Ik wil regen!

maandag 16 juli 2018 om 23:53
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?

woensdag 25 juli 2018 om 16:40
Bericht over de temperatuursverschillen in verschillende wijken van een stad.
Landelijk gezien is Heerlen Woonboulevard Ten Esschen het warmst (38.3) en, hoe verrassend, Wassenaar Zuidwest het koelst (25.9).
Er zal ook wel een groot verschil zijn tussen de binnenstad van Den Haag, of de Schilderswijk, en Wassenaar.
https://www.hkv.nl/nl/actueel/264-grote ... teden.html
Landelijk gezien is Heerlen Woonboulevard Ten Esschen het warmst (38.3) en, hoe verrassend, Wassenaar Zuidwest het koelst (25.9).
Er zal ook wel een groot verschil zijn tussen de binnenstad van Den Haag, of de Schilderswijk, en Wassenaar.
https://www.hkv.nl/nl/actueel/264-grote ... teden.html
zazamaenade wijzigde dit bericht op 25-07-2018 16:42
14.91% gewijzigd
nounou

woensdag 25 juli 2018 om 16:41
nachtvlinder1977 schreef: ↑25-07-2018 16:05Ik wil je hoop niet de grond in boren, maar Google zegt dit:
De levensduur van een krekel is ongeveer 1 tot 2 jaar.
https://www.keeskooijman.nl/portfolio-item/krekel/

woensdag 25 juli 2018 om 16:45
In de kerken van Overijssel wordt al meer dan een maand gebeden voor een periode van regenval. Liefst een langdurige regen- of onweersbui, zegt Mink de Vries van het het Platform voor Kerken in Overijssel. ,,Voor de akkerbouwers en landbouwgezinnen in de regio. Die moeten van de gewassen leven.''Habbekratz schreef: ↑25-07-2018 16:30https://www.destentor.nl/zwolle/overijs ... ~a0afbf63/
Bidden jullie ook mee voor regen![]()
En dan nog eisen stellen ook he

woensdag 25 juli 2018 om 16:47
Ik las ergens dat het mannetje in de winter een holletje graaft om zich te beschermen. Dat doet-ie natuurlijk precies in jouw tuin, om volgend jaar weer heel veel vrouwen te lokken met zijn getsjirp.
Vind je het echt zo irritant ?
Mijn buren hebben een vijver bijna pal onder mijn raam, en brullende kikkers (volgens mij zijn het niet de gewone).
Daar word ik weleens van wakker, maar liever dat dan een vrachtwagen die 's morgens heel vroeg de supermarkt komt bevoorraden, met alle herrie die daarbij hoort.
nounou

woensdag 25 juli 2018 om 16:52
Grrrrreat. Volgens jaar weer prijs dus...zazamaenade schreef: ↑25-07-2018 16:47Ik las ergens dat het mannetje in de winter een holletje graaft om zich te beschermen. Dat doet-ie natuurlijk precies in jouw tuin, om volgend jaar weer heel veel vrouwen te lokken met zijn getsjirp.
Vind je het echt zo irritant ?
Mijn buren hebben een vijver bijna pal onder mijn raam, en brullende kikkers (volgens mij zijn het niet de gewone).
Daar word ik weleens van wakker, maar liever dat dan een vrachtwagen die 's morgens heel vroeg de supermarkt komt bevoorraden, met alle herrie die daarbij hoort.
Precies een irritante frequentie denkt ik. Kikkers, hanen, treinen, katten allemaal geen moeite mee. En het verbaast me ook echt hoe hard ie gaat! Vriend gokt dat ie in de boom pal naast ons slaapkamerraam zit. Misschien maar vanuit het raam op jacht met een Supersoaker vanavond...
woensdag 25 juli 2018 om 16:53
Lady*Voldemort schreef: ↑25-07-2018 16:45In de kerken van Overijssel wordt al meer dan een maand gebeden voor een periode van regenval. Liefst een langdurige regen- of onweersbui, zegt Mink de Vries van het het Platform voor Kerken in Overijssel. ,,Voor de akkerbouwers en landbouwgezinnen in de regio. Die moeten van de gewassen leven.''
En dan nog eisen stellen ook he![]()
Dat Donar ze maar mag straffen

nounou

woensdag 25 juli 2018 om 16:58
Hier omgeving Amsterdam sluierwolken. Geen regen gehad, maar wel donkere lucht vanochtend. Was op de fiets best te doen, maar vanmiddag erg heet. Zit nu binnen met ventilatoren aan, alles dicht. Is nog te doen. Maar ik ben het zo zat.
Het was op werk echt weer zo'n ontiegelijke sauna. Ben er nog duizelig van. Mijn telefoon heeft wel lekker gezwommen, in het toilet. Nu stuk dus.
Ach ja dat kan er ook nog wel bij.
Het was op werk echt weer zo'n ontiegelijke sauna. Ben er nog duizelig van. Mijn telefoon heeft wel lekker gezwommen, in het toilet. Nu stuk dus.

Ach ja dat kan er ook nog wel bij.

woensdag 25 juli 2018 om 16:59
z-u-s schreef: ↑25-07-2018 16:52Grrrrreat. Volgens jaar weer prijs dus...
Precies een irritante frequentie denkt ik. Kikkers, hanen, treinen, katten allemaal geen moeite mee. En het verbaast me ook echt hoe hard ie gaat! Vriend gokt dat ie in de boom pal naast ons slaapkamerraam zit. Misschien maar vanuit het raam op jacht met een Supersoaker vanavond...
Is het deze ? (bericht met filmpje en geluid erbij, van de boomkrekel, een voor Nederland vrij nieuwe soort) https://www.naturetoday.com/nl/nl/natur ... ?msg=23683
nounou

woensdag 25 juli 2018 om 17:03
Hier ook, ik vind het vreselijk en dan heb ik het nog niet eens over het artikel van de NOS waarin stond dat onze toekomstige zomers nog warmer zullen worden. Dat deze zomer in vergelijking met die zomers nog mild is

woensdag 25 juli 2018 om 17:14
In Ijsland is het 13 graden! Heerlijk!
Ik heb zin, om mensen die dit weer heerlijk vinden, te slaan.. met een natte handdoek..
Ik wil fietsen in de regen en onder mijn dekbed kruipen daarna. Mijn ogen zijn droog..mijn keel is droog, mijn lijf, alles..
In Belgie hebben ze wel regen hehad..zo oneerlijk!
Ik heb zin, om mensen die dit weer heerlijk vinden, te slaan.. met een natte handdoek..
Ik wil fietsen in de regen en onder mijn dekbed kruipen daarna. Mijn ogen zijn droog..mijn keel is droog, mijn lijf, alles..

woensdag 25 juli 2018 om 17:17
Als het niet alleen zo blijft maar ook nog een tandje erger wordt, dan ga ik zo snel mogelijk verhuizen, want hier op het oosten, zuiden en westen tegelijk is het niet te doen. Dan ga ik op zoek naar een huis op het noorden.

woensdag 25 juli 2018 om 17:20
Elke keer tekenen ze op de laatste van die 14 dagen een regenbui in. Volgens mij is dat alleen om de hoop erin te houden...

woensdag 25 juli 2018 om 17:20
Ik moet er niet aan denken om met deze temperaturen winterjassen te passen.
Hier wordt het al enkele dagen tegen het einde van de middag bewolkt en dan lijkt het alsof het gaat regenen, maar niks hoor.

woensdag 25 juli 2018 om 17:21
Zij doen dat met sardonisch genoegen, echt.stippensokken schreef: ↑25-07-2018 17:20Elke keer tekenen ze op de laatste van die 14 dagen een regenbui in. Volgens mij is dat alleen om de hoop erin te houden...

woensdag 25 juli 2018 om 17:21
Nou ja, dat was maar één artikel he.
Balen van de huidige hittegolf is één ding, maar ik ben niet van plan mijn levensvreugd voor de komende twintig jaar te laten bederven door één artikel dat wellicht nog een komkommer is ook.
Eerst maar eens zien dat dochter en ik de komende twee werkdagen ongeschonden door komen, dan zien we daarna wel weer.
(Ja dochter werkt nu ook in de wasserij, bij wijze van vakantiewerk. Het arme kind heeft wel meteen haar vuurdoop te pakken in het arbeidzame leven)

woensdag 25 juli 2018 om 17:42
Zo, thuis.
Kutairco, ik kreeg me daar een klap toen ik naar huis ging..
En Phoebs stemband heeft weer wat geleerd: op een zolderkamer heeft het geen zin om alles dicht te gooien en lappen voor de ramen te hangen.
Deed alles open, en wat voelde ik: wiiiiiiiiind!!!
(Das dan weer het voordeel van dakraampies..)
Ik lig nu even onderuit met ventilator en een Radlertje 0, ik volg overigens lekker mw Teau op: geen ingewikkeld gekook, toedeledokie...
(Pureetje gehaald, hartig taartje erbij)
Die 14 daagse is niet erg betrouwbaar hoor...
Maak je nou niet druk, het gaat echt een keer over dames!
Kutairco, ik kreeg me daar een klap toen ik naar huis ging..
En Phoebs stemband heeft weer wat geleerd: op een zolderkamer heeft het geen zin om alles dicht te gooien en lappen voor de ramen te hangen.
Deed alles open, en wat voelde ik: wiiiiiiiiind!!!

(Das dan weer het voordeel van dakraampies..)
Ik lig nu even onderuit met ventilator en een Radlertje 0, ik volg overigens lekker mw Teau op: geen ingewikkeld gekook, toedeledokie...

(Pureetje gehaald, hartig taartje erbij)
Die 14 daagse is niet erg betrouwbaar hoor...
Maak je nou niet druk, het gaat echt een keer over dames!
anoniem_20949 wijzigde dit bericht op 25-07-2018 17:44
9.43% gewijzigd

woensdag 25 juli 2018 om 17:42
Ja daar heeft mijne ook last van merk ik, mauwt veel vaker dan normaal. Kwam me vanochtend om vier uur even wakker mauwen, wilde aandacht en verkoeling denk ik. Nou ja de kruik ligt alweer in de vriezer met de koelelementen. Nadeel is dat ik dan amper ruimte heb voor de ijsjes. Maar werkte wel gisteren, die kruik bij mijn voeten. Geweldige naam trouwens Balin. Mijn favoriete dwerg.

woensdag 25 juli 2018 om 18:03
Dan heb ik geluk, ik mag van Balin zo lang slapen als ik wil, hij blijft lekker bij me dutten. Kan aan de leeftijd liggen natuurlijk, hij is nog erg jong.Madrid87 schreef: ↑25-07-2018 17:42Ja daar heeft mijne ook last van merk ik, mauwt veel vaker dan normaal. Kwam me vanochtend om vier uur even wakker mauwen, wilde aandacht en verkoeling denk ik. Nou ja de kruik ligt alweer in de vriezer met de koelelementen. Nadeel is dat ik dan amper ruimte heb voor de ijsjes. Maar werkte wel gisteren, die kruik bij mijn voeten. Geweldige naam trouwens Balin. Mijn favoriete dwerg.![]()
Ja lekker hè, die kruik, geen gezweet meer in bed en het lijkt wel alsof ik er meer adem door krijg.
Ja Balin, de machtige krijger en dat issie.

woensdag 25 juli 2018 om 18:05
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2347832 ... aan-asfalt
Met de huidige temperatuur kan het asfalt opwarmen tot wel tachtig graden.
De Dierenambulance Ameland heeft een eend bevrijd die vast zat gesmolten aan het asfalt. Niet alleen de pootjes, maar ook de veren van het arme beestje zaten vast aan het wegdek.
Met de huidige temperatuur kan het asfalt opwarmen tot wel tachtig graden.
De Dierenambulance Ameland heeft een eend bevrijd die vast zat gesmolten aan het asfalt. Niet alleen de pootjes, maar ook de veren van het arme beestje zaten vast aan het wegdek.

woensdag 25 juli 2018 om 18:09
Of van die mensen die zeggen dat ze er wel tegen kunnenLouise70 schreef: ↑25-07-2018 17:14In Ijsland is het 13 graden! Heerlijk!

Mijn ogen zijn ook zo droog van de warmte, snap er niets van, heb zelf een langere tijd in een land gewoond waar dit klimaat normaal was ( maar dan wel in een huis met kleine raampjes, dikke muren en een airco ), en never dit probleem gehad daar.
Nouja, ik word in de toekomst ook klimaat emigrant.