Het topic waarin het over Sinterklaassnoepgoed gaat

12-10-2018 15:20 157 berichten
Zonder ernstige maatschappelijke discussies.
Omdat de vraag bestaat. Deel hier je wensen voor een Sinterklaasfeest waaraan iedereen mee mag doen, ook mensen die houden van melkchocoladeletters. Zelfs zij horen erbij.
En deel ook je ervaringen met hip en modern Snoepgoed uit de decemberperiode. Karamelzeezouttaaitaai of truffelchocoladesigaretten, het kan niet gek genoeg.

Op actueel, want het is nu eenmaal de tijd van het jaar.
Gevuld speculaas is leven, zoals mijn leerlingen dat zeggen.
Warme banketstaaf
Zelfgebakken kruidnoten (al dan niet met het pak van Koopmans). Bij mij lijkt het vaak meer op een soort koekjes, maar wel heel lekker inclusief de geur in huis.
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:07
2.48% gewijzigd
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:16
Reden: Off topic/provoceren
96.64% gewijzigd
deepspace schreef:
12-10-2018 15:52
[...]
En wat is jouw favoriete Sinterklaas lekkernij?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:17
Reden: Off topic/provoceren
31.51% gewijzigd
Coconuts12 schreef:
12-10-2018 15:53
En wat is jouw favoriete Sinterklaas lekkernij?
Vast het zakje zout ;)
Ik wil heel veel praline chocoladeletters van de echte bakker
Alle reacties Link kopieren
Zag bij de Lidl knetterchocolade kruidnootjes, durfde het niet aan om ze te kopen want vind die knetterijsjes al niks.
Knettersticks. Heel nieuwerwets, want roken kan echt niet meer. Ofzo.
deepspace schreef:
12-10-2018 15:52
[...]

:rofl:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:17
Reden: Off topic/provoceren
40.07% gewijzigd
Vanochtend heb ik in ieder geval lekker een staaf gevuld speculaas gehaald. Moet nog even bedenken of ik die eerlijk ga delen met mijn huisgenoten.
Nouschi schreef:
12-10-2018 15:46
Kikkers en muizen
Melkchocoladeletter
Gewone pepernoten/kruidnoten blijkbaar
Borstplaat
Gevuld speculaas
Harde roze en gele snoepjes
Chocoladesigaretten
Vroeger had je sigaartjes van snoep, heel lekker
Speculaaspop
Taai taai

Oh ja. Als klein meisje in deze tijd van het jaar altijd zo'n pakje in mijn handtasje. Wat voelde ik mij dan volwassen en belangrijk. ;-D
Ik heb van dit forum geleerd dat er mensen bestaan die daadwerkelijk blij worden van kikkers en muizen. Theoretisch wist ik wel dat ze er moesten zijn, want die dingen liggen nog steeds in de supermarkt. Maar ik kon me er niks bij voorstellen, nog steeds niet eigenlijk. Was ook altijd zo'n teleurstelling vroeger als je die in je schoen vond, het duurde een tijd voordat mijn vader Sinterklaas er achter kwam dat mijn broertjes en ik dat geen van drieën moesten. Gatverdamme! Maar dat mag je niet hardop zeggen he, je moet dankbaar doen voor wat je van de Sint krijgt...

Waar ik me wel op kan verheugen is de speculaastaart die mijn schoonmoeder vast en zeker weer gaat bakken. En kruidnoten.
deepspace schreef:
12-10-2018 15:52
[...].

Wie had je in gedachten? Of mag ik kiezen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:16
Reden: Off topic/provoceren
33.15% gewijzigd
Oooh Sinterklaas snoepgoed is mijn lievelings! :heart:

Gevulde speculaas, gewone speculaas, amandelstaaf, kruidnoten in diverse varianten, melkchocoladeletters, witte chocoladeletters, marsepein... :proud: Ben alleen niet zo’n fan van pepernoten (dus de niet-kruidnoten, die blokken, er is nog wel eens spraakverwarring) en taaitaai.

Als ik 1 ding moet kiezen, kies ik denk ik gevulde speculaas. Toevallig net mijn eerste 2 blokken voor dit jaar gekocht (ja, nu pas, haha)!
Mik* schreef:
12-10-2018 16:00
Ik heb van dit forum geleerd dat er mensen bestaan die daadwerkelijk blij worden van kikkers en muizen. Theoretisch wist ik wel dat ze er moesten zijn, want die dingen liggen nog steeds in de supermarkt. Maar ik kon me er niks bij voorstellen, nog steeds niet eigenlijk. Was ook altijd zo'n teleurstelling vroeger als je die in je schoen vond, het duurde een tijd voordat mijn vader Sinterklaas er achter kwam dat mijn broertjes en ik dat geen van drieën moesten. Gatverdamme! Maar dat mag je niet hardop zeggen he, je moet dankbaar doen voor wat je van de Sint krijgt...

Ik vond kikkers en muizen vroeger nooit lekker. Ik vond ze zelfs smerig. Vorig jaar kwam een collega aanzetten met een zakje en toen heb ik, na jaren, nog eens een kikker geprobeerd. Sindsdien vind ik ze heerlijk en ik snap niet dat ik ze vroeger niet lekker vond.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat die muizen altijd zo'n zeer aan m'n tanden doen , geen idee waarom.
De knetter letters van Liddl zijn lekker!!!
Kikkers en muizen vind ik heel goor.

Marsepein (liefst met een mooi vormpje inderdaad), chocolaatjes in de vorm van sinterklaas of piet en ouderwetse pepernoten vind ik héél lekker.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
12-10-2018 15:50
Warme banketstaaf
Oh helemaal vergeten! Dacht al, ik mis nog iets. Heerlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
deepspace schreef:
12-10-2018 15:52
[...]
Je leest me niet meer, maar jij bent hier ook van harte welkom. Ook al vind jij witte chocolade met knettersuiker lekker en doe je aan rare woordspelingen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:16
Reden: Off topic/provoceren
19.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
12-10-2018 16:13
Oh helemaal vergeten! Dacht al, ik mis nog iets. Heerlijk!
Laat ‘m lekker door je keel glijden!
Damned if I don’t
-
anoniem_370063 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:20
0.00% gewijzigd
Wie heeft die post nou weer gestaft? Ik vond het wel leuk, ik word zelden zo direct beledigd. En wat is een topic op actueel zonder gedonder?

Nu ja, hoe dan ook: kikkers en muizen en borstplaat snap ik ook niet.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
12-10-2018 16:15
Laat ‘m lekker door je keel glijden!
Nou nou!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik had vroeger een haat-liefde verhouding met muizen en kikkers. Borstplaat vind ik vies. Suikerbeesten vond ik vroeger erg lekker, nu niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven