De toekomst van Amerika

09-01-2021 10:11 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij een topic, als vervolg op Trump versus Biden deel 3, om verder te praten over de toekomst van Amerika.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat denk ik ook, dat het een kwestie is van niet meer terug kunnen.

Er zijn tijdens de vorige administratie zoveel mensen vervangen door mensen die in het belang van Trump (zijn gaan) werken in plaats van de Republikeinse stroming. En die mensen hebben op hun beurt weer andere mensen aangenomen die soortgelijk handelen, spread the word. Voor elke rat die je ziet...

Ik denk overigens dat ze vooral Trump blijven aanhangen door de nodige angst die gezaaid is. Zoveel foute figuren met een groot gevoel voor eigenbelang die het in dezelfde regeerperiode voor het zeggen hebben gekregen, met als kers op de taart een 'mislukte' coup. Hoe mislukt het werkelijk is, heb ik zo mijn vraagtekens bij. De belangrijkste spelers lopen nog vrij rond om het nog een keer te mogen proberen.

En dat soort situaties blijft linke soep vind ik. Hoe haalbaar gaat het zijn voor de Biden/Harris administratie dit de komende jaren voldoende om te buigen? Ik weet het zo net nog niet.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
'Regering-Trump eiste Apple-data Democratische Congresleden op' - https://nos.nl/l/2384660

Zo, ik schrik hier toch weer van. Vooral omdat deze dictator nog altijd kans maakt om de macht opnieuw te grijpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.trouw.nl/buitenland/ook-hui ... ~bc64d43f/

Dit vind ik dan weer wel hoopvol. Beide partijen hebben hier massaal voor gestemd.
Alle reacties Link kopieren Quote
nimbus schreef:
17-06-2021 09:30
https://www.trouw.nl/buitenland/ook-hui ... ~bc64d43f/

Dit vind ik dan weer wel hoopvol. Beide partijen hebben hier massaal voor gestemd.
Eindelijk.
...
Ter leering ende vermaeck:

Texas Republican asks: can we fix the moon’s orbit to fight climate change?

https://www.theguardian.com/us-news/202 ... ate-change

Oh, Louie... (tis weer kut in Texas)

😂
Alle reacties Link kopieren Quote
Mid-terms vandaag! Belangrijk ijkpunt voor de toekomst va Amerika. Hoeveel winnen de Republikeinen terug, gaan ze ook de meerderheid in de Senaat krijgen (in het Huis van Afgevaardigden is dat wel vrij zeker)? Maar ook: welke Republikeinen winnen er, de Trumpisten of de iets minder rechtsen? Gaan ze de uitslag van deze verkiezingen wel accepteren?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
08-11-2022 09:49
Mid-terms vandaag! Belangrijk ijkpunt voor de toekomst va Amerika. Hoeveel winnen de Republikeinen terug, gaan ze ook de meerderheid in de Senaat krijgen (in het Huis van Afgevaardigden is dat wel vrij zeker)? Maar ook: welke Republikeinen winnen er, de Trumpisten of de iets minder rechtsen? Gaan ze de uitslag van deze verkiezingen wel accepteren?
Mijn vrienden uit de VS zien het met lede ogen aan @(
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookielover schreef:
08-11-2022 10:01
Mijn vrienden uit de VS zien het met lede ogen aan @(
En angst. Ik ken heel wat homostellen in de VS die al jaren in angst leven voor de conservatieve tijdgeest. Straks worden hun huwelijken nietig verklaard en hun seksuele voorkeur weer strafbaar. De tijd dat The Handmaid's Tale louter vergezochte fictie was, ligt helaas heel ver achter ons.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
08-11-2022 09:49
Mid-terms vandaag! Belangrijk ijkpunt voor de toekomst va Amerika. Hoeveel winnen de Republikeinen terug, gaan ze ook de meerderheid in de Senaat krijgen (in het Huis van Afgevaardigden is dat wel vrij zeker)? Maar ook: welke Republikeinen winnen er, de Trumpisten of de iets minder rechtsen? Gaan ze de uitslag van deze verkiezingen wel accepteren?
De kans dat dat gebeurt os groter dan dat de democraten het behouden, maar dat is meestal zo bij midterms. Een zekerheid is het dan weer niet; een blue wave zit er niet in, maar een red wave evenmin.

Strategisch gezien naar 2024 zou dat geeneens een slechte zaak zijn, als ze dat goed uitspelen. Het zou hen in elk geval helpen om hun linkerflank, die als een blok aan het been fungeert, (meer) het zwijgen op te leggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Griebus67 schreef:
08-11-2022 12:32
En angst. Ik ken heel wat homostellen in de VS die al jaren in angst leven voor de conservatieve tijdgeest. Straks worden hun huwelijken nietig verklaard en hun seksuele voorkeur weer strafbaar. De tijd dat The Handmaid's Tale louter vergezochte fictie was, ligt helaas heel ver achter ons.
Ik ken een Frans homostel dat naar Nederland geëmigreerd is, omdat ze in Parijs bang waren en nu naar Spanje wil, omdat ze zich hier niet meer veilig voelen.

Duitsland wil China toestemming geven om een duitse chips fabriek te kopen.

Alsof het hier zo geweldig is.

:P
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
08-11-2022 09:49
Mid-terms vandaag! Belangrijk ijkpunt voor de toekomst va Amerika. Hoeveel winnen de Republikeinen terug, gaan ze ook de meerderheid in de Senaat krijgen (in het Huis van Afgevaardigden is dat wel vrij zeker)? Maar ook: welke Republikeinen winnen er, de Trumpisten of de iets minder rechtsen? Gaan ze de uitslag van deze verkiezingen wel accepteren?
De Democraten gaan denk ik afgeslacht worden. Biden heeft zijn oren veel te veel naar de linkerflank van zijn partij laten hangen. En dat is de manier om de kiezer tegen je te krijgen. Hij won ook juist omdat hij de gematigde kandidaat was van de Democraten.

Ik denk ook dat Trump over twee jaar weer herkozen zal worden. Dat voel je aan alles. De kiezer in de VS is zeer ontevreden.
Griebus67 schreef:
08-11-2022 12:32
En angst. Ik ken heel wat homostellen in de VS die al jaren in angst leven voor de conservatieve tijdgeest. Straks worden hun huwelijken nietig verklaard en hun seksuele voorkeur weer strafbaar. De tijd dat The Handmaid's Tale louter vergezochte fictie was, ligt helaas heel ver achter ons.
Vreselijk. Ik ben ook altijd zo gefascineerd in republikeinse vrouwen. Stemmen op een partij die zo duidelijk anti-vrouw is. Dan ben je wel erg naïef en dom.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Republikeinen lijken minder te winnen dan ze hadden verwacht. In Swing State Pennsylvania verliezen ze een zetel.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Van de NOS liveblog:

Tussenstand: Republikeins Huis, nek-aan-nekrace om Senaat

De resultaten van de tussentijdse verkiezingen stromen nog altijd binnen. De Republikeinen staan vooralsnog op winst in het Huis van Afgevaardigden, maar in de Senaat ziet het er juist voor de Democraten iets rooskleuriger uit.

Op moment van schrijven heeft de Republikeinse Partij per saldo zes zetels in het Huis overgenomen van de Democraten. Met 198 zetels gaan de Republikeinen aan kop tegenover 168 'blauwe' zetels. De stemmen worden nog geteld voor tientallen resterende zetels.

In de Senaat gaat het gelijk op: 48/48. Met de belangrijke kanttekening dat de Democraten een zetel hebben veroverd op Republikeinen in swing state Pennsylvania. In drie van de vier overige swing states staan de Democraten tot dusver op voorsprong.

Er worden ook nieuwe gouverneurs gekozen. De Democraten hebben er vooralsnog twee gouverneurs bij, ten koste van de Republikeinen. Maar de Republikeinse Partij heeft er in totaal nog wel meer: 24 tegenover 21 - en nog niet alle stemmen zijn geteld.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
08-11-2022 21:39
De Democraten gaan denk ik afgeslacht worden. Biden heeft zijn oren veel te veel naar de linkerflank van zijn partij laten hangen. En dat is de manier om de kiezer tegen je te krijgen. Hij won ook juist omdat hij de gematigde kandidaat was van de Democraten.

Ik denk ook dat Trump over twee jaar weer herkozen zal worden. Dat voel je aan alles. De kiezer in de VS is zeer ontevreden.
Niet dus. Hopelijk houdt dat ook Trump in 2024 uit het Witte Huis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wijndruifje schreef:
09-11-2022 10:07
Niet dus. Hopelijk houdt dat ook Trump in 2024 uit het Witte Huis.


Ik ben ook heel benieuwd of de gekozen Republikeinen in meerderheid Trumpist zijn of niet. Zo niet, dan kan de strijd tussen de Republikeinse kandidaten onderling nog wel eens spannend worden, en is Trump nog helemaal niet zeker van zijn kandidaatstelling.
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
09-11-2022 10:12
Ik ben ook heel benieuwd of de gekozen Republikeinen in meerderheid Trumpist zijn of niet. Zo niet, dan kan de strijd tussen de Republikeinse kandidaten onderling nog wel eens spannend worden, en is Trump nog helemaal niet zeker van zijn kandidaatstelling.
Ben ik ook heel benieuwd naar. Het gaan nog interessante voorverkiezingen worden!
Ik vraag me ook af of Trump zich kandidaat mag stellen na het onderzoek van de FBI en het Capitool enzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Allerbelangrijkste thema - met 70 % zelfs - is de economie. Vooral de enorme inflatie. De zittende president krijgt daar meestal de schuld van. Trumpisten weten dit in spotjes op TV als geen ander uit te buiten. Kiezers zijn hier heel gevoelig voor. Na de zorgen over de eigen portemonnee komen op afstand de andere thema’s zoals zorgen over democratie, veiligheid etc..
Alle reacties Link kopieren Quote
Boogschutter10 schreef:
09-11-2022 11:52
Allerbelangrijkste thema - met 70 % zelfs - is de economie. Vooral de enorme inflatie. De zittende president krijgt daar meestal de schuld van.
In dit geval ligt de schuld toch ook voor een groot deel bij Biden? Vanwege coronamaatregelen (die veel zwaarder waren in Democratische staten) zou er al verhoogde inflatie zijn. Maar de reactie op de inval van Rusland heeft de inflatie in overdrive gezet.

Economie speelt een grote rol, maar wat ook een grote rol speelt is cultuur. Juist daar verliezen de Democraten ook kiezers. Veel minderheden stemmen historisch gezien Democratisch. Maar dat is minder vanzelfsprekend geworden. Omdat minderheden vaak ook heel conservatief zijn. Die hebben niet zoveel met "Drag Queen Story Hour". :)

Minderheden wonen ook vaker in slechtere wijken. En de mensen in die wijken willen helemaal geen "Defund the Police".

En zo zijn er wel meer thema's waar de Democraten zichzelf mee overschreeuwen. Terwijl hun boodschap volgens mij veel beter gericht kan zijn op de zorgen die veel Amerikanen hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Destiny schreef:
09-11-2022 14:05
In dit geval ligt de schuld toch ook voor een groot deel bij Biden? Vanwege coronamaatregelen (die veel zwaarder waren in Democratische staten) zou er al verhoogde inflatie zijn. Maar de reactie op de inval van Rusland heeft de inflatie in overdrive gezet.

Economie speelt een grote rol, maar wat ook een grote rol speelt is cultuur. Juist daar verliezen de Democraten ook kiezers. Veel minderheden stemmen historisch gezien Democratisch. Maar dat is minder vanzelfsprekend geworden. Omdat minderheden vaak ook heel conservatief zijn. Die hebben niet zoveel met "Drag Queen Story Hour". :)

Minderheden wonen ook vaker in slechtere wijken. En de mensen in die wijken willen helemaal geen "Defund the Police".

En zo zijn er wel meer thema's waar de Democraten zichzelf mee overschreeuwen. Terwijl hun boodschap volgens mij veel beter gericht kan zijn op de zorgen die veel Amerikanen hebben.
De Dems ontbreken een echt gezicht. If anything geeft Trump de Reps wel een gezicht, en ze hebben in de achtergrond nog een aantal anderen. Democraten hebben een te gefragmenteerd amalgaam van stromingen die ze ook nog eens tevreden moeten houden, dus ze ontbreken inderdaad een consistente boodschap. Hun focus ligt te veel op de steekvlammen.

Als ze geen duidelijk leidersfiguur naar voor kunnen schuiven tussen nu en 2024, dan zijn ze sowieso het haasje. De voortrajecten bij de Reps beloven wel wat vuurwerk waarbij een Desantis één van de meest evidente kandidaten is en daar hebben ze vooralsnog geen antwoord op. Dat antwoord gaat er trouwens ook niet komen wanneer ze nu 2 jaar van primaries in gaan die bol staan van inside fighting met hun linkerflank. Als ze dat doen, dan mogen ze hopen dat ze maar tegen Trump uit moeten komen tegen dan.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik en wel echt benieuwd naar een strijd tussen Desantis en Trump voor presidentskandidaat. voor de republikeinen
Alle reacties Link kopieren Quote
CNN: Trump is woedend over resultaten Republikeinen

Voormalig president Donald Trump is woedend en "schreeuwt naar iedereen", zegt een adviseur van de oud-president tegen CNN. Trump is volgens de Amerikaanse nieuwszender teleurgesteld over de verkiezingsresultaten van de Republikeinen.

Het grootste verlies voor Trump is volgens CNN de nederlaag van de Republikein Mehmet Oz in de staat Pennsylvania. Die verloor van de Democraat John Fetterman in race om de senaatszetel waarin het meeste campagnegeld is besteed.

Bron: NOS liveblog
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
09-11-2022 17:07
ik en wel echt benieuwd naar een strijd tussen Desantis en Trump voor presidentskandidaat. voor de republikeinen
Er zijn 2 mogelijkheden. DeSantis wint de primaries, en Trump doet er met zijn 40% hard core aanhang alles aan om hem en de partij te beschadigen. Of Trump wint, en dan hebben ze niet de beste kandidaat voor het presidentschap.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
10-11-2022 09:50
Er zijn 2 mogelijkheden. DeSantis wint de primaries, en Trump doet er met zijn 40% hard core aanhang alles aan om hem en de partij te beschadigen. Of Trump wint, en dan hebben ze niet de beste kandidaat voor het presidentschap.
Het kan ook nog gebeuren dat een tot nu toe onbekende zich in de race stort en zomaar kandidaat wordt.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren Quote
De Democraten behouden hun krappe meerderheid in de Amerikaanse Senaat de komende twee jaar. De nek-aan-nekrace in de staat Nevada is gewonnen door de Democratische senator Catherine Cortez Masto.
Door haar overwinning komen de Democraten op 50 zetels, net genoeg om controle te krijgen over de Senaat. Bij een gelijk aantal zetels is de stem van de Democratische vicepresident Kamala Harris doorslaggevend.
Cortez Masto, oud-procureur-generaal van Nevada, bekritiseerde haar rivaal Adam Laxalt vanwege zijn conservatieve houding jegens abortusrechten en zijn ontkenning van de nederlaag van Donald Trump bij de presidentsverkiezing van 2020.
Voor de oud-president is het verlies van Laxalt een nieuwe dreun. Volgens The New York Times zijn op één na alle Trumpisten die complottheorieën over de verkiezingen van 2020 aanhingen verslagen door Democraten.

https://nos.nl/artikel/2452194-democrat ... nse-senaat


Dit laatste zou de Republikeinen toch aan het denken moeten zetten over hun kansen met Trump als kandidaat. Trump brengt veel geld met zich mee, maar de kans op winst lijkt kleiner met hem. Ben benieuwd waar ze voor gaan.
Coffee is never my cup of tea

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven