Interessante docu over Pvv

26-05-2014 12:26 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dat Wilders een bijzondere man is maar hij is bijzonder plus. Het had ook onder psyche gekund . Meer mensen deze gezien? En jullie mening?

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1420599
Haha, Lamaatje... Er worden heel veel topics geplaatst per dag. Moet ik daar ineens verantwoording voor gaan afleggen? Ik deel een interessante docu met iedereen. Heb je daar last van? En nee hoor ik heb er geen problemen mee. De reden om het onder psyche te plaatsen is dat er duidelijk iets psychisch niet klopt met deze partij. Voel je je aangevallen omdat het over jouw partij gaat?
quote:jippie55 schreef op 26 mei 2014 @ 15:36:

Haha, Lamaatje... Er worden heel veel topics geplaatst per dag. Moet ik daar ineens verantwoording voor gaan afleggen? Ik deel een interessante docu met iedereen. Heb je daar last van? En nee hoor ik heb er geen problemen mee. De reden om het onder psyche te plaatsen is dat er duidelijk iets psychisch niet klopt met deze partij. Voel je je aangevallen omdat het over jouw partij gaat?Wie zegt er dat dit mijn partij is?
odi et amo
Niemand, het is een vraag zoals je kan zien aan het vraagteken.
quote:jippie55 schreef op 26 mei 2014 @ 15:38:

Niemand, het is een vraag zoals je kan zien aan het vraagteken.Ik denk al, hoe kom je daarbij, want ik stem al jaar en dag SP.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 26 mei 2014 @ 15:41:

[...]

Ik denk al, hoe kom je daarbij, want ik stem al jaar en dag SP.
quote:tekenis schreef op 26 mei 2014 @ 13:00:

Ik ben nu aan het kijken. Ik ben geen Wilders fan. De Efteling, 6 x Droomvlucht... hij stijgt in schattigheids waarde Hou dat vast...helemaal uitgekeken trouwens? Wat vond je ervan?
De media is zo gekleurd als wat. Het is inderdaad waar dat er bijna elke dag wel weer iets nieuws komt uit de koker van de vele journalisten over Wilders of de PVV. Ze laten dingen zien en horen die de gemiddelde niet PVVer graag wilt horen. En daar doen ze met z'n allen heel erg hard hun best voor. Als men Wilders kan bashen , zullen ze het niet laten. Ooit P&W weleens gehoord over Wilders? 9 van de 10 keer ging het over de PVV of wat ze gezegd zouden hebben. En ga je meerdere artikelen lezen in b.v Elsevier om eens even geen linkse krant te noemen, zijn de kaarten ineens heel anders. Men wordt gehersenspoeld wat dat betreft. Het aparte is dat Wilders al 12 jaar beveiligd moet worden en voor wie?? Juist voor degenen waarvoor hij dit land waarschuwt. Laten we dat maar eens heel goed beseffen. Bij Pim Fortuyn was het ook al zo'n idioot circus. De goede man is vermoord , ja waarom eigenlijk? Omdat hij de dingen benoemde zoals het is en was, en dat heeft hij met de dood moeten bekopen vanuit de linkse hoek. Dus dat is pas gevaarlijk. Die kop van Melkert zal ik ook nooit vergeten tijdens dat intervieuw. Hooghartig en zeer akelig figuur. Laten we gewoon eens beseffen dat de wereld veranderd is , en helaas wel ten nadele. Kan het niet mooier maken dan het is.
quote:jo-elise schreef op 28 mei 2014 @ 14:17:

De media is zo gekleurd als wat. Het is inderdaad waar dat er bijna elke dag wel weer iets nieuws komt uit de koker van de vele journalisten over Wilders of de PVV. Ze laten dingen zien en horen die de gemiddelde niet PVVer graag wilt horen. En daar doen ze met z'n allen heel erg hard hun best voor. Als men Wilders kan bashen , zullen ze het niet laten. Ooit P&W weleens gehoord over Wilders? 9 van de 10 keer ging het over de PVV of wat ze gezegd zouden hebben. En ga je meerdere artikelen lezen in b.v Elsevier om eens even geen linkse krant te noemen, zijn de kaarten ineens heel anders. Men wordt gehersenspoeld wat dat betreft. Het aparte is dat Wilders al 12 jaar beveiligd moet worden en voor wie?? Juist voor degenen waarvoor hij dit land waarschuwt. Laten we dat maar eens heel goed beseffen. Bij Pim Fortuyn was het ook al zo'n idioot circus. De goede man is vermoord , ja waarom eigenlijk? Omdat hij de dingen benoemde zoals het is en was, en dat heeft hij met de dood moeten bekopen vanuit de linkse hoek. Dus dat is pas gevaarlijk. Die kop van Melkert zal ik ook nooit vergeten tijdens dat intervieuw. Hooghartig en zeer akelig figuur. Laten we gewoon eens beseffen dat de wereld veranderd is , en helaas wel ten nadele. Kan het niet mooier maken dan het is.Figuren als Filip Dewinter zijn vergelijkbaar met Wilders (en hij is zelfs al langer bezig dan Wilders), en hij kan het af met één bodyguard, die zelfs niet eens altijd mee is. En zeg nu niet dat politieke moorden in België minder voorkomen, want ook België kent in haar verleden moorden op politici.
quote:Saracenen schreef op 31 mei 2014 @ 11:44:

[...]

Figuren als Filip Dewinter zijn vergelijkbaar met Wilders (en hij is zelfs al langer bezig dan Wilders), en hij kan het af met één bodyguard, die zelfs niet eens altijd mee is. En zeg nu niet dat politieke moorden in België minder voorkomen, want ook België kent in haar verleden moorden op politici.Als ik het goed begrijp vind jij de beveiliging zwaar overbodig? Nederland heeft met Fortuyn en Van Gogh wel genoeg moord met voorbedachte rade gehad omdat deze twee gewoon voor hun mening uitkwamen dacht ik zo
Er is een verschil is "voor je mening uitkomen" iets dat prima kan in Nederland. Of "mensen aanzetten tot haat" of "mensen stelselmatig vernederen en beledigen"

Wilders ziet die grenzen niet en speelt met emoties van zijn slachtoffers en zijn fan.

Daarnaast is Wilders een slechte politicus, hij legt geen verantwoording af aan zijn kiezers, neemt geen verantwoording als het gaat om regeren en heeft de afgelopen 8 (?) jaar helemaal niks bereikt. Toch denken nog steeds heel veel mensen dat hij de messias is. Droom lekker verder. Die man is niet eens in staat een democratische vereniging te leiden. Hij gedijt alleen maar bij autocratie.
quote:jo-elise schreef op 28 mei 2014 @ 14:17:

De media is zo gekleurd als wat. Het is inderdaad waar dat er bijna elke dag wel weer iets nieuws komt uit de koker van de vele journalisten over Wilders of de PVV. Ze laten dingen zien en horen die de gemiddelde niet PVVer graag wilt horen. En daar doen ze met z'n allen heel erg hard hun best voor. Als men Wilders kan bashen , zullen ze het niet laten. Ooit P&W weleens gehoord over Wilders? 9 van de 10 keer ging het over de PVV of wat ze gezegd zouden hebben. En ga je meerdere artikelen lezen in b.v Elsevier om eens even geen linkse krant te noemen, zijn de kaarten ineens heel anders. Men wordt gehersenspoeld wat dat betreft. Het aparte is dat Wilders al 12 jaar beveiligd moet worden en voor wie?? Juist voor degenen waarvoor hij dit land waarschuwt. Laten we dat maar eens heel goed beseffen. Bij Pim Fortuyn was het ook al zo'n idioot circus. De goede man is vermoord , ja waarom eigenlijk? Omdat hij de dingen benoemde zoals het is en was, en dat heeft hij met de dood moeten bekopen vanuit de linkse hoek. Dus dat is pas gevaarlijk. Die kop van Melkert zal ik ook nooit vergeten tijdens dat intervieuw. Hooghartig en zeer akelig figuur. Laten we gewoon eens beseffen dat de wereld veranderd is , en helaas wel ten nadele. Kan het niet mooier maken dan het is.Je vergeet de rechtse media te noemen. Er is niet alleen linkse media hoor. Wilders weigert alles. Hij heeft gewoon geen zin in kritische vragen en daarnaast weet hij drommels goed dat als hij zich opstelt als het slachtoffer er altijd domme Nederlanders zijn die denken voor hem op te moeten komen
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2014 @ 12:03:

Er is een verschil is "voor je mening uitkomen" iets dat prima kan in Nederland. Of "mensen aanzetten tot haat" of "mensen stelselmatig vernederen en beledigen"

Wilders ziet die grenzen niet en speelt met emoties van zijn slachtoffers en zijn fan.

Daarnaast is Wilders een slechte politicus, hij legt geen verantwoording af aan zijn kiezers, neemt geen verantwoording als het gaat om regeren en heeft de afgelopen 8 (?) jaar helemaal niks bereikt. Toch denken nog steeds heel veel mensen dat hij de messias is. Droom lekker verder. Die man is niet eens in staat een democratische vereniging te leiden. Hij gedijt alleen maar bij autocratie.De rechter heeft anders geoordeeld.

Daarnaast is Wilders een slechte politicus, hij legt geen verantwoording af aan zijn kiezers, neemt geen verantwoording als het gaat om regeren en heeft de afgelopen 8 (?) jaar helemaal niks bereikt. Toch denken nog steeds heel veel mensen dat hij de messias is. Droom lekker verder. Die man is niet eens in staat een democratische vereniging te leiden. Hij gedijt alleen maar bij autocratie.Hear hear
quote:malu3 schreef op 31 mei 2014 @ 12:10:

[...]

De rechter heeft anders geoordeeld.

De rechter heeft in de minder casus nog geen uitspraak gedaan.

En wat voor gast ben je dat je om de haverklap naar de rechter moet om te laten onderzoeken of je teksten in gaan tegen de grondwet?
quote:malu3 schreef op 31 mei 2014 @ 12:10:

[...]

De rechter heeft anders geoordeeld.Dat zal wetmatig absoluut kloppen. Maar als je om je heen kijkt en luistert is het een heel ander verhaal, haat alom. Werp een blik op deze pijler, weinig verdraagzaamheid, veel haat en eigen volk eerst. Dat is de laatste jaren alleen maar uitvergroot door bevolkingsgroepen te kleineren. En omdat Wilders het zegt, mag iedereen het zeggen. Dat is wel degelijk aanzetten tot haat. En als zelfs de mensen die heel dicht bij hem hebben gewerkt, in zijn boodschap geloofden en dat nu niet meer doen, heb je echt iets niet goed gedaan
Wilders heeft maar één belang en dat is Wilders. Hij is zo onderhand het langs zittende kamerlid en toucheert maandelijks een riant inkomen. Toen het erop leek dat bij de VVD zijn carriere op een einde liep (bij alle confessionele partijen maken politici ruimte voor nieuwelingen) is hij gaan radicaliseren en voor zichzelf gaan beginnen. Alle critici in zijn partij heeft hij eruit gezet. Niemand heeft zeggenschap over de lijst Wilders behalve Wilders, en toch heeft meneer een grote mond over "achterlijke culturen" waar geen "vrijheid" zou zijn. Welnu in menig moslimgezelschap is veel meer democratie dan in de PVV
quote:jippie55 schreef op 31 mei 2014 @ 12:18:

[...]

Dat zal wetmatig absoluut kloppen. Maar als je om je heen kijkt en luistert is het een heel ander verhaal, haat alom. Werp een blik op deze pijler, weinig verdraagzaamheid, veel haat en eigen volk eerst. Dat is de laatste jaren alleen maar uitvergroot door bevolkingsgroepen te kleineren. En omdat Wilders het zegt, mag iedereen het zeggen. Dat is wel degelijk aanzetten tot haat. En als zelfs de mensen die heel dicht bij hem hebben gewerkt, in zijn boodschap geloofden en dat nu niet meer doen, heb je echt iets niet goed gedaanDe rechter heeft nog helemaal geen uitspraak gedaan. Ze doelt op een oude zaak. In de minder minder minder uitspraak gaat hij gegarandeerd op zijn snuit
quote:malu3 schreef op 31 mei 2014 @ 11:55:

[...]

Als ik het goed begrijp vind jij de beveiliging zwaar overbodig? Nederland heeft met Fortuyn en Van Gogh wel genoeg moord met voorbedachte rade gehad omdat deze twee gewoon voor hun mening uitkwamen dacht ik zo

Die facepalm is nergens voor nodig en je begrijpt het niet helemaal goed. Ik zeg ook nergens dat ik de beveiliging zwaar overbodig vind. Vermoed trouwens ook dat Wilders o-ver-al een kogelvrij vest onder draagt (waarom anders met meer dan 20 graden een spencer over je hemd en onder je jasje?).

De denkoefening die ik probeerde te maken is als volgt: hoe meer beveiliging, hoe meer het precedent wordt geschept dat hij onderhevig staat aan permanente belagers. En hoe meer hij (uiteraard) opvalt. Wie zegt alleen dat als hij dat gros beveiligers niet mee heeft en gewoon in de Appie gaat winkelen, dat hij meteen dood is? Doordat er weinig volk om hem heen is, zal er allicht weinig aandacht worden geschonken aan zijn aanwezigheid. Die beveiliging zal ongetwijfeld nodig zijn (al was het maar voor hemzelf en zijn naaste omgeving of aanhangers), maar puur als gedachtegang kan je je afvragen wat het effect is van veel, weinig of geen beveiliging. Zoals dus een FDW, die vaak genoeg zonder bodyguards onderweg is en die ook op weinig begrip kan rekenen bij de linker- en migrantenzijde.
De DKDB bepaalt hoeveel beveiliging nodig is. Soms is dit meer en soms is dat minder, afhankelijk van moment. Ik neem toch aan dat zij dit beter kunnen inschatten dan dat jij dat kunt.
Nogmaals, ik schat niets in. Ik vraag mij gewoon af in hoeverre dat een zware beveiliging de self-fulfilling prophecy in stand houdt, wanneer dit wordt vergeleken met andere gelijkaardige casussen.
Wilders speelt graag het slachtoffer dus het is een terechte vraag
quote:Saracenen schreef op 31 mei 2014 @ 13:15:

Zoals dus een FDW, die vaak genoeg zonder bodyguards onderweg is en die ook op weinig begrip kan rekenen bij de linker- en migrantenzijde.Wij hebben in Nederland al 2 politieke moorden meegemaakt. Dat het gevaar reel is, is dus al aangetoond.
quote:noesa schreef op 31 mei 2014 @ 15:11:

[...]

Wij hebben in Nederland al 2 politieke moorden meegemaakt. Dat het gevaar reel is, is dus al aangetoond.Nou inderdaad. En dan nog bagateliseren

Daarnaast is Wilders een slechte politicus, hij legt geen verantwoording af aan zijn kiezers, neemt geen verantwoording als het gaat om regeren en heeft de afgelopen 8 (?) jaar helemaal niks bereikt. Toch denken nog steeds heel veel mensen dat hij de messias is. Droom lekker verder. Die man is niet eens in staat een democratische vereniging te leiden. Hij gedijt alleen maar bij autocratie.Helemaal mee eens. Toch ben ik blij dat die idioot altijd zo respectloos doet, anders zouden misschien nog wel meer mensen hem serieus nemen.
quote:NummerZoveel schreef op 31 mei 2014 @ 15:35:

[...]

Helemaal mee eens. Toch ben ik blij dat die idioot altijd zo respectloos doet, anders zouden misschien nog wel meer mensen hem serieus nemen.

Je ziet het op deze peiler: geen moslim heeft hier ooit de westerse waarden bestreden met ook maar een fractie van het boosaardige fanatisme waarmee sommigen hier de islam komen aanpakken.

Het evangelie van de haat, verspreid door de profeet Wilders en zijn missionarissen, compleet met pamfletten, linkjes en schijnonderzoekjes die moeten aantonen hoe door en door slecht de zondebok wel niet is. Over fundamentalisme gesproken.

Dat soort types zijn veel enger dan de moslims, en gelukkig ook veel minder talrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven