt ie iemand by the pussy? Of vertelt ie trots dat ie seks zou hebben met zn dochter als het zijn dochter niet was? Niet? Dan heeft ie vast zwijggeld betaalt aan een hoer. Ook niet? 26 aanklachten van seksuele intimidatie dan?
Wat een smeerlap is die Biden he. Dat kan toch nooit president worden? Daar gaat het aanzien van het ambt.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
dinsdag 10 november 2020 om 21:38
Het verhaal staat op youtube en is vrij toegankelijk voor iedereen. Ik heb het verhaal niet verzonnen en heb geen aandeel gehad in het uploaden van het verhaal. Iemand vroeg om een link naar aanleiding van een beschuldiging aan het adres van Biden. En die gaf ik.
Waak er aub voor jezelf niet te verliezen in dit topic.
Let’s Go Brandon!
dinsdag 10 november 2020 om 21:41
Dit geldt precies zo voor de zorgverzekering. Als die niet verplicht zou zijn, zou hij voor een groot deel van de mensen niet te betalen zijn.
Als je daar een gewetensbezwaar bij hebt, hoef je overigens geen verzekering te nemen. Je betaalt dan maandelijks een bijdrage aan het waarborgfonds, en in ruil daarvoor zorgen zij dat er een ziekenhuis bij jou in de buurt is waar je kosteloos terecht kan als je ziek wordt.
dinsdag 10 november 2020 om 21:43
Ik vraag alleen maar of je betrouwbare info verspreidt.Lange-met-een-korte schreef: ↑10-11-2020 21:38Het verhaal staat op youtube en is vrij toegankelijk voor iedereen. Ik heb het verhaal niet verzonnen en heb geen aandeel gehad in het uploaden van het verhaal. Iemand vroeg om een link naar aanleiding van een beschuldiging aan het adres van Biden. En die gaf ik.
dinsdag 10 november 2020 om 21:46
Lange-met-een-korte schreef: ↑10-11-2020 21:38Het verhaal staat op youtube en is vrij toegankelijk voor iedereen. Ik heb het verhaal niet verzonnen en heb geen aandeel gehad in het uploaden van het verhaal. Iemand vroeg om een link naar aanleiding van een beschuldiging aan het adres van Biden. En die gaf ik.
Het verhaal staat op youtube omdat er iemand is die het verhaal vertelt, dat heeft gefilmd en vervolgens op YouTube heeft gezet. Die man is zelf niet de onbekende bron, heeft geen enkele verificatie van het verhaal en geen foto's of andere beelden van wat er gebeurd zou zijn.
O en hij draagt een super stoer Covid shirt. Ja, die man geloof ik zo als hij zegt dat hij de onbekende, ongeverifieerde bron gelooft. Maar ik ben nog niet overtuigd moet ik zeggen.
dinsdag 10 november 2020 om 21:47
Het is een beetje achterhaald te denken dat het overgrote deel van militaire stemmen naar de republikeinen gaat.
To Jeremy Teigen, professor of political science at Ramapo College of New Jersey, there is a perception that the "armed forces exhibit some kind of compelling conservative or Republican biases that have something to do with why people join the armed forces."
"But at the enlisted level, politics is substantially dwarfed by occupational concerns and the sense of doing something that is adventurous or trying to obtain GI Bill benefits," he said. "People are not enlisting in our armed forces because they are a particular political persuasion." Teigen did say that the officer corps, made up of mostly white males, "does seem to attract, among males, a more conservative mindset."
Female service members, he said, "are more likely to be Democrat and vote for Joe Biden."
In August, a Military Times poll showed a decline in support for Trump among active-duty service members. Of the 1,018 active-duty troops surveyed in late July and early August, 49.9% had an "unfavorable view of the president, compared to about 38% who had a favorable view," Military Times reported.
Out of those officers surveyed, 59.1% had an unfavorable view of Trump; 35.1% had a favorable view of the president, Military Times reported.
https://www.military.com/daily-news/202 ... s-say.html
dinsdag 10 november 2020 om 21:47
Ik heb geen idee, ik heb me daar verder niet in verdiept, maar kiezersbedrog is voor mij gewoon kiezersbedrog, ongeacht het issue.kadanz schreef: ↑10-11-2020 21:34Trump beloofde wel aan 20 miljoen Amerikanen een alternatief voor Obama-care. Vorige maand nog 3x live op tv. Deze mensen dreigen onverzekerbaar te raken en (voor een deel) dood te gaan omdat ze niet eens een potje insuline kunnen betalen. Dat is effe wat anders dan die duizend euro van Rutte.
Dit is wel een enorm kiezersbedrog van Trump. Met dodelijke gevolgen.
Maar door er een emotionele lading aan te geven, ga ik daar echt niet anders naar Trump kijken.
dinsdag 10 november 2020 om 21:52
Hey, ik laat hun graag nog een strohalm.Hetvrijewoord schreef: ↑10-11-2020 21:47Het is een beetje achterhaald te denken dat het overgrote deel van militaire stemmen naar de republikeinen gaat.
To Jeremy Teigen, professor of political science at Ramapo College of New Jersey, there is a perception that the "armed forces exhibit some kind of compelling conservative or Republican biases that have something to do with why people join the armed forces."
"But at the enlisted level, politics is substantially dwarfed by occupational concerns and the sense of doing something that is adventurous or trying to obtain GI Bill benefits," he said. "People are not enlisting in our armed forces because they are a particular political persuasion." Teigen did say that the officer corps, made up of mostly white males, "does seem to attract, among males, a more conservative mindset."
Female service members, he said, "are more likely to be Democrat and vote for Joe Biden."
In August, a Military Times poll showed a decline in support for Trump among active-duty service members. Of the 1,018 active-duty troops surveyed in late July and early August, 49.9% had an "unfavorable view of the president, compared to about 38% who had a favorable view," Military Times reported.
Out of those officers surveyed, 59.1% had an unfavorable view of Trump; 35.1% had a favorable view of the president, Military Times reported.
https://www.military.com/daily-news/202 ... s-say.html
zet er maar een paar nulletjes achter hoor.. dan kom je in de buurt.
Trouwens de Biden aanhangers zoals jij zijn toch goed in wat extra nulletje's ergens achter te zetten? helemaal met stemmen.
Dus dit gaat je ook lukken
Zoals ik al aan het begin van het vorige topic zei: de Trump fans komen met niet veel meer dan 'Biden is seniel'.Lange-met-een-korte schreef: ↑10-11-2020 21:00Er is nog wat op youtube te vinden over dat voorval.
Wat Biden gevaarlijk maakt is zijn sullige uiterlijk. Dat seniele waardoor iedereen denkt ach hij weet niet beter. Net zoals Herbert the Pervert uit Family Guy.
Er is weinig veranderd na al die pagina's.
dinsdag 10 november 2020 om 21:53
Emotionele lading? Het is gewoon een enorm actueel probleem. Trump geeft het volk geen eerlijke kans hierover te beslissen. Ik heb politici voor veel minder laten vallen.
Jij je mening, het fascineert me des te meer. Als dit je mening niet beïnvloedt, wat dan wel?
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 10-11-2020 21:55
5.27% gewijzigd
dinsdag 10 november 2020 om 21:54
Dat klopt, alleen het ziekenfonds was destijds een gulden of 30 per maand. Nu betaal ik bijna 300 per maand. Inflatie is leuk, maar niet 10 keer over de kop.julius schreef: ↑10-11-2020 21:41Dit geldt precies zo voor de zorgverzekering. Als die niet verplicht zou zijn, zou hij voor een groot deel van de mensen niet te betalen zijn.
Als je daar een gewetensbezwaar bij hebt, hoef je overigens geen verzekering te nemen. Je betaalt dan maandelijks een bijdrage aan het waarborgfonds, en in ruil daarvoor zorgen zij dat er een ziekenhuis bij jou in de buurt is waar je kosteloos terecht kan als je ziek wordt.
Ik heb geen gewetensbezwaren, ik moet voor mezelf afwegen of ik het risico wil nemen me niet te verzekeren tov me verzekeren en dan maar moet accepteren dat ik me automatisch verzeker voor heel veel onzin, waar ik niet om gevraagd heb.
Ik zou graag zelf een op maat gemaakte zorgverzekering afsluiten. En aangezien concurrentie over het algemeen leidt tot prijsverlagingen, zou ik het ook erg prettig vinden dat iedere maatschappij toegang heeft tot de Nederlandse markt en niet de paar die door de overheid geselecteerd zijn,
dinsdag 10 november 2020 om 21:56
Ik ben dan weer geen Biden aanhanger. Ik had zelfs op een motorisch gestoorde postduif gestemd om Trump maar uit het Witte Huis te krijgen.
dinsdag 10 november 2020 om 21:57
dinsdag 10 november 2020 om 21:58
Hij zegt toch YouTube. Niet serieus te nemen.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
dinsdag 10 november 2020 om 21:59