Biden vs Trump deel 2
zondag 8 november 2020 om 12:42
De verkiezingen zijn voorbij! Of toch niet? Wat zullen de komende maanden brengen?
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
Vervolg op deel 1: actueel/biden-versus-trump/list_messages/468600/127
woensdag 11 november 2020 om 13:12
Positivevibes schreef: ↑11-11-2020 13:05Samenvatting: in alle andere staten dan Philadelphia is alles al afgewezen of loopt er überhaupt niks (in Nevada zelfs al toegegeven dat er geen bewijs voor fraude is).
En in Philadelphia liggen alle ballots al apart. Terwijl het verschil in stemmen ondertussen is opgelopen tot 50.000.
Fijn om te horen. Alleen PA dus nog... lijkt me echt heel sterk dat ze daar ineens gaan vinden dat maar liefst 50.000 stemmen onwettig zijn.
woensdag 11 november 2020 om 13:14
Jeetje Spell, wat is je toon steeds naar! Ik lees al vanaf ergens ver voor in het vorige topic mee, heb een paar keer iets korts gepost. En ik merk dat je in ieder geval mij vooral tegen de haren instrijkt door je toon. Ik zou best willen lezen wat je schrijft en erover na willen denken, als je dat wat minder arrogant, zelfingenomen en badinerend zou verkondigen. Heb je dat nou zelf niet door?
woensdag 11 november 2020 om 13:15
Oh ik refereerde aan posten die door de Mods verwijderd zijn. Geen idee of jij dat was.Positivevibes schreef: ↑11-11-2020 12:50Ah, mensen die niet goed reageren op hen onwelgevallige zaken die ze niet kunnen controleren is heel erg en eng maar dan wel alleen als het over hypothetische democraten in de toekomst óf over dit topic gaat?
Duidelijk.
Verder lees ik al sinds het vorige topic mee en letterlijk de enige referentie aan nazi's die ik in die tientallen pagina's gezien heb was in 1 post over kinderen in gevangenissen. Dus leuk bedacht maar nee.
Nee, ik heb het over alle mensen, maar volgens mij zijn het de afgelopen jaren democraten die op hebben geroepen tot geweld, of de president graag dood zien of wat dan ook.
Ook is nu Biden officieus de president, en zover ik weet, zijn er nog niet tot nauwelijks ongeregeldheden geweest in Amerika. Ik ben zeer benieuwd of dat ook zo is, mocht Trump officieel tot winnaar uitgeroepen worden.
woensdag 11 november 2020 om 13:18
Ik omschreef het denk ik wat onhandig. Wat ik ermee bedoelde is dat er steeds meer tegen Trump opgestaan wordt, er steeds meer publiekelijk tegen geageerd wordt, zelfs door republikeinen.ikBedoelHetGoed schreef: ↑11-11-2020 12:05Ik vind dit zelf niet klinken als een situatie in het voordeel van de democratie. Integendeel zelfs.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
woensdag 11 november 2020 om 13:20
Dat mogen ze. Maar het staat er wel.kadanz schreef: ↑11-11-2020 13:05Ik ben nog niet één gezaghebbende jurist tegengekomen die ‘jouw’ non-severability lezing ondersteunt. Niemand geeft het idee dat alle mail-in stemmen in Pennsylvania daardoor ongeldig zijn enige aandacht. Maar zoals altijd, als je een gezaghebbend linkje hebt, dan lees ik dat graag.
Maar het is niet zo relevant of ze dat steunen, er zijn er genoeg die wel ondersteunen dat de grondwet overtreden is, doordat sectie 5.1 punt 8 is aangepast door het SC van PA, vandaar dat de mail in ballots gescheiden moeten worden.
woensdag 11 november 2020 om 13:21
Aparte conclusie. Het is ten opzichte van de straight party vote, niet ten opzichte van de totale vote in een county.Igoa schreef: ↑11-11-2020 13:14
Wat bovenstaand staatje aantoont, is dat hoe Republikeinser een district is, hoe minder stemmen Trump heeft gekregen ten opzichte van de straight party vote. Anders gezegd: hoe Republikeinser het district, hoe meer Trump gehaat is. (hoe verder naar rechts, hoe meer stemmen Trump verliest ten opzichte van de partij en hoe verder de stip zakt onder de nullijn). En hoe Democratischer een district is, hoe geliefder Trump is en hoe meer stemmen hij heeft gekregen.
Dit patroon kan niet kloppen, is de conclusie. Men vermoedt dus stemcomputer fraude.
Degenen die straight Republikeins stemmen in een Democratische gebied, zijn dan degenen die meer overtuigd zijn van Trump en de riedel eromheen. Dit terwijl degenen die in een Republikeins gebied wonen, wellicht meer traditioneel en van huis uit Republikeins zijn en dat gemiddeld gezien (bijna) altijd zouden stemmen, maar niet blij zijn met Trump. Ik heb genoeg geluiden gehoord van Republikeinen die zichzelf zo blijven noemen, maar toch voor Biden stemden.
Het is dan niet dat Trump geliefder is in een Democratisch gebied, maar wel geliefder onder straight Republican party voters in dat Democratische gebied. Nogal een verschil.
woensdag 11 november 2020 om 13:22
Igoa schreef: ↑11-11-2020 13:14Niet dat ik de illusie heb dat er ook maar iemand van gedachten gaat veranderen, maar ik vind dit zo interessant dat ik toch wil delen.
Dr. Shiva is een wetenschapper afkomstig uit de Indiase klasse van onaanraakbaren. Ik volg hem al een tijd want hij heeft een m.i. interessante levenshouding waarbij hij een moderne Westerse wetenschappelijke visie combineert met oude Ayurvedische zienswijzen. Hij heeft campagne gevoerd voor de Republikeinen en is volgens mij ook senator maar inmiddels danig van zijn politieke geloof gevallen.
Nu weet ik niet of jullie een stembiljet hebben gezien van deze verkiezingen, maar men kiest in veel staten en counties niet alleen voor de presidentskandidaat, maar tegelijk ook voor members of the House, the Senate, en in veel gevallen ook voor een sheriff etc.
Samen met twee computer programmeurs heeft Shiva de data van vier kiesdistricten in Michigan geanalyseerd. Drie van de vier lieten een soortgelijk patroon zien als dit:
In dit overzicht zie je de voorkeursstemmen voor presidentskandidaat Trump afgezet tegen de stemmen op de Republikeinse partij (straight ballots). Iedere blauwe stip is een kiesdistrict. Op de x-as zie je het percentage Republikeinse stemmers per district, op de y-as het verschil tussen de voorkeursstemmen voor Trump vs de stemmen voor de Republikeinse partij.
Hoe verder naar links een stip zich bevindt, hoe Democratischer het kiesdistrict, en hoe verder naar rechts, hoe Republikeinser.
Wat bovenstaand staatje aantoont, is dat hoe Republikeinser een district is, hoe minder stemmen Trump heeft gekregen ten opzichte van de straight party vote. Anders gezegd: hoe Republikeinser het district, hoe meer Trump gehaat is. (hoe verder naar rechts, hoe meer stemmen Trump verliest ten opzichte van de partij en hoe verder de stip zakt onder de nullijn). En hoe Democratischer een district is, hoe geliefder Trump is en hoe meer stemmen hij heeft gekregen.
Dit patroon kan niet kloppen, is de conclusie. Men vermoedt dus stemcomputer fraude.
Als Trump algemeen gehaat wordt onder Republikeinen, zou je dit patroon moeten zien: Dan kiest men wel Republikeins, maar niet voor Trump.
Ter vergelijk hier het staatje van Wayne county, dat er compleet anders uit ziet en waarin men geen gesjoemel heeft kunnen aantonen
De hele video is hier te zien:
https://www.youtube.com/watch?v=Ztu5Y5obWPk&t=2053s
Kunnen deze staatjes gefabriceerd zijn om zogenaamde fraude aan te tonen? Natuurlijk. There are lies, damn lies and stats. Echter, als je dit combineert met de talloze getuigenverklaringen, video's, wistleblowers dan kun je niet anders concluderen dat een diepgravend onderzoek wel degelijk op z'n plek is. Al was het alleen maar om een einde te maken aan deze discussie. Daar heeft iedereen baat bij.
N.B. Enige jaren geleden is er in NL zwaar campagne gevoerd tegen de invoering van de stemcomputer, met als argument dat ze te fraudegevoelig zijn. Dat is de reden dat we hier nog steeds handmatig stemmen en handmatig stemmen tellen.
Heb je deze cijfers ook voor de senaat en het congress? Zelfde stemcomputers, maar daar wonnen de republikeinen wel.
Kennelijk hebben republikeinen niet op Trump gestemd, maar wel republikeins voor de senaat en congress?
woensdag 11 november 2020 om 13:24
Ok, maar dat heb je vnl bij mij? En dat is al sinds het vorige topic? Zou je me toe willen lichten, waardoor je associatie met mij termen als "arrogant", "zelfingenomen" en "badinerend" tot stand komt?Meerkat schreef: ↑11-11-2020 13:14Jeetje Spell, wat is je toon steeds naar! Ik lees al vanaf ergens ver voor in het vorige topic mee, heb een paar keer iets korts gepost. En ik merk dat je in ieder geval mij vooral tegen de haren instrijkt door je toon. Ik zou best willen lezen wat je schrijft en erover na willen denken, als je dat wat minder arrogant, zelfingenomen en badinerend zou verkondigen. Heb je dat nou zelf niet door?
Tot een paar pagina's geleden heb ik volgens mij vnl alleen geschreven over art 77 en wat tegengeluid gegeven zonder oordeel of persoonlijke aanvallen. Ik kan er naast zitten, natuurlijk,
woensdag 11 november 2020 om 13:26
spell68 schreef: ↑11-11-2020 13:20Dat mogen ze. Maar het staat er wel.
Maar het is niet zo relevant of ze dat steunen, er zijn er genoeg die wel ondersteunen dat de grondwet overtreden is, doordat sectie 5.1 punt 8 is aangepast door het SC van PA, vandaar dat de mail in ballots gescheiden moeten worden.
Mogen mensen volgens de federale grondwet per post stemmen?
Dat mag zeker. Alle poststemmen weggooien gaat dus tegen de grondwet in.
Het gaat dan ook alleen om de stemmen die later binnen waren. Die zijn apart gehouden en nog niet meegeteld.
woensdag 11 november 2020 om 13:29
Dat haal ik er ook uit. Trump is gewoon minder populair dan zijn partij, in sommige districten. Dat verbaast me niet echt.
woensdag 11 november 2020 om 13:30
spell68 schreef: ↑11-11-2020 13:24Ok, maar dat heb je vnl bij mij? En dat is al sinds het vorige topic? Zou je me toe willen lichten, waardoor je associatie met mij termen als "arrogant", "zelfingenomen" en "badinerend" tot stand komt?
Tot een paar pagina's geleden heb ik volgens mij vnl alleen geschreven over art 77 en wat tegengeluid gegeven zonder oordeel of persoonlijke aanvallen. Ik kan er naast zitten, natuurlijk,
Ja, je zit er naast. Op een heel normale vraag die ik stelde kreeg ik de sneer: 'wat is dat nou voor domme opmerking'? Als je dat niet oordelend vind, dan is er echt wat mis met je.
woensdag 11 november 2020 om 13:30
Ja, ten opzichte van de Republikeinse party vote, dat staat er toch bij.Zonmuis schreef: ↑11-11-2020 13:21Aparte conclusie. Het is ten opzichte van de straight party vote, niet ten opzichte van de totale vote in een county.
Degenen die straight Republikeins stemmen in een Democratische gebied, zijn dan degenen die meer overtuigd zijn van Trump en de riedel eromheen. Dit terwijl degenen die in een Republikeins gebied wonen, wellicht meer traditioneel en van huis uit Republikeins zijn en dat gemiddeld gezien (bijna) altijd zouden stemmen, maar niet blij zijn met Trump. Ik heb genoeg geluiden gehoord van Republikeinen die zichzelf zo blijven noemen, maar toch voor Biden stemden.
Het is dan niet dat Trump geliefder is in een Democratisch gebied, maar wel geliefder onder straight Republican party voters in dat Democratische gebied. Nogal een verschil.
Juist die strakke neergaande lijn is niet te verklaren.
woensdag 11 november 2020 om 13:31
Zoiets dacht ik ook gelijk toen ik dit zag. En het is logisch dat je dit effect ziet in de situatie waarbij de republikeinen wel de senaat winnen maar niet het presidentschap. Trump moet dan per definitie slechter presteren dan zijn partijgenoten voor de senaat. Of zie ik dit verkeerd?Zonmuis schreef: ↑11-11-2020 13:21Aparte conclusie. Het is ten opzichte van de straight party vote, niet ten opzichte van de totale vote in een county.
woensdag 11 november 2020 om 13:31
Ja het enige wat je kan concluderen uit die gegevens is dat niet iedereen full democraat of republikein stemt. Daar kijk ok eigenlijk niet raar van op, zeker gezien een polariserende presidentskandidaat.
woensdag 11 november 2020 om 13:32
Precies.rosadebree schreef: ↑11-11-2020 13:29Dat haal ik er ook uit. Trump is gewoon minder populair dan zijn partij, in sommige districten. Dat verbaast me niet echt.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
woensdag 11 november 2020 om 13:33
spell68 schreef: ↑11-11-2020 13:24Ok, maar dat heb je vnl bij mij? En dat is al sinds het vorige topic? Zou je me toe willen lichten, waardoor je associatie met mij termen als "arrogant", "zelfingenomen" en "badinerend" tot stand komt?
Misschien dat de laatste pagina's mijn indruk dan meer kleuren; ik heb niet tot dagen terug gelezen. Maar in mijn herinnering is het niet van de laatste pagina's alleen. Het 'klinkt' op de een of andere manier in mijn hoofd als ik je lees steeds alsof jij exact weet hoe het zit en de rest dom klootjesvolk is dat jij alles moet uitleggen. Met veel gezucht om zoveel domheid.
Misschien had ik het niet moeten schrijven, het is ook niet inhoudelijk. Maar ik merkte dat ik er zelf van moest zuchten toen ik het las en postte het toen direct.
anoniem_400003 wijzigde dit bericht op 11-11-2020 13:36
0.10% gewijzigd
woensdag 11 november 2020 om 13:34
Wat ik je uit probeer te leggen, en wat je eigen bronnen ook al aangeven, is dat het allemaal open staat voor interpretatie. Jij kunt dus niet stellen dat de ruling van de Pennsylvania Supreme court tegen de Constitution is. Het is hooguit je mening (die overigens niet gebaseerd is op enig begrip van Amerikaans Recht).spell68 schreef: ↑11-11-2020 13:20Dat mogen ze. Maar het staat er wel.
In de Supreme Court staat het 4-4 zoals je zelf aangeeft.
woensdag 11 november 2020 om 13:34
Ja, veel hebben op Biden gestemd, omdat ze anti Trump zijn, maar niet per sé pro Biden, dus ze willen zijn agenda wel in check houden, dus stemmen ze in de Senaat republikeins. Anders slaat de macht te ver door naar één kant en dat is nooit goed.
woensdag 11 november 2020 om 13:36
Poeh, verrassend! Dat moet wel fraude zijn! Want als zelfs George Bush op Biden gestemd lijkt te hebben, dan is het natuurlijk onmogelijk dat gewone mensen ook zo stemmen!rosadebree schreef: ↑11-11-2020 13:29Dat haal ik er ook uit. Trump is gewoon minder populair dan zijn partij, in sommige districten. Dat verbaast me niet echt.
Am Yisrael Chai!
woensdag 11 november 2020 om 13:39
Heeft hij dat? I like Bush, in retrospectfashionvictim schreef: ↑11-11-2020 13:36Poeh, verrassend! Dat moet wel fraude zijn! Want als zelfs George Bush op Biden gestemd lijkt te hebben, dan is het natuurlijk onmogelijk dat gewone mensen ook zo stemmen!
woensdag 11 november 2020 om 13:43
Het gerucht dat hij Biden endorsed had ging al lang, maar dat heeft hij wel officieel ontkend met de mededeling dat hij "retired from presidential politics' is. En dat hij om die reden samen met zijn vrouw ook voor het eerst privé zou houden op wie ze gingen stemmen.
En aangezien hij zo ongeveer de eerste was die Biden feliciteerde met zijn presidentschap en ook al eens eerder publiekelijk Trump op de vingers heeft getikt dat zijn gedrag een president onwaardig was, ga ik ervan uit dat dat gerucht waar was en dat Bush op Biden heeft gestemd. Bush is ook hele dikke vrienden met Michelle Obama, dus zo vergezocht lijkt me dat niet.
Am Yisrael Chai!
woensdag 11 november 2020 om 13:44
Iedere stip is een kiesdistrict, het zou dus gaan om honderden kiesdistricten.rosadebree schreef: ↑11-11-2020 13:29Dat haal ik er ook uit. Trump is gewoon minder populair dan zijn partij, in sommige districten. Dat verbaast me niet echt.
Het punt dat men aanvoert, is dat het patroon tegennatuurlijk is. Trump kan best impopulair zijn onder Republikeinen, wellicht ook nog wel in de extreem rode gebieden, maar dat verklaart niet de consistent neergaande lijn in drie counties.
Anders gezegd: hoe kan het dat het patroon zo afwijkt van Wayne county.
woensdag 11 november 2020 om 13:47
Precies. Hou dan gewoon op over fraude, als je weet hoe het zit.