Filmpje uithuisplaatsing deel 3

20-06-2014 15:19 3174 berichten
Filmpje uithuisplaatsing kind part 2

Deeltje drie!
Alle reacties Link kopieren
Een IBS is overigens een civiele procedure. Geen strafrechtelijke. Wel doet er uiteindelijk een rechter uitspraak over de voortzetting ervan. Degene die is opgenomen krijgt hierbij gelegenheid tot verweer, inclusief advocaat.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 14:29:

Oh! Er zijn een hoop statusupdates van moeders verdwenen! Dat is niet nieuw he?, Ik heb begrepen dat ze ook steeds gerapporteerd word,
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 14:31:

[...]

Dat is niet nieuw he?, Ik heb begrepen dat ze ook steeds gerapporteerd word,Okeeee
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 14:14:

[...]

Ook echte naam. Zag ik op FB, daar post ze mee.

Dus haal het maar weg.Nee, want zij maakt zelf een nick aan met haar echte naam. Tenzij ze een verzoek doet tot nickchange laat ik het staan.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 14:35:

[...]

Nee, want zij maakt zelf een nick aan met haar echte naam. Tenzij ze een verzoek doet tot nickchange laat ik het staan.Je hebt een punt.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 14:20:

[...]

Denk het niet. Anders had ze dat wel de wereld in geschreeuwd.

Of het moet een normaal gesprek zijn geweest wat ze niet kan gebruiken tegen vader, dan zal ze er ook niks over zeggen. Denk dat ze op de achtergrond wel bezig zijn met dossiers aanleggen om haar gedwongen te laten opnemen, dat lijkt me in ieder geval wel.

Wat betreft de topics, ik denk dat uiteindelijk verwijderen misschien wel het beste is, eventueel een samenvatting van bijvoorbeeld zinvolle feiten waarbij je namen weg laat? Dat je de eventuele 'waarde' kan benutten?
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
Welke updates zijn verwijderd dan?
Ik vertrouw deze hele zaak niet meer en alles kan in Seine gezet zijn om zo in de media te komen en aandacht te krijgen

quote:mamavk schreef op 21 juni 2014 @ 14:37:

Welke updates zijn verwijderd dan?Dat is inmiddels ontelbaar geworden, Dit doet ze zelf steeds dat verwijderen. En nu zijn er signalen dat mensen haar rapporteren.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:Tepelsteeltje schreef op 21 juni 2014 @ 14:40:

Ik vertrouw deze hele zaak niet meer en alles kan in Seine gezet zijn om zo in de media te komen en aandacht te krijgen

Ah we gaan naar Parijs
even offtopic http://www.hartvannederla ... woont-boven-kinderopvang/
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 14:42:

[...]

Ah we gaan naar Parijs ben al aan het pakken
Ok... Ik vertrouw deze hele zaak niet meer en alles kan in Seine gezet zijn om zo in de media te komen en aandacht te krijgen WAAROM?

In Seine??
Maxima wil zich ook over de zaak buigen, maar de RVD zei: "nee meid, dat gaan we niet doen!"
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 14:42:

[...]

Ah we gaan naar Parijs De linkeroever graag.
Zonder gekheid tepelsteeltje, die gedachte heb ik ook gehad!

Het is dat omroep Brabant vermeld heeft dat de zitting plaats heeft gevonden, anders had voor mij 'uit de duim gezogen' een serieuze gedachte geweest.
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 14:03:

[...]

ik begrijp het ik heb altijd gedacht dat OTS een soort " straf is" , Iets wat per definitie "moet" , Maar het kan een vrijwillig iets zijn, Nogmaals het boord is minder beladen dan ik dacht.

DankjewelEeehhh niet dus. Een OTS kun je als ouders wel mee instemmen, maar het blijft iets dat moet, of je er nou wel of niet mee instemt.
quote:fryskhynder schreef op 21 juni 2014 @ 14:41:

[...]

Dat is inmiddels ontelbaar geworden, Dit doet ze zelf steeds dat verwijderen. En nu zijn er signalen dat mensen haar rapporteren.

Oooo het gaat over reacties van mensen?

Ik dacht statusupdates van moeder zelf
De eerste die een steunbetuiging deelt gooi ik uit mijn vriendenlijst.
Voor gedwongen opnamen moet er een gevaar voor de cliënt of omgeving bestaan. Een psychose op zich is bijvoorbeeld niet direct reden voor gedwongen opnamen. Zolang iemand geen gevaar gevaar vormt kan er helemaal niets gedaan worden ook al is iemand heel erg psychisch ziek. Soms betekent dit dat je als hulpverlener niets anders kan dan afwachten tot het mis gaat en je kunt ingrijpen. Hele moeilijke situaties zijn dat.

Voor een IBS aanvraag is een geneeskundige verklaring nodig van een arts (meestal een psychiater). De aanvraag gaat dan naar burgemeester (of een vertegenwoordiger van de burgemeester) en die bepaald of de IBS nodig is. Voor een gedwongen opname moet een arts de cliënt dus persoonlijk beoordelen, uitlatingen op FB kunnen hoogstens reden zijn de crisisdienst te vragen contact op te nemen en de situatie te beoordelen.
quote:mamavk schreef op 21 juni 2014 @ 14:45:

[...]

Oooo het gaat over reacties van mensen?

Ik dacht statusupdates van moeder zelfStatusupdates van moeder zelf!
OTS kan ook op verzoek zijn, als de zorg voor een kind teveel is voor de ouders. Bijv. door ziekte of door sterk afwijkend gedrag van het kind door een handicap. Niet alle kinderen met OTS hebben incapabele ouders.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 14:51:

OTS kan ook op verzoek zijn, als de zorg voor een kind teveel is voor de ouders. Bijv. door ziekte of door sterk afwijkend gedrag van het kind door een handicap. Niet alle kinderen met OTS hebben incapabele ouders.Oh zeker ouders kunnen wel degelijk capabel zijn. Maar ook als de OTS op verzoek van ouders is of ouders ermee instemmen blijft het iets wat vervolgens wordt opgelegd en waarvan je als ouder niet na een week kan zeggen: "Oh laat toch maar".
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2014 @ 13:39:

[...]

Je kan iemand niet verbieden om op internet te komen. Dus er valt niet in te grijpen. Zij is de kluts kwijt en dat wordt hier gebruikt als entertainment. Dit probeer ik al dagen te zeggen.

Iemand met een persoonlijkheidsstoornis of mogelijk borderline kan gekke dingen doen, maar van BJZ of slimme Viva-forumsters verwacht ik een andere aanpak, want eigenlijk word iemand die hulp nodig heeft en overstuur is vanwege de UHP uitgelachen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2014 @ 14:49:

[...]

Statusupdates van moeder zelf!Ik zie het nu inderdaad, volgens mij heeft mijn facebook vertraging...
nee terecht ook Frizz, want het is geen kinderachtige maatregel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven