Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik wil ook regen... al is het maar omdat ik denk dat die klote krekel in de tuin dan optieft. Tsjilpt vrolijk tussen 21:00 en 3:00, HARD. En de ramen dicht is echt geen optie. Iemand enig idee hoe oud die beesten worden? Inmiddels is ie zeker 10 dagen....
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2018 15:54
Afbeelding

Ha, dat belooft wat !
nounou
AfbeeldingAfbeelding
z-u-s schreef:
25-07-2018 15:57
Ik wil ook regen... al is het maar omdat ik denk dat die klote krekel in de tuin dan optieft. Tsjilpt vrolijk tussen 21:00 en 3:00, HARD. En de ramen dicht is echt geen optie. Iemand enig idee hoe oud die beesten worden? Inmiddels is ie zeker 10 dagen....

Zo gauw googelen levert op : 1-2 jaar :D
Klote krekel :wtf: :P
nounou
z-u-s schreef:
25-07-2018 15:57
Ik wil je hoop niet de grond in boren, maar Google zegt dit:

De levensduur van een krekel is ongeveer 1 tot 2 jaar.
https://www.keeskooijman.nl/portfolio-item/krekel/
Afbeelding
nounou
https://www.destentor.nl/zutphen/moniqu ... ~a47925aa/

,,Wij hebben onze volgers op social media er al op gewezen dat onze bezorgers het deze dagen warm hebben en het zeer kunnen waarderen als zij een glaasje water of een ijsje krijgen."
Afbeelding
nounou
Afbeelding
nounou
Afbeelding
Habbekratz schreef:
25-07-2018 16:07
https://www.destentor.nl/zutphen/moniqu ... ~a47925aa/

,,Wij hebben onze volgers op social media er al op gewezen dat onze bezorgers het deze dagen warm hebben en het zeer kunnen waarderen als zij een glaasje water of een ijsje krijgen."
Ja die kwam ik op FB al tegen :proud:

Als de postbode slim is gaat ie 's nachts bezorgen. Mag wel niet, maar nood breekt wet.

IJsjes heb ik trouwens niet. Op zich heb ik er best geld voor en ik heb ook een vriezer en zo, maar ik zou werkelijk niet weten hoe ik die dingen zonder auto levend van de supermarkt naar hier krijg.
Afbeelding
Afbeelding
Lady*Voldemort schreef:
25-07-2018 16:14

Als de postbode slim is gaat ie 's nachts bezorgen. Mag wel niet, maar nood breekt wet.

IJsjes heb ik trouwens niet. Op zich heb ik er best geld voor en ik heb ook een vriezer en zo, maar ik zou werkelijk niet weten hoe ik die dingen zonder auto levend van de supermarkt naar hier krijg.

Dat heet koeltas ;-) met koelelementen of flesje bevroren water
ñuca schreef:
25-07-2018 16:17
Dat heet koeltas ;-) met koelelementen of flesje bevroren water
Oh ja.

Zie je, mijn vindingrijkheid is ook al gesmolten.
Lady*Voldemort schreef:

Gaat best goed met zo'n kleine koeltas en wat koelelementen. Gebruik ik nu ook om melk en zo in te vervoeren, ik zit een half uur van de winkels vandaan.
nounou
nachtvlinder1977 schreef:
25-07-2018 16:16
Afbeelding

Deze is mooi zeg ! Die van 16:13 had ik al eerder gepost :proud:
nounou
Afbeelding
nounou
Lady*Voldemort schreef:
Ik heb 1 lade van mijn vriesvak vol met van die waterijslolly's. Een zak met 10 stuks voor 0.48 eurocent,die bevriezen pas in de vriezer. Vorige week 20 zakken meegenomen.Hele gezin lachte me uit.Maar zie met deze hitte gaan er 2 zakken per dag doorheen.Heerlijk tegen de dorst.
Mijn laatste keer in Oostenrijk was het ook zo heet, maar in het bergdorpje waar ik was stonden troggen die bergwater opvangen en dat water is alleen maar niet bevroren omdat het constant in beweging is. Wat verlang ik naar dat water zeg, lekker met mijn voetjes erin gedompeld, net zolang tot het pijn gaat doen. Heeeeeerlijk!!!
https://www.destentor.nl/lochem/tropenr ... a9e4eaf70/

Koeien hebben nu ook tropenrooster :-D
Habbekratz schreef:
25-07-2018 16:25
Ik heb 1 lade van mijn vriesvak vol met van die waterijslolly's. Een zak met 10 stuks voor 0.48 eurocent,die bevriezen pas in de vriezer. Vorige week 20 zakken meegenomen.Hele gezin lachte me uit.Maar zie met deze hitte gaan er 2 zakken per dag doorheen.Heerlijk tegen de dorst.
Ja, die heb ik ook altijd in huis en voor bezorgers heb ik nu flesjes smaakwater in de koelkast staan. Ze zijn er echt heel blij mee, dat merk ik wel aan de reacti9e als ik er eentje overhandig. Ach, voor die paar dubbeltjes...
https://www.destentor.nl/zwolle/overijs ... ~a0afbf63/

Bidden jullie ook mee voor regen :proud:
Habbekratz schreef:
25-07-2018 16:25
Ja die had ik ook (vier zakken), maar tot mijn verbijstering bleek zoon die in mijn afwezigheid allemaal te hebben verzwolgen :rofl:

En morgen moet ik werken, dan kom ik hooguit op de terugweg nog langs het sparretje en die verkoopt ze niet. Omlopen naar appie is geen optie na een werkdag in deze omstandigheden, dan laat ik onvermijdelijk het leven. Ik heb trouwens nog wel een bak vanille-ijs liggen, en die gaat eraan vanavond. En op mijn werk zit de vriezer inmiddels stampvol met ijsjes dus overdag komt het ook wel goed.
Ik wil geen regen want wij gaan lekker op een terras zitten. Eerst lekker koel pilsje en daarna eten wij daar en neem ik een lekker wijntje. Ik geniet zo van deze zomer. Het heeft hier vanmorgen al geregend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven