Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Weeronline en dan voorspelling 14 dagen.
Alle reacties Link kopieren
EnglishmaninNewYork schreef:
02-08-2018 13:41
Oh die sneeuw!! Zou er zo inspringen :jump:

Volgende week weer tegen de 40 graden :flag:

Op een heleboel plaatsen 37 graden, in ieder geval. Van 40 graden raak ik eerlijk gezegd een beetje in paniek.
Zit jij in België ? Daar is het in het binnenland net wat heter dan in Nederland, toch ?

Afbeelding
nounou
Sophiever schreef:
02-08-2018 14:19
Weeronline en dan voorspelling 14 dagen.

Inderdaad, van die voorspelling word je een stuk gelukkiger !
Ze voorspellen voor dinsdag 'maar' 32 graden. dat klinkt toch heel wat beter dan 37 :whip:

Afbeelding
nounou
Hier voorspellen ze voor dinsdag nog steeds 37 graden.......
Sophiever schreef:
02-08-2018 14:08
Hebben jullie al naar het vooruitzicht over 2 weken gekeken? Bijna een hele week regen en 23 graden.
Edit: lézen!!

Dat ziet er wel beter uit ja!
anoniem_63dd656acb052 wijzigde dit bericht op 02-08-2018 14:37
11.59% gewijzigd
Hier blijft het tot en met woensdag takkeweer, met 30, 31 en op dinsdag 37! graaiers.
Echnienormaal!!!
Maar de nachten koelen wel lekker af!
Nee hoor, met nachten van 17,18 en 19 graden.
Die 19 is op 't randje, dat ben ik met je eens.
Ik vind het allemaal bagger. Een nachtelijke graad of 10 is mij hoog genoeg.
Mijn voorkeur gaat uit naar 15 's nachts en 25 overdag. En dat liefst het hele jaar door! ;-D
En dat is de meteorologische voorspelling, maar ik ben omgeven door beton en daar komt ook nog eens heel veel hitte van af.
Nee Bulletje, ik ben een liefhebber van alle seizoenen.
redbulletje schreef:
02-08-2018 14:37
Maar de nachten koelen wel lekker af!
Een paar nachten van 19 à 20 gr hier. Maar het ziet ernaar uit dat het bijna gedaan is!
Life is short. Eat dessert first.
Cateautje schreef:
02-08-2018 14:42
Nee Bulletje, ik ben een liefhebber van alle seizoenen.
Ik ook, behalve de winter, die zou voor mij echt mogen verdwijnen. Voor 'n mooie kleurrijke herfst is het idd van belang dat de nachten af en toe tegen het vriespunt aan komen, maar dan nog kan 't overdag aangenaam boven de 20 worden.
redbulletje schreef:
02-08-2018 14:41
Mijn voorkeur gaat uit naar 15 's nachts en 25 overdag. En dat liefst het hele jaar door! ;-D
Waar kan ik tekenen!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2382465 ... s-week-weg

Volgens mij woon ik in het zuidoost gedeelte :wtf:
Sophiever, in de Telegraaflink van Habbekratz staat dat weeronline die voorspelling weer heeft ingetrokken.
Dat was wel een heel snelle dooie mus Afbeelding
nounou
zazamaenade schreef:
02-08-2018 14:57
Sophiever, in de Telegraaflink van Habbekratz staat dat weeronline die voorspelling weer heeft ingetrokken.
Maar het wordt niet meer zo heet na woensdag! Dat is tenminste iets.
Nieuwe fase in droogte(beleid) aangekondigd https://nos.nl/liveblog/2244238-de-kraa ... itzet.html
nounou
doornroosje9 schreef:
02-08-2018 15:00
Maar het wordt niet meer zo heet na woensdag! Dat is tenminste iets.

Bewonderenswaardig, hoe positief jij blijft, Doornroosje !
Ik probeer het wel, maar zie een beetje te vaak voorspelde regenbuien aan onze neus voorbijgaan.
Maar ik help het je hopen. Als iemand het nodig heeft zijn jullie daar in het zuiden het wel.
Jullie zitten nog wat meer in de woestijn dan wij. Hier waar ik zit zijn bomen met gele bladeren nog niet heel gewoon.
nounou
zazamaenade schreef:
02-08-2018 14:57
Het staat er nog steeds. En bovendien is het de telegraaf, die verzinnen wel meer.
doornroosje9 schreef:
02-08-2018 14:47
Een paar nachten van 19 à 20 gr hier. Maar het ziet ernaar uit dat het bijna gedaan is!
De echte warmte wel, maar ook daarna lijkt het zo rond de 25 graden te blijven en geen of nauwelijks regen. Zeggen ze nu. Alleen weeronline heeft het over regen, de andere sites niet. Ik vind je optimisme heerlijk ;-)
Sophiever schreef:
02-08-2018 15:10
Het staat er nog steeds. En bovendien is het de telegraaf, die verzinnen wel meer.

Zeg dat wel :D

In Amsterdam een grote boom die 'uit elkaar aan het vallen is' : komende week gaat de gemeente snoeien, zo kan het dus ook.
https://www.at5.nl/artikelen/185007/lev ... or-droogte

Vliegen op zolder zijn weer weg. Geen maden-regen, gelukkig.
nounou
Dahlia74 schreef:
02-08-2018 15:16
De echte warmte wel, maar ook daarna lijkt het zo rond de 25 graden te blijven en geen of nauwelijks regen. Zeggen ze nu. Alleen weeronline heeft het over regen, de andere sites niet. Ik vind je optimisme heerlijk ;-)
Vandaag is de elfde dag op een rij boven 30 graden en dag 23 van de hittegolf, dus 25 gr klinkt geweldig. ;-D

Maar die neerslag, die moet wel nog komen. De natuur heeft het zo hard nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven