Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Nog geen regen gezien wel een heerlijk windje door het huis heen. Ofwel het is al vijf graden koeler in huis dan dat ik vanmorgen wakker werd. Kom maar op met die regen.
mick87 schreef:
28-07-2018 07:52
Van mij mag het weken blijven zoals het nu is. Ik meen me te herinneren dat we vorige zomer vaak weer zoals nu hadden: rond 20-25 graden en bewolkt. En in het voorjaar warm: ik teken er voor.

Ik heb vannacht voor de 3e nacht slecht geslapen. Ik zit nu op m'n werk en ben echt kapot. Gelukkig maar tot 12.00 werken. Ik ga heel de middag bankhangen en/of slapen. Even bijkomen van de afgelopen dagen.

En komend jaar ga ik investeren in een goede airco en ventilatoren. Zoals afgelopen nachten: nooit meer!
Ja daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Ik las gisteren of eergisteren op nu.nl dat er nu een groot tekort is aan die dingen.
Goguma schreef:
28-07-2018 10:21
Ja daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Ik las gisteren of eergisteren op nu.nl dat er nu een groot tekort is aan die dingen.
Mobiele airco's ja. Maar echte airco/splitunit kan je nu zo laten installeren. Is alleen duur. Ik ga ook sparen en in de winter aanschaffen denk ik.
Madrid87 schreef:
28-07-2018 07:04
Ja ik wil ook een huis op het noorden! Zeker gezien mijn aversie tegen warmte en het feit dat het alleen maar warmer wordt hier in Nederland. Ik zit wat dat betreft echt helemaal fout hier, achterkant op het oosten en voor op het westen. Vreselijk.

Je zou toch denken dat je met die nick van je wel wat gewend bent.
Madrid ! Daar is het het 's zomers pas heet :lol:
nounou
Dat was dus alles volgens buienradar, het stof is niet eens nat geworden.... Ook geen wind, afkoelen gaat niet hard. Wel benauwd.

Vannacht alle ramen opengezet om enigszins te kunnen slapen, samen met de plafondventilator. Heb wel wat geslapen, ben om 6.30 uur buiten op de bank verder gaan slapen.
Hier regent het al de hele ochtend :cheer2:

En het is ook nog eens lekker afgekoeld.
Hier ook regen, ik werd er zelfs wakker van, wat een goddelijk geluid is dat zeg !

Snel iets minimaals aangeschoten en me helemaal nat laten regenen in de tuin, mijn haren dropen ervan. Vrij rustige regen, alles is doorweekt. Het was natuurlijk veel te weinig, maar het begin is er. Nu nog steeds bewolkt, en er komt meer aan.
Ik ben zo blij Afbeelding

Bobby-Pin ook regen gehad ?
nounou
Hier heeft het 5 minuten hard geregend en het water blijft gewoon op de straten staan.
Ik hoorde trouwens net dat het bij ons vannacht flink geonweerd heeft. De parasol heeft bijna vliegles gehad. Ik had mijn raam open en gewoon NIKS gehoord. Terwijl ik normaal van elk klein geluid wakker word! Bizar.
Hier is het al lekker afgekoeld.
In huis is het nog steeds 28.5, maar dit voelt heel anders met de koele lucht die naar binnen stroomt :heart: , in plaats van de zon die op de ramen staat te beuken .
nounou
Een bui van 3 minuten, nu zon. Maar het heeft geregend!!!!!!!!!!!! :jump:
Life is short. Eat dessert first.
@Zazamaenade, hier Bobby-Pin in de Nederlandse Sahara. Momenteel waait er een stevige wind, maar nog altijd is er geen druppel regen uit de lucht gevallen. De temperatuur is nu 27 graden en de zon schijnt nog volop.
Bobby-Pin schreef:
28-07-2018 10:53
@Zazamaenade, hier Bobby-Pin in de Nederlandse Sahara. Momenteel waait er een stevige wind, maar nog altijd is er geen druppel regen uit de lucht gevallen. De temperatuur is nu 27 graden en de zon schijnt nog volop.

Och, arme. Geeft Buienradar nog hoop, of zit je zelfs vandaag in een verkeerde hoek ?
nounou
De vogels zijn weer aan het zingen, zonet ook weer tsjirpende mezen in de tuin.
Wat kan alles gelukkig worden van een kalme bui.

Afbeelding
zazamaenade wijzigde dit bericht op 28-07-2018 11:02
96.73% gewijzigd
nounou
Wit schuim op de weg. :-o

Ze hadden al gewaarschuwd voor gladheid.
Het regent zowaar, niets te zien op buienradar overigens...... Het stelt niets voor, maar toch.
zazamaenade schreef:
28-07-2018 10:55
Och, arme. Geeft Buienradar nog hoop, of zit je zelfs vandaag in een verkeerde hoek ?
Volgens buienradar is er kans op lichte neerslag en daar moeten we het maar mee doen.
Het is alweer gestopt met dat gemiezer.
Lucifer2018 schreef:
28-07-2018 10:59

Doe je voorzichtig ? Rustig aan.
Hopelijk is je hoofdpijn over.
nounou
Wat jammer Dahlia, brandt de zon nu ook weer volop?
Nee, geen zon. Wel benauwd. Jij woont in het noorden?
Dahlia74 schreef:
28-07-2018 11:07
Nee, geen zon. Wel benauwd. Jij woont in het noorden?
Ja, hoe raad je het :D
Alvast voor Dahlia en Bobby-Pin en alle anderen die nog niets of vrijwel niets hebben gehad. Houd moed.

Afbeelding
nounou
Lucifer2018 schreef:
28-07-2018 10:59

Had jij ook regen? :cheer2:
Life is short. Eat dessert first.
5.9 mm. regen was er voorspeld in mijn woonplaats, windkracht 6, zware regen en onweersbuien. Ik had me er zo op verheugd.
Maar er is helemaal niets gevallen en het ziet er naar uit dat er niets gaat vallen ook. Wat een teleurstelling.
De zon schijnt, er staat amper wind en het is nog steeds bloedheet in huis. Alle ramen en deuren staan open maar doorwaaien en verkoeling brengen ho maar.
Mijn tuin snakt naar regen, ik snak naar regen en serieus heb ik het idee dat ik langzaam gek word. Heb al drie maanden geen regen gezien/gevoeld en mis dat tot op het bot. Klote gewoon dit :(

Overigens ben ik voor iedereen hier bij wie het wel geregend heeft heel blij en het is jullie van harte gegund.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven